הגביע של הפועל חולון!

צילום: עודד קרני, באדיבות מינהלת ליגת העל

גמר גביע המדינה בכדורסל יערך הערב ביד אליהו ויפגיש את שתי הקבוצות הישראליות האחרונות שזכו בגביע. האחת, מכבי ת"א, שזכתה בו בעונה שעברה ובשבע העונות שקדמו לה, השנייה הפועל חולון, האחרונה שזכתה בגביע לפני הרצף התל אביבי אי אז בשנת 2009. שתי הקבוצות הן גם הקבוצות הטובות בארץ כיום ומדורגות אחת אחרי השנייה בצמרת ליגת העל (מכבי ת"א ראשונה עם מאזן 3-13, חולון שנייה עם מאזן 4-12) ומעבר לאלו ובהתחשב במשחק הליגה בין שתיהן העונה, בו חולון ניצחה במגרש בו ייערך המשחק הערב בתוצאה 89:93, זוהי בהחלט התמודדות מעניינת בה הכל יכול להיות.

היסטורית זהו מפגש חמישי בין שתי הקבוצות בגמר הגביע ושישי במשחק על תואר. בארבעת משחקי גמר גביע המדינה עד כה ניצחה מכבי ת"א: בעונת 1958/59 בתוצאה 47:53, בעונת 1960/61 בתוצאה 46:74, בעונת 1985/86 בתוצאה  86:90 ובעונת 1990/91 בתוצאה  90:100. בהתמודדות היחידה שלהן על אליפות המדינה, בשיטה המכונה פיינל פור ניצחה הפועל חולון בגמר עונת 2007/08 בתוצאה 72:73. חולון תקווה לקחת השראה מהמפגש ההוא… אנחנו נספק להם קצת מזה (שווה לצפות בסרטון ולהיזכר בימים בהם הפסד אליפות של מכבי ת"א היה מרגש, פי.ג'י טאקר היה שחקן בליגת העל ועופר שלח עשה שירת את הציבור בתור פרשן כדורסל…)

21:00: מכבי תל אביב – הפועל חולון (שידור ישיר בערוץ 5 הרגיל) בלוג חי ועדכונים באתר הופס

1.

עם כל הכבוד למכבי ת"א, המעוטרת והמנוסה, על הגמר הזה צריך להתחיל ולדבר מהצד של הפועל חולון. בכל זאת, היא הדבר החדש בגמר, מכבי ת"א פה בכל שנה. מי שראה את חולון בחצי הגמר, ראה אחת לאחת את הפועל חולון של העונה הנוכחית: קבוצה לא יציבה, עם פערים גדולים בין רבע לרבע ובתוך הרבעים; קבוצה שלא מסוגלת לשמור על יתרון אבל לא נרתעת מפער גדול (כלל אצבע לצפייה במשחק של חולון: תחלקו את ההפרש שאתם רואים לחצי ותגיעו להפרש הריאלי. חולון מאבדת ומוצאת את הראש מהר מאוד); קבוצה עם שחקנים סוליסטים שמסירה היא רק ברירת מחדל לא רצויה במשחק שלהם (12 אסיסטים בחצי הגמר לחולון כולה לעומת 15 איבודים); קבוצה שההגנה שלה מושתת על יותר מדי טירוף ופחות מדי כדורסל; קבוצה שאתה יכול לתפוס את הראש לפחות 10 פעמים במשחק, להצביע על שחקן מסוים (ב-50% מהפעמים גלן רייס ג'וניור ובשאר הפעמים טו הולוואי, אלכסנדר, הרוש, בלאט או תומאס) ולשאול בקול 'מה למען השם הוא חשב לעצמו?!"; אה, כן ועוד דבר אחד – קבוצה שלפרקים פשוט משחק כדורסל אדיר כמותו לא ראינו בארץ שנים.

כי חולון, בנוסף לכל התיאורים שלעיל היא קבוצה מוכשרת בטירוף, קבוצה שסך הכישרון שלה עולה אפילו על היריבה שלה הערב (שמוגבלת הרבה יותר בכישרונה בשל החוק הרוסי/ישראלי), קבוצה שהביאה לארץ, אולי לראשונה, פורמט מוצלח של 'התקפת שבע השניות', קבוצה שאם אתה ממצמץ נגדה אתה חוטף סל קל ואם אתה לא בפוקוס מולה שתי דקות, אתה מוצא את עצמך בפיגור 10. זו קבוצה שכיף לראות אותה משחקת גם אם אתה לא אוהד שלה ולא גדלת באולם הפחים וזו קבוצה שבהחלט אמורה לתת למכבי ת"א פייט הערב אם תשכיל לשמור על כמה נקודות חשובות.

ומהן הנקודות החשובות הללו? אז נתחיל משחקן המפתח ולא אתם ולא אני יכולים לבחור למשימה הזו מישהו אחר זולת גלן רייס ג'וניור. הכוכב של הפועל חולון הוא השחקן שכל תכונות הקבוצה מתגלמות בו. חולון היא קבוצה הרבה יותר בצלמו מאשר בצלם המאמן הממושקף שלה, דן שמיר. רייס ג'וניור ביום טוב יכול לסחוב את הקבוצה לבדו לעבר התואר. אני לא חושב שזה מה שאנחנו מצפים ממנו שייקרה אבל אנחנו בהחלט יכולים לצפות ממנו להגיע מרוכז, לא להיגרר לפרובוקציות ולטראש טוק שבמכבי ת"א ינסו לגרור אותו אליהן (תהיו בטוחים שכך יהיה), לדעת למסור שצריך (רייס הוא המוסר הטוב ביותר של חולון ויש לו ראיית משחק של קוורטרבק) ולהימנע כמה שיותר מלעשות שטויות. אם רייס רוצה להגיע רחוק יותר מהליגה הישראלית (ואני מתאר לעצמי שהוא רוצה לעשות יותר בקריירה מאשר להיות 'גוליבר בארץ הגמדים') אז זה המשחק בו הוא צריך להיות ערני, חד, חכם, יעיל וממושמע.

מה עוד? חולון חייבת למצוא פתרונות בהגנה. לפייר ג'קסון, נוריס קול, מייקל רול וג'ון דיברתולימאו ייקח בערך דקה וחצי לגלות שהצבע של חולון מזמין אורחים יותר מאשר משפחת נתניהו מזמינה מילארדרים. חולון חייבת להיערך לזה. לפעמים נראה שההגנה של חולון גרועה כי השחקנים שלה כל הזמן חושבים על התקפה (רק תסתכלו פעם על טו 'ניסיתי לחטוף כדור ואיבדתי את השחקן שלי בגלל זה' הולוואי ותבינו על מה אני מדבר). ובכן, לא הפעם. חולון חייבת לצופף את המגרש, לשמור על חילופים קבועים וכן גם למרפק, לשרוט ולהילחם. גיא פניני ושלומי הרוש יודעים איך לעשות את זה. ג'ו אלכסנדר? גלן רייס ג'וניור? הולוואי? רחוק מאוד מזה כרגע. במשחק על תואר לחולון אסור להיות רכה, היא הראתה מול הפועל ירושלים בחצי שהיא מסוגלת לכך וספגה 67 נקודות בלבד (הכי מעט שחולון ספגה העונה במשחק כלשהו). העניין הזה חייב להימשך מול מכבי ת"א.

והדבר האחרון שחולון חייבת לדאוג לו והוא כמובן בן דוד של השניים הקודמים (כי הסבא שלהם הוא אותו אחד – ריכוז) זה נושא הנעת הכדור. חולון חייבת להיות סבלנית בהתקפה. יש לה כל-כך הרבה כישרון התקפי וכל-כך הרבה אופציות בהתקפה שחבל לפעמים לבזבז פוזשן חיובי על הירו-בול של רייס, בידוד של הולוואי או סתם זריקה יותרת מחצי מרחק של אלכסנדר. גיא פניני תפור למשחקים כאלה, תמיר בלאט בהחלט יכול להיות אקס פקטור וטישון תומאס הוא פקטור בעיקר כששטף המשחק זורם. בחולוניה חייבים לזכור את זה.

היתרונות של חולון על מכבי ת"א הם בהתקפה, ביכולת לקלוע מחוץ לקשת ובטירוף שהיא מביאה למשחק. חולון תהיה חייבת לייצר לעצמה מומנטומים ולא להסתכל עוד אחורה. אם היא תעשה זאת, אז כנראה שהרצף של גיא פניני, שלא הפסיד משחק גביע מאז עונת 2005/06 יימשך גם 12 שנים אחר-כך.

2.

מכבי ת"א תעלה הערב לגמר תשיעי ברציפות במפעל בו היא לא הפסידה קרוב לעשור. על פניו מדובר במפגש נוח למכבי ת"א. מגרש ביתי, יריבה שלא מתורגלת במשחקים ברמה הזו (ובאלו שהיא שיחקה היא לא ממש הוכיחה את עצמה), סגל מלא (וולדן המשמעותי יחסר בחולון) ורעב להצליח. אלא שמי שראה את מכבי ת"א ביום שני מול מכבי אשדוד יודיע שלמרות העונה ה'פיננסית' שנגזרה על מכבי ת"א הנוכחית, הלחץ הולך ומפעפע בחדר ההלבשה ועל המגרש של הצהובים-כחולים.

מכבי ת"א פוחדת לאבד את התואר הערב. היא כנראה חוששת מהפועל חולון ולמרות מה שהיינו מצפים שייקרה, עושה רושם שהיא רוצה לעשות התאמות להפועל חולון במקום לממש את הציפייה המכביסטית הנצחית ולתת ליריבה להתאים את עצמה אליה. מכבי ת"א לא רשמה בסגל את שני הגבוהים שלה ארטיום פרחובסקי וג'נה בולדן כי היא מעדיפה להלביש את דיאנדרה קיין ודשון תומאס שיכולים לשמור על גלן רייס ג'וניור. מכבי ת"א כל כך רגילה העונה מהיורוליג לעלות למשחקים כאנדרדוג שהיא קצת שכחה שהדברים תלויים בה. ואם תשאלו אותי, היא חייבת להיזכר בזה לקראת המשחק הערב.

הטקטיקה בה בחר נבאן ספאחיה להתמודד עם הפועל חולון היא דרך ההגנה. במקום לנסות לקלוע יותר מהפועל חולון (ופרחובסקי ובולדן היו יכולים לעשות שמות בצבע של חולון) הוא מעדיף להצר את צעדיה. אם תשאלו אותי, מדובר בטעות. כל מי שראה קבוצות סוג ד' מנצחות את חולון בליגת האלופות של פיב"א השנה ראה שאת חולון מנצחים דרך שני דברים: אחד, יציבות לאורך כל הדרך. ממש כמו שמשחקים מול שחקן טניס מהולל עם פתיל קצר, החכמה מול חולון היא פשוט לתת חבטה חזרה עד שהצד השני יאבד את זה. כשחולון קולעת שלוש נקודות, צריך לנסות למצוא מהלך פשוט ולהחזיר שתיים, בשלב מסוים החולונים מאבדים ריכוז ואם הקבוצה השנייה יציבה מספיק אלו הדקות בהן היא לוקחת את ההובלה ואחר-כך את המשחק.  הדבר השני שמנצח את חולון הוא גבוהים מאסיביים. לא קפיץ קפוץ כמו אלכס טיוס אלא גבוה גדל מימדים כמו פרחובסקי עליו אין לחולון מי שישים גוף (אני אעשה עבודה טובה יותר מג'ו אלכסנדר בזה. מילה שלי). אבל מכבי ת"א ויתרה על היתרונות הבולטים שלה בהתקפה ותנסה להתמקד בקצב איטי, אגרסיביות ודאבל אפים על רייס ג'וניור והולוואי. להפועל ירושלים זה לא עבד בחצי, חולון אמנם הסתפקה ב-76 נקודות אבל הייתה עדיין בשליטה. למעשה, זה לא עבד לאף אחד מול חולון העונה ואני בספק עם זו השיטה שמכבי ת"א תוכל לנצח איתה. ככל שמכבי ת"א תקדים ליזום התקפית היא תקרב את עצמה יותר לגביע התשיעי ברציפות.

הרכב של גארדים זריזים יכול לעבוד מאוד מול חולון שחסרה את וולדן והקו הקדמי שלה מורכב מטו הוולואי החאפר ותמיר בלאט הלא מנוסה. מכבי ת"א חייבת לחדור, למסור ולנסות לחדור לצבע של חולון כמה שיותר. אבל מעל הכל היא צריכה לזכור, לא כמו שעשתה במשחק מול אשדוד, שהיא הקבוצה היותר חזקה שמגיעה למשחק הערב ומוטלת עליה החובה, לשחק ככזאת.

3.

לפני שנגיע להימור המסורתי על זהות המנצחת, אשמח לנצל את ההזדמנות בשביל לזרוק כמה מילים על המפסידות בחצאי הגמר ונתחיל מהאלופה שבהן –

הפועל ירושלים הציגה ביום שני את אחד המשחקים היותר אנמיים שראינו ממנה במעמדים כאלה בשנים האחרונות. אם לא הייתי יודע מה השם שכתוב על הגופיה של הקבוצה של מודי מאור ולא הייתי מזהה את הצבע האדום שעליה, הייתי יכול לחשוב בקלות שחולון ניצחה בחצי איזה מכבי ברק נתניה או נס ציונה שמודות לאל שהן בכלל הגיעו למעמד. ירושלים הזכירה לי במשחק מול חולון בחצי הגמר גבר נשוי מקריח ושמן בן 40 שלא משנה לו איזה בגדים הוא לובש כשהוא יוצא החוצה כי הוא יודע שממילא הוא לא ישיג כלום ואף אחת לא תסתכל עליו. לא יודע מתי ובאיזה שלב החליטו בהפועל ירושלים שהם מוותרים על העונה הזו. אין לי מושג גם למה הם עשו זאת (ליורוליג הם לא היו מגיעים בכל מקרה גם אם היו מטפסים עוד כמה שלבים באירופה!) ואיך האוהדים שלהם חיים עם זה ולא מתחילים להתלונן כמו שהם היו אמורים לעשות אם לא היו אוהדי ניצחונות (לא יכול להתאפק מלעקוץ את חלק הארי באוהדים של האריות מהבירה) אבל דבר אחד ברור – אם אורי אלון מכוון לעשות מהפועל ירושלים קבוצה שחושבת בגדול ורוצה להיות הדבר הכי גדול של הכדורסל הישראלי (מכבי ת"א כאילו…) אז האדישות הזו, שהסמל הכי גדול שלה הוא המאמן המשונה שעומד על הקווים שלה, מרחיקה אותו מאוד מהמטרה הזו.

4.

ומכאן למפסידה השנייה של חצאי הגמר, הקבוצה המפתיעה והמרעננת של אשדוד. אי אפשר היה להתעלם ממאמן הנבחרת, עודד קטש, שנצפה ביציעי יד אליהו במשחק המוקדם בו כמעט הפתיעו חניכיו של בראד גרינברג את נבאן ספאחיה וקבוצתו. לא יודע מה קטש רשם במחברתו אבל אם הוא צריך אב-טיפוס לאיך שהנבחרת שלו צריכה להיראות אז שיילך להתייעץ עם המאמן האמריקאי המנוסה של אשדוד. לאשדוד אין יותר מדי כישרון, אין לה הרבה זרים, אין לה כמעט אוהדים ואין לה מורשת מפוארת. אבל יש לה דרך ויש שיטה, יש מאמן שמקבל קרדיט גם כשקשה, יש לה שחקנים שרוצים להוכיח את עצמם ומאמן שמאפשר להם לנסות, יש לה הגנה ערנית וחדה, כמה תרגילים חכמים בהתקפה, נשמה גדולה ולב עוד יותר גדול. כל אלה בכדורסל הישראלי הם די הרבה ובעידן בו כישרונות גדולים לא ממש גדלים על העצים, זו הדרך שאנחנו צריכים לאמץ ברמת הנבחרת, בשביל לצמצם פערים מאירופה.

בשבוע הבא יש לנו שני משחקי נבחרת, נקווה שאשדוד (וגלבוע/גליל שהתחילה את השטאנץ הזה) תהיה ההשראה.

5.

אז מי תנצח הערב? הרצף של מי יקטע – של מכבי ת"א או של גיא פניני? מי תניף את הגביע – מכבי ת"א בפעם ה-51 או הפועל חולון בפעם השנייה? בבלוג החי כאן באתר נקבל את התשובה לשאלה הזו. אם אתם שואלים אותי, למרות הכל, יהיו אלה הצהובים – כחולים. מכבי ת"א ב-10.

 

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 101 תגובות

  1. תודה יאיר .
    אני חלוק עלייך זה לא יהיה 10 למכבי זה יהיה צמוד מאד ולא אתפלא אם הגביע יהיה סגול …אם כן כנראה רק בבזאר.
    ולאנקדוטות פניני .
    1. לדעתי לא היה אף שחקן שלקח את גביע המדינה ב 3 קבוצות שונות פניני יכול לעשות זאת הערב כי זכה כבר במדי ירושלים ובמדי מכבי תל אביב.
    2. לדעתי לא היה אף פעם שחקן שזכה ב 3 גביעים מחוץ לתל אביב (ואולי למכבי תל אביב ). לפניני יש 2 גביעים במדי ירושלים כנ"ל לשמיר בגזרת המאמנים.

    3. היה רק פעם אחת ששחקן לקח גביע (לפחות כזה שקלע /שיחק בגמר) ושיחק שנה לאחר מכן נגד הקבוצה בה זכה בגביע היה זה מוריס טראנס ב 2008 במדי מכבי מול ירושלים לה נוצח אחרי שזכה עמה בגביע עונה קודם לכן לאחר ניצחון בגמר מול בני השרון .
    מעניין שזה לא קרה לאף שחקן מכבי (דניאל למשל שיחק נגדה בגמר אחרי שהפסיד עמה גמר גביע).
    פניני אם כן יהיה מחזיק הגביע הראשון ממכבי שפוגש אותה בשנה עוקבת בגמר.
    4. בכלל היה רק שחקן אחד שהגן על תארו בגביע שלא באותה קבוצה קרו לו יהוא אורלנד אך הוא לא קלע אף ששיחק בגמר 08 במדי ירושלים מול מכבי וכן לא בגמר 09 במדי חולון מול חיפה פניני יכול להיות המגן הראשון שגם קולע (אלכסנדר לא שותף בגמר אשתקד ואני מדבר רק על אלו ששיחקו ).

    5. הישג אחד ודאי כבר יהיה לפניני בשנייה הראשונה שיעלה על הפארקט והוא גמר גביע במדי 4 קבוצות שונות לא היה כדבר הזה וספק רב אם מישהו עלה לגמר במדי 3 קבוצות שונות (אם מישהו יודע על כאלו שהיו בגמר ב 3 קבוצות שונות אשמח בתגובות ).

    6. אם פניני מנצח הוא לוקח 9 גביעים ברצף ומשווה את השיא של שארפ . (אם כי בקמפיין אחד לא שיחק בגלל פציעה) בכל אופן אם לא מחשיבים את העונה שלא היה הרי שלפניני יכול להיות 11 גביעים ברצף (שכן בעונת 09 היה בחו"ל ) וזה שיא חדש (גם אם לא נחשיב את העונה בה לא שיחק בגלל פציעה).
    זאת ועוד כל מיני אנקדוטות נוספות צפויות היום.

  2. דבר נוסף מכבי מנוסה מחולון כארגון אך לא כפרטים.
    אף אחד מהזרים של מכבי לא לקח גביע כמו אף אחד בחולון.
    במכבי שחקנים שלקחו גביע הם
    כהן +שגב +טיוס כשרק האחרון היה פקטור של ממש .
    כל הגביעים שלהם גם יחד לא מגיעים לכמות של פניני כאשר גם אלכסנדר לקח גביעים .בעמדת המאמן ספאחיה לא לקח במכבי אבל גודס כן גביע אחד כמאמן ראשי .בצד השני שמיר לקח 2 גביעים כמאמן ראשי.

    עוד אנקדוטה מעניינת זוסמן ובלאט שהובילו את העתודה לגמר יורובאסקט צעירות יתמודדו אחד מול השני כשהמנצח יקח את התואר הראשון בבוגרים …כמובן בהנחה שזוסמן בכלל ישחק.

  3. אם נהריה זה 'איה איה נהריה!' איך זה עובד עם חולוניה?
    כיף לקרוא יאיר ונחמד לעקוב אחרי חולון העונה, קבוצה כיפית.

  4. תודה יאיר על תענוג לקרוא.
    חולון קבוצה מאד מסקרנת ולדעתי אם שחקניה יקומו על הצד הנכון, והברגים בראש של רייס יהיו מחוזקים, חולון תהיה זו שתחגוג בסיום הערב.
    בירושלים נעשו כל הטעויות האפשריות העונה החל מההחלטה על אי חידוש החוזה התמוה מאד עם אמארה שהיה עוגן משמעותי מאד התקפית והגנתית ומבחינת המנהיגות שלו על ומחוץ למגרש.
    ההחתמה של קאציקריס מאמן שברקורד שלו יותר עזיבה של קבוצות באמצע העונה מתארים, הסיפור עם ג'רלס שהמועדון לא הצליח לפתור לפני שהתנפח ולא השאיר ברירה אלא להיפרד, ובסופו של דבר גם מהמאמן, ובתווך החתמות תמוהות של שחקני פנים רכים לצד אליהו. זאת בנוסף להימור על מאור מאמן חסר ניסיון.

    1. אלעד ליווני אין כלל תארים רק עזיבות .
      חולון קבוצה טובה מאד במגבלות החוק הרוסי.
      הישראלים שלהם הם פניני ,אלכסנדר וקולמן שכבר לקחו תארים בארץ.
      והרוש ובלאט .
      הראשון הישראלי החשוב של חולון משך שנים אך ללא תארים והשני הוביל את ישראל לגמר העתודה.
      במכבי יש את דוברתילמאו ,טיוס ,כהן ,שגב ,זוסמן ,ומשעור.
      משעור לא מנוסה במעמדים אלו גם זוסמן אך היה שותף לאותו ההישג בצעירה.
      טיוס עבר גם הכל .
      כהן ושגב זכו אך כשחקנים זוטרים כהן עשוי לקבל תפקיד משמעותי יותר הערב.
      דוברתולמאו ללא תארים אך עם גמר פליאוף בחיפה אשתקד.
      חולון נראית לי יותר מחוברת כקבוצה .
      מכבי משאירה שני זרים משמעותיים ביותר בחוץ היום.
      תזכור שלחולון שני תארי בזאר .
      הולך להיות צמוד שמיר כמעט ניצח את ספאחיה בגמר פיינל פור 07 (ידידך סמי בכר) ועכשיו מפגש חוזר ביניהם בחלוף 11 שנה .
      קרב מאמנים מעניין ביותר .
      שניהם עברו כמה מועדונים שמיר את מכבי וצסק"א כעוזר.
      וירושלים כראשי.
      ספאחיה היה במכבי ,ויטוריה ועוד כמה מועודונים באירופה כמאמן ראשי וגם נ.ב.א כעוזר (אטלנטה).
      שמיר ידוע בקור רוחו מצרך שאבד לספאחיה בחצי הגמר.
      אבל אני לא אשכח לו איך הוא החזיר את מכבי לגמר 07 עם חרב על הצוואר של 15 תארים ברצף (עוד טרם העזרה של בכר) .
      גם אז היה לשמיר את פניני במשחק ההוא והפעם ליד ספאחיה יושב אותו גודס וטל בורשטיין הפעם בספסל …אז היה פקטור מרכזי בפארקט.
      משום מה המשחק היום מזכיר לי את הגמר ההוא (גם מבחינת הרצף) אלא שהפעם אין סמי בכר (ומצד שני אין טפירו ..פניני סוג של נגטיב ) ומעניין איך זה ייגמר .

  5. היה נחמד לקרוא עד נבואת הזעם בסיום….
    חבל, היה טור ממש נחמד עד המשפט האחרון.
    בכללי הנשק הסודי של חולוניה זה הבן שלי. בגמר האחרון מול חיפה הוא נרדם באמצע הרבע האחרון מה שהתווה לברייאן טולברט את הדרך לשלשה המנצחת…
    הוא כבר לא בן 6, הוא בן 15 אבל אני אנסה להרדים אותו לקראת הסוף…. בטוב או בפחות טוב 🙂

        1. חי מאחל לכם הצלחה הערב. גם בגביע הקודם הייתה לכם קבוצה מלהיבה וסקורר נפלא (פלורס), בעצם היו שניים. גם טולברט היה מפציץ לא רע, חוץ מזה אם לא ירושלים אז לפחות כל קבוצה חוץ ממכבי.

  6. תודה זעפרני על עבודת קודש. אתה משה רבנו ואהרן שדה הוא אהרן הכהן.
    בולדן לא נרשם למשחק, אני לא מאמין?!

  7. תודה רבה על פריוויו מעולה
    במשחק הגמר בו חולון גברה על מכבי הייתי
    אחד המשחקים הטובים ביותר שהייתי בו בארץ,עד היום הפרקט רטוב מהנוזלים שהלפרין השאיר על הפארקט

  8. תודה ענקית על פריוויו נהדר, מפורט ומרתק!

    הלוואי שתתבדה והגביע ילך לחולון המגניבה.

    חולוניה! חולוניה!

  9. תזכורת לבעלי ההחלטות בכדורסל הישראלי-
    גביע, ורק גביע, הוא המפעל היחידי בו טוב ורצוי להיות מוכרע על סמך משחק גמר אחד.

  10. אם חולון היתה מאבדת קצת פחות היא היתה מובילה ב 10 נקודות.
    ואין לה ריבאונד התקפה בכלל, מפחדים מג׳קסון וקול.

  11. פניני צריך היה 13 נקודות לפני המשחק בכדי להגיע ל 100 נקודות גמר גביע.
    6 ראיתי אותו עושה (פספסתי דקות אחרונות במחצית ).

  12. חולון נשברת וברגע זה נראה שיאיר היה אופטימי בשביל חולון בתחזית שלו .
    חולון חייבת לתת לרייס לנוח כמה דקות שייקח השראה מנאמן סלובניה בגמר היורובאסקט ודראגיץ .

  13. חולון האחרונה שזכתה לפני הרצף של מכבי וזו ששברה אותו.
    בשני המקרים בסיומות דרמטיות. רק פניני ממשיך את הרצף….

  14. גלן רייס גם שהוא על באנגים והוא נראה על חתיכת באנג בראיון הזה מדהים. מכבי שמרו עליו טוב אבל רצח אותם. מכבי הפסידו בשנייה שהעיפו סתם זריקות מרחוק במקום לחדור פנימה. מגיע לחולון נתראה נגדכם בגמר האליפות.

  15. אני חייב להודות שטולברט היה יותר מרגש אבל הכישרון של רייס הסטלן לא פחות מרשים.

    הזרים של מכבי אגואיסטים וחסרי אופי,האמת שחבל שלא עפו כבר בחצי הגמר מול קבוצה חלשה.

  16. חוזר מההיכל איזה כיף 3/3 בגמרים של חולון… הגמר ב95 המורה העניש ולא נתן לי כרטיס בתיכון … גלן רייס ג׳ונייר בן זונה של שחקן למרות האיבודים ונראה שהוא משחק חצי בסאטלה…

    1. הוא מסומם מהתחת גם תוך כדי משחק אבל הסאטלה עושה לו טוב. היה מצחיק לראות את הראיון איתו שהוא היה בהיי. שחקן אש לליגה שלנו

  17. מגיע שאפו גדול לדן שמיר.
    הלך נגד כל הפרשנים ונגד כל המוסכמות של הכדורסל המודרני. הראה חשיבה מחוץ לקופסה – סמך על הכוכב שלו בצורה מוחלטת, נתן בו 100% אמון וקיבל ממנו את התשורה הגדולה בסוף.
    רייס נתן תצוגה מדהימה של כוכב שיודע שהוא עייף. בכל ההתקפות האחרונות הוא נתן את הכדור לאחרים וקיבל אותו מהם בחזרה, לרוב, בסוף ההתקפה. הוא השתדל מאוד לא לכפות את עצמו לאורך ההתקפה כדי לא לטעות. הוא גם השקיע לא פעם בהבלחות הגנתיות נקודתיות, כדי לקחת חלק במאמץ גם בצד הזה של המגרש. מרשים מאוד.

  18. אהרון- אתגר.

    מתי בפעם האחרונה שיחק שחקן בליגה הישראלית במשחק כלשהו במשך משחק שלם (לא ירד לספסל לשניה)?

    1. לא צריך ללכת רחוק. די.גי שארפ ויריב עמירם מהרצליה שיחקו 45 דק במחזור האחרון של העונה הקודמת. לא ירדו מהמגרש גם בהארכה והרצליה שבקה חיים והפסידה למכבי ראשון לציון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט