מעורב הופס לשבת / מנחם לס

1. דריק רוז עלול לחזור לשחק תוך שבוע ימים!

הוא – דריק רוז – מחוץ לליינאפ של הקבוצה כבר למעלה מחודשיים, אבל הוא אמר היום למדיה שיש סיכוי רב שהוא יחזור לליינאפ של הקבוצה במסע חמשת משחקי החוץ הזה.

רוז, החתום על חוזה  "VETERAN'S MINIMUM" באופסיסון, וב-7 משחקים עם הקבוצה לפני פציעת העקב הוא קלע 14.3 נק' ב-47% דיוק. משחקו האחרון היה בנובמבר 7.

המאמן טיירון לו אמר שלא תהיה לו 'כניסה אוטומטית' לליינאפ אלא הוא יצטרך "TO WORK HIS WAY" לרוטציה של הקבוצה, בתחילה כנראה כמחליף לדוויין ווייד – שאף הוא עולה לרוב מחליף בפוינט גארד או במספר 2. "לדוויין ווייד לא קל במשחקי גב-אל-גב", אמר המאמן.  "בכמה משחקים הוא עולה כשהוא לא מרגיש 100% והוא WILL WELCOME עזרה מדריק רוז".

2. יוסטון החתימה את ג'רלד גרין עד סוף העונה

זה מה שמשחק אחד עושה. כתבתי כבר כמה פעמים על שחקנים שהם בעצמם לא יודעים למה הם מסוגלים עד שערב בהיר אחד לאור כל הזרקורים הם שוברים מין סף מנטלי, ופתאום שחקן ש-10 נק' עבורו הוא יום גדול, קולע 30 ונראה – ככה ג'רלד גרין נראה לי שלשום – כמו  ג'ימי באטלר ביום מצויין. זה ה-BREAKTHROUGH שהוא חלום כל שחקן: לקבל הזדמנות, ולחטוף אותה בגדול במשחק NBA יחיד בטיווי נגד יריבה חזקה, הווה אומר לעיני כל חובב NBA אמיתי. נניח כמו הגולדן סטייט.

לפי per ESPN's Adrian Wojnarowski ג'רלד גרין, בן יוסטון שהוחתם לחוזה 10 ימים לפני שבוע, חתם על חוזה עד סוף העונה כמעט ברגע האחרון (מחר, יום ראשון, הוא הדדליין). בארבעה המשחקים האחרונים הוא קצת השכיח את ג'יימס הארדן עם ממוצע של 21 נק', עם 60% דיוק מהעומק. קליעה מהעומק היא מוקד הפילוסופיה של המאמן מייק ד'אנטוני, ואפילו שהיו לו כמה יציאות מטורפות משך המשחק (באחת הוא היה קרוב להתקף לב נראה לי) הוא לא יכול היה להסתיר את חיוכו מתחת שפמו המכוער כשחזה בגרין הזה שבא מהשחור.

גרין הוא לא שחקן חדש. בעשר שנות ליגה בהן היה JOURNEYMAN הוא קלע 9.7 נק' למשחק. אבל שלשום היה יום המזל הגדול שלו, ומעתה הוא כבר לא יהיה שחקן של 10 נקודות, TRUST ME!

יוסטון החתימה אותו עבור דבר אחד: לקבור שלשות. מאז החתימה ב-29 לדצמבר הוא ירה 21 שלשות בארבעה משחקים.

21 שלשות בארבעה משחקים? על מי מדובר כאן? על סטפן קרי? על קייל ת'ומפסון?

הסיפור שלו הוא כמעט לא יאומן. עם אנשים כמו טראמפ היום, הכל 'יאומן' אז לכן אני אומר "כמעט". למה סיפור שעוד יסופר בסרט או 30-30? כי הצעיר הזה היה UNEMPLOYED לפני שבוע, ופתאום קולע 56 נק' בשני משחקים עבור יוסטון.

אולי אתם זוכרים כיצד בפוזשיון האחרון נגד גולדן סטייט הכדור היה אצל ג'רלד גרין ומה עשתה גולדן סטייט בעניין? לא פחות ולא יותר מטריפל-טים עליו. לא משנה שהדבר הכי גרוע שהוא יכול היה לעשות זה לתפור עוד שלשה כשהמשחק כבר היה גמור. אבל הוא כנראה עיצבן יותר מדי את סטיב קאר שציווה להשתיק את החוצפן. אולי "ציווה" אבל הצליח רק בחלקו (עם הניצחון; לא עם השמירה על גרין). אנחנו לא מדברים כאן  על סטפן קרי או על קליי תומפסון. אנחנו מדברים על  ג'רלד גרין, שחקן פיניקס ודאלאס לשעבר פלוס אירופה וליגת G. אז הוא קלע נגד האלופים 29 ב-9 מ-16.

הוא שחקן פרפקט עבור יוסטון שחייה ומתה על שלשות, ולפני שבועיים הבנאדם היה מחוסר עבודה!

אני לא יודע אם הוא יוכל להמשיך בקצב הזה (ממוצע הקריירה שלו מה-3 הוא 36%), אבל אני מאמין שיש לו סיכוי טוב להמשיך להיות התוספת החשובה ביותר שעשתה יוסטון, כי את ה-36% לקריירה אפשר לזרוק לפח. שחקן כמוהו צריך להיכנס ל-RHYTHM ואז השלשות קופצות ל-50%. הוא מסוג השחקנים שצריך אור ירוק לזרוק ואז הוא משלשל. שחקן כמוהו המשחק עבור מאמן שיורידו לספסל אחרי שני ניסיונות שלא הצליחו, לא מסוגל לקלוע. אבל כשיש לו מאמן שכמה שהוא זורק יותר הוא יותר מאושר, היד מתאפסת ואז בא משחק כמו נגד גולדן סטייט.

יהיו עוד רבים כאלה כי הוא נמצא סוף סוף במקום הנכון.

גרין הרגיש HUMILIATED, אומר קן ויליאמס, מאמנו מהתיכון. דאלאס מבריקס, ואז פיניקס. אמרו שאין לו את זה. שלוש שנים באירופה וליגת G כשהוא יודע שהוא קלעי טוב יותר מ-90% מקלעי הליגה. אגב, רק להזכירכם, ב-2007 הוא הגיע לליגה ישר מהתיכון – רק כדי להיחתך ממנה.

עכשיו הוא לא ייחתך כל כך מהר.

כשהוא נשאל כיצד הוא מרגיש ע"י אחד העיתונאים, הוא הוריד את ראשו ואמר לעיתונאי שיסתכל על תספורתו החדשה (just look at my new haircut,)אחרי שיוסטון החתימה אותו לעשרה ימים, והוא ידע גם ידע שהעשרה ימים יהפכו לקריירה חדשה.

 

3. אני את לברון לא שמעתי מדבר ככה על שחקן אחר מלבד ג'ורדן!

לברון לא חסך מילות מחמאה – לפעמים הוא נשמע מעריץ ממש – אחרי משחקו הראשון עם אייזיה תומאס, ניצחון 110-127 על פורטלנד.

ראשית, הוא לא ניסה להסתיר את התרגשות הציפייה למשחק הראשון עם תומאס, וכיצד זה יעבוד (never masked his anticipation). אני מעתיק מ-via Cleveland.com:

“It’s just how we’ve been since he got here, . “Even with him not being able to play. I think he told you guys yesterday, just IT be you man. Be you. You ain’t gotta try to fit in. Just be you. Go out on the floor. You got a look, we want you to take those looks. Two on the ball, find somebody, just be you. Let game speak for itself.

“Obviously I think he did better than everybody expected, probably not himself, because we all know how confident he is, !"but he did better than a lot of us expected. He was incredible

לברון הוסיף שמה שמפריד אותו משאר השחקנים הוא שבמקרה הזה 'יש לו משהו להוכיח' ("CHIP ON HIS SHOULDER"):

 “What I like most about him is he has a chip on his shoulder for life,” James said. “That’s just who he is. When a guy’s got a chip on his shoulder for life he ain’t going to, he’s never going to not work hard.”

דוויין ווייד החליט להצטרף למחמאות ואמר שהוא נמצא ב'היי' כמו כולם ונלהב מלשחק עם אייזיה ( excited as anyone). כשנשאל מה מיוחד בו הוא אמר:

 FEISTY – “Thomas is incredible” and “feisty– לוחם; שש לקרב, פייטר)

4. הדראפט הגדול מזה שנים עם כוכב מיוחד במינו?

"מאד ייתכן", כותב  Andrew Sharp מקרוסאובר של ספורטס אילוסטרייטד.

"קחו לדוגמה את טריי יאנג מאוקלהומה. בתחילת העונה הוא היה מדורג 55. השבוע ג'רמי וו – שדירוגו הוא אחד המוערכים ביותר, מדרגו כבר 7 בדראפט ( the 7th pick in next year's draft. ). ואני – מנחם לס – כבר ראיתי אותו ראשון במוק דראפט  של ESPN – אינסיידר. אנדרו שארפ בעצמו שואל אם הוא לא יהיה בחירה ראשונה, כי ייתכן מאד שמגיע לו.

אנדרו שארפ נותן 12 סיבות למה טריי יאנג הוא אחד מיוחד מאד במינו שעד לפני חודש מעט מאד ידעו מי הוא ומהיכן הוא בא. ליקטתי רק כמה צימוקים ממאמרו:

***צריכים אינטרנט שלם לתאר את כל האפשרויות וכל הדברים שטריי יאנג יהיה מסוגל לעשות ב-NBA

. We need a safe space dedicated exclusively to discussing the full spectrum of Trae Young possibilities.

***החמצתי את ה-PK80 בחג ההודייה אבל חברים סיפרו לי כיצד הוא קרע את כל הטורניר.

a28 and 5 against Arkansas, 33 and 8 against Portland, 43 and 7 against Oregon

  Young was nowhere to be found in preseason mock drafts, so when he began raining down buckets on every team he played, I told friends that this must be some kind of Jimmer Freddette situation. At best, he was Buddy Hield. Trae Young was not someone to take seriously next to the best prospects in the country.

***כמה שטעיתי! ראיתם את המשחק נגד TCU? יאנג קבר 39 עם 11 אס' והיה גיבור הנצחון על הקבוצה המדורגת 10 במכללות. פתאום החלו לדבר עליו בכל טוק שואו ברדיו וזה הגיע למאמנים שהחלו לעשות עליו דאבל וטריפל טים. אז מה הטריי יאנג הזה עשה? המשיך עם 26 נק' ו-22 אסיסטים נגד סט ג'ונס ו-31 נק' ו-12 אסיסטים נגד נורת'ווסטרן. ואז בא משחקו הגרוע ביותר העונה נגד אוקלהומה סטייט עם 6 איבודי כדור, והבחור עדיין קובר 27 עם 10 אס' ו-9 ריב' בנצחון על 20 נגד היריבה החמה ביותר של אוקלהומה – והיא כמובן אוקלוהומה סטייט.
***"אני מתחיל להאמין שמגיע לו להיות בחירת הדראפט הראשונה, או לפחות מגיע לו להיות בדיונים על הבחירה הראשונה בדראפט.

*** ידענו כל הזמן שזה הולך להיות הדראפט מהטובים ביותר עם 4-5 שחקנים שהם "FRANCHISE PLAYERS". אבל כל הכוכבים שאנחנו מדברים עליהם באים עם שאלות.

DeAndre Ayton is a massive center who's a perpetual threat for 20 points and 20 rebounds, but he's had a questionable motor on defense. Marvin Bagley is an ultra-skilled four who can score in a dozen different ways, but his perimeter shooting isn't quite there (35% from three), and he's not protecting the rim, either. Luka Donic has been spectacular for Real Madrid in Spain and he helped lead Slovenia to a Eurobasket title this summer, but there are reasonable questions about how he'll fare against NBA athletes (example: this matchup Jordan McRae). Mo Bamba has Rudy Gobert length and mind-bending potential on both ends, but he's still fairly raw. Michael Porter Jr. has the outlines of a young Kevin Durant, but he may also be closer to Danny Granger, and either way, he'll enter the draft after missing the entire year with an injury. Then there's Trae Young.

"אני לא אומר שהוא כבר סטפן קרי אבל בעוד שלכל כוכבי דראפט 2018 ישנם חסרונות, טריי יאנג מושווה שוב ושוב לשחקן שהפך את כל ה-NBA על פיה. נכון לעכשיו יאנג הוא טוב יותר מאשר סטפן קרי היה בזמן תאום לשלו ב'דוידסון', ויאנג הוא טוב יותר – לא בהרבה אבל טוב יותר גם בנקודות, גם באסיסטים, וגם בדיוק מה-3.."

*** אומרים שיאנג נמוך במקצת מקרי (2'6) ואינו אתלטי במיוחד? גם ישנן שאלות בקשר להגנה שלו, אבל מאחר והוא משגע את כולם במשחקו והוא תופעה שלא קרתה כבר שנים, אנשים מחפשים כל מיני חולשות במשחקו מהסוג של "לא יכול להיות שהוא כזה טוב". אז הרשו לי לומר את דברי.: הוא לא דניס סמית' ג'וניור באתלטיות שלו, אבל הוא אחד מהפוינט גארדים העילאיים שבאו מהמכללות  והוא מוצא כל סנטימטר אפשרי ב-DAYLIGHT כמו הרנינג-בק מהטובים. .הוא שולט במשחק מהמיומנים והטובים שראיתי במכללות זה שנים. הוא מחליט החלטות נכונות במהירות הבזק. הוא חלקלק כצלופח בסקרינים. ויש לו עין חדה הקולטת כל דבר מסביבו. מאחר וכולם מדברים על קליעתו ש"היא טובה כמו של סטפן קרי", אנשים שוכחים שהוא, מסתבר, אחד המוסרים המיומנים והטובים שנראו זה שנים! זה חלק במשחקו שאנשים לא מרבים לדבר עליו.

*** כמובן שה-AVALANCHE (מפולת הרים?) לא מבטיח דבר. שחקנים כג'ימי פרדט והיילד עשו דברים דומים להגנות במכללות, לפני שפתאום ב-NBA היה עליהם להתעסק עם הגנות הרבה יותר מעורבות ומתוחכמות. ישנן תריסרי סיפורים על כוכבי מכללות שהמכללה היתה סוף דרכם המוצלחת. אבל מה שיש ליאנג שלא היה לאחרים היא היכולת לקבור את השלשה בכדרור מהיר. הכדור יוצא מידו לפני שהמגן מבין מה קרה. לאף אחד אחר מהכוכבים במכללות שלא הגיעו לגדולה ב-NBA אין את זה כמו לטריי יאנג. עתה כולם כבר שמעו עליו ולא עוזבים אותו לרגע חופשי. זה למה הוא הולך לקו 9.5 פעמים למשחק. זה עושה ממנו פעמיים יותר מסוכן מכל אחד אחר. זה למה אני לא מהסס להצביע עליו כדבר הבא.

5. שקטין א פול – האפיזודה האחרונה

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
57 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
tomer
tomer
06/01/2018 7:38:00

תודה רבה על המעורב.
מנחם, אני בכל הכנות לא מבין מדוע אתה מתעקש שהדראפט הבא יהיה טוב ממחזור הדראפט הנוכחי. יכולת במכללות לא מעידה בשום אופן על יכוחת השחקן בליגה (תשאלו את פוקס וג'קסון שירדו ברמה. ואת טייטום שהפתיע בגדול מחוץ לקשת). לטעמי כל עוד שיאנג/באגלי/פורטר לא שיחקו בליגה ברמה גבוהה (עם כל הכבוד לליגת המכללות) אי אפשר לצפות את צעדיהם בליגה. למעשה, היחיד שאני בטוח שיוכל להתמודד עם הלחץ שיהיה עליו הוא לוקה דונצ'יץ עקב "תקופת ההתחשלות" שלו בריאל מדריד

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
06/01/2018 7:48:24
Reply to  tomer

אני דיי מסכים אתך לגבי זה. דונצ'יץ בהחלט מתחשל ומראה יכולות טובות בליגה שהיא הרבה יותר קשה מהמכללות בנוסף לכך שהוביל את נבחרתו להישג גדול מאד.

מנחם לס
מנחם לס
06/01/2018 17:19:02
Reply to  tomer

כל מה שעשיתי היה לתרגם (למעשה להעתיק חלקים) מאמר מ-CROSSOVER של ספורטס אילוסטרייטד

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
06/01/2018 7:45:15

תטדה על הקינוח

Berch
Berch
06/01/2018 9:22:27

אחלה מעורב לקפה של שבת בבוקר.
תודה

ADISU
ADISU
06/01/2018 9:47:31

למה הוא צריך את זה לעזאזל? שיפרוש וזהו

לברון סה"כ מנסה להיות נחמד ונוהג כאברהם אבינו

הדראפט האחרון מוצלח ביותר ולא נראה לי שיצוצו שחקנים ברמה של קוזמה או מיטצ'ל בבחירות הנמוכות בדראפט הבא (ואני בכלל לא מתיחס לשחקנים בבחירות הגבוהות)

ADISU - הפיצוח
ADISU - הפיצוח
06/01/2018 11:29:20
Reply to  ADISU

עשית בשכל שיש לך גרווטאר

סטוקטון עשה לך טרולינג בתור סומסום ועכשו אפשר לראות

http://www.hoops.co.il/?p=113161

מתגובה 119.1

Benjo
06/01/2018 9:53:13

מעורב מעולה תודה מנחם. לגבי גרין כשהסכין על הצואר המוח מתחדד הוא פשוט קלט שזו ההזדמנות האחרונה שלו.
לגבי דרק רוז ממש קשה להאמין כמה נמוך ירד נשחקן המדהים הזה בגלל הפציעות. ולגבי אייזאה הבן אדם הוא כזה בן אדם שקשה לא לשמוח בשמחתו. הוא ללא ספק סוג של xfactor לקאבס. זה לא קלדרון.

דובי
06/01/2018 10:33:48
Reply to  Benjo

כל בנאדם מגיב אחרת "כשהסכין על הצוואר". חלק קופאים, חלק בורחים, חלק נלחמים.

יהלי אולמר
יהלי אולמר
06/01/2018 9:55:25

אם מישהו לא ידע, לגרין יש 9 אצבעות
לתשומת לבך מנחם

עידו גילרי
עידו גילרי
06/01/2018 11:30:26

Occupational hazard

מנחם לס
מנחם לס
06/01/2018 17:20:59

לא ידעתי!

פומה
פומה
06/01/2018 19:30:03
Reply to  מנחם לס

ובמרץ 2014 קלע 40 נק במדי פניקס מהן 6 שלשות,כך ש29 נק לא סיפור בשבילו.
חוץ מזה שהיה אלוף ההטבעות 2006 ניצח את נייט רובינזוח בגמר.
אצבע אחת שלו בזמן הטבעה נתפסה במסמר ….

ד"ר רזי הופמן
07/01/2018 7:28:48
Reply to  מנחם לס

זה תשע וח'צי

מתן גילור
06/01/2018 10:01:35

תודה מנחם.
רוז, אם איכשהו יצליח לתת לקאבס 10-15 דקות בלי להיפצע, יכול להיות תוספת כוח משמעותית עבורם.
מתי שמפארט אמור לחזור?

האווי לאסוף
האווי לאסוף
06/01/2018 10:40:12

תודה על המעורב

MBK
MBK
06/01/2018 10:44:48

תודה רבה מנחם
ממתין בקוצר רוח למעורב ששוחט את הלייקרס
מאז שהחמאת להם הם בסלאמפ של הפסדים
רק אתה יכול להוציא אותם מהבוץ

הקרייתי
הקרייתי
06/01/2018 10:48:05
Reply to  MBK

עדיף כבר להיות אוהד של הניקס…

מנחם לס
מנחם לס
06/01/2018 17:21:42
Reply to  MBK

מה ששרלוט עשו להם חייב להישאר סוד

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
06/01/2018 11:40:19

תודה רבה מנחם.
ממש מקווה שרוז יחזור, הסיפור שלו קורע לב גם ככה, לפחות שיהיה קצת מתוק בסוף. ואייזאה הוא אחד השחקנים הכי מרגשים בהיסטוריה. פשוט לב ענק.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/01/2018 11:41:38

מה זה קורע… רק לא את הלב

תומר השני
תומר השני
06/01/2018 12:20:56

אחלה מעורב מנחם . בתור אוהד הניקס מקווה שלא יגיעו לפלייאוף ותהיה להם בחירה גבוהה שתביא שחקן מעולה מדראפט 2018

דובי
06/01/2018 12:31:40

אלה הניקס. בסוף יהיה לא דובים ולא יער.
לא פלייאוף.
לא בחירה גבוהה.
בטח ובטח לא בחירה טובה.

אסף
אסף
06/01/2018 16:16:33
Reply to  דובי

דובי הפרינגלס עושה רושם קצת מתחיל לעורר תהיות ראשונות בקשר ליכולת שלו להיות הכוכב הראשי בהצגה לא?

דובי
06/01/2018 17:49:43
Reply to  אסף

בדיוק מה שכתבתי שוב ושוב בימים האחרונים

D-Wade
D-Wade
06/01/2018 14:24:10

גרין תפור על יוסטון, החתמה טובה שלהם. הבעיה היחידה שלי איתו היא שלפעמים הוא נעלם לגמרי, יום אחד הוא יכול לתפור 5 שלשות ולמחרת להחטיא 10 רצופות.

שי אבן צור
שי אבן צור
06/01/2018 14:43:30

הלוואי שתומאס ורוז יקחו אליפות השנה ביחד עם לברון ווייד. זה יהיה אחלה סיפור!

הסל העצמי של איליאסובה זה משהו משהו

MBK
MBK
06/01/2018 15:21:22

זה השאקטין של השבוע הקודם
זה של השבוע טוב לא פחות
https://youtu.be/9KA_svrSV9c

מנחם לס
מנחם לס
06/01/2018 17:23:18
Reply to  MBK

תודה!

שי אבן צור
שי אבן צור
06/01/2018 19:39:54
Reply to  MBK

תודה מידן

אסף
אסף
06/01/2018 16:14:28

מנחם תודה על המעורב. לא הייתי מעמיס ציפיות על ברכיו השבריריות של דרק רוז, בעיניי אם יצליח להשאר בריא עד סוף העונה ולספק 15-20 דק' יציבות כבאקאפ לתומאס זה מעל ומעבר. האמת לא חושב שהקאבס מצפים ליותר מזה.
גרין הוא תוספת סולידית לספסל של הרוקטס, ייתן אפשרות לדאנטוני להרחיב קצת את הרוטציה, עכשיו דאנטוני צריך לנצל את זה

עידן עופר
עידן עופר
06/01/2018 16:38:31

תודה מנחם. טריי יאנג בהחלט תופעה, רק נותר לקוות שהוא לא יצא כמו הילד או פרידט. הבעיה הכי גדולה של לוקה דונצ'יץ' היא ללא ספק בהגנה כמו כל שחקן שהוא לא אתלט גדול. למרות החיסרון הזה, הכישרון ההתקפי שלו הוא עצום וזה מה שיגרום לקבוצות לבחור אותו במקומות הראשונים. לא חסרים שחקנים גדולים שהיו שומרים לא טובים (נאש, אייזיאה תומאס, הארדן לפני השנה ולפרקים גם השנה), הוא יהיה בסדר.

אור
אור
06/01/2018 17:02:50

מצד שני הוא גבוה ויכול לשמור על כמה עמדות ולהשתלב מצוין בהגנה הקבוצתית, וכשיגיע לליגה יתחזק בשביל לשפר את ההגנה האישית

אור
אור
06/01/2018 17:06:27

טוב לא כזה גבוה אבל יחסית לגארד 1.98 זה מספיק טוב, לא יודע לגבי הwingspan

יונתן .S.
יונתן .S.
06/01/2018 17:39:30

תודה על המעורב מנחם! הם מאוד מעניינים לאחרונה.

לגביי החתמת גרין ביוסטון. לא מפתיע שהוא מרגיש בנוח שם, אבל אף אחד כנראה לא ציפה לכזאת פתיחה. נראה איך הוא ימשיך העונה.
ייתכן שכבר בשבוע הבא לא נשמע ממנו עוד, אבל ככה זה עם גרין.
שקט שקט…פתאום קולע 20+ במשחק קריטי.

לגביי הדראפט, רק אציין לאוהדי הסלטיקס שהבחירה מהלייקרס מאוד מורכבת להשגה. היא חייבת ליפול בין מקומות 5 ל-2 וזה גם אחרי (!) הלוטרי. הסיכויים הכי טובים להשאירה היא מקום 3 של הלייקרס מהסוף בסיום העונה (כ-80% שהיא תסיים במקומות 2 עד 5).
וחשוב גם לציין שללייקרס אין אינטרס לבצע טנקינג העונה כשקבוצות אחרות עלולות לבצע זאת ממרץ (דאלאס, ממפיס, סקרמנטו, שארלוט ואורלנדו, כאשר אטלנטה כבר בתהליך מתחילת העונה).

ההימור שלי זה שהלייקרס מבצעים שיפור בדד ליין (בגלל שהם ירצו מאוד להראות תהליך חיובי לפני הקיץ הקריטי עבורם) וכמה קבוצות עם אינטרס לטנקינג יעקפו אותם. הלייקרס יסיימו במקום 6 לקראת הלוטרי, כאשר התחזית האופטימית שלי היא מקום 4 שלהם לפני ההגרלה.
אגב – לבוסטון זה גם לא נורא, כי מוחמד באמבה עלול לחכות עדיין באזור בחירה 4 או 5. מה שבטוח הוא שלבוסטון אין צורך בגארדים (קיירי, רוזייר, בראון) או פורוורדים (היווארד, טייטום). העדיפות הוא לשחקן פנים להציב ליד הורפורד ועדיף שזה יהיה סנטר, כי למדנו העונה שלמרות הגיל והרצון לשחק סמול בול, הורפורד עדיין אפקטיבי יותר בעמדה 4.

מנחם לס
מנחם לס
06/01/2018 21:06:55
Reply to  יונתן .S.

אני שמח שהם "מעניינים לאחרונה"…

ח'וסי
ח'וסי
06/01/2018 23:49:44
Reply to  מנחם לס

הקלידו את התגובה כאן…

אפלטון
אפלטון
06/01/2018 18:32:45

תודה מנחם.
גרין הוא דבר ראשון הומבוי. שחקן בית ואוהד של הקבוצה ונראה שהוא ממש מעריך את הזכות הזאת לשחק בnba ובמיוחד בבית אחרי שהקריירה שלו היתה בערפל.
אבל הוא צ'אקר. ביזלי סטייל. מישהו שאפשר לסמוך עליו שיביא נק' מהספסל כשהקבוצה תקועה או יביא אנרגיה כשמתחילים לרוץ. אבל הוא לא מישהו שאפשר לסמוך עליו שיביא את זה בכל משחק. אחלה תוספת אבל למורי יש עוד הרבה עבודה, בטח עם כל הפציעות שהקבוצה עוברת העונה.
כולם מחכים לטייסון צ'נדלר שידרוש ביי אאוט מפיניקס.

גיא הרשע
גיא הרשע
06/01/2018 19:11:59
Reply to  אפלטון

26 מיליון לשנתיים הקרובות.
אני לא רואה איך יהיה ביי אאוט על צ'אנדלר.

יונתן .S.
יונתן .S.
06/01/2018 19:20:05

אם כבר, אולי על מונרו. השאלה אם יש עבורם היגיון בלשחרר אותו לאחר הדד ליין? אני מבין שלא יהיו "קופצים" על עסקה עבורו, אבל האם זה מספיק בשביל שחרור שלו?

אגב, כרגע לא נראה שהקבוצה תרצה לבצע טנקינג. הסיבה היחידהנשאולי תצדיק החלטות תמוהות מצד המועדון היא טנקינג. ומצד שני, זאת עדיין הנהלת פיניקס והחלטות תמוהות הם עניין שבשגרה שם..

אפלטון
אפלטון
06/01/2018 19:31:18

מצד שני כשהוא חתם הבטיחו לו קבוצה שתתמודד על פלייאוף גבוה עם בלדסו, דראגיץ', ברנדון נייט, איזאה תומאס, האחים מוריס, פי ג'יי טאקר, בולוק, דני גריינג'ר והצעירים וורן ובוקר.
ההנהלה עשתה סבוטאג' אכזרי לקבוצה ועכשיו מצפים ממנו שישקע איתם למצולות עד סוף הקריירה?
נראה לי שאם הוא ידרוש ביי אאוט, הוא גם יקבל.

גיא הרשע
גיא הרשע
06/01/2018 19:35:09
Reply to  אפלטון

בקיץ הקרוב, או בשנה הבאה –
אולי.
עכשיו?
אלו 26 מיליון. 13 מיליון בשנה הבאה, כאשר גם מונרו וגם לן מסיימים חוזה.
יש 0 היגיון בביי אאוט
(לא ש-0 היגיון לא מאפיין את הסאנס, אבל בכל זאת…)

אפלטון
אפלטון
06/01/2018 19:40:38

מן הסתם גם צ'נדלר יצטרך להקריב כסף ולכן ביי אאוט זו אופציה שחייבת לבוא ממנו.
פיניקס לא תהסס אם צ'נדלר יגיד שהוא רוצה להעביר את השנים האחרונות שלו בקונטנדרית ומוכן לקחת על עצמו חלק מהביי אאוט.
אין להם שום צורך בו, והם תמיד ישמחו להרוויח קצת כסף (כי אם הוא לוקח על עצמו נגיד 4 מיליון לעונה (הוא גם יקבל משכורת מהקבוצה הנוספת) זה 8 מיליון רווח לבעלים הקמצן של פיניקס.

מנחם לס
מנחם לס
06/01/2018 21:12:42

ג'אש ג'קסון…אילו היה משחק כפי שקיוו, פיניקס היתה יכולה להעמיד קבוצה לא רעה בכלל.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/01/2018 19:39:23
Reply to  אפלטון

עשית קצת סלט עם כמות הרכזים שאנחנו מסוגלים להחזיק בו זמנית.
הכוונה העיקרית בהחתמה שלו היה לשכנע את למרקוס אולדריג' להצטרף במה שהיה מהלך די חסר סחכוי.

אפלטון
אפלטון
06/01/2018 19:44:07

מה זה עשיתי סלט? הסתכלתי על הרוסטר של פיניקס ב2015 כשהחתימו את צ'נדלר.
זו היתה אמורה להיות קבוצה שבנוייה על 4-5 רכזי עילית ועם 3 רכזים על המגרש בהרבה דקות, יחד עם ספסל עמוק ושילוב של ווטרנים וצעירים. ניסוי מעניין שלא קיבל מספיק הזדמנות, עם אולדריג' או בלעדיו.
בכל מקרה היה כיוון שהקבוצה הלכה אליו והם הלכו מנסיקה ולקמיקזה מכוונת ולקחו את צ'נדלר איתם למטה. הבנתי שהוא זרם עם זה שנה שעברה, אבל ככה לסיים קריירה כשאתה יודע שעוד יש לך מה לתת?

עידו גילרי
עידו גילרי
06/01/2018 19:52:32

אני אעשה לך סדר בעניינים:
כשהעברנו את דראגיץ' למיאמי (באמצע העונה) אז מסיה לא ברורה העברנו גם את תומאס תמורת ברנדון נייט פור קרייניג אאוט לאוד.
אחרי האסון הזה היינו צריכים להשתקם ורצו להביא את אולדריג'. כדי להביא אותו רצו את צ'אנדלר ואז עשו את מהלך ההרס השני פירקו את החבילה של המוריסים כדי להביא אותו. זה הכניס סרטן לחדר ההלבשה ופירק טוטאלית את המועדון.
בוקר רק נבחר ולא נחשב להבטחה כל כך גדולה וברגע שלא הצליחו עם LA צ'אנדלר ידע בדיוק למה הוא נכנס. משבצת המנטור.

אפלטון
אפלטון
06/01/2018 19:59:36

הבנתי, באמת סלט. רחמים על מה שהיה יכול להיות. כולה לפני שנתיים.
בכל מקרה מנטור מנטור אבל אם אין לו את מי למנטר אין לו מה לעשות שם. למי הוא אמור לעזור להתפתח? אלכס לן?

עידו גילרי
עידו גילרי
06/01/2018 20:01:11

אההה, כן….

אפלטון
אפלטון
06/01/2018 20:04:31

comment image

יונתן .S.
יונתן .S.
06/01/2018 20:18:17

השאלה החשובה כאן היא כבר לא צ'נדלר אלא מונרו.

האם הוא יגבל בייאאוט או לא? כי הוא אופציה הגיונית יותר לשחרור מהקבוצה.

אפלטון
אפלטון
06/01/2018 20:39:43

מונרו זה לא שאלה מעניינת.
אין לו ביקוש גבוה ויש לו שנה אחרונה בחוזה, כך שביי אאוט זה היינו הך לפיניקס. לא משפיע לכאן או לכאן.
צ'נדלר זה שחקן שקבוצות פלייאוף יעופו עליו, ורק המשכורת שלו לא אפשרית לעיכול. מונרו? יקחו אותו בהיסוס רב על שכר מינימום של ווטרנים.

יונתן .S.
יונתן .S.
06/01/2018 20:43:23

אפלטון. הלייקרס שחררו עכשיו את בוגוט. רונה או לא?
אתה לא תקבל את צ'אנדלר…לפחות לא העונה..

אפלטון
אפלטון
06/01/2018 20:48:13

אני, מורי ודאנתוני עדיין מחכים לצ'נדלר. לא אבדה תקוותנו.
בוגוט ניתן לבוסטון

יונתן .S.
יונתן .S.
06/01/2018 21:07:08

אנחנו לא רוצים אותו. אבל בעצם אני מדבר כנראה רק בשם האוהדים שמבינים שלא חסר לנו כבר סנטר שהוארק לריבאונדים

Atlanta
Atlanta
06/01/2018 21:38:43

where is Roy Skyhawk ?

דורון האסטבן
דורון האסטבן
07/01/2018 1:03:04

תודה מנחם על המעורב המעניין מאד, ממש כיף לקרוא.
גם על ג'רלד גרין לא ידעתי כלום עד שקראתי אותך.
הלוואי וטריי יהיה ג'ורדן סטוקטון בירד מג'יק הבא, אמן.
תבורך מנחם.