אירועי דיומא 06.01.2018 – גמרים ראשונים בעונת הטניס

כדורגל

גביע המדינה – 1/16 הגמר / מתן גילור

18:10 מכבי תל אביב-מועדון ספורט בני "ממבע" הגולן והגליל (ספורט 5). ההישג של קבוצת הדרוזים יפה מאד, אבל את ת"א הם לא יעברו. ת"א בתקופה טובה ועם רצף ניצחונות חזק במאבק האליפות. ממבע קבוצת מרכז טבלה בליגת ב' צפון א'. מבחינת ת"א יש פה הזדמנות לתת למחליפים לשחק ולהקל במעט את העומס על השחקנים המרכזיים.

20:30 מכבי אחי נצרת-הפועל באר שבע (ספורט 5 לייב). משחק מעניין בין שתי קבוצות צמרת. האחת בליגה הלאומית והשניה מוליכה את ליגת העל. ברור שב"ש פיבוריטים ברורים, אבל בעילוט, במשטח ספוג גשם ומול מחליפי ב"ש, נצרת יכולה לעשות לא מעט צרות.

הגביע האנגלי/ שגיא נאור

 

17:00 מנצ'סטר סיטי – ברנלי (ספורט1) מוליכת הליגה משייטת לאליפות הקלה ביותר בתולדות הפרמייר ליג אבל המצב רוח באיתיחד לא בשמיים. הפציעות של דה בריינה וז'סוס אמנם לא חמורות כמו שנראו אבל ביחד עם המצב המשפחתי של דוד סילבה, חדר ההלבשה של פפ ידע ימים שמחים יותר. אפשר להניח שגוארדיולה ינצל את המשחק בשביל לתת מנוחה לכמה שחקנים אבל הסגל שלו כל כך עמוק שגם המחליפים אמורים לעשות את העבודה. ברנלי, הפתעת העונה דורגת במקום השביעי בטבלה ועד לפני שלושה שבועות היתה במומנטום אדיר עם 6 נצחונות מ-8 משחקים אבל סנטה קלאוס לא הגיע לבקר בחג המולד ולוח משחקים קשוח שכלל את ליברפול, יונייטד וטוטנהאם עצר לה את הרצף והיא סופרת 5 משחקים ללא ניצחון ליגה. אולי בגביע היא תצליח להדהים את הסיטיסנז עם משחק טקטי והגנה חזקה (ההגנה הרביעית בטיבה בליגה).

19:30 נוריץ' – צ'לסי (ספורט1) הקבוצה מליגת המשנה תנסה להפתיע את האלופה אבל החבורה של קונטה נמצאת בתקופה מצוינת, למרות איבוד הנקודות מול ארסנל באמצע השבוע. אפשר להניח כי גם המאמן האיטלקי ייתן מנוחה לכוכבים ולא אפול מהכסא אם הקנריות ימתחו את הבלוז ואולי אפילו יעשו הפתעה גדולה.

ליגה ספרדית / שגיא נאור

14:00 אתלטיקו – חטאפה (ערוץ one) הקולצ'ונרוס חזרו מהפגרה עם נצחון קל בגביע כשמי שריכז את מירב תשומת הלב היה דייגו קוסטה שחזר הביתה (אומנם לא לויסנטה קלדרון אבל בכל זאת) אחרי תקופה לא רעה בצ'לסי וינסה לשחזר את הימים היפים במדי הקבוצה בה פרץ לראשונה. דווקא במשחק האחרון לפני הפגרה אתלטיקו ספגה את הפסדה הראשון העונה מול אספניול ולא הצליחה להמשיך להידבק לברצלונה המוליכה. חטאפה עושה עונה מצוינת מבחינתה, היא מדורגת במקום השמיני ויכולה לחלום על מקום באירופה בסיום העונה.

21:45 סביליה – בטיס (ערוץ one) הדרבי של העיר סביליה תמיד מעניין בין האדומים של סביליה לירוקים של בטיס. סביליה חוזרת לליגה אחרי 3 הפסדים רצופים, אחד מהם 5-0 מול ריאל מדריד (כבר במחצית) ומי ששילם את המחיר הוא המאמן בריסו שעלה לכותרות העונה אחרי הקאמבק מול ליברפול שבסיומו פורסם כי שיתף את שחקניו במחצית המשחק על כך שהוא חולה בסרטן. הסיפור המרגש לא עזר לו והוא פוטר. בסה"כ סביליה עושה עונה טובה, ממוקמת במקום החמישי ועלתה לשמינית גמר ליגת האלופות. היריבה העירונית נמצאת רק 6 נקודות מעל הקו האדום אבל מצד שני גם 3 נקודות מהמקום השביעי בליגה מאוד צפופה העונה. אנטוניו סנאבריה עם 7 שערים וסרחיו לאון עם 5 נוספים מובילים את ההתקפה החמישית בטיבה בליגה וינסו להפתיע ברמון סאנצ'ס פיחואן.

סרייה A – מחזור 20 / דוד "פאקו" סעדה

16:00: מילאן-קרוטונה (ספורט 2). השמחה של המילאנזים על ההעפלה לחצי גמר הגביע על חשבון אינטר כבר נשכחה, כשבליגה היא המשיכה לאבד נקודות, הפעם בתיקו מול פיורנטינה. האדומים שחורים כנראה צריכים להתרגל למעמדם בתחתית הליגה. היום הם כבר צפויים לפגוש קבוצה מההארד-קור של התחתית, הממוקמת מתחת לקו האדום, ובעלת סיכויים לא רעים להיפרד מהסרייה בתום העונה.

16:00: נאפולי-ורונה (ספורט 5). מובילת הטבלה נאפולי נחלה אכזבה עצומה באמצע השבוע עם ההדחה המפתיעה מהגביע מול אטאלנטה. המפגש היום הוא כמעט מפגש קצוות, כשוורונה הלפני אחרונה תיאלץ לשמש כשק החבטות של הנאפוליטנים המתוסכלים.

19:00: רומא-אטאלנטה (ספורט 2). רומא היא עוד אחת מקבוצות הצמרת המאוכזבות (יש הרבה כאלה בתקופה האחרונה בסרייה). לאחר ההדחה מהגביע, הקבוצה איבדה נקודות בשני המשחקים האחרונים, והתרחקה כבר 9 נקודות מהמובילה (אם כי עם משחק חסר). היום היא צפוייה לקרב קשה מול קבוצה לא צפוייה לחלוטין, אותה אחת שהדיחה את נאפולי מהגביע, אך הפסידה בליגה לקליארי החלשה.

21:45: קליארי-יובנטוס (ספורט +5). האלופה היא הדבר היציב היחיד בסרייה בתקופה האחרונה. בליגה היא ממשיכה לנצח ולהיצמד לנאפולי בצמרת, ובגביע היא הפכה להיות הפייבוריטית הגמורה, לאחר שרוב יריבותיה לצמרת הודחו משם. היום היא צפוייה לעוד ניצחון נוח על היריבה החלשה, אחת שזכתה בשבוע שעבר לניצחון נדיר (על אטאלנטה), לאחר סדרת משחקים ללא ניצחון.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 12

20:30: הפועל חולון – הפועל ת"א (ספורט 5).הסיבוב הראשון בליגת העל נגמר רק ביום חמישי והנה כבר מתחיל לו השני עם משחק מעניין בין שתי הקבוצות שניצחו את מכבי ת"א בסיבוב הקודם. חולון מגיעה למשחק אחרי ניצחון לא קל על עירוני נהריה בבית, ניצחון שהשאיר אותה במקום השלישי בליגה צמודה להפועל ירושלים עם מאזן 3-8, כשהיא מסכמת סיבוב ראשון משובח (אלמלא שני הפסדים במחזורי הפתיחה, המצב יכול היה להיות טוב עוד יותר) ומציגה לראווה את ה-MVP של הסיבוב הראשון (לפחות לפי בחירתי), גלן רייס ג'וניור. היא תרצה להמשיך ולנצח מול הקבוצה שניצחה אותה בסיבוב הקודם 78-81.

הפועל ת"א מצידה מגיעה למשחק עם ראש מורם, אחרי שני ניצחונות ליגה רצופים (דבר שלא קרה לה הרבה בעונה וחצי האחרונות) ויתרה מזאת, אחרי ניצחון יוקרתי בדרבי העירוני על מכבי ת"א. הקבוצה של דני פרנקו סיימה את הסיבוב הראשון עם מאזן חיובי (5-6), הרבה בזכות שלושה ניצחונות בארבעת המחזורים האחרונים (מאז הצטרף טוני גפני למעשה) והיא תרצה להוכיח שאכן הגיעו זמנים חדשים למועדון האדום של העיר ללא הפסקה עם ניצחון שלישי ברציפות. ההיסטוריה דווקא מוכיחה, שאחרי הפיקים, הפועל ת"א מתרסקת וזה בדיוק המבחן של פרנקו וחבורתו ההיפך.

לפני המשחק יערך טקס שבו יקראו היציעים באולם בחולון על שם אגדות העבר של המועדון עופר אשד ומיכה שמבן. מעניין יהיה לראות ביציעים אלו את יחסם של אוהדי הפועל ת"א ל'אהוב ליבם' גיא פניני… על הפרקט צפוי להתפתח משחק מעניין וכדאי לציין שששת מפגשי ליגה האחרונים בין שתי הקבוצות הסתיימו כולם בהפרש של עד 5 נקודות, ככה שקרוב לוודאי שיהיה צמוד. ואם צריך להמר? אני אלך על חולון.

 

טניס / מתן גילור

טורניר בריסביין (250) – חצי גמר

05:00 (שעה משוערת) אלכס דה מינור-ראיין האריסון (יורוספורט). הנער המקומי גבר ברבע הגמר על ממו האיריקאי רק כדי לפגוש אמריקאי נוסף. האריסון נהנה מפרישה של איסטומין, אחרי שהוביל במערכה ובשבירה. זהו המפגש הראשון בין השניים.

*המלצת צפייה* מיד אחריו ניקוס קריוס(3)-גריגור דימיטרוב(1) (יורוספורט). משחק נהדר מזמן לנו חצי הגמר בין זוכה השנה שעברה והמדורג 1 ליקיר הקהל המקומי. השניים נפגשו פעמיים בעבר. שתיהן על משטח קשה. בשתיהן ניצח הבולגרי. אבל הפעם הביתיות לצדו של האוסטרלי.

 

טורניר דוחא (250) – גמר

17:00 אנדריי רובלב-גאל מונפיס (יורוספורט 2). מונפיס שקיבל כרטיס חופשי נהנה מפרישה של ט'יים עוד לפני פתיחת המשחק ויפגוש בגמר את הרוסי הצעיר והמבטיח. זהו המפגש הראשון של השניים.

 

טורניר פונה (250) – גמר

13:30 ג'יל סימון-קווין אנדרסון(2) (ספורט 5 לייב). אנדרסון הפסיד את הראשונה לפייר בשו"ש וכך גם ניצח את השניה. בשלישית כבר שייט לניצחון. סימון הפתיע והדיח את צ'יליץ' מהדורג 1 בחצי הגמר. בכל שלושת המשחקים ביניהם עד כה ניצח הדרום אפריקאי.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט