עשרת המשחקים הגדולים של 2017/ עמית ירקוני

לקראת סיום שנת 2017, חשבתי שזו הזדמנות טובה להיזכר בעשרת המשחקים הטובים ביותר לדעתי שהיו לנו בשנה האחרונה.

(הערה- החלטתי לא להכניס את אותו המאצ'-אפ כמה פעמים, כי אחרת חצי מהרשימה הייתה גולדן סטייט נגד קליבלנד על שלל מפגשיהן השונים).

לפני שנעבור לעשרייה כמה משחקים ראויים לציון:

יוסטון רוקטס 122  – גולדן סטייס ווריורס 121 (18.10): משחק פתיחת עונה נהדר בין שתי הקבוצות שמצטיירות עד כה כחזקות במערב.

מילוואקי באקס 105- ניו יורק ניקס 104 (5.1):  30 נקודות של מלו לא הספיקו מול 27 של יאניס שניצח את המשחק עם באזר ביטר שהימם את הגארדן.

פיניקס סאנס 130 – בוסטון סלטיקס 120 (25.3): דווין בוקר, 70 נקודות. מה צריך לכתוב יותר?

וכעת לעשירייה:

10. קליבלנד קאבלירס 130 – וושינגטון וויזארדס 122 (4.11) :

הופעה אינבידואלית אדירה של הקינג שנראה ב-mvp mode לאורך כל המשחק.
57 נקודות (67%  ב34 זריקות מהשדה!), 11 ריבאונדים ו7 אסיסטים מול אחת מיריבות הצמרת במזרח. לברון לא השאיר סיכוי לחבר'ה המסכנים מהבירה שלא הצליחו לתפוס את ההובלה בשום שלב במשחק  שהיווה הצהרת כוונות מצד קליבלנד לאחר תחילת העונה (היו במאזן 3-5 ערב המשחק).

9.אוקלוהומה סיטי תאנדר 106- דנבר נאגטס 105 (9.4):

מהופעה אינבידואלית אדירה לאחרת: ראסל ווסטבורק שובר את שיאו של אוסקר רוברטסון עם הטריפל דאבל ה42 שלו באותה העונה. שורה סטטיסטית של 50 נק, 16 ריבאונדים ו10 אסיסטים. קריאות MVP מצד הקהל המקומי. ואם כל זה לא הספיק, אז יש גם באזר ביטר מטורף בסיום.

8.יוסטון רוקטס 115 – אוקלוהומה סיטי תאנדר 111 (19.4):

יש שיגידו שהמשחק הזה לא שייך לעשירייה הראשונה אבל לא יכולתי להשאיר את המאצ'-אפ הזה מחוץ לרשימה.
שני המועמדים המובילים לתואר הMVP  נפגשים לסדרת פלייאוף. למרות הדו קרב האישי אף משחק בסדרה לא התעלה לרמה יוצאת דופן מבחינה קבוצתית אך עדיין זכינו לראות במשחק הזה את ראסל ווסטברוק רושם עוד טריפל דאבל של 50 נק ואת ג'יימס הארדן מוביל את יוסטון ליתרון ראשון ברבע הרביעי, ומשם ליתרון 2-0 בסדרה.

7.טורנטו ראפטורס 107 – בוסטון סלטיקס 97 (24.2):

משחק בין שתי קבוצות מהטופ 4 של המזרח, דמאר דרוזן עם שיא קריירה דאז של 43 נקודות מוביל את טורנטו לניצחון,ללא קייל לאורי. הוא עושה זאת בדרך הכי "דה רוזנית" שיש עם שלשה אחת בלבד (15/28 מהשדה). בצד השני שלושה שחקנים עם 19+ נק לא הספיקו.

6.גולדן סטייס ווריורס 111 אוקלוהומהה סיטי תאנדר 95 (11.2):

המשחק הראשון של קווין דוראנט חזרה באוקלוהומה. כצפוי היו האווירה הייתה חמה מאוד, נזרקו הרבה קריאות "cupcake" לאוויר וגם הרגע לו כולם ציפו הגיע, אני מדבר כמובן על הריב בין ראסל ווסטברוק לקווין דוראנט.
הרבה מתח לא היה במשחק והיה ברור שגולדן סטייט קבוצה הרבה יותר טובה אבל המשחק הצליח להיכנס לרשימה בעיקר בגלל הרעש התקשורתי סביבו.

5.אטלנטה הוקס 142- ניו יורק ניקס 139 (29.1):

ללא ספק המשחק המטורף של השנה, שתי הקבוצות נזקקו ללא פחות מארבע הארכות בשביל לקבוע את זהות המנצחת, כאשר לאחר 68 דקות של כדורסל ההוקס יצאו שידם על העליונה.
פול מילסאפ שיחק 60 (!) דקות,  בהם קלע 37 נק ולקח 19 ריבאונד. בצד השני מלו קלע 45 נק ב46 דקות "בלבד".

4.קליבלנד קאבלירס 102 – בוסטון סלטיקס 99 (17.10) :

משחק שהיה אמור להיות ברשימה מסיבה אחרת לגמרי.
משחק פתיחת העונה, המשחק הראשון של גורדון הייוורד במדים ירוקים, קיירי מול לברון. אבל לגורל היו תוכניות אחרות… כידוע לכולם, עוד ברבע הראשון גורדון הייוורד סיים את העונה בפציעה מחרידה. גם בלעדיו הסלטיקס הצליחו לתת פייט לא רע בכלל שקיירי מחמיץ הזדמנות לשלוח את המשחק להארכה.

3.בוסטון סלטיקס 129 – וושינגטון וויזארדס 119 (2.5):

משחק שתיים בסדרה האדירה בין הסלטיקס לוויזארדס בפלייאוף האחרון, הסלטיקס מגיעים במטרה להגדיל את היתרון שלהם אך נתקלים בויזארדס בכושר נהדר שמובילים במשך שלושת הרבעים הראשונים (היתרון בשיאו עמד על 14 נק). למרות זאת הסלטיקס מבצעים קאמבק ברבע האחרון והמשחק הולך להארכה אחרי שג'ון וול וגם בראדלי ביל מחמיצים הזדמנויות לנצח את המשחק, לבסוף הסלטיקס מנצחים כאשר איזייאה תומאס קולע 53 נק, שיא קריירה בפלייאוף.

https://www.youtube.com/watch?v=6usdWfr2-sg

2.סאן אנטוניו ספרס 110 – יוסטון רוקטס 107 (9.5) :

משחק נהדר שהיה חלק מסדרה יוצאת דופן. לאחר ארבעה משחקים חד צדדים שנגמרו במעל 20 הפרש כל אחד מגיע משחק חמש והוא המשחק הצמוד הראשון בסדרה. לאחר עבירת תוקף של הארדן 11 שניות לסיום, הספרס מקבלים את האפשרות לנצח. פאטי מילס זורק שלשה קולע אבל הסל נפסל בצדק והמשחק הולך להארכה. ובסיום ההארכה קיבלנו את בלוק העונה מצידו של סבא ג'ינובילי שמנע מהארדן לשלוח את המשחק להארכה שנייה.

 

1.גולדן סטייס ווריורס 129- קליבלנד קאבלירס 120 (12.6):

משחק השנה, מבחינתי, חייב לבוא מהגמר לכן בחרתי את משחק 5. המשחק שהתברר כאחרון של קיירי במדי קליבלנד התחיל צמוד אך מאמצע הרבע השני גולדן סטייט החלה לרוץ ולא הפסיקה עד להענקת הגביע בסיום 48 דקות של כדורסל. בווריורס קווין דוראנט סיים עם 39 נק, ויותר חשוב, טבעת ותואר הMVP  של סדרת הגמר. בצד השני לברון לא הצליח לחולל נס שנה שנייה ברציפות אך סיים עם 41 נק, 13 ריבאונדים ו8 אסיסטים.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. יפה אבל יש כאן כמה נעדרים גדולים ממש. זה ענין של טעם אבל קשה למצוא משחק יותר EPIC מקליבלנד בוושינגטון, 6 בפברואר, מפגן שלשות משוגע, לברון בשניה האחרונה בלי טיים אאוט מקבל מסירת קווטרבק מלאב מקצה המגרש וקולע מהיציע קרש-סל להארכה. בהארכה הוא יוצא ב-6 עבירות – כדי שקיירי יעשה את הקסמים שלו. זה רק אחד.

    אפרופו, יש גם את ה-41 הפרש על בוסטון, בבוסטון, במחצית סדרת גמר המזרח. שיא הפרש שלילי בגארדן ובמחצית פליאוף – והמשחק שהוביל לפירוק בוסטון הקיימת.

    כאמור, עניין של פוזיציה 🙂

    1. נ"ב ואם בכל זאת בחירה מסורתית במשחק אחד מסדרת הגמר, אז זה רק משחק 3, עם סל הנצחון של דוראנט. כשמגיע מגיע, האיש עשה את כל המעבר רק בשביל הרגע הזה

  2. בחירות טובות מאוד, תודה רבה על הפרוייקט!

    רק התקטננות אחת מצדי – משחק 5 בסדרה ספרס-רוקטס לא היה היחידי שנגמר בפחות מ-20 הפרש. משחק 3 נגמר ב-11 הפרש לספרס וגם הוא היה יחסית צמוד (איפשהו בתחילת הרבע הרביעי הספרס התחילו לברוח ליתרון דו-ספרתי).
    אבל אין ספק שאותו משחק (5 בסדרה) היה מעולה!

  3. שלוש הארכות בפילי, שתיים בגולדן מול יוסטון עם ניצחון של יוסטון, השלשה בסיבוב של לברון מול וושינגטון. לדעתי משחק שלוש היה יותר גדול ממשחק חמש, צמוד יותר מעניין.
    ועדיין רק מראה איזו שנת כדורסל נהדרת הייתה לנו.
    תודה רבה ושנה אזרחית טובה לכולם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט