הטור של מל ליום שלישי: גם לשחקנים בינוניים עד אלמונים מגיעה התייחסות באתר

גם לשחקנים בינוניים עד אלמונים מגיעה התייחסות!

 

סינדריוס ת'דורנוול

 

מי שלא יודע, אז דדי ילמד אותו שסינדריוס – 'סין' בין חברו – הוא שחקן בן 23 המשחק בקליפרס. גובהו 1.95 והוא נבחר מס' 48 בדראפט השנה ע"י מילווקי, ואז הועבר לקליפרס. הוא משחק 17 דק' למשחק ועד עתה מתוך 18 משחקים עלה בחמישייה 5 פעמים. הרבה רוקיס שנבחרו לפניו לא זכו לעלות בחמישייה אפילו פעם אחת העונה. אני – במקרה – מכיר אותו טוב יותר מאשר את רוב הרוקיס בדראפט כי הוא שיחק עבור דרום קרולינה במשחקי העלית 8 בגרינוויל, והרבה בזכותו ה'גיימקוקס' מאונ' סאות' קרולינה עלו לפיינל פור.

הוא מסוג השחקנים שאין בהם שום דבר מיוחד, אבל יש להם הכל ברמה מקובלת ב-NBA: מהירות, ניתור, פיקחות, חכמה, מסירה, שלשה, הגנה. בקיצור, וורסיטליות לשמה. אולי תכונתו המיוחדת היא בגרות. הצעיר הזה משחק כווטרן לכל דבר ולא אובר-מתרגש משום דבר. הוא משתמש ב-17 דקות שלו ביעילות מקסימלית.

אין לו דבר שיהפכו לאול סטאר, אבל הוא בדיוק השחקן שמאמן רוצה ברוטציה, כזה שעושה מה שמבקשים ממנו, הולך להתקלח, ומופיע לאימון או המשחק הבא כ-MATTER OF FACT. שחקנים כאלה לא נכנסים לבעיות, לא מכים את נשותיהם ולא עושים מהצד. הם התענוג שכל מאמן מחפש, והם בליגה 15 שנה בלי שאתה מרגיש, אך תרומתם לא תסולא בפז (גיא!)!

רונדה הוליס-ג'פרסון

אחד מהצעירים שגדל עם אב שהיה בבתי כלא לא פחות מאשר בבית, ולמזלו היתה לו אימא קפדנית אבל אוהבת והוא גדל להפוך לשחקן כדורסל מקצועני. ה-2.01 מ' בן ה-22 הזה מאונ' אריזונה נבחר מס' 24 בדראפט של 2015. היום, בנטס, הוא לא מוביל  באף עמוד סטטיסטי, אבל ACROSS THE BOARD – כמו שאומרים החברים שלי מבית-אהרון – הוא PRETTY GOOD. תורם בכל שורה אנכית ביחס לשאר מ-6.5 עד  8.0 בסרגל מדידה של 0-10 בכל חלק מחלקי המשחק.

בגלל האובראול אקסלנס, הוא עלה העונה בחמישייה ב-18 מתך 18 משחקים והוא אחד השחקנים הפופולריים בקבוצה. 14.6 נק' ב-48.5% זה PRETTY GOOD, ובכל דבר הוא PRETTY GOOD. זהו שחקן שמאד מזכיר לי את ג'יימס וורת'י בתחילת הקריירה שלו.

סלאח אל-מג'רי (صالح الماجري)

נרלנס נואלס לא משחק אבל לריק קרלייל יש שחקן מטוניסיה, מכל המקומות, 2.17 מ', בן 31 , שעושה כל מה שנואל היה עושה בעונתו השלישית בליגה. דבר אחד שהוא עושה טוב יותר מנואל – וכמעט מכל אחד אחר ב-NBA – זה לחסום (וגם לטרשש, מהמילה 'טראש'). הוא חוסם 12.1% זריקות מכל הניסיונות של זריקות היריב כשהוא על הפארקט.  הוא ינתר על כל דבר שמנסה לעלות. הצרה? עוד לא הומצא ה-FAKE-PUMP שהוא לא אהב.

 הוא מוביל את הליגה עם 5.5 פאולים ל-36 דקות. יכול להיות שזה חלק מהאהדה שלו בדאלאס, אהדה הבאה עם חיוכים כשהוא עולה ל-FAKE-PUMP ואז מנסה לנחות בלי ליפול על המתעתע.

עם סלאח אין הבדל בין שחקנים, מאמנים, בעלי קבוצות. הטראש טוק שלו אחרי אחד הדאנקים שלו נגד גרג פופוביץ' היה אחד הדברים המצחיקים והמרעננים ביותר בליגה:

*

*

הוא מתחיל את המשחק ומדבר טראש מהרגע הראשון עד האחרון. אף אחד לא מבין אותו, אבל מה זה חשוב? הוא מדבר טראש כאילו הוא מייקל ג'ורדן. חבריו מספרים שפעם במשחק חוץ הוא החל בטראש טוק נגד חתולה בהריון. טרבור אריזה – אחד השחקנים העדינים והחביבים בכל הליגה – פעם רץ אחרי הטוניסאי מיד עם שריקת הסיום לחדר ההלבשה שלו להתחיל FIGHT –  עד כדי כך הטראש ניקר בו.

נשארה לו עונה אחת בחוזהו והמבריקס לא יחתימו אותו יותר. הם מפוצצים בסנטרים. אז לך תדע. אם אתה גולש באתר הגר, נניח, בגרינוויל, אולי הוא יגיע לאטלנטה, ותוך שבוע יהפוך ליקיר הקהל. עבורו אפילו אני עושה את הנסיעה של שעתיים.

אלכס אבריינס

 

אלכס הוא פוינט גארד ספרדי שניבחר 32 בדראפט של 2013. הוא הגיע לת'אנדר ב-2016 ומיד הפך לאחד השחקנים החביבים על כולם בגלל חיוכו הרחב ומוכנותו לעזור לכל אחד, רוקי או שחקן וותיק – המחפש מילה ספרדית עסיסית. ה-1.98 הוא לא רק 'חביב'. הוא שחקן מעולה שהיה אחד מקלעי השלשות הטובים באירופה. בינתיים הוא לא שרף את הפארקט בת'אנדר, ואפילו עתה כשראסל ווסטברוק לא פוגע, ביל דונובן לא נותן לאלכס צ'אנס אמיתי. אבל כשהוא משחק, הפלוס 9.8 שלו ב-NET RATING הוא הגבוה ביותר בקבוצה. אז למה הוא לא משחק יותר?

תשאלו את ביל דונובן. בכל פעם שאבריינס וג'רמי גראנט נכנסים במקום אנדרה רוברסון וכרמלו אנטוני, החמישייה עם שניהם היא טובה ב 25+ מאשר בלעדיהם.

לביל דונובן פתרונים?

ה-33.3% שלו מה-3 – לדעתו – הוא תוצאה שהוא לא משחק מספיק. "אתה לא יכול להעלות לכמה דקות ולהצליח לקלוע מה-3. אתה חייב להיכנס ל-RHYTHM ואני מקווה שבקרוב אוכל להוכיח זאת"

אין סיכוי שהשלישייה הגדולה (ווסטברוק, ג'ורג' ואנטוני) לא תמשיך לעלות, אבל באוקלהומה סיטי ישנם יותר ויותר קולות המציעים את גראנט ואבריינס בחמישייה, ולעבור לסמול בול. אם הת'אנדר לא תתחיל לנצח, ומהר, זה כנראה מה שיקרה.

רישון הולמס

כשג'ואל אמביד נפצע בעונה שעברה, כל אוהדי רישון הולמס פצחו בריקוד הצ'ה-צ'ה, סליחה, היפ-הופ. ההיפ הופ הפך מהר מאד לפיפ-פופ כשמאמני הסיקסרס העלו את אברי ג'ונסון לעמדת הסנטר במקום את ה-2.11 מ' מאונ' בולינג גרין באוהיו, מקונפרנס מיד אמריקן. הוא היה בטוח שהוא SECOND ACT לאמביד ומיד התברר לו שהוא רק שלישי. או רביעי (ג'היל אוקפור אף הוא נלחם על מקום).

למזלו של רישון (כמעט בא לי לכתוב "לציון") הוא PF בגובהו וצורת משחקו, ובמשחק אחד שעלה בחמישייה הוא עשה קרייר היי של 22 נק'.

אמביד הוא הצגה שקשה לחקות או ליצור משהו דומה לה. אבל אם יבוא יום והסיקסרס תצטרך גבוה מהיר ופנתרי תחת  הסל (שהוא שחקן דינמי ואגרסיבי, והיה אחד המגינים הטובים ביותר במכללות), הם לא צריכים להביט רחוק. רק להסתכל על אחד שלובש גופייה מס' 22, והוא אחד הגבוהים האתלטיים ביותר מכולם.

הבעייה עם רישון (לציון) היא שהוא לא קיבל עדיין צ'אנס אמיתי.

נמנג'ה ג'ליקה

(בארץ הקודש, בה לא מסוגלים לבטא שמות סרביים, מכנים אותו נמניה בייליצה. אפשר למות מהלבנטינים)

הצרה של ה-2.09 מ' הסרבי הזה היא שהוא משחק בקבוצה הלא נכונה. מאמנו ת'יבודו רואה סרבי ומיד בראשו מתגלגלות מחשבות של מלחמת עולם וסרבים עם גרזנים מתקיפים את אולד יו אס אוף איי. תיבו נותן לו רק 14.5 דקות למשחק ומקבל 7.1 נק', 2.8 ריב', ו-PER של 18.2. מה עוד הוא רוצה? כנראה שהוא רוצה שחקן עם שם שגם הוא יוכל לבטא. גם אני לא יודע איך לבטא  Bjelica. מי שיכול לבטא שם זה יכול גם לאכול מרק עוף עם מחט. אני התעלמתי מה-"B" וכתבתי את שמו כפי שכתבתי.  אבל השחקן הזה שהיה כוכב פנרבחצ'ה הוא 10'6 עם משחק של פוינט גארד, וקליעת שלוש חלקה כמו פלטינה, רותניום, או אירידיום (המתכת שהיא היום הברך של הזקנה שלי): הוא מוביל את הליגה עם 51.3% מהטריי, ואיתו על הפארקט מינסוטה היא 3.1+ ל-100 פוזשיונס. אז שייתן לו לשחק כל הזמן ומינסוטה וולבס תהיה בין המובילות במערב!

ביורוליג הוא היה מצ'אפ בלתי אפשרי ממש.גם ב-NBA הוא ייקח גבוהים לבית המטבחיים מרחוק, ואת הנמוכים לגוב האריות תחת הסל.

אבל הכל בקבוצה אחרת!

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. אלכס רבינו! במקרה שאתה קורא, מחר ב-12 בצהריים מפגש של קרית-טבעון/בת גלים שיתקיים ב'לנדוור' ברמת ישי!

  2. איך הצלחת להשחיל אותי גם לפוסט הזה, איך ?

    זה כמעט יותר מדהים מהתרגומים שלך לשמות של שחקנים.
    איפה שהוא בארץ ישראל אבשלום קור מאבד שנה מהחיים כל פעם שאתה "מתרגם" שמות.
    תרחם עליו.

  3. תודה, תמיד נחמד להכיר כמה חדשים. לדעתי באירופה קראו לו נימניה בייליצ'ה, אבל אל תתפוס אותי באיות. מה שכן, ברור שהשם הפרטי הוא מחווה לאבי נמני ירום הודו

  4. כתבה מעולה הייתי שמח שתהיה אחת כזאת על שחקני חמישייה שפחות מדברים עליהם כמו רוברט קובינגטון האנדרייטד אוון פורנייה
    מרקיף מוריס ומרקוס סמארט

  5. 1. אברינס מעולם לא היה PG. לא באירופה בברצלונ ולא ב-NBA.
    2. לדעתי באירופה ישנם מקומות שמבטאים J כמו י'. למשל בארצות הסקנדינביות.
    לדעתי בייליצ'ה לא בסיטואציה המתאימה בטימברוולבס. ת'יבודו לא ממש אוהב אירופאים.
    3. זה מג'רי משחק רק מראה באיזה מצב נורא נואל שנמצא באיזו התדרדרות בקריירה שאולי אירופה או סין יוכלו לעצור.

  6. אברינס תפר את מכבי, היה די מדהים באירופה.
    חבל שהוא לא התפתח פיזית כי גם אז הוא היה מקל אבל היה ברור עוד בגיל 18 שהבחור שחקן NBA לגיטימי ואפילו מעבר.

    הבעיה של בייליצה זה באטלר וטאונס בעיקר.

  7. אברינס מוציא 200% מהכלום שנותנים לו באוק.
    בייליצה אכל אותה – כמו כל מינסוטה – כשהקצב הגיע.
    ה"סין" הזה מהקליפרס באמת שחקן סבבה.

  8. רודני הוליס גפרסון הוא שחקן.
    לא הבנתי לפני הדראפט איך הוא וקיילי אוברה כל כך נמוך במוקים.
    מכל הרשימה הוא הווילד קארד שלי.

  9. "כשמאמני הסיקסרס העלו את אברי ג'ונסון לעמדת הסנטר במקום את ה-2.11 מ' מאונ' בולינג גרין באוהיו"

    מי זה אברי ג'ונסון?
    אני משער שאולי אתה מתכוון לאמיר ג'ונסון ששנה שעברה מה לעשות שיחק בבוסטון , אז לא נראה לי שג'ונסון מהחמישיה של בוסטון השפיע על זה שרישון הולמס לא ראה מספיק דקות בפילדלפיה

  10. 1)אל תלך לראות את סאלח אל מג'רי, בנוסף לטראש טולק הוא גם שונא יהודים מוצהר(אולי חוץ מקיובן) ואוהד חאמסשחיזבאללה אני לא מבין איך מפרנסים אותו ביד נדיבה בארצות הברית.

    2)אלכס אברינס אף פעם לא היה פוינט גארד, הוא יכול לשחק ב 2 או ב 3. למיטב זכרוני הוא לא היה מהקלעים הטובים באירופה…

    3)נמנג'ה ג'ליקה היה MVP של היורליג בשנה האחרונה שלו באירופה, מצפה ממנו להרבה יותר ממה שנתן עד כה.

  11. ,תודה למגיבים זז למפגש "קרית טבעון-בת גלים" ברמת ישי. אלכס רבינו – נהיה בקפה לנדוור ברמת ישי ב-12. אני אוסף בדרך את ארנון מנתניה

  12. מעולה מנחם!
    הייתי מתחלף עם כל אחד מהם..
    האמת היא שמשתתפי ליגת הפנטזי, בעיקר בליגות עם 20 קבוצות ו-13 בחירות דראפט, פוגשים שמות עוד יותר אלמוניים. אני בטוח שזו אחת ממטרות המשחק הזה – לחשוף את האנשים לליגה ולגרום להם להכיר אותה יותר לעומק.
    בייליצה שחקן אדיר. קרע לאירופה ולמכבי את הצורה. שחקן גבוה מאוד עם קליעה אבסולוטית. בקבוצה אחרת הוא בקלות יוכל לקלוע בדאבל פיגרס עם 6-7 ריב' ו-2 שלשות למשחק. הוא הגיע לליגה באותה עונה שמירוטיץ' הגיע אבל שיחק הרבה פחות.

  13. הרגת אותי…
    חשבתי שאתה לא מסוגל לכתוב לענין …טעיתי .
    חשבתי שאתה לא מסוגל להבין שמות מקומיים…. צדקתי .
    עכשיו אחרי שכבר גיבשתי את דעתי עליך , בלבלת אותי שוב .
    או קיי אז אין תגובה !

כתיבת תגובה

סגירת תפריט