מי שמצביע – לא תמיד משפיע/ רון טחן

בשנת 2010 השתתף לראשונה עומרי כספי בסוף שבוע האולסטאר החגיגי של הנ.ב.א.

הוא עשה זאת כאשר פתח בחמישיית הרוקיס, שניצחה בתוצאה 128-140 את קבוצת שחקני העונה השנייה, שכללה שמות כמו ראסל ווסטברוק (שהשתולל עם 40 נק'), מייקל ביזלי, מארק גאסול, קווין לאב וטובים אחרים.

כספי עצמו סיים את המשחק עם 13 נק', אחת פחות מחברו לעתיד סטפן קרי, כשמי שהובילו את הרוקיס לניצחון הם כוכב המחזור באותה עונה, טייריק אוואנס (26 נק') כאשר דחואן בלייר, ברנדון ג'ניגס, והשחקן השישי ג'יימס הארדן מוסיפים 22 נק' כ"א.

בנוסף, כספי השתתף בתחרות "חיובים" מיוחדת, אך שם הרשים פחות, כאשר הודח ראשון דווקא על ידי ראג'ון רונדו, שהסתפק במקום השני לאחר דו קרוב צמוד, מרשים ובעיקר מפתיע מול חבר עתידי נוסף של כספי, קווין דוראנט.

https://www.youtube.com/watch?v=r9Gg6wiGEhs&t=286s

מאז עברו כמה שנים טובות, כשבכל שנה ניתן היה להשתעשע ברעיון שאם כמה עשרות אלפי ישראלים יתאחדו למטרה אחת, ניתן יהיה לשלוח את כספי היישר למשחק האולסטאר.

ובכן, לפחות עד לשנה שעברה.

מדוע? ההסבר לכך די פשוט, אך נתחיל עם הקדמה קצרה:

בשנת 2002 החליטו אוהדי כדורסל סינים להצביע עבור יאו מינג הענק (2.29 מ') למשחק הכוכבים.
המאמץ השתלם, כאשר 1.2 מיליון קולות סידרו ל-יאו הופעה ראשונה כסנטר הפותח של המערב, על חשבונו של לא אחר משאקיל אוניל, הסנטר הטוב בעולם.


מאז, ועד פרישתו, למעט עונה בה כלל לא שיחק עקב פציעה, היה ברור לכולם שיאו מינג יהיה בחמישיית המערב ללא קשר ליכולתו (הוא נבחר לחמישייה גם בעונתו האחרונה בליגה, בה שיחק בסה"כ חמישה משחקים).
למרות התרעמות מצד שחקנים ואוהדים, הליגה לא התערבה יותר מדי, והמשיכה לאפשר לאוהדים לקבוע מי יהיו החמישיות בכל מחוז.כך למשל, רק לפני שנתיים קובי בראיינט המזדקן נבחר ברוב קולות (1.8 מיליון) לפתוח בחמישיית המערב, כחלק ממסע הפרידה המתוקשר שלו מהליגה.

ואולם, לא העובדה שבראיינט קיבל יותר קולות מקרי או לברון הדאיגה את מארגני הסופ"ש החגיגי.
מי שכמעט, אבל באמת כמעט פתח לצדו של קובי בחמישייה היה לא אחר מחבר עתידי נוסף של כספי… זאזא פאצ'וליה.

קמפיין גיאורגי עצום הוביל לכך שהסנטר (אז בדאלאס) קיבל 768,112 קולות, שזה רק 14,227 קולות פחות ממה שקיבל קוואי לנארד.

בנוסף, על רקע הקמפיינים שערכו ברשתות החברתיות קבוצות וכך גם סלבריטאים שונים עבור שחקנים, בשנה שעברה הליגה הודיעה על שינוי אופן הבחירה למשחק האולסטאר.

על פי התקנות החדשות, כוחם של האוהדים בבחירתם של עשרה שחקנים נבחרים מהמזרח והמערב צומצם ב-50%, כאשר 50% הנותרים חולקו בין שחקני הליגה לאנשי מדיה.

פאצ'וליה עצמו לא לקח את זה קשה מדי, כשלקח קרדיט בשמו ובשם תושבי גיאורגיה על השינוי בחוקים, אותם אף הציע לכנות כ"חוקי זאזא".

 השינוי דרך אגב, לא הרתיע את הגיאורגים, שהתגייסו פעם נוספת למשימה, וככל הנראה גם זכו לתמיכה מאוהדים אחרים ברחבי העולם, בדרך לכמעט הכפלת מניין הקולות לזכות פאצ'וליה (1.5 מיליון), שני רק לקווין דוראנט מתוך רשימת שחקני קו קדמי במערב.

כצפוי, שחקני הליגה ואנשי המדיה לא שיתפו פעולה עם הקהל, ולאחר שקלול הקולות פאצ'וליה נשאר בחוץ, לא לפני שהודה מקרב לב לכולם על התמיכה.

וכאן, נכנס לסיפור עומרי כספי.

בימים האחרונים נפתחה ההצבעה למשחק הכוכבים, ועמה קמפיינים פרטיים מטעם גולשים ואתרים, הקוראים לנו להצביע בעד השתתפותו של הישראלי הראשון בליגה במשחק הכוכבים.

נכון, מבחינה מקצועית עומרי אינו שייך למשחק הכוכבים, אבל אני כן מסכים עם גולשים רבים, שמציינים שמדובר בדרך יפה להפגין הערכה כלפי אחד הכדורסלנים הישראלים הגדולים ביותר שהיו לנו.

עם זאת, אני כן חושש שאותם קמפיינים יגרמו לאוהדים לאשליות מיותרות, שכן הסיכוי שכספי ישתתף במשחק עומד על 0%, גם אם יקבל 1.5 מיליון קולות.
הסיבה, כפי שנכתב למעלה, נובעת מכך שהקהל אינו קובע לבדו יותר את זהות השחקנים שיפתחו בחמישיות השונות.

לכן, זה בסדר גמור אם אתם רוצים להצביע עבור עומרי.
זה גם די פשוט. מספיק שתפרסמו בטוויטר או פייסבוק סטטוס או תגובה עם שמו של עומרי באנגלית, יחד עם התיוג הנכון  (לדוגמא, ניתן לכתוב בפייסבוק סטטוס כזה: Omri Casspi #NBAVOTE).

בנוסף אתם יכולים להצביע כמובן בדרך המסורתית יותר, דרך האתר של הליגה – קישור.

יחד עם זאת, כן כדאי שתזכרו שבמקרה הזה, בו מדובר בשחקן רוטציה ללא סיכוי ממשי לקבל קולות, הקול שלכם לא באמת משפיע.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. התלבטתי אבל בסוף החלטתי שאני בוחר מקצועית ולא הצבעתי לכספי. הבעיה היחידה שהצבעתי לקאווי על אף שהוא שיחק כ 100 דקות בינתיים.. אבל זה לא אותו דבר כמובן

  2. עומרי המלך לא צריך קמפיינים
    מספיק יש לו קורנפלקס כבר כמה שנים

    ומשחק האולסטאר באמת מיותר – עד שיתנו פרסים למנצחת הוא לא יחזור להיות יותר מה שהיה…

  3. אפשר ללכת על שחקנים שנחמד שייכנסו לעומת מישהו אחר פופולרי בעמדה:
    מעדיף אמביד/פורזינגיס לעומת קווין לאב.
    אולאדיפו לעומת דה רוזן או דווין וויד.
    קאזינס לעומת דיוויס, גרין או טאונס

    1. גם אמביד וגם החדקרן יותר פופולארים מלאב.
      לדעתי גם קאזינס ובטח אולדיפו יהיו השנה באולסטאר , יש ליכולת משקל מאז ששינו את השיטה אז לא הייתי פוסל אפילו שאולדיפו יהיה בחמישיה

    1. אוכלוסיית ישראל -כמעט 9 מיליון.
      אוכלוסיית גיאורגיה – כמעט 4 מיליון.
      מי שמצביע היה יכול פעם להשפיע.

  4. תודה רון. אולי דווקא השנה יהיה קצת עניין.
    זה תמיד פוטנציאל למשחק מעניין אם הכוכבים יקחו אותו קצת יותר ברצינות.
    לגבי בחירות, יפה ששינו את דרך הבחירה.

  5. די ברור שאין לו מקום באולסטאר, אבל כן היה נחמד לראות אותו בתחרות השלשות, אולי זה גם יחזיר לו את החשק לזרוק אותן במשחקים אמיתיים.

  6. שחקן עם שש נקודות למשחק לאולסטאר לא יוכל להסתכל לחברים שלו בעיניים ויהפוך לבדיחה, זו בעיקר מבוכה.
    כספי ספורטאי אמיתי עם הישגים אמיתיים שראוי להכרה אמיתית ועניינית, לא מזויפת. בקוד של הספורטאים סטטוס/הישג שווא זה כבוד קטן מאד (בעצם חוסר כבוד).

  7. השואו הגדול של אמצע העונה עדיין לא לגמרי מצא את הפורמט הנכון לגיוס השחקנים ומנסה למצוא פתרונות אחרים כל שנה.
    נראה מה יהיה עם חלוקת הקבוצות.
    זכור לי האוסטאר שהיה רווי בשחקני אטלנטה, בו פול מילסאפ הגיב שזה משחק שונה ומוזר מהכדורסל שהוא רגיל לשחק…
    רק שתהיה תחרותיות כבר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט