פריוויו יום שלישי / יונתן שגב

מאזן ההימורים: 11-13 (13 מ-24).

קליבלנד קאבלירס (7-13) – מיאמי היט (9-10)

בסופו של דבר, החברה מורכבת מאנשים. לא מארגונים, לא מסמלים ולא משמות של דברים או מקומות. כשאני אומר "הליכוד" קופץ לכם ראש הממשלה – ביבי נתניהו – ולא סמל המפלגה. כשאני מדבר על ברצלונה, איני חושב על העיר או על הסמל של הקבוצה. איני חושב על הארגון, על הפרנצ'ייז, על מה הוא עושה לתושבי העיר, כיצד הקבוצה משתתפת במאבק על קטלוניה. אני חושב על ליאונל מסי במדים הכחולים אדומים, את צ'אבי, אינייסטה, ניימאר – השחקנים שאני זוכר הכי הרבה כשחקני ברצלונה.

לכן, לראות את לברון ג'יימס ובעיקר לראות את דווין וויד שומר על שחקן במדיה האדומים של מיאמי תמיד מרגיש לי מוזר. מבחינתי, השם "מיאמי היט" קשור באופן ישיר לדווין וויד וגם לשלישייה של לברון, וויד ובוש. לכן, לא משנה שלברון לקח כבר אליפות והגיע לשני גמרים ללא הקבוצה מפלורידה ושוויד כבר עשק סכום שרובנו לא יעשו במהלך כל החיים מקבוצה שה-GM שלה הוא לא פט ריילי והספיק לחבור לחברו בקליבלנד, זה עדיין ירגיש לי קצת מוזר. וויד הוא מיאמי ומיאמי היא וויד.

ראוי שגם אציין כמה דברים בנוגע למשחק עצמו: קליבלנד התנערה מהפתיחה החלשה שלה? האם גם כאן דריק רוז היה הבעיה? לא ברור, אך כך או אחרת היא סופרת 6 ניצחונות רצופים וממוקמת במקום ה-3 במזרח. מיאמי נמצאת ברצף השווה לחצי מזה של קליבלנד וכרגע ממוקמת במקום ה-8 במזרח. איכשהו, אני לא מאמין לרצף הזה של ההיט ואיני מאמין שהם יגיעו למאזן חיובי.

עוד ניצחון לקאבס, שעושים את דרכם למקום השני במזרח. 

 

 

3:00 שיקגו בולס (15-3) – פיניקס סאנס (14-7)

שתי הקבוצות אינן שתיים מהטובות ביותר בליגה, בלשון המעטה. שיקגו למשל, רשמה ניצחון בודד ב-10 משחקיה האחרונים (על האיש המזוהה איתה יותר מכל – אגב אנשים וקבוצות – מייקל ג'ורדן וההורנטס שלו). הסאנס אומנם מציגים מאזן פחות איום, אך אני מאמין שזה בעיקר קשור לניצחונות שהגיעו כתוצאה מהחלפת המאמנים ומעזיבתו של בלדסו, דברים שאינם כשורים לרמת כדורסל טהורה.

בכל מקרה, נראה שהשמשות הן עדיין הקבוצה הטובה מן השתיים, כשהם ניצחו את המשחק הראשון בין הקבוצות העונה (113-105) ויש סיכוי שהיום יבוא הסוויפ העונתי.

אך איני נואשתי מהבולס ולכן אמשיך להמר עליהם. ב-3 נק'. 

 

3:00 מיניסוטה טימברוולבס (8-12) – וושינגטון וויזארדס (9-10)

כל שנה ושנה, כמעט כמו איזה חג או מועד, יש את התקופה הזו, המשחק, השבוע, החודש, שבו יש אכזבה קולקטיבית והבעת צער עמוקה על כך שהפרויקט במיניסוטה נכשל. זה לא מגיע תמיד בדיוק באותו הזמן, לפעמים הציפיות גבוהות יותר או פחות, אך כולי תקווה שהשנה, החג העצוב הזה לא יגיע.

למה?

ובכן… ההגנה של קארל אנטוני טאונס אומנם לא הייתה מספיקה לו בכדי להיות חייל מוצלח בצה"ל (שמגן על המדינה), אנדרו וויגינס עדיין לא קולע מבחוץ בצורה מספקת ובאטלר עדיין מנסה להתחמם בקור של מיניסוטה, אך הקבוצה הזו היא זו שתצליח להגיע לפלייאוף בגלל כמה סיבות פשוטות.

ראשית, הם פשוט איכותיים מידי בשביל לא לעשות כן. חמישייה של ג'ף טיג, אנדרו וויגינס, ג'ימי באטלר, טאג' גיבסון וקארל אנטוני טאונס זו לא חמישייה של קבוצת פלייאוף, זו חמישייה של קונדנטורית! או לפחות של קבוצה עם יתרון ביתיות. זה פשוט כך.

שנית, חולשתו של המערב. אני מבין שזה יוצר דיון מיותר, וזה מטופש וכו', אבל כרגע – ואני מאמין שזה ימשיך כך – לא רק שהמזרח מוביל על המערב בראש בראש, אלא שכרטיס פלייאוף במערב הוא קל בהרבה להשגה מאשר במזרח. סטטיסטית, יספיקו לקבוצה פחות מ-40 ניצ' בכדי להגיע לפלייאוף, מה שנראה כמו משימה שהטי – וולבס יכולים לעשות גם חודש לפני סיום העונה.

שלישית, וזו אולי סיבה מטופשת: יש להם רוטציה מאוד קבועה. 10 שחקנים, חמישה שפותחים בחמישייה ומשחקים 31-37 דקות ו-5 מחליפים שמשלימים עוד 12-17 דק'. האם זה עוזר? אני לא יודע, אך לדעתי זה נותן משהו טוב לקבוצה – שכל אחד יודע ומכיר את הדקות ואת החברים שמשחקים איתו. לא מצאתי השוואה בין כל חמישיות הליגה, אך אני יודע שהחמישייה הפותחת של מיניסוטה שיחקה כ-45% מסך הדקות של כל הקבוצה, ביחד. חמישיית המחליפים שיחקה בעצמה כ-8%. אני חושב שבעבור שתיהן זה הרבה.

אצל וושינגטון לעומת זאת המצב אחר, ובדר"כ אנחת האכזבה באה דווקא בפלייאוף, ולא לפני כן. וול (שיעדר), ביל, פורטר  וכו', הוכיחו שהם קבוצת עונה רגילה טובה (או לפחות – לא רעה) כשזה הפלייאוף ה-3 בתוך 4 שנים למכשפים, אך דווקא בפלייאוף עצמו הם לא עברו את חצי הגמר. יודעים מה – אני לוקח את טענתי חזרה. הם לא מאכזבים בפלייאוף, אך בכדי להוכיח שהם "הקו האחורי הטוב בליגה" כפי שנשמע מהצמד לא פעם, וול וביל יצטרכו לדפוק הופעה בפלייאוף ואף להדיח את אחת מהקבוצות "הבלתי ניתנות להדחה" במזרח – קליבלנד ובוסטון כמובן.

הרבה ציפיות ורק מנצחת אחת. מי זו תהיה? לדעתי, מיניסוטה. ב-8. 

 

5:00 יוטה ג'אז (11-9) – דנבר נאגטס (8-11)

המשחק בין השמינית במערב ל-6 במערב והן נמצאות במצבים הפוכים ממה שהן היו בשנים האחרונות: יוטה נחשבה לאחת מקבוצות העתיד, שאמורה לנשוך את דרכה לפלייאוף, ודנבר הייתה קבוצה שהיא מעט "פרווה" והאיכויות שם אינן מספיקות.

ואז נחשפנו לניקולא יוקיץ', שבנוסף לעזרה של גארי האריס מובילים את דנבר זו שנה שנייה. מה שהם היו צריכים, כנראה, היה ווטרן, אקס יוטה, פול מילסאפ. הפוואר פורוורד שנראה כמו התוספת המושלמת לקבוצה והוא זה שיכול לתת להם את האפשרות – בנוסף למערב הפגיע – לעשות סוף סוף את הפלייאוף שלו הם חיכו מאז העונות המופלאות בחסות טיי לאוסון, ארון אפללו, קנת' פאריד ואחד מקצבי המשחק הגבוהים בליגה. עם כל זה, הוא נפצע במרפק ויעדר ל-3 החודשים הבאים.

ביוטה, לעומת זאת, לאחר הבאתו של ריקי רוביו ועזיבתו של גורדון היוורד, בנוסף לפציעות החוזרות ונשנות של דאנטה אקסום, בנוסף ליכולתו המאכזבת, נראה שאין צפיה אמיתית לעתיד. אם הם יצליחו להשתחל לפלייאוף, זה יהיה נחמד. ניצחון היום יהיה טוב עבור המטרה הזו, אף על פי שהסיכויים די נמוכים, בגלל כמות פציעות גבוהה אצל המארחים (כבר כמה משחקים).

אני מאמין בנאגטס. אך משהו אומר לי שיוטה תנצח. לכן אלך על יוטה ב-7. 

 

5:00 סקרמנטו קינגס (14-6) – מילווקי באקס (9-9)

אחת מהקבוצות החלשות בליגה מול אחת הקבוצות המאכזבות בליגה. הקינגס אומנם מגיעים אחרי ניצחון על הווריורס נטולי קארי ודוראנט, אך גם זה לא הפריע להם לשמור על המקום לפני האחרון במערב. אומנם הם מראים גרף שיפור מתחילת העונה, אך הוא מינימלי. כשהקלע המוביל שלך קולע 13 נק' בממוצע למשחק, יש בעיה.

הקלע המוביל של מילווקי קולע 29.5 נק' בממוצע למשחק, אך גם שם – יש בעיה. הם פשוט לא מצליחים להביא את הניצחונות שהם צריכים, וכרגע הם רק במקום ה-10 במזרח. האם זו בעיה שתפתור את עצמה? או שלא? אני חושב שצריך לתת לקבוצה עוד זמן. אם אסקר אותם עוד חודש אנסה למצוא תשובות, אם עדיין יהיו שאלות.

היום, זו הזדמנות טובה להשיג ניצחון פשוט עבור הבאקס. כל עוד הם לא יתפרקו כמו המשחק מול דאלאס, אני מאמין שהם יעשו כן. ב-12. 

 

לפוסט הזה יש 87 תגובות

  1. מבחן לקינגס בבאק טו באק.
    השחקן הכי טוב בחודש אחרון קולע סביב העשרים הוא פשוט התחיל את העונה מאד חלש וזה ווילי קאולי סטיין שנהדר בתקופה האחרונה.
    הקינגס ינצחו את מילווקי בבית, גם כי יש מי שישמור את הגריק פריק.

  2. קבל תיקון- קליבלנד אחרי 8 נצחונות רצופים לא 6
    בכל-זאת מיאמי שוה יותר מהמאזן שלה והיא מותאמת מצויין לחולשות של הקאבס,מהמר על נצחון שלה ובדו ספרתי…

  3. ערוץ הספורט עברו למוד שיוט-
    מילווקי-קינגס בערוץ הלייב.

    עונת שידורים ממש מאכזבת מצידם. ולמרות שהם קנו את החבילה הזולה, ולמרות שכל עונה הם מתחילים עם הרבה שידורים בערוץ הפתוח ולאט לאט גם התדירות יורדת והשידורים עצמם עוברים לערוץ הלייב- זה עדיין מאכזב.

    1. ליג פאס, זה הפתרון.
      יש לי לדעתי מ2010
      גם השתפרו מאד בשירות, בהתחלה השידורים היו באיכות נמוכה וגם הכל זמין.

      1. ליג פאס זה נהדר למי שגר בארץ.
        למי שנמצא בשעות שאפשר לצפות במשחקים בלייב יש אינספור שידורים בחינם בחסות הממזר הנדיב. כל לילה הוא כאן וכל לילה נותן עבודה. הג'יימס הארדן של האתר.

      2. שאלה על הליג פאס – מחיר שנתי לפי מה שאני רואה כרגע הוא 750 , מחיר חודשי 80 – יש ב nba מהיום עד סוף העונה 6 חודשים – מה הקאץ'?

    2. בשביל מה ערוץ הספורט? ליגה פאס 670 שח בתחילת העונה ויש לך את כל העונה כולל הפליאוף פתוחה במחשב (מחובר לטלויזיה באיכות HD) + בנייד+ בטאבלט . תענוג . כבר אין שום תקלות בשידור כמו שהיו בעבר.

      1. ערוץ הספורט נועד בשביל אנשים כמוני, שלא רואים מספיק משחקים כדי לרכוש ליג פאס, ובכל מקרה משלמים לערוץ הספורט, לפחות לערוצי הבסיס.
        בימי ראשון, היום הקלאסי לחובב הליגה שחי על פי שעון ישראל, כבר מזמן הפסקתי לסמוך עליהם

  4. תודה רבה.
    קאבס הפסידו את כל משחקי החלק השני של B2B העונה. לא מפתיע במקרה של הקבוצה המבוגרת בליגה. אתמול חלוקת הדקות היתה טובה, אבל בשבילם, עם כל הפציעות והטיסה, זה יותר מדי. להיט הגנה חזקה. זו קבוצה שצריך אנרגיות נגדה. אחרי שעצרה את הרצף של בוסטון תחזיר לבוסטון בכך שתעצור את הרצף של הקאבס. (למרות שאתמול יצאתי חומוס בהימור.)

    כשהתחלת את הפסקה עם "כל שנה ושנה" הייתי בטוח שתמשיך ב"מוריק הדשא".

    היט, סאנס, מיני, דנבר, מילווקי.

  5. תודה יונתן. לילה קר בחוץ, פושר בטלויזיה. אין אטרקציה יוצאת דופן, הלוואי שאתבדה, אולי שמיאמי תביס את קליבלנד

  6. אז קרה משהו בפוטבול עם אחד המאנינגים (זה כמו פלאמלי, רק מוצלח?), ספסל וקבוצה מניו יורק שעושה החלטה טפשית. מישהו שמבין יכול בבקשה להרחיב ולהנגיש?

  7. זמן טוב, לכל מי שעוקבים אחרי כריס דאן,
    לצפות בו מול הסאנס.
    השנה, הזדמנות נוחה יותר לקבל אימון קליעות שלו שמשודר חי,
    לא תהיה…

    (בינתיים – 4 מ-4 מהשדה, 9 נקודות)

  8. חוץ מלאב שנותן היום משחק יוצא דופן, החמישייה השנייה של הקאבס מתחילה להתחבר ומבינים כמה עומק יש להם השנה.
    ג'ף גרין מצא לו סוףסוף את העמדה המושלמת, ווייד משחק נהדר ואתה יודע שהוא יהיה שם כשזה חשוב, קורבר הוא קורבר, שאמפרט נכנס לאט לאט לעניינים וקלדרון נראה נהדר.
    הפציעות של TT ותומאס יכולים להתברר כברכה במסווה.

  9. שופטים של גולדן-סטייט
    מה החרא הזה? מי זורק את המלך? מחר השופט מתייצב בלשכת העבודה. השליט ליגה מחזיק אותה לבד על הכתפיים והוא זורק אותו מהמשחק. שופט, בזכות מי אתה מקבל משכורת?

        1. היה גמור עוד לפני שהורחק…
          (היה 20+ הפרש, נגמר 108 – 97)

          ההרחקה שלו לא באמת שינתה משהו,
          גם ככה לו הוציא את החמישייה אחר כך, ונתן לווייד (מצוין) את המפתחות.

  10. ההתקפה של הבולס זה מחזה לא פשוט לצפייה.
    מול ההגנה הגרועה בליגה (הסאנס), רק אחרי כמעט 2.5 רבעים של משחק, הם חצו את 50 הנק'.

  11. ההתקפה של מיניסוטה כ"כ מקרית. באטלר הולך לבד טאונס מנסה לקושש ריבאונדים.
    נראה רע מאוד
    שלא לדבר על וויגינס האבוד.
    וג'מאל קרפורד המופרע

  12. המאזן של מינסוטה, 12 – 9 , לדעתי הוא זמני לחלוטין.
    איך שהם משחקים, הם לא שווים פלייאוף.

    השאלה היא,
    האם תיבודו מסוגל להעיר אותם?
    אני סקפטי.

    1. ג'ף טיג מוגדר DTD ואיתו הם לא מפסידים את המשחק.

      וושינגטון בביג שיט. עם ביל לא ילמד להוביל כרכז מצפים לה שבועיים סופר בעייתים.

      פילי, דטרויט, ובהמשך פורטלנד עם מצ'אפ קלאסי, ואם החזרה שלו מתעכבת יש גם קליבלנד וניו אורלינס.

      1. לגבי טיג, אתה כנראה צודק.
        אבל זה רק היה מעצים את אחיזת העיניים.

        גם לגבי וול אתה צודק.
        אבל אם אני וושינגטון, אני לא לוחץ על וול לחזור מוקדם מדי –
        כבר ראינו בעונה שעברה שהוויזרדס מסוגלים להעלות הילוך במהלך העונה.
        רק שבשביל זה, הם צריכים את וול בריא ב-100%

  13. רציתי לכתוב תגובה על כריס דאן,
    איך אולי סוף, סוף, הוא מתחיל למצות מעט מהפוטנציאל שלו
    (24 נק' באחוזים מצוינים, 8 אסיסטים),
    אבל –
    להסיק מסקנות ממפגש בין הסאנס לבולס, זה לא מומלץ.
    לפי נתוני המשחק הזה, ניתן לחשוב שאלכס לן הוא באמת סנטר…
    (סיים את המשחק עם 13 נק', ו-18 רב')

  14. זהו רשמית מאסתי בת'יבודו. כרגיל שנתיים אחרי הטרנד אבל זה קרה.
    ת'יבס- You're fired!!
    איך איך הוא לא קולט שהוא מביא את הקבוצה למצבים האלו? כמה דבע אפשר להיות כדי לא לקלוט?

  15. 8 מיליון. זה השכר של ווינס קרטר העונה.
    מי שלא עוקב מספיק אחרי הקינגס,
    וזוכר את התרומה שלו בעונה שעברה במדי ממפיס,
    עלול לחשוב שזה דיל לא רע.

    אבל, העונה, היא ה-"עונה אחת יותר מדי" של קרטר (טוב, חוץ מהעניין של ה-8 מיליון. זה לא רע בכלל…)
    20 משחקים לתוך העונה, ולקרטר יש עד כה 29 נק' במצטבר.
    (לפי חישוב של 2 מיליון לרבע עונה, אז עד כה הוא הרוויח כמעט 70,000$ עבור כל נקודה שהוא קלע…)
    ואת 29 הנקודות האלו, הוא קלע ב-27% מהשדה.

    למה כל הסיפור הלא מעניין הזה?
    סתם ככה, לתת רקע ללמה לדעתי אפשר לספור את הניצחון הלילה לטובת מילווקי, למרות שאנחנו רק באמצע הרבע השלישי.

    (גם לעובדה שההפרש הוא 35 נקודות עוזרת…)

    אחרי משחקי הלילה :

    65 – 62 למזרח על המערב אחרי 28.2% ממפגשי מזרח/מערב.
    בעונה שעברה, אחרי 28.2% מהמפגשים, התוצאה הייתה
    69 – 58 לטובת המערב.

    1. גיא כמה נגמר מאזן העונה הסדירה בשנה שעברה?
      לגבי קרטר מבאס לראות את האגדה הזו מסריחה את הפרקט

        1. תודה.
          זה נראה שכל המזרח עשה פררוסס או לפחות חלק מן הקבוצות שתמיד היה להן פוטנציאל גבוה מצליחות לממש אותו (פילי דטרויט ועוד)

  16. האם מישהו יכול להסביר לי למה במשחק שחציו (לפחות) זמן זבל סמית' שיחק 41 דקות? מילא ה-27 של וייד שזה מיותר לברכיים שלו, אבל 41? וזה לא שמדובר פה על איזה שחקן שרוצה לצבור סטט' או משהו בסגנון.
    ההתעסקות של הכוכבים עם השופטים מביכה. הגיע הזמן שיתחילו לחלק טכניות בואך הרחקות על העניין הזה.

    1. אם אני לא טועה היתה עונה שהקפידו לחלק טכניות בסיטונות על ההתבכינויות האלו. איפשהו התפוגג בשנתיים שלוש האחרונות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט