מחשבות כדורסל של שישי בבוקר / רועי ויינברג

יוטה המנצחת השקטה של אתמול

אני לא הולך לדבר בטור הזה על קליבלנד. מנחם כתב עליהם מעולה בטור שלו מהיום, זאק לואו עשה אותו דבר ב-ESPN ואני בכנות לא חושב שיש לי יותר מדי מה להוסיף, לכן נתמקד בטור בחלק מהקבוצות האחרות. הג'אז באו לדד-ליין עם 7 ניצחונות רצופים ויצאו ממנו חזקים יותר, כשהם מוותרים על רודני הוד ומביאים את ג'יי קראודר.

לא קל לוותר על הוד, אבל לא הייתה להם כל כך ברירה. הוא קולע 17 נקודות למשחק באחוזים טובים אבל שחקן חופשי בקיץ והג'אז לא צריכים עוד שוטינג גארד כשיש להם את ג'ו אינגלס הגדול ודונובן מיצ'ל המצויין. הם כן צריכים מישהו שיכול להיות סמול פורוורד אמיתי, כאשר אין להם אף אחד כזה בסגל. הוד לא שחקן הגנה מעולה ולקבוצה שמנצחת דרך ההגנה זה לא מספיק. הוד לא עושה יותר מדי חוץ מלקלוע וברצף הניצחונות האחרון של המועדון הוא עם מדד +/- ממוצע של +2, לעומת 12 ומעלה של כל שחקני החמישיייה. אפשר להסתדר בלעדיו, במיוחד בכושר הקליעה הנוכחי של ריקי רוביו.

כאן נכנס קראודר. הוא היה שחקן הגנה טוב מאוד אשתקד בבוסטון והשנה רע בקליבלנד, כשההבדל המרכזי הוא שבבוסטון הוא שיחק בקבוצה עם שיטה הגנתית מסודרת ויכל לשמור על שחקנים קטנים ממנו בצורה טובה מאוד, כשיש את אל הורפורד שיגבה אותו. ביוטה יש את רודי גובר שיכול לעשות אותו תפקיד. גובר הוא מעשית השוער של הג'אז – אם מישהו מתקרב לטבעת, הוא יצטרך לעבור דרכו. לכן ההגנה של יוטה יכולה להרשות לעצמה לשחק עם כמה שחקני חוץ קטנים מסביבו שיתעסקו בשחקנים של היריבות.

השילוב, מבחינה הגנתית נטו, של קראודר ומיצ'ל יכול להקשות על כל כנפיים יריבות. מיצ'ל לא מוערך מספיק כשומר – קולעים עליו בפחות מ-40%, נתון מעולה לשוטינג גארד ולכל שחקן בעצם. כשמוסיפים לכך את השמירה של קראודר על השחקן השני בכנפיים יש פה קבוצה שיכולה לאמלל כל יריבה. אני לא מאמין שנראה את קראודר פותח, החמישייה של יוטה לא צריכה שינוי כרגע, אבל בהרכבים מסויימים הוא יכול לעצור את השטף של הקבוצה השנייה.

מעניין איך זה יראה בהתקפה. השנה הוא לא פגע בקליבלנד שקלעה לא מעט, אבל בבוסטון הצליח לייצר 14 נקודות למשחק ביעילות די מרשימה. עם רכז כמו רוביו, היריבות לא יוכלו להשאיר אותו פנוי. אם הן ישימו עליו שומר הן יכולות להסתכן בשומר אחד בלבד על מיצ'ל, משהו שאף קבוצה לא רוצה להתמודד איתו. לכן הוא יכול להיות מה שהיה חסר להם בשביל להגיע לפלייאוף. כרגע יוטה 2.5 משחקים מאחורי ניו אורלינס חסרת קאזינס ו-2 מאחורי קליפרס חסרי גריפין, כאשר הם כרגע עם יתרון בשוברי השיוויון, כך שבמקרה של מאזן זהה יכנסו. קבוצה שיכולה להגיע לפוסט סיזן אחרי שאיבדה את שני כוכביה זה לא משהו שרואים כל יום. יוטה יכולה לעשות את זה עכשיו.

איך הולך לדטרויט עד עכשיו?

די טוב, תודה ששאלתם. 4 ניצחונות ברציפות מאז שגריפין הגיע. הוא עם 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים למשחק, כשהתיאום שלו עם דראמונד טוב בהרבה מזה של טוביאס האריס (9 אסיסטים לדראמונד באותה תקופה לעומת 15 של האריס בכל השנה שעברה) ולשחקני החוץ. האחוזים שלו לא משהו, אבל הקבוצה מנצחת ויכולות המסירה שלו אכן מוסיפות הרבה. דראמונד נראה טוב לידו – לוקח הרבה ריבאונדים, קולע כמות טובה של נקודות ונראה כמו דיאנדרה משודרג, מה שהלך לא רע ליד גריפין בעונה הסדירה בקליפרס.

שילוב טוב שעובד עד עכשיו וראוי לציון הוא של רג'י בולוק וסטנלי ג'ונסון בכנפיים. שניהם קולעים באחוזים נאים ועושים עבודה טובה מאוד בהגנה. יכולות המסירה של גריפין ודראמונד תורמות להם לא מעט, למרות שהשלשות לא נכנסות בתקופה הזאת. כשהן יכנסו, מה שאולי יקרה בקרוב, דטרויט אפילו תהיה יותר מסוכנת. איש סמית' עושה עבודה טובה ב-2 צדדי המגרש ואנטוני טוליבר נותן אחלה גיבוי מהספסל.

בדד-ליין הם עשו מהלכים טובים כשהביאו רכז מחליף משמעותי, ג'מיר נלסון, בנוסף לג'יימס אניס שיכול לתת עוד כוח בכנפיים ומנוחה לג'ונסון/בולוק בעת הצורך. נלסון יכול להיות טוב עם דראמונד וטוליבר בהרכבים בהם גריפין נח ויחד עם לוק קנארד יש פה הרכב שמזכיר את אורלנדו של אותו נלסון, ג'יי ג'יי רדיק ודוויט הווארד. זה עבד למג'יק באופן יחסי. הם פחות טובים בצורה משמעותית מרדיק והווארד של אותם שנים, כן, אבל לא רעים בכלל.

ההגנה הקבוצתית גם ראויה לציון. גריפין מגן יותר טוב מהאריס, בולוק וג'ונסון מקשים על היריבות ודראמונד עושה הכל – הגנה בצבע, 2.8 חטיפות ו-2.5 חסימות בתקופה הקצרה הזאת, בה הם אחת קבוצות ההגנה היעילות בליגה. אפשר להבין למה – אין פה חור הגנתי משמעותי יותר מדי (אולי סמית') ו-4 שחקני הגנה טובים שמצליחים להסתדר ביחד. מדובר במדגם די קטן שכולל 2 קבוצות חלשות לצד 2 קבוצות פלייאוף (ממפיס, מיאמי, פורטלנד, ברוקלין) אבל הם 3 משחקים מהמקום הרביעי במזרח. אם ימשיכו ככה הם יכולים להגיע ליתרון ביתיות בפלייאוף, במזרח שמתחמם ממשחק למשחק.

פייטון מתאים מאוד לפניקס

הסאנס לא ויתרו על יותר מדי בשביל אלפריד פייטון. בחירת הסיבוב השני של ממפיס תהיה גבוהה יחסית, אבל זה מחיר יחסית נמוך בשביל רכז מגוון. הם הצליחו להביא אותו בסכום הזה עקב כך שהוא מסיים חוזה בסוף העונה ויכול להיות שחקן חופשי מוגבל. לפניקס יש מקום מתחת לתקרה בשביל להאריך לו את החוזה וסיכוי לא רע שנראה את זה קורה.

על הנייר, הוא מתאים להם מאוד. פייטון לוקח לא מעט ריבאונדים ומוסר הרבה אסיסטים, מה שנותן לפניקס רכז פותח נורמלי, משהו שמעשית לא היה להם מאז הטרייד של אריק בלדסו. הוא יכול לאפשר לבוקר להתרכז במה שהוא עושה הכי טוב, לקלוע. בוקר פיתח את הגורמים האחרים במשחקו בצורה יפה מאז עונת הרוקי אבל קודם כל ומעל הכל סקורר, ככזה רכז כמו פייטון יכול להתאים.

בוקר (ודראגן בנדר) קולעים לא רע מקאץ'-אנד-שוט. רכז משמעותי יכול להפוך אותם לאפילו טובים יותר ופייטון הוא כזה. הוא לא יקלע בעצמו יותר מדי, אבל בהרכבים נמוכים יכולת המסירה שלו יכולה לפרוח. האפשרות של מרקיז כריס ודראגן בנדר ביחד עדיין לא נוסתה עד הסוף לדעתי ויכולה להיות מעניינת לצד פייטון, בוקר וג'וש ג'קסון, בעיקר בהתקפה. בהגנה פייטון יכול לשמור על לא מעט שחקנים בזכות מוטת הידיים הארוכה שלו. הוא לא הרשים יותר מדי באורלנדו העונה בצד האפור של המגרש וגם בפניקס הוא לא יהפוך לפייטון המוצלח יותר (גארי) בין לילה, אבל הפוטנציאל שם. מבחינת הטווח הארוך זה מהלך עם סיכון נמוך ופוטנציאל הצלחה גבוה. סחתיין על הסאנס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. יופי רועי מעולה. גם אני חושב שיוטה התחזקה ועשויה להשתחל לפלייאוף השנה. (ואיזה מסכנים האוהדים שיש להם את הלחץ הזה כל שנה מחדש). מקווה שקראודר לא איבד את זה ושהוא עדיין יכול לתרום.
    חן חן על תרומתך בחמשושים – גם בלי לראות משחקים באופן רציף אתה מעודכן לגמרי

  2. תודה רועי על הכל

    דטרויט אכן נראים טוב מאז הטרייד ההזוי של בלייק.
    בולוק וסטנלי "ארונות מטבח" ג'ונסון פורחים.
    והמהלכים האחרונים הוסיפו להם חתיכות קטנות שיעזרו להם להתבסס בפלייאוף ולעשות בו משהו (למרות שלא ברור לי הייבוש של שחקנים כמו ג'ון לואר ואלנסון).

    יוטה התחזקה ועשתה מהלך מוצלח, קראודר נראה מתאים מאוד לקבוצה ולשיטה ותחת מאמן נהדר כסניידר.

    קליבלנד – היו mess ונשארו mess, רק אחר.
    הקבוצה התפרקה ברגע שקיירי עזב.

    לייקרס – לברון יגיע אליה שנה הבאה, ורוב הסיכויים שגם ג'ורג'.
    זה מה שהם רוצים אז שיהיה להם לבריאות.

    ובשקט בשקט דנבר הקטנה, המוכשרת והלא יציבה הופכת לכוח רציני במערב.
    מי שראה אותם משחקים כשהם טובים ראה קבוצה מאוד-מאוד מוכשרת שיכולה להגיע הכי רחוק שאפשר.
    האריס זה מעין גרוש ללירה שם.
    מחכה לראות אותם מצליחים בגדול והופכים לכוח שיש להתחשב בו.

        1. כן, שתי התערבויות נפרדות.
          התערבות אחת – לברון לא מגיע ללייקרס בשנה הבאה.
          התערבות שניה – גורג לא מגיע ללייקרס בשנה הבאה.

      1. יגיעו גם יגיעו גם אני מוכן להתערב. גורג ישאר באוק רק אם הם עושים גיים 7 מול גולדן או לוקחים אליפות אס אולי. לברון הלי גורג או פול לא יגיע לבד לליקרס זה מהלך מתואם ביניהם. גורג הוא זה שמתלבט באמת

        1. אחרי קיירי ,אזייה ובעצם כל אחד למה שמישהו ירצה לשמש על תקן השחקן השני של לברון ועוד זקן שלשם שינוי יצטרך להתמודד עם אריות המערב ?
          לא עדיף לו לפול עם ראסל באוקלהומה ?

    1. לואר לדעתי פצוע, אבל מסכים בקשר לדטרויט. אלנסון יכול לקבל יותר זמן משחק אבל טוליבר (וגריפין כמובן) עדיפים. טיפה חבל שאין להם סנטר מחליף אמיתי, גריפין לא יהיה סנטר טוב לדעתי אם הם יחשבו בכיוון הזה. מסכים בקשר ליוטה.

      אני לא חושב שלברון או ג'ורג' יגיעו ללייקרס. כל שנה הלייקרס מדברים על זה ששני הפרי אייג'נטס הכי בולטים יגיעו אליהם, בפועל השחקן החופשי הכי בולט שהגיע לשם מאז שאק כפרי אייג'נט הוא רון ארטסט וגם זה היה כשהם היו אלופה מכהנת. ההימור שלי, כרגע, הוא שג'ורג' נשאר באוקלהומה ולברון עובר ליוסטון.

      אני מסכים בקשר לדנבר ומאוד אוהב אותם. ג'מאל מארי וגארי האריס זה אחלה קו אחורי שמתפתח ממשחק למשחק וקולע הרבה, כשהם חדים הם בלתי ניתנים לעצירה. יוקיץ' מעולה, הקבוצה גדלה היטב וכשמילסאפ יחזור הוא יוסיף לא מעט. אחת הקבוצות שאני הכי אוהב במערב יחד עם יוטה וסן אנטוניו. שיביאו סמול פורוורד נורמלי בקיץ במקום וילסון צ'נדלר ואולי טופ 4 שנה הבאה

      1. זה נשמע הגיוני שאלנסון יכול לקבל דקות, אבל בדקות שהוא שיחק עד עכשיו הוא היה חושך, לא תורם בכלום בהגנה ובכלום בהתקפה.
        נראה כמו באסט רציני..

  3. מדכאים, הסאנס.
    איך שהם משחקים לאחרונה?
    לא משאיר מקום לתחושה אחרת חוץ מ-"כמו כוסות רוח למת".

    אם מנסים לנתח את הטרייד אובייקטיבית,
    אז כן . זה טרייד טוב. לסאנס המון בחירות דראפט, כך שלוותר על בחירת סיבוב שני תמורת רכז אמתי, זה באמת מחיר הגיוני.
    והחוזה הנגמר?
    לאור 0 היכולת של הסאנס למשוך שמות גדולים בשוק השחקנים החופשיים, ולאור השוק המאוד לא נוח לשחקנים במעמדו של פייטון, זה בהחלט שם את הסאנס בפוזיציה נוחה בקיץ הקרוב.

    תודה, רועי. אחלה פוסט, תובנות מעניינות.

  4. ניתוחים מעניינים
    עד שאתה מתרגל ששחקן משחק איפשהו הכל מתבחבש ולך תזכור מי איפה…..
    כמו עם הילדים שלי כששואלים באיזו כיתה הם…..
    לא זוכר
    כל שנה הם מחליפים.
    תשאלו את מומי איפה הימים שהיית נשאר בכל כיתה לפחות שנתיים…. היה קל לזכור 🙂

    1. איזו כיתה, ניחא.
      אבל המספר של הכיתה, זו הבעיה!
      6 שנים מוטמע מספר מסוים, ואז פתאום מחליפים, רק בגלל שהוא עבר לחטיבה!
      ועד למספר דו ספרתי!
      "באיזו כיתה הבן שלך?"
      "ז' 11? 12? משהו בין 10 ל-14 בטוח!"

  5. כל הטריידים שהזכרת רועי בהחלט מהווים תוספות טובות לכל הקבוצות , יוטה עשתה מהלך מצויין במקומם הייתי מנסה להנחית גם את רנדל ואז הם באמת יכלו לעשות חיים קשים לכל קבוצה.
    דנבר הייתה צריכה שידרוג בעמדה 3 ואף לנסות להפטר מהחוזה של פלמלי או פאריד .
    דטרויט עשתה מהלכים טובים ותיהיה בפליאוף אבל התקרה נשארה אותו דבר מקסימום סיבוב שני.
    פיניקס כן הביאה רכז סביר אבל מדובר בבחירת סיבוב שני גבוה ובשנים האחרונות ניתן למצוא שם הרבה הפתעות , ככה שלא בטוח שזה שווה את זה .

  6. כמי שעוקב מקרוב אחרי יוטה אני יכול לומר שהוד לא התחבר השנה. בתחילת העונה, תלו בו תקוות, שהוא יעשה קפיצת מדרגה ואם אני זוכר נכון אפילו באתר היה הימור עליו כשחקן המשתפר של העונה. בפועל, הוא נפצע וחזר למציאות שמיצ׳ל ואלכס בורקס משחקים נפלא. היה לו קשה עם זה ואני זוכר משחק שהוא ממש כפה את עצמו על המשחק רק להוכיח שהוא הכוכב של הקבוצה. המצער, שהוא ממש לא הצליח. יוטה עשתה בחוכמה והריצה אותו ואת ג׳ו ג׳ונסון במשחקים האחרונים. עם הוד זה עבד והוא נתן כמה משחקים טובים לאחרונה. קליבלנד מהמרת על היציבות שלו ועל הבריאות שלו. לדעתי, יוטה תחזור עכשיו לבורקס שנתן פתיחת עונה מעולה ותקבל תוצאה דומה.
    ברוך הבא קראודר!

    1. יש לי חשש שהפוטנציאל שקראודר הציג בבוסטון הוא יותר תולדה של שיטה.
      הלוואי ומה שהוא הציג בעונה שעברה זה הכלל, ולא היוצא מן הכלל.
      אבל קשה להתעלם מהכמות האדירה של שלשות חופשיות שהוא החמיץ העונה,
      מהנפילה שלו בצד ההגנתי כאשר הוא לא חלק מהשיטה של הסלטיקס.

      1. הוא לא יהיה מה שהיה בבוסטון לדעתי, אבל גם לא מה שהיה בכאוס של קליבלנד. איפשהו באמצע. יש מצב שהגנתית הוא יתאים יותר ליוטה ממה שהתאים לבוסטון – גובר רים פרוטקטור טוב מהורופורד ואין חור כמו איזייאה לידו בהגנה.

  7. הטרייד של הניקס על מודאיי לא מובן , נכון מודאי כשרוני אבל יש כבר את ניליקינה שגם ככה לא מקבל מספיק דקות , גם ככה לא יהיו כבר בפליאוף העונה אז למה לא לתת לניליקינה כמה שיותר דקות העונה .

    1. איזה אירגון מפגר.
      ומשחררים את הרננגומז שנייה אחרי שפורזינגיס נפצע.
      פשוט מרחם על דובי, איזה היגיון עקום שם

  8. תודה על הפוסט שמאיר זוויות קצת פחות מסוקרות בדד-ליין המטורף הזה.

    מסכים לגמרי שיוטה וקראודר יכולה להיות התאמה מצוינת.

  9. תודה על הניתוח.

    יוטה צריכים לזכור שהרצף הנהדר שלהם נובע הרבה בזכות יכולת קליעה טובה של רוביו. מקווה עבורם שריקי לא ישוב פתאום לסורו, ואז הם ימצאו את עצמם הלי קלעים נורמאלים בקבוצה חוץ ממיטשל. נכון, אינגלס וקראודר יודעים לקלוע באחוזים מעולים, אבל הם לא ״יצרני נקודות״ שיכולים לייצר לעצמם מצבי קליעה ולגבור ב1 על 1 על השומרים שלהם לאורך משחק שלם.
    אבל לאור העובדה שהוד היה הופך לשחקן חופשי בקיץ, אפשר להבין את הטרייד. רק שרוביו ימשיך בכושר הקליעה שלו.

    לגבי דטרויט – וואלה לא יצא לי לראות אותם משחקים עם גריפין, ואני בטוח שזה יהיה מעניין. בסופו של דבר כל קבוצה צריכה אולסטאר, וכעת יש להם שניים כאלה, אז אי אפשר להגיד שהם טעו במהלך שביצעו כשהביאו את גריפין.
    מסכים שהם יכולים להיות בבעיה עם פתאום דראמונד נפצע, כי באמת יש להם מחסור ב-5 מחליף איכותי כעת.

  10. מעולה רועי. אחלה טור. בזמן שקליבלנד עשו מהפיכה היו כמה קבוצות שעשו דברים מעניינים מתחת לרדאר. נקודות יפות

  11. הפיסטנס אגב 0-5 מאז הטרייד ו 0-4 עם גריפין
    איך פייטון שהיה צריך להיות העתיד של המגיק הפך לבחירת דראפט 30-33
    האכזבה שלי אמש זה קמבה ווקר שלא עבר

    1. מבחינת פייטון זאת בעיה בהתנהלות של אורלנדו. ההנהלה הקודמת מאוד האמינה בו (רוב הניגן וסקוט סקיילס) והחדשה ממש לא, לכן הוא נתקע באמצע. קצת חבל עליו ועליהם, סוגרים שנה שישית בתחתית בלי תקווה כלשהי. עדיין לא יצאו כמו שצריך מתקופת הווארד

  12. רועי מצוין ותודה רבה.
    יוטה מעניין מה שכתבת ( מישהו יכול להעריך מה יהיה עם רוז ?)
    גריפין ודטרויט נראה נפלא אבל גם בקליפרס של השנה גריפין נראה כמו אם וי פי בשבועיים הראשונים של העונה ומשם הלך ודעך.
    פינקס ופייטון נחמד אולי אורלנדו טעתה בזה ששחררה אותו תמורת כמעט כלום ? (הרי היה מוגבל אז ניתן היה להשאירו או לוותר בקיץ אני חושב שבמקרה זה לא מעבירים בטרייד תמורת סיבוב שני גם אם גבוה).

  13. אחלה פוסט תודה רועי.
    מחשבות כדורסל של שישי בבוקר:
    לגבי דטרויט ראשית כל הכבוד לגריפין שהצליח לכאורה מהר מאוד להתגבר מהמעבר מאל איי לדטרויט אבל לדעתי הוא משחק כרגע עם עודף מוטיבציה להוכיח לקליפרס ולכל העולם שהם טעו שויתרו עליו. אבל בסופו של דבר הוא די אכל אותה ואני חושב שהדלק הזה יגמר בעוד תקופה לא ארוכה – לכל המאוחר עד סוף העונה הזאת (בהערכה נדיבה) . ההלם בוא יבוא בסופו של דבר ולכן אני לא צופה להם גדולות ונצורות אולי יעשו פליאוף השנה אבל זו לגמרי התקרה שלהם. אני ממש לא מתלהב מהאולסטאר השני שלהם. דראמונד הוא לא ממש אולסטאר בעייני. הוא גרסה משונמכת של דוויט האווארד שחקן שלא מסוגל לקלוע מהעונשין (לא מתרשם מהקפיצה ל 60 אחוז הוא ירד עוד תקופה קצרה ל 50) לא יכול באמת להוביל קבוצה לשום מקום. הימים האלה נגמרו ולא ישובו עוד. ולוותר על טוביאס זה היה מחיר גבוה מידי.
    לדעתי ואן גנדי פשוט הצליח לקנות עוד זמן בתפקיד זו היתה המטרה שלו. כל חודש נוסף בתפקידים האלה שווה הרבה כסף כידוע.

    יוטה ודנבר אלה שתי קבוצות מצויינות שאם לא השנה אז בשנים הבאות יכולה להיות להן נוכחות קבועה בפליאוף כשדנבר יכולה להגיע ממש רחוק. אני לא אוהב את הטרייד של רודני הוד. אני מבין שניסו להשיג עליו משהו לפני שהחוזה מסתיים אבל אני במקומם הייתי עושה כל מאמץ להשאיר אותו אפילו במחיר שזה יהיה רק השנה כי הם היו ממשיכים בקצב הנוכחי שלהם יש מצב שהם היו מגיעים לפליאוף כבר השנה (לא שולל את קראודר והטיעונים שהעלית אבל השאלה איזה גירסה של קראודר הם יקבלו כי גרסת הקאבס היתה על הפנים וזה סוג של הימור יחסית להוד שמכיר את המערכת ובסך הכל היה טוב כששיחק השנה למרות שגם הוא חזר לאט). למעשה מאז שגובר חזר ואחרי כמה משחקים של השתפשפות הם אחת הקבוצות הטובות במערב .
    לגבי פיניקס פייטון פתרון מצויין עבורם כי למעשה כל פוינט גארד ממוצע בליגה הוא טוב יותר ממה שהיה להם וגם חוזה קצר וזול שמשאיר את כל האופציות פתוחות. הקבוצה הזאת מפוצצת בפוטנציאל אבל הוא מסרב לפרוץ יכול להיות שצריך עוד זמן (בטוח בעצם) אבל יכול גם להיות גם שלטריאנו אין לו מה לחפש שם (גם זה די בטוח). שנה הבאה עם בחירת דראפט גבוהה נוספת ואם יצליחו לשים מישהו יותר נורמלי על הקוים זו יכולה להתחיל להיות קבוצה מעניינת (כרגע זו קבוצה קשה לצפיה והכרבולת לא תוסיף לחויה אבל זה צעד בכיוון הנכון).
    לגבי הלייקרס חבל לי על נאנס וקלרקסון (אני כנראה מהבודדים שחושב שהחוזה שלו לא היתה גבוה מידי הוא שווה 11 מליון בעונה לפי איך ששיחק השנה). לונזו הוא טעות שסביר להניח שבגלל בעיית אגו הם מתעקשים להשאיר אותו (לא יודו בטעות). יש אלמנטים מעניינים במשחק שלו אבל הוא פרוייקט. נכון לעכשיו הוא לא יציב לא אמין ולדעתי זה לא ישתפר בקלות. יש לו אלמנטים טובים במשחק אבל פוינט גארד חייב באן בי של היום..פשוט חייב להיות גם קלעי טוב. הפוינט גארד היחיד שהייתי מתפשר עליו שאין לו קליעה מכל אלה שמשחקים היום זה בן סימונס כי בכל זאת ה 2.10 שלו והאתלטיות זה יתרון עצום בגיזרה הזאת אבל לונזו לא שם. לונזו מוסר מעולה ריבאונדר סביר אבל בלי קליעה יציבה אמינה ובטוחה זה פשוט לא יעבוד לאורך זמן. יתכן ויצליחו לעשות אצלו שיפור בעניין אבל זה פרוייקט כמו שאמרתי ויהיה קשה להם איתו במיוחד אם בשנה הבאה הם הולכים להביא שני חוזי מקס ולהציב לעצמם מטרה להיות קונטנדרים . אני הייתי מעדיף לעשות טרייד עליו ולהשאיר את נאנס וקלרקסון ולתת לקבוצה הזאת לגדול ולצבור נסיון עם עוד חיזוק או שניים הם היו יכולים להפוך לכח אמיתי כשלקלרקסון ונאנס יש בהחלט תפקיד מרכזי בעניין הזה.
    לגבי הקאבס הם ללא ספק הוסיפו הרבה אנרגיה לקבוצה העייפה הזאת יכול לתת להם פוש בהמשך וכל דבר היה טוב יותר מלהשאיר את המצב הקיים .
    ושוב תודה רועי על הפוסט והמעקב טריידים אתמול. היה מעניין.

    1. חייב לתקן לך 2 דברים לגבי דטרויט:

      1. בלייק לא משחק עם עודף מוטיבציה. הוא פשוט "האיש" המוצהר של הקבוצה עכשיו, שמו לו את המפתחות לגמרי בידיים שלו, החבר'ה מסביבו די סבבה (לא נפוליאונים קטנים כמו פול או דרמה-קווינס), והוא פשוט חש מאוד בנוח בקבוצה.
      ממש נראה שמרגיש בבית (מבחינת כדורסל כמובן…) ונראה שיש לו כימיה מצוינת עם איש סמית.

      2. דראמונד למד לקלוע עונשין. נקודה. יש לו טכניקה שמתאימה לו והוא סומך עליה, ויש לו ביטחון רב משם עכשיו.
      זה לא הולך להשתנות – ואם כן אז רק למעלה – הוא עוד הולך להשתפר קצת משם.
      וחוץ מזה הוא כוח רציני ביותר בריבאונד, אין הרבה כאלה כמוהו בליגה.

      1. אחלה תגובה . אני מאוהבי בלייק גריפין ואני ממש מקווה שאתה צודק – יש בהחלט מצב ואני מסכים איתך שהוא השתלב נהדר נכון לעכשיו גם מבחינת השחקנים. פשוט התחושה שלי היא שהוא עבר יותר מידי פציעות בקריירה שלו ולכן הוא פחות בלייק אימתני ממה שהיה למרות שיש לו הרבה יותר נסיון ורואים את זה וזה יכול לחפות על הפציעה. אבל בכל זאת דבק בו רבב כמו שאומרים זה לא פשוט לחתום על חוזה כזה ולקבל הצהרות שאתה הפרמצ'ייז ואחר כך להחתך ככה. אין בן אדם אחד שזה לא ישפיע עליו פסיכולוגית ברמה כלשהיא . כמובן שלא מיידית .. במיידי יש רצון להוכיח לכולם שהם טעו. אבל בטווח הארוך יש לי תחושה שבטוח. אבל אני מקוה שאתה צודק. לגבי הקליעה של דראמונד הוא עבד עליה המון ועובד עליה המון אבל ברגע שיורידו שם את הגז מזה כי המספרים סבירים הוא עלול להתדרדר זה קרה לא פעם. בכל אופן אני מקוה שאתה צודק ולא אני … נחיה ונראה 🙂

        1. אני גם מאוהבי גריפין.
          הוא בהחלט פחות בלייק האימתני ובהחלט מפצה על כך בניסיון.
          והוא בטוח חטף את השוק של החיים שלו.
          אבל הוא בחור חכם, חיובי וחזק.

          לגבי דראמונד הכל עניין של ביטחון. וממה שראיתי הוא עבר ממצב של 0 ביטחון בזריקה לביטחון מלא שהוא הולך להשחיל אותן.
          וזה חלק משמעותי מאוד מהעונשין, ולא נראה לי שכ"כ קל לאבד את זה.

    2. תודה רבה על התגובה המעמיקה. דטרויט – לדעתי הטרייד על האריס היה חכם, בהתחשב באורך החוזה שלו וזה שגריפין יותר טוב על הנייר מהאריס שהוא כרגע שחקן של עונה אחת. דראמונד אחלה לידו ועם רכז טוב שאולי יגיע בקיץ הם יוכלו לדבר ממש חזק בהמשך. יש להם מאמן וצוות מסייע יחסית סביר.

      יוטה יקבלו קראודר יותר טוב ממה שהיה בקליבלנד, כי קראודר זה שחקן של מערכת ולא כזה שיכול להצליח גם בכאוס. יוטה היא מערכת כזאת ולכן הוא יפרח לדעתי. לא ברור אם לונזו טעות, רק רוקי ושווה עוד זמן להתפתח. הוא יהיה שחקן בסדר בסופו של דבר לדעתי, למרות שכרגע הוא עדיין לא 100% שייך לליגה מבחינת קליעה

      1. רועי תודה דוקא אצל האריס התחושה שלי שהוא יותר שחקן העתיד מבלייק. נכון שכרגע זה רק עונה אחת אבל היו לו השנה מספר חודשים שבהם הוא קלע באחוזים מטורפים למעשה ההתדרדרות של דטרויט התחילה כשהוא איבד מהכושר במקביל לפציעה של רג'י. לגבי קראודר זו בהחלט אפשרות אם הם יקבלו את הקראודר הישן והוא יפרח אז הם עשו עסקה מעולה אבל יש בה סיכון כי כרגע הוא לא שם. ולגבי לונזו לצערי היום הוא בכלל לא שייך לליגה מבחינת אחוזי קליעה ושחקן שהוא פוינט גארד טוב חייב להיות הרבה מעל הממוצע של הליגה בקליעה. אני כרגע מתקשה לראות אותו מגיע לשם. אני חושב שההסתברות הגבוהה למימוש של מה שכתבת היא אצל קראודר אחר כך לגבי דטרויט לגבי לונזו קשה לי להאמין למרות שאני מקוה שאני טועה לגבי שלושת הנושאים האלה בשביל כל המעורבים 🙂

      1. תודה דור 🙂 מכין כובע ועוד אחד ספר ליתר בטחון אבל תיקח בחשבון שאני עלול להעביר אותו למישהו בסוף. בכל מקרה הכובע/ים מוכנ/ים.

  14. עדיין לא מבין איך ברדלי לא עבר, מה הקליפרס יעשו,יחתימו אותו בקיץ?
    לא ברור גם למה שארלוט לא עשו כלום, הייתי בטוח שיורידו קצת כסף עם קמבה,אולי עדיין חושבים שיש מה להציל מהעונה הפח הזו

  15. ה-IT Crowd פורקו. דקת דומייה. (רק רוצה לציין שלאור השמועות מקליבלנד לגבי התנהלות הצמד, להשוות אותם לחבורת מתבודדים חברתיים היה צירוף מקרים נחמד)
    כמוך, גם אני מאמין בקראודר. דריימונד גרין של המזרח ידע לתת את הערך המוסף בקבוצה מסודרת. אריות הים של קווין סניידר היא בדיוק הקבוצה המסודרת הגנתית ובדרך כלל לא מעניינת התקפית שקראודר ידע להחליק מיד פנימה.

    בפיניקס, מלך הטריפל דאבל של אורלנדו זה צעד בכיוון הלא שלילי, מה שהופך אותו לצעד חיובי עבור הסאנס. אבל –
    פיניקס מתכננים לעשות טרייד על מאמן בקרוב?

  16. כאוהד לייקרס אני בהחלט לא רוצה את לבנון בקבוצה ובלי קשר גם לא רואה את ג'ורג' מגיע (לדעתי אופציית המעבר לא היתה קשורה ללברון, ג'ורג' בסיטואציה טובה מאוד באוקלהומה) ואני לא בטוח שיש רכבת אולסטארים בדרך לקבוצה אבל כדי לשנות את המצב אני בהחלט רואה משהו כמו החתמה של תומאס (כשחקן שישי, לא חושב שהוא צריך לקבל יותר ממה שוויליאמס קיבל בקליפרס, וגם לא חושב שיש קבוצה שרוצה אותו אולי חוץ מאיזו פיניקס או אורלנדו) עם תדמית של אולסטאר ואת קאזינס מגיע על חוזה מקוצץ השאלה היא עם אחרי מהלכים כאלו אתם רואים מגיע אולסטאר (אמיתי) בנוסף?
    אם כן לדעתי הקיץ יהיה הצלחה ענקית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט