מעורב הופס למוצ"ש / מנחם לס

1. למה ה-NBA לא מסכימה שהבחירות לאול-סטאר יצולמו בטיווי?

משהו לא מריח לי כאן נכון. מדוע שה-NBA תסרב לצלם את בחירות השחקנים של לברון וסטפן קרי לחמישיות של שתי קבוצות ה-אול סטאר? ואז את הבחירות לשחקני הספסל? זוהי יכולה להיות תכנית טיווי עם רייטינג עצום.

האם יש לה משהו להחביא? ככה זה נראה לי בכל אופן!
*

*

2. טאטום לא מקבל מספיק כדורים!

 

ניקולאס פרייזר מאתר החובבים של הסלטיקס שואל מדוע ג'ייסון טאטום – שהוא כבר נתן לו את הכינוי 'דוכס', או בלע"ז DUKE, כמו האונ' בה למד שנה אחת – לא קולע יותר.

פרייזר נותן גם את התשובה: הכוכב בן ה-19 הזה לא מקבל מספיק כדורים לזריקה!

הוא קולע  באחוז מצויין של 57% (עם 46% מכובדים ביותר מהעומק), וברור שבעוד כמה שנים מועטות הוא יהיה אול סטאר, אבל הבעייה איתו (וזאת בעיית הקבוצה כולה) היא שהוא לא זורק יותר ממה שהוא זורק ולכן גם לא קולע יותר. למרות הדיוק המעולה שלו בקליעות, הוא רק השחקן הששי בסלטיקס במספר הזריקות שהוא לוקח: קיירי אירוינג, ג'יילן בראון, אל הורפורד, מרכוס סמארט, ומרכוס מוריס כולם לוקחים יותר מ-9.4 הזריקות שלו למשחק.

וכל זה כשסמארט קולע 35%, ומוריס משחק 7 דקות פחות מטאטום.

עבודת הרגליים שלו ומשחק ה-ISOLATION שלו מוזכרים ברמה בכל מקום, ועדיין במשחק ההפסד נגד פילי הוא לקח רק 8 זריקות, ונגד הפליקנס – עוד הפסד – רק 6 זריקות! בכל 11 ההפסדים של הסלטיקס העונה טאטום זרק 8.6 זריקות למשחק.

אחת הבעיות שפרייזר מצא היא העובדה שטאטום מתחיל משחקים במין "TIMIDNESS" (ביישנות; רכות לב). הוא בדק ברפרנס ומצא:

 According to Basketball Reference, he takes just over two shots per first quarter despite shooting 50 percent from the field and 46.7 percent from deep in that quarter. This coincides with the Celtics’ troubling tendency to fall behind early on in game

הבעייה השנייה היא המאמן בראד סטיבנס שעדיין לא התרגל לעובדה שטאטום הפך לשחקן כה הכרחי להצלחת הסלטיקס, וזאת אחרי שגורדון הייוארד ניפצע. "אני מאמין שאחרי האול סטאר טאטום יהפוך לאופצייה השלישית (אחרי אירוינג והורפורד, מ.ל) אם לא האופצייה השנייה. מכל השחקנים המדייקים ביותר מ-40% מה-3, טאטום מדורג רק 38  במספר הזריקות ל-3 שהוא לוקח למשחק (3.1). זה חייב להשתנות", כותב פרייזר.

3. מיכה אדאמס עם מאמר מעולה על סטפן קרי ב-ESPN (ותוספת שלי: "ומה כל כך מיוחד ויוצא דופן אצלו!")

*

*
http://www.espn.com/nba/story/_/id/22133946/stephen-curry-evolved-better-scorer-being-less-breathtaking-nba

כשסטפן קרי זכה ב-MVP לפני שנתיים הוא עשה זאת עם עונת הקליעה של שחקן הטובה בהסטוריה. כמובן שמה שסובב לכולם את הראשים היתה ההצגה הנפלאה שלו מה-3 לאורך כל העונה.

אבל מה שאנשים מחמיצים היא העובדה המטרפת מכולן: סטפן קרי זורק מה-2 לא פחות זריקות מאשר שקיל אוניל זרק בשיאו, והוא עושה זאת בדיוק גדול יותר!!! קרי סיים את העונה עם TRUE SHOOTING של 66.9%, האחוז הגדול ביותר אי פעם לשחקן הקולע יותר מ-20 נק' למשחק.

הוא כותב עוד ועוד, ובעיקר במה סטפן קרי הוא אפילו טוב יותר העונה מאשר לפני שנתיים בכמה קטגוריות. לכן המשחק הערב נגד יוסטון (שתי הקבוצות הן 1-1 העונה) הוא כה מעניין.

מאמרו ארוך ומלא טבלאות מאד מעניינות. לינק למעלה. מציע שתיכנסו למאמרו ואני מבטיח שלא תתאכזבו!

4. ללייקרס ישנן טענות נגד לונזו, והפעם ללא כל קשר לאביו!

אני לא חושב שאי פעם כתבתי מאמר או ידיעה על לונזו בול שאביר – לבאר – לא היה חלק ממנה.
אז הנה:
*
ריק ביוצ'ר כתב היום (reported in a feature ) שבלייקרס ישנו תיסכול רב ממשחקו הפסיבי – ולעתים אפאתי – של לונזו. במילים אחרות, מישהו צריך להכניס לו קצת פילפל בתחת (את זה הוא לא כתב; אלה הן מילותי שמסבירות בצורה ציורית ומובנת הרבה יותר את משחקו!).
ציטוט:

Part of Lonzo’s problem stems from his sometimes passive play, which has been striking considering his role as the team’s primary playmaker. If the Lakers are disturbed about anything in regard to Lonzo, it’s that, sources say.

 

לונזו הוא פצוע עתה עם פציעת ברך, ואיש לא אומר שהוא לא שחקן טוב עבור הלייקרס. הקומבינציה של גובהו, גופו הגדול עבור פוינט גארד, הגנתו המצויינת,  וראייתו המעולה שמסתיימת עם מסירות מצויינות מבטיחות לו את משבצת "1" להרבה זמן.

הקבוצה היא 8-1 כשהוא לא משחק. אבל ישנם לו רגעים במשחק בו הוא נראה כאילו הוא משוטט בעולם אחר, וכל מה שהוא רוצה זה להיפטר מהכדור במקום ליצור משהו טוב, דבר שהוא יכול לעשות כמעט מתי שהוא רוצה ומעוניין.

תוספת שלי: בעיית ה'הירדמות' היתה קיימת – וכמובן עדיין קיימת – אצל כמה שחקנים. הבעייה יכולה להיות בעייה מנטלית-ניאורולוגית של 'DAYDREAMING', או סתם בעייה של רוקי בעונתו הראשונה ב-NBA בה אסור שתהיה שנייה אחת של  'הירדמות' או 'שיכחה' בזמן ש-100% ריכוז כל הזמן, ואיסור לחשוב על כל דבר אחר בעת המשחק, הם חובה. מייקל ג'ורדן לא חשב אף פעם בעת המשחק על משחק הגולף מחר, ולברון לא מפסיק לחשוב על המשחק, משך כל המשחק, ללא עשירית שנייה של מחשבה על טראמפ. השאלה היא מה הוא המקרה של לונזו. DAYDREAMING יכול להיות תוצאה של בעייה אובססיבית-קומפלסיבית, ואז זוהי בעייה פסייקוטית:

https://qz.com/768436/daydreaming-can-become-so-maladaptive-it-looks-like-a-psychiatric-disorder/

אני ממש מקווה שבעייתו היא פשוט בעייה של רוקי ולא בעייה ניאורולוגית!

5. רודני הוד הוא השחקן החדש על כוונת הטרייד

אני יודע שכמה מכם לא מעריכים את מרק סטיין, אבל הוא הפך לאחד ממביאי ה'סקופים' הראשיים בכל הנוגע לענייני NBA, ולרוב הוא הראשון (או וורג'נובסקי) שמביא את הידיעה שהופכת לנחלת הכלל ביום הבא.
*
אני קולט אותו מיד כשהוא מבצבץ בניו יורק טיימס, ובניו יורק טיימס היו מזמן זורקים אותו אילו שלף מהמותן. אז אתמול הוא דיווח ( reported on Friday) שהג'אז כבר מחפשת טרייד עליו לפני ה-8 לפברואר.
*
אם אמנם זה נכון, אני מופתע מאד. הוד בן ה-25 היה אחד מאבני הפינה החשובים בבנייה החדשה של יוטה ג'אז. הוא קולע 16.7 נק' למשחק והוא אחד משחקני הג'אז הבולטים.אבל…הוא ממשיך להיפצע. הוא שיחק רק 35 משחקים העונה, וזה כנראה סיפור החיים שלו מאז הגיע לליגה.
*
מצד שני דונובן מיצ'ל כבר התפתח להיות כוכב הקבוצה, ואולי עבור הוד זה יהיה עניין של "משנה מקום משנה מזל". רודני הוד הוא טוב מדי מכדי שכמה קבוצות לא תרצינה לחטוף מיד.

6. הפלייז הטובים של אמש

*

*

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. סיימתי ארוחה חורפית משביעה בת 3 מנות, מעשה ידיה של ז'ורז'ט, טבחית הבית. יותר מדי חריף לטעמי אבל לא אמרתי כלום. תקינות פוליטית ארורה.

    בברכת אהלן וסהלן, תרבחי ותסעדי, נפטרתי ממנה ושלחתי את נהגי להוביל את האישה אל ביתה הרעוע, אי-שם באחד ממושבי האיזור. כהוקרה על שירותיה הטובים, צירפתי תשורה לילדיה הרבים מספור, עותק חתום ממאמרי האחרון: "עיונים משמימים בהתקפת המשולש – הטוב, הרע, והמשתנה הבלתי-תלוי והמשעמם-במיוחד".

    אני משוכנע שהם ישאבו ממנו הנאה מרובה.

  2. 1. כל הרעיון בטים לברון וטים קרי היה לראות את מי בוחר כל אחד ומהי האסטרטגיה. עכשיו שנודע שלא משדרים לכולם ברור שהכל יהיה פיקסד ואין שום קשר בין מה שלברון יבחר לקבוצה שלו.
    יכולים לספר לנו אלף ואחד סיפורים הכל.

    4. לונזו זה השחקן הכי פאסיבי וסטואי שאי פעם דרך על מגרש כדורסל. אני בכלל לא בטוח שהוא אוהב את את המשחק. לדעתי אבא שלו דחף אותו לשם. אני חולק עליך מנחם הוא אומנם נראה כאילו אתלטי אבל הגוף שלו ממש "דק" ויש 2 אופציות עיקריות בסוג גוף כזה- או שאתה "דק" עם שרירים מאורכים וחזקים כמו למשל רונדו ודוראנט או שאכלת אותה וזאת שאלה של זמן עד הפציעה הבאה.. וזאת שאחריה וזאת שאחריה.
    הוא חייב שינוי מאסיבי בתזונה שלו ובמשטר האימונים.

    אה ועוד משהו… המאזן 1-8 של הלייקס בלי לונזו זה בגלל שללייקרס יש בור ענק בעמדת הרכז ואין לה שום פתרון יצירתי בלעדיו והיא מניעה את הכדור בצורה קטסטרופלית.
    עם כל רכז אחר במקום לונזו היתה מתקבלת אותה תוצאה

  3. 1.מעולה מנחם, קרי מדהים זה לא רק הסיומת המדהימה מכל טווח, זה התנועה ללא כדור מדהימה היכולת להיות כל כך אפקטיבי ויעיל בלי הכדור זה משהו שחייבים ללמד את הילדים היום, בשיטה של גולדן סטייט הוא השחקן הטוב בקבוצה.

    2.רודני הוד חייב לעוף בטרייד וכמה שיותר מהר, כאשר היה פצוע ראו את העתיד הבהיר של הקבוצה הנעת כדור מופלאה מסירות פנימה והחוצה, גובר גם חייב לעבור בטרייד ולבנות על העתיד.

    3. סטיבנס מאמן מדהים ובן הטובים בליגה הוא חייב להכריח את טאטום לזרוק יותר דיברנו על זה לא מזמן באתר זה פשוט מבייש שמוריס וסמארט זורקים יותר ממנו, עם זאת הוא עדיין רול פלייר הוא עדיין לא ברמה מספיק גבוהה כדי להיות יעיל שההגנה מתמקדת בו (רואים את זה בצניחה הדראסטית שהורפורד או קיירי פצועים/נחים), הוא מפתיע מאוד בצד ההגנתי (הוא לעולם לא יהיה בראון בצד ההגנתי אבל בהחלט מציג חוכמת משחק שלא מתאימה לרוקי), אם איינג מצליח להביא את אייטון בדראפט עונה הבאה הלוחמים צריכים להיזהר.

    1. מסכים עם הכל. בדגש על הסלטיקס שעל הנושא הזה כבר עסקיננו.

      אין לי בהכרח בעייה שמוריס זורק הרבה כל עוד הוא חלק מהחמישיית ספסל והוא האופצייה ההתקפית שלי, כי זה יהיה או זריקה שלו או של סמארט ואני אעדיף שסמארט ימסור ולא יזרוק.

      הירידה בכמות הזריקות אכן צריכה לבוא מסמארט ואולי אף קצת מבראון, שהוא רק מאחורי אירווינג בכמות הזריקות לסל ולכן הוא כם בדרך כלל שני ברשימת קלעי הקבוצה.

  4. הידיעות של מנחם על הלייקרס זה בערך אותה אמינות של ידיעות על ישראל בעולם הערבי…

    אבל לפחות הוא שם כאן את המקור הפעם ככה שכולם יכולים לראות את זה.

    ומאד הגיוני שהוד על הטרייד בלוק.
    במצב הסגל והחוזים של יוטה היום, אין הגיון לתת להוד את החוזה החדש והגדול שהוא ירצה בקיץ הקרוב.

    1. הסיבה שלא התייחסתי ל״ידיעה״, אי אפשר לקחת ידיעה כזאת ברצינות ולא צריך להיות יותר מדי חכם כדי לדעת מתי מנחם מנסה להוסיף צבע ופלפל לידיעה.

  5. 1. טאטום עדיין רוקי – הוא פשוט טרם הבין כמה הוא טוב. פול פירס הבא…
    2. הקטע עם בול לדעתי זה שילוב של הכל: רוקי, אבא, לייקרס… רק לבחור למה הבחור נמצא ברף ציפיות ולחץ לא הגיוניים.
    3. הוד מצויין – SG איכותי ביותר ללא הפציעות שהוא סובל מהן. יתכן שהוא יהיה ממשיך דרכם של קרופורד ולו ויליאמס כשחקן השישי

  6. תודה מנחם. לגבי טייטום – זה באמת מעצבן לראות את ההתקפה של הסלטיקס הולכת למוריס וסמארט כשהוא על המגרש. אבל הוא בכל זאת רוקי וזה הגיוני, ככה שבטח באמת עם הזמן הוא יהיה אופציה לפחות רביעית אחרי בראון.
    בנוגע לרודני הוד – הרושם שלי מהבחור שהוא לא נהנה לעלות מהספסל ולהיות כינור שני במופע של דונובן מיטשל, ככה שיש מצב שזה רצון משותף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט