אירועי דיומא – 08.01.2018

כדורגל

ליגת העל – מחזור 17 / מתן גילור

19:00 מועדון ספורט עירוני אשדוד-איחוד בני סכנין (ספורט 2). אשדוד מגיעה למשחק אחרי ניצחון חוץ בק"ש שלא הספיק לה לעלות מעל הקו האדום, אבל קירב אותה לשם. סכנין בכושר רע והפסידה למכבי ת"א. בתווך אשדוד ניצחה בגביע בהארכה וסכנין הודחה ע"י נס ציונה מליגה א'. ההארכה יכולה להשפיע מבחינת העייפות. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 0:0.

19:00 הפועל עכו-הפועל אשקלון (ספורט 5 לייב). עכו במקום האחרון עם 9 נקודות אחרי הניצחון על מכבי. רק 4 נקודות מאשקלון ומהמקום בליגת העל גם בעונה הבאה. זה מה שנקרא משחק על 6 נקודות. אשקלון הפסידה במחזור הקודם לב"ש משער בתוספת הזמן. בגביע שתי הקבוצות שיחקו הארכה. עכו עברה שלב ואשקלון לא. בסיבוב הקודם ניצחה עכו 0:1.

*המלצת צפייה* 20:30 הפועל חיפה-בית"ר ירושלים (ספורט 1). משחק צמרת בין הפועל במקום השני עם 35 נקודות בי-ם במקום השלישי עם 33 נקודות. השתיים מרוחקות מהמוליכה 1 ו-3 נקודות, בהתאמה. המנצחת, אם תהיה, תמצא עצמה במקום הראשון, לפחות עד משחקה של ב"ש. שתי הקבוצות מגיעיות אחרי ניצחון בליגה (הפועל על בנ"ש וי-ם על פ"ת) ואחרי שעברו שלב בגביע מול קבוצה מהליגה הלאומית. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 3:3 נפלא.

כדורגל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 12

18:55 נס ציונה – בני הרצליה (משולב, ספורט 5) – שתי הקבוצות שסוגרות את ליגת העל ייפגשו למשחק שהמפסידה בו תמצא את עצמה במקום ממנו יורדים לליגה הלאומית בסוף העונה. במקרה של הרצליה, המשחק חשוב עוד יותר, שכן הפסד יציב את הקבוצה של אריק שיבק עם שני ניצחונות פחות מיריבותיה לתחתית, פער שהוא כמובן ניתן לסגירה אבל מתחיל להיות משמעותי ולפגוע מוראלית בקבוצה. הרצליה לא זוכרת כבר מתי היא ניצחה וסופרת חמישה הפסדי ליגה רצופים. סה"כ הקבוצה מהשרון ניצחה פעמיים העונה ואין ספק שהיא האכזבה של הליגה עד כה. גם בשבוע שעבר היא שיחקה מול קבוצת תחתית באשדוד אבל הפסידה 95-87 והתוצאה עושה עימה חסד בשל קאמבק שלה ברבע האחרון.

נס ציונה מצידה הפסידה בשני המחזורים האחרונים, ההפסד האחרון שבהם בבית להפועל אילת 85-69. הקבוצה של נדב זילברשטיין נראית בעיקר נאיבית ולא מצליחה לסגור עניין במשחקים בהם היא מובילה לקראת הסיום. הנס ציונים החתימו לחודש ניסיון את קליף וויאט המחלים מפציעה והם יקוו שהנס בציונה יתרחש והוא יתאושש ויוביל אותם קדימה. בסיבוב הקודם ניצחה הרצליה 58-72 במגרשה הביתי (ומאז ניצחה רק פעם אחת) אבל קשה להאמין שזה מה שיקרה הערב. לי באופן אישי נמאס להמר על התאוששות של הרצליה ולכן נלך עם נס ציונה.

19:00: מכבי ראשון לציון – מכבי חיפה (משולב ספורט 5) – מפגש בין שתיים ממאכזבות הסיבוב הראשון יפגיש את מכבי ראשון לציון שסיימה את הסיבוב עם מאזן 6-5 ואת מכבי חיפה שניצחה רק ארבע פעמים לעומת שבעה הפסדים. ראשון לא מרשימה העונה וזה בלשון המעטה ועושה רושם ששמוליק ברנר לא ממש משתלט על העסק שם ומתקשה להשיג יציבות משחקניו. בשלושת המחזורים האחרונים ראשון לציון הפסידה בבית פעמיים וניצחה בחוץ פעם אחת והיא תקווה שהסטטיסטיקה הזו לא תימשך מול הקבוצה של עופר רחימי. חיפה מצידה חזרה למסלול ההפסדים עם שניים רצופים בליגה ועוד אחד בגביע. היא תקווה להתאושש מול ראשון שניצחה אותה בסיבוב הראשון ביתר קלות 73-96 ברוממה. מישהי מהן תצטרך לנצח והאמת – אין לי מושג מי זאת תהיה, שנטיל מטבע?

20:10: מכבי אשדוד – גלבוע/גליל (משולב בספורט 5) – קרב בין שתי קבוצות לוהטות ייערך בעיר הנמל הדרומית. אשדוד עם ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים שלה (שניים מהם בגביע), עוד לא ממש נושמת אוויר פסגות אבל בהחלט נמלטה קצת מהתחתית הבוערת. גלבוע מצידה רושמת כבר ארבעה ניצחונות ליגה רצופים ועשתה את זה בצורה מרשימה כולל ניצחון חוץ בראשון וניצחון בית על הפועל ירושלים. עם מאזן של 4-7 ויתד במקום הרביעי, מרחק יריקה מחולון וירושלים שלפניה, הקבוצה של אריאל בית הלחמי היא שוב הפתעת הסיבוב. המומנטום של גלבוע עלול להיפסק הערב מול הקבוצה של בראד גרינברג שמגיעה בכושר טוב ומציגה לראווה את נמרוד לו ששבר שיא קריירה עם 20 נקודות במשחק הקודם.  בסיבוב הקודם ניצחה גלבוע בהארכה 77-84. אני, כהרגלי, אהמר נגדם, רק בשביל להתבדות בסוף. אשדוד.

21:05: מכבי ת"א – הפועל אילת (ספורט 5) – מכבי ת"א, לראשונה העונה, מוצאת את עצמה עם הרבה סימני שאלה ואם הכושר הלא טוב יימשך גם השבוע, זה כבר יתחיל להיראות כמו משבר. ארבעת ההפסדים בחמשת המשחקים האחרונים ביורוליג והפסד הליגה האחרון בדרבי מנפצים את בועת השלווה שניפח נבאן ספאחיה מאז תחילת העונה אבל למזלו הפועל אילת מגיעה בשביל לתת למכבים להתפרק. הקבוצה של שרון דרוקר אמנם ניצחה בשלושת מחזורי הליגה האחרונים אבל אל תטעו לחשוב שמדובר בקבוצה חזקה שיכולה להפתיע את האריה הפצוע מיד אליהו. היכולת של אילת עודה בינונית ובהחלט משקפת את המקום השמיני בו אוחזים החניכים של דרוקר. עם אילת רוצה להוכיח שהיא אכן השתפרה משמעותית, משחק שווה כוחות (לא אמרתי 'ניצחון' בהכרח) יהיה התחלה טובה להוכיח זאת. האם זה יקרה? מסופקני.

 

 

טניס / מתן גילור

טורניר סידני (250) – סיבוב ראשון

אתמול התקיימו 3 מתוך 12 משחקי הסיבוב הראשון. היום יתקיימו 4 נוספים.

03:00 אלכס בולט-ריקרדס בראנקיס.

04:00 אלכסיי פופירין-ג'ון מילמן.

06:00 (שעה משוערת) דניאיל מדבדב-פיליפ קולשרייבר(6).

06:30(שעה משוערת) אבגני דונסקוי-אדריאן מאנארינו(5).

 

טורניר אוקלנד (250) – סיבוב ראשון

הטורניר האחרון לפני אליפות אוסטרליה.

4 המדורגים הבכירים יחלו את דרכם בשלב שמינית הגמר.

לנוכח הפרשי השעות בין ניו זילנד לישראל ובשל המועד בו מתפרסמים לוחות הזמנים ליום המשחקים הבא, חלק מהמשחקים יחלו (ואלי אף יסתיימו) לפני פרסום המשבצת. עמכם הסליחה.

היו יתקיימו 5 מתוך 12 משחקי הסיבוב הראשון.

01:30 דולנד יאנג-ג'ו סוזה.

03:30 (שעה משוערת) דויד פרר(7)-ייבינג וו.

05:30 (שעה משוערת) יואיצ'י סוגיטה-קארן חצ'אנוב.

10:00 מייקל ונוס-רוברטו באוטיסטה אגוט(5).

12:00 (שעה משוערת) דניס שפובלוב-רוג'ריו דוטרה סילבה.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה רבה ערב ישראלי מעניין .
    המנצחת בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים תעמוד במקום הראשון לפחות זמנית .
    בכלל קיבלנו מחזור של פליאוף עליון באמצע החורף .
    שכן באר שבע תשחק מול בני יהודה ומכבי נתניה תפגוש את מכבי תל אביב.
    לא מאמין שני מהן לא תהיה בפליאוף העליון .

  2. תודה חברה.
    מתן, אולי תכתוב כמה מילים על מה שקורה אצל אוהדי מכבי (חיפה כמובן)?
    הבנתי שישנה אצלכם מלחמת גוג ומגוג.

    1. מוזמן לעקוב אחרי הבלוג שלי והפודקאסט שלנו. נגענו בדברים האלה בהרחבה.
      בגדול, ארגוני אוהדים שונים שחושבים שיש לפעול בדרכים שונות וחושבים שהעדר הסכמה פותרים באמצעים אלימים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט