אירועי דיומא – 31.12.2017: באר שבע באשקלון בכדורגל, הפועל ת"א נגד ערוץ הספורט בכדורסל

כדורגל

ליגת העל – מחזור 16 / מתן גילור:

19:00 עירוני קרית שמונה-מועדון ספורט עירוני אשדוד (ספורט 5 לייב). קרית שמונה טרם אמרה נואש במאבק על הפלייאוף העליון. היא אמנם מרוחקת ממנו 7 נקודות ערב המחזור, כשבאמתחתה 19 נקודות במקום ה-7, אחרי הפסד 1:2 למכבי תל אביב. מצבה של אשדוד קשה פי כמה. אחרי הפסד 3:1 לבית"ר ירושלים היא סופרת כבר 7 משחקים רצופים ללא ניצחון. ערב המחזור הקבוצה במקום ה-13 עם 8 נקודות, 4 מתחת לקו האדום. בסיבוב הקודם ניצחה ק"ש 2:0.

20:15 הפועל אשקלון-הפועל באר שבע (ספורט 1). אשקלון מגיעה אחרי הפסד 1:3 לבנ"ד. ערב המחזור היא במקום ה-11 עם 13 נקודות, רק 5 מעל הקו האדום. אשקלון בתקופה נוראית ורשמה את ניצחונה האחרון אי שם במחזור החמישי. ב"ש לעומתה ניצחה את מכבי 0:2 ושמרה על המקום הראשון עם 33 נקודות. שאלת הפצטועים בהגנה עשויה להשפיע גם על המשחק הזה, כפי שפגעה בב"ש במשחקים הקודמים (בחלקם ברמת ההגנה ובחלקם אף בתוצאת המשחק). בסיבוב הקודם ניצחה ב"ש 1:0.

פרמייר ליג – מחזור 21/ שגיא נאור

14:00 קריסטל פאלאס – מנצ'סטר סיטי (ספורט1). הקבוצה הביתית עמוק בתחתית ורק הפרש שערים מפריד בינה ובין הקו האדום ומשחק מול הקבוצה החמה באירופה משמעו כי בסוף המחזור היא תמצא את עצמה במקום המוביל לליגת המשנה. סיטי ממשיכה לדהור עם 18 נצחונות רצופים בליגה והפער הכי גדול בתולדות הפרמייר ליג בשלב זה של העונה. מי זוכר שרק לפני חודש היא הגיעה לאולד טראפורד למשחק שהשדים האדומים יכולים היו להקטין את הפער ל-5 נקודות בלבד ולעשות לנו עונה מותחת וצמודה? נצחון היום והפער יצמח ל-16(!!) נקודות מצ'לסי במקום השני.

18:30 ווסט ברומיץ' – ארסנל  (ספורט1). אחרי הנצחונות של צ'לסי וליברפול, התותחנים חייבים לנצח כדי להישאר קרובים לרביעיית הצמרת ולקוות שאחת מהן תפשל בשביל להבטיח את מקומה בליגת האלופות בעונה הבאה – המטרה העיקרית של כל הקבוצות מאחורי סיטי. ווסט ברום, שניצלה רק 2 משחקים העונה וסודרת את הטבלה תנסה לנצל את רקורד החוץ הבעייתי של החבורה של ונגר בשביל להתקדם במעלה הטבלה.

כדורסל / יאיר זעפרני

גביע המדינה – רבע הגמר

שלב רבע הגמר של גביע המדינה יינעל הערב ואחרי שמכבי אשדוד והפועל חולון העפילו אמש לחצי הגמר, יש סיכוי גבוה שארבעת הקבוצות מהעונה שעברה, יהיו שם שוב גם העונה בהנחה שהפועל ירושלים ומכבי ת"א יעשו את העבודה כפייבוריטיות במשחקיהן הן.

19:30 הפועל באר שבע – הפועל ירושלים (ספורט 5+) – המשחק הכי פחות מסקרן של רבע הגמר יפגיש את הפועל באר שבע מהליגה הלאומית עם סגנית מחזיקת הגביע ואלופת ישראל, הפועל ירושלים. באר שבע גברה בשמינית הגמר על יריבתה לליגה, הפועל רמת-גן/גבעתיים 69-81 תודות למשחק מצווין של הזר הנהדר שלה סטורם וורן עם 35 נק' ו-9 ריב' אבל טובה ככל שתהיה  באר שבע מול קבוצות ברמתה, משחק מול ירושלים החזקה הוא דבר אחר לחלוטין (וחשוב לציין שגם מול קבוצות הליגה הלאומית באר שבע לא מהממת השנה עם מאזן 5-6 בליגה הלאומית והפסד רק ברביעי האחרון בקרית אתא),.

הירושלמים גברו בשמינית הגמר על עירוני נהריה בצורה מרשימה 74-90 תודות למשחק מצוין של יותם הלפרין עם 20 נקודות (18 בהם במחצית הראשונה) ואם הם לא התקשו שם, משחק באולם הקונכיה לא אמור להוות אתגר בשבילם. הירושלמים מגיעים כשהדיבורים בחדר ההלבשה נסובים סביב שחרורו של אוסטין דיי מהקבוצה ובעתידם של סטרטוס פרפגולו ואלן אומיץ' אבל גם לסגל עם ארבעה זרים בלבד, שניים יותר ממה שיש לבאר שבע להציע, לא אמורה להיות בעיה מול הקבוצה של יניב בורגר שלפחות תהנה מהאווירה המיוחדת ומהיריבה האטרקטיבית ותקווה למלא את האולם לכל הפחות.

20:45: הפועל ת"א – מכבי ת"א (ספורט 5, או אולי לא?) עזבו אתכם כדורסל, הדבר המעניין ביותר בדרבי התל אביבי הצפוי הערב הולך לקרות בכלל מחוץ לפרקט והוא עוסק בשאלה – האם הנהלת הפועל ת"א תממש את הבטחתה ותמנע מצוות ערוץ הספורט לשדר את המשחק אם לאו? ומעשה שהיה כך היה: לטענת אנשי הפועל ת"א, הם פנו לאיגוד הכדורסל בטרם הגרלת רבע הגמר וביקשו שמשחקם ישובץ במוצאי שבת בשל סמיכתו למשחק של הקבוצה מול מכבי ת"א (כן, אותה אחת בדיוק!) בליגה ביום שלישי הקרוב. באיגוד השיבו בחיוב ואמרו שאלא אם הם יתארחו אצל מכבי ת"א, כך יהיה.

ההגרלה, ולא באופן בלתי צפוי, אכן שיבצה להפועל ת"א את מכבי ת"א, אלא שהמשחק נקבע להתקיים במגרשם של האדומים בדרייב אין. כאן, לטענת הפועל ת"א, התערב ערוץ הספורט, ובשל שיקולים זרים (לחץ מצד מכבי ת"א, לטענת אנשי הפועל ת"א) הכריע שהמשחק יתקיים ביום ראשון, דבר שלטענת אנשי הפועל ת"א יפגום בהכנות שלהם לדרבי שייערך בליגה בשלישי. בהפועל ת"א טוענים שהם אינם בנויים לשני משחקים בשבוע, כמו יריבתם וסמיכות כזו של משחקים, תפגע בהם מקצועית. כמו כן, טוענים בהפועל ת"א, שערוץ הספורט שאחד מבעליו, אודי רקאנטי הוא מבעלי מכבי ת"א, מנצל את הבעלות הצולבת הזו לעשות מה שטוב למועדון הבית.

עד כאן הויכוח ועכשיו לכדורסל. וכשאנחנו מדברים על הכדור הכתום המציאות היא די ברורה: לא משנה באיזה יום יתקיים המשחק, מכבי ת"א עדיפה על הפועל ת"א בהרבה. אמנם שתי הקבוצות נפגשו בגביע ווינר בתחילת העונה והמשחק היה צמוד לכל אורכו והסתיים בניצחון של מכבי ת"א על חודו של סל, אבל מאז זרמו הרבה מים בירקון ומכבי ת"א של סוף 2017 טובה בהרבה מזו תחילת העונה, בטוחה בעצמה יותר ומאיימת יותר. הפועל ת"א? האדומים של דני פרנקו עדיין לא הצליחו להתגבש וללא הזר ג'רל מקניל שהורחק במשחק שמינית הגמר מול הרצליה אחרי שאיים על שופט, היא תתקשה עוד יותר. דשון תומאס אמנם יחסר במכבי ת"א אבל לא סביר שזה יפגע בקבוצה של ספאחיה שגם תגיע עצבנית אחרי ההפסד המרגיז למלאגה ביום חמישי. בקיצור, הרבה יותר אקשן ביציע מאשר על הפרקט, שם כנראה יסתיים המשחק בניצחון תל-אביבי. של מכבי…

טניס / מתן גילור

טורניר בריסביין (250) – סיבוב ראשון

ברוכים הבאים לעונת טניס 2018, שתחל… נכון, בשנת 2017.

טורניר בריסביין נחשב יוקרתי ביותר מבין הטורנירים שקודמים לאליפות אוסטרלה הפתוחה (כולם 250).

מספר פרישות של שחקנים מובילים קצת מבאסות, אבל עדיין זה טורניר בפרופיל גבוה יחסית לטורניר 250.

בשנה שעברה זכה בטורניר גריגור דימיטרוב והוא גם המדורג מספר 1 בטורניר השנה.

בטורניר 28 משתתפים, כש-24 מתחילים מהסיבוב הראשון ו-4 המדורגים הבכירים מהסיבוב השני.

אלכסנדר דולגופולוב-דייגו שוורצמן(6). שני טניסאים שמגיעים אחרי אחלה עונה ב-2017. יופי של משחק פתיחה לעונה.

סטיב ג'ונסון-אלכס דה מיניור.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה רבה .
    אשר לכדורגל מה שעושה הסיטי הוא לא פחות מחסר תקדים …לשחק בליגה האנגלית החזקה והקשה ולעשות סיבוב עם 55/57 זה מטורף (מאז אגב זה התקדם ל 58/60).

    אשר לכדורסל תודה יאיר חשבתי לכתוב פוסט על כל הסיפור הזה של הדרבי לצערי מחוסר זמן לא הגעתי לזה.
    בעיני כולם יוצאים גרועים מהסיפור נתחיל מהקל לכבד.( בהנחה שהגירסה של הפועל נכונה ).

    מכבי תל אביב יוצאת גרוע כי היה לה גם לפנות מבעוד מועד ולבקש מפורשות לשחק ביום ראשון כפי שהפועל עשתה (אלא אם כן באמת ל איכפת לה לשחק במוצ"ש וההתערבות הייתה של ערוץ הספורט בלבד מה שלא נראה לי סביר ).

    ערוץ הספורט יצא פרש בכך שאין איזה קריטריון ברור וזה יוצר מקום לרינונים כאילו בעל שליטה יכול להתערב באופן מקצועי (או שזה אפילו מעבר לרינונים וקורה באמת ).

    בנוסף הפתיע אותי ההתנהגות של הערוץ בכפפות של משי כלפיי הפועל שהרי בפעם הקודמת שהערוץ היה מעורב הוא התנהל בתקיפות רבה וסתם פיות ולא נתן ביטוי של ממש לצד השני (בכל הקשור לכדורג בשבת בכלל ובפרט בליגה הלאומית ) בקיצור הערוץ הוכיח שהוא חכם על חלשים.

    האיגוד : בהנחה שגירסת הפועל נכונה איך נתתם הסכמה ולא עמדתם בה ? והכי גרוע ההסתתרות מאחורי ערוץ הספורטממה נפשך אם הערוץ קובע ואין לכם מילה מה פתאום אישרתם להפועל ? ( ובכלל זה מעורר שאלות מדוע אין לכם מילההאם אין כל שיקול גם למוסד האחראי על הגביע? ).
    בנוסף אם הפועל לא דייקו בגירסתם מדוע קולכם לא נשמע ?.

    המינהלת : היא להבנתי אחראית על הסכמי השידור ובכן היא הייתה צריכה לצפות פוזיציה של ניגוד אינטרסים כזה ולעגן זאת בצורה כלשהיא (כולל זכות המילה האחרונה במקרים חריגים )

    הפועל תל אביב :
    אני מניח כאן הנחה (מפוקפקת למדי בעיני ) והיא שהגירסה של הפועל היא הגירסה הנכונה .
    בשורה התחתונה בהנחה שכך נכון זה מרגיז ,מקומם ואפילו מביש אבל מה דחיל ראבק אתם רוצים להשיג (מעבר לעוד ליטרים של שנאה ,בכיינות ועוד כמה כרטיסים ).
    האם באמת תלכו עד הסוף ולא תשדרו את המשחק ?
    ואם גם מה זה יועיל לכם כל הענישה שתקבלו ?
    אתם לא שופכים את התינוק עם המים ?
    בייחוד הדברים אמורים בכך שהציעו לכם מתווה פשרה והוא לדחות משחק (בליגה או בגביע ).
    אשר לליגה מוסכם שמגוחך אך היה ניתן לדחות את המשחק גביע ולסיים עם הסאגה המיותרת הזו .
    אלא מה נראה לי שהתאהבתם שוב בסיטואציה של העולם כולו נגדנו ובשקט בסוד שאף אחד לא ישמע הכעס שלכם הוא אחר לגמרי והוא שרציתם להרוויח את מכבי עם המכנסיים למטה שזה יומיים אחרי משחק יורוליג קשה וקיבלתם אותה 3 ימים אחרי והיום הזה בהחלט היה יכול לעשות את ההבדל במגרש.
    במילים אחרות שיחק לכם קלף .
    מתחילה פניתם באופן ראוי כי אכן רציתם לפחות 3 ימי פגרה מול מכבי שלא תיפלו ביום ראשון נניח למשחק מול חולון בעוד מכבי תטייל במוצאי שבת בבאר שבע למשל לפני הדרבי בשלישי.

    אבל ברגע שקיבלתם את אותה הקבוצה מכבי אזי גם התנאים שווים שכן 2 הקבוצות נפגשות באותם מועדים .
    וגם אם תגידו זה עדיין פוגע בנו יותר בגלל סגל קצר וכו'
    הרי
    ראשית הציעו לכם פשרה הוגנת אותה סירבתם לקבל .

    שנית הרי מה שהיה קורה אילו קיבלו את הצעתכם היה בדיוק הפוך מבחינה ספורטיבית (בגלל ההתחשבות בכם מכבי הייתה סובלת בדיוק מהדבר ממנו אתם רציתם להימנע ).

    בקיצור תפעילו קצת את ההיגיון ושיקול הדעת ותנסו להימנע מרגשות יתר על המידה.

  2. אהרון, להבנתי, פנו אל הקבוצות שיעבירו בקשות למקרה שהן מארחות עוד לפני ההגרלה.
    הפועל ת"א ביקשה שבת ומכבי ת"א לא ביקשה כלום.
    לגבי זה שני דברים:
    1. הפועל ת"א מארחים, ולכן לא משנה מה מכבי ת"א היתה מבקשת במקרה בו היא תארח.
    2. מבחינת מכבי ת"א בכל מקרה יהיה להם משחק אחד אחרי 48 שעות ואחד אחרי 72 שעות. הרי ברור למה הם לא העבירו תשובה. אם היה מדובר על יריבה אחרת אז היו מוכנים רק 48 שעות לגביע ושיהיה 72 לדרבי (לאו דווקא מעדיפים, אלא אדישים). אבל כשהם קיבלו את הפועל ת"א בהגרלה פתאום 48 שעות שלהם לדרבי זה גם 48 של הפועל ת"א לדרבי וככה הם מרווחים הן יותר זמן לפני המשחק הראשון והן זמן זהה כמו היריבה לפני המשחק השני. בכל הגרלה אחרת היו "נדפקים" באחד המשחקים. מבחינתם זו ההגרלה האולטימטיבית.

    אני לא נכנס לעניין השידור כן או לא, אבל מהבחינה העקרונית צודקים לגמרי בצד האדום, כיוון שברור שבכל הגרלה אחרת שאינה דרבי הפועל ת"א היתה משחקת בשבת ובשלישי וכן שלמכבי ת"א לא היה מפריע לשחק בשבת, למרות שזה רק 48 שעות אחרי משחק היורוליג.

  3. היי מתן.
    1. לגבי זה שהפועל מארחת איני מבין מה זה משנה ?
    הרי כאן הבקשה לא נובעת מצרכי מגרש אלא מצורך מקצועי נטו ככה שעניין המארחת לא נראה לי פקטור להחלטה (מה עוד שזה גביע ושם לפחות באחות מהכדורגל ההכנסות מתחלקות …. ).

    2. לגוף העניין הצדק של הפועל תל אביב הוא לכל היותר צדק עקרוני שכן הם פעלו לפי הספר (בהנחה שהגירסה שלהם נכונה ).
    אבל לא צדק מהותי כפי שהארכתי . (שכן אם היו מקשיבים להם ממילא היה קורה בדיוק מה שהפועל לא רצתה שיקרה לה …היה קורה למכבי ).

    בשורה התחתונה לדעתי מה שהרגיז את הפועל זה לא שהעניין שלה לא נפתר אלא שהם לא דפקו קצת את מכבי .

    עוד נקודה אחרונה .אם אני מכבי אני מעדיף 3 ימים לגביע ויומיים לליגה (יותר נכון 3 ימים אם היריבה היא מסוכנת כמו בדרבי או חולון ואפילו ראשון חוץ ).

  4. 1. אתה מנהל פה דיון פילוסופי ברומו של עולם, אבל צריך לחבר את זה לעובדות. העובדות הן שהאיגוד פנה לקבוצות בשאלה "אם אתן מארחות מהי העדפתכן?" לפיכך, זה משנה מאד שהיא מארחת, כיוון שהסגירה איתה לגבי המועד היתה תחת ההנחה שהיא מארחת.
    2. העובדה שהיא שמכבי ת"א לא ביקשה לארח בראשון. אם היתה מעדיפה 3 ימים לפני הגביע היתה מבקשת לארח בראשון.
    המסקנה היא בדיוק הפוכה ממה שהגעת אליה. הפועל ת"א מראש ביקשו לשחק בשבת כי זה מה שהתאים להם בלי קשר למי נדפק. עכשיו מכבי ת"א רצתה להזיז לראשון כי זה דופק את הפועל ת"א לשלישי.

    1. מתן אם האיגוד פנה זו מציאות אחרת לגמרי .
      אני הבנתי שונה ממך שהפועל הייתה זו שפנתה לאיגוד וקיבלה אישורה.
      אם האיגוד פנה ואישר זה סיפור אחר.
      על פניו בלתי נתפס שכך היה .

  5. אהרון בליגה הפרטית (יורוליג) מכבי לא דורשת שום הזזת משחקים אז למה פה כן??? ברור שמכבי רוצה 3 ימים לגביע כי זה נוקאאוט והרבה יותר חשוב מהליגה בשלב זה… האם רק ברצונות שלה צריך להתחשב?
    "בייחוד הדברים אמורים בכך שהציעו לכם מתווה פשרה והוא לדחות משחק (בליגה או בגביע )." אני חבר עמותה בהפועל ת"א מיום הקמתה,לפחות לפי כל הפרטים שההנהלה הוציע לחברי העמותה ועד כמה שידוע לי דווקא הפועל הציעו את הפשרה הזו שנדחתה….
    והאמת לא מדובר על "לדפוק את מכבי" אלא על שאלה עקרונית האם אדם שנהנה מבעלות צולבת על שני עסקים שניזונים אחד מהשני רשאי לעשות באחד מהם כרצונו על חשבון קבוצות אחרות????
    אני בתור אוהד הפועל שנדפק כביכול מכך שקיים סיכוי שאין שידור ואין לי אפשרות להגיע חושב שזה מאבק שהיה כבר מזמן צריך להפתח והמחיר שחלק מהאוהדים נדרשים לשלם לא כזה נורא במידה ומכאן הדברים יצאו לדיון עקרוני ומהותי בנושא.

  6. הסיפור עם הפועל ת"א ומכבי ת"א מזכיר לי קצת את המחאה ברוטשילד בימים אלו: אני מזדהה עם המסר אבל בכלל הפרזנטור שלו (אלדד יניב / רמי כהן) אני מסרב לקחת חלק וחושד שמשהו בעייתי פה.
    הייתי מאוד שמח כבר שמישהו ירים מחאה נגד האופן שהאיגוד מנהל את גביע המדינה. החל מההגרלה המכורה, המשך בזה שחצאי הגמר והגמר לא יוצאים משתי הערים הגדולות וכלה בזה שבמקום לתת את הגמר לערוץ פתוח או לפחות להתחייב לשידור באינטרנט, שוב הכסף של ערוץ הספורט קונה את כבשת הרש הזו. אבל כאמור, קשה לי להאמין לרמי כהן ולא לחשוב שיש איזשהו תיחמון מאחורי בקשה תמימה והגיונית (כמו למשל התיאוריה שבהפועל ת"א קיוו לתוצאה רצויה של דחיית המשחק לאמצע ינואר ואז גרל מקניל המורחק יוכל לשחק).
    כך או כך.בצד של השילוש הקדוש – מכבי ת"א, איגוד הכדורסל וערוץ האנטי ספורט, אני בטח שלא

    1. תאמין לי שאני לא חשוד באהדה למכבי (אני אוהד מושבע של הלוזרית הירושלמית) ובכל זאת זה נראה כמו קרב בין עסקנים מסוג ז' (ממש מפתיע כשמדובר בכדורסל הישראלי) ולא משהו שיש בו טובים ורעים. מאחל לרמי כהן , ערוץ הספורט ועוזריהם לעוף מהענף שלנו אחת ולתמיד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט