יותר הגנה, פחות היילייטס – טים לברון מנצחים את טים קרי בפורמט החדש / עידן עופר

 

לאלבום התמונות מהיום ה-3 של האולסטאר

סופ"ש מאכזב משהו עובר על האן בי אי עד כה. המשחק בשישי נגמר בתבוסה ללא תחרות, התחרות כישורים לא באמת עניינה אף אחד, תחרות השלשות הייתה חלשה מהרגיל ויצירתיות הייתה מילה גסה בתחרות ההטבעות. למזלה של הליגה יום ראשון הגיע ואיתו המשחק שכל העולם מצפה לראות – שיטה חדשה, עיר אחרת, אותם כוכבים.

היום עצמו אמור להיות ריק מאירועים. המשחק מתחיל בחמש אחה"צ בשעון ארה" ועל פניו אפשר לנוח, או שלא… בתשע בבוקר אני מגיע למתקן האימונים של הלייקרס בשביל לצפות במחנה "כדורסל ללא גבולות" שמתרחב תוך כדי אירועי האולסטאר. שחקני העילית מכל העולם מתרכזים לשלושה ימים של אימונים אינטנסיביים ביותר שמועברים ע"י מאמנים כמו דרק פישר ושחקני הווה כגון אל הורפורד, דראגיץ' וכו'. כיאה לאירוע כזה, יש לא מעט עיניים בוחנות – ג'נרל מנג'רים, סקאוטים, מאמנים ועוד לא אנשי מקצוע מגיעים בשביל לבחון מקרוב את הכוכב הבא.

"כדורסל ללא גבולות"

טיאגו ספליטר, זוכרים ?

בואו נחזור ליום שבת. בין ריאיון לריאיון עם כמה מכוכבי הליגה אני מבחין בטיאגו ספליטר, אחד מהשחקנים הטובים באירופה בחצי השני של העשור הקודם ושחקן שבילה 7 עונות בליגה הטובה בעולם ולא באמ הצליח לפרוץ, הרבה בגלל פציעות שעבר. פציעות שבין היתר, גרמו לו להפסיק לשחק, עד להודעה חדשה. תפסתי את טיאגו לשיחה מעניינת במיוחד על החיים שאחרי קריירת המשחק שלו, תחרות הדאנקים (חוק ההתיישנות לא חל) ומה הוא חושב על הפער (שקטן משנה לשנה) בין הכדורסל האמריקאי לכדורסל הבינלאומי.

האוהדים בטירוף, המוזיקה לא מפסיקה והציפייה גדלה- טים לברון וטים סטף נפגשים עוד שעה וחצי וכולם בטירוף מוחלט. לפני שהטירוף מתחיל אני נפגש עם אורן שדה, אחד ממנהלי חברת RSPCTbasketball אחרי שירון לוי, כתבנו בסן פרנסיסקו קישר בינינו. החברה של אורן ושותפיו פיתחו תוכנה נהדרת שמראה לנו בזמן אמת איפה הכדור פגע אחרי שנזרק לסל, פעם אחר פעם. בשביל להבין טיפה יותר טוב אתם מוזמנים להיכנס לכאן ולראות בתחתית התמונה על מה מדובר. 

מיד בתחילת החימום כולם קיבלו את התמונה שרצו, ראס ודוראנט צוחקים (ביחד עם קיירי) ומראים שהכל בסדר. אפשר לשחרר את הנושא הזה ולעבור הלאה.

אפשר להמשיך הלאה

תקציר המשחק

קווין הארט וג'יימי פוקס התחילו, לודאקריס המשיך והארט חזר בשביל לקנח עם הצגת שחקנים מאכזבת בה בעיקר ניסה להצחיק את הקהל אך למעשה הצליח לעשות זאת פעם אחת אחרי שלא חסך מקיירי עוד בדיחה על האמרה המפורסמת שלו משנה שעברה לגבי כדור הארץ. מפתיע זו המילה הנכונה לפתיחה של המשחק. שתי הקבוצות מחפשות את ההיילייטס אבל כרגע לא נמנעות מלעשות קצת הגנה.. מענין תוך כמה זמן ימאס להם.

אחווה אמיתית יש בין אנטוני דיוויס לחברו הפצוע , דמארקוס קאזינס. דיוויס הנהדר עלה למשחק עם הגופייה של קאזינס וריגש לא מעט צופים בקהל ובבית.

טים סטף מתחילה לקלוע מבחוץ ופול ג'ורג' פוגע מחוץ לקשת כמו בתחרות השלשות, 42-31 אחרי הרבע הראשון.

הנה הרגע שגם הקהל מתחיל להתרגש. קמבה ווקר מקבל מסירה מדראגיץ' לליי אפ קל אבל נחסם בצורה אדירה ע"י יאניס, חסימה שזוכה ל-"אווו" ארוך מהקהל. לברון תופר שמונה נקודות ברציפות ונראה שבאולסטאר ה-14 ברציפות שלו הוא הולך על תואר השחקן המצטיין.

גם האגדות הגדולות של המשחק הגיעו לסטייפלס הערב :

לברון ממשיך בשל ו:

תוצאת מחצית : 78-76 לטים סטף

אם ממופע המחצית של מיגוס לא התרשמנו..בלשון המעטה, אז לפחות מטקס לכבוד כמה מהשחקנים הגדולים שידע המשחק.

ההגנה ממשיכה להיראות שונה מהרגיל כשאפילו ג'יימס הארדן מתאמץ וחוטף כדור לקבוצה של לברון.

קרי נהנה מהשואו…

אולדיפו העדיף לא לעשות את זה אתמול..:

2 דקות לסיום, המשחק צמוד כמו שלא היה הרבה זמן, בדיוק בזמן בשבילהשחקן הגדול בהסטוריה לעלות למגרש. מייקל ג'ורדן עולה לפרקט לקול תשואות רמות מהקהל בשביל לקבל את "המפתחות" לאולסטאר שיערך בשארלוט בשנה הבאה.

דקה אחרונה

דרוזן קולע אחת מהעונשין ומעלה את הקבוצה שלו ליתרון נקודה, לברון קולע בצד השני וזה נקודה לקבוצה שלו. למרות שהארדן מתחנן לכדור, דמאר לוקח אחריות ומאבד כדור עם מסירה שטותית ליאניס, ווסטברוק קולע 2 בצד השני, גיים אובר.

היה יכול להיות נחמד לראות אותו בתחרות ההטבעות.

למי שתהה לעצמו, לברון לקח בהליכה את האמ וי פי .

בסיום: 148-145

לתקציר של המשחק

לבוקס סקור של המשחק

מיד בסיום המשחק הצלחתי לדבר עם גוראן דראגיץ' על סופ"ש האולסטאר הראשון שלו (כשחקן במשחק הכוכבים) ואיזה תחרות הוא ישמח לראות בסופ"ש הנוצץ של הליגה:

תראו, אולסטאר זו חוויה אחרת, שונה ממה שאני ורובכם מכירים, בטח כשזה נערך בלוס אנג'לס. הכל גדול – הלחץ, הכמות אנשים אנשים, הציפייה וכן, גם האכזבה. הסופ"ש האחרון בהחלט היווה אכזבה מקצועית בעיניי ואני בטוח שגם בשביל חלקכם. המשחק בין שאר העולם לארה"ב לא התעלה לרמה גבוהה ולמרות שזה אולי האירוע השולי בסוף שבוע הזה, שווה לשקול שינוי נוסף. אולי השיטה החדשה של משחק הכוכבים הגדול יכולה לעשות לזה טוב – רוקיס, שנה שנייה, אמריקאים ושחקנים בינלאומיים כולם נגד כולם. מה כבר יש להפסיד.

היום השני של האולסטאר גם הוא לא התעלה לרמה גבוהה, בלשון המעטה. תחרות הכישרונות חיננית אך מאוסה והיה עדיף איזה טורניר של אחד על אחד או שלוש על שלוש. עם תחרות השלשות אין יותר מדי מה לעשות חוץ מלהתחיל לקלוע…

תחרות ההטבעות..בואו נתחיל מהשופטים. די ג'יי חאלד? ג'יימי פוקס ? מה קרה לשופטים שגם יודעים להטביע ?? נייט רובינסון פנוי, גם קארטר מבין משהו בלהטביע, למקרה ששכחו. מעבר לשופטים, קשה לבוא בטענות -זו הייתה תחרות לא יצירתית ולכן גם לא מעניינת יותר מדי, קורה.

המשחק המרכזי היה מה שכולם רצו, וגם מה שלא. הייתה "הגנה" חזקה מבעבר כמו שכולם רצו, המשחק היה צמוד, כל העניין עם הקבוצות היה רענון מעניין אבל לא היו לנו היילייטס כמו שכולם רוצים, התחרותיות לא באמת קיימת ובסופו של יום לא נראה כאילו למישהו באמת אכפת מלנצח את המשחק הזה, ולא נראה שזה הולך להשתנות בקרוב.

להוציא את הצד המקצועי, זו הייתה חוויה בלתי נשכחת עבורי. האפשרות להיות נוכח באירוע שעניין אותי יותר מכל דבר אחר (להוציא את הגמר כמובן) כנער הייתה הגשמת חלום בשבילי, חלום שהוגשם ע"י מנחם. זה נאמר אינספור פעמים אבל חשוב לומר זאת פעם נוספת, מנחם והבייבי שלו, האתר הזה, זה אחד הדברים הטובים שקרו לי ולהרבה אחרים ועל זה מגיעה לו תודה ענקית !

 

לפוסט הזה יש 55 תגובות

    1. עידן, התודה שלך ריגשה אותי. לא היה אף פעם סיקור של כל הוויקאנד הזה כפי שאתה עשית. גם שלי – כשכתבתי על האירוע יום-יום כשזה קרה ב-20 או 25 האול סטארים שהייתי בהם בחדשות, בידיעות אחרונות, ובמעריב – נפל משלך, אבל לצידקתי, לי לא היו את כל הסירטונים ששימשו אותך כה נפלא לעזרה.
      בקיצור, עשית עבודה נפלאה. לא התעצלת להגיע לכל מקום. בשנה הבאה אני מקווה שנהיה ביחיד באול סטאר, בשרלוט!

  1. תודה על הסיקור הנהדר של שבוע האולסטאר הגרוע שראיתי.
    לגבי משחק הכוכבים הגנה אמיתית לא הייתה שם עד 2-3 דקות לסוף.
    מי שחושב שכמות הנקודות הנמוכה (יחסית) היא מדד להגנה לא ראה את המשחק ולא הסתכל על הסטטיסטיקה.
    19/58 ו 17/65 הם נתוני הזריקה מ3 של טים לברון וטים קרי בהתאמה
    כשלוקחים בחשבון את האין הגנה שהייתה שם מדובר באחוזים מחפירים.
    ביום קליעה בינוני אפשר להוסיף למשחק הזה בשקט 45-50 נקודות

  2. סיקור מצויין לסוף שבוע משעמם. אני לא יודע מה הרייטינג של זה, אבל אני לוקח סופש של משחקים על פני אולסטאר בכל עת, אפילו סקרמנטו – דאלאס

  3. זהו משחק האולסטאר הטוב בעשור האחרון לפחות,

    אף פעם לא הייתה הגנה לאורך כל המשחק באולסטאר,
    החזרה של טים לברון מראה שגם בגילו הוא מעל כל הדור הזה בכוכבות,בכריזמה ובכדורסל.

  4. תודה עידן, מקצוען אמיתי.
    סך הכל המשחק נראה כמו משחק אימון, שזה מה שהוא. כנראה שאין באמת דרך לתקן את זה כששחקנים מקבלים מאות מיליונים מהקבוצות שלהם, והדבר שהכי חשוב להם הוא לא להיפצע.
    סך הכל הרגיש השנה טיפה יותר מיוחד עם שינוי הקונספט, אבל כנראה שזה מה שיש. אולי שיורידו את קשת השלוש, נראה קצת משחקים בפנים

    1. נתת לי רעיון לא רע כדי להכניס עניין שאפשרי טכנולוגית. אם כבר קרקס אז למה לא. אפשר להכניס קשת שלוש שנכבית ונדלקת רנדומלית כל התקפה. זה יוריד את ההפצצות מבחוץ ויכול להכניס קצת עניין למשחק.

          1. הבעיה שגם ככה לא עושים פאולים. פאוור פליי הכוונה בכל חוק שמקנה יתרון זמני. איזור 4 נק' מהבהב או קשת 3 שמופיעה רנדומלית. שיהיה כמו משחק מחשב, בטח יוסיף עניין.
            3 על 3 השחקנים לא מעוניינים, זה קשה להם מדי. להוריד את זמן המשחק רעיון מצוין אבל צריך לדחוף פרסומות אז לא יקרה.
            תחרותיות כמו במשחק רגיל לא תהיה אז כמו שאמרת, לעשות מזה קרקס.

  5. תודה עידן.
    ראיתם את המלך ? טופ 5 בסלים בטולסטאר, טופ 5 בכ"ח ואסיסטים, אחוז קליעה אפקטיבי שלא מן העולם הזה. ומי אמר שהוא צ'וקר? היצח במו ידיו את טים קרי הרשעים.
    אלוף, ווינר, 3 פעמים MVP של האולסטאר!

  6. לא ראיתי את המשחק, אבל מהתקציר 10 דקות ביטויוב נראה שהיו אכן יותר הגנות אבל עדיין.. לא משהו שהייתי רואה וולונטרית.
    צריכים לתת להם פרס של 2 מיליון דולר לשחקן מהקבוצה המנצחת, שייתרמו. אך אחד לא יירצה להיראות כאילו הוא לא התאמץ בשביל ילדים או מישהו שצריך את זה.

  7. תודה רבה עידן. גם על סיקור המשחק הזה וגם על הסיקור האיכותי לכל אורך סוף השבוע. אני יכול רק לתאר לעצמי איזו ירידת מתח זו חעבור מהאולסטאר לסיקור המשחקים של הנטס.

  8. אחלה סיקור וקולות הבאת לנו בסופ"ש הזה.
    ראיון מעניין עם ספליטר. רץ בטוויטר שכשהוא בא לראיין את לברון הוא שאל אותו דבר ראשון:
    Lebron you are not going to block me today?

  9. תודה רבה
    עוד לא שמעתי את הראיון עם ספליטר הוא שחקן שמאוד אהבתי
    עבר טרגדיה אישית קראתי פעם שיש לו שורשים יהודים ( מקווה שזה לא הופץ בנסיון לתת לו אזרחות )

  10. תודה לך עופר,מקנא בך על כל כך הרבה רגעים מדהימים.
    תמונת הטורניר היא ללא ספק בסוף שלברון ג'יימס עושה אווירון בזמן שמאחוריו סטף קארי עומד לבכות וקווין דוראנט חוגג כמו ילד.

  11. אחלה סיקור
    נראה לי שאתה ומנחם לא ראיתם את אותו משחק אולסטאר
    וגם לא את אותו משחק של העולם נגד ארהב
    צחוקים. 🙂

  12. תודה עצומה לעידן על כיסוי שאין טוב ממנו על וויקאנד שלם. מהמקום עצמו דברים נראים אחרת מאשר בטיווי ממרחקים.

    מקווה שבשנה הבאה אצליח להשיג מקטי שתי אקרדיטציות לשרלוט, אבל אם היא תאשר רק אחת, ותהיה מעוניין, היא שלך. לי כבר אין את הכוח להתרוצץ ממקום למקום כפי שהיה לך.

    אני הייתי באול סטאר האחרון שהיה בשרלוט. כבר לא זוכר מתי ולמי כתבתי, אם בכלל. אני לא זוכר אפילו דבר אחד מהאול-סטאר עצמו מלבד דבר אחד: איבדתי את תג האקרדיטציה, ועברתי מדורי גיהנום לפני שנתנו לי אחרת. אני זוכר גם כמה התאהבתי בעיר עצמה שהיא עתה שעתיים נסיעה מביתי, ובגלל שבני החורג קני גר בחווה שקנה בפריפריה, בקרנו שם עשרות פעמים בשנים האחרונות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט