1. נא להכיר את הכוכב החדש ב'טרייז'
מה ניצח לסלטיקס את המשחק נגד דטרויט?
לא צדקתם!
השלשות של ג'ייסון טאטום עשו זאת.
עוד לפני שהתחיל המשחק אמר סטן ואן גנדי לעיתונאים: "הסלטיקס צדקו כשהם ירדו בדראפט למקום שלישי ובחרו בטאטום. אני ידעתי מלמפרע שהוא הפרוספקט מס' 1 בכל הדראפט".
אבל אילו סטן ואן גנדי היה מוסיף "וגם ידעתי שהוא יהיה אחד מקלעי ה-3 הטובים" הייתי מכנה אותו 'שקרן'. אולי 'בלופר' כדי לא ללכלך יותר מדי.
אבל הוא לא אמר כי הוא לא ידע, ואף אחד אחר לא ידע.
מי היה מאמין שג'ייסון טאטום יהפוך לקלעי שלשות לגיטימי ב-NBA? אף אחד. אתם יודעים מה? לפני הדראפט אחת החולשות הגדולות של טאטום לפי כל הדיאגרמות והסטטיסטיקות היתה הזריקה מה-3! (a graphic displayed during the draft broadcast)!!!
ב אונ' 'דוק' הוא קלע 32% מה-3. עכשיו (העונה) הוא קולע 52.3%. כנראה שקשת המכללות קרובה עבורו מדי. אין הסבר אחר.
השלשה האחרונה שלו (3 מ-5 מהטריי) חתמה את נצחון הסלטיקס. היום, יותר משליש העונה אחרינו, בן ה-19 הזה מוביל את הליגה עם 52.3% מה-3. השני אחריו (אל-פארוק אמינו) מפגר ביותר מ-4% אחריו (האלו, סטפן קרי, WHERE ARE YOU?). טאטום קבר בינתיים העונה 46 מ-88 טרייז, ועוד ידו נטוייה, כמו שאומרים החברים שלי מנצרת תחתית.
יותר מחצי השלשות שלו היו בעשרת המשחקים האחרונים בהם הוא קלע 60.5% מה-3. מעניין כמה שחקני NBA לא קולעים בדיוק כזה מהקו, וללא שמירה.
הקשיבו לעוד STAT: כשהמשחק הוא ב-5 הפרש ב-5 הדקות האחרונות, הוא קולע… 66.7% מהשלוש.
קיירי אירוינג, השני אחריו בליגה ב-CLUTCH POINTS הפרש 5 נק'; 5 דקות אחרונות) אמר עליו בסיום המשחק:
"S"Some people have it and some people don't. It's just as simple as that," said Kyrie Irving, who is second in clutch points, trailing only former teammate LeBron James. "I think [Tatum has] pretty much shown that he can play, as people say, with the big boys at the end of the game, without wavering in terms of his decision-making or anything like that. He trusts what we have going on and he knows where his opportunities will be, especially down the stretch."r."
2. קובי: "על לונזו להפוך ל'גדול' עכשיו!
לקובי אין סבלנות עם לונזו בול, לבאר בול, וכל ההו-הא על השחקן שעדיין לא עשה שום דבר שמגיע לו כותרת ראשית ב -ESPN או "יאהו ספורט". בראיון ל-. Spectrum SportsNet הוא אמר שמתחיל להימאס לו לשמוע את השם 'בול' אלא אם כן הוא יתחיל להביא תוצרת.
לקובי נמאס מלשמוע את שמו של לונזו, אלא אם כן הוא יראה שיפור מיידי במשחקו ובקליעתו. קובי גם חסר סבלנות עם צוות האימון של הלייקרס שהוא 'סבלני מדי' ו-'רך מדי' עם הצעיר. לקובי יש טענות לכל צוות המאמנים על הסבלנות שלהם ועל הגישה שלהם עם צעירי הלייקרס.
בין השאר הוא אומר:
“He needs to get better now. Kuzma, better now. Randle, better now. Players, you want that now. We never thought, ‘OK, we’re going to win four years from now. We really thought this is our year. We’re going to get this done. We’re going to push, push, push, push, push to get better now.’ And in the process of having that impatience, you develop. If you’re just patiently going about it, you’ll never get there. For players, it’s kind of patient impatience.”
הוא במיוחד קשה לגבי לונזו שהוא לא רואה כל צל של שיפור בתנועת הקליעה שלו. הוא טוען שלונזו הוא אותו קלעי גרוע כפי שהיה בתחילת הליגה, והיה לו את כל הקיץ ויותר משליש עונה להשתפר. "אתם ראיתם שיפור? – הוא שואל – גם אני לא!"
3. הספורטאי מס' 1 ב'תפוח הגדול'
*
בואו ננסה: מה משותף לבייב רות', ג'ו נמאט, ריקי הנדרסון, אליי מנינג, ג'רומיר ייגר, מייק בוסי, פטריק יואינג, פרנק גיפורד, רנדי ג'ונסון, תום סיבר, דריק ג'יטר, מיקי מנטל, מרק מסייה, וולט פרייזר, רנדי ג'ונסון, לאורנס טיילור, מריאנו ריביירה, פדרו מרטינז, יוגי ברה, ג'ים קלי, מייק סטרהאן, ג'ו דמאג'יו, סם האפ, דווייט גודן,לו גריג, ג'קי רובינסון (טוב, נתתי מספיק שמות כדי לדעת את התשובה!)?
כמובן. כל אחד מהם היה בזמנו הכוכב הגדול והנערץ ב'תפוח הגדול'.
אז רק נסו לחשוב שהאיטרייה הלטבית (שעדיין אין לה כינוי מתאים) קריסטאפס פורזינגיס (המעלה משקל ומפתח שרירים באופן קבוע אבל הדרגתי כדי לא 'להתנגש' עם היכולת) ייכנס יום אחד לרשימה המיוחדת הזאת (ברור שהחמצתי רבים; אלה הם סתם אלה שקפצו לי בראש).
אתם יודעים מה הוא הממוצע של פורזינגיס? 7.2 נק'!!! (ברבע הרביעי…). אמש נגד שיקגו הוא-הוא היה שסגר הפרש נגדי של 10 עד 2 נק' דפיציט, אבל לחוסר המזל של הניקס זריקתו הפתוחה לחלוטין לשוויון בשניות האחרונות קיפצה אל תוך הטבעת, ואז החוצה. הוא קלע 14 נק' מה-23 שלו ברבע הרביעי הזה.
מאז שפיל ג'קסון נעלם לעולם הזן שלו, וכרמלו אנטוני ל-OKC, הכישרון של קריסטאפס פורזינגיס הוא כזה מיוחד שאפילו הטירופים והשטויות של ג'יימס דולן לא יכולים יותר להסתיר אותו. כמובן שהעזיבה של דריק רוז עזרה ללאטבי הזה עם ה-2.20 מ' שלו לפרוץ את כל החומות והגדרות שעצרו אותו, ולאפשר לכשרון המיוחד שלו – ישנם המגדירים אותו PRODIGIOUS – להציג סטטיסטיקות בקליעות, USAGE RATE, PLAYER EFFICIENCY וחסימות העושות ממנו מועמד ל-MVP. כמובן שהניקס כקבוצה תצטרך לעשות טוב יותר כקבוצה כדי שיהיה מועמד לגיטימי.
אם ימשיך בקצב המשחקים שלו, הוא יהפוך לשחקן עם הסטטיסטיקה הכוללת (קליעות, ריבאונדים, אסיסטים, חסימות, ושאר הסטטיסטיקות שמדווחים עליהן היום) הטובה בתולדות הליגה לשחקן מעל '7 (2.14 מ') בגיל 22. כולל וילט צ'מברליין. כולל קרים עבדול ג'אבר. כולל שקיל. כולל כל הסנטרים החדשים שהגיעו לליגה בגיל 19.
עתה, כשהוא האופציה הראשונה של הניקס, ושחקנה הטוב ביותר גם בהתקפה וגם בהגנה, הכינוי שכינו אותו כשהגיע לליגה – UNICORN – כבר מזמן הפך לשטותי. היום הוא מרחף לאלי-הופס. פורץ לסל עם כדרור אחד מאחורי גבו (מהלך שעושה ממנו בלתי עציר לחלוטין), ומגיע משום מקום לעוד חסימה מדהימה. יש לו מה שלקווין דוראנט יש, ומה שלקרים עבדול ג'אבר היה – זרועות שלא נגמרות, עובדה שעושה ממנו את אחד השחקנים הקשים ביותר לשמירה.
הדבר המפתיע ביותר לגביו היא העובדה שהסמול בול לא הקטין – להיפך, הגדיל! – את יעילותו. הוא הגבוה היחיד בליגה שיכול להסתדר עם 'סמול בול' כי למרות גובהו, יש לו צורת משחק של 'סמול בול', אבל מצד שני 'סמול בול' לא יכול להסתדר איתו.הוא TRANSITION THREAT כמו סמול פורוורד, ומצד שני בהגנה הוא מין מטריה היכולה להגיע לכל זורק ברדיוס של 4-5 מטרים מהסל. בכל MISMATCH נגד כל שחקן בליגה הוא ירוויח יותר משהוא יפסיד. וכמעט שכחתי: הוא יורה בדיוק של 46.1 (EFFECTIVE 51%) ו-39% מה-3 (ביותר מחמישה ניסיונות למשחק), ו-84.5% מהקו.
בקיצור, האיטרייה הזאת היא THE WHOLE PACKAGE ומפחיד ממש לזכור שהוא בס"ה ילדון בן 22!!! ההתפתחות שלו היא ממש מיסטית. אני, כאוהד הניקס, מעדיף שהוא יזכה בתואר MIP ולא MVP. ל-MVP יש לו עוד 15 שנים זמן.
4. ה-NBA לא רוצה את ליאנג'לו בול? בבקשה. סין מחכה לו בכליון עיניים!
5. חמישיית ההגנה של כל הזמנים
מדילן, מ-ESPN, שואל את עצמו את השאלה הבאה:
If you were to pick five players to make your all-time defensive team, who would it be?"
הוא מגביל את עצמו באומרו ש-"כל הזמנים" הוא חתיכת זמן שלא ניתן לבחון ולהעריך. עד אמצע שנות ה-70 המשחק היה אחר, החוקים שונים, ובנוסף – אין לנו היום סטטיסטיקות הגנה משמעותיות הוא ממשיך ואומר שהוא למעשה מעדיף לבחור את 'חמישיית ההגנה' רק משנת 1990 כי אלה שחקנים שהוא ראה.
אז אני מודיע לו למפרע שהוא מחמיץ את שני שחקני ההגנה הגדולים בכל הזמנים – ולא משנה באיזה צורת משחק, ואני לא צריך כל 'סטטיסטיקות'. הוא לא ראה אותם אבל אני ראיתי גם ראיתי, ואני סומך על עיני ומוחי יותר מאשר על כל טור סטטיסטי זה או אחר.
אז הבה נתחיל עם ההצהרה האמיתית ברמה אבסולוטית ששני שחקני ההגנה הגדולים מכולם מאז ומתמיד היו ביל ראסל וג'ון הבליצ'ק.
עתה כשהבהרתי זאת לצעירים שבכם ניתן להמשיך במאמר.
מדילן מציב כמה תנאים:
- הוא בוחר שחקני הגנה לעונה שלמה ולא למשחק בודד
2. מאחר והוא בוחר "קבוצה" כל השחקנים הניבחרים חייבים לשחק בעמדתם הטיפוסית.
3. הבחירה נעשתה תחת ההנחה שהמשחק הוא המשחק המודרני של העונה הזאת.
עם שלוש ההנחות האלה, הנה בחירתו:
פוינט גארד: כריס פול
בעולם מושלם, הבוחר היה מעדיף פוינט גארד גבוה יותר מפול (1.83 מ'), אבל החיסרון שבגובהו יותר משסתם מוחזר ביכולתו לשמור על שחקנים גבוהים ממנו, גופו המוצק והמסיבי, ויכולתו להחליף מקום. בפלייאוף הוא שמר על קווין דוראנט משך דקות רבות בהצלחה ניכרת. תנועת ידיו היא מהמהירות בליגה, ולכן יכולתו הגבוהה בגניבת כדורים. הוא גם אחד השחקנים עם האינסטינקטים המהירים ביותר, והאינסטינקטים עם הבנת המשחק ויכולתו לנבא את המהלך הבא עושים ממנו מגן מעולה יותר מפטריק בברלי, ג'ייסון קיד, או גארי פייטון..
(אני מעדיף את גארי פייטון)
שוטינג גארד: טוני אלן
אני משוכנע שהרבה גבות יורמו כשהעדפתי אותו על מייקל ג'ורדן. איני יכול להסביר את העדפתי במספרים או בתכונות מיוחדות כי הבחירה היתה קרובה ביותר בין השניים, אבל ב-PURE DEFENSIVE EFFORTS הוא יותר RELENTLESS ויותר 'הגנתי' באופיו.
(אני מעדיף את מייקל ג'ורדן)
סמול פורוורד: סקוטי פיפן
הבוחר נותן לסקוטי יתרון זעיר על קאווי לינארד. גם מטה וורלס פיס היתה אפשרות. אבל פיפין היה גבוה יותר, ועדיין מסוגל לשמור על כל אחד מחמשת השחקנים הנגדיים, מפוינט גארד ועד סנטר. זרועותיו הארוכות הפכו אותו לאחד המגינים הטובים, ולא רק בעמדתו.
(מסכים עם הבחירה)
פאור פורוורד: דריימונד גרין
יותר מכל אחד אחר, דריימונד זוכה אצלי בגלל שיטת המשחק של היום. לכן – ואולי רק בגלל הסמול בול של ההווה – העדפתי אותו על טים דנקן וקווין גארנט. בגלל צורת המשחק של היום, הבוחר "מחשיב" את דנקן וגארנט כסנטרים בעמדת "5" משחקני "4".
(מעדיף את קווין גארנט)
סנטר: בן וולאס
בן וואלאס? לפני דיקמבה מוטומבו? לפני האקים אולג'ואן? כן. בעיקר בגלל ה-the three greatest seasons in modern history by defensive box plus-minus. הוא גם אחד מטובי הסנטרים בכל הזמנים ב-DEFENSIVE REBOUNDS – ותפקיד הסנטר הוא, ראשית, לקחת ריבאונדים הגנתיים. היחידים שעלו עליו ב-D.R היו שון בראדלי וג'ייסון קולינס. סיבה נוספת לבחירתו היתה האתלטיות שלו שתתאים לחלוטין למשחק של היום.
(מעדיף את טימי דאנקן)
6. סיפור שלישי על משפחת BALL
אני לא מתלוצץ:
כותרת ראשית ב-SPORTSNAUT:
Lakers reportedly concerned LaVar Ball could undercut Luke Walton
בינתיים הדיעה בהנהלת הלייקרס היא שלוק הגיב והתנהג בצורה מופתית בהקשר למצב אבל אם האב ימשיך – ואפילו יגביר את טענותיו – התקווה היא שהבן יתבגר מספיק מהר להבין שהאב הוא סיכון עבורו ולא עזר כנגדו, וילמד להתעלם מדברי אביו, או – אמן ואמן – יגיד לאב יום אחד לסתום את פיו.
אשך טמיר המקורי
11 דצמ 2017 07:42:22חתיכת מעורב הרבצת פה, מנחם. מרתק אחד אחד.
נראה לי שהמזל התהפך עבור משפחת בול, ושזאת ירידה מכאן והלאה עבורם… לונזו צריך להבדיל את עצמו מהמשפחה ולבנות את עצמו מחדש, מלמטה.
`נזיר הנשמה
11 דצמ 2017 07:43:34נהניתי מכל רגע.
נהדר לפתוח את הבוקר עם כתבה כזו.
מתן גילור
11 דצמ 2017 07:47:00תודה מנחם.
האם קובי זוכר איך נראתה עונת הרוקי שלו?
מסכים איתך לגבי בחירות ההגנה. פייטון לפני פול, ג'ורדן לפני אלן, פיפן, הייתי שם את דאנקן ב-4 ואת חאכים ב-5.
דובי
11 דצמ 2017 09:29:20רודמן ב4
מתן גילור
11 דצמ 2017 09:33:10כנראה שאתה צודק.
דורבן32
11 דצמ 2017 12:58:57זאת גם החמישיה שלי – פייטון, ג׳ורדן, פיפן, רודמן ואולג׳וואן
חמישיה שנותנת פייט חזק גם בהתקפה לכל חמישיה אלטרנטיבית
Mbk
11 דצמ 2017 16:11:35+ 100
נתן
11 דצמ 2017 10:12:59יפה אמרת, קובי לא היה מצליח להתפתח כצעיר לפי הסטנדרטים שלו עכשיו.
איתי
11 דצמ 2017 08:08:24תודה מנחם , הבחירות לשחקן ההגנה מאוד מוטות וחסרות שחר…ללמעט פיפן לא הסכמתי עם כולן.
ואחלה מעורב
עמירם
11 דצמ 2017 08:26:53דווקא לא מסכים לגבי פיפן, קאווי מדהים וכבר עצר את לברון בגמר כשהיה רוקי.
אני מניח שלקאווי יש עוד דרך ארוכה אבל עם עוד שחקן או שניים בסן אנטוניו שיעזור לו לזכות בעוד כמה אליפויות ואמויפי של גמר נוספים לא חושב שזו אפילו תהיה תחרות.
מתן גילור
11 דצמ 2017 08:32:23קוואי היה כזה מדהים כבר בעונת הרוקי עד שהצליח לעצור את לברון בגמר בכלל בלי לשחק בו… הוא גם עצר את לברון בצורה כ"כ נפלאה עד עד שהאחרון רק זכה ב-FMVP.
עמירם
11 דצמ 2017 14:56:02תודה על התיקון.
בעונתו השלישית קאווי זכה בFMVP והרבה מכך בזכות ההגנה שלו, אם אני לא טועה פיפן לא, כמובן שלא, וזה לא באמת מוריד מערכו.
לדעתי ההשוואה בין פיפן לקאובוי תהיה בסוף הקריירה של קאווי והיא תהיה הרבה יותר חד צדדית.
דוקטור סוס
11 דצמ 2017 08:41:04זו אגדה שאינה נסמכת על עובדות.
בעונת הרוקי קוואי הפסיד בגמר המערב לאוקלהומה.
בעונה השניה הפסיד למיאמי עם לברון FMVP.
בשלישית ניצח את לברון, עם אחת הקבוצות היפות בכל הזמנים, ועם FMVP של עצמו. אבל עצר?
לברון סיים את הסדרה הכושלת של מיאמי, עם 2-4-8-28, 57% מהשדה, מעל 50% מהשלוש… לא באמת עצר.
הציפור הנדירה
11 דצמ 2017 12:51:19שחקנים כמו לברון ודוראנט ובעבר מייקל ומג'יק ולארי ושאר כוכבי העל, איא אפשר לעצור באמת כשהם בכושר טוב אלא רק להגביל במידה זו אחרת אך לא במידה גדולה.
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
11 דצמ 2017 12:53:19מסכים עם אלה שמעלי, קוואי לא עצר ולא בטיח.
אבל הוא עדיין שחקן הגנה מרהיב, שווה לסקוטי פיפן אם לא יותר טוב
דוקטור סוס
11 דצמ 2017 08:29:20טאטום קולע ב-66% מהשלוש בקלאץ' בגלל שזה 2 מ-3 בסה"כ במצטבר בכל העונה. באותה מידה אפשר לספר שיש לפניו 22 שחקני NBA עם 100% מהשלוש בקלאץ'
אסף
11 דצמ 2017 08:53:12אל תיתן לעובדות להרוס סיפור טוב
tomer
11 דצמ 2017 22:16:44הקלידו את התגובה כאן…
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
11 דצמ 2017 08:55:26מעבר לכל הרעש, מבחינת כדורסל נטו, לפחות בשלב זה מסתמן שהלייקרס עשו טעות בדראפט. פחות בגלל שלונזו "גרוע", ויותר בגלל החלופות המצוינות – טאטום, מיצ'ל, סמית' ואחרים. פשוט נסחפו עם ההייפ.
צביקה
11 דצמ 2017 10:22:27זה רק מראה כמה תותח הוא האבא. ממש.
דובי
11 דצמ 2017 17:17:54יש גבול למרחק שיקח אותו ההייפ של אבאלה. מתישהו יצטרך להביא קבלות.
חורחן
11 דצמ 2017 09:26:06אני מעיף את גרין מהחמישייה ושם את רודמן, לדעתי אין מה להשוות בין השניים מבחינה הגנתית.
רודמן שמר על ג'ורדן, מג'יק, לארי, וגם על שחקנים גדולים כמו שאק (של המג'יק!!), מלון, בארקלי, יואינג.
גרין לא מתקרב אליו בכלל לדעתי
גיא הרשע
11 דצמ 2017 09:42:40מסכים ב-100%
חגי - התותח הקטמוני
11 דצמ 2017 10:29:30והכי חשוב – רודמן היה פעם שזה הרבה יותר טוב מהים.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
11 דצמ 2017 10:42:06+1
הציפור הנדירה
11 דצמ 2017 13:05:03ההזכרה של רודמן ובירד הזכירה לי שרודמן כתב בספרו שבמשחק מסוים בין הסלטיקס לפיסטונס בירד קלע על רודמן ארבעה סלים רצופים ואמר למאמן דטרויט צ'אק דיילי: "מי שומר עליי צ'אק? האם מישהו שומר עליי? כדאי שתשים מישהו או שאגיע ל-60!"
במשחק אחר בין הקבוצות בירד צעק לחבריו: "אני פנוי! מהרו לפני שהם ישימו לב שאני פנוי!" אחרי שקיבל את הכדור הכניס מרפק לרודמן וקלע עליו ואמר לדיילי: "כדאי שתוציא את הבחור הזה ותכניס מישהו שיעשה עליי הגנה, כי זה קל מדי כשאני כל כך חופשי כך!"
מנחם לס
11 דצמ 2017 17:17:53הכל נכון אבל זה לא היה רודמן
אשך טמיר המקורי
11 דצמ 2017 13:12:02צודק
Ish
11 דצמ 2017 16:03:041) בארקלי יותר נמוך מג'ורדן
2) זה נחמד לציין שחקנים שגרין לא שמר עליהם ורודמן כן. אפשר אבל באותה מידה לציין שחקנים לא פחות טובים שגרין שמר עליהם ורודמן לא.
3) ההשוואה אגב באמת לא במקום אבל מסיבות אחרות לגמרי. הסיבה העיקרית היא סוג ההגנה ששוחקה אז מול סוג ההגנות שמשוחקות היום.
הייט אשברי
11 דצמ 2017 20:09:01אתה מראה חוסר הבנה לגבי גרין או רודמן – ואני מאלה שעוד ראו את רודמן. גרין הבחירה הנכונה למס' 4 בחמישית כל הזמנים .
אבסולוטית ,לא מתוקנן לזמן , אין בכלל מה לדבר שגרין עדיף . רודמן היה מפלצת ריבאונדים , אבל מעולם לא שמר על 5 עמדות כמו שעושה גרין ולא היה לו חוש טיימינג מדהים כמוהו .
וגם אם נשקלל את מימד הזמן ונתעלם מכך שהיום קשה יותר לשמור כי שחקנים יותר מהירים , יותר אתלטיים ויש מגבלות מגע שלא היו אז, עדיין גרין עם ידי התמנון שלו הוא שחקן הגנה ייחודי ביותר.
הייט אשברי
11 דצמ 2017 20:10:22נכון , יש הרבה נוסטלגיה לבאד בויז ולבולס וקשה יותר לצדד בשחקן בן זמננו . אבל גרין הוא הבחירה הנכונה.
מתן גילור
11 דצמ 2017 20:16:53כל הדיונים האלה חייבים להיות מנורמלים. נומינלית תמיד השחקן של היום יהיה טוב מזה של אתמול וגרוע מזה של מחר.
אפלטון
11 דצמ 2017 20:20:08איך אפשר לנרמל השוואות בין דוריות?
יש דרך אחת בניסוי מחשבתי להתאים שחקן בתקופות אחרות ואיך היה מתמודד. גם בהגנות שונות ובחוקים שונים.
אין לזה באמת פרמטרים מדידים חוץ מהעובדה שהאקים היה שובר את הליגה בכל זמן ובכל מקום. קח את זה כאקסיומה.
מתן גילור
12 דצמ 2017 07:09:05איך לנרמל? פשוט לשפוט את השחקן בתקופה הוא שיחק. אם שחקן X היה שחקן ההגנה הטוב בליגה בתקופתו, אז זה בכלל לא משנה שהיום הוא שחקן שלא שווה קבוצת פלייאוף.
שחקנים צריכים להישפט לפי המשחקים שהתקיימו במציאות ולא לפי המשחקים שהתקיימו בדמיון.
איתן
11 דצמ 2017 09:27:17מעורב נהדר, צודה
ג'ורג' חבש הסקרן
11 דצמ 2017 10:13:29אפשר לא להסכים עם הבחירות של קבוצת ההגנה all time, אבל זו חמישייה של בולדוגים שאי אפשר לקלוע עליה. מיי גוד, גרין, וואלאס פיפן ואלן, מפחיד לעבור את החצי. (מצד שני יש כאן נגרייה רצינית בהתקפה)
הציפור הנדירה
11 דצמ 2017 10:24:01פיפן דווקא היה נהדר גם בהתקפה!
מה שבחרתי, בתגובה שמתחת, לא פחות עם יכולת הגנתית שאי אפשר לקלוע עליה.
הציפור הנדירה
11 דצמ 2017 10:14:46גם הבוחר וגם מנחם שכחו את רודמן ומייקל קופר ומונקריף והחלום.
חמישיית ההגנה הטובה בכל הזמנים אצלי היא:
פייטון, ג'ורדן, רודמן, גארנט, ראסל
שחקנים שיכולים להיות בחמישייה השנייה: פרייזר, פול, וסט, קופר, מונקריף, טוני אלן, הבליצ'ק, פיפן, דאנקן, ואלאס, וילט, החלום.
הציפור הנדירה
11 דצמ 2017 10:21:43צריך להוביף את מוטומבו והאדמירל לאפשרויות לחמישייה השנייה.
הציפור הנדירה
11 דצמ 2017 13:06:53*צריך להוסיף.
מנחם לס
11 דצמ 2017 17:19:41מה בדיוק אתה יודע על הבליצ'ק?
amitlahev
11 דצמ 2017 11:05:19תודה על אחלה מעורב.
נגמרו הסופרלטיבים על טאטום. הערב הוא התחיל רגוע והתפוצץ בסוף. מעניין איך ישחק עם הייוורד.
האווי לאסוף
11 דצמ 2017 11:21:15מעורב לעילא ולעילא, רב תודות.
המשחק אתמול של בוסטון (סופסוף בשעות של בני אדם…) לא סיפק איכות גבוהה מדיי (חולון-מכבי קלעו יותר), אבל לפחות הייתה לי אפשרות להתרשם מהכוחות הצעירים של הסלטיקס. אלו בהחלט ימים טובים להיות אוהד של הקבוצה מעיר השעועית
הציפור הנדירה
11 דצמ 2017 12:41:42יהיו ימים טובים יותר כשהקבוצה תהיה ברמה של אליפות.
אנונימי בפיטה
11 דצמ 2017 12:05:09מעורב TOP 5 שהיו לך.
מנחם לס
11 דצמ 2017 17:21:05תודה
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
11 דצמ 2017 12:57:50מעורב חלומי (הייתי לוקח את החלום במקום ראסל אם היה מדובר על משחק מודרני, אבל ניחא).
קובי צודק בגישה שלו, אי אפשר לשדר לשחקנים שיש להם את כל הזמן שבעולם. הם צריכים להרגיש לחץ מתון לנצח ולהשתפר אחרת הם יעשו נינוחים מדי עם עצמם
יונתן .S.
11 דצמ 2017 13:01:34תודה על עוד מעורב מנחם.
אגב, מפתיע אותי דלא הוספת איזה נקודה על השמועות והדיווחים שרצים שיוסטון עשויה להיות מועמדת בכירה לקלוט את LBJ הקיץ.
אפלטון
11 דצמ 2017 16:11:21זה לא ידיעות ולא דיווחים, רק ספקולציות.
ליוסטון יהיה קשה מ-מ-ש לייצר מקום בתקרה ופול יצטרך לוותר על הרבה מאוד כסף, מה שבגילו נראה לי לא סביר.
THE KING RUSSELL
11 דצמ 2017 13:05:26מעורב מעולה.
THE KING RUSSELL
11 דצמ 2017 13:06:39תודה רבה
חזיר יבלות צעיר
11 דצמ 2017 13:10:38פייטון,ג'ורדן,פיפן, רודמן ומוטומבו. אחלה מעורב
אשך טמיר המקורי
11 דצמ 2017 13:13:55בוחר כמוך רק עם קוואי במקום פיפן
חזיר יבלות צעיר
11 דצמ 2017 13:26:08קאווי עם נתונים עדיפים אבל פיפן לדעתי שומר מגוון יותר מבחינת עמדות.בכל מקרה אני מסכים שזה קרוב מאוד
Ish
11 דצמ 2017 13:18:141000% רומנטיזציה
רוב החמישיות הגנה של העשור האחרון טובות מחמישיה זאת בקלות וזה רק בבחירה שנתית בלי התועלת של לבחור בלי הגבלה
https://www.basketball-reference.com/awards/all_defense.html
חזיר יבלות צעיר
11 דצמ 2017 13:13:03וטייטום בעיני לא פחות מסימונס בגלל שעם כל הכישרון האדיר שחקן שחצי מהזריקות שלו מחוץ לצבע מסתיימות באיירבול לא בטוח שיגיע רחוק בכדורסל המודרני
tomer
11 דצמ 2017 22:21:50דש מיאניס
שם (נחוץ)
11 דצמ 2017 13:24:15היפה ששלושה שמות שנזכרים פה בחמישית ההגנה _של כל הזמנים_ גם שיחקו ביחד. ג'ורדן פיפן רודמן.
אז אולי ל- MJ לא היתה תחרות כזו קשה אחרי הכל. הוא בטח לא שיחק נגד קבוצה ברמה של גולדן סטייט 67-73-67.
גיא הרשע
11 דצמ 2017 13:29:06הכפפה, M J, פיפן, התולעת, החלום.
מדהים שיש כל כך הרבה שמסכימים ש-3 מ-5 בחמישיית ההגנה של 35 השנים האחרונות,
שיחקו באותה קבוצה.
תודה, מנחם.
ברוך רובין
11 דצמ 2017 23:13:50ממש לא מסכים, להשוות את שלקני ההגנה של אז להיום זה טמטום, כל ההגנות והתקפות בשנות ה80-90 הם בלוף, המשחק כל כך התקדם שזה מגוכח, ההגנה האזורית שפגעה אנושות בתפקיד הסנטר הpace&space , החוכמה האתלטיות הסט כישורים ההגנות וההתקפות כל כך חכמות יותר היום שזה מדהים. אם לוקחים את ההופעת ההגנה הטובה ביותר שאני זוכר זה לברון גיימס על דרק רוז. אם מתייחסים לחמישיית הגנה כביכול ללא זמנים והשינויים בחוקה זה חייב להיות הבלציק פייטון לברון/פיפן, גראנט וראסל.
החמישיית ההגנה הטובה ביותר באמת זה פול,לברון, גרין, קוואי, אמביד
Berch
11 דצמ 2017 13:41:55מעורב פצצתי במיוחד
Smiley
11 דצמ 2017 14:16:41חמישיית הגנה:
PG – סטוקטון – אחד החוטפים וקוראי הגנה הטובים שיש.
SG – ג'ורדן – כמו בהתקפה כך הוא היה טוב גם בהגנה.
SF – פיפן – אחד השחקני הגנה הכי טובים שיש.
PF – רודמן – הגנתית מדהים (התלבטתי עם דאנקן).
C – אולאג'וואן – כי היה צריך משנות ה-70 והלאה אחרת ראסל היה כאן.
אסף
11 דצמ 2017 16:46:20קוואי ודריימונד גרין מתחרים על השחקן השישי…
Smiley
11 דצמ 2017 17:12:49גם לפייטון ודאנקן יש קייס
דובי
11 דצמ 2017 17:21:42סטוקטון היה שחקן הגנה נפלא, ולו היה מדובר על הגנה פלוס התקפה היה נכנס אצלי, אבל עם כל הכבוד אליו, לא היה שומר בעמדה אחת שישתווה לגארי פייטון.
א.ב
11 דצמ 2017 14:41:36אני גם שם את רודמן לפני גרין.
לברון צריך לקבל פה מועמדות ל-sf.
שוכחים כי הוא נח הרבה אבל הוא הגנה קבוצתית שלמה בשחקן בודד. יכול לשמור 1-5. דיימונד גרין הוא הגרסה הקצת פחות מוצלחת של לברון בהגנה.
א.ב
11 דצמ 2017 14:43:17זו גם סיבה טובה לשים את ג'ורדן בפנים. אף מומחה הגנה לא היה טוב יותר, פשוט אצלם הפוקוס היה רק שם.
א.ב
11 דצמ 2017 14:45:01עוד עדות לגדולה של שיקגו ההיא.
3 שחקני חמישיה שמועמדים לחמישיית ההגנה של כל הזמנים (אפילו זו של מנחם יחד עם ראסל והאבליצ'ק)
איתן מאג'ר
11 דצמ 2017 15:25:51אני מבין את אלה שאומרים שבן סימונס הוא המועמד המוביל לרוקי העונה, אבל בשבילי זה ג'ייסון טאטום. הוא שחקן חשוב, אפילו מוביל, בקבוצה מועמדת לאליפות! יש יותר מזה?
בירדמן
11 דצמ 2017 15:41:19מסכים!
פילדלפיה עם כל הטררם וה-הו-הא, אחרי 4 שנים של טנקינג, כל מה שיש להם להציע אחרי שליש עונה, זה קבוצה עם מאזן של 50%, מקום 9 במזרח.
בירדמן
11 דצמ 2017 15:34:56קובי בראיינט זה האהוד ברק של האנ.בי.איי. יושב עם מעיל יוניקלו ומנפח ת'שכל.
אסף
11 דצמ 2017 15:56:58הקלידו את התגובה כאן…
אסף
11 דצמ 2017 15:59:12שמע יש פריבילגיות מסוימות שמותר לך שהיית אחד הכוכבים הגדולים בליגה בזמן ששחקת ויש לך כף יד מלאה בטבעות.
אסף
11 דצמ 2017 15:56:44מוכן לשים את הז'יטונים מעכשיו שטייטום הולך להיות הדבר הכי גדול מהדראפט הזה שאגב מיום ליום מתגלה כבעל עומק מרשים מאוד
john
11 דצמ 2017 15:57:16מצויין!
1. טייטום הראה המון סימנים של קאץ' אנד שוט בדיוק אבל האחוזים השנה באמת מרשימים. מה שהכי מדהים זה שאז שרצים אליו לקליעה בהיסטריה החדירה באה לו בקלות. יש לו עתיד מצויין. אבל יש עדיין קיר רוקיז ועונה מאוד ארוכה….
2. לגבי לונזו. קובי גם לא בדיוק הרשים מיד. צריך זמן ולא מעט. אין כאן קיצורי דרך.
3. KP כבר נראה אוב יותר הלילה. חזר מפציעה ולא נראה עצמו תחילה. מאוד העט עד המשחק הזה.
4. אין שום דרך לקבוע חמישיית הגנה אבסולוטית אבל בכיף הייתי יוצא ללחימה עם החמישייה שלך מנחם.
5.לונזו בול הפך למה שאו ג'יי הפך לאחר שנעצר. לאייקון שחור. הוא כבר מותג הרבה יותר חשוב מההצלחה הכדורסלנית של בניו ויהיה רלוונטי גם אם שאר בניו לא ישחקו משחק עד סוף ימייהם. חפשו בגוגל את רשימת הסלבס השחורים שרכשו זוגות (ג'יי זי וכו') ותבינו שלא יתנו לו ליפול. השוק הסיני הוא לא כזה בופה אכול כפי יכולתך כפי שנדמה. האגדה שכל שחקן סוג ב שקולע שם 40 למשחק חכול להחזיק מותג של עשרות מליונים בשנה הוא מופרך ולא נכון. מותג גם בסין נבנה לאט ובנאמנות. לא כל הקבוצות נבראו שוות. בכל מקרה שהסינים יקחו אותו בכיף…
Ish
11 דצמ 2017 16:18:391) מדובר במשהו שקורה מעט מאוד פעמים. סה"כ החדירות של טייטום לא מגיע לפעמיים וחצי במשחק, ואני די בטוח שלא כולן נובעות משומרים שרצים לעצור את הקליעה שלו.
עד שהסלטיקס לא יגדילו את נפח השימוש בו קשה לי מאוד לקבוע לגביו הרבה דברים. לעשות נקודות ביעילות בנפח שימוש לא גבוהה הוא בהחלט עושה מצויין.
john
11 דצמ 2017 17:25:33מסכים עם כל מילה. מצפיה בו אני כן רואה את זה שהרבה מהכניסות זה תקיפת שומר בתנועה. מה שכן הוא שחקן מאוווד נבון ופיקח והוא יודע לנצל מיס מאצ'ים.
ד"ר הופמן
11 דצמ 2017 18:01:52הבעיה שלי אתו היא שהרבה פעמים הוא לא מנסה לזרוק אלא ישר מוסר, הפוך ממרכוס סמארט שזורק הרבה יחסית….
Adisu
11 דצמ 2017 16:03:54שחקנים משנות ה90' מספרים כאשר הגיעו ליוניטד-סנטר למשחק מול שיקגו הידיים היו רועדות להם כשהאמסטפים סופרמן באטמן ורודמן יוצאים מולם כבר בהוצאת הכדור ותחילת ההתקפה..
מוסיף ל3 את החלום והכפפה.
נ.ב-פשע היסטורי שסקוטי פרש ללא פרס שחקן ההגנה!!
Mbk
11 דצמ 2017 16:12:30אשכרה שערורייה
אחד משחקני ההגנה הכי טובים מאז ומעולם
קוין ג'ונסון
11 דצמ 2017 16:26:07חמישיית ההגנה –
ביל ליימביר
צ'ארלס אוקלי
נורמן ואן ליר
סידני מונקריף
קוין ג'ונסון
11 דצמ 2017 16:26:50ומטא וורלד פיס
אפלטון
11 דצמ 2017 16:29:28נהדר מנחם!
האקים שחקן ההגנה הטוב בכל הזמנים, ואחד היחידים שהכדורסל שלו היה נראה אפילו יותר מרשים גם היום.
עבודת רגליים מושלמת, יכול לשמור על כל עמדה. מקום ראשון בבלוקים בהיסטוריה של הליגה, והיחיד שנמצא בטופ 15 בבלוקים וחטיפות. והוא כולה היה איזה 2.08 מול כל הענקים. נקנק את שאק, אולי השחקן הפיזי החזק ביותר בכל הזמנים ועמד מול מפלצות שלא נראו מאז.
אגב גרין מדהים. לא יודע איפה הוא נכנס באול טיים גרייטס אבל מה שהוא עושה בהגנה ברמה של ניווט ההגנה והיכולת שלו לכסות שטחים זה ממש מדהים.
אפלטון
11 דצמ 2017 16:32:05"Basketball is in my blood, it is my obligation"
והוא התכוון לכל מילה
קוין ג'ונסון
11 דצמ 2017 16:43:41מספיק להגיד האקים.
חאכים אולגו'אן , מדבר סחרה, יהויקים נוח.
אפלטון
11 דצמ 2017 16:51:39האמת שהוא התחיל כ- Akeem ושינה את זה אחר כך לHakeem (יענו חאקים). ועדיין היה שחקן ההגנה הטוב מכולם בשני השמות.
אסף
11 דצמ 2017 16:44:25מסכים מאוד אפלטון… החלום היה שלמות אומנותית בשני צידי המגרש.
דדי
11 דצמ 2017 17:25:08האקים מוביל בחסימות כי התחילו לספור את הנתון הזה החל משנת 74.
הוא אחד משחקני ההגנה הגדולים שהיו, אבל הוא לא הגדול שבהם – אפילו לא בעמדה שלו.
איברהים אבו מוך
12 דצמ 2017 00:22:01דדי, אפלטון מכיר כדורסל משנת 1990 ורק באזור יוסטון. ולכן הוא םולט שטויות בקצב
Adisu
11 דצמ 2017 16:33:44הדראפט של השנה הוא מעולה ומלא בשחקנים מוכשרים שאינם מפחדים מהמעמד.
בשבילי השחקן הטוב ביותר הוא ג'יי-טי
הילד עדיין בן 19 כאשר נזרק לחמישייה (בנסיבות לא משמחות) ולקח את זה ב2 הידיים .הוא משחק בוגר ואחראי וגם נשמע בחור עם ראש על הכתפיים בראיונות,לא מתלהב מידי מעצמו ..(מזכיר טיפה את קוואי באופי).
לה-באר מטריל את ארה"ב כל יום,כל תוכניות הספורט (והחדשות כמו us today cnn וכו') מצטטים אותו מדברים עליו ומראיינים למרות שהם מבינים שהם מאכילים בכך את הטרול.
לה-באר הוא סוג של טראמפ,לפני פחות משנה איש לא ידע מי זה והיום הוא מוכר גם לאחד בקוסובו שאינו מתעניין בספורט …גאון שיווקי.
קובי צודק ,לונזו משחק ללא חשק,כזה אנמי ללא שום אגרסיביות .
למי שאמר "גם קובי לא היה מי יודע מה"
קובי נבחר במקום ה13
מקובי לא היו ציפיות כאלה גבוהות כבר על ההתחלה
קובי עלה מספסל ובקושי קיבל הזדמנויות וכשקיבל הוא לפחות לא היה כזה חסר מוטיבציה .
קוין ג'ונסון
11 דצמ 2017 16:44:59קובי מלשון יעקובי , יענקל'ה ?
kobe.
קוב. קווב. קואב. לא קובי. ובתיקון העולם ננוחם.
בלתי חסים
11 דצמ 2017 23:33:11טרחן מלשון מציק ומעיק ואפס באופן כללי
מנחם לס
11 דצמ 2017 17:28:42תודה לכולם
דביר
11 דצמ 2017 18:33:51לא מסכים עם חמישיית ההגנה של כל הזמנים הזאת. 1 כריס פול הוא בטוח לא הרכז השומר הטוב ביותר שיחקו שומרים טובים ממנו ( מג'יק לדוגמא יכל לשמור על עמדה על המגרש ) גרין שומר פחות טוב מקוואי אבל אני מבין שהם לא אותה עמדה ולכן קוואי לא נכנס ג'ורדן עמדה 2 ופיפן זו בהחלט בחירה נכונה אנגולן שומר טוב יותר מהן וולס. בקיצור מג'יק ג'ורדן פיפן גרין אנגולן ועם מוסיפים את שנות ה70 וה60 ביל ראסל נכנס לרשימה ללא ספק בכלל וכך אבליציק . בעמדת הגארד גם אייזה תומאס היה שומר מצויין כריס פול סתם שחקן מנופח הוא לא שומר כל כך טוב ובטח שלא שחקן התקפה כל כך טוב כמו שעושים ממנו
חמי
11 דצמ 2017 18:40:59אני הייתי לוקח את סטוקטון לפוינט, ואת רודמן ל4
חמישיה בלי רודמן זה לא רציני
שי אבן צור
11 דצמ 2017 19:59:53בקצב הזה לונזו ימצא את עצמו גם כן בסין.
מעורב נהדר!
Benny
11 דצמ 2017 21:29:13מעורב נפלא שוב.
לא לראות את טייטום ולא להבין שהוא קלעי על עוד לפני שהתחילה הליגה? פילדלפיה ובוסטון פיספסו בענק איינג' לא פיספס. לי היה קשה להבין איך הוא לא נבחר ראשון. לדעתי מבחינת פוטנציאל הוא שנינרק לג'וש ג'קסון (כן ההוא מפיניקס שבנתיים לא עושה כלום לדעתי הוא הפוטנציאל הכי גבו בדראפט הזה). מבחינת שחקן אפוי ומוכן ללידה טייטום הכי טוב היום. טייטום הוא קלעי טבעי. מה שלונזו בחיים לא יהיה. הוא השחקן עם נפוטנציאל הכי גבוה להיום 40 50 90. וראו את זה היטב בנתונים עוד לפני שנבחר. כלומר מי שבדק ויש לו עיינים בראש.
לגבי פרוזינגיס יש עוד אחד בהתהוות קוראים לו לורי מרקנן והוא משחק בשיקגו. אמנם רק 2.13 אבל עמוס שרירים ולא פחות טוב מהיוניקורן לדעתי. כבר עכשיו מי שצופה במשחקים של שיקגו רואים שבדקות הסיום כל הקבוצה שם מחפשת אותו ואפילו די בהיסטריה. לא מוריד מהיוניקורן דרך אגב. שחקן ענק.
לא נותן דרוג לגבי דחקני ההגנה אבל נראה לי שמי שנתן את הדירוג הזה עשה את זה יותר בשביל לעצבן למשוך תגובות ולקבל עוד כמה קצת הכנסה מפרסומות כמו ידידינו מוואלה. דירוג לא רציני ולא איכפת לי כמה רציני נחשב הכותב.
ג'ק סיקמה
11 דצמ 2017 21:47:07איך רושמים את השם טוני אלן ליד כל הגדולים ???
הוא אולי יכול לקשור את שרוכי הנעליים של גארי פייטון הכפפה !
קלמנטה
11 דצמ 2017 22:09:56די עם כל הכתבות על משפחת בול. פשוט משעממים ולא רלוונטים.
אפלטון
11 דצמ 2017 23:14:56אל תדאג, עוברים לליטא, לא תשמע עליהם יותר אלא אם סוס יבעט בהם או תרנגולת תנקר להם את הנעליים.
דדי
11 דצמ 2017 23:14:05Over the Lakers first 14 games of the 2017-18 season, Brandon Ingram averaged 13.9 points, 4.8 rebounds and 2.4 assists in 33.4 minutes, while shooting 43.6 percent from the floor. In the 11 games the Lakers have played since then, Ingram is averaging 19.2 points, 6.5 rebounds and 3.6 assists in 34.5 minutes, while shooting 47.0 percent from the floor.
בלתי חסים
11 דצמ 2017 23:32:45טרחן מלשון מציק ומעיק ואפס באופן כללי
איברהים אבו מוך
12 דצמ 2017 00:20:52מצחיק אותי נורא איך כל החסרי ידע בסיסי מחזיקים מטייטום. למאמן יש שם 30 אלוז בונוס על כל שחקן… תראו כל שחקן שעובר איך היכולת שלו יורדת פתאום. טייטול בקבוצה אחרת היה שחקן לא רע וזהו…
ואפלטון- לא כל מה שצמח היוזטון זה הכי טוב… תשתחררר כי גם השנה אתה הולך לחטוף בפלייאוף מפלה