הספרס, הרפטורס והפריקקקקקקקקק במרכז ערב ה-NBA שאחרי חג המולד! / דור בלוך

הספרס, הרפטורס והפריקקקקקקקקק במרכז ערב ה-NBA שאחרי חג המולד! / דור בלוך

הו הו הו למי שחוגג, וערב NBA משובח לכם חברים וחברות, ואחרי שאתמול קיבלנו את הקרם דה לה קרם של הליגה, היום שאחרי יזמן לנו את הקבוצות הגדולות שלא שיחקו ובעיקר הרבה קבוצות שרוצות לעבוד קשה כדי להפוך להיות קבוצות גדולות בשנים הבאות, עם הפיסטונס והפייסרס (זה לא הפעם המאה שהן משחקות אחת נגד השניה העונה? מה נסגר?), הראפטורס והמבאס, הפריק שיפגוש את הבולס הלוהטים (ברצינות?) והספרס שינסו להתאפס על עצמם מול הנטס.

אז בואו ניגש לאקשן!

מומלצי הליג פאס:

דטרויט פיסטונס (14-18) – אינדיאנה פייסרס (14-19) 2:00:

מי יהיה מאמין שזה יהיה קרב צמרת במזרח, אבל זה בדיוק מה שזה כאשר דטרויט ואינדיאנה יפגשו הלילה, בפעם הרביעית והאחרונה לעונה הסדירה, זה יהיה מפגש לא פחות ולא יותר בין ה-4 ל-5 במזרח, אז נכון שהפער משלושת הגדולות במזרח, גם בכישרון וגם במאזן הוא גדול, ונכון גם שדומה שוושינגטון ומילווקי אם יתחברו הן בהחלט מוכשרות יותר מהשתיים האלה אבל בינתיים האוהדים של הפיסטונס והפייסרס רשאים להינות מהמעמד החדש שלהם.

הפיסטונס ניצחו פעמיים בסידרת המשחקים הזאת מול הפייסרס, ובכלל הם נראים כמי שחוזרים למסלול אחרי תקופה קשה, עם 4 נצחונות ב-5 המשחקים האחרונים שלהם, כקבוצה שמתבססת על הגנה,היכולת שלהם להגביל הלילה את אינדיאנה שעומדת על 108.6 נקודות למשחק (לעומת 102.7 של הפיסטונס) תהיה מפתח משמעותי לניצחון, ואכן בשני הנצחונות של דטרויט הם החזיקו את הפייסרס על פחות מ-100 נקודות.

גם הפייסרס מגיעים למשחק הזה במצב רוח מרומם אחרי שניצחו את אטלנטה וברוקלין בשני משחקיהם האחרונים, הנצחון על ברוקלין הושג בהארכה הודועת לעוד משחק נפלא של אולאדיפו שקלע לא פחות מ-38 נקודות, כשהוא לא מקבל עזרה יתרה מחבריו להתקפה, השחקן השני שקלע הכי הרבה בקבוצה הוא מיילס טרנר עם 23 בלבד.

עם מאזן ביתי מצוין של 5-10, דטרויט תקווה להבטיח לעצמה ניצחון בסידרה העונתית בין השתיים ואני רואה אותם עושים את זה.

הימור: דטרויט ב-10

מילווקי באקס (14-17) – שיקאגו בולס (22-10) 3:00:

המפגש הראשון בין השתיים היה טראומתי ובמידה רבה סימלי לעונה הזאת של מילווקי, שלמרות שהביאה עוד סקורר מוכח, פשוט לא מצליחה להתרומם בשלב הזה.

המשחק הלך צמוד לכל אורכו, אבל בסופו של דבר היתרון של שיקאגו בריבאונד ויכולת איומה של מילווקי מחוץ לקשת, חברו להפסד של מילווקי שספגה 115 נקודות מהבולס המשתפרים.

ההפסד הזה היה האמצעי ברצף של שלושה הפסדים בתוצאות כמעט זהות (115-108, 115-109, 115-111), רצף שבא בין רצף של שלושה נצחונות רצופים ורצף של שני נצחונות רצופים. אבל אחרי שני נצחונות, על קליבלנד ושארלוט, בא הפסד להאותה שארלוט, אחת הקבוצות המאכזבות של העונה במזרח, ושוב מילווקי מתקשה לייצר המשכיות.

באותו הפסד ג'יאניס חסר לקבוצה, אבל נשאלת השאלה האם השלישיה שלו עם בלדסואו וכריס מידלטון, עליו מבססת מילווקי את ההתקפה שלה, באמת מספיק כדי לקחת אותה לצמרת המזרח, מהמשחק הלילה צריך לצאת מסר מהדהד מהשלישיה הזאת, אחרת פעמוני אזהרה ולא פעמוני חג המולד יתחילו לצלצל בויסקונסין.

בצד השני שיקאגו היא אחד הסיפורים המטורפים של העונה, עם האגרוף של פורטיס, רצף ההפסדים והיכולת הפתאטית בפתיחת העונה, והשיפור המשמעותי שבא בהמשכה, אלא שדומה שהסיפור הזה הולך ומתקרב לסיומו. שני הפסדים רצופים, בהם ספגה הקבוצה מעל 115 נקודות, אומנם מול קליבלנד ובוסטון, מסמל אולי ששיקאגו חוזרת לקרקע המציאות.

הימור: מילווקי ב-12.

סן אנטוניו ספרס (11-23) – ברוקלין נטס (20-12) 3:30:

סן אנטוניו ממשיכה להתקדם לעבר הפליאוף בדרכה הנינוחה, כאשר היא מרשה לעצמה הפסדים פה ושם כולל אחד ליוטה לפני 5 ימים, ממנו התאוששה עם ניצחון על סקרמנטו, כשהיא משלבת בהדרגה את קוואי לנארד, שבינתיים החסיר עוד משחק, כאשר גם דני גרין נאבק עם פציעה משלו.

בהיעדר שחקני הקו האחורי המובילים שלה, סן אנטוניו נישענה לחלוטין על גאסול ואולדרידג' עם משחק הגנתי והתקפי משובח, דבר שדומה שהיא צריכה לעשות יותר ויותר העונה, והשאלה הנשאלת היא האם זה הגיבוי לתקופות שבהן הקליעה מבחוץ לא תלך או שפציעות יגרמו לחיסורים של שחקנים משמעותיים או שזה ה-DNA של סן אנטוניו העונה, ובמקרה זה האם הסגנון הזה שהולך הפוך למגמה בליגה יספיק מול הרוקטס והווריורס במורד הדרך.

בצד השני ברוקלין עם מאזן חוץ חלש של 5 נצחונות בלבד (לספרס מאזן ביתי של 2-15, כמו 14 נצחונות רצופים מול הנטס בבית), לא מגיעים עם ציפיות מוגזמות מהמשחק הזה. עם 4 הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים שלהם ברוקלין עושה רושם רק רוצים לעבור את העונה הזאת בשלום ולהשיג מקום טוב בלוטרי בלי להביך את עצמם יתר על המידה.

הסיטואציה הזאת מאפשרת לשחקנים כמו הוליס-ג'פרסון וספנסר דינווידי, שניהם עם מאזן דו ספרתי העונה לפרוח, ולשחקנים כמו כריס לוורט ואלן קראב לקבל הזדמנות כשהנטס נותנים עד עכשיו דקות משמעותיות ללא פחות מ-18 שחקנים.

הימור: הספרס ב-15

המשחקים הנוספים:

דאלאס מבריקס (25-9) – טורונטו ראפטורס (8-23) 2:00:

הראפטורס ממשיכים בדרכם היציבה, ורבים כבר מדברים אליהם כאלטרנטיבה לקאבס בהינתן שהיוורד לא יחזור לכושר משחק, עם 9 נצחונות מעשרת המשחקנים האחרונים טורונטו נראת כגורסה המוצלחת ביותר של הקבוצה בתקופת דראוזן-לאורי.

בצד השני דאלאס מחזיקה במאזן שלילי אפילו בבית, כאשר היא סובלת מההזדקנות המואצת של דריק נוביצקי, מהעובדה שווסלי מתיוס כנראה כבר לא יהפוך לכוכב, מכאבי הגדילה של דניס סמית' (כמעט 3 איבודים למשחק ו-30% לשלוש), ומהעובדה שהאריסון בארנס הוא לא שחקן להוביל קבוצה, דאלאס זועקת לריבילד אבל זה כבר יהיה עניין לעונה הבאה.

הימור: טורונטו ב-8

מיאמי היט (16-17) – אורלנדו מג'יק (23-11) 2:30:

הדרבי של פלורידה מפגיש את מיאמי המעודדת עם אורלנדו הקורסת.

מיאמי מגיעה למשחק הזה עם 6 ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים בעוד אורלנדו הפסידה 9 מה-10 אחרונים שלה. שתי הקבוצות מגיעות עם שורה של פציעות למשחק הזה כשבעיקר יחסר לנו המצ'אפ בין ווצ'ביץ' לווייטסייד.

לעומת זאת במיאמי לעומת זאת צפוי לחזור גוראן דראגיץ' ששיחק כבר בשבת, בעוד דיון ווייטרס פצוע עד הודעה חדשה, עם כל הפציעות האלה דומה ששום דבר לא ישנה את הדינמיקה שהולכת לכיוון של ההיט ובעוצמה נגד המג'ק.

הימור: מיאמי ב-15

דנבר נאגטס (15-18) – יוטה ג'אז (19-15) 4:00:

הנאגטס פתאום נראים מסתם עוד קבוצת שולי פלייאוף במערב לקבוצה שיכולה לנצח כל יריבה. עם נצחונות מרשימים מאוד ובעיקר הגנה מדהימה הן מול פורטלנד והן מול גולדן סטייט, הקבוצה שסופגת 106 נקודות למשחק אולי מצאה קשיחות חדשה שלא אפיינה אותה עד כה.

הלילה היא תפגוש קבוצה שקשיחות היא כל מה שיש לה. הג'אז שסופגים פחות מ-101 נקודות למשחק, ספגו 8 הפסדים בעשרת המשחקים האחרונים, למרות זאת, כפי שלמדו סן אנטוניו על בשרם זאת קבוצה שאסור לזלזל בה.

הימור: דנבר ב-5.

פיניקס סאנס (23-12) – ממפיס גריזליס (23-10) 4:00:

שתיים מהקבוצות החלשות בליגה נפגשות בפיניקס כאשר קשה להאמין אבל זאת שממוקמת גבוה יותר בליגה היא דווקא הקבוצה הביתית. הסאנס ניצחו במפגש הקודם בין השתיים רק לפני חמישה ימים שהלך צמוד מאוד, אבל הוכרע לבסוף לטובת פיניקס.

ממפיס התאוששה מהמשחק הזה עם ניצחוון על הקליפרס כאשר אוואנס היה בשיעו עם 30 נקודות ו-11 אסיסטים, הגריזליס יצטרכו עוד תצוגה כזאת ממנו כדי לנקום בסאנס.

הימור: ממפיס ב-3.

לוס אנג'לס קליפרס (19-13) – סקרמנטו קינגס (21-11) 5:30:

עוד מפגש בין שתיים מהקבוצות החלשות במערב, כשהקליפרס, והקינגס יפגשו בלוס אנג'לס.

שתי הקבוצות הראו מעט סימני חיים עם שני נצחונות רצופים (הקליפרס מול הסאנס והרוקטס, הקינגס מול הנטס ופילי), רק כדי לחזור לקרקע המציאות עם הפסדים ליריבות מערביות (הקליפרס לגריזליס, והקינגס לספרס).

קליפרס היא הקבוצה שנראית בכושר טוב יותר, והיא גם מחזיקה במאזן ביתי סביר, ולכן נלך איתה הלילה.

הימור: הקליפרס ב-8

לפוסט הזה יש 128 תגובות

  1. נכון להיום, קייל קוזמה הוא רוקי העונה.
    מביא נתונים מטורפים!
    18 נקודות , 49 אחוז לשלוש ,41 אחוז לשלוש
    גם אם מכניסים בחשבון את בן סימונס בתור רוקי(מכיוון שזאת העונה הראשונה שבה הוא משחק על אף שנבחר בדראפט כבר עונה שעברה) אז יהיה כאן פייט מאוד צמוד.

    1. סימונס נחשב לרוקי. ואתה שוכח מדונובן מיטצ'ל, שבזמן האחרון נראה פשוט נהדר. נכון לעכשיו אין ממש הבדל בין שלושתם, זה בעיקר עניין של טעם וריח

  2. ברוקלין לא מחפשת "מקום טוב בלוטרי" מהסיבה שאין לה בחירת דראפט, היא עברה לקליבלנד שנואת נפשך. דו יור מאת'

  3. תודה רבה.
    ג'יאניס רשום כ"כנראה" למשחק. זה אומר שהפציעה שהיתה לו לא רצינית ואנחת רווחה לכולנו.
    שיקגו הפכה איכשהו לקבוצה שממש בא לי לראות, שומו שמיים. נראה לי זה יהיה משחק הערב שלי.
    דטרויט בנפילה השנתית ככה יורדת למציאות ונראה לי שאינדי יתנו להם בראש

  4. תודה דור על הפריוויו.
    ס"א כמו תמיד משייטת לה בעונה הרגילה.
    קצת מתחת לרדאר כל עוד קוואי לא בפורמה.
    יש לי הרגשה שזו לא השנה שלהם, יחטפו מיוסטון מכה רצינית כנקמה על שנה שעברה

  5. אחלה סיקור לערב שמשחקות בו קבוצות שהן השאריות מאתמול. (מה לעשות שלקחו את (כמעט) כל הקבוצות המעניינות וריכזו אותן לשחק בחג ) . המשחק שהכי מעניין אותי הערב זה ממפיס נגד פיניקס.לגבי ממפיס אני ממש חייב להבין איך קבוצה שהיתה משתתפת קבועה בפליאוף המערבי בימים שבהם המערב היה חזק מהמזרח (מסכים עם אלה שטוענים שהשנה זה כבר לא כך) הצליחה להתדרדר למקום האחרון ממש בקונפרנס. קונלי פצוע וזיבו כבר לא שם ובכל זאת… איך זה קרה. לגבי פיניקס אני פשוט אמשיך להביט בהשתאות איך אפשר לשחק כל כך גרוע כשיש לך שחקני NBA בהרכב חלקם בחירות גבוהות. הפיניקס הזאת בעייני היא פשוט הקבוצה הגרועה בליגה (בגלל האימון והניהול לא בגלל חומר השחקנים) ואין שום אפשרות שהיא תסיים את העונה הזאת מעל קבוצה אחרת אז אני אהמר לכן על ממפיס כדי שפיניקס תגיע למקומה האחרון והראוי ותישאר בו עד סוף העונה אני אצפה במשחק הזה מתחילתו עד סופו ואתענה ממשחק החפירות של ממפיס ומהמשחק הכי אגואיסטי בליגה של פיניקס .

  6. תודה רבה.

    הימורי השונים ממך.

    אינדי
    דאלאס
    שיקאגו

    מעניין יהיה לראות כמה מהסלים במשחק של הקליפרס וסקרמנטו יבואו מתוך הצבע. (הקליפרס נשענים על זה ברמות היסטוריות נכון ללפני שבועיים 51% מהסלים שלהם הגיעו מהצבע , שזה גבוה גם ברמה היסטורית)

  7. לא מצליח להעלות פה קישור אבל הליגה קבעה שפספסו שלוש שריקות על לברון ב2 דקות האחרונות (שניים מהם באותו מהלך)

    1. כל המשחקים של דטרויט שראיתי השנה האולם היה חצי ריק.
      לא יודע מה קרה שם.אולי האולם החדש נמצא במקום לא טוב אולי המשבר שעבר על העיר אולי שינוי האוכלוסיה בעיר.בכל מקרה יש שם אווירת בית קברות השנה מהמשחקים שראיתי ודווקא שהקבוצה נותנת עונה לא רעה בכלל

    1. דטרויט הנוכחית לא מצליחה להלהיב אותי.
      והאמת שאני ממש מסמפט השנה את אינדיאנה.
      אז די סבבה לי בכל מקרה

  8. לראות את אורלנדו ופשוט להיגעל עבורדה נוראית של מאמן בפיתוח הקבוצה והצעיריפ, אני בכלל לא מדבר על הGM הכושל פעם אחר פעם

    1. קבוצה מיותרת.
      מווגל ממש ירד לי עוד באינדיאנה, אחרי שהתלהבתי בעונת הפריצה שלהם.
      חבל לי על שחקנים כסימונס ופורנייה שאני מאוד אוהב, והזוניה שיכול להיות שחקן מעולה במקום אחר.

  9. נוביצקי מקבל יותר מדיי רספקט משופטים שפשוט לא שורקים נגדו עבירות ברורות! ואני בכלל בעד דאלס אבל אובייקטיבית טורונטו קופחו עכשיו מספר פעמים.

  10. הרגע הזה שאתה רוצה שקוואי יתעלם מהפרוטוקול המפורסם של פופ וירוץ לטריפל דאבל… בהצלחה

  11. האריס במשחק מושלם, מירוטיץ חייב לעבור ושיקגו לריבלד אין שים סיבה לבנות על הרצף כמה נצחונות האלה

  12. ותוח מייקר פשוט נוראי אין לו מושג הגנתי הIQ ההגנתי פשוט נוראי המיקום רע מאוד כיום הוא בעיקר גימיק

      1. בדראפט הוא היה הימור לא בדיוק היה אפשר לדעת את הפוטנציאל ואת הגיל האמיתי שלו לפי תחקירים (26-27).

  13. שלשת באזזר יפה היתה לבראה ועכשיו עם סל בזר בצד השני דלאס תפתח את הרבע האחרון כשהיא מובילה ב 8. האם זה יספיק?
    Time will tell

        1. קרדשיאן בספרס? באמת?
          חוץ מזה הספרס נאמנים לזקנים שלהם עד הסוף.
          עד שהמוניטור מפסיק לצפצף.
          וגם אז הם ממשיכים להירשם בטופס המשחק, תחת הסטטוס:
          "DNP – dead"

          1. איזה נאמנים ?..
            אתה מדבר כאילו טוני במשך כל תקופת ההחלמה שלו מהפציעה לא עשה את זוגתו של גאסול, בזמן שהשני עסוק בהפגנות נגד מדינת טקסס לעצמאות קאטלונית.

            DNP – Tony fucked mi amor wife

            לגבי הקרדשיאן.. אם הסתדרנו עם הגולדיגרית של דאנקן הכל אפשרי..

          2. בספרס נוהגים לפי הקודים החברתיים של כפר לל"ל.
            זה שילוב של פריצות מינית והגישה הקומוניסטית השיתופית.
            לא סתם בכניסה למתקן יש שלט גדול: "ברוכים הבאים למשפחת הספרס! אנא הפקד את אישתך בקבלה".

            בנוגע לדאנקן – כמו שאומרים, מאחורי כל גבר מצליח יש אישה שמצליחה להחזיק אותו מהביצים.

      1. כן, הבעיה שאין חוזים שניתן להטריד ולהשיג עבורם שחקן משמעותי שיעבה ויזדר את הסגל שיש לך שני שחקנים על קטטר שמקבלים ביחד יוצר מ30 מליון אתה בבעיה (פארקר, וגאסול שעד עכשיו מצויין, אבל שום קבוצה לא תקח חוזה כמו שלו). פופ מוציא מהסגל את המקס הוא סוחט את הלימון עד הסוף משחקנים שלא יוכלו להוציא חצי ממה שמוציאים אצל פופ.

      1. ועכשיו ברצינות, דאלאס לא מצליחים לעשות סל בדקות האחרונות. מובילים בחמש אבל הם צריכים לנסות לסחוט עבירות בשביל להכניס משהו אחרת הייתרון מתבזבז להם וטורונטו לוקחת.

  14. מסכן נואל הוא כזה טיפש יצא 70 מליון דולר ל4 שנים הוא לא לקח בקיץ , לחוזה מינימום עונה הבאה זה יועצים טיפשים, ואופי עצלן ובעייתי מאוד.

    1. מישהו צריך להסביר לו שזורקים זין אחרי שאתה חותם עם החוזה הגדול, לא כשאתה מסרב להמון כסף בשביל לבל בתקווה מקס (פחח) שנה אחרי זה.

      1. זה הימורים
        איך אמרו חכמינו? טוב ציפור ביד מ 10 על העץ ונרלס הוא המטמטם שהיה לו ציפור ביד ושחרר אותה בשביל ה 10 שלא ישיג לעולם. הימור גרוע. הוא צריך לתבוע את הסוכן.

    1. נכון אבל מצד שני גם האריסון בארנס לא כל כך איאיאי כמו שעשו ממנו. לפחות יש לו כבר טבעת אחת מימי ג"ס העליזים.

        1. חחחחחח
          הייתי רוצה לראות כל שחקן היום משחק נגד התולעת רודמן וביל למביר. מגרי הזה מדלאס היה גומר את הערב הזה בבית חולים מחכה לניתוח השתלת שיניים ושחזור האשך הימני המקורי…

  15. ותודה למאבס שהחזירו את הסלטיקס למקום ראשון במזרח. מצטער גיא שזה פוגע בהשוואות שלך מזרח מול מערב 🙂

          1. מסורתית אנחנו מתחילים להפסיד בכוונה רק בסוף פברואר (עד אז, ים ההפסדים נובע מסירחון טבעי…).

            יש סיבה למה אין לנו בחירות דראפט טופ 3 ברצף הסירחון האחרון שלנו.

  16. אפשר כבר לשמוע את הכחכוחים בגרונות,
    את לקיחת האוויר,
    עד לרגע (כל כך קרוב, כל כך קרוב!) בו יהיה אפשר שוב לזעוק ברינה:

    "המזפח! המזפח!!"

    102 – 101 למזרח על המערב אחרי 45.1% ממפגשי מזרח/מערב.
    בעונה שעברה, אחרי 43.5% מהמפגשים, התוצאה הייתה
    107 – 89 לטובת המערב.

    (אני לא רואה איך ברוקלין מנצחים את הספרס)

    (מראש אני אומר – ט.ל.ח , בשבועיים האחרונים "זרקתי", ובמקום לחשב בכל פעם מחדש, פשוט הוספתי את הניצחונות של כל יום בנפרד לחישוב בקודם. מחר, לקראת ה-"מעפח", אעשה את החישוב המלא והמדויק. זעקה נעימה לכולם!)

  17. מישהו צריך להביא למירוטיץ' עוד איזה סנוקרת שתשבית אותו. גם מפריע לשיקגו להפסיד וגם מפריע למרקנן להתפתח

    1. זו אפשרות, ומתוך התבוננות ארוכת שנים הארגון שבשיקגו, הם שוקלים את זה בכובד ראש…

      או,
      שלעשות את הבלתי יאומן עבור הבולס –
      למכור כאשר המחיר בשיא שלו. טרייד עכשיו על מירוטיץ', לפני שהוא נכנס לסלאמפ השנתי שלו.
      PF שקולע שלשות, לא רע בהגנה, לא רע בריבאונד. זה לא הבונטון ב-NBA של ימינו?

  18. טורונטו סוף כל סוף היו ראשונים במזרח והצליחו להפסיד לאחרונים במערב.
    קבוצה פרווה (של חתלתול צמרירי).

  19. עזבו מאזנים זמניים, נסו להרכיב סדרות בין 5 הראשונות בכל קונפרנס לאלה שממול. קליבלנד ייקחו סדרה מול המערב, למעט ג״ס, מינסוטה תפסיד סדרה לקליבלנד או לבוסטון. בכל שאר המפגשים, ידו של המערב תהיה על העליונה. אוק סיטי, יוסטון ו-ס״א ייקחו כל סדרה מול המערב למעט קליבלנד. הלא כך?

    1. מחר טורונטו באוקלהומה סיטי.
      אולי נקבל רמז שיעזור לאשש או להפריך את ההשערה.

      לטעמי, גולדן סטייט מעל כולם,
      אחר כך יוסטון והקאבס.
      ואז ספרס, בוסטון, ת'אנדר, וטורונטו.

      כך שמתחת לגולדן סטייט, יש פחות או יותר שוויון.

      (כמובן שזו ההערכה המאוד סובייקטיבית שלי לסוגיה שלא באמת רלוונטית למשהו…)

    2. ס"א לא בשום דיון פליאוף, קבוצה זקנה וגמורה עם חוזים איומים ושום אופק
      אם קוואי היה אנוכי כמו קיירי הוא היה תובע טרייד כדי שיהיה לו עוד סיכוי לאליפות, בזבוז של שנים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט