העבר מול העתיד ושאלה למבינים, סיקור ביקור פילדלפיה בקליבלנד/ איתן מאג'ר

מצד אחד, לפני כשלוש שעות עוד שיחקו הוקי קרח ב Q. ביעילות שרק אמריקאים מסוגלים אליה, הספיקו לכסות את הקרח בקורות עץ ועל העץ שמו פרקט (שלא לדבר על כל הדגלים, ניקיון והוספת יציעים במיקומים שונים). מטאפורית, קליבלנד עדין משחקים על קרח דק, וכל הפסד יכול ליצר לחץ.

מצד שני, האם קבוצה שמפסידה ללייקרס באמת יכולה לנצח את קליבלנד? אנחנו כבר יודעים שלא.

סטטיסטיקה לא חשובה: זה המשחק הראשון מתוך ארבע משחקי בית ברצף, הזדמנות להתחיל רצף ניצחונות חדש. במשחק האחרון מול פילי, קליבלנד ניצחו בקלות בחוץ, ובאופן כללי מחזיקים במאזן של 13-1 החל מנובמבר 9, 2013, עמוק עמוק לתוך התהליך.

מסיבת עיתונאים: לו אמר שקשה לשחק משחקי Back-to-back כאשר מדובר על משחק חוץ ואז משחק בית. הוא נתן הרבה מחמאות לבן סימונס. אמר שהוא שחקן עם ראית משחק טובה שמוכן למסור. ושהוא מבין את היתרונות ואת החסרונות שלו מאוד טוב.

ברט בראון, מאמן פילי, התנצל בפני האוהדים שהם לא זוכים לראות שחקן מיוחד כמו אמביר. החלק המעניין היה כששאלו אותו איך הם מחליטים באיזה צד של ה Back-to-back אמביר ישחק. התשובה כללה הרבה התחמקויות, שההחלטה כוללת את כולם, כולל את אמביר עצמו, ובסוף אמר שהם מעדיפים שישחק מול הקהל הביתי.

(סליחה על האיכות ועל הכתבת הסינית שנדחפה לפריים)

הבדיחה: בעוד כולנו מחכים לברט, עומדים שני עיתונאים, האחד מפלדלפיה והשני מקליבלנד. העיתונאי מקליבלנד: "יש לכם חתיכת קבוצה. כיף לראות אותה ובעוד שלוש שנים אתם תהיו ממש מפחידים." העיתונאי מפילדלפיה: "בשנה הבאה נהיה ממש ממש טובים כשלברון ישחק אצלנו."

שאלה למבינים בלבד: לרוב כל קבוצה מתחממת בחצי שבצד של הספסל שלה. הפעם כל קבוצה התחממה מול הספסל של הקבוצה השניה. מישהו יודע למה? שאלתי עיתונאים סביבי ולאיש לא היתה תשובה.

אחרי החימום כל מה שנותר זה לשבת לראות את דה-וינצ'י הזקן מראה לדה-וינצ'י הצעיר איך עושים את זה נכון. (הפרחים ליאיר זעפרני)

רבע 1

ניסוי 1: לו רוצה משחק מעניין ופותח עם שחקנים שלא ידעו שהם משחקים בנ.ב.א ולברון. קלדרון משחק דקה פה ושם במהלך העונה, אבל גם באירופה לא היו נותנים לו לעלות בחמישיה. ז'יז'יץ' מצד שני עורך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה כפותח. גם קרודר הדועך נמצא על המגרש. טיירון לו באמת מצליח לסבך את הקבוצה שלו וזה מתחיל ב 13:3 לאורחים.

ניסוי 2: אומרים שלשחק בלי סנטר זה הדבר הכי חם היום, אז מה אתם אומרים על לשחק בלי סנטר ובלי פאוור פורוורד כשהשחקן הכי פיזי שלך משחק על קו השלוש? התשובה 18:9 לאורחים.

 

רבע 2

מה הוא קשור? ברבע השני עולה לשחק שחקן החיזוק מליגת הפיתוח של הקאבס, צ'די אוסמן הטורקי. הוא עשה כמה מהלכים טובים ושלושה טורקים מאחוריי התחילו להשתולל, משל היו מישראל ועומרי בדיוק קלע שלשה.

שיא הרבע היה כאשר לראשונה במשחק, החל מאמצע הרבע שני הקבוצות עלו עם החמישיות הכי חזקות שלהן. זה נמשך 50 שניות.

פינת החיוור האירופאי: דאריו שאריץ' הוא שחקן סימפטי, אהוב, גבוה שיודע לזרוק מכל מקום, ולא פיסי בעליל. לברון ווייד פשוט התעללו בו לקראת סוף הרבע.

המחצית מסתיימת 52:46 למקומיים

זו היתה האטרקציה של המחצית. משחק ראווה של קבוצת הנכים של קליבלנד. הקהל המדהים של קליבלנד עודד ושאג במשחק כאילו היה זה משחק פליאוף לכל דבר. איזה קהל אדיר יש כאן בקליבלנד.

רבע 3

מי יודע למה האיש בתמונה היה נחשב לשופט הכי גרוע בכל הזמנים עד הרבע הזה?

ההספק של השופטים ברבע: טכנית לפני שהתחיל הרבע לברט בראון, מאמן האורחים. שריקת 3 שניות הזויה לג'ף גרין. טכנית לדאריו שאריץ' על עיכוב משחק אחרי שהכדור ספק פגע בו ספק הוא מסר אותו אחרי הטבעה שלו. ואז עוד שריקה על עיכוב משחק הפעם לג'ף גרין. לקראת הסיום עוד טכנית לפילי על דיבור. ושיא השיאים היה כשקראודר ירד לספסל בכעס יחד עם הכדור ולא הסכים לתת אותו לשופט. על זה לא שרקו, זה לא עיכוב משחק.

רבע 4

זה היה לברון ג'יימס ברבע הזה. הוא היה אחראי ישירות לכל 22 הנקודות האחרונות של קליבלנד במשחק. כל הנקודות או נקלעו על ידו או הגיעו ממסירה שלו.

בהנהגתו של ג'יי ג'יי רדיק פלדלפיה פתחה טוב את הרבע ועמוק לתוך הרבע הם עוד הובילו בפער סביר. קליבלנד נראו עייפים ולא מרוכזים וקלעו באחוזים מזעזעים. באמצע הרבע הקהל התחיל לשאוג ולעודד, קהל אדיר כבר אמרנו? פילי יצאו מאיפוס לחלוטין ולברון המשיך לעשות לברון. ברגעים הללו ג'ואל אמביר היה ממש ממש חסר. שחקן בלתי עציר שיכול לעשות סל מכלום ובעיקר חסר פחד.

סיום המשחק לווה בצעקות MVP כשלברון קולע עונשין. ובצדק, לברון עם עוד משחק מפלצתי של 30 נקודות, 13 ריבאונדים ו 13 אסיסטים. ובאמת אם לא היינו רגילים היינו כותבים לעיתים יותר קרובות MVP ליד השם שלו.

תוצאת המשחק 105:98 למקומיים

לסיכום המשחק השאיר אותי עם תחושה שקליבלנד פגיעים מאי פעם- אולי זה ישתנה כשתומס יחזור.

אחרי המשחק לא הצלחתי להגיע לראיונות טובים. פילי יצאו מהאולם מהר ולברון היה צפון בפינה שלו, מפורק עם קרח בכל מקום. ואני רציתי לקיים את ההבטחה שלי לאישתי לנסוע בזהירות בשלג היורד כל הדרך חזרה לפיטסבורג שלי.

 

 

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. תודה רבה איתן. יפה מאד.
    לא הייתי לומד הרבה על המצב הפגיע של קאבס (מה שאולי בלי קשר נכון) ממשחק שני ב-B2B בלי: לאב, TT, IT, שאמפ, רוז.
    השופט הגרוע בהיסטוריה הוא צבי שריר.

          1. היה. ועוד איך היה. אתה פשוט חושב על זה בחוקים של היום. אבל החוקים השתנו.
            https://sports.walla.co.il/item/1826145
            אלי יאני: "זה היה קצת לא מתאים אם האופסייד שלי גם היה מונע מהפועל תל אביב אליפות. כי היה אופסייד. גם במשחק הרגשתי שזה אופסייד, וגם אחרי עשרות צפיות בהילוכים חוזרים אני חוזר ואומר – היה אופסייד. למה? כי הימצאותי בנבדל משכה את תשומת הלב של הגנת מכבי חיפה. אפילו החוקה באותם ימים התייחסה לסוגיה באותה צורה. רק אחר כך שינו זאת ונולד האופסייד הפאסיבי."

  2. תודה על הסיקור.
    מצחיק להגיד, אבל למרות ה TD של לברון היו דקות בהן הוא שיחק ממש מכוער ובטיפשות, זריקות לא מחויבות לסל בלי לתת לחברים לגעת בכדור, איבודים פה ושם. החמישיה השניה בראשות ווייד היתה מצוינת רוב הזמן.
    ואז פתאום בסוף לברון עשה את הכל נכון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט