פריוויו יום שלישי הפורימי/ יונתן שגב

יום שלישי נוסף, הפעם בניחוח פורימי, הגיע אל פתחנו. לפני שבוע בדיוק לא היו משחקים – היה אירוע פרסום לליגה שמתחפש למשחק של כל הכוכבים הגדולים, ואת החופש שאחריו – אך היום אנחנו חוזרים במלוא הכוח! שישה משחקים, ארבעה של מזרחיות מול מזרחיות ועוד שניים על טהרת המערב.

מאבקי פלייאוף, מאבקי מיקום, אלופות מזרח שחייבת ניצחונות כדי לשמור על המקום השלישי והרבה אקשן צפוי לאלו שיתעוררו באישון לילה. מצד שני, אולי כדי דווקא לאגור כוחות בלילה שכזה. לשיפוטכם.

מה בתפריט?

2:00 שארלוט – שיקגו

2:00 קליבלנד – ברוקלין

2:30 מיאמי – פילדלפיה

3:00 מילווקי – וושינגטון

5:00 פורטלנד – סקרמנטו (משודר בערוץ שמתחפש לערוץ הספורט בישראל)

5:30 דנבר – קליפרס

 

כמעט שכחתי: מאזן ההימורים שלנו עומד בסה"כ על 44-39 (53%) – מספיק למקום 8 במזרח ו-10 במערב.

 

2:00 שארלוט הורנטס (33-27) – שיקגו בולס (40-20)

שתי קבוצות שאיבדו כמעט – שארלוט – בוודאות את הסיכוי להגיע לפלייאוף. לכן, המשחק הזה לא גבוהה במיוחד ברשימת המלצות הצפיה להיום – במיוחד כשבמקביל אפשר לראות את הקאבס מביכים את עצמם מול הנטס, או מראים שהם מסתערים על המקום השלישי – ובכל זאת…

ההורנטס לא איבדו תקווה עדיין. עם ארבעה ניצחונות רצופים, כולל שלושה בהפרשים מרשימים מאז האולסטאר, הקבוצה של מייקל ג'ורדן וסטיב קליפורד לא אמרה נואש. קמבה ווקר (26 נק' ב-50% מהשלוש בחודש האחרון), שהיה כבר רגל מחוץ לדלת הקבוצה, מראה רצון להגיע לפלייאוף, וביחד עם דוויט הווארד שמציג יכולת לא רעה השנה, חוסר היציבות של מיאמי והקריסה של דטרויט, השמיים הם הגבול. או לפחות המקום ה-7.

הבולס? העונה שלהם תתחיל בהגרלת הלוטרי ולאחר מכן בדראפט. בינתיים הם מעבירים את הזמן…

ההורנטס צריכים את הניצחון הזה הרבה יותר ולכן יקחו אותו. 

 

האם הוא ייקח טבעת אליפות שביעית אי פעם?

 

2:00 קליבלנד קאבלירס (24-35) – ברוקלין נטס (41-20)

אני לא זוכר קבוצה של לברון ג'יימס מפסידה 35 משחקים בעונה כבר הרבה מאוד שנים. כרגע, הם עלולים למצוא את עצמם בסוף העונה עם כמות דומה של הפסדים, אך חשוב בהרבה מכך – הם עלולים למצוא את עצמם עמוק בתוך לב המזרח ללא יתרון ביתיות!

תקציר הפרקים הקודמים של הקאבס: הקבוצה החליפה חצי סגל ביום האחרון של חלון ההעברות, ולפני האולסטאר אף השיגה ארבעה ניצחונות רצופים. אחרי שהיא חזרה מפגרת האולסטאר, הקבוצה הציגה שלושה משחקי "סנדוויץ"" – שני הפסדים לוושינגטון וס"א כשבטווח ניצחון על ממפיס.

מולה עומדת הנטס, שקטעה אשתקד רצף של 8 הפסדים עם ניצחון על הבולס. עמוק עמוק בטנק. אהה רגע… בחירת הדראפט שלהם נמכרה לפני שנים רבות תמורת…. לא נזכיר זאת… אבל מי מחזיקה בה עכשיו? אמממ…. קליבלנד!!

רק בשביל זה הנטס צריכים לבוא עם אש בעיניים. להעלות לקלילבנד את הבחירה!

זה… פחות סביר שיקרה. בכל זאת – קבוצה שמוביל אותה מי שלא צריך את פורים בכדי להיקרא "המלך" מול כזו שמוביל אותה…רונדה? מי זו? ועם כל זה, אני הולך על הפתעה. הנטס! שבאים מבאק טו באק. 

 

אשך, אני מתנצל.

 

2:30 מיאמי היט (29-31) – פילדלפיה 76' (26-32), 3:00 מילווקי באקס (26-33) – וושינגטון וויזארדס (25-35)

אנצל את שני המשחקים האלו כדי לתת למי מכם שחיים מליל משחקים למשנהו להסביר את התמונה המזרחית הרחבה יותר (ובכדי שהפריוויו יפורסם לפני שהמשחקים יתחילו).

בוסטון וטורונטו נאבקות על המקום הראשון במזרח. הראפטורס מובילים בחצי משחק (והפסידו שני משחקים פחות) והם הפייבוריטים לזכות בו – הנצחונות זורמים לקנדה יותר משהפרשות זורמות לבית רה"מ.

אחריהן, מגיעות גוש קבוצות, שאותו מוליכים הלברונים עם מאזן 24-35 – כפי שאפשר לראות למעלה. דולקת אחריה וושינגטון (25-35) נטולת ג'ון וול. בדיוק הפסד אחד יותר וניצחון אחד פחות מגיעים הפייסרס שהפסידו לפ***** דאלאס אתמול (26-34), אחרי כן באים הבאקס (26-33), שיכולים להשוות את מאזנם לזה של אינדיאנה הערב ובבדיוק ניצחון אחד פחות מחזיקה הסיקסרס (26-32). שני משחקים מאחוריה מגיעה ההיט עם מאזן של 29-31. לה יש פער של 3 משחקים מדטרויט (32-28) ו-4 משארלוט (33-27).

שאר הקבוצות במזרח מסתכלות על דוחות סקאוטינג של ריאל מדריד.

עכשיו קצת על המשחקים עצמם. הראשון, מיאמי – פילדלפיה – מפגיש שתי קבוצות במומנטומים שונים לגמרי – כשהסיקסרס נעצרו שלשום בבירה אחרי שבעה ניצחונות רצופים, בעוד שלוח השנה של ההיט מלא ב-Lאים.

בצד השני המומנטומים פחות ברורים, ג'ון וול נעדר מצד אחד, אך מהצד השני שחקני רוטציה חשובים כמלקלום ברגדון ומת'יו דלבדובה נעדרים אף הם.

מכיוון שבשני המשחקים אין פייבורטיות ברורות במיוחד – אולי יש נטייה לפילדלפיה במשחק הראשון – אלך עם הקבוצות שאותן אני מחבב יותר; הסיקסרס ב-5, הוויזארדס ב-8. 

 

5:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (26-34) – סקרמנטו קינגס (42-18)

היו מרוויחות רבות מחודש פברואר העגמגם שעבר על הרעמים. אחת הראשיות שבהן היא הבלייזרס, שקפצה למקום השישי ובעיקר רוצה להבטיח את מקומה בפלייאוף, ואם אפשר גם להימנע מיוסטון וגולדן סטייט – מה טוב.

פורטלנד מגיעה בתקופה טובה עם חמישה ניצחונות מששת המשחקים האחרונים.

סקרמנטו? תיארתי כבר שתיים שלוש סקרמנטיות למיניהן בפריוויו הזה, אתם מוזמנים לקפוץ למעלה ולבחור לכם איזה תיאור שמתאים לכם.

שוב – הדבר החשוב ביותר בהימור כרגע הוא הצורך של הקבוצה בניצחון, בטח בבית. לכן, אלך על הבלייזרס.

 

5:30 – דנבר נאגטס (27-33) – לוס אנג'לס קליפרס (27-31)

 

= W

יכול שהיום, אם הם לא ישיגו את הניצחון בקולרדו, זה יהיה המסמר האחרון בסיכויי הפלייאוף של הקליפרס. במיוחד אם לא יצליחו לנצח את המפגש השני שלהם עם דנבר לקראת סוף השנה. נראה שהקונספט של "עדר איכותי ללא רועה" עובד לקליפרס לא רע בכלל, אך עם איכות המערב, פער של שני משחקים כשנשארו פחות מ-15 ולוח משחקים שכולל בתוכו דברים כגון מפגש כפול עם יוסטון, מפגשים עם טורונטו וס"א, שניים עם פורטלנד, מפגש בעוד כמה ימים עם ניו אורלינס הלוהטת… זה לא יהיה פשוט.

היום זה בכלל לא יהיה פשוט, כשהם פוגשים את הקבוצה של מייק מלון בביתה, שם היא מחזיקה במאזן אימתני של 8-24! (לעומת 9-19 בחוץ. לא ייאמן!) .

האמת, זהו הסיפור של הנאגטס, יותר מהכל. לא רצפי ניצחונות, לא שחקנים מובילים. אם הקבוצה אותה הם פוגשים היא לא מצמרות הליגה (הפסד) או מהאשפתות (ניצחון) תוצאת המשחק תלויה כמעט באופן בלעדי היכן הוא משוחק. זה מדהים בעיניי. חבל שכל הפלייאוף לא נערך בדנבר, כי אם כן – הם היו אחת מהפייבוריטיות שלי.

הלילה המשחק נערך ב… דנבר. והיריבה, הקליפרס, היא בוודאי לא טובה בהרבה מהנאגטס. שתי הקבוצות צריכות מאוד את הניצחון, לכן אני מהמר על הנאגטס. ב-10. 

 

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 131 תגובות

  1. תודה יונתן.

    האם דיטרויט גמורה? האם יש לשארלוט סיכוי? מה הלו"ז של מיאמי?

    שארלוט ניצחה את אורלנדו החלשה ב2, את הויזארדס אחרי הבקטובק מול הקאבס הקשה, את הנטס כאשר הספסל של שארלוט התפוצץ ואז מול דיטרויט שנראתה מפורקת לחלוטין. נשאר לה לו"ז קל יותר מאשר למיאמי. חישוב זריז שעשיתי נותן למיאמי 11 ניצחונות עד סוף העונה אם תנצח רק את מי שמתחת אליה במאזן ותפסיד למי שמעלייה. כך שתגיע ל42 ניצחונות. לשארלוט יש לו"ז בו תתמודד מול 14 קבוצות שמתחתיה + קרב ישיר מול דיטרויט. אם רק ינצחו את אלו גם יגיעו ל42 ניצחונות. לדיטרויט 12 משחקים מול קבוצות עם מאזן פחות משלה + הקרב הישיר מול שארלוט. בנוסף יש לה קרב ישיר מול ההיט שמעליה. אם תנצח את כל אלו כולל את ההיט יגיעו ל…נכון 42 ניצחונות… הבעיה של דיטרויט היא מנטאלית. הריפיון בלוז יגיע מאוחר כך שהם עלולים ליפול בעוד כמה הפסדים לפני שיוכלו לצבור ניצחונות. מכל השלשה אני הכי סומך על מיאמי לגנוב ניצחונות מול קבוצות בכירות ממנה.

  2. יונתן אחלה פריוויו ויש כמה משחקים ראש בראש על מיקום בפליאוף אז יש פוטנציאל לאש. ההימור על ברוקלין מעניין גם בק טו בק גם בחוץ וגם מול קבוצה עדיפה שחייבת נצחון בשביל הכבוד שלא לדבר על המיקום. לא כל כך הסברת אני מניח שזו תחושת בטן. אני חושב שבמהלך העונה אמור להיות ערב אחד או שניים שרק הביתיות מנצחות .יש לי תחושה שזה הלילה . מי שכול לקלקל זה בעיקר פילי. סתם תחודה

  3. תודה רבה על הפרוויו

    לגבי וושינגטון חשוב לציין שלמרות שגוון וול פצוע הקוסמים משחקים יותר טוב וזה בעיקר בגלל תומאס סטודרנסקי שהשתלט על עמדת הרכז הפותח (במקום פרייזר כמו בפציעה הראשונה של וול) ומאפשר לביל להיות כמה דומיננטי שהוא רוצה

    1. +1

      הויזארדס מאז הפציעה מקום ראשון בליגה באסיסטים עם 30.5 יותר מג"ס שבמקום השני עם 29.5 למשחק. ההפסד לשארלוט היה בבק-טו-בק אחרי המשחק הקשה בקליבלנד.

  4. מהסטט של חודש פברואר- משפחת אוקאפור

    Okafor is +9.3 on 16.1 minutes per game.

    Jahlil Okafor is -43.2 on 12.9 minutes per game.

    אין מה להרחיב

  5. אגב וושינגטון ו-וול,גם ניו אורלינס מצליחים ללא בוגי ,אז מזה אומר בעצם?
    אנשים מתלהבים מכמה ניצחונות וכבר רוצים לזרוק את וול לכלבים….
    בדיוק כמו הכמעט שפיכה של מנחם אל מול ההתלהבות מ2 ניצחונות של לה-בום והחבורה החדשה שלו

    1. אף אחד לא רץ לזרוק את וול ובוגי.
      רק נשאלת השאלה אם אפשר ללמוד משהו ממה שקורה. אפשר להגיד שסתם מדובר בהתעלות רגעית של שחקנים שיודעים שזה הזמן שלהם (סטורנסקי דפק משחק עם רייטינג התקפי של מעל 200), ואפשר גם לראות אם באמת נעשה משהו שונה שעוזר, והאם אפשר לשמר אותו הלאה.
      בניו אורלינס אפשר לראות בקלות שדייוויס מתעלה ואוקפור הוא אחד מהסיפורים המחממים של העונה. מעבר לזה, לא היה לי זמן לראות לאחרונה, אבל אפשר להעלות השערות ומישהו שראה יוכל לתקן: אולי ג'נטרי באמת לא יודע מה לעשות עם שני הגבוהים, ועכשיו שהוא רק עם אחד יותר קל לו להביא את הקבוצה? אולי דייוויס מסתדר יותר בקלות בלי קאזינס (ההימור שלי הוא דווקא בהגנה)? אולי סתם אני זורק אוויר לאוויר ובאמת מדובר בהתעלויות רגעיות?
      לא צריך להתלהב כל כך, אבל אין סיבה גם לבטל כל כך מהר (אם תדחוף אותי לפינה אגיד שמדובר במספרים קטנים מדי. אבל עד אז).

  6. תודה אחלה פריוויו, דנבר קליפרס משחק אש.
    באסה על בראדלי שנפצע בקליפרס.
    לפי סטיב באלמר כל הצוות הרפואי של הקליפרס עומד למבחן אחרי כמה עונות רוויות פציעות. למרות שמדובר המון על חוסר מזל, צוותים רפואיים מתחילים לקבל את הזרקור במקרה של הצלחות או כשלונות לשמור שחקנים על המגרש.

  7. תודה רבה על הפריוויו. המאבק על מקומות 3-8 במזרח מעניין ממש, אם מילווקי מפסידה היום פילי יכולה לטפס למקום ה-6! סחטיין

  8. אם קליבלנד באמת מפסידה איך שהוא לברוקלין
    אני מבטיח בלי נדר שאם הקאבס מגיעים לגמר אני לא הולך לקום לאף משחק.

  9. 17הנקודות האחרונות של מיאמי במשחק:
    ווייד 15, ווייטסייד 2 (מאסיסט של ווייד).
    איזה משחק אדיר, איזה שחקן אדיר.

  10. מי שלא ראה פילי במיאמי הפםסיד סוף מהאגדות
    דוווייין דה רוק וויייד. איזה רבע מהסרטים לשחקן הבלתי נגמר הזה.

    1. בהחלט
      אם בוסטון בפליאוף יקריצו את פילי והסטטיסטיקה של סימונס לא תשתפר. זה הכלי לפגוע בפילי במשחקים צמודים. ברור שסטיבנס יודע את זה כמו כל מאמן בליגה. סימונס שחקן טוב אבל מוגבל…

    1. שחקן של 57% מהעונשין. לא טקטיקה שגויה, במצב בו המשחק היה (גם אם היה קלע 2, למיאמי היה המון זמן על השעון)

      1. נכון אבל זה פעם ראשונה שאני רואה את זה קורה. כל הכבוד לספלטורה ושאר הליגה עלולה לאמץ את זה. בקיצור סימונס יאללה לך תעבוד על הקליעה ותהיה שחקן מושלם . מסקנה שהגענו אליה מיליון פעם השנה

        1. לפי מיטב זכרוני (אולי חלמתי) בוסטון כבר עשו את זה אבל סימונס כן קלע שתיים קריטיות בסוף. זה היה במשחק הרביעי בין הקבוצות העונה.

    2. זה היה מהלך טיפה מוזר האמת.למה לעשות עבירה כשאתה בשוויון כשנשארו שניות ספורות על השעון?
      נכון שהצליח להם לבסוף אבל עדיין מוזר…

      1. פילי קבלו את הכדור, 27 שניות לסיום. העבירה הייתה מספר שניות אחר כך.
        היה ומיאמי היו מאפשרים לפילי לזרוק לקראת סוף ההתקפה שלהם, זה היה משאיר להם מספר מועט של שניות להשיג זריקת שוויון או ניצחון.

        1. מסכים עם שניכם. מהלך לא שגרתי אבל הגיוני. הצליח ההימור גם בגלל ההחטאה וגם בגלל הביצים של וויד. הזכיר איזה שחקן אדיר הוא.

          1. ל9ני שני משחקים היה אותו מצב נגד שיקאגו וסימונס קלע שתי קליעות עונשין שניצחו את המשחק.
            וויד לקח זריקה נוראית עם יד בפנים וזה נכנס ואחרי זה רדיק לקח זריקה חופשית לגמרי שהוא קולע בעיניים עצומות והחטיא .
            מזל ושופטים ניצחו למיאמי את המשחק

  11. קשה לשחק גם נגד מיאמי וגם נגד השופטים.
    לא הייתי נותן לבחורה הזאת לשפוט תחרות משיכת צמות
    רדיק תמיד מחטיא את הזריקות בסוף המשחק כשהוא פנוי

  12. לבראדלי ביל יש כמעט 7 אסיסטים למשחק, מאז הפציעה של וול.
    פתאום רואים שחקן שלם יותר, כזה שמצדיק את החוזה הענק שלו.

    1. דוגמא מצויינת לאלה שאומרים שהמדד הזה לא אומר הרבה.. (אני לא חושב ככה אבל לפעמים המדד הזה מזייף.. הלילה זו היתה דוגמא טובה לזה). הוא היה אדיר הלילה קלע מצוין ובעיקר בקלאץ'.

  13. דרך אגב,
    המבט המודאג על פניו של ג'ורדן, בתמונה שבראש הפוסט,
    זה לאור העובדה שלברון נמצא מרחק 15 משחקים בלבד מלהדיח אותו מהמקום הראשון ברשימת השחקנים עם הרצף המשחקים הארוך ביותר עם 10+ נק'.
    לג'ורדן רצף של 866 משחקים, ללברון 851.

    השחקן עם הרצף הפעיל השני באורכו אחרי לברון?
    הארדן. 244 משחקים.
    אם הרצף של לברון יקטע במשחקו הקרוב, הארדן יזדקק ל-7.5 עונות רצופות בהן בכל משחק הוא קולע לפחות 10 נק' בכל משחק (וזה בתנאי שהוא משחק 82 משחקים בכל אחת מאותן עונות) בשביל להדביק את הנתון של לברון.

    על הדרך, לברון הפך הלילה להיות השחקן הראשון שיש לו בקריירה 30,000+ נק', 8,000+ רב', 8,000+ אס'.

    הוא גם הפך לשחקן המבוגר ביותר שמסיים חודש קלנדרי (לפחות 10 משחקים) עם ממוצע של טריפל דאבל.
    הקודם היה ווילט, שעשה זאת בגיל 31.

  14. ראיתם את התרגיל של יוקיץ על בובאן?
    קודם דוחף את בובאן ואז עושה תיאטרון עיוות פנים ומעוף לאחור. טוב שהשופטים לא קנו.

  15. הטרייד על גריפין מסתמן כאחד מהטריידים הנדירים האלה של lose-lose

    ממש צר לי על בלייק שנשלח לחור התחת הזה ולקבוצה המתה שלי

    1. אשך אני מסכים איתך בדרך כלל אבל במקרה הזה הקליפרס מנצחת (מסכים שבנקודות ולא בנוקאאוט) הם 7-3 ב 10 האחרונים ורצים לפליאוף וזה עוד כשאייברי לא משחק. בכלל הקליפרס אמנם ויתרו על כריס פול ועל גריפין אבל הם קיבלו בתמורה לפול 7 שחקנים ובתמורה לגריפין קיבלו את אייברי וטוביה . גם קצת פינו מקום בתקרה. התנהלות לא רעה אני מעדיף את הצד שלהם בעיסקה

  16. מדפיציט של 19 לקראת סוף הרבע השלישי הקליפרס רצו באמוק ועכשיו עם עוד 8 דקות הם כבר מובילים ב 6. הכל מהרגע שאוסטי ילד שלי מופרך ירד לספסל ומי שמנהל זה תיאודורסיץ.

  17. אגב, כמה חוכמה וניסיון של ווייד בזריקה האחרונה. חיכה שווייטסייד יתמקם ורק אז זרק.

    לא חסרים כוכבים בליגה הזאת שהיו פועלים אחרת.

  18. אני חוזר על נקודה שכתבתי בעבר: איזה כיף לראות משחק (שבדר"כ דנבר מעורבת בו) שהשופטים לא מגיעים עם שריקות מהתחת מבוססות אינטרסים. פשוט משחק זורם, עם שריקות נורמליות. בין שתי קבוצות בלי כוכבים גדולים או כוח בליגה.

  19. 72 – 24 לספסל לקליפרס על ספסל הנאגטס, הלילה.

    אשך, יש שמועות שהאריס שדווין האריס מתכנן להגיש נגדך תביעה…

  20. כמה אדיוט יכול להיות אבא ריברס שהכניס את הבנבון בשניות האחרונות וזה כמעט עלה לו במשחק! אלילת המזל הצילה אותו.

  21. אוףףף… הקליפרס כמעט איבדו את זה אבל סך הכל נצחון יפה מאד. בובאן ולו הפליאו ברבע האחרון ואפילו אוסטין לא הצליח לחרבן הכל בסוף… כל הכבוד לקליפרס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט