מעורב 'ג'ייסון קיד' ליום שלישי בערב / מנחם לס

1. מסתבר שהבאקס רצו בפיטורי קיד כבר לפני זמן די רב

לפי אתר החובבים של הבאקס BREW HOOPS הקאבס רצו לפטר את ג'ייסון קיד כבר די מזמן אבל ג'יאניס אנטטוקונמפו  עמד בדרכם. הוא מרגיש חייב לג'ייסון והוא התנגד בכל תוקף לפיטוריו.

עכשיו כשקיד פוטר, רמונה שרלבורן מדווחת שהגריק פריק צילצל לג'ייסון לפני ההחלטה הסופית ואמר שהוא יעשה הכל למנוע את פיטוריו.

 

Jason Kidd tells ESPN that Milwaukee Bucks star Giannis Antetokounmpo called him about 15 minutes before Kidd was officially notified he'd been fired by the Bucks and offered to help save his job.

טוב. הגריק פריק עדיין הוא לא לברון, וסירובו לפיטורי ג'ייסון קיד לא החזיק איתו מספיק חרדל, כמו שאומרים אצלנו.

2. מדוע ג'ייסון קיד פוטר? (דיעה מס' 1)

(הרב קול, היהודי הפילנטרופ שהיה בעל הבאקס, שיצר את רשת חנויות הכלבו KOHL'S – היום מתחרה קשה ל-MACY'S)

בקטע הבא אכניס סיבות שמומחה כדורסל קרוב לעניינים בבאקס נותן לפיטוריו של ג'ייסון קיד.

כאן אכניס את דעתו של מומחה כדורסל קשיש מגרינוויל, שחי עם העסק הזה עוד מימיו של בוב פטיט ככוכב ההאוקס: אף איש, באף מקום – לא בטוויטרים, לא בבלוגים, לא בעיתונים, לא ברדיו, לא בפודקאסט ולא בטיווי – לא הזכיר (מלבד וינפילד בנקודה מס' 6 שהוא מזכיר): קיד קיבל את הג'וב בבאקס בגלל "חברו" מרק לסארי, שרק קנה את מילווקי מהרב קול היהודי.

אבל נחזור מעט אחורה: מיד עם חתימתו כמאמן הנטס הוא הושעה לשני משחקים  בגין הודאתו באשמה של נהיגה בשכרות ב-2012. בנובמבר הראשון שלו כמאמן הוא נקנס ב- $50,000 על הוראתו לשחקנו טיישון פרינץ להתנגש בו כדי שכוס הקוקה-קולה שלו תיזרק על הפארקט והמשחק ייעצר כך שהוא יוכל לשרטט את התרגיל האחרון לקבוצתו חסרת הטיים אאוט.

אבל אז הובאו קווין גארנט, פול פירס, וג'ו ג'ונסון והנטס הגיעה להישגים לא רעים כולל סיום עונה ברקורד חיובי (38-44), וכמה עיטורי "מאמן החודש" במזרח. הנטס אפילו הגיעו לפלייאוף בעונת 2014 וניצחו בסיבוב הראשון של הפלייאוף את טורונטו בשבעה משחקים, אבל אז הפסידו למיאמי 4-1 בחצי גמר המזרח..

ואז באה הבומבה.

לפתע ג'ייסטון קיד עזב את הנטס וחתם כמאמן מילווקי ביולי 2014. מילווקי נתנו לנטס עבור קיד שתי בחירות דראפט ראשונות ב-2015 וב-2019. איש לא הבין את המעבר מברוקלין למילווקי הקרה, אבל אומרים שקיד ביקש תפקידי הנהלה בנטס מלבד תפקידו כמאמן ראשי, וסירבו לו. לך תדע.

(אבל מה שכן ידוע הוא שלקיד היה "חבר" טוב ושמו מרק לסרי. מיד אחרי שלסרי קנה את הקבוצה קיד הובא כמאמן.,זה מה שנקרא "MAJORITY OWNER". אולי היום הוא אפילו הוא הפך ל-MINORITY OWNER!)

ממש לפני החתמת ג'ייסון ביולי, הרב קול מכר את הקבוצה עבור 550 מיליון לקבוצת ביליונרים מניו יורק בראשות גברת ומר מרק לסרי באפריל של אותה שנה!

לקיד היה 'חבר' והוא מרק לסרי. מסתבר שלסרי כבר לא הקובע היחידי כי הצטרפו אליו ווס אדנס וג'יימי דינאן, או שהוא כבר לא 'חבר' כזה טוב! הכל יוסבר במס' 6 בקטע הבא!

 

3. למה ג'ייסון קיד פוטר? (דיעה מס' 2)

לפי קריסטיאן וינפילד () התורם רבות לאתר החובבים של מילווקי (ועוד) היו 6 סיבות עיקריות מדוע קיד פוטר:

1. ההנהלה לא האמינה שהבאקס יכולה להגיע רחוק עם קיד.

וינפילד מציע שניזכר ביום המדיה של הבאקס בו אמר המנכ"ל ג'ון הורסט(what general manager Jon Horst said) :

“We believe this gives our team the best opportunity to have the most success this season, the success that we expect, and going forward long-term,” Horst said Monday evening. “You have short windows in the NBA to build toward contention and actually contend, and we didn’t wanna waste time in putting our team in the best position to do that.”

החלון להצלחה ב-NBA הוא כמו גשר צר. אין הרבה הזדמנויות להיכנס לתוכו ולעוברו. היווני הוחתם על 4 שנים עבור 100 מיליון עד 2020-21. בעונה זאת הגריק פריק הופך לשחקן חופשי בלתי מוגבל והוא רק בן 26. עד אז מילווקי באקס חייבת לנצח לפחות את אליפות המזרח כי אחרת מאומה לא יחזיק את ג'יאניס מעבר לתאריך זה, ואז הוא ס"ה בחצי הקריירה שלו (אם לא פחות מחצי).

ג'יאניס הוא הכוכב הגדול ביותר שהיה למילווקי מאד ריי אלן ב-1996. עד עתה היווני נאמן לקלוב שהחתים אותו ב-2013.

2. הגנת מיולווקי היא גרועה מאד

רק לאטלנטה, אורלנדו, פיניקס, ולקאבס הגנות גרועות יותר משל הבאקס.

קיד הבטיח שהוא יעשה מהבאקס קבוצת הגנה שכולם יקנאו בה (implemented an aggressive defensive scheme) – הגנה אגרסיבית שלא תאפשר ליריב לבצע מסירות. זאת אמורה היתה להיות "הגנת בליץ" השולחת שני מגינים למחזיק בכדור ובכך גורמת ליריב איבודי כדור.

The idea was supposed to take offenses completely out of their comfort zone and force floating passes that took teams away from their game plans.

ההגנה של קיד עבדה לא רע בעונת 2014-15, אבל מאז היא אחת הבלתי אפקטיביות ביותר בכל הליגה, למרות שקיד המשיך להאמין בה (במיוחד כשהיה לו את המתאבד האוסטראלי  מת'יו דלבדובה. מאז, בשלוש העונות הבאות הגנת מילווקי היתה מס' 19, 22, והעונה 25 בליגה.

3. קיד הסביר את בעיות הקבוצה בגילה הצעיר

זה אולי היה נכון כשהסופרסטאר שלך הוא בן 22. אבל הוא בן 25 היום  והוא הצעיר ביותר בחמישייה.

בוידיאו הבא הוא מסביר את בעיות הבאקס בגילה הצעיר כשהוא אומר:

“I think when you, you know, become 25 or, you know, in the 28 range, you tend to think about the game. We’re talking about kids that are thinking about trying to put the ball in the basket

 בטוויטר שלו הוא כתב על גילה הצעיר של קבוצתו:

View image on Twitter
הגיל הממוצע של הרוסטר של הבאקס הוא 26.3. יש 7 קבוצות צעירות מהבאקס בליגה. אריק בלדסאו הוא בן 28; ג'יאניס בן 25; קריס מידלטון הוא בן 26; ג'ברי פרקר בן 22, וטוני סנל בן 26 (או ג'ון הנסון שהוא בן 27).
קיד הבטיח 50 ניצחונות לפני העונה (50 wins in the preseason press conference). זה לא יקרה.
  .

4. לקיד ישנן 'בעיות' עם Jabari Parker

לפי ריאן רוסילו מהוושינגטון פוסט , השניים הגיעו לנקודת רתיחה ( issues between Kidd and the recovering Parker). המצב הגיע עד כדי כך שהשניים לא מדברים ביניהם. קיד ידוע בהתנהגותו הילדותית, וה'ברוגז' שהוא עושה עם שחקנים (למשל קווין גארנט). החבר היחידי שיש לו בקבוצה הוא היווני.

.

5. הבאקס הם UNDERACHIEVERS. פשוטו כמשמעותו

בעונה שעברה הבאקס לקחו את טורונטו לשבעה משחקים בפלייאוף. כולם היו בטוחים שעם הצטיינותו הבלתי מצופה של מלקולם ברנדון הבאקס ימשיכו עם המומנטום של העונה שעברה עד לאיים על עליונות המזרח.

במקום זאת? אכזבה כללית לאורך ולרוחב.

הבאקס הפסידו שניים רצופים לשיקגו בולס הצעירה, פעמיים למיאמי היט, ופעמיים לטורונטו, והכל לפני שפילדלפיה סחטה להם את הנשמה ב-22 הפרש.
מילווקי היא אחת מאכזבות העונה נכון להיום. היא לוחמת עתה בציפורניים לא על עליונות המזרח, אלא על כניסה לפלייאוף!

6. מי בדיוק הוא בעל מילווקי באקס?

כתבתי כבר על זה. אבל לפי וינפילד זוהי שאלה כלל לא ברורה. פעם כולנו חשבנו שבעלי מילווקי הם מרק לסארי ואשתו. עכשיו מסתבר שזה לא נכון. יש להם שותפים לעסק (According to ESPN’s Zach Lowe and Brian Windhorst, ).

השותפים שלהם הם ווס אדנס וג'יימי דינאן, שניים שאין להם כל מחוייבות לג'ייסון קיד. (אדנס הוא המועמד להיות מושל ויסקונסין!!!)

מסתבר שבין הלסאר'ים והשניים האחרים התעוררו בעיות. הם-הם שהחתימו את ג'סטין זאניק מיוטה להיות סגן המנכ"ל, עם הבטחה שהוא יהיה המנכ"ל הבא להורסט.

זאניק הוא כוכב עולה.

תראו, אני לא מבין בדיוק מה קורה, אבל ברור שג'ייסון קיד הפך לחייל בלתי חשוב בשחמט המסובך הזה שאולי מישהו מכם יכול להסביר. אני פשוט מעתיק:

לפי לאו ווינדהורסט –

according to Lowe and Windhorst, he took the job with the understanding he would succeed Hammond as general manager. Today, Jon Horst is GM after nine years in the Bucks’ front office as director of basketball operations.

Milwaukee made the decision on Horst, according to ESPN’s Adrian Wojnarowski, because Zanik had the full support of only two of the three owners. Edens, according to the report, “soured on Zanik” and wanted to conduct a full search.

Edens, though, is Milwaukee’s designated governor — much like Jeanie Buss is to the Los Angeles Lakers — and he has authority over all basketball decisions. Even after conducting a full GM search, Zanik still held a 2-1 majority vote, and usually a majority vote is enough. But Edens still was not sold on Zanik, and the three eventually decided on Horst, while Zanik returned to Utah.

Edens categorically denied the trio of owners had any issues back in March 2016:

“Nothing whatsoever,” Edens said, according to the Milwaukee Journal Sentinel’s Charles Gardner. “It’s just complete fiction.

”The thing that was most disappointing and inaccurate, of somehow discord among the owners, nothing could be farther from the truth. I don’t know where any of this stuff comes from. In this case it was so misplaced.”

 כל מה שאני יודע הוא שג'ייסון קיד פוטר, וחברו – בעל הקבוצה מרק לסארי שהפך לבעל קבוצה חלקי – כבר לא יכול היה להצילו, או לא רצה להצילו.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 46 תגובות

      1. זה אבוד, עד שלברון לא יאנוס איזו חדרנית לארוחת בוקר, אוהדי הלייקרס וה-ללל ימשיכו לשנוא אותו #striveforgreatness

  1. תודה מנחם. אני אוהב את קיד בתור מאמן ואהבתי את מה שהוא עשה עם הבאקס בתקופה שלו שם. הקבוצה אמנם לא הייתה בתקופה טובה אבל נראה כאילו שכחו (רצו לשכוח יותר נכון) די מהר את ההצלחה אליה הגיעו עם קיד. נכון לעכשיו אומרים שעוזר המאמן יאמן עד סוף העונה מה שלא מסתדר עם זה שהם חושבים שהוא לא יכל לקחת אותם לשלב הבא.

  2. מה נסגר?
    עכשיו ג'יילן רוז מ-espn מדווח שקוואי רוצה לעזוב את הספארס כי הם לא סיפקו לו כוכב נוסף לידו.
    והליצן איי סמית אומר שלאב צריך לעזוב את הקאבס כי הוא לא רוצה להיות שם.

    שתי הקבוצות נפגשות הלילה. שמחה וששון.

    1. כשהייתי במשחק של הוויזארדז נגד הקאבס, באמצע דצמבר – החוויה הכי חזקה שלי הייתה קווין לאב. צריך לשבת באולם ולצפות בכל המגרש כל הזמן כדי להבין כמה הוא מיוחד. ממש כך -לא ידעתי את זה עד שלא ראיתי בעיניים. לא מפסיק לעבוד מהרגע הראשון עד האחרון, דוחף לכל ריבאונד, מרוכז בכל זריקה, הולך לכל כדור, תמיד 100%. אני זוכר שזה היה חריג מאוד ביחס לאחרים, וגם מרגש מאוד.
      הקאבס לא ראויים ל-לאב ואני אשמח מאוד אם הוא יעבור משם. חבורה של בטלנים עלובים שחיים על הגב של לברון שמסדר להם חוזים מופרכים וטיולים לגמר הכללי, שנה אחרי שנה. איך הם בכלל מעיזים לדבר על לאב?

  3. תודה מנחם.
    אוף טופיק (הרי אני וואן טריק פוני) בהמשך לדיון עם גילרי ואחרים על ראסל וחבריו לקבוצה – לפי ג'ון שומן מ-אנ בי איי קום ראסל מסר לאדאמס עד כה העונה 120 אסיסטים. 15 יותר מכל צמד שחקנים אחר בליגה.

    1. שחקן העבר, דיברנו על זה. זה בכלל לא עניין של האם ווסט אגואיסט או קבוצתי או האם הוא מוסר טוב או לא או האם הוא מנהל משחק טוב או לא, אלא כמה נכון לאוקלהומה להיות ריכוזית סביבו. דאבס לא ריכוזים בסביב אף שחקן (השיטה אכן מתבססת מאד על יכולת של שחקן ספציפי, אבל הוא לא ריכוזי) וזה עובד להם. יוסטון כן ריכוזיים (והענה) זה עובד להם. השאלה היא האם זה הדבר הנכון בשביל אוק', שווסט את אדאמס יהיה האסיסט הנפוץ בליגה.

      1. ניסוח טוב מאוד של הבעייה. אני לא סגור על זה. נראה לי שעדיף בלי הריכוזיות, או לפחות עם פחות ממנה, אבל לא נראה לי שזה יקרה.

  4. אפקט קווין דוראנט ממשיך לחרב את הליגה. המסלול המהיר לאליפות. דוראנט פירק על זה את אוקלהומה אחרי גמר מערב. קיירי פירק את קליבלנד אחרי גמר הליגה. עכשיו קוואי נגד הספרז. גם הוא רוצה טבעת מהר. כי למה לו להיתקע בקבוצה מבוגרת בלי שום סיכוי בעתיד הקרוב.

        1. מסכים לגמרי. יפה ניסחת. לא אמרתי שזה דבר שלילי. בעיני זה יפה שדברים משתנים עם הזמן. כוכבים לא נקשרים לקבוצות אלא הולכים אל כוכבים אחרים כדי להיות רלוונטיים, וההנהלות צריכות להיות יצירתיות ודינמיות.

    1. תגיד שאלה אחת קטנה : האפקט דוראנט הזה שאתה מדבר עליו זה לא אפקט לברון בעצם? הוא לא עזב את קליבלנד בשביל לקחץ אליפות במיאמי? כרונולוגית זה לא היה לפני שדוראנט עזב אץ okc סתם אני תמה.

      1. והיתה השלישיה של בוסטון עוד לפני זה, ועוד מעברים ואיחודים של כוכבים.
        אלא שדוראנט זו קפיצת מדרגה מפלצתית. לחבור לקבוצת 9-73, שהרגע ניצחה אותך בגמר המערב, בתור MVP קודם ולחבור ל-MVP המכהן שנתיים רצוף, וכו'. ולפרק קבוצה קונטנדרית מהמדרגה הראשונה (אוקלהומה). זה משהו שלא נראה קודם אבל כמו שזה מסתמן, אולי נראה עוד בעתיד.

        1. והקאבס בעונה שלפני המעבר לא סיימו במזרח במקום הראשון במאזן של יותר מ 60 נצחונות. כרגיל נחנקו בפליאוף הגיעו לחצי גמר אז ההצטרפות לברון למיאמי לדעתי היא באותו scale של דואנט לגולדן. לדעתי כלומר.

  5. מעניין אם הספרס ילכו על פירוק ובניה מחדש
    מאחר והלייקרס לא אופציה עבורם ( לא מאמין שיתנו את קוואי )
    הם עשויים אולי לחפש טרייד עבורו מקבוצה עם כישרונות צעירים
    נראה לי שאורלנדו תהיה אחלה יעד לקוואי וסוג של נקמה של הספרס

    1. מה קורה העונה ? המים השקטים החליטו לגעוש? קודם מארק גאסול גורם לפיטורי מאמן, עכשיו רעשי חיכוך בין קאווי לספרס ( הייתי בטוח שהוא אילן עד לא מזמן…). לא נשארה איזה פיסת אגו רגועה בליגה,?

      1. +100 היתה שנה ומשהו רגועה בלי פיטורים של אף מאמן . קודם פידזדייל אחר כך בפיניקס (או ההיפך) עכשיו קיד… תיכף יתחיל צונאמי נראה לי יש הרבה מועמדים…

      2. טיפול רשלני של קבוצה בפציעות גורם לשחקנים לאבד אמון במערכת
        לדעתי זו הסיבה מס 1 שדוראנט זרק את OKC ( מלבד הרצון לקחת אליפות )

        1. זאת גם הסיבה העיקרית שבראדלי רצה לעזוב את בוסטון – לא כל כך הטיפול, כמו זה שלחצו אותו לחזור לפני שהרגיש מוכן, מה שהוביל לפציעות חוזרות.

          1. נכון. כנ"ל גם לגביי תומאס.

            המועדון לחץ עליהם לחזור, אבל בדיעבד הם התנהלו לא נכון עקב מידע שגוי מצד המחלקה הרפואית של הסלטיקס.

            לא סתם כל (!) המחלקה פוטרה בקיץ.

  6. לא הבנתי כלום…
    חוץ מזה שאין בגרינוויל שום מומחה לכלום…
    למה פיטרו את קיד מאד פשוט בלי להכביר מלים, מאבק שליטה בקבוצה כדי להכריח מישהו למכור .
    ברגע שקיד בחוץ היווני הולך בלי היווני אין כלום בקבוצה ואז לסארי בבעיה
    אין לפיטורין האלו שום קשר לכדורסל.
    בקשר לקוואי אין שום קשר בין קוואי לקיד ואין שום סיבה להזכירו כאן .

    1. כן מה שמצחיק זה שבהתחלה הוא כתב שב2020/1 יהיה בן 26, ואז פתאום החליט שהיום הוא בן 25…

      מבחינתי זה פשוט הצגה של איך מוח חריף עובד בגיל 81 , אי אפשר לבקש שלמות 🙂

  7. אני אוהב רת קידד. בפריים שלהם הברקס נראית נפלא אבל אין להם המשכיות. הם מאד רנדומלים.
    מקווה שנראה אותו מאמן קבוצה אחרת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט