מעורב הופס ליום שלישי: בלייק גריפין לדטרויט. OVERUSE לא השפיע על פציעת קאזינס! / מנחם לס

1. עולם מטורף: בלייק גרפין עוד לא הספיק לסיים ברכתו על חזרת דינילו גלינארי להרכב, כשיצאה הידיעה שהוא עובר בטריד

השבוע הרציני ביותר של טריידים בומבסטיים לפנינו. הנה הטרייד הבומבסטי הראשון לפני סגירת עונת הטריידים ב-8 לפברואר.

אולי היה חייב לקרות משהו לנער את הקליפרס הזאת – לנער? למה לא לזעזע? – כדי שיקרה בה משהו חיובי. לתומי חשבתי שחזרתם של דנילו גלינארי כבר הערב נגד פורטלנד, ואוסטין ריברס בעוד שבוע-שבועיים יהיה חלק מהזעזוע.

אז אדריאן ווג' יצא הרגע (5:21 PM זמן ניו יורק, יום שני) עם הידיעה שהושלם טרייד בומבסטי לפיו הקליפרס נותנת לדטרויט את בלייק גריפין, ברייס ג'ונסון, ווילי ריד,  ומקבלת עבורם את אברי בראדלי, טוביאס האריס, בובאן מרג'נוביץ', וכן בחירת דראפט ראשונה ושנייה, כשהשנה עדיין לא מצויינת.

לדטרויט ישנה בחירת דראפט ראשונה מוגנת 1-4 ב-2018, 2019, ו-2020, ובחירת דראפט ראשונה בלתי מוגנת ב-2021.

הקליפרס לא אמרה די. היא עובדת FULL TIME למצוא קונים לדאנדרה ג'ורדן ולו ויליאמס. הידיעה הבלתי רשמית שיצאה מהקליפרס אמרה שהם בונים "על הליכה רצינית לפלייאוף תוך שהם משנים ומצעירים את פני הקבוצה".

עם אברי בראדלי אז אולי הקליפרס יכולה לוותר על לו ויליאמס. האם סטן ואן גאנדי חושב שהוא יכול להפוך את בובאן מרג'נוביץ' לסנטר רציני בליגה? לך תדע.

תגובתיו של בלייק על הטרייד?

 

 

 

 

 

דטרויט מקבלת את גריפין וחוזהו של 171 מיליון ל-5 שנים. הוא לא ביקש – ולא קיבל – סעיף 'NO TRADE' בחוזהו. כשהוא חתם על ה-171 מיל. בלייק גריפין – שכקליפר זכה בתואר 'רוקי העונה' וזכה בתחרות הדאנק, הצהיר ברמה:

 "I want my legacy to be a Clipper"

זה לא יקרה.

לפי הידיעות הרעיון המקורי היה של ג'רי ווסט, ואז דוק ריברס ובעל הקבוצה סטיב בלמר.

רק להזכיר שבשנותיו בקליפרס בלייק גריפין סבל מספאזם בגב, שריר קוודריצפס שמאלי קרוע (חלקית), שבר ביד, אינפקציית STAPH, ניתוח ברך ימנית, שבר בעצם כף הרגל, מתיחת שגדריר ה-MCL, וזעזוע מוח.

והנה תגובתו של הסופר אוהד של הקליפרס קליפר דרל:

 

 

 

 

2. גלינארי חוזר לשחק

(OVER THE HILL???)

דנילו גלינארי חוזר לשחק. אולי במשחק הזה, אולי עוד משחקיים (2 משחקים!; מילה חדשה מבית היוצר של הדוק). האיטלקי שהיה אמור לשבת באזרחי רק משחקיים או שלושה, יושב בחוץ כבר כמה שבועות. תמיד הוא נראה לי כמו מפונק כזה, אבל לך תדע.

פציעתו? משהו עם שריר התחת (GLUTEUS MAXIMUS). אולי היתה לו עצירות והוא דחף חזק מדי וקרע סיבים של "מיישרי התחת". לך תדע. לפי תומר עזרלי (אחד משלנו?) מ-CLUTCHPOINT.COM הוא ישחק הערב נגד פורטלנד טריילבלייזרס. הוא שיחק רק 11 משחקים העונה בהם קלע 13.4 נק'.

חזרתו חשובה כמובן אבל לא חשובה כמו חזרתו של אוסטין ריברס, במיוחד עתה כשגם ג'וואן אבאנס נפצע. חזרתו של אוסטין מצופה ממש באול-סטאר וויקאנד – משחק לפניו או מיד במשחק הראשון אחריו.

בלייק גריפין אמר שלשום שהוא "לא יכול לחכות לחזרתו של דנילו". מדוע? כי עם קלעי גבוה (2,10 מ') כגלינארי לא יוכלו לעשות עליו דאבל-טים קבוע כמעט כפי שעשו עליו במשחקים האחרונים. זה היה לפני ההודעה שהוא – בלייק – עובר לטרויט.

בדנבר גילנארי היה שחקן של 18.2 נק' בעונת 2016-217, והוא גם קלעי פאולים מצויין (86%).

 3. פרוז'ינגיס למד לדבר!

 

 

(הניקס הראשון עם 100 חסימות! הוא רוצה – דורש!!! – עזרה!!!)

כשהאיטריה הזאת הגיעה למנהטן היא בקושי ידעה מילה אנגלית. עתה לא רק שהאיטרייה למדה לדבר, היא אפילו באה לבעלי ומנהלי הניקס בדרישות.

מה האיטרייה רוצה?

הוא רוצה (Kristaps Porzingis) שעד ה-8 לפברואר הניקס תעשה משהו להביא לו עזרה לעשות את הפלייאוף. הוא אומר להם מה הוא רוצה: הוא רוצה "שחקן וותיק טוב בעל נסיון שיעזור לקבוצת נטולת כוכבים וותיקים מנוסים הזאת".

הוא אפילו נותן להם מין אולטימטום כשהוא אומר:

" For myself, selfishly I would want to play in the playoffs but we'll see what happens and how we can end the season."

הוא אמר עוד, לפי ה-ניו יורק פוסט, מה שנשמע לי – שוב – כמין אולטימטום:

I think they know I want to be in the playoffs and that's the only thing on my mind. I'm not going to go in there and be like no, we're tanking. There's no reason to play, [Making the playoffs is] only thing I'm focused on. What I need to do on the court to play better, make my team win."

הניקס שיחקו הלילה כשהם 28-22, ארבעה משחקים מאחורי הסיקסרס למקום שמיני בפלייאוף. הם התחילו את העונה באופן די סולידי אך שקעו מאז עם 14 הפסדים מ-19 המשחקים האחרונים. קבוצות שונות הביעו עניין  ב-Willy Hernangomez, Kyle O'Quinn, Enes Kanter, Lance Thomas and Courtney Lee, עכשיו שהדדן ללין מגיע. כמובן שהבעייה הגדולה ביותר הוא יואקים נואה, אבל הבעייה עם האמריקאי-צרפתי הזה דורשת התייחסות משלה, אז הנה:

 4. ללא BUYOUT של חוזה נואה הניקס לא יכולים לתמרן 

 

המגעים בין הניקס והסנטר נקטעו לחלוטין לפני שבוע כשהסנטר עזב את אולם האימונים של הניקס אחרי המקרה שקרה כשנואה צרח על  מאמנו הורנסק לפני כל שחקני הקבוצה, כשג'ף הוציא אותו במשחק נגד הגולדן סטייט ביום שלישי שעבר. הצעקות הוחמצו ע"י המדיה והטיווי, אבל הניו יורק דיילי ניוז כן שמע על המקרה והכניס אותו לעתון.

מסתבר שאחרי אימון יום רביעי נציגי הניקס פנו אל נואה ואמרו לו שכפי שהוא עצמו רואה אין דרך  להמשיך בניקס כשהיחסים בינו לבין המאמן התדרדרו עד לאן שהתדרדרו (הורנסק הוציא את נואה כליל מהרוטציה של הקבוצה ונואה סתם יושב על הספסל ואוכל את עצמו, אבל הוא איבד כל כושר משחק, מ.ל) . לפי אדריאן ווג' מ-ESPN נציגי הניקס פנו אליו בקשר ל-BUYOUT של חוזהו, ונואה אמר להם ש"אין לו כל כוונה (המילה המדוייקת שהשתמש בה היתה 'נטייה' – INCLINATION) ל-BUYOUT של חוזהו".

היי, אם אני הייתי פצוע עם חוזה של 56 מיליון לשלוש השנים הבאות גם לי לא היתה כל 'נטייה' לתת לניקס לצאת מהחוזה הזה שהמטומטמים נכנסו אליו. האמת היא שאני מרחם על ג'ף הורנסק המאמן ושחקני קבוצתו, אבל מצד שני שהבעלים ג'יימס דולאן יאכל את הדייסה שבישל יחד עם פיל ג'קסון כשהחתימו את נואה על 72 מיליון לארבע שנים ב-2016.

נואה השתתף העונה ב-7 משחקים מתוך ה-48 כשאת 12 הראשונים הוא החמיץ בגין השעיית 20 משחקים עוד מהעונה שעברה בעבירת 'שימוש בחומרים אסורים', כנראה מריחואנה (או שההשעייה היתה ארוכה הרבה יותר).

 

5. האם עייפות 'תרמה' לפציעתו של קאזינס?

ב-B/R הופיע מאמר מעיתונאי בשם הב'רסטרו  ( feature by Bleacher Report’s Tom Haberstroh on Sunday) הטוען שייתכן מאד שפציעתו של דמרכוס קאזינס נגרמה בגלל עומס יתר ו-"OVERLOAD" כשהוא שיחק על גוף כזה גדול וכאב 39.8 דקרות למשחק.

DeMarcus Cousins’ Achilles tear at age 27 has many searching for answers, but it turns out that his recent workload

Per Haberstroh:

The marathon outing may have been particularly grueling because he had been pushing his body into uncharted territory. Heading into that game, Cousins had been averaging a whopping 39.8 minutes per game in his previous 10 contests. He played in four overtimes in a nine-day span.

In sum, January was Cousins’ most taxing month of his career (in months with at least five games played)—he registered a career-high 38.3 minutes per game. Friday’s game was Cousins’ fourth in seven days.

האם גיד אכילס יכול לסבול קריעה (TEAR) כתוצאה מעייפות?

קודם כמה מילים על מהו גיד האכילס.

גיד האכילס הוא הגיד הארוך בגוף. מה הוא גיד (TENDON)? גיד הוא CONNECTIVE TISSUE המחבר שריר לעצם (בניגוד לרצועה – LIGAMENT – המחברת עצם לעצם). כגיד האכילס מחבר את שריר הגסטרוקנימיאוס ושריר הסוליאטוס לטבורוסיטי (מקום חיבור) של עצם הקלקניאוס (עצם 'העקב'). הגיד מתחיל בערך באמצע ה-CALF בין הברך לעקב, והוא הולך ונעשה צר עם ירידתו מטה. בחלקו התחתון ביותר עוביו הוא  בערך 3 עד 4 סנטימטר (CIRCUMFERENCE- היקפי) כשהוא מתחבר לקלקניאוס.

תפקיד שרירי הקלקניאוס והסוליאוס הוא ליצור PLANTER FLEXION (רקדנית בלט העולה על אצבעותיה, או האתלט המשקיע כוח בכף הרגל נגד הקרקע במטרה לעלות לניתור, או לבצע צעד בריצה). ההבדל בין הקלקניאוס והסוליאטס הוא שהראשון הוא שריר דו מפרקי והשני חד מפרקי, אבל לדבר אין חשיבות בדיון הזה. פעם אחרת אדבר על ההבדל הביומכני בין השניים. גיד האכילס הוא חזק מאד כשהוא מקבל מעמס הגדול פי כמעט 4 ממשקל הגוף בכל צעד הליכה, כמעט  8 פעמים ממשקל הגוף בריצה, ועד  11-12 פעם ממשקל הגוף בניתור חזק.

פעם חשבו ש-OVERSUE של הגיד גורם לו להתנפחות הגיד והחלשתו, אבל שורת מחקרים בשנות ה-90 דחו טענה זאת.

מה שידוע הוא ששימוש יתר (OVERUSE) יכול לגרום לגיד ל-TENDINITIS  שהוא שם לכל מיני תחלואות ובעיות בגיד: שפכי דם, קריעה חלקית של טישו,PARATENONITIS, BURSITIS, הצטברות קלציום, התנפחות, וכאבים (IRRITABILITY). בספורט אפילו נתנו שמות למיני TENDINITES כגון TENNIS ELBOW", "PITCHER'S SHOULDER, "JUMPER'S KNEE"

 

מה שקרה לקאזינס היתה פציעה מסוג אחר: RAPTURE. קריעת הגיד. היא יכולה להיות טוטאלית או חלקית. בדרך כלל היא קורית בערך 5 ס"מ מעל העקב במקום שהגיד הוא בערך בעובי של 5-6 ס"מ היקפית. הפציעה הזאת קוריית בד"כ בספורט כי שם דרושה מתיחה אסנטריק (ECCENTRIC) פתאומית שבעקבותיה באה השקעת הכוח במהירות גדולה ליצירת הדחיפה נגד הקרקע.

"עייפות יתר" יכולה לגרום לכל מיני בעיות שהזכרתי קודם, אבל היא אינה גורם תורם בקריעת גיד האכילס! העובדה שקאזינס שיחק 39 דקות למשחק לא מורידה ולא מעלה את סיכוייו לפציעה אגרסיבית ודינאמית כזאת! (לכן, אגב, מתיחת ה-CULF באימונים היא תרגיל כה חשוב למניעת קרע בשעת מתיחה וכיווץ מהירים בכוח מקסימלי!)

28 האסים של סמפראס לא הספיקו לנצחון. סמפראס אמר כשניגמר: "למרות 28 האסים, אנדרה הוא מחזיר הסרבים הטוב בנמצא. BY FAR. אין לו אפילו תחרות בזאת!!

סמפראס הוסיף:

""If he stays fit, he's a threat to win every single major title of the year." At the United States Open, a physically wounded Sampras progressed only halfway through the tournament, then watched from the wings as the unseeded Agassi claimed the title. Here in Melbourne, Sampras's wounds were emotional as well as physical. "The matches I've played definitely took a toll, but that's not an excuse," Sampras said. "I did the best I could and lost to a better player. I'm not going to out-rally Andre. He's one of the best players in the world when it comes to ground-stroke confrontations, and although he's obviously always had all the talent in the world, he's put it all together in the last six months.

 

 8. לבאר בול נותן את נאום המאמן המגוחך בהיסטוריית האימון!

 

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 112 תגובות

  1. בלייק גריפין בישל דייסה עכשיו שיאכל אותה… הדבר הטוב היחיד שיוצא לו מהטרייד זה סיכוי להיות שוב אולסטאר….. כל הכבוד לקליפרס אני הייתי נפטר ממנו כבר מזמן. דטרויט הרוויחו אולסטאר בדרך היחידה שמישהו היה מסכים לבוא אליהם.

  2. האריס שחקן מעולה. יציב, ממושמע, קליעה טובה, כדרור, אורך, קשוח מאוד, בחור הרבה יותר חזק ממה שנראה. אם הוא לא מבוגר מידי אז הייתי לוקח אותו על גריפין בלי למצמץ.
    תוסיף את בראדלי, גארד מעולה בהגנה שמשתתף גם בצד ההתקפי. הקליפרס עשו עסקה מצויינת . אגב, מרייאנוביץ עשה רושם טוב בסאן אנטוניו. אם הוא השתפר מאז, אפשר לשחרר את דיאנדרה ג'ורדן.

    1. קראתי רק את התקציר . . .
      אבל ברור שעומס מגדיל את הסיכוי לקריעה, השאלה היא רק בכמה.
      אם שחקן 1 משחק 10 דקות למשחק ושחקן 2 משחק 20 דקות, אז לשחקן 2 יש כמעט פי 2 סיכוי לקריעת הגיד.

      1. As many as 97% of spontaneously ruptured tendons examined histologically had degenerative changes consistent with tendinosis

        עומסים גדולים משמעותם נזק מצטבר גדול יותר.
        והנזק הזה מגדיל משמעותית את הסיכוי לקרע של גיד אכילס.
        לכן המתמטיקה שלך לא נכונה.
        שחקן של 10 דקות בלילה,
        אם ישחק 20 דקות בלילה, הסיכוי שלו לקרע כמעט ולא משתנה.
        אבל שחקן שעולה מ-30 דקות ל-35 דקות,
        הסיכוי שלו לקרע של גיד אכילס עולה משמעותית.

        טנדינוסיס של הגיד, זה מצב בו נזק לגיד לא מחלים כראוי.
        הגידים והרצועות בנויים מסיבים שמרכיבם העיקרי הוא קולגן (מרכיב החוזק של הסיבים הלבנים), כאשר המרכיב שנותן את הגמישות לגידים הוא אלסטין.
        גיד אכילס נגדרש להיות גם גמיש, וגם חזק. פעילות עצימה גורמת לנזק לאותם סיבים לבנים.
        הטנדינוסיס נוצר כאשר הסיבים לא מחלימים כראוי –
        נוצרות מקומות בגיד בהן הסיבים התאחו לא כראוי, ולכן הגיד מאבד הן מגמישותו, והן מחוזקו.
        אותן נקודות חולשה (בדרך כלל 6 סנטימטר מעל העקב – החלק בגיד עם אספקת הדם הקטנה ביותר), מגדילות משמעותית את הסיכוי לקרע של הגיד.

        1. לקאזינס יש הסטוריה עגומההשל פציעות בעקב ומחלות ,עוד מתקופתו בסקרמנטו ,מייק מלון פוטר בזמן מחלתו של בוגי.
          קרוב לודאי כי המערכת החיסונית שלו לא לחלוטין התאוששה התוצאות.שלו משחקים עתירי נקודות ולמחרת היום תשישות מוחלטת העידו על מערכת גופנית המתאוששת לאט.
          כל אלו מעידים כי מבחינתו אירגוןמעמיס חסר התחשבות כגון השקנאים הוא זה שפחות התאים לו בליגה.
          מעללי ההנהלה של ניו אורלינס ודייל דמפס בראשה ,הפתיל הקצר וחוסר תיכנון הם באחד מהמקומות הראשונים בליגה אם לא הראשון .
          והמחיר בהתאם .

        2. מה שאתה אומר הוא שהסיכוי להיפצע תלוי באופן לא לינארי במספר הדקות ששחקן משחק בשבוע (בכוונה אני אומר שבוע כי לא ברור אם משחק אחד של 40 דקות טוב יותר או גרוע משני משחקים של 20 דקות כל אחד).
          ועדיין ברור שככל ששחקן ישחק יותר כך הוא יגדיל את הסיכוי לפציעה.
          (גם אם הסיכוי לפציעה במשחק נתון היה קבוע, הסיכוי לפציעה אחרי שני משחקים הוא לא כפול מהסיכוי להיפצע אחרי משחק אחד)

      2. ברור. ככל שאתה משחק יותר הסיכוי שתיפול, תתחלק, וכו' גדול יותרץ אבל הפציעה היא מקרה בודד בו המתיחה גדולה מהיכולת של הגיד לעמוד בו, וזה לא תלוי בכמה שיחקת לפני או חא

    2. לא כן. הקרע הוא מקרה בודד בו המתיחה הרגעית המקסימלית גדולה מיכולת הגיד לעמוד בה. כמה שיחקת לפני כן הוא לא פקטור

      1. מנחם,
        קראתי שורה של מאמרים אשר מראים על קשר ישיר בין עומס לפציעות מהסוג של קרע בגיד אכילס.

        תקרא את המאמר המצורף –
        הנתון שב-97% מהמקרים בהם נעשתה בדיקה היסטולוגית של רקמות גיד אכליס אשר עבר קרע, התגלה נזק קודם של הגיד,
        מראה בצורה מובהקת שעומס הוא גורם סיכון מהותי לפציעה.

      2. נראה לי שירדתי לסוף דעתך, מנחם.

        חד משמעית נכון –
        גיד אכילס ייקרע רק כתוצאה ממתיחה גדולה מיכולת הגיד.

        הפואנטה שלי?
        שולחן העץ הישן ויקר הערך שסבתא שלי הביאה מגרמניה –
        הרגל שלו נשברה באותו יום מר ונמהר בו התיישבתי עליו.
        הסיבה שהעץ נשבר היא שהמשקל שלי היה גדול ממה שהשולחן יכל להחזיק.
        הריקבון שחדר לעץ אחרי ההצפות שהיו בנהריה באותו חורף, הוא שהחליש את השולחן עד לנקודה בה לא יכל לשאת את משקלי.

        אותו הדבר לגבי הגידים בגוף.
        גם אתלט צעיר ובריא לחלוטין יכול להגיע למצב בו הוא קורע את גיד אכילס כתוצאה ממתיחת יתר.
        רק שרוב הפציעות הן בקרב אתלטים מבוגרים יותר, ובקרב אתלטים שגיד האכילס שלהם התמודד עם עומסים חריגים.
        הסיבה?
        קצת כמו רגל העץ של השולחן העתיק מגרמניה, גם הם הגיעו למצב בו יכולתם להתמודד עם לחצים קטנה.
        אותה מתיחה עמה יכלו להתמודד בגיל צעיר יותר, או בתקופה של פחות עומסים,
        כעת גרמה לקרע בגיד האכילס.

        אז נכון –
        זו המתיחה הנקודתית שהיא הגורם הישיר לפציעה,
        אבל לפציעה ישנם גורמי סיכון רבים –
        גיל, ועומס, הם חלק מהותי מהם.

        1. ועדיין, גם בפציעה נקודתית, כמו נפילה ושבירה של העצם (ראה פול ג׳ורג׳) הסיכוי שזה יקרה גדול יותר אם תשחק יותר.
          אם תהיה הרבה זמן בחוץ בסופה בסוף ברק יפגע בך.

      1. עשור וחצי (פלוס מינוס) של שריצה במכוני כושר,
        הפך את כל התחומים הקשורים לרפואת ספורט, לתחומי עניין עבורי.
        כיום, ישנם כמויות אדירות של ידע אשר נמצאות מרחק קליק בעכבר, וחיפוש במרחבי המרשתת.

        1. לפחות עכשיו אני יודע שיש סיבה שסמכתי עליך בנושא מלבד הקול הסמכותי ולמרות הדיוק האנטומי הרפואי של פופאיי.

  3. הטרייד על מוזס מאלון לא היה מטומטם גם בהסתכלות בדיעבד. הקבוצות שבחרו בדראפט הפירוק היו מחויבות לחוזים (הדי שמנים לאז) מה-ABA של השחקנים שבחרו. הבלייזרס בחרו שני כוכבים גדולים – מו לוקאס ומאלון. שני ביגמנים כשבסגל כבר היה להם את ביל וולטון. זו הייתה התחייבות חוזית גדולה מדי בשבילם והם החליטו נכון להעביר את הפחות בשל מבין השניים. למה נכון? כי מו לוקאס היה הקלע המוביל של הקבוצה באותה עונה שלגמרי במקרה גם זכתה באליפות היחידה בתולדות הבלייזרס.
    הבלייזרס דרך אגב לא לקחו את ריק רובי אלא החליפו את הבחירה הלאה אם אינדיאנה ולקחו בבחירה הראשונה את מייקל תומפסון (אבא של). זה היה הדראפט בצל ההחלטה של בירד להישאר לעוד שנה בקולג' וכולם ברחו מהבחירה הראשונה.

    אם כבר מחפשים החלטות אימות שקשורות למאלון. אז ראשית הברייבס (קליפרס) שקיבלו את מאלון העבירו אותו אחרי 3 משחקים בלבד כתוצאה ממחלוקת על דקות המשחק שלו (לבאפלו היה את בוב מקאדו על אותה משבצת) ליוסטון.
    אבל יותר מהם הניו-אורלינס ג'אז. הג'אז החזיקו בזכויות על מאלון כתוצאה מדראפט מוקדם שנערך בסוף 1975 על שחקנים בגיל קולג' עבור הזכות כל קבוצה הייתה צריכה לוותר על בחירת הדראפט הראשונה שלה באותה עונה. הם ויתרו על הזכות על מאלון בתמורה להחזרת בחירת הדראפט. מה הם עשו איתה? העבירו אותה כפיצוי על החתמת גייל גודריץ ללייקרס יחד עם בחירות הדראפט הראשונות של הקבוצה ב-1978 ו-1979 (זו במקרה הייתה בחירה הראשונה בדראפט באותה שנה – זוכרים מי הלייקרס בחרו?).

    1. אז למה הטריילבלייזרס לקחו את מוזס מאלון מלכתחילה? (והם העבירו אותו רק כדי לקחת סנטר אחר בדראפט?)

      גאד, ניו אורלינס ג'אז נשמע כל כך הרבה יותר טוב מהגרסאות של ימינו. רק על זה אני מוותר להם על שוויתרו על השילוב של מג'יק וג'אז.

      1. לא יודע מה היה הלך המחשבה. כנראה כשיש לך את האופציה לקחת את מאלון אתה לוקח אותה. חוץ מזה וולטון כבר אז היה רווי פציעות ואני מניח שזה התפקטר למשוואה. בסופו של יום נראה לי שזה היה גובה החוזה שהכריע את הכף.

      2. הם לא ידעו שהם הולכים לקחת סנטר בדראפט. הם עשו טרייד כדי לעלות לבחירה הראשונה מכיוון שוולטון דרש שיעבירו אותו בעקבות טיפול לקוי בפציעות שלו (לטענתו).

          1. קוואי לא אמר כללום בינתיים. וולטון לעומתו בחר לשבת שנה בחוץ כדי לעבור לקליפרס מכל המקומות בעולם.

          2. בתכנות של קוואי הכניסו שפה?
            וולטון הגיע בסוף לבוסטון של אורבך, אז הוא בטח רק ניצל את הביטוח הרפואי הנרחב שהקליפרס מציעים עד עצם היום הזה.

  4. פרוזינגיס פיתח בשלב מאוד מאוד מוקדם מניירות של כוכב,זה לדעתי יפעל לרעתו,ובכל מקרה גורם לי לא לסמפט אותו.

    1. הבאתי את תהליך הפיכתו לפרימדונה כבר בעונה שעברה. בכל מקרה אני כרגע מתייחסים אליו בתור כוכב וככה הוא תופס את עצמו, ומתנהל בהתאם מחוץ למגרש.
      הבעיה היא שהילד הזה לא מוכיח שבתוך המשחק, על הפרקט, הוא מסוגל לסחוב קבוצה. לא ביכולת ולא באישיות.

      1. בדיוק,קודם שיוכיח את עצמו במגרש כמנהיג וככוכב שאפשר לסמוך עליו ואז שיתחיל להתנהג ככוכב.ואתה בהחלט צודק זה התחיל שנה שעברה כבר.

    2. תפסיקו לקנות כבר את הפרובוקציות של מנחם. לילד ללא ספק יש את הבעיות שלו אבל הוא בסך הכל ענה בכנות לשאלות שהופנו אליו.
      הוא לא בא בדרישות לאף אחד ולא הציב תנאים.
      שאלו אותו אם הוא מעדיף שהקבוצה תעשה צעדים בכיוון זה או אחר והוא ענה. שאלו אותו אם הוא פנה להנהלה בנושא והוא ענה (שלא).
      אז מה הוא בסך הכל אמר? שהוא רוצה להיות בפלייאוף ולשחק כדי לנצח?

      1. קודם כל אין על הפרובוקציות של מנחם על מנת לבסס את האג'נדה שלך.
        לענייננו האמת נראת לי באמצע בין מה שמנחם ציין לבין מה שאתה הבאת וזה מהסיבה שהוא לא נראה לי(לאור ההתנהגויות בעבר)כטלית שכולו תכלת ואני בעיקר סומך על נציגינו בניקס וזה כמובן דובי 🙂

      2. עידו, פורזינגיס מדבר ומתנהג כמו פרנצ'ייז, ובינתיים הקבוצה לא מגיעה לשום מקום.
        הקבוצה נבנתה גרוע, פורזינגיס הוא לא הסיבה העיקרית לכישלון, הכל נכון.
        בשורה התחתונה הוא כרגע שחקן טוב עם פוטנציאל שנראה ענק בקבוצה שנראית חרא.

        1. מה הקשר? מספיק לקרוא לו פרימדונה על סמך התבטאויות שהן בסך הכל דיבור ישיר ולא מפתתל כמו שמצופה משחקן אמריקאי.

          1. אני קורא לו פרימדונה מכל כך הרבה סיבות נוספות שעל כולן אני כותב כבר שנתיים. שום קשר למה שאמר הפעם.
            ההערכ(צ)ה העצמית של הילד הזה רק עולה ומתנפחת בקצב שאין לו שום פרופורציות ליכולת האישית, ובטח לא להישגים של הקבוצה. אח שלו יושב לו על האוזן ומפמפם לו בלי הפסקה ובהתאם פורזינגיס מתחיל להאמין באמת ובתמים שהשמש זורחת לו מהתחת כל בוקר וביום שתהיה לו עצירות חושך יירד על העולם.
            ושוב, שום קשר לריאיון האחרון. סך הכל ציפייה למינימום צניעות משחקן שבאמת לא הוכיח עדיין כלום.

          2. עידו יש דברים שלא אומרים בתור שחקן צעיר, בטח עם התקשורת הניו יורקית. הוא כל העונה מפמפם שהוא צריך עזרה וצריך ווטרנים לצידו, כאילו יש לו איזה סיי כאן. מתלונן שקשה לו עם בק טו בק ולא בא לו להיות סנטר כי מרביצים שם למטה. תוסיף לזה את ההחרמה של ראיון סיום השנה ועוד מלא ציטוטים מהסוג שציינתי למעלה ותגלה שאילו בערך כל הדברים שמועדון ואוהדים לא מצפים מהכוכבים הצעירים שלהם.
            יש דבר אחד להגיד- 'זה עליי'. וללכת לעבודה.
            את שאר הדברים שיגיד להנהלה בשיחות אישיות או שיבחר ללכת בסוף החוזה.

          3. אתה זה שיוצא כל הזמן נגד תרבות ה-PC.
            הוא לא כל הזמן מפמפם, הוא עונה לשאלות (לדעתי בכל המקרים האלה). התקשורת אוהבת כותרות צהובות ולכן משתמשים בדברים שלו. אז אתה רוצה שלא יענה לשאלות עיתונאים? שיהיה PC?
            כן אני מסכים שכל הסאגה של סיום העונה שעברה היא נקודה שחורה ברזומה שלו. אבל יש כאן תדמית שנבנית בצורה לא הוגנת (והוא בודאי לא השחקן היחדי שזה קורה לו).

          4. בוא נגיד ככה, אם הוא יעלה את הרמה הכללית שלו, וישפר את הנקודות החלשות, ויראה מנהיגות על המגרש, והקבוצה תשתפר, שידבר כמה שהוא רוצה מבחינתי.
            כרגע אף אחד מהדברים לא קורה, וכל ניסיון שלו לדבר כמי סופרסטאר עם זכות דיבור נשמע מגוחך ומעלה לי את הטורים.

          5. עידו, אם הייתי משיב בתור אוהד של הקבוצה- כן הייתי מצפה שלא יענה לשאלות של עיתונאים. הייתי מצפה שיקח על עצמו אחריות למצבה של הקבוצה ולמשחק שלו בתור שחקן צעיר שלא עשה כלום בליגה. שיגיד, אני צריך לשחק טוב יותר ולעזור לקבוצה וסומך על המנהלים שיעשו מה שצריך. זה עלי.
            גם אם עיתונאים באים להכשיל אותו, בטח שבניו יורק, הוא צריך ללמוד לדבר לתקשורת בצורה שתעזור לקבוצה שלו. אם לדבר להנהלה דרך התקשורת זו הדרך שהוא בוחר, אני כאוהד לא אוהב את זה, לא מעריך את זה ולא חושב שזה עוזר בשום אופן.

          6. זה לא שאלות מכשילות ואם הוא לא היה עונה היית אומר שהוא פרימדונה כי הוא חושב את עצמו יותר מדי טוב לענות לשאלות.
            לגבי מה שאתה רוצה שהוא יגיד זה פחות או יותר מה שהוא אמר. אבל כמו שאמרתי מצטטים רק מה שגורם לתדמית מסוימת.

            "I think they know I want to be in the playoffs and that's the only thing on my mind. I'm not going to go in there and be like no, we're tanking. There's no reason to play," Porzingis said with a laugh. "[Making the playoffs is] only thing I'm focused on. What I need to do on the court to play better, make my team win."

            Whatever happens, you give your all on the court and if it doesn't work out and you can't win games then something else good might happen and you have that. But as a player your mindset has to be going out and giving 110 percent and live with the results.

            וזה ככה פחות או יותר עם כל ראיון שלו.

          7. לי יש יותר בעיה עם הירידה החדה שלו ביכולת מחודש לחודש והקבלת החלטות הבחור לא רואה את חבריו לקבוצה ורואה רק את הסל, הוא כל עונה פותח בצורה רצחנית את העונה מדברים על נוביצקי הבא ונחלש ככל שעונה עוברת, הוא אחת הסיבות לדיעכה של הניקס.

          8. האמת שזה סבבה לגמרי מה שהוא אמר, אם כך הדברים היו, ואני נפלתי לכותרות והספינים של התקשורת. לא שמעתי וקראתי לעומק את מה שקשור לניקס, ככה שנותר רק לקוות שילמד לדבר לתקשורת. ציניות וצחוקים לא עובר יפה במבחן הזיכרון והזמן, והשחקנים צריכים להיות פוליטיקאים ולדעת מתי לענות ועל מה.
            אני יכול להגיד על הארדן לדוגמא, או כריס פול עכשיו כי אני באמת עוקב יותר ברצינות, שהם כמעט ולא נופלים לטריקים האלו. (זכור לי את מקרה הcorner stones והjust pieces שעיוותו לחלוטין בזמנו ומאז הארדן למד).

  5. מה אתם אומרים על טרייד של אייזאה וקראודר
    על לו ויליאמס ודיאנדרה ג'ורדן

    קליבלנד תקבל זמן מנוחה ללברון וסנטר
    והקליפרס פשוט יהיו בוסטון של שנה שעברה עם טובייס ב -4 ובוזאן ב-5

    1. מצחיק.
      אבל בוא נלך עד הסוף, וגם טרייד שעובר – הנה על הטרייד שהצעת, אני מחזיר לך את כל בוסטון של שנה שעברה – בקליפרס:
      http://www.espn.com/nba/tradeMachine?tradeId=y87o9p77

      ואז הם ידיחו את גולדן סטייט בגמר המערב כי הם תמיד היו טובים באורקל. אבל יחטפו 40 הפרש במחצית נגד קליבלנד. בטוח שאתה רוצה את זה?

    2. אכן דאנדרה ג'ורדן לקאבס זה הדבר הראשון שעלה לי לראש כשקראתי על הטרייד של גריפין.
      אבל לא תמורת תומאס, אלא תמורת טריסטן ת'ומפסון ועוד שניים (תבחרו לבד, זה לא ממש משנה).

      ולו וויליאמס יכול להיות תוספת נאה לטרייד, אפילו הייתי מדמיין את החמישייה הפותחת הבאה:
      לברון, דאנדרה, תומאס, לאב, לו וויליאמס/דווין וייד (ברוטציה).
      בפעם הראשונה מזה שנים לקאבס תהיה חמישייה עם תפקידים ברורים ומוגדרים, בלי לברון כרכז, לאב כסנטר וכל מיני המצאות וירקות.

  6. תודה רבה. טרייד מעניין של בלייק, אני דווקא חושב שהקליפרס הרוויחו פה.
    אפשר הסבר על מה זה בחירת דראפט מוגנת?

    1. זה אומר שאם הבחירה נופלת בטווח המוגן אז הבחירה נשארת של הקבוצה ולא עוברת.
      דוגמא יש לך מהשנים האחרונות שהבחירה של הלייקרס עברה בטרייד לפילי אבל הייתה מוגנת 1-3 ואכן בשנתיים האחרונות היא נפלה במקום השני ונשארה של הלייקרס ולא עברה לפילי

        1. בד"כ כן, כמובן, תלוי בניסוח העיסקה.
          למשל, הבחירה המוגנת של דטרויט עוברת לקליפרס השנה. ואם היא יוצאת בטווח המוגן – דטרויט תעביר את הבחירה של השנה הבאה. וכו'

    2. הגנה אומרת, שהבחירה לא עוברת לקבוצה השניה אם היא יצאה במקומות המוגנים.
      "דטרויט מעבירה בחירה מוגנת 1-4 לקליפרס" אומר: הבחירה תעבור לקליפרס, אם היא יצאה בלוטרי במקום 5 ומטה. אחרת היא נשארת של דטרויט.

  7. נורא מצחיק. מנחם כותב מעורב מבולבל מלא בחצאי אמיתות וחצאי עובדות מהתחת… לדוגמא סרטן ואן גנדי הולך להשתמש המריאנוביץ? הפוך גוטה הפוך- הוא הרגע העביר אותו בטרייד.
    אבל זה מילא, מה שמדהים שיש פה עדר של רכיכות שמריע לכל מילה שרשומה פה ועוד בונה עליה תיאוריות אחרכך.
    ואני מדבר עליכם דובי והשני … למה שלא תנסו נגיד למצוא את המאמרים שמהם מנחם מעתיק חלקיקי תוכן שמוצאים מהקשרם?

  8. סביר להניח שהקליפרס יקבלו בחירה יפה בעונה הבאה, למרות התיאור המבולבל של מנחם.

    יחד עם האריס ובראדלי ? יופי של טרייד.

  9. למרות יכולת החזאת האייסים של אגאסי, עדיין סמפראס בדרך ניצח את אגאסי.
    וייתכן שהשפיעה על סמפראס מחלת מאמנו וחברו הקרוב שבסופו של דבר נפטר ממנה.
    דבר המחלה נודע לאקדח הטניס לפני רבע הגמר נגד קורייר ובצדלק עצמו קורייר הוביל בשתי מערכות כשפיט מושפע מהידיעה המעציבה אך אח"כ ניצח בשלוש מערכות רצופות כשהוא מכה ובוכה, מכה ובוכה ואאל"ט, היו לו כמה אייסים רצופים בזמן הזה.

  10. איזה שטויות.

    די מדהים כמה אנשים גם כאן וגם בתקשורת האמריקנית לא קולטים שאין סרט כזה לברון לקליפרס, בטח ובטח שלא לקליפרס האלה אחרי הטרייד הזה.
    הכי מצחיק שלקליפרס זה דווקא ברור לגמרי והם בכלל לא מכוונים לשם.

    מה שכן בטוח הוא שהם ינסו לשים את עצמם בעמדה אטרקטיבית לקראת קיץ 2019 והכוכבים הגדולים שמסיימים חוזה או יכולים לצאת ממנו אז, והם אפילו מכינים את עצמם לאפשרות שהם עדיין לא יהיו אטרקטיביים מספיק ויצטרכו לחכות שנה נוספת כדי למשוך שחקן חופשי תותח או שניים.

  11. לגבי שלושת האמריקנים הנ"ל, באותן שנים היו לפחות שלושה אמריקנים בין 10 הטניסאים המובילים בדירוג העולמי, השלושה הנ"ל. במשך זמן ניכר היה גם מייקל צ'אנג בין העשירייה הראשונה ובחלק מהזמן הזה היה גם ארון קריקסטיין (מקווה שלא טעיתי בשם) בעשייריה המובילה.

  12. עיסקה גרועה לשתי הקבוצות,
    ואן גנדי מוביל את דטרויט לתהליך בניה של עוד 20 שנה והקליפרס איבדו את הכוכב הכי גדול שלהם.

  13. מה שכן, אחרי הטרייד הזה, כל שחקן מקסימום שם סעיף no trade בחוזה שלו, חא משנה מה אומרים לו ואיזה הצגות מרימים לו.
    Clippers for life עאלק

    1. המעבר של בלייק גרם לי לחשוב לרגע על הארדן.
      nah, ביוסטון זה לעולם לא יקרה.
      נכון, מורי שומע?

  14. אחלה מעורב. גריפין עשה טעות שלא דרש חוזה ביטול טרייד, אבל יכולה להיות לו גם מורשת לא רעה בדטרויט. מבחינת פורזינגיס – נכון ששחקן ותיק יעזור, אבל הוא גם יכול להשתפר. יש לו מעט מדי אסיסטים למשחק.

    1. מה ז"א לא דרש, מי אומר שהיה מקבל? ואם התשובה שלילית, איזה מועדונים בליגה היו קופצים להציע לו חוזה עם סעיף כזה?

          1. אני מאוד מעריך את גריפין, הן כשחקן והן כאדם.
            אני ממש לא מסכים עם הדיעות שהוא סרטן בחדר הלבשה, נראה בחור חיובי מאוד ומחויב, רק מה – אימפולסיבי. כמו כל ג'ינג'י.

          2. השמועות לגביו לא טובות, והעדות המצולמת עם המעסה רק תומכת בזה.

            ועדיין, חוץ מ לברון, יאניס, קיירי, אמביד ואולי וול כשהוא בריא – אין אף שחקן במזרח שבאופן ברור יותר טוב מבלייק, אז צריך לקחת, לשמוח, ורק לקוות שסוף סוף ישאר בריא.

  15. איפה הטורים של מנחם שהיו מדליקים פה את כולם….גריפין שחקן שנוטה להיפצע. אי אפשר לבנות על שחקנים כאלו פרנצ'ייז .בכל מקרה זה טרייד טוב לקליפרס.
    עכשיו 2 הקבוצות של ל.א. הן פח אשפה אחד גדול.
    אמפריות נופלות לאט ?

    1. תכלס גם הטרייד הזה כבר סגור.
      המחלוקת האחרונה זה את מי יציגו בבוסטון קודם, אותו או את אנתוני דייויס. עניינים של אגו. אף אחד משניהם לא מוכן לחמם את השני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט