מעורב הופס ליום חמישי / מנחם לס

1. קאווי לינארד יחליט מתי לחזור – או לא לחזור – לשחק

 

הידיעה הרשמית היא שקאווי לינארד בילה את עשרת הימים האחרונים בניו יורק בהתייעצויות עם מומחים בקשר לפציעתו. הסיבה הרשמית לנסיעת עשרת הימים הזאת היא "להתייעץ עם מומחים באם לחזור לשחק או לא".

אתם יודעים את 'העיצה' שהוא קיבל?

גם אני לא.

אתם מאמינים שהוא טס לניו יורק לעשרה ימים 'להתיעצויות"?

גם אני לא.

משהו לא מריח לי טוב כאן, ואמרתי זאת כבר לפני כן. ביוסטון ישנם מומחים לפציעות בשריר ארבעת הראשים שלא נופלים מאלה בניו יורק. אנחנו לא מדברים כאן על ניתוח מוח מסובך.

הרופאים בסן אנטוניו נתנו לו אור ירוק לשחק אך הוא החליט לא לחזור לשחק בינתיים.

Away from the Spurs to pursue second opinions in New York, Leonard recently utilized the gymnasium inside the National Basketball Players Association headquarters in Manhattan for workouts, league sources told ESPN. The Spurs had team personnel accompanying Leonard in New York, sources said.

מה שבטוח הוא שפציעתו, הריהביליטציה, והטיימינג לחזרתו סיבכו את היחסים בינו לבין הקבוצה אולי עד רמה של "אין חזרה".

 

2. פופ: "לינארד כנראה לא יחזור לשחק העונה"

*

*

Kawhi likely out for rest of season, Pop says

"We only have X number of games left in the season, and he's still not ready to go," Popovich told reporters in San Antonio on" Wednesday. "If by some chance he is, it's gonna be pretty late into the season; and it's going to be a pretty tough decision — how late to bring somebody back. So that's why I'm just trying to be honest and logical. I'll be surprised if he gets back this year."

 

3. מארק קיובן חטף קנס של $600,000

הליגה קנסה את מארק קיובן ב-$600,000 על שפתח את פיו ואמר שהדאלאס מבריקס עושה טנקינג עד סוף העונה. הוא בחר מילים אחרות, אבל מה שחשוב הוא הפרוש של מילותיו ולא הבילבול שלו באומרו ש"למבריקס הטוב ביותר הוא להפסיד את שארית עונת 2017-18". הוא כינה את הטנקינג "ברוטאלי" אבל אמר שאין לו ברירה.

הקומיסיונר אדם סילבר לא חיכה אפילו 24 שעות לפני ששפך את הקנס – יהודי ליהודי. הוא אמר שדבריו של קיובן הם פגיעה בפעולות ה-NBA והתנהלות נאותה של הליגה.

אם אתם חושבים שלקיובן המיליונר קנס של 600 אלף הוא כסף קטן, אתם טועים בגדול. המולטי-עשירים האלה שונאים להפסיד פרוטה. מלבד זאת, אם הוא ביליונר זה לא אומר שיש לו ביליון (מיליארד) בבנק. זהו כסף מושקע וכסף ששוויו מוערך רק ב-EQUITY שברשותו, שהוא תמיד נמוך ממה שמפורסם ב-'פורבס'. זה אף פעם לא מתורגם לכסף נזיל, וזה לוקח לפעמים שנים להפוך EQUITY ברמות שיש לקיובן לכסף נזיל. לשלם 600 אלף גרם לו לילות ללא שינה, ואני בטוח שהוא לא ימהר לשלם את הכסף.

נחכה ונראה.

בינתיים התפתחו כל מיני ויכוחים לכאן ולכאן על הטנקינג:

*

 *

4. איך עלה נושא הטנקינג?

ישנם כמה שחקנים מגרים מאד בדראפט: טריי יאנג… לוקה דונקיץ'… דינדרה אייטון… מוחמד במבה… מרווין באגלי… ישנם הרבה יותר וכבר דברנו עליהם.

קיובן היה אורח בתכנית של ג'וליוס ארווין (ד"ר ג'יי) "House Call with Dr. J" podcast  ואמר שערב אחד ישבו כמה ממנהלי הקבוצה ומאמניה, ופתאום קיובן אמר:

זה הספיק לסילבר. המבריקס הם 40-18, מקום שלישי מהסוף ב-NBA, אז על מה הוא מדבר? הם כל כך גרועים שכל משחק הוא כאילו "טנקינג" אם ירצו או לא. לך תדע. אולי קיובן כל כך מתבייש לאיזה מרתף ירדה קבוצתו שהוא החליט לעבוד על כולנו ולהסביר את משחק הקקה של קבוצתו כדבר מכוון. 'טנקינג' יעני.

עכשיו קיובן יתרץ את נפילת הקבוצה תוך 7 שנים מאלופת NBA לתחתית בור הצואה של הליגה על 'טנקיטנג'. הקבוצה נמצאת שם בגללו. בגלל שאין לו ולמנכ"ל שלו מושג. קיובן תמיד חושב שהוא מבין יותר מכולם ואני בטוח שהוא קבע את מי בוחרים בדראפט ועל מי עושים טריידים. אז מקבוצה אלופה נחמדה נשאר לו דלי של חרא, אז כדי שהוא לא ייראה יותר גרוע משהוא, עכשיו הוא יכול לומר "זה הכל בגלל טנקינג".

זה שקר!

זה בגלל שהוא אפס אחד גדול בכדורסל המאמין שהוא חכם מכולם, והוא הוביל את הקבוצה ישר שאולה.

מכל שלושה משחקים דאלאס מפסידה שניים.  ללא טנקינג היא היתה מסיימת את העונה 56-26 קח או תן אחד או שניים.

אתם יודעים מה טנקינג יעשה להם? הם יסיימו עם רקורד טוב יותר מאשר ללא 'טנקינג'… חכו וראו! הם לא יודעים כיצד לנצח, אז כיצד להפסיד בכוונה הם בוודאי ובוודאי לא יודעים!

Starting with the 2019 draft, the three teams with the worst records will share a 14 percent chance of getting the No. 1 overall pick, lessening the incentive to lose at the end of the season.

התוצאה?

*

7. מדסקסים טנקינג וכל הקשור בזה

*

 

8. עוד דיון מצויין על כל עניין 'הטנקטנג'

 

 

9. זאת השאלה: למה סימנו לאמריקאיות את האזור העדין?

?

?

?

 

 

התשובה?

UNDER ARMOUR מסביר:

 

10. סם הינקי היא הכתובת למנכ"לים של ה-NBA

סם הינקי הוא 'OUT OF A JOB' כמנכ"ל ו-CEO ב-NBA אבל הוא נהנה מאד ממעמדו כפרופסור באוניברסיטת סטנפורד.

לפי ריטץ' ביוצ'ר מהבליצ'ר רפורט (reported on Tuesday), משרדו הפך למרכז עלייה לרגל של מנכ"לים, נשיאי קבוצות וכל מיני EXECUTINES לבקש עיצה, לשאול שאלה, וללמוד.

זה מה שביוצ'ר כתב:

Per Bucher:

Sources both close to Hinkie and around the league said owners and executives routinely reach out to him for counsel. Several basketball operations vice presidents and owners said they would hire him, but they wouldn’t put him in charge.

Others believe Hinkie and The Process weren’t given a full trial, and that he didn’t do anything wrong as much as the league turned on him.

 

הינקי, רק בן 40, נישכר ע"י הסיקסרס ב-2013, והוא שירטט תכנית פעולה שהוא כינה "THE PROCESS". אין כאן כל בלוף: זאת היתה תכנית להגיע למרתף כדי לעלות משם עד ראש המגדל. התכנית היתה פשוטה: "להישאר למטה כמה שיותר וללקט כמה שיותר בחירות דראפט גבוהות". הוא עשה זאת ע"י 'מכירות' כל שחקני הסיקסרס שהיה להם ערך עבור בחירות דראפט, וקבוצותיו זכו ב-47 נצחונות בשלוש עונות.

התכנית עבדה אבל לא לחלוטין: הסיקסרס דגה שלושה (שני?) שחקני-על צעירים – ג'ואל אמביד , בן סימונס, ומרקל פולץ. פסק הדין על מרקל עדיין נתון בידי המושבעים. אבל הינקי פוטר.

זאת דעתי: הוא היה פיקח מדי וטוב מדי עבור ה-SPECIAL ADVISER של הקבוצה ג'רי קולנג'לו, ששכר את בנו בריאן קולנג'לו כנשיא הקבוצה, ה-CEO, והמנכ"ל. הינקי היה טוב מדי, וקוץ בתחת. הקבוצה גם לא יכולה שיהיו לה שני מנכ"לים.

הינקי היה שנתיים מהשלמת 'התהליך', ועתה בריאן ישלים אותו ויזכה בכל התהילה.

הינקי הפך גם לאוייב הציבור מס' 1 של בעלי הקבוצות והקומיסיונר אדם סילבר כי הוא דפק את השיטה. בגללו הליגה החליטה ב-2016 על  passing anti-tanking draft lottery reform  שמקשה (מפחיתה סכויים) על הקבוצה האחרונה, השנייה מהסוף, והשלישית מהסוף לזכות כמעט אוטומטית בבחירה ה-1, ה-2, וה-3 (אולי בסדר מעורבב).

אז ה-NBA שונאת אותו. הנהלת הסיסקסרס חוששת ממנו ומקנאה בו אז זרקו אותו, והיחידים שאוהבים אותו הם אוהדי הקבוצה ותלמידי העבר שלו (his former pupils).

 

11. ארון גורדון, לאן?

*

 

ארון גורדון יהיה שחקן חופשי מוגבל הקיץ. לפי שון דבני מהספורטינג (Sean Deveney of The Sporting News) הסאנס והמבריקס תהיינה הSUITORS (רודפות?) הראשיות אחריו.

לפי שון, לסאנס יהיה כסף עבורו, והם מחפשים שחקן שכבר הוכיח את עצמו. המבריקס מחפשים בנרות כוכב לצד דניס סמית' והריסון בארנס.

 

Gordon, 22, has enjoyed a breakout season for the Magic in 2017/18, though injuries have limited him to just 39 contests. In those 39 games, the former fourth overall pick has averaged an impressive 18.4 PPG, 8.3 RPG, and 2.2 APG.

Because Gordon will be coming off his rookie contract, the Magic will be able to make him a restricted free agent by tendering him a qualifying offer. That will give Orlando the right of first refusal, meaning that even if a team like the Suns or Mavs puts a lucrative offer sheet on the table for Gordon, the Magic would have the opportunity to match it.

While we don’t know for sure that the Magic’s front office intends to match any offer for Gordon, parting ways with the fourth-year forward would leave the club without many young building blocks outside of Jonathan Isaac. As such, I’d be surprised if Orlando simply lets Gordon walk in free agency.

12. מי השחקן העקבי ביותר ב-NBA?

Nylon Calculus: A look at player consistency

לפעמים אני קורא בשקיקה את מאמרי הקלקולוס על ה-NBA. ברוב המקרים המאמרים טובים, ולעתים אפילו מצויינים, אע"פ שחשיבותם הרבה יותר אקדמאית מאשר מעשית. לעתים רחוקות מופיע כאן חוקר או סטטיסטיקאי החוקר, מסיק (מהמילה מסקנה) ומביא תוצאות שלא ידענו קודם שיכולות להיות לשימוש מעשי למנכ"לים ומאמנים.
קרישנה נארסו מנסה למצוא עקביות של שחקנים ולראות אם "CONSISTENCY" (עקביות) היא גורם ביעילות ומצויינות השחקן.הטעות הראשונה שהוא עושה, ואם אני הפרופסור שלו אני מחזיר לו את עבודתו עם הערה: "עליך להגדיר  CONSISTENCY". האם הוא מתכוון ל-RELIABILITY? ל-VALIDITY? ,והאם CONSISTENCY של דבר רע הוא דבר טוב???????!
קראתי את המאמר בזהירות, והבנתי שהוא מנסה לדרג את "THE MOST CONSISTENT PLAYERS IN THE NBA"  – כפי שהסברתי קודם, מבלי להגדיר למה הוא מתכוון ב'עקביות' מאמרו לא שווה הרבה.
מי שמעוניין להיכנס למאמר, הנה הלינק:.https://fansided.com/2018/02/21/nylon-calculus-player-consistency/

מה שהוא עשה במחקרו היה לחשב   different linear weights metrics (כגון : DREJohn Hollinger’s Game ScoreNathan’s SPR and David Lewin and Dan Rosenbaum’s Alternate Win Score (AWS). של כל שחקן (בטבלה למטה). כל אחד מה-METRIX האלה הם צורה אחרת לתת ציון לשחקן על משחקו בערב מסויים. למשל, ה-DRE הוא, כפי שנרסו מגדיר:

Two years ago, I put together a metric for measuring player performance on a game by game basis. It is a linear weights metric called Daily RAPM Estimate or “DRE,” for short. או ה-"Game Score" שהיא דרכו של הולינג'ר לחשב "יכולת שחקן" למשחק נתון.

מה שהוא עשה זה לחשב את הממוצע של כל שחקן בכל המטריקס האלה, ואז לתת לו את ה-PERCENTILE שלו בין השחקנים האחרים. הוא גם חישב את ה-MULTIPLE CORRELATIONS בין כל המטריקס הללו.

מה המטרה של הקורלציות הללו בזמן שהוא מדבר על 'עקביות' שחקן? כל מה שהמלטיפל קורלציה מספקת היא יכולת הנבואה (PREDICTION) של משתנה אחד ע"י  שורה של משתנים (שנוסחה מתמטית מחשבת כאחד, ואז מתקבל ה-R שהוא הקורלציה בין המשתנה התלוי (DEPENDENT) לבין כל העצמאיים (INDEPENDENT).

כל מה שהוא השיג בזאת היה את ה-CONSISTENCY בין המטרקיס השונים (הולינגר / רוזנבאום / נתן /  לווין הנלקחים יחד או בנפרד. הוא למעשה בודק את VAL (וולידיטי) של הבחינות כי אם הקורלציה גבוהה, ז"א שהם בוחנים אותו דבר)

כשהוא חיבר את תוצאות השחקנים בכל ארבעת המשתנים (שכל אחד נותן ציון לאיכות השחקן במשחק אחד, אבל כמובן שהם מחשיבים מספר משחקים כדי לקבוע את "ציון הולינג'ר"), הוא קיבל שהשחקן העקבי ביותר בליגה הוא הרוקי של הת'אנדר טרנס פרגוסון. השחקן הפחות עקבי מכולם? קייל ת'ומפסון…

הנה כמה ממסקנותיו:

 

Thunder rookie Terrance Ferguson has been the most consistent player in the NBA this year (sorting by Average Consistency). That’s right, a 19-year-old rookie has been the most consistent player. You’ll also notice rookies Malik Monk and T.J. Leaf among the most consistent players. This is surprising: conventional wisdom says that the more experience you have, the more consistent you’ll be. It’s not as shocking in the case of these rookies as they’ve consistently struggled. In addition, I checked the correlation between consistency and age and it was non-existent.

Among the star players, Boogie and Anthony Davis were the two most consistent stars followed by Joel Embiid. This just further illustrates how devastating the Boogie injury was: he was consistently great and the Pelicans could rely on a base level of performance from both of their stars in every game. As for Embiid, his consistent greatness is one of the reasons why he’s in the 99th percentile in on-off net differential.

תקראו…נו…

On the other end of the spectrum is Klay Thompson, who is the most inconsistent player in the NBA. Considering Klay is playing with two MVPs, it’s not surprising to see he’s wildly inconsistent, as his opportunities to contribute vary dramatically from game to game.

אצלי "עקביות" גבוהה אינה אינדיקציה לטיב. היא אינדיקציה ליכולת לחזור על אותה פעולה בצורה שווה או דומה.

שחקן יכול לאבד כדורים 'בעקביות', והוא יסיים באחוזון הגבוה בעקביות.

אני לא מבין את כל ההסתבכות הזאת. עבורי אחוז קליעה הוא אינדיקציה מצויינת לעקביות או חוסר עקביות בקליעה. ההגדרה הטובה יותר לכך היא "RELIABILITY". ניתן לבדוק את ה-RELIABILITY של כל שחקן מה-3, ממיד-ריינג', מהקו, נגד שמירה, בלי שמירה. כל מה שצריך זה נתונים. ומי שמתעקש למצוא את ה-RELIABILITY של שחקן בקליעה מבלי להגדיר מהיכן, ועם שמירה, ועם נגד שמירה, יכול למצוא את ה-R, שהוא ה-RELIABILITY שלו ב'קליעה' כשמחברים את כל המשתנים (מרחק, וכו') ומחשבים את ה-MULTIPLE RELIABILITY!

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 132 תגובות

    1. מה שיפה שכשקראתי זה היה נראה לי טבעי לחלוטין, לסיקום- מנחם מצליח להעביר רעיון בצורה שחוצה את חוקי השפה.

  1. תודה מנחם

    כמו שחשבתי כשקוואי הפסיק לשחק אחרי הניסיון לחזור – לא נראה אותו עוד העונה.
    ולא, אין כאן שום עניין בינו לבין הספרס.

    לגבי העניין עם קיובן.
    סילבר אתה בושה.
    בושה שאתה מייצר תנאים שגורמים לטנקינג ואז מעניש בעלי קבוצות שרק פועלים על פי התנאים שיצרת.
    סילבר הוא כישלון מהדהד, המשחק הפך לפארסה, השיפוט באול טיים לואו, הפוליטיקלי קורקט באול טיים היי, והצביעות חוגגת.

      1. צודק. מותר לפעול על פי זה, אסור לדבר על זה…
        אם תיקח את המוסר הזה לתחום ההטרדות המיניות, אז סילבר מרשה לצבוט פטמות, ללטף ישבנים ולשדל מעודדות אבל מי שמדברת על זה תחטוף קנס מהגהינום.
        סילבר – מלך הצבועים

        1. היא מגעיל
          סיפר שבגלל קארי הבחירות לאול סטאר לא שודרו
          עשה 2 פאולים במתכוון גם לא לקח אחריות וגם ״האשים״ את קארי שיצא הכי ג׳נטלמן בעולם

  2. מרגיש מוזר שקאווי עושה שביתה. זו חתיכת חריקה במכונה של פופ. בכל מקרה, גם איתו הספרס לא היו מועמדים לאליפות כרגע, אבל בלעדיו אז גם לא בשנים הקרובות, עם החוזים המופרכים שהם נותנים לקשישים(נאמנות וכו', אבל בתכלס זה תוקע אותם). פשוט חבל

  3. אני לא יודע מה גרוע יותר מבחינת אוהדי הספרס –
    זה או שקאוויי לא סומך על הצוות הרפואי של הקבוצה,
    או שהוא עושה להם שביתה איטלקית.

    נקודה נוספת שמצביעה על בעיה בחזית קאוויי,
    זה שבכלל פורסם שמבחינת הספרס קאוויי כשיר.
    ניתן היה לחשוב שזה האינטרס של הספרס לתת לחששות של קאוויי גב, ולשמור על שקט תקשורתי.

    1. גם למרקוס ביקש טרייד בתחילת העונה והספרס נתנו לו יותר כסף ומשחקים עליו יותר.

      לדעתי קאווי ישאר בספרס אבל אתה צודק במה שאתה אומר.
      אם יש משהו טוב בפיניקס זה הרופאים לא?

  4. סיפור קוואי זאת פאשלה עצומה של הספרס.
    פציעה פשוטה שמשביתה כוכב הקבוצה לכל העונה ומסכסכת אותו עם האירגון.
    אגב ,זה התחיל בהאשמות חסרות שחר לזאזה פאצוליה וגולדן סטייט כאילו היה משהו חריג במהלך….כולה עלה לזריקה ונחת לא טוב ועיקם קרסול….שום זדון ….סתם צביעות אמריקנית טיפוסית…ואח"כ סיפור על הארבע ראשי …
    יש שחקנים שקרעו ACL וחזרו יותר מהר …

    1. א. פאצוליה עשה זה הכי בכוונה שיכול להיות. תראה בסרטון איך הוא עושה עוד צעד מכוון.

      2. אף אחד לא באמת יודע מה הפציעה של קאווי, כולם סתם מדברים, יכול להיות שזה עוד קשור לפציעה ההיא, יכול להיות שזה אזור אחר ויכול להיות שזה משהו אחר, הכל זה ספקולציות וזכותו של קאוי לסמוך על עצמו בקטע הזה ולהביא עוד חוות דעת רפואיות. אני לא מאמין שהוא שובת איטלקית.

      3. גם לדעתי הוא לא יחזור העונה.

        1. גם אם הוא התכוון לדרוך לו על הרגל (יש מרחק בין צילומים לבין לדעת מה השחקן התכוון, אלא אם יש לך כשרון מיוחד לדעת את צפונות לב האדם, ועוד דרך וידאו), על הפציעה אחראי רק הפופ. קוואי נפצע כבר לפני כן, ובמשחק הספציפי הוא פשוט דידה על הרגל. כל מאמן אחר היה מקבל בראש על כך שהשאיר על המגרש שחקן פצוע ב20 הפרש, אבל פופ זוכה ליחס אחר, ולרוב בצדק

  5. תפסיקו לזיין תשכל על קוואי.
    פציעה מורכבת ומתעתעת שקשה לחזור ממנה. זה הכל.

    בעצם תמשיכו לזיין תשכל, כנראה שממש משעמם לכם.

    בלי קשר לקוואי לדעתי לפופ נגמר הסוס ועונה הבאה תהיה האחרונה שלו

    1. נקודה רגישה?
      (האשך הטמיר?)

      אז למה הספרס פרסמו שקאוויי כשיר?
      אם אותו סיפור היה מסופר, רק שבמקום הספרס היה כתוב "ת'אנדר", ובמקום קאוויי היה כתוב "ראסל", אז אתה היית עושה מזה מטעמים –
      חמין, סלט, שקשוקה, סביח, על האש. כל התפריט של האשך.

      1. גם אני חושב שנתחיל להתגעגע לפופ בקרוב.
        לדעתי מסינה מקווה שפופו ימליץ עליו כמחליפו. זה דיי מתקבל על הדעת.

        1. מסינה שם כדי לרשת את פופ, אין ספק בכלל, אבל שאלה מאוד טובה מתי הוא יחשוב שכבר אין טעם לעוד סיבוב. יהיה קיץ מעניין, כי אם לא קורות רעידות אדמה בספרס, אין סיבה שהוא ישאר (not a championship material right now)

      2. ראסל לא מהטיפוסים שיעשו שביתה איטלקית (חשוב לו לנפח סטטיסטיקה 🙂 )

        והוא לא יעשה בעיות בחדר הלבשה, הוא טיפוס מאד נוח למרות מה שאנשים חושבים עליו והוא לא משלליט טרור כמו לברון בחדר הלבשה.

        הוא מהסוג שמטריף את הקבוצה ספורטיבית ומנהיג אותה ושחקנים נלחמים בשבילו.

        1. שמעון אני מאוד מקווה שמה שאתה רושם זה בהומור. קוואי אולי לא מנהיג אבל בכל מה שקשור לאופי ולמה שאפשר לשפוט דרך מראה עיניים דרך הטלוויזיה – זה אדם שהרבה יותר קל להסתדר איתו כמעט מכל אחד אחר בליגה

          1. זה היה תגובה לגיא שהגיב לאשך. איפה ראית שכתבתי שקאווי בעיייתי? כתבתי שראסל לא בעייתי.

            קוואי אחלה וגם מנהיג למרות שהוא שקט.

        2. שחקנים נלחמים בשבילו שייקח עוד ריבאונד כי גם ככה הוא משאיר להם פירורים בהתקפה וזה נהיה משעמם. אולי בחדר ההלבשה הוא לא לברון אבל על המגרש הרבה יותר גרוע בשבילם.

      3. ממש לא. אתה מכולם יודע שזאת פציעה מתעתעת. מבחינה קלינית הכל נראה בסדר אבל מבחינת הרגשה לא.
        ברור שהשחקן צריך להרגיש בריא, במיוחד אחרי האפיזודה הקודמת כשחזר מוקדם מדי.
        אין מצב שמבחינה אישיותית וארגונית יש פה שביתות איטלקיות, דיבורים מיותרים בתקשורת וכאלה.
        פשוט נתנו אינפורמציה.
        בספרס לא משחקים בקקה

        1. גם אני חושב שקאוויי הוא לא סוג השחקן שפוצח בשביתה איטלקית.
          אבל אתה מתעלם מהעובדה שהספרס, אחרי חודשים של עמימות, מודיעים שהוא כשיר,
          בזמן שהוא הולך לרופא נוסף בשביל לחפש דעה רפואית נוספת.
          העובדה שהוא מתייעץ עם רופא נוסף, היא הגיונית, והכי לגיטימית שיש.
          אבל הפער בין מה שהארגון חושב, לבין מה שהשחקן חושב, והעובדה שהספרס פרסמו את אותו פער,
          זה לא רגיל, לא שגרתי, וללא ספק מדליק נורה אדומה.

          תזכיר לי מתי הייתה הפעם האחרונה שקבוצה הודיעה ששחקן כשיר, והוא בחר להמשיך את תקופת ההחלמה שלו בעקבות עצה רפואית מגורם מבחוץ?

          1. אין לי שום בעיה עם זה שמבחינת הרופאים הוא בריא ומבחינתו לא.
            הוא כבר חזר מוקדם מדי וזה עלה לו בעונה.
            מכאן ועד שביתות איטלקיות, דיוני טריידים ובחינת אופיו מחדש יש פער כגודל האוקיינוס האטלאנטי

          2. לא לא קל, ולא כיף, לראות סדקים בקבוצה שאתה אוהד.
            לטעמי, אתה בוחר לעצום עיניים –
            העובדה שמהספרס יש קול אחד שטוען שקאוויי כשיר,
            בעוד קול אחר (פופ) מודיע שהוא בספק אם קאוויי ישחק העונה,
            כשברקע דיווחים על קאוויי וההתייעצות שלו עם גורם שלישי,
            לא יכולים שלא לעורר תהיות.

            רק להזכיר –
            את החצי הראשון של העונה, הספרס העבירו תוך שהם מפזרים עננה של חוסר וודאות ועמימות, בכל הנוגע לכשירותו של קאוויי.

            פתאום המערכת הפכה סופר שקופה?

            אז 2 דברים:
            הראשון –
            סדקים. אלו לא תמיד מובילים לשבר. בהחלט יכול להיות, או אולי נכון יותר יהיה לכתוב – "רוב הסיכויים",
            רוב הסיכויים שלא ייצא מכל המתרחש כלום. קאוויי יחלים, יחזור, והספרס שוב יהיו קונטנדרים.
            השני –
            בעולם בו התקשורת משחקת תפקיד כל כך גדול, ולאור העובדה שהספרס הראו לאורך השנים מיומנות לא מבוטלת בשימוש ערוצי התקשורת השונים,
            קשה שלא לתהות –
            מה האינטרס?
            מה האינטרס של הספרס לשחרר את המידע שקאוויי כשיר?
            מה האינטרס של הספרס לא לשתף פעולה עם קאוויי, ולהמשיך עם אותה עמימות שלוותה אותו בחצי הראשון של העונה?

            אישית, אני נוטה להאמין שההר יוליד עכבר.
            אבל התעלמות בוטה מסימני השאלה זה לא יותר מעצימת עיניים.
            (לא שאני לא מכבד עצימת עיניים. ראיתי את הסאנס מתפרקים, פעם אחר פעם. וזה תמיד כאב. וזה תמיד הפתיע לרעה למרות שכל הסימונים זעקו קודם לכן.)

            (תודה, סרבר.)

            (תודה, מקדונו.)

            (התחלתי את התגובה שמח (לאיד), ועכשיו גם אני מדוכא…)

  6. תודה מנחם.

    רעיון קטן לליגה: להרחיב אותה ל-32 קבוצות (סיאטל + עיר כלשהי).
    ואז ליצור שני חלקים של פלייאוף, טבלה עליונה ותחתונה.
    כשהמקום התשיעי בכל קונפרנס מקבל את יתרון הביתיות, והמנצחת מקבלת את המקום הראשון בדראפט. כך קבוצות יפסיקו להפסיד בכוונה ויבינו שהן צריכות להיות תחרותיות בכל מחיר

    1. רעיון מעניין וחדשני (רק שכדאי לעשות הטוב מ-3, מספיק מעל הראש).
      ה-nba, בניגוד לשאר ענפי הספורט כמו בייסבול ופוטבול, חייבת למצוא פתרונות ורעיונות לטנקינג ולמרדף אחרי הבחירות הראשונות.

    2. גם לזה יש השלכות בעיתיות,
      קבוצות סף פלייאוף פשוט יזרקו משחקים לקראת סוף העונה.
      קבוצות תחתית יתקעו במרתף של הליגה להרבה שנים.
      קבוצות שהעבירו את הבחירה שלהם פשוט לא ישחקו בפלייאוף הזה כי זה סתם יסכן את השחקנים בפציעה.

      1. הנקודה האחרונה שלך מעניינת –
        "קבוצות שהעבירו את הבחירה שלהם פשוט לא ישחקו בפלייאוף הזה כי זה סתם יסכן את השחקנים בפציעה."

        זה יוריד מהותית את הערך של בחירות דראפט בשוק הטריידים.
        אולי זה לא דבר רע?

        1. פחות טריידים על בחירות דראפט נשמע לי דווקא כדבר טוב, אבל ניתן לפתור את הבעיה ע"י כך שהזוכות בטורניר יזכו לא רק בבחירת דראפט.
          טכנית עוד משחקים שווה עוד כסף לקבוצות וצריך להיות פשוט מספיק לתרגם את זה לעוד כסף לשחקנים שמשחקים יותר בטורניר מפסידות הזה.

      2. מכיוון שאתם מסתבכים עם הצעות לא פרקטיות אני אעתיק אדביק את עצמי בפעם השלישית:

        הפתרון הוא למשקל את הסיכויים בהגרלה בצורה הרבה יותר הדרגתית, לפחות בחלק התחתון של הליגה ולבטל את ההגבלות על מיקום בדראפט כך שלכל קבוצה יהיה סיכוי לכל מקום בדראפט (שונה כמובן). מצידי לעשרת המאזנים האחרונים יהיה אותו סיכוי ואח"כ קצת פחות. המטרה שתהיה יותר משמעות ללנסות להגיע לפלייאוף ואולי לצרף שחקן לא רע בדראפט ולהתחרות תוך שנה שנתיים (למשל הבולס לא יצטרכו לחשב כמה להפסיד ולמנוע דקות ממי שמגיע לו) מאשר להיות מקום 9 ולקבל על זה פרס עם הפלייאוף שהצעתם או עם ההפרדה המלאכותית בין קבוצות פלייאוף לתחתית שיש כעת, וכמובן לא לתת פרס לטנקינג (חוץ מסיכויים קצת יותר גבוהים). אין כמעט הבדלים בין הקבוצות בתחתית גם ככה אז מי שתהיה ממש חלשה בעיה שלה ופילי סטייל בעיה שלה, שלא יחכו כל העונה לדראפט בידיעה שהם יהיו טופ 3 ולא ישתלם להם לעשות את זה על פני כמה שנים.

        1. לכל שיטת שכלול הסיכויים של קבוצה לזכות באיזה מיקום שלא יהיה בדראפט יהיו את הנקודות חולשה שלה וקבוצות ישחקו על נקודות אלו.

          1. ההצעה שלך מגדילה את הסיכויים של קבוצות להקבר בתחתית ללא תקווה לשינוי.
            הבחירה להגביל את כמה נמוך קבוצה יכולה לרדת בדראפט היא מכוונת בדיוק למנוע את זה. ביטול של זה הוא בעייתי ביותר. גם ככה הבטחה של המקום הרביעי בדראפט זה לא תמיד מבטיח לך שתצא עם משהו ממנו. ניתן אולי להגמיש פרמטר זה קלות לעוד מקום או שניים אבל לא נראה לי שמעבר לזה כדאי.
            לגבי שינוי האחוזים, אז זה מה שהציגה בחרה לעשות ויכול להיות שיצטרכו לשחק עם זה בהמשך למצוא איזה נקודת איזון בין שיקולים מוצלחת יותר.
            אולי בכלל עדיף שהסיכויים לא יהיו ידועים בכלל ושתהיה הגרלה שתקבע מה הסיכויים לפני ההגרלה של הדראפט, אם כי זה יוביל לתחושות קיפוח מצד קבוצות בשנים שהסיכויים יהיו פחות טובים עבור הקבוצות הגרועות יותר.

          2. אני שוב אחזור למה שמורי אמר בקיץ לגבי הרעיון לעשות סיכויים שווים ללוטרי בין כל קבוצות שלא עלו לפלייאוף. תמיד יהיה טרייד אוף אבל תפקיד הליגה לדאוג שהטרייד אוף יהיה מחשבה אמיתית שההנהלות בליגה יצטרכו לעשות. במקרה הזה אין כאן טרייד אוף. טנקינג זו הדרך הבטוחה להצלחה ואין הפסד משמעותי מלהפסיד כמה שנים ברצף (מלבד איבוד קהל, שגם כאן פילי ודטרויט הם דוגמא לכך שלהיות במרתפים לא יותר גרוע מלהיות באמצע).
            כשאתה בוחר בתור הנהלה להפסיד פלייאוף יש כאן סף החלטה יותר כבד. ההזדמנות להרוויח עוד כסף בפלייאוף (כאן אפשר להגדיל את נתח הקבוצות משידורי הטלוויזיה בפלייאוף ליצור תמריץ) וגם ההזדמנות להגיע לפלייאוף שהוא הישג בפני עצמו.
            בגלל תקרת השכר אין באמת סיבה לקבוצה לשהות שנים במרתפי הליגה כשאין תמריץ לכך.
            כמה שיותר סקנדלים כאלו כמו הינקי וקיובן שיצעקו בקול מה שכולנו יודעים, ככה הליגה תשנה את השיטה המגוחכת יותר מהר.

          3. קבוצות נקברות בתחתית כי הן לא מתנהלות כמו שצריך, נותנות חוזים מופרכים ועושות את זה בכוונה כדי לגמור כמו הסיקסרס. מה ההבדל בין אלטנטה, ניקס, דאלאס ברוקלין והסאנס? למה שהן יתחרו מי מבטיחה מיקום גבוה יותר בדראפט? עדיף שישחקו כדי לנצח ואולי ימצו את הפוטנציאל של השחקנים שלהם במקום להביא חלקי חילוף כמה שנים עד שייפול להן איזה לברון. ככה התחרותיות תגדל וגם לקבוצות סף פלייאוף יהיה סיכוי לאליפות תוך זמן קצר, תהיה מלחמה על הפלייאוף בלי חישובים מיותרים ולא שליש-חצי ליגה תלך לים בדצמבר. בכל מקרה בתוחלת יהיה להן סיכוי לבחירה גבוהה יותר בדראפט מאשר האחרות.

          4. התגובה לish. אפלטון – מסכים. מה שרשמתי שאפשר טיפה לטשטש את הגבול בין קבוצות סף פלייאוף לאלו שהעפילו כדי להגביר את המוטיבציה להתחרות עד סוף העונה אבל גם להפריד זה רעיון טוב ברגע שהטנקינג ימוזער.

          5. קבוצות נקברות בתחתית גם כי הן לא מתנהלות כמו שצריך אבל לפעמים יש שם גורמים אחרים כמו מיקום גאוגרפי פחות מושך עבור שחקנים חופשיים, פציעות של שחקנים ובחירות "לא טובות" בדראפט(רוב הבחירות הן של שחקנים שאתה לא יודע מה יצא מהם ובסופו של דבר כרוך בזה המון מזל), ועוד. לתת את פילי בתור דוגמה במקרה שהיה מכוון לעשות בול את זה לא תופס כדוגמה. אני לא רואה קבוצות בים בדצמבר וגם לא במרץ. הקבוצות הגרועות האלו עדיין עובדות על פיתוח השחקנים שלהן, גם הווריירס(וכך כמעט כל קבוצה מצליחה) לא נבנו ברגע אחד אלא נאלצו לתת זמן לשחקנים שלהן להתפתח להבשיל וללמוד לשחק ביחד.
            אפשר באותה מידה לשאול למה לעשות לוטרי בכלל, אפשר גם לעשות הגרלה בין כל הקבוצות בלי קשר לכמה טובות הן ואפשר גם לעשות סבב מחזורי קבוע של תורות בחירה של הקבוצות בדראפט. אפשר לעשות המון דברים אבל הליגה בחרה שהדרך שהיא מעוניינת להביא לאיזון ותקווה לשיפור לקבוצות הפחות טובות הוא הלוטרי והיא החליטה שזה העדיפות שלה והמחיר של זה הוא משחק הטנקינג באותה מידה שהמחיר של שיטות האחרות הוא כנראה קבוצות שיהנו ממחזורי גריעות הרבה יותר ארוכים ויתכן שבלתי צפויים.

  7. סיפור מוזר עם קוואי.
    נשמע לי יותר כמו פציעה שהסתבכה ופחות כמו שביתה איטלקית, ואני לא באמת מבין מדוע כדאי לקוואי לעזוב, די מוסכם שהספרס הם אחד הארגונים המובילים בליגה אם לא ה-מוביל. לאן ילך? ללייקרס של משפחת בול? לפיניקס של מקדונו? לא מוצא את ההגיון בזה.
    נחיה ונראה.

  8. א. מעורב מעולה כתמיד

    ב. אני לא רואה את המהלכים של קאווי כאיזה משבר אמון. אולי הפוך.
    הנהלת הספרס באה לומר: טעינו בהתנהלות שלנו.
    קח את הזמן שלך, תתייעץ עם מי שאתה רוצה, אנחנו נותנים לך את כל הגב בעולם, כדי שתחזור אלינו בשנה הבאה.
    קחו את ההתנהלות של הספרס בקיץ האחרון מול למרקוס. הוא ביקש טרייד. ההנהלה והצוות המקצועי הגיבו באופן מושלם.
    קאווי זה לא מיכאל אוחנה והספרס לא באר שבע.

    ג. ולמרות זאת,אני לא שולל את האפשרות שאני טועה.
    כמו שאומרים אצלנו, אין אף שחקן מעל המועדון
    אם כן, מה האפשרויות של הספרס?
    כל ניסיון מעבר של קאווי, מחייב טרייד שהנהלת הקבוצה חייבת להסכים עליו. מה התמורה לשחקן כזה?
    היא לא תשחרר אותו חינם.
    אבל איזה קבוצות יכולות לתת לספרס תמורה הולמת?
    איזה שחקנים יש בשוק שיכולים להוות תחליף הולם (נגיד חבילה של 2-3 שחקנים).

    יותר סביר (ונכון) זה שהספרס יכולים לדרוש בחירת דראפט גבוה ולקוות שזה לא ייגמר בבאסט דוגמת אודן, אדם מוריסון או מילצי'ץ (מי שמפנטז על לוקה דונציץ').
    הספרס יכוונו לעמדות 2-3 , כי אין שום סיבה להביא PF או סנטר אם למרקוס שם וגם אין סיבה להביא PG כשהפרוייקט של מוריי בעיצומו. אף PG מוצלח ככל שיהיה לא ייתן מספרים טובים יותר ממוריי בשנה השלישית שלו (ניתן לשקול לבטל אותו אבל רק בתמורה ל- PG מוכח בעל ותק שיביא להישגים מיידים).
    אבל זה לא מספיק. הספרס ידרשו לקבל שחקן נוסף מוכח ובעל הישגים שמתאים ל- 2 הקבוצות: הן חוזית, הן תקציבית והן מתאים לתרבות הארגונית של הספרס
    מדובר במהלך מורכב מאד שיוכל לצאת לדרך רק לאחר הדראפט.
    הספרס הוא ארגון שמרן מאד שלא נוטה למהלכים פרועים כאלה
    לכן, אני מאמין שלספרס יש אינטרס מאד גבוה לשמור את קאווי אצלה.

  9. מריח כמו הסוף של קוואי-ספרס.

    יש כמה קבוצות שיכולות לתת חבילות יפות עבורו, אבל עם רק עוד שנה אחת לפני שהוא הופך לחופשי – כל הקלפים אצלו והכל תלוי איפה הוא ירצה לשחק.

    אגב, נולד בלוס אנג'לס וגדל לא רחוק משם, ואוהד גדול של קובי…

    מג'יק ג'ונסון הגיב כשנשאל לגבי קוואי –

    http://media.giphy.com/media/xUOwGiEF2kshKp0pr2/giphy.gif

  10. הסיפור עם קוואי הולך ונשמע יותר ויותר הזוי. מאוד מוזר בפרט שזה הספרס ועוד יותר בגלל שזה קוואי המתוקצ'יק של כולנו.
    מצידי שיחזור לקראת סוף העונה לפלייאוף, רק שיחזור. דחיל ראבקום, מה כבר ביקשנו? פליז.

  11. תודה רבה מנחם.
    1. מעניין שדווקא בעידן השקיפות המצלמות וההדלפות עוד אין פיתרון ברור לשתי התעלמות הגדולות של השנה: מה קרה למרקל פולץ. ומה קרה בין קוואי לספרס (הוא באמת פצוע? או מסרב לשחק? זה הוא מקבל החלטות או הצוות סביבו? האם האופי השקט שלו כל השנים היה הצגה? האם הוא בסוף פרימדונה חמוצה או שפופ או מישהו בספרס פגע בו כה קשה שכל ההתנהלות מוצדקת? כשווג' ישיג מידע אמיתית כאן אני באמת אתרשם יותר מעוד טרייד שכולם יודעים עליו 10 דקות אחר כך

    2. לפי זה שהוא קובע שעד סוף העונה כנראה שלנארד קובע את המהלכים ופופ שחרר. הנתק שכולם הכחישו נראה די…אמיתי

    3. הקנס מוצדק כי בעלים לא מדברים עם שחקנים על כאלה נושאים ובטח שלא מעלים את זה לתקשורת. יש בעלים ששוכחים שהם הם חלק חשוב בהלהלת הליגה. אין להם מה להתמרד. הם הבוסים. כשהם יורים בתוך הנגמש גם הם מדממים מריקושטים. למבריקס יש סטטיסטיקה הזויה של 26-40 הפסדים העונה בהפרש של 7 או פחות. זה המוןןן משחקים צמודים שהופסדו. הקו הדק בין חוסר מוטיבציה להתאבד על משחק צמוד לבן למכור אותו הוא דק. הליגה חייבת לחקור את העניין דחוף. לגבי ההסף הנזיל של קיובן. קיובן לא מליונר הוא מליארדר. וגם להם חש הרבה כסף נזיל. לא הכל קשור בנכסים וחברות. אם מג'יק הצליח להוציא חצי מיליון דולר בטח שקיובן יכול לגרד את זה. זה לא יותר קשה מהקלקה באפליקציה או הרמת טלפון

    5. מנחם. זה כן ביג דיל. אולי זה לא היה בעבר אבל זה כן היום הערכים השתנו. אני כן חושב שצריך לעשות הרבה יותר חינוך מחדש בנושא מאשר עריפת ראשים על מקרים ישנים אבל אני מבין גם את זה. כל אדם שמגיע למקום עבודה רוצה להתקדם בזכות עצמו וכישוריו ולהרגיש בטוח מבחינה פיזית ומינית. בעיני זה בסיסי (אני יודע שאתה מסכים איתי אני רק מחדד את דעתי)

    10. הינקי ניצח כמעט כל טרייד שעשה. הינקי קצת פישל בחלק מהבחירות. קולנג'לו בינתיים נראה על הפנים. הוא מקבל קרדיט על עבודה שקודמו עשה וכך גם היה בטורנטו. לגבי עבודתו בפיניקס אני לא זוכר. הוא פשוט נראה יותר בתפקיד ויותר מקושר ומדבר את השפה. אבל הסיבה העקרית שהביאו אותו זה לתקשר טוב יותר עם השחקנים והאוהדים. בדיעבד גם אמביד וגם האוהדים מתגעגעים להימקי וקולנג'לו נראה כמו שלומיאל מבולבל בלא מעט מקרים (ניהול משבר פולץ, הטריידים של אוקפור ונואל).

    11. הסאנס? אז כריס ודראגן יחממו ספסלים אחרי כל ההשקעה? נראה שדאלאס בבעיה מכיוון שהפרי אייג'נסי לפני הדראפט. אם הם לוקחים את גורדון ואייטון לא על הלוח הם יגלו פתאום שהדראפט מפוצץ PF שבדיוק יושבים לגורדון על העמדה. ואז למה עשו טאנקינג?

    12. סטטיסטיקה זה נשק. השאלה היא איזה כדורים אתה יורה ועל מי אתה מכוון. בעבר הליגה הוציאה סטטיסטיקה לגבי ימים בשבוע. אני זוכר אפילו שלברון עשה סטטיסטיקה טובה במשחקי שבת ומלו לא. למה זה היה חשוב? זה לא… אף אחד לא שאל אותם באיזה יום לשחק… קליי לא בוחר את כמות הדקות שלו או את כמות הזריקות שיקבל. גם את האזורים מהם יזרוק. אני מאוד חובב סטטיסטיקה אבל זה כבר טיפלה הזוי גם בשבילי

    1. כן, האופי השקט של קוואי עד עכשיו היה הצגה מתמשכת, הוא עבד על כולנו במשך שנים ונשאר בתפקיד באופן מרשים כל פעם שהמצלמות היו עליו.
      הוא חיכה לרגע הנכון לחשוף את אופיו האמיתי – פרימדונה, חובב שואו, רודף כבוד ותהילה שגם לא מתאמץ בהגנה.

      לחליפין, לברון נתן וואחד הצגה משלו, הוא כבר שנים מעמיד פנים של זבלון יהיר מאוהב בעצמו אשר יזרוק את חבריו מתחת לגלגלי האוטובוס אם זה לטובתו, ישים זין בהגנה ויעשה מניפולציות על כל מה שזז.
      ואנחנו האמנו.
      בקרוב הוא יסיר את המסיכה, יוכיח את אופיו העניו ויקבל אוסקר.

      1. חחח … סתם הייתי דרמתי אל תתרגש אשך.

        ווג' טוען שיש נתק על רקע מחלוקת רפואית. רופאי הספרס טוענים שהוא יכול לשחק עכשיו. קאווי והצוות שלו לא מרגישים כך והם השביתו אותו. הם מחפשים בכוח מומחים שיגבו אותם. קוואי שאנחנו הכרנו היה מנסה שוב לשחק. מה אפכת לו… מקסימום יורד אם מרגיש לא טוב. לקוואי יש אופציית שחקן של 21 מיליון ב2019 שהוא ידחה כך ששנה וקצת מהיום הוא חופשי. זה נראה שהוא עושה הכל על מנת להגיע לקיץ כשחקן בריא בשביל לדרוש טרייד. אין שום פגיעה בשריר הירך שהייתה גורמת לקאוץ פופ לחשוב בודאות שהוא כבר לא יחזור העונה. אני מבין שכל זה לא מסתדר עם תדמית הרובוט החמוד והתמים שרק רצה לזרוק לסל ולעשות את הדבר הנכון כדי לנצח. אבל תדמיות הם בעייתיות. אתה חושב שלדאנקן לא היו שלדים בארון?

        1. הוא היה נראה מאוד מוגבל כשחזר לשחק.
          אני מניח שגם אז הרופאים נתנו את האוקיי כי אחרת לא היה עולה.
          אז יש דברים בגו מבחינתו ואני מאמין לו כשהוא אומר שאינו מרגיש כשיר יותר מלרופאים סביבו.
          עדיין, זאת רק מחלוקת לגבי מועד החזרה.
          אנשים בונים תילי תילים על כך.

        2. אם היה מדובר בכל שחקן אחר או בכל מועדון אחר, לכולם כבר היה ברור שהפרידה היא עובדה מוגמרת.

          בגלל שמדובר בספרס ובקוואי, אנשים עוד מאמינים שיש סיכוי שזה לא המצב.

    2. אני לא חושב שהינקי היה עושה יותר טוב עם הטריידים על אוקפור ונואל, לכל הליגה היה ברור שפילי מנסה להפטר מהם ואין במצב זה שום מוטיבציה לקבוצה השניה לתת ערך בשביל זה. גם הפרישה של הינקי לפני המימוש נתנה לו הילה מיסטית של הצלחה כביכול שבכלל לא בטוח שמכיעה לו. הרקורד שלו לדעתי בכלל לא מרשים ולצערי לא נתנו לו להראות את זה התוצאה הסופית.

  12. תודה מנחם מעורב מעולה ונדמה שהאירועים בליגה מצדיקים מעורב 365 ימים בשנה.
    הסיפור עם קאווי הולך ומסתבך ויחד עם מרקל פולץ יש לנו השנה כמה מסיפורי 'פציעות-מנטליות-אמון' הכי ביזארים בין שחקנים להנהלה.
    אני הייתי בטוח שזה הכל סובב סביב החוזה סופרמקס וחוסר ההתחייבות של ההנהלה כלפי קאווי מה שגרם לו לחשוב שוב את כל משמעות הקשר בינו לבין הקבוצה. עדיין לדעתי החוזה הזה הוא מה שיגרום להישארות או עזיבה של קאווי בקיץ. אבל בכל זאת, נראה שיש כאן משבר אמון אמיתי ולא רק משחק צ'יקן בין שחקן להנהלה.
    לגבי סיפור ההטרדות המיניות בדאלאס. מנחם ברוך הבא למהפיכה. אני באמת מקווה שמה שהתחיל השנה ימשיך ומה שהכרת כ'נורמלי' יהפוך יותר ויותר ללא לגיטימי. בקבוצות ספורט, באוניברסיטאות, ובכל מקום. את הדור שלך לא יהיה אפשר לשנות, ואפילו הדור שלי כבר 'נגוע' בתפיסת עולם שגויה, אבל נקווה שדור המילניום כבר יוביל מהפיכה אמיתית בכל מה שקשור ליחס אל נשים בחברה.

      1. אני מסכים אתך לחלוטין בקשר לפיסקה האחרונה. אבל האשמה היתה בסטודנטיות לא הרבה פחות מאשר בפרופסורים כי בהרבה מקרים זה התחיל מהן. לא מצדיק דבר ואני בוש במה שעשינו, אבל לעתים פשוט לא יכולת להתנגד.

  13. מנחם תענוג .
    קיובן אמר מה שהינקי עשה .
    על דיבורים לא צריך לקנוס אך את השיטה צריך לשנות .
    ההצעה של כפי שכבר כתבתי שיהיה דראפט כי רוצים לקדם את החלשות. ..אך בדראפט יהיה על פי ממוצע רב שנתי…ככה יהיה קשה מאד לקדם תרבות הפסדים .

      1. אמנם הינקי של פילי הסריח כמה שנים.
        אבל שקבוצה תוותר על כמה שנים זה לא סביר.
        קבוצה רואה שלא הולך לה שנה היא בוחרת אסטרטגיה של הסרחה אבל קשה להאמין שזו תהיה תופעה רב שנתית.

  14. החמישיה של גולדן סטייט –
    3 הקלעים הכי טובים בעולם
    1 בלבל את המוח לדוראנט עד שהגיע
    1 גמר את קוואי

    אימפריה

    1. היום למדתי שזאזא הביוני בניתור אחד גם הצליח לפצוע את קרסולו של לנארד וגם לתת לו נגחה מצמיתה עמוקת רקמות לתוך שריר הירך. פציעה שקוואי לא מצליח להשתחרר ממנה חודשים רבים לאחר אותה פציעת קרסול.

  15. מזעזע מה שקרה בדאלאס, אבל בשום צורה לא מפתיע. אופתע אם בסופו של דבר יעשו משהו. מקסימום האיש יפוטר ויקבל עם מכתב הפיטורים גם צ'ק חביב. לא כי אני לא מאמין שמה שהוא עשה הוא רע. אלא כי בדרך כלל מעדיפים לא לפעול באמת. לא ישנו את המערכת שהחליקה את התלונות. לא ידברו על כל האחרים שידעו ולא אמרו. מצאו שעיר לעזאזל וגם אותו יפצו במצנח. בנושא זה, מעניין איפה יפצו את אלון קסטיאל ודומיו בשנייה שהם ישוחררו מהעונש המאוד מופחת שלהם.

    אני עדיין לא רואה עשר אליפויות רצופות לפילדלפיה. לא שווה. ומסתבר שהבעיה שלי איתו היא פחות ופחות בגלל הטנק שהחנה בארץ הרוקי, ויותר עם הגישה שעדיין שורה במועדון שצריך להגיע סופרסטאר מוכן, או כלום.

    מעניין אם אפשר עדיין להציל את אארון גורדון. השנים באורלנדו לא היטיבו עמו. הייתי שמח לראות אותו במקום מסודר שיודע מה אפשר לעשות איתו.

    ובלי קשר לכלום – מישהו מתנדב לקחת את ה-NRA למסע צייד ולדאוג לאיזו תאונת צייד מופרכת? אפשר גם לשתול עליו אחר כך איזה קרן של צבי או משהו. העולם צריך ניצחון.

  16. מנחם, יד על הלב-
    במשך שנים טענת שאין שבר ואין סיכוי שיש מדיניות של טאנקינג בליגה.
    עשרות וויכוחים וגידופים מצידך לכל מי שאמר אחרת.
    לא מגיע לנו התנצלות?
    שוב מסתבר שלא היה לך מושג , אבל דיברת כאילו אתה יודע הכל…
    לא מגיעה לנו התנצלות?

  17. יש לינק להסבר להגדרה שלו לעקביות. מה שכן לדעתי ההגדרה שלו לא מוצלחת וגם המספרים לא מסתדרים אם ההגדרה אז משהו כאן מוזר.
    הוא מגדיר עקביות על פי ה z-score. כלומר לפי סטיית תקן מנורמלת. זאת אומרת שהוא מודד מה הממוצע של המרחק של כל משחק מהממוצע (ביחידות של סטיית תקן). לכן לא הגיוני שהערכים המתקבלים גדולים מ-1. כמו כן גם לא ברור איך ערך גדול מעיד על עקביות זה צריך להיות בדיוק הפוך.
    הגדרה יותר הגיונית לעקביות תהיה לנרמל את סטיית התקן בערך הממוצע.

  18. אחוז קליעה הוא לא מדד לעקביות כי אם ניקח לדוגמא שחקן שזורק כל משחק 10 זריקות וקולע ב-50% אבל בחצי מהשמחקים קולע פחות מ-30% ובחצי יותר מ-70% הוא לא עקבי.

  19. עוד חלק במשוואה.

    אני מאד מעריך את קוואי כשחקן וכאדם אבל יש חלק במשוואה שאנחנו לא מכירים וזה הסוכן שמטפל בענייניו.
    רוצה להגיד שיכול להיות שחקן מצויין ובן אדם טוב שהסוכן שלו מחפש לו מקום אחר. אנחנו לא יודעים את זה כרגע כמו שלא ברור באמת מה מצבו הרפואי.

    1. מאחורי כל סוכן חלקלק ונחשי עומד שחקן שמאפשר לו להיות כזה. אסור להתבלבל אף פעם לגבי מי המעסיק ומי המועסק ביחסים של שחקן וסוכן. חלק מתפקידו של הסוכן הנחש זה לספוג במקום השחקן את האבנים והקילשונים ולהשאיר את תדמיתו נקייה ('אני רק משחק כדורסל')

        1. לא בכדורסל… אין כאן את שיטת העבדות עם הכרטיס שחקן וכל השטויות (עדיין יש את זה?). סוכן בnba יכול להרוויח מה שההסכם הקיבוצי מאפשר לו להרוויח (הקאפ שקבע ארגון השחקנים הוא 4% כך שחוזה של 30 מיליון בשנה שווה לסוכן 1.2 מיליון).

          אם אתה רוצה לקרוא חוזה סטנדרטי של ארגון השחקנים בין שחקן לסוכן אתה יכול לקרוא כאן
          http://www.hba.org/wp-content/uploads/2015/09/Tab-2-NBA-Standard-Agent-Player-Contract.pdf

      1. ג'ון, רק העליתי פה רעיון כמו שאתה מעלה רעיון שמי ששולט זה השחקן. פופ טיפח את קוואי ויש מצב (אולי…) שהסוכן כן מכוון במקרה הזה. כמו שאמרת, ב 30 מליון הסוכן ירוויח יותר ממליון לעונה. סוכן, לדעתי, ימכור את אמא שלו ולא יוותר על סכום כזה. סוכנים כן מטרטרים בראשם של השחקנים ומבלבלים להם במח כי מה שמניע אותם זה כסף כח ופרסומת. בשיטה של פופ השחקנים מרוויחים לא רע אבל גם פחות ממה שהיו מרוויחים במקום אחר. כמה היה טימי משתכר במקום אחר? אני בטוח שאם היה משחק בלייקרס, בקליפרס או בניקס, היה מרוויח לפחות פי 2 עד פי 3. קוואי וסוכנו יודעים שאת הסכומים הגדולים לא יקבלו בס"א. הוא מרוויח פחות מ 20 מליון השנה והמצב לא משתפר בשנתיים הבאות אלא עם כן קוואי עובר למקום שיציע לו יותר…. לפחות 10 מליון יותר.

      1. אוקיי

        לא ידעתי את זה, בכל מקרה דוד או לא דוד, הוא סוכן ורוצה את מה שתבתי למעלה כסף, עוד כסף, כח ופרסומת (כמו לבאר)

  20. מכירים שאתם נוסעים בכביש, ופתאום קצב הנסיעה מתחיל לרדת לאיטו, רמת העירנות שלכם מתחילה לעלות עד שאתם מגלים שאתם תקועים בפקק בלי יכולת לצאת. עדיין נעים קדימה, אבל במהירות שאתם תוהים למה לא הוצאתם רישיון לאופנוע והאם אופנוע שווה את הסיכון המוגבר לתאונה.
    זהו הרגע שבו ישראל חושפת את עצמה כמעצמה טכנולוגית. כל אחד ואחד מהנהגים שסביבכם מראים יכולת מדהימה לחשב כל מילימטר פנוי כדי להידחף לתור שנע באותו רגע במהירות של 0.002 מטר לשנייה יותר. באופן אירוני, זהו גם הרגע שישראל חושפת את עצמה ככשלון טכנולוגי, כאשר כל הפנסים ברכב שאמורים לתקשר עם רכבים אחרים מפסיקים בבת אחת את עבודתם, בדיוק כמו מערכות הניקוז בגשם הראשון.
    בין כמעט פגיעה, כמעט התנגשות והתחמקות בשנייה האחרונה ממישהו שהחליט לקפוץ נתיב כי מרווח של חצי רכב זה כמעט כמו רכב שלם, אתם מתחילים לחשוב שאולי, אולי, כל ההדחפויות וההתפתלויות האלו רק מחריפים את הבעיה. כל שנייה שמורווחת בעזרת הדחפות שכזו רק מאריך עוד יותר את זמן הפקק הכולל ודופק עוד יותר נהגים ומכריח אותם להמשיך לגנוב עוד כמה שניות והפקק גדל וכך הלאה.
    אז מה שקיובן עשה זה כמו לעצור באמצע הפקק, להוציא מגאפון ולצעוק לתוכו "היי, כולכם, אני הולך לרדת לשוליים ולנסוע משם".

    (התגובה נכתבה בחסות. כבישי איילון. איילון – אתה אף פעם לא תגיע ראשון)

    1. לא מסכים. אם כבר יש כאלה שעוקפים בשוליים כל פעם אך הוא היחיד שהתייחס לזה כתופעה קיימת וקיבל יותר מחצי מיליון דולר קנס.

        1. אוקיי אולי לא הבנתי עד הסוף. בכל מקרה סיפור מציאותי ומבאס.. מפחיד גם לנהוג בפקקים אטיים כאלה שלפעמים צריך לדפוק ברקס של החיים כי כל הנתיב השמאלי פתאום עומד במקום.

  21. האמירה של קיובן היא בכלל ביקורת מוסווית כלפי קרלייל ונוביצקי שהפכו את דאלאס שלו ל-לא תחרותית. אף אלופה לא התרסקה כך מיד אחרי האליפות. לדעתי הוא כועס עליהם (ועל עצמו). תנסו לחשוב איך שניהם אמורים לפרש את דבריו.

      1. אם אני אחד משניהם אני מאוד נפגע. להגיד בקול גדול וברור, לקבוצה שהמאמן שלה הוא במעמד ובקונצנזוס כזה, ושמונהגת על ידי כוכב על – לעשות טנקינג – זה עלבון גדול. תאר לך שהיו אומרים לקובי ולסקוט לעשות טנקינג, או לספולסטרה ו-ווייד.

      1. צודק. גם מנחם העיר ואני מתקן – קיובן אשם לא פחות מאחרים ועכשיו הוא מפיל את זה על קרלייל ונוביצקי. ככה אני מפרש את ההצהרה שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט