אירועי דיומא – 24.01.2018

כדורגל

גביע המדינה – שמינית גמר / מתן גילור

19:00 מועדון ספורט עירוני אשדוד-מכבי נתניה (ספורט 5 לייב). שתי הקבוצות במעין מאבק הישרדות בליגה. אך ההבדל תהומיץ בעוד אשדוד נלחמת על מקומה בליגת העל בעונה הבאה והיא מתחת לקו האדום, נתניה עדיין צריכה להבטיח את מקומה בפלייאוף העליון. אין ספק למי המאבק צמוד, חשוב ומלחיץ יותר, מה שאומר, שהמשחק היום חשוב יותר דווקא לנתניה. שתיה קבוצות מגיעות אחרי תוצאת תיקו בליגה. לאשדוד היה יום מנוחה נוסף, שעשוי להשפיע במקרה של הארכה. קל וחמר כשערן לוי לא בנוי ל-120 דקות.

*המלצת צפייה* 21:00 מכבי חיפה-מכבי תל אביב (ספורט 5 לייב). שחזור של המשחק מהשבוע שעבר בו ניצחה ת"א 3:1. היא גם הפיבוריטית הברורה להיום, לא כל שכן אחרי שעברה להוביל את הטבלה. עם זאת, חובה להזכיר שבפעם שעברה שת"א ניצחה בליגה והשתיים נפגשו בשבוע העוקב בגביע, מכבי היא זו שחגגה. ההיסטוריה, המסורת, היריבות, הלחץ, הקהל. בקיצור, בלי קשר למצב הקבוצות, כשמדובר על משחק אחד של להיות או לחדול בין השתיים זה תמיד מעניין.

גביע הליגה האנגלי – חצי הגמר / שגיא נאור

22:00 ארסנל – צ'לסי (ספורט1). מנצ'סטר סיטי כבר מחכה בגמר אחרי ניצחון כפול על בריסטול ומובטח לנו גמר נהדר. אחרי 0-0 בסטאמפורד ברידג', הקבוצות ייפגשו באמירויות למפגש פתוח לחלוטין. ארסנל איבדה את אלכסיס סאנצ'ס אחרי חודשים של שמועות לגבי עתידו וקיבלה תמורתו את הנריק מחטריאן הארמני המצוין. הבלוז מגיעים אחרי 4-0 מרשים על ברייטון אבל אני אקח את זה בערבון מוגבל כי כל פעם שקבוצה עדיפה בהרבה מובילה 2-0 אחרי 6 דקות היא תצא עם נצחון מרשים. רק כמה ימים קודם לכן הם התקשו מול נוריץ' מליגת המשנה וניצחו רק אחרי פנדלים של המשחק החוזר. הימור שלי? למרות שארסנל קבוצה ביתית מובהקת העונה אני אומר 2-1 לאיטלקי על הצרפתי.

גביע המלך– רבע גמר / שגיא נאור

אלאבס – ולנסיה (ספורט3). העטלפים ניצחו 2-1 במשחק הראשון וינסו להמשיך את העונה המצוינת שלהם גם בגביע אבל הקבוצה הביתית תהווה יריב עיקש ו-1-0 קטן ישלח אותה לחצי הגמר.

22:00 ריאל מדריד – לגאנס (ספורט3). מרקו אסנסיו כבש את שער הניצחון בדקה ה-89 במשחק הראשון ונתן לריאל כדור הרגעה אחרי תקופה קשה. זה כנראה החזיר לשחקנים את הביטחון והם חזרו לעצמם עם 7-1 מוחץ על לה קורוניה (אחרי שהיו בפיגור). רונאלדו אומנם נפצע אבל הספיק לכבוש צמד בעונה נוראית מבחינתו ואולי המשחק הזה יהיה נקודת המפנה בעונה של הבלאנקוס. האורחת כנראה פספסה את ההזדמנות להדהים את האלופה במשחק הראשון ותנסה להחזיק על תוצאה מאופסת עד דקות הסיום ואז אולי לעקוץ ולהפוך את הסיפור למעניין.

סרייה A – השלמה / דוד "פאקו" סעדה

19:30: לאציו-אודינזה (ספורט 1). לאציו חזרה במשחקים האחרונים לכושר המפחיד שאפיין אותה בתחילת העונה. לפני שבועיים היא כבשה חמישייה לרשת ספאל, כשרביעייה מתוכה כבש הסקורר שלה צ'ירו אימובילה. בסוף השבוע היא כבשה עוד חמישייה לרשת קייבו, כשהפעם אימובילה לא השתתף בחגיגה עקב פציעה. מסע הכיבושים העלה אותה למקום השלישי בצמידות לאינטר המידרדרת, ממנה היא יכולה להתרחק במקרה של ניצחון צפוי היום. היריבה אמנם קבוצה פחות טובה, אך היא עד לא מכבר אחזה במומנטום אדיר שכלל חמישה נצחונות רצופים, מומנטום שנרגע מעט עם שתי תוצאות תיקו.

21:45: סמפדוריה-רומא (ספורט 5). הנציגה הרומאית השנייה נמצאת במצב הרבה פחות טוב מיריבתה העירונית. עם שישה משחקים רצופים ללא ניצחון כולל הדחה מהגביע, מדובר במשבר רציני מאד (משבר שצפו לקבוצה לפני תחילת העונה, עקב השינויים בהרכב). על מנת לחזור ולהיאבק על מקום בליגת האלופות, הקבוצה שבמקום החמישי חייבת לחזור ולנצח. אלא שהיום היא יוצאת למשחק קשה מאד נגד קבוצה הנמצאת מקום אחד מתחתיה. זו קבוצה שהייתה בכושר מטורף עד לא מכבר, כולל ניצחון על יובה, אלא שבתקופה האחרונה היא מגלה חוסר יציבות, עם ניצחונות והפסדים לסירוגין.

גביע צרפתי – רבע גמר / דוד "פאקו" סעדה

19:30: פ.ס.ז'-גנגאן (ספורט 3). פ.ס.ז' ספגה הפסד נדיר בסוף השבוע, משער בתוספת הזמן מול ליון. זה קרה לאחר שהקבוצה שיחקה ללא ניימאר הפצוע, איבדה את אמפה בפציעה במהלך המשחק ואת דני אלבס בהרחקה. קורה למפלצות הטובות ביותר. היום מול היריבה הבינונית ממרכז הטבלה, סביר יותר שנראה תוצאות מהסגנון של הנצחונות שקדמו להפסד הזה (גם אם לא שמינייה כפי שהיה מול דיז'ון).

22:00: מונאקו-ליון (ספורט 3). שתי קבוצות המצויות בקרב קשה בליגה על המקום השני נפגשות היום. שתיהן השיגו נצחונות בליגה, אבל באיזה הבדל. בעוד שמונאקו ניצחה את מץ האחרונה, ליון ניצחה את פ.ס.ז' המובילה במשחק ענק (מומלץ לחפש את השערים). מלבד הניצחון, מבין השתיים זו בהחלט ליון שנמצאת בכושר טוב יותר, ולמרות העובדה שהמשחק בחוץ, היא אמורה להיות פייבוריטית היום.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת האלופות של פיב"א – בית א' – מחזור 12

14:30 אניסיי קרסניורסק (ספורט 5). כשבאמתחתה 3 ניצחונות בלבד ב-11 משחקים מתייצבת הפועל חולון למשחק חוץ בצהרי היום בסיביר מול המדורגת אחרונה בבית והעשירית (מתוך 13) בליגה הצפון – אירופית, אניסיי. חולון הפסידה בשבוע שעבר לקרשיאקה הטורקית, לא לפני שאיבדה יתרון בן 20 נקודות ברבע השלישי ובכך איבדה סיכוי להמשיך במפעל הנוכחי בסוף הסיבוב בעוד שלושה משחקים. למזלה, או אולי 'לרוע מזלה', של חולון המקום השישי שבו היא מדורגת כיום (מתוך שמונה) יקנה לה במידה ותסיים בו מקום בשמינית הגמר של היורופקאפ, ניצחון היום בצהריים על הרוסים שמחזיקים בניצחון אחד פחות מחולון, יקרב את הקבוצה של דן שמיר ליעד הזה מאוד.

החורף בסיביר קר מאוד (למעלה מ-30 מעלות מתחת לאפס) ואולי בגלל זה הרוסים סובלים מרצף הפסדים בליגת האלופות של פיב"א. הניצחון האחרון שלהם נרשם במחזור הרביעי על יובנטוס ומאז הם רושמים שבעה הפסדים רצופים כולל בחולון בסיבוב הקודם 75-81. עם זאת, צריך לזכור שחולון בעצמה לא ניצחה העונה בחוץ באירופה וגם בליגה המקומית היא חלשה בהרבה מחוץ לאולם פרס. חולון גם תחסר את ג'ו אלכסנדר הפצוע ותקווה להצליח למרות זאת לצאת עם ניצחון חוץ ראשון העונה בליגת האלופות.

טניס / מתן גילור

אליפות אוסטרליה – רבע גמר

היום יתקיימו משחקי החלק התחתון של ההגרלה.

04:00 (שעה משוערת) טנניס סנדגרן-יון צ'אנג (יורוספורט). בשתי הפתעות ענק, סנדגרן ניצח את ט'יים ב-5 מערכות וצ'אנג הביס את נולה 0:3. מדהים לחשוב שאחד משני השחקנים האלה יהיה גחצי גמר גראנד סלאם. עבור סנדגרן מדבר על הזדמנות שספק אם תחזור. צ'אנג צעיר ומוכשר ועוד נכונו לו ימים יפים. השניים נפגשו כבר בתחיל החודש (המפגש היחיד ביניהם). צ'אנג ניצח ב-3 מערכות.

*המלצת צפייה* 10:30 תומאס ברדיך(19)-רוג'ר פדרר(2) (יורוספורט). לא כוחות היתה הכותרת מעל שני המשחקים הללו. 0:3 בכלל לא צמוד לברדיך על פניני ולפדרר על פוקסוביץ'. המנצח פה יהיה פיבוריט ברור גם בחצי הגמר. בטח אם יהיה מדובר על פדרר שיהיה זה פשע מבחינתו לא להעפיל לגמר, כשכל המדורגים הבכירים בחלק התחתון של ההגרלה נשרו בדרך.  25 מפגשי עבר היו בין השניים. 19:6 לטובת פדרר היא התוצאה. כולל 8 המשחקים האחרונים, קרי מאז שנת 2013. השניים נפגשו בטורניר גם בשנה שעברה, כשברדיך היה המדורג הבכיר מהשניים. זה לא מנע מפדרר לנצח 3:0. פדרר, יצוין, הוא השחקן היחיד השנה שטרם הפסיד מערכה.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. תודה רבה .
    נציין שבינתיים בנשים.
    המדורגת 1 סימונה האלפ הרומנייה הביסה את המדורגת 6
    קרולינה פלישקובה 3-6 2-6
    ותנסה לזכות בגרנד סלאם ראשון .
    היא תפגוש בחצי הגמר את הפייבוריטית הגרמנייה אנג'ליק קרבר המדורגת 21 אך זו שזכתה כאן ב 2016 היא הביסה היום את
    מדיסון קיז המדורגת 17 מארה"ב (הפמיניסטית גך הפלשינג מאדו ).
    1-6 2-6 .
    לפדרר יהיה פייט קשה מאד מצד הצ'כי והמנצח כאן פייבוריט לגמר למרות שהקוריאני מזכיר לי את נאדל שבא לכאן כמדומני ב 2005 בלי שאף אחד שמע עליו ואמנם הודח על ידי פדרר אך היה ברור שהוא כאן לתמיד .

    גביע המדינה .
    אשדוד -נתניה.
    אשדוד ניצחה בסיבוב הקודם באשקלון 3-1 בהארכה .
    נתניה ניצלה בעור שינייה מסנסציה בחדרה כשהישוותה בפעם השנייה בסוף ההארכה וניצחה מהנקודה הלבנה לאחר 2-2 ב 120 דקות .
    אשדוד ללא זכייה בגביע (הישג שיא חצי גמר ).
    נתניה זכתה פעם בודדת ב 78 ועם הופעה האחרונה בגמר ה 2014.

    מכבי חיפה – מכבי תל אביב .
    חיפה הדיחה את הפועל תל אביב מהנקודה הלבנה לאחר 1-1 ב 120 דקות .
    מכבי תל אביב לא ליקקה דבש מול בני ממבע לפני שניצחה 0-3 אך השער הראשון הובקע לאחר 70 דקות.
    מדובר בקבוצות מסורת בגביע .
    מכבי חיפה עם 6 זכיות בגביע ו 15 גמרים (ועוד גמר לפני קום המדינה ).
    מכבי תל אביב עם 17 זכיות ועוד 10 גמרים (ועוד 6 זכיות ו 9 גמרים לפני קום המדינה לסה"כ כולל של 23 גביעים + 13גמרים ).
    הם נפגשו גם 5 פעמים (ויש שיספרו 6 ) במשחקי גמר הגביע .
    המפגש הראשון התקיים ב 1962 .
    לאחר שהמפגש הראשון הסתיים ב 0-0 חיפה ניצחה 2-5 מנחם יספר לכם על רןבי יאנג והמשחק הזה.

    המפגש הבא התקיים בגמר87 .
    היה זה חתיכת משחק שהסתיים בניצחון תל אביבי מהנקודה לאחר 3-3 ב 120 דקות (הדיחה את ביתר האלופה 0-2 בחצי )
    במכבי כיכבו שחקנים כמו אלון נתן ושימעונוב .
    בחיפה היו אז קלינגר ובמיוחד אבי רן ז"ל למעשה במשחקו האחרון הרשמי בקריירה לפני הטרגדיה .

    הגמר הבא היה בעונת 93. חיפה ניצחה 0-1 דווקא מכבי תל אביב הייתה פייבוריטית כשסיימה שנייה בליגה לאחר ירושלים .
    גרנט היה המאמן ושיחקו בקבוצה אבי כהן הירושלמי שלח קלינגר זוהר נמני דריקס וכמובן אובארוב ופוליקרוב .
    בצד של חיפה כיכבו ברקוביץ ועטר שגם כבש את שער הניצחון בדקה ה 79 .

    4. הגמר הבא היה ב 2002 תל אביב ניצחה 4-5 מהנקודה לאחר 0-0 משמים ב120 דקות .

    5.הגמר האחרון כזכור 2016 חיפה הפתיעה עם 0-1 .
    תל אביב אגב עם 3 גמרים ברציפות.
    נציין לסיום שהרוש ואלברמן מול קבוצתם בעונה שעברה .
    בצד השני עשוי לקבל דקות אלירן עטר עד לא מזמן בירוק.

  2. שכחנו להזכיר היום את הגרלת ליגת האומות .
    ישראל שובצה עם סקוטלנד ואלבניה לבית משולש מה שמקטין מאד את סיכוייה להעפיל ליורו 2020 אבל משפר פלאים את סיכויי הנבחרת להעפיל ליורו 2024 (ולא בציניות ) תודות להחלטה הזויה של אופ"א שיכולה לקרוא תיגר של ממש על פיב"א מהכדורסל .

  3. הבעיה בארץ בכלל היא ניהול.
    העלתי סירטון גלישת גלים גולשת ברזילאית .
    נחשבת לגולשת גלים גבוהים הטובה בעולם .
    היו לה שתי תאונות כמעט קטלניות,הסתבר שהיא די טמבלית ,
    אבל תיחקרה את התאונות נכון הסיקה מסקנות נכונות עבדה קשה מאד חזרה ולקחה את הגלים הכי גבוהים .
    זו תרבות ספורט ,גם בכדורגל כדורסל מה שלא יהיה.
    אני לא מקבל שהבריזלאים חכמים מאיתנו ,ברור שהרבה יותר אתלטיים אבל לא יותר חכמים .
    רק שעם תוצאות לא מתוכחים ,אהה אוקיי מדינה גדולה …
    אוקיי תשוע לפינים ,איפה הם בכל ענף ואיפה אנחנו ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט