קרב מוחות- כל הסיבוב הראשון/צוות כתבי הופס

לכבוד הפלייאוף צוות כתבי הופס (מנחם לס, אלעד רבין ,אהרון שדה, יובל פדרו, שמואל מוניץ, ורועי ויינברג), ענו על השאלות הכי חשובות לקראת החלק הבא של העונה. הפעם-פרסי העונה של הופס.


1.מאמן העונה

ספולסטרה
ספולסטרה. זכה ברוב של 2 (מנחם לס ורועי ויינברג), בתואר מאמן העונה.

מנחם: אריק ספואלטרה.

לא רק שהוא מאמן האלופה ועד שלא ינוצח הוא "מאמן אלופת אן.בי.איי", אלא שמיאמי היט היא היום עם רקורד של שלושה משחקים לפני השנייה סן אנטוניו (14-56 נגד 17-53), אלא שהוא מוביל קבוצה שכבר עשתה רצף של 27 נצחונות. מלבד זאת, הוא יצר יחידה מגובשת ללא קנוניות וקנאה, ושינה לחלוטין את צורת משחקם של דוויין ווייד וריי אלן שעוזרת להם, לקבוצה, ולהמשך הקריירה שלהם.

פדרו: גרג פופוביץ'.

בדעתי האישית אני מעריך יותר אחד שלוקח אבק והופך אותו לזהב, מאשר אחד שלוקח זהב ויודע למנף אותו. המטאפורה, מוצלחת או כושלת ככל שתהיה, באה להראות שאני מעריך הרבה יותר מאמן שלוקח מעט ועושה הרבה, מאשר זה שקיבל הרבה מלכתחילה. בגלל זה התואר שלי הולך לפופוביץ' (וליונל הולינס מיד אחריו).

רועי: אריק ספולסטרה.

הבחירה בהחלט קשה העונה, והרבה מאמנים יצרו יש מאין, כמו קווין מקהייל, מארק ג'קסון, ג'ורג' קארל, פרנק ווגל וליונל הולינס. למרות זאת, ההיט נותנים עונה גדולה מהחיים, וייתכן שנבואת ה-73 ניצחונות של ואן גנדי תתגשם ביום אחד. היחידה החזקה הזאת הולכת להמשיך לתואר, לדעתי, ובגלל זה מאמנה, אריק ספולסטרה, הוא מאמן העונה שלי.

אהרון: ג'ורג' קארל.

זהו דירוג בעייתי, היות ולא לכולם יש את אותם כלים. זהו תואר שהזוכה בו יזכה בפוטו פיניש, וצריך לראות את המאזנים הסופיים, אבל נכון להיום, התואר הולך לקארל, מאמן דנבר. מגיע לו, בטח בראי ההיסטוריה.

שמואל: פרנק ווגל.

גם פופוביץ' הוציא כרגיל את המקסימום מהשחקנים שלו, ולאור הרצף המדהים יש לשקול גם את ספולסטרה, וגם ג'ורג' קארל בדנבר וליונל הולינס של ממפיס צריכים לבוא בחשבון – אבל הרגשתי שיותר מכל הגיע הזמן שיעריכו את העבודה המעולה של ווגל באינדיאנה. ללא כוכבים נוצצים הוא מוביל שוב את הפייסרס לצמרת המזרח, כשהיא קבוצת ההגנה הטובה בליגה, כזאת שסופגת כ-95 נק' למשחק בלבד. רוב הזמן הפייסרס נראים כמו היחידים במזרח שאולי יכולים לעצור איכשהו את מיאמי (וכבר ראינו אילו צרות הם עשו להיט בפלייאוף שעבר).


2.שחקן ההגנה

ג'ורג'
ג'ורג'. זכה ברוב של 2 (אהרון שדה ושמואל מוניץ), לתואר שחקן ההגנה של הופס.

מנחם: לארי סאנדרס.

הבחירה היא די קשה כי לארי סאנדרס ממילוקקי באקס קצת ירד לאחרונה במספר הריבאונדים. אבל הוא עדיין עם 9.3 ל-27 דקות משחק, והעונה הוא חוסם 3.1 חסימות למשחק, עם 0.7 גניבות. במדד יעילות ההגנה (אי.די.אי.אף), הוא ראשון, ועל סמך זה אני בוחר בו.

פדרו: טוני אלן.

שחקן שכמעט ונשכח לנו, ואיננו מעריכים אותו מספיק, הוא טוני אלן, שקורע את הישבן עם מטרה מאוד ברורה: שלשחקן שהוא שומר עליו יהיו את החיים הכי קשים שאפשר. בגובה 1.93 מ', עם רגליים חזקות וידיים זריזות הוא יכול לשמור על שחקנים כמו דוראנט, וויד, וכריס פול כאחד.

רועי: טים דאנקן.

הבחירה קשה גם בקטגוריה זאת, כי יש הרבה מגנים מעולים, אבל אני בחרתי בטים דאנקן. טימי תמיד היה מגן גדול, ומחזיק 8 בחירות לחמישיית ההגנה הראשונה ו-5 לחמישיית ההגנה השנייה, אבל השנה ההגנה שלו התעלתה, ולראיה 8.2 ריבאונדי הגנה, 0.8 חטיפות ו-2.7 חסימות. בנוסף, יש לו אפקטיביות של 23.72+. המספר שיותר גדול מזה, והופך את כל העניין למדהים עוד יותר, זה הגיל של דאנקן, 36.

אהרון: פול ג'ורג'.

לאינדיאנה ישנה ההגנה הטובה בליגה, (אמנם נואה עושה דברים מדהימים בשיקגו), אך החולשה של הבולס בסיומת מקנה את התואר לפול ג'ורג' מהפייסרס.

שמואל: פול ג'ורג'.

חשבתי לתת התואר לנואה, וגם ההגנה הטובה של טוני אלן ומארק גאסול בממפיס עברה כנגד עיניי, אבל בחרתי לבסוף באול-סטאר של הפייסרס. הוא נותן עונת פריצה בכל מובן, והוא אחד השחקנים שנמצאים בכל מקום על המגרש. השנה הוא הוכיח שהוא אחד השומרים האישיים הטובים בליגה.


3.השחקן השישי

סמית'
נבחר על ידי מנחם לס, אהרון שדה ויובל פדרו כשחקן השישי. ג'יי אר סמית'.

מנחם: ג'יי אר סמית'.

הבחירה קשה ביותר. אפשר לתת את התואר לג'מאל קרופורד, ג'ארט ג'ק, קווין מרטין, ראיין אנדרסון, מאנו ג'ינובלי, ריי אלן, או גורדון היווארד ולא לטעות. אך, אני בוחר בג'יי אר סמית' מהניקס, שהצליח לכסות הפציעות הרבות (בעיקר זו של סטודמאייר), ולהיות גורם חשוב ביותר במקום השני בו עומדת הניקס כיום במזרח, עם ממוצעים של 17.1 נקודות ו-5.1 ריבאונדים, אבל הוא בעיקר הבורג השני לכרמלו אנטוני בהצלחת הניקס למרות הפציעות.

פדרו: ג'יי אר סמית'.

עם הכל הכבוד לקרופורד הלא יציב שכופה על עצמו יותר מדי, וג'ארט ג'ק (שבהרבה משחקים סוחב את הווריורס), התואר שלי הולך לג'יי אר סמית'. הוא מביא נקודות מהספסל, אתלטיות, ושמלו פצוע/לא פוגע, הוא שם בשביל לקלוע.

רועי: ג'ארט ג'ק.

כמו שמנחם אמר, יש הרבה שחקנים שישיים מצויינים בליגה, אבל אני הולך על ג'ארט ג'ק. ג'ק הוא שחקן ספסל דומיננטי, שמחזק משמעותית את קליי תומפסון וסטפן קארי בקו האחורי של הווריורס. הוא קולע 13.3 נקודות למשחק, אבל במשחקים מסוימים הוא לוקח את הווריורס על גבו לניצחון.

אהרון: ג'יי אר סמית'.

ת'אמת, אין לי יותר מדי מושג ולא התעמקתי בסוגיה זו עד כדי כך, אך במבט שטחי נראה שזה ג'יי אר סמית' מהניקס.

שמואל: ג'מאל קרופורד.

ראוי לציין גם את ג'יי אר סמית', ואת קווין מרטין שנתנו פייט, אבל נראה שלקרופורד מגיע לקחת הפרס בפעם השנייה ב-3 השנים האחרונות, למרות שנחלש בשבועות האחרונים. קליעתו יציבה, והוא גולת הכותרת בספסל הנפלא של הקליפרס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. קרדיט גדול לרועי על העריכה!

    לא יודע אם פול ג'ורג' היה נבחר לשחקן ההגנה אילולא היכולת המצויינת שלו בהתקפה השנה. לא שאני מזלזל בהגנה שלו, אבל אם היה קולע 7 למשחק ולא 20 (זרקתי מספרים, לא בדקתי) אני לא חושב שהיה בולט לכם עד כדי כך (AKA רוי היברט שנותן עונה הגנתית מצויינת וגם ג'ורג' היל)

  2. מה שליונל הולינס עושה בממפיס זה פשוט מדהים .
    בקבוצה שאן בה אף שחקן עם מעל 16 נקודות למשחק וללא סקורר אמיתי וגו טו גאי וממפיס עדיין חזק בקרב על הביתיות במערב זה פשוט הישג גדול.

  3. מארק ג'קסון חייב להיות מוזכר איפשהו בדיבור על מאמן העונה, מה שהוא עשה עם הווריורס העונה (לרוב בלי אנדרו בוגוט) הוא מדהים. פופוביץ' זה לא חדש וספולסטרה, ווגל והולינס גם מאמנים מצוינים, אבל ג'קסון יזכה לדעתי כי הוא עשה את המהפך הכי גדול בקבוצה שלו.

    ג'יי.אר סמית' הוא השחקן השישי האמיתי, כתבתי על זה גם בבלוג שלי.

    ושחקן ההגנה, לטעמי, זה המירוץ הכי צמוד. יש כל כך הרבה מועמדים ראויים, דאנקן, נואה, אייברי בראדלי, רוי היברט, לארי סנדרס. לדעתי דאנקן ייקח בסופו של דבר גם כי הדרת פני זקן וגם כי באמת מגיע לו.

    1. מארק ג'קסון אכן מאמן גדול, אבל הקבוצה שלו מתדרדרת, ויש לו כלים מצויינים שפשוט היו פצועים ולא שומשו נכונה בשנים האחרונות.
      דיוויד לי הוא אחד מארבעת ה-4 הטובים בליגה, סטפן קרי כוכב גדול, ג'ארט ג'ק מצוין ועוד נפל לחיקו האריסון בארנס המוכשר.
      ג'פרסון קרס העונה, ולדעתי הקבוצה הזו נבנית נפלא לקראת העונה הבאה, שגם ג'פרסון וגם ביינדריס יהוו חוזים נגמרים שווי ערך, 10 ו-9 מיליון לעונה כ"א בהתאמה. בוגוט נשאר סימן שאלה גדול מדי, תרתי משמע. הוא פשוט בקושי תורם, גם כשהוא בריא!

    2. ג'קסון מוזכר, ואני מסכים איתך. השילוב עצמו טוב בממפיס, וג'קסון עושה עבודה נהדרת. יחד עם עוד סנטר חזק, שיוכל להגיע כשחקן חופשי (19 מיליון דולר פנויים+טרייד על בוגוט=משהו באזור ה-30 מיליון דולר תחת גג השכר, ודוויט הווארד יכול להתאים שם, למרות שלא בטוח שהשילוב שלו ושל לי יהיה טוב מספיק).

      1. לווריורס לא יהיה מקום בתקרת השכר בקיץ, ואני גם לא רואה אותם עושים טרייד על בוגאט שהוא אחד נשחקני ההגנה הכי אנדררייטד בליגה.

        לדעתי יהיה להם קשה אפילו לשמור על ג'ראט ג'ק שהוא שחקן חופשי.

  4. חוץ מ-ג'יי אר – זה נראה כאילו עשיתם תחרות מי נותן בחירה יותר הזוויה.

    ולזה שמעלי: אם היברט לוקח שחקן הגנה של השנה
    אפשר לסגור את ה אן בי איי

  5. היברט חוסם 2.7 פעמים בערב, רק על בסיס זה מגיע לו להיות מועמד.

    ובחזרה לג'קסון, שורש הדיון הוא בדיוק על אותם כלים מצוינים שיש לו, כביכול. אף אחד לא ציפה מהווריורס לעלות לפלייאוף העונה, במיוחד כשבוגוט פצוע. ג'ארט ג'ק לא היה אמור להיות איזה גיים צ'יינג'ר רציני כשהביאו אותו ודייוויד לי ממש לא נחשב כאחד מארבעת הפאוור פורוורדים הטובים בליגה העונה, וזה בלי שהזכרתי את השיפור המטורף של סטפן קרי וההשתלבות החלקה של הרוקיז בארנס, גרין ואזלי. על רוב התהליכים האלו (לא כולם) מגיע לג'קסון את הקרדיט.
    אני לא בא להוריד מהגדולה של פופ, ספולסטרה, ווגל או הולינס, אני פשוט חושב שמה שג'קסון עשה העונה (גם אם הקבוצה שלו קצת מדשדשת מאז פברואר) ראוי להערכה יותר.

      1. בתור אחד ששונא להגיד אתה דואג להגיד את זה באופן די קבוע…

        ואגב, לא היתה בזה שום הפתעה.
        זה היה די צפוי.

        ההפתעה היא שהם עשו את זה למרות שבוגאט היה חסר או מוגבל במשך רוב העונה.

        1. גם עם בוגוט אני לא רואה יותר מדי פרשנים שהימרו עליהם שיהיה להם מאזן יותר טוב משל דאלאס, יוטה ולייקרס. חכמה בדיעבד זה לא חכמה באמת

          1. אז אתה צריך להסתכל יותר טוב.

            חוץ מההפתעה של הלייקרס החלשים, אף פרשן רציני לא היה אומר שליוטה או דאלאס יש סגל יותר טוב מלווריורס או שזו תהיה הפתעה אם יהיה להם מאזן יותר טוב מאשר לקבוצות האלה.

            הסיבה היחידה לסייג את זה היתה פציעות.
            מבחינת סגל (בריא) הם עולים על כל קבוצה שהם עקפו אותה – אולי חוץ מהלייקרס (בהנחה שמחשיבים את הווארד כאותו האוורד מאורלנדו – מה שהוא פשוט לא היה מסוגל להיות העונה).

            וזה ממש לא בדיעבד.

  6. מייק וודסון מאמן העונה ללא צל של ספק , גי אר סמית השחקן השישי(יכול בשקט לעלות בחמישייה ב95 אחוז מהקבוצות כולל כמובן הניקס) . שחקן ההגנה – לברון גיימס!!
    אה ודרך אגב אני לא משוחד בכלל לגבע הניקס 🙂

    1. צודק לגמרי, אבל עדיין בתור אוהד שיקאגו רבים המשחקים שלמשחק של הבולס אין צורה.. חוסר אונים בהתקפה והתקפות תקועות זה דבר שכיח מדי בבולס העונה, למרות ההצלחה הגדולה יחסית

      1. למרות זאת, הוא לקח קבוצה ללא הכוכב הגדול ביותר שלה, והשאיר אותה בתמונת הפלייאוף. לא בטוח שמאמנים אחרים היו מסוגלים לכך. ת'יבס היה חזק ברשימה שלי לפני הבחירה.

  7. נקודה קטנה שמתקשרת גם לנושא של האימון וגם לנושא הסופרסטארים שיובל (נדמה לי) העלה כאן פעם: קבוצות כמו ממפיס, גולדן סטייט, דנבר, אינדיאנה ושיקגו של השנה הם קבוצות מאוזנות בלי סופרסטאר בולט במיוחד. כוכבים עולים בהחלט; פאריד, קרי, ג'ורג', לי, ושות', אבל לא קבוצה שבונים מסביב לשחקן ספציפי וחלקן אפילו קונטנדריות כמעט לגיטימיות לתואר. אני כמעט מוסיף את הקליפרס וס"א למשוואה על אף הנוכחות של פול וגריפין/ פארקר ודאנקן פשוט כי הן קבוצות מאוזנות להפליא.
    אז נכון, הקונטנדריות האמיתיות הן קבוצות שמבוססות על טיטאנים כדוגמאת לברון, ודוראנט אבל על כל מיאמי עתירת כוכבים יש לך את הלייקרס או דאלאס שאמנם נוביצקי כבר לא בשיאו ואחרי פציעה אבל הוא עדיין רק שנים מועטות אחרי זכייה ב-אמ.וי.פי.
    בכל מקרה נראה לי שיש בכל זאת מקום לאופטימיות.

  8. קשה לבחור את מאמן העונה.

    לדעתי כל מי שהוזכר כאן (כולל אזכור של וודסון שהציל את הכבוד של הופס ברגע האחרון…) – ראוי.
    אולי קארל – שאכן עושה עבודה טובה – הוא היחיד שהןזכר שאני לא רואה לו שום סיכוי.

    אני חושב שג'קסון קצת איבד מומנטום, ושספולסטרה יכול להרוויח מריבוי המועמדים (כי אז הרבה בוחרים יחליטו פשוט ללכת עם הקבוצה עם הרקורד הכי טוב), אבל זה באמת נראה די פתוח.

    1. הוא היה מקום שני שלי. באמת שהתלבטתי עד הסוף, ובחרתי בג'ורג' כי הרגשתי שזה צריך להיות מישהו מאינדיאנה. ההגנה שלהם היא משהו מיוחד

  9. אתמול כשספואלטרה לא לקח טיים אאוט עם 10 שניות ואיפשר לספ]ארס להתארגן, מה שאיפשר לכריס בוש לקלוע שלשה, מראה את המיוחדות שלו מכל שאר המאמנים.

    1. ואם בוש היה מחטיא, מה שרוב הסיכויים לקרות, מה היו אומרים אז?
      "11 שניות לסיום בפיגור נקודה, למה הוא לא לקח טיים אאוט?!"

  10. שחקן ההגנה של העונה: לברון
    השחקן השישי של העונה: לברון
    מאמן העונה: לברון
    השחקן המשתפר: לברון
    חמישיית ההגנה של העונה: מיאמי היט או לברון
    חמישיית העונה: מיאמי היט או לברון
    רוקי העונה: לא מעניין.
    חמישיית הרוקיז של העונה: לא מעניין.

  11. אני חושב שהבחירות לא הזויות אלא שיש תחרות קשה.
    אבקש לנמק את בחירתי
    אשר למאמן העונה כפי שאמרתי כל אחד עם כלים שונים.
    אך המדד שהלכתי איתו הוא "מה כל קבוצה הייתה עושה עם המאמן הממוצע"
    לדעתי מיאמי הייתה בערך באותו מקום (אולי עם קצת פחות ניצחונות)
    וקארל עושה עבודה פנטסטית.
    אשר למארק ג'קסון הוא עשה עבודה נפלאה העונה ,אך לא ניתן להתעלם מהתקופה האחרונה ומהדרדרות הבלתי פוסקת.
    נכון הם ייכנסו לפליאוף אך לכל היותר מהמקום השישי כשרק זיום העונה מונע מהם להדרדר יותר .לכן עם כל הכבוד להישג היפה לא ניתן להשוות זאת לעקביות והיציבות של מאמנים כמו דנבר וממפיס.
    נכון גם הקואץ של אינידאנה עושה עבודה טובה .

    השחקן השישי וההגנה.
    תאמת לא העמקתי יש עוד גדולים כמו דאנקן וייתכן שבמבט מעמיק יותר הייתי חושב גם עליו או על אלן.
    אך במבט ראשון פול ג'ורג' או ראשון להצלחתה הגדולה וההגנתית של אינדיאנה שמזכירה כל העונה כדורסל פליאוףי מזרחי טיפוסי.

  12. מאמן- פרנק ווגל- אינדיאנה קבוצת ההגנה הכי טובה בNBA ולדעתי הוא עושה שם עונה מדהים בלי השחקן שהיה אמור להיות הכוכב של הקבוצה דני גריינג'ר.
    שחקן שישי- ג'יי אר סמית' גם נותן עונה טובה ולוקח את קרופורד הלא יציב.
    שחקן ההגנה- תחרות מאוד צמודה, בראדלי נותן עונה מעולה, דאנקן נראה צעיר ב5 שנים לפחות, סאנדרס מציג סטטיסטיקה מעולה וגם איבקה שאף אחד לא הזכיר פה נותן עונת הגנה והתקפה יפה אחרי שהתואר איכשהו נלקח ממנו שנה שעברה. הייתי נותן אותו לאיבקה.
    משתפר- פול ג'ורג' אין בכלל שאלה. במקום השני הבחור עם הזקן שהעלה את הממוצע שלו השנה בלא פחות מ-10 נקודות!
    רוקי השנה- התחרות קלה- לילארד בלי בעיה.

  13. נואה שחקן ההגנה של העונה וכל בחירה אחרת שלא בו תהיה שערוריה.
    (וזה לא מעניין אותי בכלל מה אתם חושבים)

    מאמן השנה: בחירה ראשונה גרג פופוביץ מיד אחריו ת'יבס.
    וכששני גאונים כאלה מעומדים הבובה התאילנדית תתסתפק בפרס 'הדחליל המצטיין של השנה ע"ש מייק בראון'

    השחקן השישי: שיהיה ג'יי אר כאילו זה ממש אכפת לי ..

    אגב: (חחחח…) מישהו כאן כתב היברט שחקן ההגנה של העונה או שחלמתי? (לא ברצינות אני שואל, כי אני רוצה את האיש קשר שמארגן לו את חומר .. זה חשוב לי העניין הזה.)

    דבר איתי אחי!

    1. דבר ראשון זה אני כתבתי את זה אחי
      דבר שני, אני מתארגן על רפואי יהיה לי בעיה לארגן גם אותך
      דבר שלישי, תסתכל על המספרים עם היברט ובלעדיו, בלעדיו ההגנה של אינדיאנה לא קרובה להיות מפחידה כל כך

  14. לדעתי, ליונל הולינס מאמן השנה. הוא הצליח להתגבבר על עזיבתו של או.גיי.מאיו, השחקן השישי של ממפיס והתחיל את העונה ללא ספסל, והוביל את הקבוצה לפתיחה הטובה ביותר מעולם, ולהתגבר עם הקבוצה על ההפסד הצורב לקליפרס בפלייאוף. ממפיס לא קיבלה שום חיזוק משמעותי בקיץ האחרון. בנוסף, הדבר המשמעותי ביותר הוא שהוא הצליח להוביל את הקבוצה למאזן ה4 הטוב ביותר במזרח, איום משמעותי על ה3, וזאת לאחר שהקבוצה איבדה את גיי, באמצע העונה כאשר לא אמורים להתחיל תהליך הסתגלות מחדש, שהיה אחד ממרכזי הקבוצה והסקורר הגדול שלה. וחוץ מזאת, הם קבוצת ההגנה השנייה בטיבה בליגה!

  15. לדדי, אני חוזר לרגע לוויכוח על גולדן סטייט. אני לא חושב שאנשים מבינים את גודל ההישג שלהם, זה לא שהם התברגו לפליי אוף ברגע האחרון, אלא הם באנקר רציני בשמינייה המובילה, ואת זה אף אחד מהפרשנים לפני תחילת העונה לא חזה. ציפו שאולי הם יתנו פייט על הפלייאוף ויפתיעו קצת אבל שהם יפלרטטו עם מקומות 4-5 עד פברואר אף אחד לא צפה. ואף אחד לא צפה שהם יהיו קבוצת טופ 10 בהגנה בלי בוגוט (גם עד פברואר).
    ולמרות שהם טיפה מדשדשים מאז ויש מצב לא רע שהם יסיימו מקום 7 (ליוסטון יש שובר שוויון מולם) השינוי הזה הוא קודם כל בזכות ג׳קסון

    1. אף אחד לא ציפה שהם יעשו את זה עם בוגאט פצוע.
      זה כל ההבדל.

      בסגל מלא היה צפוי שהם יהיו במקום השביעי-שמיני ולכן אין שום "הישג" בלצפות את זה מראש.
      בכל מקום רציני (כולל אצלי), זו היתה התחזית.

      ההתרסקות של הלייקרס (ואולי גם הפציעות של מינסוטה שהיתה יכולה להיות גורם בסגל בריא לגמרי) אפשרה להם להגיע מקום אחד גבוה יותר.
      זה הכל.

      שום הפתעה מבחינת תחזית.
      יש להם סגל מצויין ועמוק אם כולם בריאים.

      הספקות היחידים לגביהם היו הבריאות של בוגאט ובמיוחד של קארי, ולכן כמו שאמרתי, ההישג שלהם גדול בגלל שהם כן התמודדו עם פציעה של בוגאט.

      לא מבין מה הדירוג שלהם בהגנה קשור למשהו שאמרתי.

      הנקודה היחידה הרלוונטית היא האם היה אפשר לצפות שהווריורס (בריאים) יהיו בפלייאוף, והתשובה הברורה והלא בדיעבדית – היא כן.

      1. השיפור בהגנה קשור למקור הויכוח, האם מארק ג׳קסון ראוי להיות מועמד לתואר מאמן העונה? זה היה לפני שהתפזרנו והשחלת בעדינות כמה הכדור בדולח שלך יותר טוב משל כולם.
        בקשר לתחזיות, יכול להיות שאתה צודק, אני זוכר דברים אחרים, בכל מקרה אני לא מתכוון לחפור בארכיונים בשביל זה. מה שמפריע לי הוא שנראה כאילו אתה מתעלם מההשפעה של ג׳קסון על הקבוצה, ולטעמי זאת טעות.

        1. התגובה שלי שהגבת אליה לא קשורה בכלום לדיון בשאלה אם ג'קסון ראוי למאמן השנה או לא.

          תחזור ותראה למה הגבתי שם.

          ואגב, גם אם הווריורס היו אחרונים בדירוג ההגנתי בליגה אבל גבוהים באופן חריג בדירוג – ג'קסון היה מועמד לתואר.
          זו לא ממש עובדה רלוונטית.

          לפני כמה שבועות הייתי בטוח שג'קסון הוא מאמן העונה.
          עכשיו הרבה פחות.
          מה לעשות שמומנטום משפיע על התפיסה ועל ההצבעות…

          1. מסכים איתך לגבי המומנטום שמשנה תפיסות, כנראה בגלל זה הוא גם לא יזכה. עם זאת, לא מסכים איתך לגבי החוסר רלוונטיות של נתוני ההגנה. העובדה שג'קסון הצליח לבנות קבוצת הגנה ראויה ומעלה ללא אנדרו בוגוט, שהובא על תקן המושיע ההגנתי, מוסיפה לו המון נקודות זכות במירוץ לתואר (גם אם זה החזיק מעמד עד פברואר).
            דרך אגב, נהנה מאוד מהדיון איתך. גם ברמה גבוהה וגם מעניין.

  16. לבושי " איך הם שכחו את החטיפה של לארי בירד לאזייה תומאס
    במשחק השביעי בגמר המזרחי ? ב1985 (או 1986 )
    פאשלה ענקית של וואלה

  17. אני רק טוען שאפילו אם הווריורס היו הכי גרועים בליגה בהגנה, אבל היו מדורגים נגיד 3 במערב – הסיכויים של ג'קסון היו הרבה יותר טובים…

    לכן מבחינתי למרות שאני מעריך אותו שהביא אותם לדירוג הגנתי כזה (ועוד עם 3 שחקני חמישייה שלא יודעים מה זה הגנה), וזו בהחלט עובדה מעניינת – אני לא חושב שיש לזה משקל גדול בשאלה אם הוא ראוי לתואר.

    והוויכוח בהחלט מהנה, אבל נראה לי שכל אחד מאיתנו חשב שהוא נמצא בוויכוח על נושא אחר…

  18. לעניות דעתי אם מחלקים כדורסל למושגים של הגנה והתקפה ומודדים השפעה של מאמן ראשי על כל אחד מהשניים אז ההגנה היא המקום בו איכות המאמן משתקפת יותר. זה אולי תפיסה קצת יבשה מדי אבל התקפה היא הרבה יותר שאלה של יצירתיות מאשר טקטיקה. לכן אני חייב לנטות לכיוון יובל עוז בדיון (הבאמת אינטליגנטי) עם דדי לגבי מארק ג'קסון. זו בדיוק הסיבה שאף אחד לא חשב בכלל להזכיר את ויני דל נגרו וזו הסיבה שכריס פול היה יכול להיות מועמד לגיטימי למאמן העונה.

  19. אז אם מאמן אחד מוביל קבוצה למאזן השני בטיבו בליגה, והקבוצה שלו מדורגת 10 בהגנה,

    ומאמן אחר תיאורטית מוביל אותו סגל בדיוק למאזן הכי טוב בליגה, אבל הקבוצה שלו היא מהגרועות ביותר הגנתית (אבל מן הסתם מהטובות ביותר התקפית אם לא הטובה ביותר).

    איזה מאמן עשה עבודה יותר טובה וצריך להיבחר למאמן העונה ?

    המטרה היא לנצח משחקים.
    לא שום דבר אחר.

    קח את אותה דוגמא ותהפוך את זה לאלופה מול מפסידה בגמר, ותראה כמה התשובה ברורה…

    1. הנקודה היא שאם תיקח את דוראנט וכרמלו בקבוצה אחת נגיד, אתה לא צריך להיות מאמן טוב כדי שהקבוצה תהיה את מקבוצות ההתקפה הטובות בליגה, אבל אתה צריך להיות מאמן טוב כדי שההגנה תעבוד.

      אגב, לדעתי קצב המשחק מטעה את הסטטיסטיקה- לא מזלזל לרגע בהגנה של אינדיאנה, אבל ממה שראיתי אותם העונה הם משחקים לאט מאוד, מה שמוריד את הסקור ונראה כאילו הם סופגים מעט מאוד. הם אכן סופגים מעט מאוד אבל לא רצים בכלל! יוסטון נגיד, אפשר להגיד שהם קבוצת התקפה מצוינת אבל זה בעיקר בגלל שהם רצים הרבה (באופן מוגזם ושכונתי לטעמי) והסטטיסטיקות של שחקניהם מתנפחות (זו גם דעתי בקשר למועמדותו של הארדן לשחקן המשתפר)

      1. ומה אם תיקח את נואה, דנג והיינריק בקבוצה אחת ?
        אתה צריך להיות מאמן גדול כדי שזו תהיה קבוצת הגנה טובה ?

        הנקודה היא אחרת לגמרי – אם יש לך את אותו סגל (הדרך היחידה התיאורטית להשוות בין מאמנים ולא אם יש לך שחקן כזה או אחר) ומאמן אחד מוביל אותו למאזן יותר טוב – זה המאמן היותר טוב, ואין שום קשר לדירוג הגנתי או התקפי.

        1. אני חושב שזאת ראייה קצת צרה לבחון מאמן על פי המאזן של הקבוצה שלו בלבד. הרי שים את יוטה במזרח והיא תהיה באנקר בפלייאוף, זה הופך את טיירון קורבין למאמן טוב יותר? זאת שיטה קצת לא ישימה, זה אולי לא קיצוני כמו בפוטבול, בו יש קבוצות שלא נפגשות בעונה הרגילה, אבל הלו"ז של קבוצות מהמערב יותר קשה מאלה של המזרח, וזה משפיע על המאזן.
          ברור שמאזן זה פרמטר חשוב, כנראה החשוב ביותר, אבל לטעמי התווית סגנון משחק, פיתוח שחקנים תוך כדי העונה ושינוי במנטליות של הקבוצה הם פרמטרים שחייבים להתחשב בהם כשבוחרים את מאמן העונה.

  20. פדרו יש משהו במה שאתה אומר בקשר לקצב המשחק אבל אינדיאנה מקום 1 גם ביעילות הגנתית (נקודות על 100 פוזשנים)

  21. מנחם זה ממש לא בקטע קטנוני אבל יש כמה שגיאות בכתבה.
    דאנקן לקח MVP בעבר, דרק וויליאמס הוא לא רוקי אלא סופמור כך שאין מה לדבר עליו במירוץ לרוקי העונה (גם אם הוא היה רוקי לא היה סיבה לדבר על מישהו אחר מלבד לילארד) ומישהו כתב שהוא התלבט בין קנת' פאריד לעומר אסיק על השחקן המשתפר, אז רק בשביל לא להוליך שולל את הקוראים שלא בקיאים:
    קנת' פאריד העונה ביחס לעונה שעברה: +1.5 נק', +1.5 ריב', +0.2 אס', אותו מס' חסימות, קולע באחוזים פחות טובים מהשדה ומשחק 6 דקות יותר.
    מבחינת איך אנחנו תופסים אותו כשחקן, פאריד אולי מועמד אבל מבחינת מספרים, יש המון מועמדים יותר ראויים ממנו.

  22. רועי!!!!!!
    טים דאנקן לקח לא פעם אחת אלא פעמיים את ה-MVP של העונה הסדירה…
    אותי מעניין מי יזכה השנה בשחקן ההגנה, השנה זה יהיה די פתוח ולא צפוי, אבל לא מישהו שנהיה מופתעים ממנו. כנראה פול ג׳ורג׳..

  23. המשתפר צריך להיות בין ווצ'ביץ', וואסקז, ואסיק.

    לבאטלר לא היה מספיק אימפקט כדי שיבחרו בו לדעתי.

    ולמרות שלילארד חייב להיות רוקי השנה, כל מי שמזלזל בדייויס אין לו מושג.
    שחקן נפלא שעדיין היה נבחר לפני לילארד אם הדראפט היה נערך שוב היום.

  24. מנחם יש לי את הרושם שכבר הכתרת את מיאמי.

    חושבני שפעם אמרת שזה לא נגמר עד שהגברת השמנה שרה..

    מאמן העונה שלי הוא ג'ורג' קארל ואם אתה מדבר על קבוצתיות אזי

    אינדיאנה של פרנק ווגל היא כזאת.

  25. לא מבין איך אפשר לבחור שחקן מהרוקטס לשחקן המשתפר.
    הם משחקים רק מתפרצות ומסיימים כל משחק שני עם 120-130 נקודות, ברור שהסטטיסטיקות שלהם יתנפחו!
    לא שאני מזלזל בהארדן, אבל המספרים משקרים!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט