3 משחקים לכבוד יום שלישי / יונתן שגב

שבוע קשה עבר על כוחותינו בשבוע שעבר, עם מאזן לא מחמיא של 5-2 (2 מ-7) כך שמאזן ההימורים עומד על 19-20 (20 מ-39) ונקווה הלילה לעלות למאזן טוב יותר.

הלילה ישוחקו שלושה משחקים בליגה הטובה בעולם. נפתח אם סקרמנטו שתתארח בעיר אחוות האחים, נמשיך במשחק על 6 נק' בין הפליקאנס לוויזארדס (אפילו אם הן לא באותו איזור, עדיין המאזנים מספיק קרובים בשביל לקרוא לזה "על 6 נק'") כשאת הלילה יחתמו לנו לברון וג'יאניס במאבק אימתנים. אז בואו נתחיל.

2:00 פילדלפיה 76' (15-14) – סקרמנטו קינגס (20-9)

 

 

אלו היו אמורים להיות שני ניצחונות די קלים לפילי, שפגשו אתמול את הבולס להם הם הפסידו במותחן, 117-115. אני מאמין שמבחינה איכותית נטו הקבוצה עולה על סקרמנטו בכמה רמות, אבל אחרי הפסד כזה ובגב הלא נעים של הבאק-טו-באק, מי יודע, אולי תתרחש כאן הפתעה. ראינו תצוגה יפה של כמה שחקני פילדלפיה, אך דווקא בן סימונס, שעשה עבודה טובה, ובאופן כללי משחק כמו וטרן (ועם שחצנות של וטרן) החטיא את הזריקה האחרונה.

בכל מקרה, הפסד נוסף (שאם יקרה יהיה ה-7 ב-8 משחקים) יהיה אכזבה מאוד גדולה עבור פילי, שהולכת ומאבדת גובה בטבלה המזרחית. כרגע היא ממוקמת במקום ה-10, במרחק משחק וחצי מהמקום ה-8. מהר, הרכבת לא תישאר בתחנה לנצח.

בסקרמנטו עדיין לא התחילו אפילו לבנות את המסילות שבהן תעבור הרכבת, שלא לדבר על התחנות – אפילו שהתושבים כבר שנים מתחננים לרכבת קלה.

זו הפעם השנייה ששתי הקבוצות נפגשות, כשבפעם הראשונה דווקא הקבוצה של דייב ייגר יצאה עם ידה על העליונה, במשחק צמוד.

ד'ארון פוקס בספק למשחק, כשבצד השני ג'ואל אמביד, שלא שיחק אתמול מול הבולס, צפוי לשחק.

גם שיקגו וגם סקרמנטו זה יותר מידי. בטח עם ג'ואל אמביד. פילדלפיה ב-10, זה ההימור שלי. 

 

2:00 וושינגטון וויזארדס (14-16) – ניו אורלינס פליקאנס (15-15)

 

 

שתיהן ממוקמות במקום ה-7 בקונפרנס שלהן, כששתיהן גם מצויות בשוויון עם המקום ה-8. בעוד שעבור ניו אורלינס מדובר במיקום נאה או לפחות סביר, עבור וושינגטון מדובר באכזבה. נכון, ג'ון וול היה פצוע לתקופה ארוכה, אך עדיין הוויזארדס ציפו להיות בין חמשת הקבוצות הראשונות במזרח. לפחות.

אותו הוול עליו דיברנו חזר לפני שלושה משחקים, ועדיין מנסה למצוא את הגרוב שלו – כשבכל המשחקים אחוזיו עומדים על 40% מהשדה קח או תן גבינת קוטג'. אך גם כשהוא נראה מעט מאובק, הוויזארדס נראים טוב יותר איתו, כשהם ניצחו שניים משלושת המשחקים הנ"ל (ההפסד היה לקליבלנד). עם זאת, מי שמגיע לו קרדיט רב על ההצלחות של הוויזארדס עד כה הוא בראדלי ביל, שעשה קפיצה נראית לעין ביכולתו, וקולע כמעט 24 נק' בממוצע למשחק העונה.

את הגארדים המהירים של הוויזארדס יפגשו צמד המגדלים של הפליקאנס (אפילו שאנטוני דיוויס בספק). מה שחסר בניו אורלינס השנה הוא יציבות. קבלו את הנתון המצחיק הבא: ב-9 המשחקים האחרונים, הפליקאנס לא הפסידו או ניצחו שניים ברציפות. כלומר, 9 המשחקים האחרונים שלהם נראים כך: הפסד-ניצחון-הפסד-ניצחון-הפסד-ניצחון-הפסד-ניצחון-הפסד.

בכלל, באופן כללי נראה שהפליקאנס מאוד ממוצעים בהשוואה לליגה. זה אומר, שלדעת האם הם ינצחו נראה תלוי הרבה יותר במומנטום היריבה מאשר בהם. אין כמעט הבדל אם הם בבית או בחוץ, כמות ימי המנוחה לפני ואפילו בימי שלישי הם נמצאים במאזן מאוזן של 1-1.

נתון אחד שובר את השוויון הזה; הם נמצאים במאזן 3-6 מול המזרח ו-12-9 מול המערב. כמובן שמדובר בדגימה קטנה מידי של משחקים, אך זה בשילוב העובדה שהם חוזרים מהפסד, גורם לי להרגיש כאילו יש להם סיכוי גבוה לניצחון הערב.

אבל אם היינו פועלים רק מרגשות, כנראה לא היינו מגיעים רחוק. וושינגטון נראים די טוב מאז חזרתו של וול, וביל בפרט נראה מצוין. לכן, אלך על וושינגטון ב-4.

 

3:00 מילווקי באקס (13-15) – קליבלנד קאבלירס (8-23)

 

 

בדיוק שנראה שהבאקס התחילו לחזור לעניינים עם 6 ניצ' מ-7 משחקים, הגיעו שלושה הפסדים רצופים שהחזירו אותם עד למקום ה-6 במזרח. זה ממש לא המקום שבו קבוצה עם שחקן שקולע 28 נק' (54%) וקוטף 10 ריב' רוצה להיות בו. בטח אם לשחקן הזה קוראים ג'יאניס אנטטקופו (או איך שלא קוראים לו באמת) ובטח אחרי הטרייד על אריק בלדסו.

אז מה הבעיה של הבאקס? או, תנו לי לנסח מחדש; יוסטון, יש לנו בעיה. תוכלי לעזור לנו? הבאקס ממוקמים במקום ה-28 בליגה בזריקות וקליעות משלוש, כשבאחוזים הם במקום ה-21. אך כאן הסיפור לא נגמר: הם הקבוצה שקולעים מולה באחוזים הטובים ביותר מה-3 בליגה. כפי שאפשר לראות אצל מוליכת הליגה, אי אפשר לנצח בלי לקלוע מהשלוש בימינו – או קשה יותר. כשמוסיפים לכך גם הגנה חלשה על קשת השלוש בצד השני, מקבלים מקל רציני בגלגלי הקבוצה.

מי שישמח לנצל את החולשות הללו הוא כמובן לברון ג'יימס. הפורוורד הוורסטילי של הקאבס עומד על שלושה טריפל דאבלים ברציפות ומציג יכולת נפלאה השנה, שיכול להיות שאף תזכה אותו בפרסים למיניהם. ג'יימס הצליח במו ידיו להוציא את הקאבס מהמשבר שעבר עליהם ולהוביל אותם למרחק של משחק אחד בלבד מבוסטון והצ'ילבה קיירי אירווינג. גם אם אתם לא מחובביו של האיש וחברים ותיקים ב"ללל" צריך להוריד את הכובע.

כרגע הקאבס עומדים על 5 ניצ' רצופים, ולא נראה שהם מתכוונים לסיים את הרצף הזה בקרוב.

גם הלילה, אני מאמין שהם ימשיכו את הרצף. קליבלנד ב-12. עוד טריפל דאבל ללברון. 

 

 

לפוסט הזה יש 77 תגובות

  1. תודה רבה.
    קליבלנד מגרדת ניצחונות ומילווקי נחה יותר. לפיכך, מהמר על משחק צמוד. עד 5 לכאן או לכאן.
    נראה לי די ברור אבך בכל זאת אציין שהשידור בערוץ הספורט הוא של סקרמנטו-פילי.

  2. הבעיה של הפליקנס נשארה החוסר יציבות , כמו שנה שעברה מנצחים משחק מפסידים משחק , הכי מתסכל שיש , אין כיוון ברור
    לא יודע מה קורה עם קאזינס אם הוא מתכון לחתום או לא אבל נראה לי שהגיע הזמן לעשות טרייד על בחירת דרפט + שחקן תמורת שחקן שישדרג את הקבוצה , החור עמדה 3 ,.
    צריך לשאוף למעלה ולהראות שזאת הכוונה ושיש אמונה בקבוצה.
    הבעיה לפי דעתי לא הסגל אלא המאמן

    1. לדעתי הסגל בכלל לא רע,אומנם אין קלעים משלוש אבל הסגל לא כזכ רע כמו שעשו ממנו.
      רונדו נלסון הוליידי קלארק אלן מור קאזינס דיוויס לטעמי אחלה סגל.
      אבל כן לוקה במחליפים של דיוויס וקאזינס ועמדה 3 עד שסולמון היל יחלים וישפר את המצב של העמדה.(מתי הוא חוזר דרך אגב?).

      המאמן כן הבעייה,זה סגל שיכול להיכנס לטופ 5 במערב בלי קושי גדול.

  3. אני די מתפלא שאנשים מצליחים להבדיל בין השחקנים והקבוצות….
    חושב שלהוציא את כספי כולם שחורים ובעלי תסרוקת אפרו חוץ מגרמי לין שהוא סיני עם תסרוקת אפרו .

  4. תודה יונתן. "יוסטון יש לנו בעיה, האם תוכלי לעזור?"- מבריק!
    מסכים להימורים על הקאבס ופילי, לא בטוח לגבי נ"א-וושינגטון.

  5. אנטקופומפו עם כל הכבוד עדיין יכול רק להכין חמוצים מול המלך,

    מדהים לראות איך התרגלנו לגדולה של העז ,
    השחקן היחידי בליגה ששובר בימין ושמאל שיאים של בירד,קסם ועבדול ללא שום התיחסות רצינית.

    1. העז הוא ג'ורדן שהיה וינר ומנהיג גדול עוד יותר והיו לו פחות פעמים בהם לא תפקד כראוי ברגעים ומשחקים מכריעים, והיה שחקן חכם לא פחות ומגוון לא פחות ושחקן הגנה גדול עוד יותר.

  6. מנחם,

    לברון הוא הביבי קינג של הקהילה השחורה באמריקה המודרנית,

    בניגוד לג'ורדן הוא לא שם פס על אף אחד ונותן את דעתו המחכימה תוך כדי שהוא יורד ומשפיל את נשיא ארצות הברית בכבודו כאילו היה הקאפקייק מהגולדן בויז .

  7. תודה רבה.

    פילי חייבת להתעשת. אחרי כל הסיפורים היא במקום 10 כשמיאמי כבר עקפה אותה (שהצעתי לה בטיפשותי לעשות טנקיג). למרות שניו יורק קצת מאבדת גובה, לוהט בחצי העליון של התחתית במזרח.

  8. ניו אורלינס נראית חסרת אונים ופתרונות לוושינגטון.

    השוויון היחיד היה 2-2.

    סקרמנטו פילי נראה צמוד עם 14 שינויי הובלה עד עכשיו )4.35 ברבע השני)

  9. טוב, מאז שכתבתי על 14 שינויי הובלה בפילי- סקרמנטו, המלכים לא הובילו אפילו פעם אחת. ( פילי קבוצת רבע רביעי מהטובות בליגה כך שנראה שיש פייבוריטית למרות פתיחה פחות טובה של הרבע הרביעי)

    ניו אורלינס ממשיכה בתצוגת שפל הגנתית והתקפית. צמצמו ל7 ומשם 20-4 לוושינגטון עד סוף הרבע.

  10. מילווקי עושה חיים קשים לקליבלנד. אתלטיות ואגרסיביות בהגנה ויום קליעה טוב בינתיים עושים בשבילם את העבודה.

  11. מילווקי בימים המפוקסים שלה.
    שליטה מוחלטת בריבאונד, עומדים בקצב השלשות של קליבלנד וקורעים אותם בצבע. 68 נק' בחצי זה קליבלנד של תחילת העונה, לא של החודש וחצי האחרונים.

  12. ובינתיים פילדלפיה בדרך להפסד בסקרמנטו, ממשיכה לאבד גובה.
    רואה עכשיו פעם ראשונה את סימונס – בלי עבודה מאסיבית על הקליעה הוא יהיה בבעיה.

  13. לפילי בלי אמביד אין מה למכור. עם כל הכבוד לסימונס ולפולץ הנפקד.
    אמביד שחקן מוגבל בגלל הגב. בקיצ-קיץ הם לא יגיעו לשום מקום כשיואל יום כן יום לא יום כן שבוע לא…. אבל התהליך? מה עם התהליך? לכו לשחק בגוגואים….

  14. לא ייאמן איך הקבס חוזרים כל כך בקלות בעזרת ההגנה. בלי לברון ובלי לאב. רק מלחמה והם קיצצו 14 ל 4 בקלות. הקבס ינצחו בסוף, כך זה נראה כרגע.

  15. דוויין וויד זה כל מה שצריך ושלשה שלו מחזירה שליטה מלאה לקבס. איזו חמישייה זו תהייה עם וויד איי טי לברון לאב ותומפסון. איזה פחד….

  16. והאמון בקורבר תמיד צריך להיות מוגבל… הוא לא ינצח לקאבס משחקים צמודים והוא נטל הגנתי. לא צריך להיות על המגרש בדקות המכריעות נקודה

    1. טופפ אתה תלך פעם באה.. אני במקומך הייתי מאד מודאג – קריסמס מכיע ואובלוסיית החזירים מאבדת מספרים ומהר לטובת המנה העיקרית…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט