אירועי דיומא – 27.01.2018

כדורגל

ליגת העל – מחזור 20 / מתן גילור

16:00 הפועל עכו-הפועל חיפה (ספורט 4). שתי הקבוצות מגיעות אחרי הפסד ביתי. לשתיהן המשחק חשוב. עכו הפסידה לב"ש 1:0. היא במקום האחרון עם 9 נקודות, 7 מתחת לקו האדום. מצבה קריטי. הפועל הפסידה לק"ש 2:0. היא במקום הרביעי עם 36 נקודות. 5 מהפסגה, אך מה שיותר צריך לעניין אותה זה 5 ממקום חמישי. במקרה בו ב"ש או י-ם תזכנה בגביע, המקום הרביעי יהיה שווה מקום במוקדמות הליגה האירופאית. חנן ממן, כוכב הקבוצה, חתם בב"ש ביום חמישי האחרון. הקבוצות נפגשו ביום שלישי האחרון באותו המקום במסגרת גביע המדינה. ידה של הפועל היתה על העליונה עם ניצחון 2:1. אבל השבוע נוכחנו שוב כמה קשה לנצח את אותה היריבה באותו האצטדיון בסמיכות. בסיבוב הקודם ניצחה הפועל 0:4.

18:00 הפועל אשקלון-מועדון ספורט עירוני אשדוד (ספורט 5 לייב). משחק על 6 נקודות על המקום בליגה, כמאמר הקלישאה. הפועל אשקלון מגיע אחרי הפסד למכבי ת"א 1:3 למרות שהובילה ראשונה. היא במקום ה-12 עם 16 נקודות. אשדוד סיימה בתיקו ביתי 0:0 עם מכבי ובאמצע השבוע הספיקה להעפיל לרבע גמר גביע המדינה, כלומר העייפות עשויה להשפיע. לאשדוד 13 נקודות במקום ה-13. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

18:15 מכבי חיפה-מכבי פתח תקוה (ספורט 4). לשתי הקבוצות די נגמרה הליגה. למכבי פ"ת יש עוד סיכוי (די נמוך) להעפיל לפלייאוף העליון. למכבי יש עוד סיכוי (די נמוך) לרדת ליגה. העייפות תשחק לטובת פ"ת, אחרי שמכבי שיחקה במסגרת שמינית גמר גביע המדינה ביום רביעי. במחזור הקודם סיימה מכבי ב-0:0 עם אשדוד והיא במקום ה-10 עם 20 נקודות. פ"ת סיימה בתיקו 1:1 עם נתניה והיא במקום ה-8 עם 23 נקודות. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 2:2.

20:30 הפועל באר שבע-הפועל רעננה (ספורט 4). שתי הקבוצות העפילו באמצע השבוע לרבע גמר גביע המדינה. ב"ש חזרה לנצח בליגה עם 1:0 בעכו, אך איבדה את המקום הראשון למכבי ת"א על רקע מספר נמוך יותר של שערי זכות. לקבוצה 41 נקודות. רעננה סיימה בתיקו 1:1 עם בני יהודה ועשה עוד צעד קטן לקראת הישארות בליגה, כשהיא עם 17 נקודות במקום ה-11, שומרת על פער 4 הנקודות מהמקום ממנו יורדים לליגה השניה. בסיבוב הקודם ניצחה ב"ש 3:1.

לה ליגה – מחזור 21 / שגיא נאור

17:15 ולנסיה -ריאל מדריד (ערוץ one). אחרי הניצחון הגדול 7-1 על לה קורוניה במחזור הקודם כולם חשבו שאלופת אירופה יוצאת לדרך חדשה והעונה שלה מתחילה מחדש אך אז הגיעה הדחה המביכה בגביע ללגאנס אחרי הפסד בברנבאו 2-1. קשה להאמין אבל מהמועמדת מספר אחת לאליפות, הבלאנקוס מוצאים עצמם נאבקים על מקום בארבע הראשונות כדי לא להישאר מחוץ לליגת האלופות בעונה הבאה – רק נקודה מפרידה בינם לויאריאל במקום החמישי ו-3 מסביליה בשישי (לריאל גם משחק חסר). ולנסיה מגיעה אחרי שהצליחה להעפיל לחצי גמר הגביע עם נצחון בפנדלים אבל שם תחכה לה ברצלונה. היא מגיעה בכושר בינוני עם 3 הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים שלה ותנסה להתאושש ולהעמיק את המשבר של ריאל. סימונה זאזא מוביל אותה עם 10 שערים, אחד יותר מרודריגו.  

בונדסליגה – מחזור 20 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: באיירן מינכן-הופנהיים (ספורט 3). הליגה הזאת כבר באמת הופכת להיות לא רלוונטית. היריבות מהמקום השני ומטה ממשיכות לאבד גובה, אך את באיירן זה לא מעניין, והיא עושה את שלה עם רצף נצחונות המעמיד את יתרונה בפסגה על 16 נקודות כרגע. לפיכך הדברים העיקריים המעניינים את הבווארים כרגע הם דברים כמו ציון מאה השערים של תומאס מולר, לאחר שכבש צמד מול ורדר ברמן. הופנהיים (שספגה רביעייה מלברקוזן) היא עוד אחת מהקבוצות בבטן האינסופית של הטבלה, והיא כנראה תהיה עוד אחת מהקבוצות שתישלח מהאליאנץ ארינה הבייתה עם הפסד .

16:30: בורוסיה דורטמונד-פרייבורג (ספורט 2). לדורטמונד הייתה בסוף השבוע הזדמנות פז לחזור למקום השני לאחר הפסדי הנקודות של יריבותיה ל"צמרת", אך היא בזבזה אותה בתיקו המאופס מול וולפסבורג החלשה. דומה שסאגת העזיבה של אובמיאנג המושעה משפיעה על הקבוצה, הנראית אנמית לחלוטין בהתקפה בלעדיו. פרייבורג היא מהקבוצות הבודדות בליגה הקרובות לתחתית יותר מאשר לצמרת, לא משהו שאומר הרבה על תוצאת המשחק הצפוייה היום, כפי שהניצחון שלה על לייפציג בשבוע שעבר הראה.

16:30: ר.ב. לייפציג-המבורג (פריצות בספורט 2). לייפציג היא עוד חברה בנדנדת הצמרת, כשהמקום השני בו אחזה לזמן קצר נשמט מידיה לאחר ההפסד לפרייבורג. היום היא בכל זאת תהיה פייבוריטית ברורה מול היריבה (עוד משהו שלא קורה הרבה בליגה). זו נמצאת במשבר החמור ביותר מבין כל קבוצות הליגה. היא במקום הלפני אחרון עם ארבעה הפסדים רצופים, כשהאחרון הוא לנועלת הטבלה קלן. בעקבות המשבר, מונה לתפקיד המאמן שחקן העבר שלה, ברנד הולרבאך, שינסה להשאיר את הקבוצה בליגה הבכירה העונה.

16:30: שטוטגארט-שאלקה 04 (פריצות בספורט 2). עוד קרב "צמרת". המומנטום של שאלקה נעצר בתיקו שלה מול האנובר, כשאת עיקר האש סופג קשרה, ליאון גורצקה, שסיכם על מעבר שורות באיירן בעונה הבאה. היא עדיין נמצאת בחבורה הצפופה של קבוצות עם מאזן זה במקום השני. פרנקפורט, הנמצאת נקודה מתחתיה, זכתה לניצחון במחזור הקודם לאחר מספר תוצאות תיקו.

סרייה A – מחזור 22 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: קייבו-יובנטוס (ספורט +5). יובנטוס משיכה לנצח בליגה (7 מתוך 8 משחקים כעת), ולהשאיר את הפער מנאפולי המובילה על נקודה בודדת. הקבוצה תיאלץ להמשיך לשחק ללא פאולו דיבאלה הפצוע, שייעדר כפי הנראה לתקופה ארוכה. גם בלעדיו, היא אמורה לנצח היום בקלות את היריבה מהתחתית, זו שספגה חמישייה במשחקה האחרון מול לאציו.

ליגה צרפתית – מחזור 23 / דוד "פאקו" סעדה

18:00: פ.ס.ז'-מונפלייה (ספורט 5). פ.ס.ז' ספגה הפסד נדיר בסוף השבוע בליגה מול השנייה ליון. מכה קטנה בכנף, היות וההפרש בין השתיים עדיין עומד על 8 נקודות. את המשחק החשוב יותר מבחינתה, בגביע באמצע השבוע מול גנגאן, היא כבר דאגה לנצח. היריבה היום ממרכז הטבלה היא קבוצה מאות הסקאלה של גנגאן, כך שהמפלצת עשוייה להמשיך ולהתאושש גם על חשבונה. אגב, אחד הדברים המעסיקים את מעריצי הקבוצה הוא עתידו של ניימאר בקבוצה, על רקע היחס העויין לו הוא זוכה מהאוהדים, וגם על רקע החיזורים הנמרצים מצידה של ריאל מדריד.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 15 

20:00 הפועל אילת -הפועל ת"א (ספורט 5).הפועל ת"א היא אחת הקבוצות החמות לאחרונה בליגת העל. האדומים של דני פרנקו ניצחו שלושה מתוך ארבעת המשחקים האחרונים שלהם, שניים מהם מול מכבי ת"א והפועל ירושלים במשחקי חוץ. הערב תגיע הקבוצה החמה מתל אביב לעיר הכי חמה בישראל בתקווה לרשום לראשונה זה שנתיים שלושה ניצחונות רצופים. היריבה, הקבוצה הביתית מאילת, אמורה בהחלט להיות קבוצה נוחה להפועל ת"א לשבור את המחסום המנטאלי הזה מולה. אילת מגיעה למשחק עם שלושה זרים בלבד (אריק גריפין, אקס גלבוע/גליל המצטיין, חתם בקבוצה אבל יגיע לארץ רק מחר) ועם סגל ישראלי חסר (ניב ברקוביץ' פצוע) ואחרי שהובסה בשבוע שעבר ב-27 הפרש בנהריה באותו הרכב, הציפיות מן הסגל של שרון דרוקר הן נמוכות.

אז מה יגבר על מה – ההיגיון ויחסי הכוחות הספורטיביים או המסורת של הפועל ת"א, שבין היתר כוללת הפסדים קבועים באילת וחוסר יכולת לשמור על יציבות?. הפעם נהמר על החבורה של דני פרנקו.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

    1. מתעסק יותר מדי בסטטיסטיקת הכיבושים שלו. הגיע בגלל זה לפיצוץ עם קבאני כבר בתחילת העונה. עכשיו הדברים כאילו הסתדרו, אבל זה מדי פעם צף אל מעל פני השטח. למשל כשפסקו להם פנדל לפני שבועיים, והיה תורו לבעוט, אז הוא לא היה מוכן לוותר על זה אפילו שאם קבאני היה בועט וכובש, הוא היה שובר את שיא הכיבושים במועדון. הוא גם לא ממש מכחיש שהחיזורים של ריאל לא רלוונטיים מבחינתו. די המאיס עצמו על האוהדים בגלל כל זה.

    1. כן היא ממש לוחמת.התחלתי את המשחק די ניטרלי עם נטייה קלה לווזניאקי.מהמערכה השניה אני 100 אחוז האלפ למרות שתתקשה לנצח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט