כן, אני שמעון מי"ם, באתי לפגישת ה'אול סטאר' לשפר את הליגה! / שמעון טבדי

נושאים לשיפור הליגה

מכירים את מה שאמר פעם יוגי ברה, הקצ'ר האגדי של היאנקיס? "DON'T FIX IT IF IT AIN'T BROKEN!"???

אם זה לא שבור אל תתקן? אז אני בדעה שאם זה לא שבור תמיד ניתן לשפר עוד.

במהלך  האולסטאר וויקאנד התקיימה פגישה בין 5 שחקנים מארגון השחקנים, 5 מנהלי קבוצות, 5 מאמנים ו-5 בעלי תפקידים בכירים בהנהלת הליגה אשר דנו בנושאים שונים ומגוונים הנוגעים לליגה.

דוק לס שכבר מזמן קובע דברים בליגה בלי שאף אחד יודע, הזמין אותי לפגישה. הגעתי מוכן עם 8 הצעות לשיפור הליגה . אם אתם נמצאים בפגישה, אתם בעד או נגד?

הנה הצעותי שעלו לדיון ואז להצבעה:

  1. שוויוניות בין המזרח והמערב- העובדה שיש קבוצות שמשחקות יותר משחקים מול קבוצות חזקות יותר ואף בתוך הקונפרנסים עצמם יש אי שיווין עקב חלוקה לבתים ולוח משחקים קשה יותר לחלק מהקבוצות צורמת. זהו הכשל החמור מכולם בליגה.

פתרון: צמצום העונה הסדירה אינו הגיוני ואינו בר ביצוע משום שכולם מפסידים כסף ואף אחד לא אוהב להפסיד כסף, לא השחקנים, לא המנהלים, לא הקבוצות, לא גופי השידור, לא המפרסמים. לכן הפתרון הוא שכל קבוצה תשחק נגד אחרת 3 פעמים, כך ייווצר מצב שהליגה תגדל ל-87 משחקים, כלומר תוספת של 5 משחקים שיכניסו גם יותר כסף ויותר שוויוניות. הדבר גם יגדיל את חשיבות העונה הסדירה משום שקבוצות ילחמו יותר על לא לסיים בין האחרונות בפלייאוף כדי לא להיפגש עם הראשונות משום שפערי הרמות בין מקום 1 ל-16 הוא עצום וכו'. כתוצאה מכך לא ניתן יהיה לומר על שחקנים "אבל זה משחק במזרח".

 

  1. ביטול הבתים והקונפרנסים- עקב סעיף 1 אין צורך בזה יותר, תהיה ליגה אחת. בפלייאוף מקום 1 ישחק מול מקום 16 וכו'. אם רוצים להוסיף קצת את אלמנט הסיכוי להפתעה ולתת קצת סיכוי לאנדרדוג ניתן להחזיר את הסיבוב הראשון לסידרה של הטוב מ-5 משחקים כפי שהיה נהוג בעבר.
  2. הרחבת העונה הסדירה וביטול משחקי הבק טו בק- תוספת של 3 שבועות לעונה הסדירה יכולה לפתור עניין זה ואת התוספת של 5 המשחקים שנוספו עקב סעיף 1.
  3. שיפוט- לעניות דעתי בשנים האחרונות חל שיפור בנושא השיפוט בליגה במקביל להידרדרות השיפוט ביורוליג אך עדיין השופטים שורקים המון שריקות אוויר, על כל מגע מלטף גם אם לא נעשה במהלך חדירה לסל או עלייה לזריקה וישנם המון פלופים של עבירות תוקף שאין בהן אחידות. תמיד סברתי שעבירת תוקף (עזבו מה החוק אומר, צריך לשנות אותו) אמור להיות עבירה שהתוקף נכנס בחוזקה בשחקן המגן וגולש לתוך הטריטוריה שלו כמו להזיז אותו עם היד במהלך חדירה או התחלת התנועה או במהלך חסימה נעה אבל בליגה שורקים עבירות תוקף ללא כל קשר גם עם המגן סתם זורק את עצמו משל היה כדורגלן. ישנו גם הצד השני של המטבע שמגנים נרמסים ונשרקת עבירה לחובתם!

(בינינו, לפעמים גם טוב לא לשרוק כלום, לא כל פעם שתוקף/מגן נופל זו עבירה, לא לשרוק זה גם פתרון והטוב ביותר, למה חייב להחליט שהיה עבירה של מי מן הצדדים?)

  1. Ankle breakers- לא מה שאתם חושבים אלא זה השם שאני נותן גם לנשק שפותח ע"י ברוס לי בואן אי שם בשנות ה-2000 לדרגת אומנות הרבה אחרי הבד בויז שהשתמשו בזה ובעוד הטלות סטייל WWE אי שם בסוף שנות ה-80. הרבה קורבנות (הקורבן האחרון קאווי שעד היום לא התאושש) נפלו לניסיונות הביזיוניים האלו של מגנים להפחיד ולפצוע שחקנים. מדובר לכאורה במהלך תמים שכאילו המגן מנסה לשמור את המתקיף במהלך של עלייה לזריקה ורגלי המגן גולשות "בטעות" כחלק מהתנועה הטבעית והתמימה של הגוף מתחת לרגלי הזורק בזמן הנחיתה. אני מכיר את הטיעונים המביכים של אנשים שאומרים שזה לא היה מכוון אז לא!! זה ועוד איך מכוון וזה בא להרתיע את המתקיף!! שיחקתי כדורסל הרבה בחיי ומעולם לא הכנסתי את רגליי מתחת לזורק, מעולם, לא יודע איזה תנועה טבעית זאת.

צריך לנהוג בחומרה בטריק הזה ולהרחיק את השחקנים ל-1 עד 3 משחקים לפי חומרת ה-ANKLE BREAKER!

 

  1. טכניות- מדובר בדבר בלתי נסבל בליגה כאשר על כל נשימה של שחקן נשרקת עבירה טכנית. על כל שאגה אחרי דאנק נשרקת כמעט טכנית, על היתלות בטבעת נשרקת טכנית. מה קרה אסור להביע רגשות? צריך להיות רובוטים? טכנית צריכה להישרק רק אם באים בתלונות אגרסיביות מידי לשופט או על דברים החורגים מגבול הטעם הטוב בין שחקנים אבל ממתי להראות רגשות הפך לדבר אסור? ואם כבר הטכניות ההזויות האלו נשרקות רק לשחקנים פשוטים ולא מוכרים או לבעייתיים (כן דמרקוס ודריימונד עליכם אני מדבר) ולא לכוכבים, לברון ו-ווסטברוק למשל כל הזמן בטראש טוק ושואגים והראשון גם מתלונן לשופטים כל המשחק והמשרוקית דוממת ובצדק אגב אבל איפה השיוויון? אז לקבוע טכנית לפי הפירוט הבא:
  • יותר מקללה אחת לשופט ("FUCK" ללא מילה נוספת לא נחשב לקללה)
  • התקרבות של קרוב מ-4 רגלים לשופט (1.2 מטרים).
  • צרחות  וגערות לעבר השופט של יותר מ-10 שניות
  • צרחות וגערות של פחות מ-10 שניות שממשיכות יותר מפעם אחת
  • יותר משתי תנועות יד וזרוע, או ראש ופנים, המביעות סלידה לעבר השופט
  • נגיעה בשופט – זריקה אוטומטית מהמגרש, וה-NBA יקבע את גודל העונש
  • (כל הנ"ל נכון גם לגבי שחקן יריב, מלבד קללה שהיא מורשית פעם אחת)
  • טכנית למאמן בכל ה-נ"ל, פלוס כניסה אל תוך קו המגרש

 

  1. הוספת קשת של 4 נק' שתהיה 4' (1.20 מ') מאחורי קשת ה-3 נק'
  2. לכל קבוצה ניתנות שתי אפשרויות במשחק לדרוש VIDEO REVIEW למקרים שהשופטים לא עושים זאת בעצנמם ע"י זריקת מטפחת אדומה על הפארקט תוך 3 שניות מרגע העבירה. אם המטפחת האדומה נזרקה לשוא, היריבה זוכה לפאול טכני, וכדור.

 

אשמח להצפת בעיות נוספות ע"י הגולשים הנאמנים!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
72 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
MJ234523
MJ234523
20/02/2018 19:08:32

מסכים עם כמעט הכל

ד"ר מלבי
ד"ר מלבי
20/02/2018 19:30:10

ל-7 עשוי להיות אפקט מעניין, הייתי שמח לראות כמו משחקים עם קשת 4 נקודות, אמור לרווח בטירוף את המשחק, מה שלחלוטין יחסל את המיד-רייג' (שכבר עכשיו בגסיסה מתקדמת), מעניין לראות איך זה ישפיע דווקא על משחק בתוך הצבע.

6 מכה, הלוואי ויפסיקו את הטכניות אוויר האלה, מצטרף ל-4 (גם שם מסכים מאוד).

5- תופעה מכוערת, השם יקום דמם.

8- מתבקש, בלתי נמנע בכדורסל היום, שגם ככה מוביל על רוב ענפי הספורט עם שילוב מצלמות בשיפוט.

1-3- רעיונות מעניינים, מה שמפריע לי ברעיונות האלו זה העניין שזה יקצר את האוף סיזן (הוספת משחקים וביטול הבק-טו-בק), מה שיגרום לקבוצות פחות להתגבש, פחות להיות קבוצה, פחות להוביל התקפות (והגנות) כקבוצה, אלא יותר כאינדבדואליים.
אבל בעצם מה זה חשוב אם קבוצה שהחליפה 7 שחקנים באמצע העונה מנצחת שבוע אחר כך את הקבוצה במקום השני בקונפרנס שלה?

קובי
קובי
20/02/2018 19:49:15

לגבי 7, אני חושב בדיוק ההיפך. הסיבה שהכניסו מראש את קשת השלוש אי-שם לפני 40 שנה זה כדי לרווח את המשחר, שנהיה מאוד צפוף סביב הסל, ובונקריסטי. היום המצב הוא בקיצוניות השניה – המשחק נהיה מרווח מדי, והפך למטחי שלשות ודאנקים. זוהי סיטואתיה לא מאוזנת כשאיזורים שלמים בהתקפה הם מוקצים (מיד ריינג') מבחינה סטטיסטית. להוסיף קשת 4 רק יקצים את המגמה ויהפוך את המשחק לחיובים מהחצי. זה לא כדורסל שאני ארצה לראות…

אני אם כבר מציע ההיפך: להפוך את ה 3 ל2.5 (או משהו כזה). אין לי הצעות איך טכנית לעשות זאת, אבל זה יגרום לכך שהשלשה תהיה קצת פחות מתשלמת, והמשחק יחזור לאיזון בו רק הטובים באמת יזרקו שלשות, ויחיה את המיד-ריינג במידת מה. מבחינה טקטית ואסטטית אני בטוח שזה ישפר את המשחק מה שיש היום

מתן גילור
20/02/2018 20:57:14
הגב ל  קובי

+1
בדיוק. לא היתה כוונה לתגמל על טווח, אלא לרווח. המשחק היום מספיק מרווח.

חצבני
חצבני
22/02/2018 4:01:47
הגב ל  קובי

לא שאני בעד, אבל הדרך לעשות זאת היא שרק כל זריקת 3 שניה תיחשב כ3 נקודות.
ככה 2 שלשות יחשבו כ5. יהיה איזה סימן מוסכם , בדומה לסימן הפוזשן באירופה, שאומר האם השלשה הבאה היא של 2 או של 3 נק'.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
22/02/2018 10:14:02
הגב ל  קובי

חצאי נקודות רק יסבכו ולא יועילו. זה לא ראוי גם כהצעה!

מנחם לס
מנחם לס
20/02/2018 19:49:36

מה בקשר לזריקה מהחצי הגנתי בעשר השניות האחרונות, שמשווה כל הפרש ככה שתמיד נשארת תקווה?

שמעון
שמעון
20/02/2018 20:01:31
הגב ל  מנחם לס

תעשה כבר POWER BALL זריקה מ3/4 מגרש במהלך האחרון ללא שמירה ואם קולעים אז זה שקלע קבוצתו מנצחת, אם החטיא הקבוצה תורמת 100,000 דולר לליגה 🙂

אהרון שדה
אהרון שדה
20/02/2018 20:07:01

תודה וברוכים הבאים.
אני קצת שמרן לכן סעיפים 4-8 לא נראים לי .(על ה 4נקודות חשבתי בעבר הרחוק לא מתחבר לזה כרגע גם אם לא פוסל ).

סעיף 1 87 משחקים בפני עצמם כבר יעמיסו יתר על המידה את העומס של היום .אני אישית כופר בצורך הקדוש הזה של מספר רב כ"כ של משחקים ואני מאמין מאד שהליגה לא תפסיד אם העונה תצטמצם ל 58 משחקים קרי 29 כפול 2.
נכון הליגה תאבד לכאורה 24 משחקים לקבוצה.
מצד שני כל משחק יהיה שווה יותר ,מעורך יותר ,אטרקטיבי יותר וממילה שווה יותר וכמובן מכניס יותר .
והייתי שמח לו היה ניתן לנהל בדיקה תחשיבית של הדבר הזה.
הבדיקה תכלול את הדברים הבאים
מצד אחד את סה"כ ההפסדים בגין 24 משחקים (12 ביתיים של קבוצה)
ומצד שני את האפשרות להכניס יותר ביתר 58 המשחקים האחרים עקב עליית האטרקטיביות לטעמי .

ואם נחזור להצעתך הרי ש 87 משחקים זה בעייתי כמו ש 82 משחקים בעייתיים כמובן שההצעה הנוספת שלך שמדברת על הרחבת העונה הסדירה מאזנת את זה …אבל זה כבר יוצר לך בעיות מסורת עם הענפים האחרים שהם הוקי ובייסבול (לפי הבנתי יש איזה הסכם גם אם בלתי כתוב בין הליגות הללו ).

2. אני מסכים לחלוטין …גם אם ההצעה הכוללת לא תעבור הרי שאין שום סיבה נראית לעין לא לשנות לפחות את הפליאוף .
שמעתי שיש בעיות של מרחקים וטיסות …איני מקבל זאת שכן אפשר בסדרות קצה להקל במעט על הלו"ז ולתת עוד יום בין משחק 2 ל 3 או בין משחק 5 ל 4 …לכל היותר זה אומר איחור של כחצי שבוע בכל סידרה מה שיאריך את כל הפליאוף כולו בשבועיים זה נראה לי אפשרי ללא בעיה מיוחדת וזה יעזור מאד לאטרקטיביות של הליגה מכל הבחינות זו הצעה שהיא פלא בעיני שלא מיושמת ממזמן .

3.כבר דיברנו אך בסיפא של ההצעה איני מתחבר לשיטת הטוב מחמש להשאיר הטוב משבע לאורך כל הפליאוף.

הצעות נוספות שלי

א. שינוי שיטת הדראפט בעקרון שמשקף את דירוג קבוצות ליגת האלופות והליגה האירופאית קרי על פי מאזן לאורך מספר שנים ולא לאורך שנה בודדת .זה ימנע באופן משמעותי מקרים של חוסר ספורטיביות של הליגה.

ב. באולסטאר לקחת את 24 הנבחרים לצרף להם 8 על פי בחירות הקהל /המאמנים והשחקנים לסה"כ 32 .
להגריל ביניהם למשחק 1 על 1 5 דקות משחק או עד 10.
סה"כ 16 משחקים ואז עוד 8 ועוד 4 ועוד 2 ועוד 1.
משחקים במקביל על שני צדדים .

תוך שעה וקצת נותרנו עם 4 הגדולים
אחרי שעה וחצי של אקשן יש לנו את אלוף הנ.ב.א לאחד על אחד.
לדעתי יהיה זה תואר יוקרתי מעין כמוהו שיגרום לשחקנים דוגמת לברון ודוראנט להתאבד על התואר (יהיה גם פרס כספי יפה שלא באמת נצרך ).

4. אם רוצים פתרון קיצוני שכרגע מקדים את זמנו ב 20 שנה אז …ככה
א. הוספת 2 קבוצות לליגה
ב. הודעה שבעוד 5 שנים תהיה עונה קובעת שלאחריה יש ירידות בנ.ב.א הוא מתחלק לנ.ב.א א ונ.ב.א ב
16 הראשונות בליגת העל ו 16 הבאות בליגת המשנה …אבל אלופת ליגת המשנה תשחק בפליאוף ככה שהיא יכולה לקחת אליפות בכל עונה נתונה .
הפליאוף בליגת העל יכלול את טופ 11 + אלופת ליגת המשנה .
4 הראשונות עולות אוטומטית לרבע הגמר.
כל היתר בפליאוף נגד הירידה ובסוף גם סגנית אלופת ליגת המשנה תשחק בפליאוף על עלייה.

ג. כל 5 שנים עד 10 שנים הקבוצה הכי גרועה בנ.ב.א ( משנה ) עפה מהליגה לגמרי ..במקומה תקבל מקום ההצעה הטובה ביותר במכרז .
ככה לא יהיו היתכנויות למעשים חסרי ספורטיביות כמו שפילי עשתה מזה כמה שנים.

שמעון
שמעון
20/02/2018 20:16:57

לגבי האולסטאר רעיון אדיר הטורניר אבל לא נראה לי שהשחקנים יסכימו לזה. לברון סירב תמורת מיליון דולר להשתתף בתחרות ההטבעות בעבר.

לגבי טנקינג אפשר פשוט לצמצם את הסיכוי של האחרונה או האחרונות למשל להוריד 2-3 כדורים מהן ולהעביר אותן למשל למקום ה-9.
כמה עונות זה לא ריאלי באמת.

יורדות והעברת ערים לא ריאלי, אין דבר כזה בכל הספורט האמריקאי ושום בעלים לא יסכים לזה לכן זה לא באמת ריאלי.

קיצור הליגה גם לא ריאלי, אין אדם אחד בתוך הליגה שיסכים לזה. לא יהיה ניתן ב-58 משחקים להשלים הכנסה של עוד 24 משחקים. מחירי הכרטיסים במקרה הזה יצטרכו להיות פי 3 ואז רק אנשים עשירים יהיו במגרשים, לא ריאלי ולא משתלם לאיש בליגה לעשות זה.
להגדיל כולם יסמכו זה עוד כסף לעוגה.

אהרון שדה
אהרון שדה
20/02/2018 20:42:31
הגב ל  שמעון

למה פי 3 איך הגעת
אתה מצמצם 30 אחוז משחקים (29 ליתר דיוק).
כנגד זה תדרוש 30 אחוז יותר פר משחק .
אתה הופך ככה כל משחק להרבה יותר אטרקטיבי .
דבר נוסף גם אם לא תקבל 30 אחוז תוספת אלא רק 15
אני בטוח שיש מצב שהשחקנים יוותרו קצת תמורת חיים ספורטיבים וכלליים הרבה יותר נורמלים מה שבהחלט עשוי להגדיל להם את אורך הקריירה.
אשר לסירוב של לברון להטבעות .
זה לא אומר הרבה כי תחרות ההטבעות לא אטרקטיבית.
אבל תחרות אטרקטיבית שמעניקה תואר של ממש (וככזה לדעתי ייתפס התואר ) הוא משהו שלא יהיה ניתן לוותר עליו .
כל היתר מסכים שזה לא ראלי היום אך מה שלא ראלי היום יכול להיות רלוונטי מחר .

אוריאל
אוריאל
20/02/2018 20:24:57

שלום לכולם,
לצערי פספסתי את סופ"ש האולסטאר.
יש למישהו מושג כיצד ניתן להשלים?
לא הצלחתי למצוא טורנט או סטרים בשום מקום.
עדיפות לשידור האמריקאי.

תודה!

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
21/02/2018 12:46:09
הגב ל  אוריאל

לא הפסדת כלום . . .

Berch
Berch
20/02/2018 20:33:26

אהבתי את המטפחת האדומה…. אלגנטי משהו.
לג'ייסון קיד היא תיפול בטעות אבל הוא כבר לא מאמן בליגה 🙂

Ish
Ish
20/02/2018 21:06:04

לשטויות אין לי כוח להתייחס אבל לשקרים אני עדיין מרגיש מחויבות פה ושם.

'הקורבן האחרון קאווי שעד היום לא התאושש'
הפציעה של קוואי בגינה הוא אינו משחק אינה קשורה לקרסול שלו ולפגיעה במשחק הראשון בסדרה נגד הווריירס

'שיחקתי כדורסל הרבה בחיי ומעולם לא הכנסתי את רגליי מתחת לזורק, מעולם, לא יודע איזה תנועה טבעית זאת.'

יש מספר הסברים מאוד מוגבל לזה אחד מהם הוא ששיחקת עם אנשים שלא קופצים, אחד הוא שאתה לא קופץ ו/או שומר, טוב האמת שאלו השתיים היחידות שעולות לי לראש מלבד מצבים פרנורמליים בהם לאנשים יש יכולות על אנושיות.

פציעות קרסול שנובעות מאנשים שדורכים על רגליים של אחרים בנחיתה לאחר קפיצה זה אחת הפציעות הנפוצות ביותר בכדורסל שיש(אם לא הנפוצה ביותר), אישית חוויתי את זה מאות פעמים משני הצדדים. כן, יש אנשים שהם חארות ועושים את זה בכוונה שתיארת אבל ברוב המקרים זה אינו המצב. אני יודע על עצמי בוודאות מוחלטת שאף פעם לא רציתי לפצוע שחקן ואני מכיר הרבה מאוד מהשחקנים ששיחקתי איתם וחוויתי את זה איתם מספיק טוב בשביל לדעת שגם הם לא התכוונו לזה.

*מוכן לעבור בדיקת mri או מה שלא יהיה לאשר את זה שהקרסוליים שלי כבר לא באמת קיימות בגלל מהלכים כאלו.

אפלטון
אפלטון
20/02/2018 21:16:58
הגב ל  Ish

ג'יילן רוז אמר כבר שיש סיבה שהוא לא משחק עם חובבנים- כי הם לא שולטים על הרגליים והידיים שלהם. על העבירה שעשה לקובי (שהיתה הדגל האדום של הכניסה מתחת לרגל עד זאזא) הוא אמר שכל שחקן שעושה את זה מודע לגמרי מה הוא עושה. בקיצור, הכניסות האלה מכוונות במקרה הגרוע, ורשלניות במקרה הטוב. בכל מקרה צריכות לקבל עונש רציני, כמו העונש על דחיפות מתחת למותן כששחקן קופץ.

Ish
Ish
20/02/2018 21:30:43
הגב ל  אפלטון

ג'יילן רוז יכול להגיד מה שהוא רוצה אבל גם למקצוענים ביותר אין שליטה מלאה על הידיים והרגליים שלהם ועל היכולת שלהם לצפות איפה בדיוק הן והרגליים והידיים של שחקנים אחרים יהיו במהלך כל הדברים שקורים במשחק כדורסל.
יש כניסות כאלו שהן מכוונות, יש כניסות כאלו שהן רשלניות ויש כניסות כאלו שהן מקריות.

שמעון
שמעון
20/02/2018 22:07:37
הגב ל  Ish

יש להם ועוד איך שליטה גם לבוא בתנופה ולהיכנס לשחקן בגוף באמצע קפיצה לדאנק ולהעיף אותו ליציע זה בלי שליטה המגן באקסטזה מעניין למה על זה ישר מרחיקים. ברור שזה קורה כמעט כל משחק לכן צריך לעצור את זה. שיפצעו שחקנים כמו לברון או דוראנט אז יזכרו להתלונן על זה. אתה באמת מיתמם?

Ish
Ish
20/02/2018 23:09:24
הגב ל  שמעון

https://giphy.com/gifs/3oAt2dA6LxMkRrGc0g/fullscreen

אין שליטה מלאה. לכן זה קורה בכל משחק תחרותי. לכן משחק האולסטאר נראה כמו שהוא נראה.

Ish
Ish
20/02/2018 21:41:04
הגב ל  אפלטון

ואגב, מקצוענים מקצוענים אבל אין שבוע בnba שזה לא קורה למישהו (ואני בכלל לא אתפלא אם אין משחק שזה לא קורה בו). זה לא תמיד נגמר בפציעה חמורה או אפילו בפציעה אבל זה קורה כל הזמן. אז :
I call bulshit on that claim of his.

MBK
MBK
20/02/2018 22:09:50
הגב ל  אפלטון

אני כל כך מסכים עם ג׳יילן רוז
נקעתי את הרגל 3 פעמים במשחק כדורסל כששחקנים שאין להם מושג הגיעו לשחק
מי שמבין את המשחק מכבד את שחקני היריב ומבין שלפעמים שווה לוותר על ריבאונד ולהשאיר את מי שמשחק מולך בחיים
בעייני העבירה הכי מכוערת שיש בכדורסל היא כששחקן שם יד על גב של שחקן שעולה לסל ,אתה מתרסק על האספלט או הפארקט

Ish
Ish
20/02/2018 22:52:17
הגב ל  MBK

מי רוצה לשחק name that fallacy?

Ish
Ish
20/02/2018 23:05:38
הגב ל  MBK

וצודק לגמרי לגבי החלק האחרון

אסף
אסף
21/02/2018 0:03:08
הגב ל  Ish

איש מתי נפגשים למשחק ברחובות?

Ish
Ish
21/02/2018 0:44:52
הגב ל  Ish

יש איפה ועם מי לשחק ברחובות? אני בשמחה בא, למרות שאני כבר שנה וחצי מעלה חלודה ומשקל מעל ברכיים כואבות וקרסוליים לא קיימות. למסור אני חושב שאני עדיין יודע בכל זאת.

תודיע איפה ומתי זמן מתאים ואני אנסה להגיע?

Ish
Ish
21/02/2018 10:53:09
הגב ל  אפלטון
שמעון
שמעון
20/02/2018 21:28:29
הגב ל  Ish

אז איתך לא הייתי רוצה לשחק בהחלט. לא אמרתי שלא ניסו לעשות לי את זה אבל זה תמיד היה מכוון. אני באופן אישי לא נכנסתי לשחקנים אחרי שהם קופצים עם הרגל שלי לטריטוריה שלהם בזמן הנחיתה. הדבר הזה הוא הכי מכוון ומי שעושה את זה יודע מה הוא עושה ועושה בכוונה. אם נפלת קורבן לזה סימן שאכלת אנקל ברייקר ואתה אחד מהקורבנות.

Ish
Ish
20/02/2018 21:35:13
הגב ל  שמעון

רק שאני אבין לפני שאני אומר משהו שאני אולי אתחרט עליו בעקבות אי הבנה. אתה מנסה לומר שאני ניסיתי לפצוע שחקנים אבל פשוט לא הייתי מודע לזה?

שמעון
שמעון
20/02/2018 22:01:22
הגב ל  Ish

אמרת שהרגשת את זה אז מישהו עשה לך בכוונה אנקל ברייקר. ומי שעשה לך את זה עשה בכוונה. אם פצעת ככה ככה שחקנים באמצע גאמפ שוט מבחוץ אז כנראה שהתכוונת לזה. אני לא מדר על כניסות לסל ששם יש מלא רגליים ברחבה ואתה יכול ליפול עליהם אלא על זריקות מבחוץ ומול מגן אחד בגאמפ שוט להכניס רגל תוך כדי הקפיצה שלו איזו שמירה זו?? זה בכוונה תחילה.

Ish
Ish
20/02/2018 23:02:29
הגב ל  שמעון

עברנו ללדמיין שאמרתי דברים שלא אמרתי וקריאת מחשבות וכוונות של אנשים שאתה לא מכיר ולא פגשת?

או שעכשיו אנחנו מסתייגים ומדובר פתאום רק ג'אמפ שוט מבחוץ?

המיקום במגרש אינו הגורם המשמעותי כאן(אם כי יש לו השפעה על התדירות הודות להשפעתו על הגורמים המשמעותיים), הגורמים המשמעותיים כאן הם התנועה של השחקנים ביחס אחד לשני, כמות השחקנים הנעים באזור מסוים וגודל האזור הזה והיכולת שלהם לצפות את התנועה של השחקנים האחרים.

לקבוע שכל פעם ששחקן מסיים מהלך הגנתי עם רגל באזור מתחת לאזור הנחיתה של שחקן שקפץ זו פעולה בכוונת תחילה שכוונתה לפצוע את השחקן הקופץ או להרתיע אותו זה פשוט קשקוש.

ברוך רובין
ברוך רובין
21/02/2018 16:45:05
הגב ל  שמעון

איש אני מסכים איתך פה מדובר בתנועה טבעית שקוראת כמה פעמים במשחק , כמובן שיש חארות כמו ברוס בואן שעושים את זה במתכוון אבל השאר פשוט לא, לגבי קוואי הוא החלים מזמן מהרגל של זאזא וסובל מפציעה אחרת אני לא יודע איך באתר מקשרים את הפציעות אחת לשנייה,אין קשר. עם זאת חלק מן הטענות על שיפוט לא אחיד שמוטה לכוכבים בהחלט נכונות והבעיה העיקריתהיא שספר החוקים ניתן לפרשנות של שופט,והליגה לא מקפידה על עקביות בחוקים. יש כמה חוקים שחייבים להתבטל כמו הקפיצה על מגן, חוק gathering שמאפשר לשחקנים לקחת 3 צעדים אחרי איסוף הכדור, להקפיד על צעדים ….

הערבי
הערבי
20/02/2018 21:08:06

הבעיה המרכזית שלפחות חצי מהליגה משחקת על כלום.
יש לזה פתרון. שקיים בכל ליגה נורמלית. ירידת ליגה כלומר לצאת לשנה.
היורדת תיקבע בפליאוף תחתון של כל החצי הנמוך. ותחזור אחרי שנה. פליאוף שגם יקבע את הסדר בדראפט.
ופתאום יהיה דאבל עניין בליגה!

הערבי
הערבי
20/02/2018 21:10:36
הגב ל  הערבי

אחי תשנה את השם של המשתמש שלך… הוא כבר טפוס 😉 …
לשנייה חשבתי שאני כתבתי את התגובה הזאת

הערבי החדש
הערבי החדש
20/02/2018 21:14:59
הגב ל  הערבי

מהירדן עד הים!

אפלטון
אפלטון
20/02/2018 21:21:59

ערבי אמיתי היה אומר 'מהים ועד הפרת והחידקל'. השתכנזתם

הערבי החדש
הערבי החדש
20/02/2018 22:00:05
הגב ל  אפלטון

אתה טועה, זה בנט. אנחנו צנועים

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
22/02/2018 10:41:04
הגב ל  אפלטון

אתם לא צנועים אלא חזירים כי גם בקוראן כתוב שהארץ של היהודים והדרישות למדינה ערבית בלב הארץ הם נגד הקוראן וזה מוכיח שאתם שקרנים בטענותיכם על חשיבות הארץ הזו באיסלאם ויש לציין שירושלים לא מוזכרת כלל בקוראן לעומת מאות רבות של פעמים בתנ"ך בשמות שונים. ומה שמוזכר בקוראן כאל אקצה זה מסגד באותו הזמן בערב הסעודית שזה היה שמו. המסגד בירושלים בשם זה נבנה יותר מ-150 שנים לאחר זמנו של הקוראן כי מוחמד מת בשנת 532 ומסגד אל אקצה בירושלים החל להיבנות בשנת 694. ויש לציין שהמוסלמים שבאים לאל אקצה מתפללים עם גבם וישבנם כלפי פתח המסגד כשפניהם לכיוון מכה.

בכל מקרה היהודים באו לארץ יותר מ-1,900 שנים לפני הערבים והמוסלמים הראשונים וישנם ממצאים יהודיים מלפני יותר מאלפיים ומשלושת אלפי שנים ואין ממצאים ערביים ומוסלמיים כאלו.
ובכלל הערבים ה"פלסטיניים" מעולם לא שלטו בארץ הזו ואף לא בחלקממנה ומעולם לא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם.

וכן מנהיגים ערביים הצהירו במשך השנים בתקשורת הערבית והבינ"ל שהלאומיות ה"פלסטינית" נועדה כדי לפגוע בהתיישבות היהודים. היא למעשה המצאה ובדיה משנאה ליהודים והארץ הזו בכלל וירושלים בפרו לא באמת חשובה להם וכפי שרואים מהקוראן שכתוב בו שהארץ שייכת ליהודים. ולכן אישים מוסלמים שאינם שונאי יהודים כמו האימאם עבדול האדי פאלאצי מאיטליה, מתנגדים למדינה ערבית "פלסטינית" ותומכים בבעלות היהודים על כל הארץ.

לכן אין כאן "כיבוש" ולא "שטחים כבושים" אלא שליטה של היהודים בארצם וההתנחלויות חוקיות מבחינה אמתית לפי כל חוק כל הבסיס של הגדרת "שטחים כבושים" לא קיים כאן. ולהפך, אם הערבים היו השולטים אז היה באמת כיבוש!!!

גיא הרשע
גיא הרשע
22/02/2018 10:51:12
הגב ל  אפלטון

"אתם לא צנועים אלא חזירים"
ואחר כך אתה מעביר ביקורת על השפה של החילוניים…
קצת משעשע, קצת עצוב, אבל בעיקר מביך.

Ish
Ish
20/02/2018 21:26:07
הגב ל  הערבי

פשוט תוסיף גראוואטר

comment image/revision/latest/thumbnail-down/width/732/height/436?cb=20140731161102

john
john
21/02/2018 22:10:24
הגב ל  הערבי

לרדת לg league… חחח

אלופת הג'י ליג תשחק בnba ותירש איזה 8 חוזים שתרצה מהקבוצה שירדה (גם יכולים בכלל לא)

סתם רעיון טפשי אבל התלהבתי לרגע

תומר שנאן
20/02/2018 21:37:02

תודה רבה שמעון!

גם אם לא מסכים עם כל הסעיפים, לגבי הסעיף של ה-"אנקל בריקר" את צודק בהחלט

MBK
MBK
20/02/2018 22:01:52

אני לא זוכר פוסט שלא הסכמתי איתו יותר מהפוסט הזה
87 משחקים לא ייצרו שום שיוון ,אתה משחק 45 משחקים מול הקונפרנס הנגדי ״ורק״ 42 משחקים מול הקונפרנס שלך
למה שקבוצה תקבל 44/43 משחקי בית בעונה ?
זה חוק האי שוויון
הרחבת העונה ב 3 שבועות לא ישים בגלל התנגשויות עם ליגת קיץ /אליפויות עולם/אירופה /משחקים אולימפיים
נראה לך הגיוני ששופט יספור צעדים או יפעיל סטופר לשחקן שמתווכח איתו ? אין לו מספיק על הראש ? זריקת מטפחת לפארקט ??!?! לא חשבת על לשפוך דלי מים במקום לבקש טיייםנאאוט

שמעון
שמעון
20/02/2018 22:10:30
הגב ל  MBK

המטפחת הייתה סתם בדיחה כבר פעם שנייה נפלת קורבן לציניות מה קרה לך? תזהר פעם הבא אני שולח אליך את איש שיעשה לך אנקל ברייקר. מה לא שיוויוני פה לא הבנתי? יש קבוצות דאתה תארח בבית פעמיים וחלק פעם אחת. בטוח יותר שיוויוני מהיום.

MBK
MBK
20/02/2018 22:23:00
הגב ל  שמעון

אתה כנראה לא מבין ציניות מהי ומהו שימוש נכון בציניות
איך ולמה קבוצה תארח 44 משחקים בעונה אחת ו 43 בעונה שלאחריה ? מה שיוווני בזה ?
ושוב אתה משחק 42 משחקים מול הקונפרנס שלך ונ45 מול הקונררפס הנגדי
זה תמיד ייתן יתרון לקונפרנס החזק
בנוסף לקבוצות מסויימות כמות הטיסה לקונפרנס נגדי תהיה סיוט יותר גדול מבק טו בק ( גיאורגיה )
נניח שאני זורם עם הרעיון שלך
על מנת ליצור ליגה שיוויונית ומאוזנת יש לצמצם ל 58 משחקים ואז 16 קבוצות פלייאוף ישחקו עוד 30 משחקים
ה 8 ישחקו פלייאוף של הטוב מ 7
14 הקבוצות שיהיו מחוץ לפלייאוף ישחקו 26 משחקים בסיומם 2 קבוצות ירדו לג׳י ליג ( לא יקרה לעולם )

שמעון
שמעון
20/02/2018 22:35:38
הגב ל  MBK

הסעיף היה רציני. הקטע של המטפחת היה סתם בדיחה.

מנחם לס
מנחם לס
21/02/2018 3:35:11
הגב ל  שמעון

את המטפחת אני הוספתי. למה בדיחה? גם בפוטבול צוחקים על זה, או שלא ראיתם NFL בחייכם?

מנחם לס
מנחם לס
21/02/2018 3:32:41
הגב ל  MBK

אני הוספתי את המטפחת – כמו בפוטבול.
אני הוספתי את המרחק מהשופט. לא צריך למדוד. השופט מריח שאתה קרוב מדי? אתה חוטף אותה.

Ido
Ido
20/02/2018 22:50:51

זה המשחק. אם יש משהו שהייתי מתעקש עליו זה שופטים שעוקפים את החוקים וביטול השטות הזאת של קפיצה על שחקן אחר להשיג זריקות עונשין.

ירידה באתר
ירידה באתר
21/02/2018 0:24:53

כנראה רק מקצוענים ברמה גבוהה שיכולים גם לחשוב ולחשב
בזמן הפעולה, יודעים היכן הגפיים בכל זמן נתון,
וגם הם לא תמיד,
איש פוגע בול, שמעון מפספס (וכמו מנחם של פעם לא קורא בעיון
את מה שכותבים לו)
פוסט ממוחזר ומשעמם שמוריד את הרמה באתר'
דש לתומך באנס קצב ובמעשי קובי, שמעון הבינוני מינוס

שומי
שומי
21/02/2018 1:31:56

מסכים עם הרעיון של 58 משחקים בעונה. בכל מקרה הם מרוויחים יותר מדי $$$ שם. פחות זה יותר.

אדון שוקו
אדון שוקו
21/02/2018 2:27:56

אני בעד גיוון מזרח ומערב אבל להשאיר את כמות המשחקים כמו שהיא או אפילו להוריד איזה 5..לגבי הלו"ז יעשו כמו פוטבול שיש סבב ואז זה מתאזן..

עידן
עידן
21/02/2018 12:06:42

תודה שמעון.
לבטל את המערב מזרח.להגדיל את הליגה בעוד 4 קבוצות ל 34[סיאטל לאס וגאס ועוד 2 קבוצות מהרשימה שמנחם הביא לפני חצי שנה].כל קבוצה משחקת נגד כל קבוצה פעמיים בעונה[בית וחוץ].עם 66 משחקים בעונה אפשר לבטל את הבק טו בק.
16 הראשונות הולכות לפלייאוף.לגבי בחירות הדראפט אני עדיין לא סגורעל זה אבל כדי למנוע תופעות טנקינג עדיף שאת הבחירה הראשונה תקבל הקבוצה ממקום 17 השנייה ממקום 18 וכן הלאה.לא לתגמל הפסדים

ברוך רובין
ברוך רובין
21/02/2018 16:37:05
הגב ל  עידן

להגדיל את הליגה יהיה ב4 קבוצות והליגה תהיה חלשה משמעותית מהיום, גם ככה רוב הכישרון נמצא ב10-12 קבוצות.
לגבי הבחירת דראפט אתה מתגמל את הבינוניות ומשאיר את החלשות להירקב וללא אפשרות להתחזק, נוסף על כך אתה תגדיל מאוד את טווח הטנקינג של קבוצות שיעדיפו לא להיכנס לפלייאוף. לגבי הבחירות דראפט לדעתי חייב להיות חוקים שמחייבים את הקבוצה להשתמש בבחירת דראפט מינימום דקות במשחק (שנקבע מראש על פי מיקום הבחירה).

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
21/02/2018 12:56:30

תודה שמעון.
יההי מעניין ליישם את ליגה א' וליגה ב' של אהרן

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
21/02/2018 13:26:09

5. שחקן שעושה עברה מכוונת לפצוע שחקן וזה לשים רגל מתחת לזורק וא"א לפרש זאת כלא מכוון, יש להרחיק עד סוף העונה, אם עושה זאת בתחילת העונה ולהרחיק לכל העונה הבאה אם עושה זאת בסוף העונה, ולהרחיק לשנה עד לזמן המקביל בשנה שאחרי אם עושה זאת באמצע העונה. רק כך ניתן להרתיע מהתנהגות אנטי ספורטיבית כזו.

1, 3. דווקא שחקנים רבים, אם לא כולם, יסכימו להוריד את מספר המשחקים אף שמפסידים כסף בגלל העומס הרב עליהם והסכנה לפציעות. אך לגורמים האחרים אכפת מכסף יותר מאשר מבריאות השחקנים. ובוודאי שאין להגדיל את מספר המשחקים ולהגדיל את העומס על השחקנים.
לכן הרחבת העונה הסדירה לא באה בחשבון, אך בהחלט ביטול המשחקים הרצופים ויש לקבוע לא יותר ממשחק אחד כל שלושה ימים, עם שני ימי מנוחה בין כל שני משחקים. זה יוריד את העומס גם באותו מספר משחקים בעונה הסדירה, אך בהחלט מספיקים מבחינה מקצועית שני משחקים בין כל שתי קבוצות וכם מבחינה כלכלית מרוויחים די והותר בעונה של 58 משחקים.'

6. המילה האנגלית שהבאת היא מילה גסה ומכוערת ולא לגיטימית גם ללא כל תוספת. מי שמסוגל לחשוב שהמילה הזו ללא כל תוספת לא צריכה להיחשב לקללה שקוע בתוך שחיתות מוסרית.

דוק מלבי
דוק מלבי
21/02/2018 13:47:50

6- לא פחות מ״שחיטות מוסרית״? הרגע הכללת חלק גדול מדוברי האנגלית בעולם שמושחטים מוסרית, על בסיס שימוש ב.. מילה. כן?

אני ממש לא קורא תיגר על הבנת האנגלית שלך, אבל המילה הזאת מושרשת היום עמוק בתוך הסלנג (what the fuck? מה לעזעזל fuck me לא יאמן (פחות או יותר) fuck yeah! קריאה להתלהבות, והרשימה עוד ארוכה), אז נכון, אולי לא הייתי מדבר ככה עם ההורים שלי (למרות שאני מכיר כמה הורים שהיו מדברים ככה עם ילדהם), אבל תכף תגיד לי שהשימוש במילה ׳כוסאמק׳ שמשהו משתבש הופכת אנשים לחסרי מוסר.

יש מקום לדיון אם יש לה מקום על פרקט או לא, אבל מכאן ועד לשפל מוסרי המרחק גדול.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
22/02/2018 10:49:19
הגב ל  דוק מלבי

ההשרשה הזו היא עצמה מצביעה על שחיתות מוסרית כי הכניסה דלה לשפה מלכתחילה במובנה המקורי היה לא לגיטימי ואנטי מוסרי. כל גם הביטוי מערבית שהבאת שמובנה המקורי גם לחלוטין וכל הבסיס של שימוש במילים כאלו מלכתחילה שחיתות מוסרית.

מי שלא רואה בשימוש במילים גסות וניבולי פה כדבר מגעיל ומכוער מאוד והמילים האלו הופכות אצלו לשפה שגרתית, אז משהו בהחלט מדובש אצלו מבחינה מוסרית וערכית.

Noam
Noam
23/02/2018 5:41:54
הגב ל  דוק מלבי
Ish
Ish
21/02/2018 14:09:10

המילון האנגלי לא מסכים איתך אז אני מסיק שבעצם התכוונת למילה העברית יהוה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
22/02/2018 10:50:52
הגב ל  Ish

ידוע לכל שהבסיס של המילה הזו גם לחלוטין וכניסה של מילה כזו לשפה מלכתחילה היא שחיתות מוסרית.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
22/02/2018 10:54:24

*ידוע שהבסיס של המילה האנגלית הזו גס לחלוטין וכניסה של מילה כזו לשפה מלכתחילה זו שחיתות מוסרית. ומי שלא מבין מה הבעיה עם מילים כאלו, שקוע בשחיתות מוסרית.

תרבות הדיבור היא הבסיס של ההתנהגות האנושית וחלון הראווה של האדם שדרכו הוא מראה את הרמה המוסרית והערכית שלו.

Ish
Ish
22/02/2018 11:00:25

אתה צריך ללמוד להבדיל בין אסתטיקה למוסר.
אתה נשמע ממש מפגר כשאתה כותב תגובות כאלה.

דינגו
21/02/2018 17:10:50

שחיטות
שחיתות
שחיטוט
שחיתוט
FUCKING A!

דוק מלבי
דוק מלבי
21/02/2018 17:44:00
הגב ל  דינגו

😂

שמעון
שמעון
21/02/2018 13:44:38

ברוס לי בואן חברים שימו לב לטקטיקה ובאיזה אומנות הוא עושה את זה שנראה כאילו זה מקרי

תראו בהילוך החור לאט לאט איך הוא גורר את הרגל של אייברסון ואז כאילו עף

https://www.youtube.com/watch?v=o-ZPWnf9fKU

גם קובי בריאנט נופל קורבן שימו לב לאומנות, הוא לא שולט בעצמו

https://www.youtube.com/watch?v=R11DwHNKYwg

וינס קרטר לגמרי במקרה נופל קורבן

https://www.youtube.com/watch?v=THGJJHln4Co

https://www.youtube.com/watch?v=bP5preraY18

מדהים שהוא עוד שיחק בליגה הזאת אחרי כל זה

זה היה אבל בטעות תוך כדי ריגוש

Ish
Ish
21/02/2018 14:21:14
הגב ל  שמעון

Was there a point to this comment?

שמעון
שמעון
21/02/2018 15:04:34
הגב ל  Ish

אמרת ששחקנים לא עושים את זה בכוונה וזה תוך כדי משחק שחלק מתנועות הגוף, תנועות גוף של טיקוואנדו.

Ish
Ish
21/02/2018 15:09:38
הגב ל  שמעון

אתה צריך לעבוד על יכולת הקריאה שלך.

אתה צריך שאני אביא לך את הציטוט המדויק או שאתה חושב שעם קצת זמן והשקעה תוכל למצוא אותו בתגובה שלי?

גרין
גרין
21/02/2018 15:31:35

לא קלטת את מה שאיש כתב,
שמלה ש'ימלה אתה לא ברמה של הכותבים כאן
מה לעשות תקופה משעממת מסתפקים בזבל
שמעון המשעמם חחח, אלעק יכול חיהות מאמן,
אתה דומה לדריימונד רק בנפיחות המזוייפת.
כתבה בינונית, יצאתי לארג'

Shaq
Shaq
21/02/2018 23:57:21

מסכים עם הרוב,
קודם כל הכי חשוב זה לקצר את הליגה!! כסף לא כסף לא רק שיש ליגה ארוכה ומלאת פציעות יש גם שיטת משחקים מגוחכת ביותר… אני בעד 2 משחקים נגד הקונפרנס השני(יוצא 30) ו3 נגד הקונפרנס שלך(42) ככה עונה של 72 משחקים זה מפחית גם את הבק טו בק.
דבר שני – להוריד את השטות הזאת של הדוויז'נס…

לגבי מה שאמרת –
1. לבטל את האיסט ו-ווסט כן יעשה את הליגה יותר הוגנת אבל גם יותר מבולגנת ויש גם את העניין של הטיסות והכל…
2. להוסיף קו 4 נקודות זה הכי גרוע שאפשר! יהרוס את המשחק.
3. הרעיון של השוויון בין המשחקים נגד כל קבוצה הוא מעולה אבל אז אין עניין בחלוקה לאיסט ו-ווסט… ככה שזה צריך להיות באותו סעיף.

Shaq
Shaq
21/02/2018 23:59:50
הגב ל  Shaq

*והפציעה של קוואי נגרמה ממשהו אחר בכלל…

סולי
סולי
22/02/2018 15:31:43

אני רוצה להוסיף שיתחילו לשרוק על "צעדים" "דאבל" וכו'….מה שקורה באן.בי.איי עם העניין הזה זה כבר הפקרות…אם יש חוקים- צריך להקפיד עליהם….לפחות למראית עין….אפילו שאק מכניס לפינה שלו רק את המקרים הקיצוניים במיוחד ומוותר על כל אלה ש"סתם" מפרים את החוקים בגלל שיש המון כאלה…
בכדורגל לא תראה שוער מתקדם עם הכדור ביד מחוץ לרחבה צעד אחד כי "זה שטויות.."