מעורב הופס ליום ראשון / מנחם לס

1. מלו – האשם הראשי בצרות הת'אנדר

(המאמר נעזר בשני מקורות – ESPN ו-B/R)

  1. בתחילה לא ראו שישנן כל בעיות.

2. אח"כ גילו שישנה בעייה. שהשלושה לא יכולים לשחק ביחד.

3. הצעד הבא היה לנסות למצוא את הבעייה.

4. אנשי כדורסל היו חלוקים בדעותיהם מה היא.

5. בילי דונובן חיכה שמישהו יסביר לו את הבעייה.  (אולי הוא הבינה אבל לא היה לו כוח וביצים לתקנה עד שכולם הגיעו לאותה מסקנה).

6. ההצעות הגיעו מכל הכיוונים – מדובר על כאלה שרצו באמת לעזור.

7. הבעייה  החלה לתפוס פוקוס מסויים שלא  השתנה, והוא:

*

*

הסיבה כמובן היא ההתקפה של הת'אנדר שהיתה צריכה להיות החדה ביותר בליגה והיא היום רק מספר 17 ביעילותה כי היא סובלת מ'משחק הבידודים' של כרמלו. אנטוני מפריע למשחקם של ראסל ווסטברוק ופול ג'ורג'. בעיקר ראסל. המשחק של כרמלו ידוע: כבר בתיכון, ואז בסירקיוז, בדנבר, בניקס, ועכשיו בת'אנדר, מה שכרמלו יודע לעשות טוב יותר מכל דבר אחר (וכמעט מכל אחד אחר) זה TO ISOLATE HIMSELF ואז למצוא דרך לקלוע.

משחקו של כרמלו (הדורש לעתים כידרור לעמדה שהוא מעדיף) הקפיא את שאר השחקנים. בילי דונובן סוף-סוף הבין את הבעייה, וביקש ממלו להחזיק בכדור פחות ולמסור יותר, לנוע למקומות פנויים, וגם כשהכדור אצלו לחשוב גם על מסירה.

כרמלו אמר (Anthony said Friday night.):

"I think for me it's just a matter of accepting that role. That's all it is,"Realizing that's what it's going to be, these are the type of shots I'm going to get, this is the type of offense we're going to be running and accepting that, and working on that role. That's something that I've kind of been doing over the past week, is allowing myself to accept that role and do whatever I gotta do to make this team win."

קל לדבר מאשר לעשות. לא קל ללמד כלב וותיק טריקים חדשים, אבל כרמלו אמר שהוא לא "ISO" והוא לא "EGO". "אני שחקן כדורסל. את כל מה שביקשו שאעשה אני יודע לעשות. זה בעצמותי. אבל אף פעם לא היו לידי שחקנים – מלבד בנבחרת ארה"ב – שהוכיחו לי שלנוע ללא כדור ולקבלו בתנועה, או לנוע ואז למסור, הם תרגילים יעילים יותר מלקלוע את הקליעה שלי, בעצמי וללא עזרה".

האמת? יש בזה משהו.

מה הבעייה במשחק ה-ISO של כרמלו?

  1. כשכרמלו משחק ISO, ה-ASSISTANT PERCENTAGE שלו יורד. בניקס ה-ASS% שלו היה 17.4% נגד ה-36.9% של לברון, דוראנט (26.9%), ואפילו קובי (26.7%). העונה האסיסטנט% הוא 7.8% – אחד הנמוכים בכל הליגה, אם לא הנמון ביותר.
  2. משחק ה-ISO של כרמלו גורם לו לזרוק יותר מדי זריקות "NON-PAINT" – הווה אומר זריקות ל-2, אבל לא מהצבע כי שם הגבוהים חוסמים את זריקות ה-ISO שלו:

Anthony is one of the best iso scorers of his generation, but that doesn't solve the efficiency problem. According to Basketball-Reference, 47.1 percent of Anthony's field goal attempts this season are midrange 2s, barely down from his 49.5 with the Knicks last season.

By comparison, Durant took only 33.3 percent of his shots and James 23.4 percent of his shots in that range from 2014-15 thru 2016-17.

3. כרמלו הוא סוג שחקן שה-ISO שלו הוא 'אחד-נגד-אחד'. במילים אחרות, הוא לא שחקן שגורם לדאבל טים עליו כמו ג'יימס הארדן, סטפן קרי, או ראסל ווסטברוק כי איתו אין סכנה שבמקום לזרוק אחרי הטעייה, הוא ייכנס לסל. במילים אחרות, He doesn't imbalance the defense by involving .multiple defenders.

אילו היה מושך 'דאבל-טים', הבידודים שלו היו הרבה יותר יעילים. אבל בצורה שהוא משחק, כל כדור אצלו משמעותו כדור אחד פחות אצל ראסל ווסטברוק.

בשלוש השנים האחרונות, ווסטברוק הוא שני בליגה ב-RPM ו-ORPM (השפעת השחקן על ההתקפה ועל ההגנה בזמן שהוא משחק).

כפי שרואים, ראסל הוא בליגה אחרת גם מכרמלו וגם מג'ורג' ככוח התקפי. מקומו ה-42 בליגה של כרמלו ככוח התקפי הוא מספר שהוכיח לכרמלו אחת ולתמיד שמשהו דראסטי חייב לקרות, ומוטב להתחיל מיד! 38% מזריקותיו של כרמלו הם ג'אמפים אחרי ISO. זה מספר גדול מדי:

Given that Anthony is playing with one of the greatest offensive engines in the game, there is no need for him to create so much for himself off the dribble. In fact, Anthony is an excellent catch-and-shoot player, either spotting up or catching the ball on the move. According to Second Spectrum, here are his numbers in those situations from both last season and this one:

So, even this season when his iso jumpers aren't falling, Anthony is still knocking down his catch-and-shoot opportunities at a high

לפי הטבלה ניתן לראות שאפילו כשהזריקות שלו מ–ISO לא נופלות, אחוזי ה-CATCH AND SHOOT שלו טובים, אך מספר הניסיונות יורד בהדרגה. הוא חייב לחזור לשחק הרבה יותר CATCH AND SHOOT והוא הבטיח שזה בדיוק מה שיעשה!

אגב, אחד הפלייז היעילים ביותר של הת'אנדר הוא הפיק אנד רול של כרמלו וראסל, כשאנטוני הוא הפיק. התרגיל הזה הניב 1,103 נק' וזה תרגיל נוסף שכרמלו הבטיח לעשות עוד ועוד.

כששחקן אחרי 14 שנים בליגה מוכן לנסות לשנות את משחקו כליל כדי לעזור לקבוצתו מוכיח לי הרבה על הכרמלו אנטוני הזה. אנחנו אמורים לראות אוקלהומה סיטי ת'אנדר חדשה החל מהיום!

 2. במשחק ההפסד לווריורס הלייקרס הוכיחו שהם באמת עלו כיתה

 
*
*
בימים האחרונים שחקני הלייקרס היו חלק מההכנות להצגת העלאת הגופיות של קובי. כל הגדולים החלו להגיע – שלושה ימים לפני ההצגה הגדולה, יומיים לפני. הכל תלוי במה שנאמר להם. לכל אחד היה תפקיד: לכמה לנאום ולכמה להגיש גופייה. כיצד מתייחסים שחקני הלייקרס אל ביל ראסל, קרים, וורת'י, ג'רי ווסט, וכל השאר שהגיעו מוקדם? בוודאי כפי שמתייחסים טייסי ה-F-16 שלנו  לגיבורי חיל האוויר  משנת 1955 שטסו ב'מטאורים'
*
*

ללייקרס היו שלושה ימי חופש ומג'יק חשב שזה יוסיף להם כשחקנים שיכירו קצת את מורשת הכדורסל ומהיכן הם הגיעו וגדלו.

*

כולם נהנו. כולם הינהנו בראשם בהסכמה (אם כי כמה תמונות הצחיקו את אינגראם וקלרקסון שבקושי החביאו את צחוקם כשראו תמונות של בוב קוזי, מגסי בוגוס, וגייל גודריץ').

*

אבל כמובן שהיו תמונות שהם הכירו, ותמונות שמשכו את תשומת ליבם.

אבל היתה לתמונות האלה השפעה. הן  הקשיחו את הצעירים בקבוצה

ראינו זאת במשחק הניצחון על הרוקטס, ושוב במשחק ההפסד הזעיר לווריורס האלופים שלשום.

כשפתאום הם נעצרו נגד הווריורס להסתכל על התוצאה והם מפגרים ב-23, קייל קוזמה מתנער פתאום מהימים האחרונים מלאי ההיסטוריה והנוסטלג'יה, הדיונים על ההפתעה בניצחון על הרוקטס, ומה לא. על הכל דובר מלבד המשחק נגד הווריורס.
*

לנזו בול אומר: "הוא פתאום משך בגופייתי ואמר לי: "מספיק זה מספיק." 

*

^

אבל לא היה זה סתם עוד הפסד לשורת ה-"L". "למדתי שיש לי שני בחורים TOUGH AS NAILS. קוזמה ולונזו בול. יש לנו עוד אבל הפעם זה היה הם. לחזור מ-26 הפרש נגד האלופה במגרשה הביתי מול הקהל החם בליגה, ולהגיע למצב שאיפשר לנו אפילו לנצח, זה לא דבר קל, אפילו ללא סטפן קרי. נידמה לי שהמשחק נגד הרוקטס הראה לנו שיש לנו את היכולת והכוח לשחק נגד קבוצה.אני מקווה שהמשחק הזה, למרות ההפסד, שם נקודת קריאה על ההרגשה הזאת שלי ושל כל השחקנים".

*

כשהיינו בצרה, השניים האלה החזיקו אותנו במשחק עד שהשאר הרגישו שהגיע הזמן שכולם ישתתפו, יתארגנו מחדש, ויחזרו לקרב קוזמה קלע 27 והפך לרוקי הראשון של הלייקרס לקלוע שלושה משחקים רצופים של 25 נק'} מ אז ג'רי ווסט ב-1961. בול קבר את ארבעת נסיונותיו הראשונים לשלוש וסיים עם /4 נק' ו-5 ריב' עם 5 אס'.

קוזמה:

 

3. התכוננו: רנדל עבור נואל

 

Los Angeles Lakers forward Julius Randle reacts after making a 3-point basket against the Golden State Warriors during the second half of an NBA basketball game Friday, Dec. 22, 2017, in Oakland, Calif. (AP Photo/Marcio Jose Sanchez)

הלוס אנג'לס ליייקרס מנהלים שיחות (Los Angeles Lakers) עם דאלאס על טרייד בין ג'וליוס רנדל ונרלנס נואל.

רוב לופז ודף פן הופס הודיעו לאדריאן Wojnarowski על אפשרות של SWAP בין שני הפורוורדים.

שימושו של רנדל בלייקרס ירד בארבע השנים האחרונות והיום הוא משחק 22 דקות למשחק, ירידה של 6 דקות מהעונה שעברה. ממוצעו ירד ל-12.5 נק' ו-6.3 ריב' למשחק, אבל הוא קולע קרייר היי 54.5% בדקות הפחותות שהוא משחק. יליד דאלאס זה הוא בשנה הרביעית של חוזה הרוקי והוא מקווה לעשות את הקפיצה הגדולה הקיץ כשיהיה שחקן חופשי מעריכים את ערכו ב-12.4 מיליון (Spotrac)http://www.spotrac.com/nba/los-angeles-lakers/julius-randle-15359/.

הוא אמר: "מעריכים אותי כפי שמעריכים אותי. אין לי יד בנידון ( told reporters). אני לא יושב וחולם על זה. כל מה שאני רוצה זה לשחג ולתרום לקבוצה שבאמת רוצה בי!"
*

בינתיים נואל חתם עם המבריקס חוזה לשנה נוספת אחרי שהועבר מפילדלפיה.

נואל יכול להביא ללייקרס דבר שחסר להם מאד תחת הסל: הגנה! איש קנטקי זה משחק רק 12.5 דק' למשחק אך עדיין גונב 1.5 למשחק וחוסם 1.4.

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 87 תגובות

    1. פפפפ. לא נכון. אני פה כבר 6 -7 שנים ותמיד חשבנו שהוא נאד נפוח . מנחם נתפס על איזה משחק וחצי מהנבחרת, אבל אפילו לו כבר נגמר ממנו.

  1. באמת היה קשה – קליבלנד ואחר כך עם רווח של משחק אחד בלבד – יוסטון המדהימים עם הארדן השחקן הכי טוב בליגה.
    אבל מתגברים וממשיכים.

  2. חם מהתנור –
    קולדוול פופ מהלייקרס במאסר ויכול להשתחרר רק במשחקים בתוך קליפורניה. (סוג של כלא פתוח שמשלמים על השהיה או איזה שטות שרק אמריקה יכולה להמציא) .

      1. בעודו משחק בדטרויט הוא נתפס כנוהג בשכרות.
        הוא נענש עם מאסר ל-25 אבל יש לו אישור לעזוב את בית הכלא לאימונים ולמשחקים בתוך גבולות קליפורניה (והוא מחויב לשים את מכשיר הGPS ברגלו בעת שהייתו מחוץ למתחם הכלא/האימונים ומחוץ לאולם המשחק.

      1. אם הם יסכימו לקבל את דנג הייתי הולך על זה + נותן לקיובן נשיקה ואומר לו לתת לי מהחומר שהוא מעשן אותו.
        הייתי הולך על טריד כזה
        http://www.espn.com/nba/tradeMachine?tradeId=ycetjvyt

        דאלאס בעיצומה של עונת טנקינג והמגמה תימשך גם בעונה הבאה
        החוסה של דנג לא יפריע להם בשתי העונות הקרובות.

      1. אתה מתכוון לרצף של 19 הפסדים שהבטחנו ללייקרס?
        הוא נשבר.
        המניאקים הצעירים האלה לא אמינים.
        אבל הכל נסלח כי הם עדיין חמודים כאלה, כמו ילד בן 4

  3. המזל הרע של מלו הוא שמעבר לנבחרת לא יצא לו לשחק בקבוצה של המלך.

    *
    למרות שהוא היתבגר עדין הייתי מחליף אותו במישהו כמו דווין וויד שרוחב שנים על ההצלחות והאיכות של העז.

  4. האשם בתאדר זה ראסל. כל שחקן שהגיע לאוקלהומה לא משחק אף פעם כמו שהוא יכול דוראנט איבקה סיבואניס אודילפיו הארדן פול ג'ורג' וכרמלו וקנטר

          1. לדעתי היה לו חוזה דו צדדי, שהפכו אותו לחוזה מלא.
            עדיין יחסית למה שיש להם (יוליס וקאנאן, שיציבות זו לא התכונה הבולטת שלו), לא ברור לי למה ככה לוותר על רכז שלפחות נתן תפוקה עקבית.

          2. מסתבר שקראתי לא במדויק. באתר אוהדים של פיניקס כתבו שהחוזה כמעט בוודאות לא מובטח. כלומר, אי אפשר לדעת.
            רגע, אתה שואל למה מקדונו מוותר על רכז במהירות שהייתה מסחררת את הקרוסאובר של אייזיאה תומאס?

          3. כן, למה לוותר על שחקן שאשכרה נותן תפוקה כשיש לך סגל מלא בסקראבס. וזה לא שפיניקס בלחץ מתחת לתקרה…
            מה אכפת לי, יאללה שיעשו כבר ביי אאוט לצ'נדלר כמה אפשר לחכות לו רבאק?

          4. החוזה של ג'יימס היה לא מובטח עד לתאריך מסויים (נדמה לי בינואר).
            אז הוא קיבל כסף על השבועיים – שלושה מאז החתימה, אבל לא חייבים לו כלום בהמשך.

          5. תודה דדי.
            אגב עשיתי עליו תחקיר זריז ומתברר שהסיבות לשחרור לא היו רק מקצועיות אלא הסתכסך עם יוליס ועם המאמנים וכנראה אופי די חרא מה שלא יעזור לו למצוא קבוצה בתור שחקן סוף ספסל.

  5. מבחינת יכולת לייקרס היום בטופ 4 במערב – נוטה להסכים. הם אחת הקבוצות הכי קשות לניצחון היום והם משחקים יפה וביחד. אבל לצערי היכולת שלהם עדיין לא מתבטאת בניצחונות!!! נכון שהם בלוז משחקים רצחני אבל עם יכולת כזאת המאזן צריך להיות טוב בהרבה! מקווה שהם ינצחו ברגע שיגיעו למזרח חזרה ונגד הקבוצות החלשות של המערב.
    היום היה יום יותר חלש לשחקנים ועדיין שיחקו נפלא מבחינה הגנתית והפסידו בגלל שתי החמצות שלשות שלפי דעתי היה בהן פאול ברור.

  6. מנחם וגור עפו רחוק עוד רגע נוחתים במאדים.

    הלייקרס לא קרובים אפילו לטופ 4. יש יותר סיכוי שקבוצות מורידות נגדן הילוך כי בכל זאת העונה נמשכת 82 משחקים והלייקרס היא מסוג הקבוצות שאפשר להוריד הילוך מולה

    אינגראם כרגע לא מראה יכולות יותר גבוהות ממיצל הרוקי של יוטה והוא כבר שנה שניה אז על מה בדיוק מתבססת ההערכה הזאת?

    השחקן היחידי שכרגע מוכן לליגה זה קוזמה. בול ואינגראם לא עקביים מספיק ןהסטטיסטיקה הכי קובעת היא בטבלת הנצחונות.

    באותה מידה אגב אני לא מתרשם מהסטטיסטיקה הלא טובה של באטלר במינסוטה ואני כן חושב שבלעדיו הם מחוץ לפלייאוף.

    בינתיים אם השמועות על רנדל נכונות.. זה גורם לי לתהות יותר האם התקליט השבור הזה ימשיך לנגן עוד כמה שנים

    1. 1. אינגראם הגיע אחרי עונה אחת במכללות מיטצל 2.
      2. אינגראם צעיר בשנה ואפילו לא סיים לצמוח (הוא גבה בקיץ לא זכור לי כמה אבל הוא גבה)
      3. אינגראם רזה מאוד אבל מיטצל בנוי טוב עם שרירים (לא אתפלא אם הוא שוקל יותר מאינגראם) אבל אינגרם גבוה ממנו ב15 ס"מ.
      4. אינגראם משחק בעמדה הכי עמוקה בליגה שיש בה את השומרים הכי טובים.
      הייתי ממליץ לך לצפות בשניהם אינגראם מצליח להגיע לטבעת באופן עקבי בכל משחק מיטשל מסתמך המון על הקליעה שלו ההשוואה בינם אינה במקום כי הם שחקנים מסוג שונה.

      1. מה זה קשור עמדה.
        תקרא שוב את הדברים.
        אם הלייקרס היא טופ 4 בגלל אינגראם ובול אז על אותו משקל אפשר להגיד שיוטה היא טופ 3 ושני הטיעונים לא נכונים.

        חוץ מקוזמה אף אחד מהלייקרים לא עקבי

        1. לא הסברתי את עצמי סליחה
          .אני לא טוען שהליקרס הם טופ 4 (אני חושב שהם במקס' שווים מאבק על המקום ה8) עם פול ג'ורג הם היו בתמונת הפלאאוף.
          אני טוען שאינגרם טוב יותר ממיטצל ושאי אפשר להשוואת בין שניהם ואני אהיה יותר חמור אפילו שאם תחליף בינם שתי הקבוצות היו נראות יותר גרועות.
          הליקרס קבוצה טובה חסר להם ווטרן וקצת ניסיון.
          אני רואה אותם (אפילו בלי לברון) מסיימים בטופ 4 עם פול ג'ורג וגבוה עם נוכחות הגנתית בשנה הבאה.
          הליקרס להבדל מיוטה זאת חווית צפייה השנה איכשהו יש תמיד קאמבקים במשחקים שלהם.

          1. גם איחוד של כוכבים בקבוצה לא בהכרח עוזר לה (אוקלהומה למשל).
            בסופו של יום, הלייקרס היא מקבוצה מצומצמת של קבוצות בליגה שאיננה צריכה הרבה בשביל להצליח ליצור עבור עצמה הזדמנויות להשתפר באופן קבוע.
            מאידך, צריך להודות במציאות כרגע ולהבין שהקבוצה פשוט צעירה עדיין וחסרים לה שחקנים ברמה גבוהה יותר. אפשר לחכות ולתת לשחקנים להשתפר, אבל קשה עדיין לדעת מה ייצא מהרבה מהצעירים שם בסוף (בעיקר אינגראם ולונזו).

            ובגלל שהקבוצה במערב, היא חייבת קפיצה ענקית. אפילו עוד 2 כוכבים לא בהכרח יספיקו. זה לא כמו המקרה של הארדן (טופ 5 וודאי בליגה) והאיחוד עם CP3 (טופ 25 בליגה במינימום), כי שחקן כזה יתקשו בלייקרס להשיג.
            ייתכן שהכי קרוב להשגה כרגע יהיה דיוויס מהפליקנס, אך זה ידרוש מהם המון, כמו כל קבוצה אחרת.

            בשורה התחתונה – הלייקרס יצטרכו לפחות 3 שחקני טופ 30 בליגה לצד לפחות 2 צעירים מוכשרים (נניח כמו בוסטון) או לשים את ידה על שחקן טופ 8 בערך בליגה (נניח דייוויס) בשביל לבצע קפיצה עצומה בתהליך שלה. עקב הסיכוי הנמוך לכך, זה ייקח כמה מהלכים שצפויים להתפרס לאורך זמן (כמו שבוסטון עשו). אני לא רואה סיבה למה שזה לא יקרה אצלם, העניין הוא פקטור הזמן וניצול ההזדמנויות.

    2. +100 לדקסטר, חש שהתעופה פה על הלייקרס מוגזמת, תנו לילדים הללו לצמוח עוד שנה-שנתיים ואז נראה אם יש על מה לדבר

  7. הבעיות של הלייקרס הם מנטאליות. הם מביאים אינטנסיביות וריכוז מול הגדולות ולא תמיד מול האחרות.

    הת'נדר מתחילים להתחבר במשחקים האחרונים אך גם נהנים מלו"ז נוח יחסית. הן מנצחות קבוצות אמצע שחלקן גם פצועות וכו'. השבוע יהנו ממשחק מול הרוקטס ללא כריס פול , הראפטורס והבאקס. אם הם מנצחים 2 מתוך שלוש אני כבר יותר אשתכנע שהם עלו על גל (ואתעלם צההפסד המביש לניקס)

    ראנד עבור נואל זו שטות גמורה! ואת זה אומר עוד מאמין גדול בנואל. אם יש משהו שלא חסר ללייקרס זה אורך וריבאונד. הייתי מחפש לגנוב מההוקס את מרקו בלינלי או את בוגדנוביץ' ומנסה לחזק את הקליעה.

    דאלאס מצד שני באותה סירה. הם צריכים קצת כוח בכנף בנוסף לבארנס ופחות צריכים את נואל. אני חושב שעודף בשחקני כנף יש רק בבוסטון ובטורנטו ואולי הייתי מחפש עסקה של שמי אוג'ליי תמורת נואל (למרות ששמי יוכל לעזור מול לברון בפלייאוף)

  8. הסיבה היחידה שהתאנדר כושלים היא רק ראסל שלא יודע לשחק בלי הכדור, תשימו לב כל פעם שהוא מוסר הוא פשוט נשאר במקום, אני פשוט משתגע ממנו באמת

    1. זה נכון שראס נעמד ולא עושה תנועה אחרי מסירה וגם אותי זה מתסכל לפעמים אבל הוא לא הבעיה העיקרית (אם בכלל) אלא כמו שנכתב בפוסט,כרמלו הוא הבעיה הרצינית כמו שנכתב בפוסט ועל פי המשחקים האחרונים הוא נראה כאחד שהבין את מקומו וצורת המשחק שנדרש להצלחה.
      הוא פחות אייסו ,יותר הנעת כדור ויותר
      כאצ'-אד-שוט …בעיקר מה3

  9. קצת נמאס לשמוע על הלייקרס
    לבאר בול עשה שטיפת מח ליותר מדי אנשים. סוג של טראמפ.
    הסיקור באתר מוטה מאד לאחרונה…. יותר מדי כתבות עליהם גם ביחס לפופולריות שלהם בעבר ובהווה.

    האיש מלהג וכולם נהנים. סחטיין על לבאר.

  10. כרמלו מתחיל להבין שהאייסו שלו תוקע את ההתקפה והאפקטיביות של שחקני התאנדר ובעיקר של ראס ,מקווה שזה ימשיך כי בסופו של יום הוא נראה טוב יותר בשבוע האחרון וגם קולע באחוזים יחסית טובים.
    כמו שאמרתי,החצי מרחק של ראס הוא הנשק העיקרי שלו מלבד הכניסות לסל והאחוזים שלו משם מתחילים להתיישר וכשזה הולך זאת בעיה רצינית להגנת היריב …ושימשיך להזניח את קשת ה3,זה עושה לו רק טוב.

    אנדרה רוברטסון נפלא בהגנה וגם היחידי שעושה תנועה ללא כדור בחמישייה והחיתוכים שלו מזכירים את אלה של כוכב ג"ס כספי.
    הבעיה שנשארה ללא שום שיפור -קליעות עונשין.
    פשוט בושה לשחקן שלא השכיל ללמוד איזושהי שיטה בכדי להגיע אפילו ל50% ,מצידי שיזרוק סבתא…

    1. + 10
      כרמלו ייתן לנו בפלייאוף את הערך המוסף שקאנטר לא יכול לתת – אבק כוכבים. אי אפשר להגיע רחוק בלי זה. התחלנו לטפס יפה, מחר מבחן גדול. יהיה כיף.

  11. תודה מנחם.
    לגבי אוקלהומה, זה עדיין תא נראה טוב אבל.יפה שכרמלו מנסה לשנות ולהתאים. עדיין קצת כואב לראות אותו עומד בפינה וכל המשחק מתנהל רחוק ממנו. אולי גם הוא יבין שעדיף לו לעלות עם הספסל. משהו קצת מוזר זה שדונובן עדיין מתעקש לעלות בהרכבים לדקות לא מעטות בלי אף אחד משלושת הכוכבים. זה הרי ברור שבפלייאוף לא נראה כאלו רוטציות אז למה ללכת על זה בעונה הרגילה?
    לגבי הלייקרס, ממש קבוצה כיפית. משחקים הגנה נהדרת ולוק וולטון עושה יופי של עבודה אבל כל הכיסוי התקשורתי משפיע עליהם לרעה. תמיד יש שם דברים מאחורי הקלעים. שנים קודמות זה היה דיאנג'לו ראסל נגד כולם, עכשיו וולטון ציין שיש יותר מדי שחקנים שעושים ברוגז ובוגוט ענה (די בטפשות, לא מתאים לווטרן) שעם כל הדיבורים על תקרת השכר ברור שיהיו פרצופים, ודי שם את הזרקור על רנדל.
    בקיצור זו קבוצה שצריכה שקט תעשייתי יותר מהכל

    1. מסכים עם הכל.

      אגב, האמת שזאת לא אמירה מטופשת ראשונה מצידו של בוגוט.
      זכור לי באופן מעומעם שהוא אמר דברעם מטופשים נוספים בעבר

    2. צודק, אכן קשה לראות את כרמלו עולה ויורד ולא נוגע בכדור. זו אשמת ראסל שדי מייבש אותו. ג'ורג' יכול לקחת כדור מהאמצע ולחדור, כרמלו תלוי בעמדה בה הוא מקבל את הכדור.
      אני חושב שאם ישחקו עליו יותר – אפילו בידודים – הוא יצבור ביטחון וזה ישתלם לקבוצה. לא הייתי מנסה ללמד כלב זקן טריקים חדשים. מה שקנית זה מה שקיבלת. באוק' סיטי, אפילו בכושר הלא טוב בו הוא נמצא היום, הוא עדיין הקליעה הכי בטוחה, האיש שהייתי רוצה שיזרוק את הכדור האחרון.
      ד"א, דוראנט עם אחוזים איומים פעמיים נגד הלייקרס, זה יכול לקרות.

  12. הלייקרס אחת הקבוצות המהנות לצפייה כרגע בגלל קוזמה והאתלטיות הכללית של הקבוצה.
    אבל צריך באמת להיות ריאליים שנייה – גם אם חלק מהצעירים שלהם יהיו אולי כוכבים בליגה, כרגע כולם שם שחקני משנה במקסימום.
    דקסטר צודק במה שרשם כאן לגביי לונזו ואינגראם לגביי החוסר יציבות מצידם וחשוב להבין שזה לגיטימי עדיין בגילם הצעיר.
    הקבוצה הזאת צריכה עוד זמן.

    ולגביי הטרייד על רנדל? אני הבנתי שיצא עדכון על כך שהלייקרס ירדו בינתיים מהאפשרות הזאת בגלל דו"ח הפציעה של נואל.
    ההצעה בפניי עצמה נשמעת לי די הזוייה, אבל אנחנו גם לא יודעים מי פנה למי. אם דאלאס פנו ללייקרס והם סירבו? ייתכן מאוד שמופעל פה מן לחץ חיצוני בהקשר של אחד השחקנים ולפי הסוכנים של כל אחד, אני לא הופתע אם זה דיווח שווא שהונע על ידי הסוכן של נואל.
    רנדל שווה לטעמי לא מעט בשוק כרגע, אבל החוזה המסתיים שלו פוגע קשות בערכו ואם הלייקרס לא ימצאו שותפה לעסקה עליו, הם עלולים להפסיד נכס מצויין. הוא שחקן שיכול להיות 4 פותח בלא מעט קבוצות. אני הייתי מאוד שמח לשחקן כזה בבוסטון.

    1. רנדל הוא 5, והעובדה שהעונה הבינו בקבוצה שזו העמדה הכי טובה שלו, היא גם אחת הסיבות העיקריות לשיפור שלו.

  13. לא מבין את הרצון להיפטר מרנדל.
    במעט דקות שמקבל תמיד מכניס תנופה, אנרגיה ואמונה.
    גורם למהפכים.
    הולך חזק עד לפי הטבעת וגורם לדברים לקרות.
    נלחם ומפגין נחישות וחוסר פחד.
    אפילו קולע מהשלוש מדי פעם.
    ממש שחקן חשוב לקבוצה ממה שראיתי, גם מבחינת כדורסל נטו וגם מבחינת מנהיגות ואמונה לקבוצה צעירה.

    ואת זה אני אומר כאחד שזלזל בו עד העונה, ראיתי בו סתם שחקן בינוני ולא משמעותי, ושיניתי דעתי לחלוטין העונה, למרות שמקבל פחות דקות.

    ועוד תמורת נואל?!

    1. רנדל הוא סנטר מחליף.
      השיפור הגדול ביותר שלו העונה והנכס הגדול ביותר שלו היא היכולת לשמור על 5 עמדות שכמובן מתבטאת בחילופי פיק נ רול.

      ההתקפה היא עדיין פיל בחנות חרסינה, והיא הסיבה העיקרית שהוא מחליף בהגדרה – הוא צריך ובעיקר רוצה את הכדור אצלו מצד אחד, אבל הוא לא יעיל כמו שחקנים שהם אופציה ראשונה או שנייה אמיתית מצד שני.

      בקיצור, מחליף אידיאלי לכל קבוצה – גם ללייקרס.

      הבעיה היא שכשאתה מנסה לבנות קבוצה דרך מקום בתקרת השכר, אתה פשוט לא יכול לשלם לסנטר מחליף לפני שדאגת לסנטר פותח.
      ואני לא רוצה להיכנס לכל הדקויות שבעניין, אבל זה בעיקר משחק של מספרים ושל מה אפשר להכניס במקום בתקרת השכר שיעמוד לרשות הלייקרס בקיץ.

      תיאורטית, למרות שהקאפ הולד של רנדל הוא גבוה (12.5 מיליון), הוא לא ממש "מפריע" כי הלייקרס תמיד יכולים לתת לו ללכת אם יצטרכו (או יאלצו במקרה שהוא חותם על הצעה מקבוצה אחרת והם עוד לא קיבלו תשובות מהמטרות האמיתיות שלהם…) כי הוא יהיה שחקן חופשי מוגבל, אבל אז הם פשוט יאבדו אותו ללא תמורה.

      אם למשל יצליחו לקבל בטרייד עכשיו בחירת סיבוב ראשון עבורו – זו תהיה פשרה אידיאלית בין לתת לקבוצה את הגמישות המקסימלית מתחת לתקרה בקיץ, לבין להבטיח שהם ישארו עם נכס טוב ביד גם אם בסופו של דבר לא יצליחו להחתים את מי שהם רוצים (או את כל מי שהם רוצים) ויתברר שכן היו יכולים להשאיר את רנדל.

      הקבוצות היחידות שאולי יתנו בחירה כזו הן קבוצות שלא צפויות להיות מתחת לתקרת השכר בקיץ, ולמרבה המזל מדובר ברוב הקבוצות בליגה העונה.
      מה שעוד עוזר לערך שלו (והאמת היא שגם נותן אופציה מסויימת כן לשמור אותו בלייקרס כנכס עתידי לטריידים), היא העובדה שהשוק אכן טמור להיות מצומצם מאד הקיץ, ויש סיכוי סביר שיהיה אפשר להחתים את רנדל על חוזה יחסית נח ומאד סחיר.

      בקיצור, זה משחק של פשרות, הימורים וסיכונים.
      השאלה היא איפה עומד הקו שמעבר אליו אתה מטריד את רנדל כבר עכשיו, ומאחוריו אתה מחזיק בו למרות האפשרות הסבירה לאבד אותו ללא תמורה אם הקיץ יהיה מוצלח כמו שהם מקווים…

      1. הסברים יפים.

        אני הייתי הולך על קו הרבה יותר פשוט – יש לך שחקן שטוב לקבוצה מקצועית ומועיל לה?
        גרום לו להרגיש רצוי ומוערך ונסה לשמור עליו.
        זה הכל.
        הלך למקום אחר? עדיין בנית סביבת עבודה מטפחת ומשמרת ששחקנים ירצו לבוא אליה ותרוויח מזה לטווח הארוך.

        1. אוטופיה יפה.

          אבל כבר היו יכולים להחתים אותו על הארכת חוזה ולא עשו את זה – כי זה הצעד הנכון והמתבקש, וגם רנדל יודע שהמשמעות היא שהם לא בטוחים שיוכלו להחתים אותו מחדש בקיץ אם כל התכניות שלהם יתממשו.

          זה המשחק של חוזי רוקי, וככה משחקים אותו נכון כשיש לך אפשרות להמון מקום מתחת לתקרה והרוקי שבו מדובר הוא לא איזה עילוי.

  14. כתבה יפה
    1. כרמלו הוא עדיין שחקן טופ 20 של הליגה אך הוא צריך לתת לצעירים והחדשים יותר לקחת את הכדור יותר. צריכים להשתמש בתרגיל פיק אנד רול\פופ כאשר אדאמס הוא הרוח וכרמלה הפופ מה שיוצר מצב בלתי ניתן לעצירה בדיוק כמו מה ׳יוסטון עושה עם הארדן ׳אפלה ופול

  15. מעורב מעניין מאוד.
    אוקלהומה צריכה הרבה יותר תנועה בהתקפה, ובעיקר כשמלו בבידודים.
    הוא כמובן חלק מהותי מן הבעיה אבל לא כולה.

    בלייקרס יש הרבה כישרון, אבל כרגע אין אף עילוי. מצד שני הם גם סופר צעירים, ולא בטוח בכלל שנכון למדוד הצלחה כלשהי בפרויקט הזה השנה.
    הסיטואציה עם רנדל מעניינת. האם הוא מוערך בלייקרס? כשחקן? כאדם?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט