פריוויו יום שלישי / יונתן שגב

מאזן ההימורים: 26-25, רק קמצוץ האחוז מעל ה-50%.

אחרי חג כזה או אחר, נשאר אוכל רב מהחגיגה עצמה אותו סועדים בני הבית שאירח את החג במשך כמה ימים טובים. עם כמה שהופיע האוכל בשיא תפארתו וטריותו בחג עצמו, ככל שהימים העוברים התהילה מתפוגגת ואנשי הבית שואלים עצמם מדוע אירחנו את החג בכלל?

קחו את הרעיון הזה והקבילו אותו ל-NBA. אחרי חג כזה או יום משחקים אחר, בהם ה-NBA מראה את משחקיו המעניינים והאטראקטיבים ביותר, מגיע יום שבו נכנכסות קבוצות אטרקטיביות פחות, עם פחות מתח, כשהכוכבים נוצצים פחות והמתח לא מורגש בכל טיפת זיעה של שחקן ספסל. זה אותו ה-NBA, אבל פחות; פחות מהיר, פחות חזק, פחות גבוה ובעיקר – פחות נוצץ ופחות מותח.

הלילה אין שום שוני, כשיש רק שושנה אחת בין החוחים כשהסלטיקס יפגשו את הפליקנס למשחק ששווה לפתוח עבורו ליג פאס.

התפריט להלילה:

2:00 – אורלנדו – מיניסוטה

2:30 – בוסטון – ניו אורלינס

4:00 – דנבר – דאלאס

5:00 – פורטלנד – פיניקס (שידור בספורט 5)

 

2:00 אורלנדו מג'יק (31-12) – מיניסוטה טימברוולבס (16-29)

אני לא יודע מה קרה באורלנדו – האם זו הייתה החלטה (מוקדמת) לקראת השנה החדשה, האם אחת מהקבוצות האחרות חמדה לצון או רעיון של ההנהלה בכלל – אבל המג'יק החליטו לבצע צניחה חופשית קסומה. הקבוצה התדרדרה מאחד מהמקומות הראשונים במזרח ובליגה בכלל, מהיותה קבוצה שהחזיקה במאזנים כמו 2-5 ו-4-8, עד למקום האחרון בכל הליגה כולה – ומאזן של 31-12.

רק בכדי להבין את גודל הנפילה – מאזנם מאז אותה נק' השיא האחרונה אותה ציינתי, הוא (אפילו מומי יכול להגיד לכם זאת בעזרת מתמטיקה פשוטה) 27-4. אני מוכרח לציין, שלדעתי, הנפילה הגדולה הזו מחזירה את אורלנדו קרוב יותר לגודל הטבעי שלה. גם בראנקר המזרח שארגן מידן בתחילת השנה, הקבוצה לא הצליחה להגיע מעבר למקום ה-13.

כן, הגיוני ביותר שקבוצה שמובלת על ידי ניקולא ווצ'ביץ', ארון גורדון ואוון פורנייה תעשה רצף של 27-4, ולא 5-8.

בצד השני של המשוואה עומדת הטימברוולבס. אחרי פתיחת עונה בינונית שבה הם הסתובבו באיזור החיוג של שני ניצחונות מעל המאזן השוויוני (שהרבה פעמים גם מסמל את איזור קו הפלייאוף), החודש האחרון היה מצוין עבורם, שבו לא רק שהם הפסידו ב-4 משחקים בלבד, אלא שגם ההפסדים האלו היה בהפרשים קטנים ביותר.

רק שיימשך, ואפשר יהיה להגיד שהפרוייקט המיניסטואי סוף-סוף יתממש.

התשובה ברורה. למרות שבליגה הזו, לעולם אין לדעת. ועדיין. מיניסוטה, 12.

 

פעילותם של שחקני אורלנדו וצוותה המקצועי והניהולי בחודשיים האחרונים. 

 

2:30 בוסטון סלטיקס (10-34) – ניו אורלינס פליקאנס (20-22)

בלי שאף אחד שם לב, ועם רשימת כאבים, פציעות וחולי שארוכה כמעט כמו הגלות, הסלטיקס יצרו לעצמם רצף של 7 W רצופים. לא רק זה, אלא שהם באים למשחק הזה עם 4 ימי מנוחה. עד עתה בוסטון הייתה אחת מהקבוצות ששיחקו את כמות המשחקים הרבה ביותר, מה שגרם לכך שבשבוע האחרון (כלומר, משלישי הקודם) הקבוצה שיחקה משחק אחד בלבד.

האם זו הפרצה שתעזור דווקא לפליקאנס? לתפוס את האריה בשעת נמנומו?

כך או אחרת, הפליקאנס משוועים ליציבות קרובה לזאת של הבוסטונאים, והאמת, הם גם משוועים לרשימת הפציעות של הסלטיקס – שאומנם סובלים מפציעות רבות, אבל הן קלות.

בכל מקרה ניצחון של האורחים אמנם לא יהיה סנסציה, אך בהתחשב בכושר הנוכחי של בוסטון נראה שהסיכויים לכך לא גבוהים במיוחד.

ועל זה אהמר. בוסטון ב-9

 

כוכב. אין מה להגיד.

 

4:00 דנבר נאגטס (21-22) – דאלאס מאבריקס (29-15)

הנאגטס נמצאים במירוץ מערבי צמוד במיוחד, כשהם כרגע אוחזים בקצות אצבעותיהם במקום ה-8. הקרב על הפלייאוף המערבי נראה מבטיח בדיוק כמו שהוא קיים בשנים האחרונות, כשההפרש מהמקום ה-5 עד למקום ה-9 הוא משחק וחצי בלבד. בשנה שעברה זה הסתיים במפח נפש עבור הקבוצה של ניקולא יוקיץ' ואם הם לא יקחו עצמם בידיים, נראה שזה יכול להסתיים כך פעם נוספת.

הנאגטס הפסידו 4 מ-5 משחקיהם האחרונים, כשההפרש עולה מהפסד להפסד, עד לתבוסה ב-32 הפרש לספרס לפני שלושה ימים. החולשה המרכזית של הנאגטס – כמו בכל ההיסטוריה – זה משחקי החוץ; הקבוצה עומדת על מאזן של 16-7 בחוץ לעומת 5-15 בבית, שם הם משחקים היום, למזלם.

האם דאלאס של 2018 מסוגלת לאתגר את הנאגטס בקולורדו מבצרם?

האמת, לא ברור כל כך. התשובה הקצרה תהיה "לא", אבל התשובה הארוכה תהיה:"לא, אבל…"

המאבריקס נראו רע במרבית השנה, אך בזמן האחרון, מידי פעם הקבוצה מציגה יכולת מפתיעה ואף משיגה ניצחונות מפתיעים; מידי פעם נוביצקי מראה שעדיין נשאר משהו במיכל הדלק; מידי פעם הריסון בארנס מראה שהוא לא נשאר תקוע בגמר 2016 ולפעמים זה בכלל ג'יי ג'יי בראה שמחזיר הוא את השעון לאחור.

הבעיה היא, שהיום, לראשונה העונה אותו הבריאה ייעדר מהפרקט.

זה המסמר האחרון בארון סיכויי דאלאס למשחק הזה. דנבר ב-6.

 

5:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (21-22) – פיניקס סאנס (28-16)

זוכרים את מקומות 5 עד 9 שביניהם מפריד משחק וחצי בלבד? במקום העצוב של חמשת הקבוצות עומדת פורטלנד, כשהיא כרגע במקום ה-9 רק בגלל מאזן פנימי. תארו לעצמכם שהתאריך היה היום ה-11 באפריל. אני מניח שהבלייזרס, שבעידן פוסט-אולדריג' אמנם ידועה ביכולת הקאמבקים שלה בחצי השני של השנה, היו מאוד מבואסים.

האם הם יכולים לסמוך על השיפור המיוחל בחצי השני של השנה? האם הם מספיק טובים בשביל לעמוד במירוץ. רק לזמן יש את התשובות, למרות שאם אתם שואלים אותי, התשובה לשתי השאלות היא "כן". בכל מקרה, המשפט (המעצבן) שאפשר לתת לסיטואציה הזו – למה לעשות מחר מה שאפשר לעשות היום. ספציפית היום – הבלייזרס חייבים לנצח את המשחק.

הסאנס ממשיכים את הדרך הישנונית שלהם שכוללת משהו דומה ל"שתי תבוסות, ניצחון". אז נכון, מבין קבוצות התחתית הסאנס הפתיעו קבוצות פלייאוף בתדירות די גבוהה, אך גם את זה צריך לשים בפרופרציות – הם עדיין במאזן של כמעט 2 הפסדים על כל ניצחון, תבוסה עדיין יותר סבירה מניצחון מרשים ודווין בוקר וטי ג'יי וורן עדיין לא מקבלים מספיק עזרה.

ועוד מילה אחת – לפני שמסיימים – על ערוץ הספורט. נכון, לצחוק על הערוץ הישראלי נהיה ממש ספורט לאומי בהופס – בקבוצת הווטצאפ של הצוות זה בולט – אך לשדר את המשחק הנהדר של פילדלפיה מול טורונטו רק מהמחצית? עד שמתחיל משחק כדורסל באיכות הגבוהה ביותר בשעה שילדים צעירים יכולים לראות ולקום למחרת לבית ספר – משדרים אותו מהמחצית. כל מילה מיותרת.

 

טוב מוקדם מאשר מאוחר.

לפוסט הזה יש 79 תגובות

  1. תודה על הפריוויו יונתן.

    הערב יהיה מבחן מאוד מעניין עבור בוסטון עם צמד הביגמנים מניו אורלינס.
    כמובן שגם המדיה בבוסטון עפה על עצמה עם הגעת AD לעיר ואני מניח שהם מתקשים לשלוט בעצמם..

    אני אלך עדיין עם בוסטון בגלל שאני מאמין שהם עשויים לתת לצמד גם להפציץ 30 נק' כל אחד, אך הם יפעלו רבות בכדי לשתק את שאר שחקני הקבוצה.

    לגביי ערוץ הספורט אין אפילו דיון ראוי שניתן לנהל לגביו. מי שמעסיק את שלמה שרף ושימי ריגר כפרשנים כבר סימן עבורי מהו.

    1. אם הפליקנס מפסידים הלילה, נוצרת רביעייה של קבוצות בחלק התחתון של הפלייאוף המערבי שנאבקות על 3 מקומות פנויים.
      הפליקנס, הקליפרס, הנאגטס והבלייזרס.
      הקליפרס והנאגטס סובלות מפציעות של שחקנים חשובים בסגל שלהן (מילסאפ – העוגן ההגנתי של דנבר. ובקליפרס מדובר בהמון – בברלי וגאלינרי בראשם, כאשר גריפין ואף ג'ורדן נפצעו כבר העונה).
      אם הן יצליחו להשתקם מהפציעות הללו, אין סיבה ששתיהן לא יתפסו 2 מהמקומות הפנויים.

  2. אגב. זה רק אני או שכרגע ישנה תחושה שהדד ליין יהיה שקט יחסית?
    כרגע השמות הכי גדולים ששמעתי שעשויים לשנות קבוצות הם ד.ג'ורדן ופורנייה. ע"פ הדיווחים כרגע אני מבין שדטרויט וקליבלנד הן הכי אגרסיביות במו"מ עם קבוצות (במקרה גם פורנייה קושר לדטרויט וג'ורדן לקאבס).

    אני מאמין שגם וושינגטון צריכה ללחוץ על ניסיון לביצוע טרייד.

  3. בגזרת הבשורות הטובות שעברו מתחת לרדאר – סטיב קליפורד חוזר לאמן היום את ההורנטס.
    מה שקרה למאמן של שארלוט היה כאבי ראש בלתי נסבלים שנגרמו כתוצאה מחוסר שינה. מחסור השינה הזה נגרם משנים של עבודה כמאמן ושעות על גבי שעות של צפיה בקטעי משחק ומהלכים. זה הביא לשינה מאד לא סדירה שבעקבותיה כאבי ראש.
    הרופאים עזרו לקליפורד לתכנן לו"ז שפוי שעזר לגופו לחזור למחזור שינה של בני אנוש ואיפשר לו בסופו של דבר לחזור לקווים.

      1. הדבר היחיד שהרופאים עשו בשביל לפתור את עניין כאביי הראש של קליפורד, היה לנתק את קו הטלפון 24/7 שהיה לו עם דוק' אלמוני, שוטה ואובססיבי, הטוען בכפייתיות כי קליפורד "סטודנט שלי לשעבר, אני נותן לו עצות לפני כל משחק"

    1. תודה על העדכון עידו.

      אני עדיין חושב שזה סגל יקר מדי למה שהוא באמת שווה. גם אם זה שוק קטן ולא ברור אם יש לו כל כך ברירה לשלם סכומים כאלו.

      ההנהלה שם צריכה לשקול בכובד ראש אם נכון לנצל עוד עונה טובה של קמבה השנה ולברר את שוויו בשוק לקראת הדד ליין. שנה הבאה הוא כבר מסיים חוזה. או לפחות להוריד טיפה מנכסי הקבוצה ולצלול לתחתית הליגה, כי העונה הם יכולים להשיג שחקן משמעותי בדראפט.

      1. קשה לי לדמיין קבוצה מלבד הפיסטונס והמג'יק שירצו לתת משהו עבור ווקר, ומה שיש להן לתת כנראה שההורנטס לא ירצו לקחת.

        1. אגב ISH, ראיתי את הכתבות שהצמדת לשרשור שלנו לגביי הטרייד ההיפותטי של ביל על קאזינס.

          גם אם הדברים באמת אותנטיים (לך תדע מה יגידו כשהצדדים ייפרדו. ראינו זאת עם קיירי ולברון הקיץ), עדיין המהלך הגיוני לטעמי.
          שחקן שישחק לצד וול DC יכולה למצוא. עם וול וקאזינס, כשלצידם פורטר, אוברה וגורטאט, אני מאמין שהם יכולים לסתדר עם גארד שבעיקר קולע שלשות או רק עושה הגנה.

          1. לתת תשובות מתאימות לתקשורת זה אכן משהו שקל לכל אמריקני לעשות, אבל לפחות לגבי הבלוג של ביל, נראה לי מאוד לא סביר שמישהו שמקבל מיליונים בשביל לשחק כדורסל יטרח ללכת כל כך רחוק עד כדי לכתוב את כל הדברים שהוא כתב שם בעצמו כדי לצבוע את היחסים שלו עם שחקן אחר בקבוצה כטובים.

            צריך תמיד לזכור שמדובר באנשים שעובדים אחד עם השני במקצוע שבו הם קצת תקועים אחד לשני בתחת חצי מהזמן ושיש בן אדם (אחד לפחות) שהתפקיד המקצועי שלו הוא לדאוג שאם הם לא סובלים אחד את השני ולא מסוגלים לתפקד ביחד בעבודה אז שלפחות אחד מהם ימצא את עצמו עובד במקום אחר.
            (על אותו עקרון בגדול רצוי שאנשים יבינו שגם היחסים בין קובי ושאק לא היו בעייתיים כמו שאנשים לעתים מנסים לצייר)

            כמובן צריך לקחת בחשבון גם שמערכות יחסים בין אנשים במצבים כאלה נתונים לשינויים ויכולים לנוע במנעד מאוד גדול.

            אגב, אני לא חושב שזה טרייד רע לאף אחת מהקבוצות., אם כי אני בספק אם זה יקרה, סתם נטיות ניטפיקיות.

          2. הפואנטה היא בעיקר
            We don't know
            ולחשוב שאנחנו יודעים ולנחש בעקבות קמצוצי ציטוטים ופרשנויות שלהם שיש לנו מושג שה מגוחך.

          3. אין ספק. כל אדם שכבר עבר מערכות יחסים מקצועיות יודע שאי אפשר להגיד כל שעל ליבך. בייחוד אם אתה עדיין חלק מאותה מערכת עבודה.

            וגם אני לא חושב שהטרייד סביר כלל. גם לא העליתי אותו עקב דעותם של אחרים. חשבתי על כך בעצמי (לא שזה הישג). אני פשוט מאמין שהוא יהיה נכון לשני הצדדים.

  4. https://www.google.co.il/amp/abcnews.go.com/amp/Sports/cavs-spurs-handled-trade-demands-stars-worlds/story%3fid=52378286

    מאמר קולע של בריאן וינדהורסט על ההבדל בין הספרס לקאבס. נכון שהוא מחסידי לברון, ואפשר לטעון שהוא פשוט מטיל את האשמה על ההנהלה כדי לזכות את לברון מאשמה על עזיבת קיירי, אבל בלי קשר הוא גם צודק – הבדל של שמיים לארץ בין המועדונים הללו.

    1. אם אתה מעסיק את האנשים הנכונים, דברים יעבדו בסוף. גם אם מדובר בשוק קטן. עובדה שבסוף כם השוק הכי גדול בליגה נפל לתחתית עקב ניהול קלוקל (הלייקרס).

  5. מהיום אל תקראו לו ערוץ הספורט, אלא קראו לו בשמו האמיתי-ערוץ האינטרסנטים. מלבד זאת אחלה פריוויו ליום רגוע למדי. אני רואה דווקא את הפליקנס מלחיצים את בוסטון, זה לא יהיה קל לירוקים.

  6. ההטעיות של טאטום זה משהו שעוד ידובר בו.
    תרגיל 51, טאטום נע דרך חסימות חותך פנימה ואו מסיים בדאנק או שמוסר למטה לסנטר-הורפורד, חבל שהתרגיל לא הצליח.

  7. הפליקנס מובילים ב-10. 48-58 במחצית.

    קיירי עם 0 מ-5 מהשדה ורק 3 נק' ועסיסט אחד בלבד.
    כנראה המחצית הכי גרועה שלו השנה.

  8. איזה מכות בין בייליצה לאפללו. אפללו ניסה לשלוח לו סנוקרת, בייליצה שם אותו בהד לוק. יחד עם הקלוזליין של תומאס והקרבות המזוייפים של גריפין נראה שהממזר צודק והnba מנסים ללכת בכוח על תדמית הwwe

    1. קצת אירוני שנשרקות יותר שריקות ואף כוכבים רבים מקבלים טכניות, אך האלימות טיפה גועה לאחרונה.

      משהו פה לא מסתדר

  9. לדייויס היו עכשיו 3 ריבאונדים בהתקפה אחת על הגב של הורפורד והכל במהלך שייה וחי שתיים. איזה שחקן, הוא בכושר הכי טוב שלו השנה ובינתיים עם 35 נקודות ו 13 ריבאונדים. מדהים. אם אני לברון, הייתי עוזב בשנה הבאה לניו אורלינס, כי הצוות הזה בוגי קאזינס לברון ורונדו יכול לתת פייט אמיתי לג"ס….

  10. יש לי הרגשה שהסלטיקס מפסידים היום, דייויס ביום מעולה סוחב את השקנאים לאגמון החולה אוטוטו נוחתים, שמחים ועליזים…

  11. הסלטיקס פשוט קרציות. שוב פעם הפרש דו ספרתי, דוב פעם חוזרים למשחק.

    אירווינג רק נכנס למשחק, 5 עבירות לקאזינס.
    אם בוסטון ישחקו חכם וינצלו את המומנטום שיש להם עכשיו עם דחיפה מהקהל – הם יקחו משחק שלא ממש מגיע להם לנצח.

  12. שומע את השדרנים של בוסטון ובא לי להעיף להם סטירה דרך הטלפון.
    בהילוך חוזר האיטי רואים די בקלות ששחקן בוסטון נגע אחרון בכדור
    השדרנים של בוסטון : זה לא חד משמעי

    1. ידוע שהתקשורת של כל בוסטון סובייקטיבית בדעותיה.
      אגב, אם טומי היינסון לא היה חולה היום והוא היה מפרשן עם גןרמן את המשחק היום, הוא היה צועק בוודאות "איזה שטות! ברור שזה כדור של בוסטון. שופטים ארורים!"

      1. אין לי בעיה עם תקשורת ספורט סובייקטיבית אבל שזה יהיה בגבולות הטעם הטוב.
        כאילו שאין לי מספיק מהליקוק תחת שיש במשחקי היורוליג של מכבי.
        יש להפגין שמחה/עצב לפי מהלך המשחק ויש לסלף במכוון את מה שקורה על המגרש.
        האוהד הנייטרלי עוד היה עלול לחשוב שבוסטון קופחה במהלך האחרון

        1. אני קורא את מה שאתה רושם וכל כך חבל לי שלא ראית את המשחק עם קריינות של טומי היינסון.

          אגב – דווקא השדרן מייק גורמן די נייטרלי. הפרשנים לידו משפיעים בעיקר על ההסתכלות הלא אובייקטיבית.

          1. אין על מה להצטער וזה גם לא משהו שבלעדי לשדרים של בוסטון , רחוק מכך.
            לא יודע למה אבל העניין הזה עצבן אותי במיוחד , אולי אני עוד נושא מטענים ממשחק היורוליג שהיה יותר מוקדם

  13. דייוויס ללייקרס ויש שם קבוצה רצינית וגם מהנה.
    מה הפליקנס תסכים לקבל לדעתכם תמורתו?
    אינגרם+לופז עובר בטרייד משין –
    http://www.espn.com/nba/tradeMachine?tradeId=ybmthupy

    אבל זה בטוח לא יספיק מבחינתם (לופז מסיים חוזה וזה הרבה כסף שיתפנה אם ירצו השאלה מי יבוא…)
    יש ללייקרס בחירה שווה לתת בנוסף?

  14. אז אתמול האחרונה במזרח (אטלנטה) ניצחה את השלישית במערב (הספרס), והיום האחרונה במזרח (אורלנדו) ניצחה את השלישית במערב (הוולבס).

  15. והנה משפט עם כשל לוגי, הזוי, עצוב משהו אבל נכון-

    חוץ מזה שיש קבוצה בעשר דרגות מעל הליגה, ושזהות האלופה ברורה וידועה, ושהאליפות סגורה עם פלומבה- שאר הליגה ממש מעניינת העונה.

  16. צריך לעבוד על טרייד על סמול פורוורד , בפליאוף כנראה ניהיה וזה תלוי רק בנו , הייתי עושה טרייד על הבחירת דרפט תמורת אוברי או סטנלי ג'ונסון או אלמפארוק אמינו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט