אנטוני דייויס, לאן / פוסט בכורה של הגולש שמעון טבדי

                                             אנתוני דיוויס, לאן?

מאת שמעון טבדי

 

בחירת הדראפט הראשונה של שנת 2012 הגיע כהבטחה להפוך לסופרסטאר ואחרי עונת התאקלמות של 13.5 נק (51.6% מהשדה), 8.2 ריב, 1.8 חס, 1.2 חט בכ-29 דק משחק עלה לרמה הבאה כבר בעונתו השנייה.

שימו לב למספרים הבאים:

עונה שנייה: 20.8 נק (51.9% משדה), 10 ריב, 2.8 חס, 1.3 חט ב-35.2 דק

עונה שלישית: 24.4 נק (53.5% מהשדה), 10.2 ריב, 2.9 חס', 1.5 חט' ב-36.1 דק

עונה רביעית: 24.3 נק (49.3% מהשדה), 10.3 ריב, 2 חס', 1.3 חט' ב-35.5 דק.

עונה חמישית: 28 נק (50.5% מהשדה), 11.8 ריב, 2.2 חס, 1.3 חט ב-36.1 דק.

עונה שישית (נוכחית): 27.4 נק (54.1% מהשדה), 10.7 ריב, 2.1 חס, 1.3 חט ב-36.4 דק.

 

כמה שחקנים גבוהים העמידו סטטיסטיקה טובה יותר ב-6 העונות הראשונות בליגה מאז 1980 אתם שואלים?  קארל מלון (שיחק קרוב ל-40 דק למשחק), ושאקיל אוניל.

כלומר הסטטיסטיקה שלו טובה יותר משל טים דאנקן, קווין גארנט, מוזס מלון, דיויד רובינסון (קרוב מאד למספרים של דיויס), פטריק יואינג, האקים אולאג'ואן וביל וולטון.  הרמתם כבר גבה? אז חכו.

הנה המספרים של AD  בשנתיים האחרונות מול קבוצות מהטופ (4 הראשונות בכל קונפרנס) ב-31 משחקים: 28.4 נק למשחק. (מדובר ב-31 משחקים מול גולדן, יוסטון, ספרס, קליפרס, מיניסוטה, קאבס, בוסטון, טורנטו ו-וושינגטון).

תוסיפו לזה שהוא שחקן הגנה טופ 5 בליגה מהשחקנים הגבוהים וטרם הגיע למימוש הפוטנציאל ההגנתי המלא שלו ותבינו שמדובר פה בהול אוף פיימר בכל קנה מידה.

אז אתם בטח שואלים את עצמכם איך סביב הדבר הזה אין ניצחונות? התשובה די פשוטה, מונטי וויליאמס ואלווין ג'נטרי מאמנים אותו מאז שהגיע לליגה.

נעבור להנהלה או למנג'ר אם תרצו ונראה אילו בחירות דראפט נבחרו מאז 2012:  אוסטין ריברס (בחירה 10), דריוס מילר (בחירה 46), ב-2013 היא העבירה את הבחירה ה-6 בטרייד על הולידיי, ב-2014 נבחר ראס סמית (בחירה 47), ב-2015 נבחר ברנדן דאוסן (בחירה 56), ב-2016 נבחרו באדי הילד (בחירה 6), דיויד מישינו (בחירה 39), דיימונד סטון (בחירה 40), ב-2017 נבחר דווין בייקון (בחירה 40) ואדמונד סאמנר (בחירה 52).

נוסף על כן שיחקו לצדו 'כוכבי על' (אלעק) כגון גאריביס ואסקז, אריק גורדון 42 משחקים, אל פארוק אמינו ורובין לופז (בשנת 2013), גארו הולידיי, אריק גורדון, אל פארוק אמינו ובריאן רוברטס (בשנת 2014), בשנת 2015 החמישייה הייתה הולידיי, טייריק אוונס, אריק גורדון ועומר אשיק, בשנת 2016 גורדון, הולידיי ואוונס שיחקו פחות מחצי עונה והחמישייה הייתה עם עומר אשיק, דנטה קנינגאהם, אלונזו גיי ונוריס קול. ראיין אנדרסון מיותר לציין שהיה פצוע ברוב הקדנציה שלו.

 

בריאן רוברטס

 

 

אז מה למדנו ? לא רק מאמנים גרועים, מנהלים גרועים ושחקנים גרועים ברובם אלא גם רופאים גרועים. אז אתם בטח תמהים מה טוב אצל הפליקנס? אנתוני דיוויס.

הסיפור של AD מזכיר את הבנייה סביב לברון בקאבס בשנים 2003-2010, לברון למזלו שיחק במזרח ולכן יכול היה גם להגיע להישגים.  יש לזכור ש-AD הוא שחקן גבוה והוא לא יכול לשלוט במשחק כמו גארד או SF ויש תלות רבה בגארדים בניתוב המשחק.

ניתן להביט על ההול אוף פיימרים שציינתי לעיל ולראות שליד כל ביג מן שיחק גארד נפלא:  פרקר היה כעזר לטימי, סטוקטון היה כעזר למלון, קובי עזר לשאק, הד"ר עזר למוזס, קלייד עזר להאקים.  יואינג וגארנט שסבלו ממחסור בגארד ברמה גבוהה (סטארקס לא נחשב ככזה אצלי אז סליחה ממי שנעלב) לא זכו להביא אליפות (האליפות עם כחלק מהטריו זה היה בסוף הקריירה של גארנט).

 

 

 

הצבע הורוד (או הכחול אם תרצו) לא נראה באופק של AD עד לסיום חוזהו. המצב בנ"א צפוי להמשיך כמו ב-6 השנים האחרונות, הקבוצה סתומה עם חוזים גרועים ושחקנים גרועים.

אני גם אופתע מאד אם קאזינס ימשיך שם.

מה שבטוח הוא שכשחוזהו יסתיים הוא יהיה השובר שוויון:  כל הליגה תרדוף אחריו! תארו לכם אותו היום בבוסטון, קאבס, פילי, אוק, ספרס, יוסטון. כל קבוצה שהוא יגיע אליה תהיה מיד קונטנדרית רצינית (אפקט לברון). באופן אישי הוא הגבוה המוכשר ביותר שראיתי מבחינת כישרון נטו שיכול לעשות הכל.

אני מאמין שברגע שהוא חתם בניו אורלינס הוא פספס קריירה עם פוטנציאל להיות טופ 10 היסטורי והשנים האלו ,ניתן לומר, נזרקו לפח.

עם זאת אני אופטימי ומאמין שהוא יניף גביע יום אחד, ויותר מוקדם מאשר יותר מאוחר!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 78 תגובות

  1. הוא אוהב את ניו אורלינס. מאמין שכשתגיע השעה הוא גם ישאר שם. הוא חושב כמו תומסון מ ג"ס. למה לעזוב עם טוב לך? אם אתה מקבל 30 מליון לשנה ואתה משחק בעיר שבה אתה אוהב לחיות ולא בוער לך לקחת אליפות, אז מה הבעייה?

    1. אם עכשיו דיוויס בא לאיאספיאן ועושה דה דסיזן 2 בלי אפילו להודיע לפני לאיזה קבוצה הוא בא על דעת עצמו ישר נותנים לו 30 מיליון כל קבוצה בליגה למעט גולדן סטייט אולי.

  2. רזי, ככל שתתבגר, תראה שהשנים עוברות יותר ויותר מהר. אני בן 80? קוס אמאק! רק לפני חודש הייתי בן 30. ממש כזאת היא ההרגשה. לגבה אין זמן לחכות. כל שנה שעוברת זאת שנה פחות סכוי לזכות בטבעת.

    הוא חייב לצאת לדרך מיד. עם 30 מיליון לשנה הייתי מוכן לגור גם בסייגון, או בניקוסיה.

    1. מנחם, אני מקווה שאתה צודק ושהוא ימצא מקום אחר עם סיכוי יותר טוב לטבעת אבל נראה לי, גם ממה שנכתב עליו, שהוא טיפוס סנטימנטלי (עדיין) ושהוא רוצה להשאר בניו אורלינס בגלל שטוב לו שם. לא חושב שניו אורלינס יטרידו אותו בלי שהוא ירצה ללכת. מי מוותר על כזה יהלום?

  3. מסכים עם שמעון שעד עתה לאנטוני דייויס לא היתה קבוצה שהוא יכול היה לרוץ איתה. דווקא העונה המצב הוא הטוב ביותר שהיה לו. גם מאמניו, אתה צודק, היו מהחלשים, אם כי מונטי ויליאמס הוא טוב מאד ביחסיו האישיים עם השחקנים, ממש פסיכולוג, ולכן הוא עוזר המאמן אחד הטובים בנמצא.

  4. יותר מידיי מספרים שלא עושים יותר מדיי רושם
    הנתונים היבשים של דוויס טובים בעיקר בגלל שהוא שיחק בקבוצות מוגבלות
    לדאנקן ממוצע קריירה של 19 נקודות מול 25 של המייל מן ו 23 של בארקלי ,מעטים האנשים שלא ישפטו את דאנקן כPF טוב יותר.
    הוא גבוה מודרני עם יכולות גבוהות והייפ אדיר בגלל העידר גבוהים דומיננטים בליגה
    קווין גארנט אגב שיחק עוד 8 עונות לאחר שזכה באליפות
    דרקסלר לא היה לצד האקים באליפות הראשונה ( קני סמית וסם קאסל הרוקי היו שם עם מד מקס )
    הקריירה של דוויס לפניו ובינתים נראה שהוא מעדיף להיות דג גדול בבריכה קטנה

    1. 8 עונות שמתוכן 5 היה גמור ונון פקטור והועבר לנטס להיות מנטור. באליפות של בוסטון הכוונה שלי שהוא לא היה בשיא הקריירה ושהשנים הטובות שלו והשיא שלו התבזבז.

  5. דיוויס אחד הטובים בליגה, הבעיה שלא באמת הייתה סביבו קבוצה ראוייה עד עכשיו והוא גם מאוד נוטה לפציעות.

    השנה היה קאזינס ועשה רושם שהם מצאו איזו דרך לשחק עד שקאזינס נפצע וגם העונה הזו ירדה לטמיון.

    אני חושב שהבעיה כאן היא יותר ההנהלה שלא מצליחה/מסוגלת לבנות קבוצה סביב שחקן סופר מוכשר שאמור להוות משיכה לשחקנים אחרים שירצו לשחק איתו.

  6. נשארו לו עוד שנתיים וחצי לחוזה (ואופצית שחקן בשנה לאחר מכן). אם יתייאש מהפליקנס יוכל לבקש טרייד ויהיה נכון עבורם להטריד. כמו שזה נראה עד עכשיו, בוודאי אם קאזינס לא חוזר, לדעתי הוא מוטרד במהלך החוזה. תודה שמעון

  7. תודה על טור בכורה מצוין.
    לא מסכים עם כל הקביעות וההשוואות, אבל כן עם השורה התחתונה – הוא אחד הפוטנציאלים הגדולים בליגה וזה בזבוז אדיר לכולם.
    די מזכיר את גארנט, רק בגרסה נחמדה יותר לבריות

  8. יופי של פוסט בכורה, קצת חסר לי הביטוי "לנגב את הרצפה", אבל מבין שבפוסט כותבים אחרת מבטוקבק👍
    ואהבתי איך הכנסת בלי ששמנו לב תמונה של קליי 😂😂
    לפוסט הבא אני מבקש נושא קצת שנוי במחלוקת, כדי שיהיו קצת מכות בתגובות, ולא רק "מסכים איתך, חולה עלייך, שובר מתנה לארוחת בוקר ביטבתה בעיר עליי"

  9. אחלה פוסט, גם כי אני לגמרי על העגלה של AD
    הוא שחקן של דור, מהסוג של לברון ודוראנט (תפקיד אחר), ה-4 הכי טוב בליגה וזה אפילו לא קרוב, אינספור איומים בהתקפה, ולא פחות חשוב, מגן עילאי.
    עדיין טעון בירור איך הוא בקלאצ' של הפלייאוף ובקבוצה קונטנדרית, ולצורך כך הוא באמת יצטרך לעבור.
    ההשוואה ללברון של החלק הראשון של הקריירה מדויקת. לברון היה חייב לעבור מקליבלנד (רק לא בדרך שעשה את זה), אחרת זו קריירה שלמה שהולכת לאיבוד.
    אם אני דני איינג' (ואני לא), אני שם הכל על השולחן חוץ מקיירי, אבל הכל כולל הכל, ושואל – מה אתם רוצים ובואו נעשה עיסקה. קיירי ו-AD זה בסיס לשושלת.

    1. אני איתך פה אם אני איינג אני עכשיו בא לנ"א ומציע מה שהם רוצים חוץ מקיירי, אני חושב שהוא גם יוכלו להשאיר את היוורד.
      לדעתי סוף עונה הבאה שההורנטס יהיו כבר קרובים עם הגב לקיר יהיה ניתן לדבר על זה. לדעתי העונה הם כבר אמרו לו לא על זה.
      לבוסטון יש גם את הנכסים הכי טובים בליגה לתת עליו (2 בחירות דראפט מאד גבוהות וגיילו בראון אולסטאר עתידי, זה אחלה חבילה לבנייה לעתיד.

      הלוואי שדיויס יכל להגיע לאוק, לדעתי אם יש מישהו שמשלים את ראסל יותר טוב מדוראנט זה הוא. צבע של דיויס ואדמס אלוהים ישמור פאצולה וגרין באמת יהפכו לסמרטוטים לניגוב זיעה שטיפטפה על הריצפה. ואליהם רכז כמו ראסל (בלי גורג שנניח הועבר) לדעתי הם לוקחים אליפות ודוראנט הולך עם הזנב בין הרגליים.
      ראסל עם דיויס זה השילוב שהכי הייתי רוצה לראות בליגה.

  10. לדעתי, הפציעה של קאזינס טרפה את הקלפים.
    היא הפכה את הפוסט ל-"שנה אחת מוקדם מדי".
    אני מנחש שבעקבות הפציעה, קאזינס יחתום בניו אורלינס, מה שישיג לקבוצה שקט לעוד שנה אחת לפחות.
    אם בעונה הבאה הם יהיו במצב של מינסוטה היום, אז הוא מסיים את החוזה בניו אורלינס (לפחות).
    אם הם מתקשים להגיע למקום ה-8?
    אז ההתלחששויות על טרייד, לא יהיו רק משאלת לב של אוהדי הסלטיקס…

    תודה על פוסט בכורה מוצלח.

    1. הגיוני – רק למה לקאזינס להמשיך בניו אורלינס? הוא כבר ראה שהקבוצה הזו בשיאה, איתו ועם AD, עושה בקושי פליאוף, ועם ההתחזקות של דנבר ויוטה שבטח תמשיך בשנה הבאה – גם זה לא בטוח. אז בשביל מה?

      1. ראינו עד כמה השוק היה חלש השנה, והמצב רק יהיה גרוע יותר בשנתיים הקרובות.
        אם הספרס מציעים לו מקסימום בדרך זו או אחרת (לא פשוט, במצבם הפיננסי), אז בהחלט יש מצב שזה- "ביי, ביי".

        אבל –

        יש לי תחושה שהקונטנדריות לא בדרכן להציע לו מקסימום,
        על אחת כמה וכמה לאור הפציעה שלו.
        ואם מי שתציע לו מקסימום היא גם ככה קבוצה בינונית,
        אז למה לו לא להישאר בפליקנס?

    2. התקרה שלהם גם עם קאזינס זה מקום 6 והדחה סיבוב 1.

      הגארדים שם חלשים מאד, יותר חלשים מדטרויט. אם איכשהו הם יכלו להביא את מייק קונלי/וול ואייברי בראדלי יחד עם דיויס וקאזינס עוד ניחא.

      הם גם צריכים מאמן טוב.

    3. קאזינס גם אחרי פציעה הוא מצטרך מבוקש כמעט בכל קבוצה,בודאי שהוא מגיע חינם. אני מקווה שהספרס ירימו את הכפפה בשבילו.

      1. אם יש משהו שלמדנו מהמהלכים האחרונים של הלייקרס,
        זה שגמישות כלכלית שוב הפכה לערך.
        זה אומר שהחתמה בשוק החופשי היא יקרה יותר מבעבר.

  11. אחלה פוסט! כל הכבוד שמעון.
    כמו שאמרת ואמרו פה לפני, דייויס שחקן עילית שאין למצוא כמוהו בליגה. אולי לברון, דוראנט, הפריק, סטף, ווסטברוק והארדן יכולים להיות מוזכרים איתו באותה נשימה (יכול להיות ששכחתי אחד או יותר. קיירי ולילארד לדוגמא..).
    אני דווקא מחזיק מהולידיי, וקאזינס האדיר תמיד היה השחקן האהוב עלי. אפשר להחתים את בוגי על חוזה מופחת. אולי השילוב של שוק חלש והפציעה שלו יכול להוריד את החוזה שלו מ-40 מיליון לשנה ל-28-30 מיליון לשנה וזה מאוד משמעותי.
    ברגע שדייויס, הולידיי וקאזינס חתומים יש שלד חזק שאפשר לבנות סביבו קבוצה כשיסתיימו החוזים המזעזעים של השחקנים המשלימים של הקבוצה או באמצעות טריידים.
    במצב כזה עונה הבאה תהיה שנת מעבר/מבחן בעיקר בכל הקשור לבחינת היכולת של קאזינס אחרי ההחלמה ואז ידעו יותר טוב מה לעשות עם הפרויקט הזה בעונות הבאות.

  12. סתם מחשבות על טרייד אם אני המנג'ר של פליקנס אני הולך לאיינג ומבקש את רוזיר, היוורד, בראון ו-2 בחירות הדראפט שלו ונותן לו את דיויס והולידיי (אם לא עובר במשכורת איינג יתן לי עוד קצת כסף וכמה נגרים להשלים את החבילה).

    2 הצדדים מרוויחים. בוסטון מתחזקת והופכת לשליטת המזרח ושומרת על הורפורד שיחד עם דיויס משלים צבע הגנתי נפלא ונייד.
    החמישייה של בוסטון תהיה קיירי, סמארט, הולידיי, הורפורד ודיויס.
    בוסטון קצת נפגעת בקליעה אבל זה המיר תמורת AD. הולידיי אצל סטיבנס אולי יראה זהב.

    נ"א מעמידה סגל שבכיף יכול להגיע למקום 6 במערב בתקווה שקאזינס חותם. החמישייה תהיה רוזיר, היוורד, בראון, מירוטיץ וקאזינס. אחלה חמישייה ואני מחתים את קאזינס על קרוב למקסימום. ויש לי ביד 2 בחירות דראטפ גבוהות לעתיד.

    זה הטרייד הכי טוב והכי מאוזן שניתן.

    מה אתם אומרים?

      1. הם נשארים עם קיירי, טייטום, סמארט והורפורד.

        איך חמישייה של קיירי, סמארט, טייטום, הורפורד ודיוויס זה נ"א של 3 השנים האחרונות? זו קבוצה הרבה יותר חזקה ממה שיש לבוסטון עכשיו. על הספסל יהיו הולידיי שהוא לא רע לשחקן ספסל ומונרו ונגרים אחרים. נ"א היו מתים שיהיה להם חמישייה כזאת.

        1. ובתור מנגר פליקנס אם אני מעביר את דיויס אני רוצה וחייב להיפטר מהחוזה הנוראי של הולידיי לכן זה בא בחבילה אחת, אין סיכוי שאני משאיר אצלי את הולידיי.

          עם מאמן טוב חמישייה של רוזיר שיקבל במה להביא את כשרונו, בראון שיהיה אולסטאר, היוורד ומירו שהם קלעים טובים וקאזינס שיקבל חוזה שמן וגדול וקבוצה חזקה זה מינימום מקום 6 במערב. מאמן טוב יוכול להוביל אותם גם לטופ 3, זה לא מופרך.

        2. הם מאבדים את כל מה שהופך אותם לבוסטון ומקבלים כל מה שיהפוך אותם לנ"א – קבוצה קצרה שמתבססת על כוכב שניים ושאר נגרים שאני מנגב איתם את הפרקט.
          בוסטון לא צריכים לותר על כל מי שהם בשביל גבה.
          אל תשכנע אותי שלנ"א הטרייד טוב. הוא מעולה פלוס. יותר מכל חלום שהם יכולים לחלום עליו. מקבלים קבוצה שלמה, וסופר סטאר, במחיר של כוכב אחד.

          1. טייטום והורפורד נגרים? סבבה אל תסכים תישאר ככה שהקינג ינגב אתכם את הפרקט בכיף. בהצלחה תישארו בוסטון.
            אחרי שהקינג יעזוב את המזרח אז דוראנט וקרי ינגבו אתכם את הפרקט אם סימונס ואמביד לא יעשו זאת לפני. בהצלחה. בוסטון לא תביא שום אליפות אם לא יעשו מהלך בסדר גודל כזה.

          2. ויותר מזה אם לא תסכים למהלך שלי חצי שנה לפני תום החוזה אני בכוונה לא מעביר אליכם את דיויס שכח מזה. אני נקמן, שולח אותו לקבוצה אחרת כי נכסי הדראפט כבר לא יהיו קיימים. בהצלחה איינג'.

          3. איזה מהלך? להעביר חצי קבוצה בשביל מה שכבר יש להם? התחלקת על השכל שלא חילקו לך?
            פילדלפיה היו מתים שבוסטון יעשו דבר כזה. אם בוסטון מסכימים תוך שנה פילדלפיה משאירים להם אבק. תוך שנתיים מילווקי מנגבים איתם את הפרקט. תוך שלוש שנים אפילו אורלנדו מסתכלת להם בעיניים. אני מבין למה אתה רוצה את המהלך.
            אתה לא מקדם את בוסטון בשום צורה. מעיף להם חצי מהסגל, כוכב על כמו גורדון, בשביל פקינג דייוויס? הוא אחלה וזה, אבל סנטר פציע זה מה שינצח להם את הרצפה המנוגבת של קליבלנד?
            איינג' יסתדר. יהיו שחקנים אחרים. תמיד יש. כאלה שמתאימים. כאלה שלא צריך לותר על כל הקבוצה בשבילם.

          4. אין בעיה נראה את איינג הגאון מביא אליפות או שהוא ימשיך לבנות ולבנות ולבנות פחחחח. כבר השנה תראה מה הקינג יעשה לקבוצה שלכם, זה יהיה ניגוב פרקט כואב.

          5. מצחיק, אתה חושב שאני אוהד בוסטון?
            לא צריך לאהוד אותם כדי להתנגד לטרייד איום.
            בינתיים איינג' בונה הכי טוב בליגה והם במצב הכי טוב בשנים הקרובות. אם הוא יהרוס את זה כי הוא יסתנוור מאבק הכוכבים שהנגרים שלך ממציאים בשבילו – הוא אידיוט.

      2. למר תשובה, באמת קראת עכשיו לדיוויס אחלה סנטר וזה?
        קצת התבלבלת.. מדובר באחד משחקני הפנים הכי שלמים שדרכו על פרקט אם לא השלם ביותר. להעביר את גורדון היוורד שהוא סטאר (לא סופרסטאר וממש לא שחקן של פעם בדור כמו דיוויס) שעבר פציעה קשה, בנוסף לרול פליירס ( כמה טובים וצעירים שיהיהו), זה פשוט נו בריינר לדעתי.

        1. מה יש לכם?
          להעביר את ההווה והעתיד של בוסטון עבור סנטר? שיהיה הסנטר הכי טוב בהיסטוריה. אבל סנטר? היום? ועוד אחד שכותב הפוסט בכבודו ובעצמו חושב שפחות טוב מאמביד? אחד שעדיין לא הוכיח את עצמו חוץ מכמה שטוענים, נשבעים, בטוחים, נשכבים על קבר העונות האבודות שלו, שהוא שחקן של פעם בדור? תמורת גורדון היוורד, שהוא אולי לא הסמול הטוב בדורו, אבל בבירור בין הטובים וכן סופר סטאר, ויושב על התפקיד החשוב בליגה היום? ולא רק הוא. אלא עוד כמה כוכבי עתיד ובחירות דרפט? בליגה שמכרה את פול ג'ורג' תמורת אולדיפו ושאריות זקפת בוקר של ארווידס סבוניס?
          אני התבלבלתי?

          1. אתה באמת חושב שאם פול ג'ורג' לא היה רוצה לעזוב + לא מסיים חוזה הפייסרס היו מעבירים אותו בעבור החבילה הזו?
            אתה עושה לגבה עוול אדיר רק בגלל שהוא סנטר. זה אבסורדי מבחינתי.
            נכון, גבוה שלא יכול להחליף בהגנה ולרווח את המשחק בהתקפה לא שווה כלום היום אבל דיוויס עושה את שניהם והרבה יותר מזה. אתה מדבר על אמביד.. ראית איך פילדלפיה נראים איתו ובלעדיו? הוא סנטר אתה יודע.
            איזה יתרון היוורד נותן לבוסטון מול קליבלנד,גולדן סטייט, אוקלהומה (אני בעיקר מדבר על המצ'אפים שהוא יצטרך להתמודד איתם)?

    1. י"אניס" האמת שזו התגובה הכי …… (אני לא רושם . תבין לבד) שקראתי אי פעם לאיזה שהוא פוסט באינטנרנט. וקראתי הרבה. זהו לא שווה התייחסות מעבר לזה כך שאין טעם שתענה לי אני לא אתייחס יותר. אני שמח גם שאף אחד אחר לא התייחס אבל מישהו היה צריך לאמר לך את זה אז לקחתי על עצמי את המשימה. שיהיו לך חיים טובים ורק בריאות.

  13. טעוות אחת ישנה: ד"ר ג'יי שעזר למוזס לא היה גארד אלא ס"פ. הגארדים היו צ'יקס ואנדרו טוני המצוינים שהיו גארדים ברמה גבוהה כשצ'יקס מהרכזים הקלעים המובילים וידע גם את מלאכת ההגנה והינה מגדולי החוטפים.

    1. הכוונה הייתה לגארד או SF כמו שאפשר לראות 2 שורות מעל. פשוט הSF נשמט. ידוע שהד"ר לא היה גארד אני לא עד כדי כך טמבל 🙂

  14. שמעון כמעט שכנעת אותי. אני רואה אותו בעיקר שהוא משחק מול הקבוצה שלי. ודיי פשוט לנצח אותו.

    השנה אגב בגלל רונדו אני רואה את הפליקנס יותר ועד הפציעה הם נראו מעולה

    1. די פשוט לנצח אותו…. יש לך זיכרון מעניין.
      בשלוש השנים האחרונות הבלייזרס שלך ניצחו אותו 5 פעמים והפסידו 4. שניים מההפסדים האלו היו כשדיוויס נפצע ושיחק חצי רבע באחד ורבע וחצי בשני. אז קל זה לא ממש, בטח כשברוב המקרים הוא שיחק עם סגל די מצחיק לידו.

  15. פוסט סבבה. שחקן שאין קטגוריה סטטיסטית שהוא לא טוב בה למעט אסיסטים. (מקובל בהיותו שחקן המטרה וזה שאמור לסגור ענין). נוכחות all around. התקפה הגנה . אני ציפיתי השנה מהפליקנס שיהיו אחת הקבוצות המעניינות בליגה מצא חן בעייני השילוב של רונדו עם הגבוהים וג'רו הולידיי ( לא שווה את החוזה שלו אבל שחקן טוב). כן ג'טרי לא ג'נטרי התחושה היתה שמשהו מעניין יקרה. עד שרונדו יצא מהפציעה והעסק התחיל להתחבר שם ולתפוס תאוצה קאזינס גמר את העונה / יש מצב שאת הקריירה (קרע מלא בגיד אכילס הפציעה אולי הכי קשה בספורט בטח לענק כמוהו).
    העניין הוא שהעולם השתנה. כל הדוגמאות שהבאת הן דוגמאות של האן בי איי הישן/העתיק.
    הליגה השתנתה לתמיד. אני לא זוכר את האלופה האחרונה שבה הסנטר היה השחקן המשמעותי (עזוב אותי משחק בהגדרות של 4 או 5 נתייחס אליו כאל 5). למה אני לא זוכר? בגלל מורי. זהו העולם השתנה . עומדים שם החברה הגמדים האלה מאחורי הקשת וצולפים שלשות. כל התקפה שאתה מביא 2 אני מביא 3. מי שלוקח אליפויות בשנים האחרונות זה הגארדים (קליי קיירי קרי) או פורוודים עם הקליעה (הדוראנטים) .
    העולם שייך לקלעים. יש לדייויס TS 62 ו EFg 56 הןא קולע מעל 80 אחוז מהעונשין הוא באמת שחקן נפלא. אבל מה לעשות לדוראנט יש יותר גדול: ts 65 efg 60.
    אני גם חושב שהוא יהיה אלוף יום אחד יש לו נתונים כאלה אבל זה יהיה כשהוא לא הבורג הכי מרכזי. אפילו השנה קאזינס האפיל עליו. הוא הול אוף פיימר בפוטנציה אבל אם יגיע לשם נחיה ונראה.

    1. דווקא ענקים כמו קאזינס, שהמשחק שלהם בנוי על כוח ומסה,
      יש סיכוי גדול יותר שמשחקם לא ייפגע.
      אלו הגארדים שיוצרים לעצמם יתרון יחסי בזכות הכוח המתפרץ שלהם, בעיקר אלו שעברו את גיל 30, שפציעה בגיד האכילס פוגעת במשחקם בטווח הארוך.

      1. במקרה יש לי את הפציעה הזאת (קרע חלקי שאני מסתדר איתו כבר כמה שנים). הגיד הזה לוקח עליו את כל הגוף. המלצה ראשונית של רופא: להפוך לדקיק ככל האפשר. איש שהגובה שלו הוא כמו של קאזינס ושהוא לא דקיק בלשון המעטה . יהיה קשה. מאחל לו שיצא מזה אבל ממה שאני מכיר את הפציעה הזאת (אני מכיר לצערי הרב). זה לא יהיה קל ולא בטוח בכלל שיוכל לחזור.

        1. בגלל התכונות הביומכניות של הגיד (מתקשח כאשר שריר התאומים מתכווץ ומופעל עליו לחץ מהיר, אחרת גמיש), אז שחקנים שכוח מתפרץ (כזה שנדרש לצורך שינוי מהירות, או לצורך ניתור) הוא חלק מהותי יותר ממשחקם, יתקשו בהרבה לחזור לכושרם הקודם, בהשוואה למי ש"כל" מה שהם צריכים זה לשאת את משקלם הגדול.

          1. גיא אני לא מבין בזה מספיק רק מה שנראה לי זה שכל מי שמשחק כדורסל צריך כח מתפרץ גם לצורך ניתור וגם לשינויי מהירות (זה לא משנה אם זה גארד או סנטר כולם עושים את זה) רק שבמקרה של איש ענק כמו קאזינס הגיד צריך לתמוך בנוסף גם במסה אדירה בנוסף לדברים האלה ולכן זה נראה לי שזה מסבך את העניין). אני בכל מקרה אצא מנקודת הנחה שאתה צודק ונקוה שאכן זה כך גם בשביל קאזינס שהוא אחד השחקנים האהובים עלי.

  16. תודה שמעון.

    האמת, כשדייוויס הגיע לליגה הציפיות שלי ממנו היו הכי גבוהות שיש, כן אפילו לסחוב קבוצה בינונית לפלייאוף כי הוא עד כדי כך טוב. אבל היום, אני מרגיש שחובת ההוכחה עליו ואי אפשר להאשים רק את המנגנון. תכלס, עוד לא ראיתי ממנו שהוא יודע לעמוד בלחץ במאני-טיים, ואפילו אם יביאו לו רוסטר חזק או שיעבור בטרייד למועדון רציני עדיין עד שיראה הצלחה בפלייאוף מול קבוצה עדיפה אז הוא אכזבה יחסית.

    אגב, בצורה דומה (ושונה, מן הסתם) גם יוסטון עם פול, הארדן וד'אנטוני יכולה לשחק הכי מדהים בעולם, אבל עד שלא יראו שהם קילרים בדקות הכרעה של משחק חשוב מאוד בפלייאוף כולם יודעים שהכל בערבון מוגבל

  17. קודם כל זה טוקבק, דיבורים באויר זה סתם יותר ארוך ומסורבל…

    הכוונה שחשבתי שהוא כשרון בסדר גודל שיגיע למעמדי מאני-טיים, לא משנה מי לידו, מצדדיו או מאחוריו, ובינתיים התאכזבתי.

    1. גם אני התאכזבתי אבל מה הוא יכול היה לעשות שלא עשה?
      זה נוח להפיל את זה עליו אבל לדעתי זו הרבה יותר המערכת מסביבו.

  18. תודה שמעון אחלה פוסט.
    אני אישית חושב שהבאה של קבוצה חלשה לפלייאוף מראה יותר על כוכב מאשר הצלחה נקודתית בפלייאוף.
    הגריינד והמנהיגות שצריך כדי לסחוב קבוצה לאורך 82 משחקים אומרת הרבה יותר על שחקן מכל דבר אחר.
    אז לפי הפרמטר הזה דייויס מאוד מאכזב כ'מנהיג' של קבוצה.
    להגנתו צריך לזכור שכשאתה לא מוביל הכדור העיקרי במשחק של היום הרבה יותר קשה להשפיע על הקבוצה. למרות זאת אמביד מוכיח שגם שחקן פנים יכול להיות משפיע מאוד על הצלחה קבוצתית ולכן דייויס מבחינתי עדיין אכזבה גדולה ביחס לכישרון שלו.

    1. בדיוק, אמביד הפך את אחת הקבוצות החלשות בליגה כבר עונה שעברה לקבוצה לגטימית , לברון ופול לקחו סגלים חלשים בהרבה לפלייאוף, הארדן הוא בין הכוכבים היחידים שיכול לסחוב קבוצה ולהפוך אותה למעומדת לתואר, דיוויס הוא בין היותר מאכזבים מבחינתי המספרים שלו מדהימים אבל כוכב חייב לא משנה באיזה סגל לקחת את הקבוצה שלו לפלייאוף ודיוויס לא עושה את זה. אז למרות המספרים המדהימים והיכולת האישית המעלפת השחקנים שלידו לא נעשים טובים יוצר והקבוצה לא ממריאה. ועם זאת הוא עדיין מ10 השחקנים הטובים בליגה אבל הוא חייב מערכת ומאמן נכונים

      1. דיוויס הוא לא לברון אבל צריך לזכור שלברון התחיל במזרח חלש היסטורית. הסגל של הקבוצה שפול לקח לפלייאוף ממש לא היה חלש יותר. אמביד לא הפך את פילי ללגיטימית בעונה שעברה .
        קשה לצפות מביג מן לסחוב קבוצה לבד. היסטורית זה גם לא קרה הרבה. אם נבדוק את הרקורד של מוזס מאלון יואינג או אפילו בארקלי בשנים הראשונות שלהם לא נגלה תוצאות טובות בהרבה.
        אני מסכים שהיינו מצפים לקבוצה שלפחות תהיה על סף הפלייאוף החל מהשנה השלישית ובהחלט חלק מזה עליו אבל לגבוה קשה לסחוב את הקבוצה עליו מכיוון שהכדור לא עובר בעיקר דרכו.

  19. הבעיה של דיוויס זה שהוא צריך לפתח ביצים , נכון סגל חלש נכון הנהלה גרועה אבל עדיין אני לא רואה אותו סוחב תקבוצה ומבקש תכדור , כרגע הוא kd של אוקלהומה עם ווסטברוק ,השאלה אם ומתי יקח את עצמו בידיים ,6 משחקים ראשונים קיבל בראש ללא קאזינס , 3 משחקים אחרונים התעורר אחרי שקאזניס דיבר איתו לקחת תקבוצה על הגב שלו .
    לדיוויס יש כשרון להיות האקים וכרגע נראה יותר כמו דיוויס רובינסון .
    הסגל של הקבוצה כבר לא כזה חלש וכולו סחיר , ג'נרל מנג'ר רציני כמו גריפין ואפשר להפוך כבר שנה הבאה לקונטנדרית ( אם קאזינס חוזר בריא וחותם ).
    קאזינס כן ירצה לחתום בגלל מספר סיבות
    1. ניו אורלינס קרובה לבית שלו במוביל אלבמה , דבר שנותן לו שקט
    2.הפליקנס יכולים להציע מקס וכנראה יציעו
    3 הפליקנס האמינו בו מההתחלה
    4. יש חיבור מצויין בינו לדיוויס , אין מלחמות אגו
    5. הפליקנס שלו ודיוויס שווים פליאןף ואיוום על כל קבוצה
    אם קאזינס חותם הפליקנס כן יכולים לעשות. טריידים טובים כדי להשתפר , הולדי מור מירוטיץ ומילר סחירים ואפשר לעשות עסקה שווה מהם אפילו אג'נדה יכול להיות סחיר בגלל שנת חוזה .

    1. KD של okc סחב אותם and then some… השוואה לא טובה בגילו של דיוויס כבר היה בגמר של הליגה ותפקד לא רחוק מלברון. ווסטברוק אז רק התחיל את העליה אז לגדולה והארדן היה מחליף על לפני הפריצה. חשוב בעיני לא להפוך את KD של okc לאיזה רכיכה שהסתובבה שם 9 שנים עם סטטיסטיקות ריקות (לא שזה מה שטענת אבל ההשוואה לad ששם מספרים ללא תכלית).

      1. להגיד על AD שהוא שם מספרים ללא תכלית זו אמירה מאד דומה למה שאת מתנגד לו לגבי דוראנט. לא היה לדיוויס את ווסטברוק לידו שלא לדבר על איבקה והארדן.

        1. דוראנט שם 32 עם 50% מהשדה ו40 משלוש ב2014 בגילו של ad. הוא היה 4 שנים ברצף מלך הסלים וokc היו צריכים כל סל שלו כמו אויר לנשימה. הארדן היה תינוק ורק התחיל להתפתח בokc. ווסברוק לא נהיה דומיננטי ברמה של mvp עד הרבה יותר מאוחר והפגין יעילות מזעזעת שהצריכה מדוראנט יעילות. OKC הייתה מעצמת הגנה בליגה בנוסף להתקפת הבידודים והריצה הטובים שלה. הפליקנס כבר שנים מסריחים בהגנה אבל די סבבה ואף טובים בהתקפה. אבל עדיין דיוויס לא שם מספרים כמו של דוראנט. אבל הפער ביניהם הוא משמעותי הרבה יותר מסך נק'. ב2014 כשווסטברוק הפסיד 36 משחקים דוראנט הפך לפליימייקר ומסר בתקופה ההיא כמעט 8 אסיסטים (סיים את העונה עם 5.5) תוך כדי שהוא מעלה את התפוקה של הנקודות. AD הוא לא פליימייקר כמו קאזינס או הורפורד או אולג'ואן בזמנו. כך שיהיה תלוי בפליימייקרים אחרים שיועילו בטובם להביא לו מגעים היכן שהוא אוהב. הבעיה עם זה שפליימייקרים וכנפיים שגם קולעים טוב וגם שומרים טוב וגם מוסרים טוב נדירים כמו השמש בליגה הזאת. בגלל זה שחקנים כמו לברון ויאניס וסימונס כל כך מסוכנים ונדירים. ניתן להקיף אותם בשחקנים קשוחים וקולעים וזה משאיר להם מרחב לפעול ולהפעיל אותם.

          בשביל שדיוויס יבצע את הקפיצה הבאה הוא חייב להפוך למוסר טוב יותר שיכול לנהל את ההתקפה באופן עקבי כמו שקאזינס עושה. הוא שיחק רכז כשהחל את התיכון. רק ככה יוכל להיות מוקף בקליעה ושמירה ובכך להיות חלק מקבוצות מנצחות.

          1. אני חייב לאמר שהסתכלתי על הנתונים שלו ומסכים שאיפה שחשתי שיש בעיה זה באסיסטים (ראה תגובה 19) . 2.4 למשחק זה כנראה לא מספיק. אני חשבתי על זה אבל אמרתי.. הוא שחקן מטרה לכן כמות האסיסטים שלו לא חשובה. אבל ההסתכלות שלך יותר נכונה למעשה כשאני חושב על זה כל הגדולים באמת שמובילים קבוצות הם גם מוסרים טובים. ברגע שלא חוששים מהמסירה שלך קל יותר לסגור אותך בדאבל טים וכ'. כשאתה לא מוסר אתה בעצם משחק לבד ואף אחד לא יכול לגמרי לבד לא חשוב כמה טוב יהיה. נראה לי שעלית על הבעיה. כי אני מסכים עם כל אלה שאמרו שבסהכ הוא אכזבה כי לא באמת לקח קבוצה על הגב שלו אפילו לא לפליאוף ברוב המקרים. וזה המינימום שהיית מצפה משחקן בסדר גודל כזה.

          2. דיויס הוא ביג מן הוא לא יכול להיות דוראנט וגם אין לו קליעה ברמה של דוראנט. דוראנט שיחק עם ווסטברוק שבכל שנה היה טוב עשרות מונים מכל שחקן עלוב שעבר בפליקנס. היה לו את איבאקה והארדן והיה לו מאמן הרבה יותר טוב מגנטרי.

          3. שמעון ג'נטרי הוא אחד ממאמני ההתקפה הטובים בליגה. הפליקנס בחלק המוצלח של הליגה מבחינת ההתקפה. לדיוויס לאורך השנים כן היו קלעים טובים ואף אתווכח שיותר טובים ממה שהיו לת'נדר (לגבי הטענה של החטאות של אססיסטים). צ"ל שגם היו הרבה פציעות. אבל אילו לפליקנס היה הגנה טופ 10 הם היו בצמרת הליגה ברוב השנים האחרונות. הם איומים בהגנה. הסיבות הם מגוונות אבל בניתוח שלי מכיוון שAD לא יכול להוות פליימייקר שני או אפילו שלישי משמעותי בקבוצה הסגל סביבו יותר מורכב מקליעה ויכולת ניהול משחק מאשר קליעה והגנה. לברון בקליבלנד בשנים המוקדמות הגיע לגמר ב2007 עם התקפה בינונית שהוא אכן סחב (לברון + קלעים + אופנסיב ריב) אבל ההגנה של הקאבס ההיא הייתה חייתית מכיוון שלא היו צריכים למצוא שחקנים נדירים שהם גם פליימייקרים גם מגנים וגם קלעים (שחקנים יקרים ונדירים יותר). הם יכלו להסתפק בלברון ופליימייקר משני עם קליעה (לדוגמא מו ווילאמס) שחקני 3d ובאנגרים תחת הסל. יש הבדל בין יכולת מסירה סבירה מדאבל טים ליכולת ניהול משחק כמו שיש לגאסול יוקיץ' או דאנקן ואולג'ואן בזמנו. דיוויס יכול להגיע לשם כמו שדוראנט לא נולד פליימייקר והפך לכזה (בגיל צעיר יותר אומנם). ואז יוכל בעיני להרים את המשחק שלו כי לכל שאר הטופ 10 יש יכולת כזאת כרגע.

          4. גון – דיויס יכול לנהל משחק לא רע וגם לפתח את זה, הוא רק בן 24, הוא לא פחות טוב מיוקיץ בזה. גאסול באמת תותח. ג'נטרי לא מאמן, עזוב.

            הוא ביג מן איך אפשר לצפות ממנו להיות לברון או דוראנט? הם משמעותית טובים ממנו בכדרור, זה לא בר השוואה בכלל.

            אפשר לומר שיכולת המשחק שלו לא ברמה של גאסול, דיבאץ, סאבוניס, זה אני מקבל וזה בר השוואה, הוא יכול לפתח את זה לרמה שלהם, הבעיה שכל השחקנים מסביבו קלעים גרועים, לא מנהלי משחק ולא חכמים במיוחד, יש IQ כדורסל 0 בקבוצה הזאת מהמאמן וכל השחקנים.
            דיויס מוסר המון אסיסטים שהם פשוט לא קולעים לבד לחלוטין וזריקות מביכות. בדנבר של יוקיץ הם כן קולעים את האס שלו ולכן יש לו הרבה אס.

            גם הנגרים ששיחקו עם דיויס היו פצועים תמיד כל עונה ואז במקומם שיחקו הנגרים של הנגרים. מה הוא יכול לעשות?

            הגנה בכלל אין להם, למעט דיויס איש לא שומר שם, הכל אוויר. בגין מן לא יכול לעשות הכל, הוא מוגבל, צריך אנשים שיפעילו אותו שיהיה הרבה יותר יעיל, הוא עושה הכל בעצמו וזה עוד יותר מטורף בתור ביג מן.

  20. פר אני מאוד סקפטי לגבה ו.
    במילותיו של יוסי
    "הבעיה של דיוויס זה שהוא צריך לפתח ביצים"
    במילותיי – תעבן, חולשה בבלוטת החשק

  21. לדיויס יש ממוצע אס נמוך כי הנגרים בקבוצתו מחטיאים את האס שלו. הוא מוסר מצויין. לגבי אמביד הוא משחק במזרח ויש לו מאמן הרבה יותר טוב. הנגרים של דיויס כמעט מעולם לא שיחקו עונה מלאה כולם היו פצועים חצאי עונה בכל עונה כמעט. דבר שני תודה לכולם.

    1. אין לAD מספיק נגרים זו הבעיה שלו. הוא מוקף קלעים מצויינים ו2 עושי משחק מצויינים (רונדו והולידיי). זה נראה שהם יודעים לעשות 110 נקודות מתוך שינה ו120 ביום שהם מרוכזים. הם לא שומרים טוב. חלק ברמה האישית וחלק ברמה הקבוצתית.

      1. איזה קלעים? דאנטה קנינגאהם? הולידיי? רונדו? ואם קראת להולידיי עושה משחק מצויןן אנחנו בבעיה.

        הולידיי מצויין בלהשיג כסף, בזה הוא ללא ספק בטופ של המנהלים.
        ורונדו הוא אבי הנגרים ושחקן פח אוברייטד שקונוס יכול להחליף אותו, הוא כבר גמור ממזמן, 0 הגנה ו-0 התקפה ו-0 רצון, אנחנו לא ב-2008 אלא ב-2018.

        1. אגב בקרוב יעלה פרוייקט 30 על 30 שלי שבו אני מדרג את השחקנים בליגה בכל עמדה ועוד דברים ואז תראה איפה מדורגים שחקני נ"א ביחס לעמדות שלהם לעומת שאר הליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט