הטור של מל ליום שני: הקבוצות המאכזבות של העונה (SO FAR)

With great power comes great responsibility" – זהו משפט שאתם

רגילים לשמוע מאנשי הספר שלנו באתר, יאיר זעפרני, מולי, או גיא רוזן. אפילו מומי יזרוק פנינה כזאת עם סירוסי מילים פה ושם.

אבל חוראני כמוני? NEVER. אבל הפעם הייתי חייב להשתמש במשפט זה, אפילו שהוא גנוב מכותב המאמר על הקבוצות המאכזבות של העונה דרו אלברט מ-YARDBARKER.

ניתן לשנותו מעט כדי שיתאים לנושא עליו נדון – "האכזבות הגדולות בינתיים". אז נשנה ל:

WITH GREAT EXPECTATIONS COMES GREAT RESPONSIBILITY.

כמה קבוצות עמדו בציפיות. לא צריך להזכיר את בוסטון סלטיקס ויוסטון רוקטס. אבל כמה נפלו שדודות יותר ממרכוס סמארט. בואו ניתן מבט בנפילות, אכזבות, וכישלונות עד עתה. קבוצות שגורמות מפחי-נפש, תסכולים, וחרבון, לאוהדיהם. קבוצות שידענים ובקיאים כמוני, מפוטמי ידע ואבחנה, טעו בהן בגדול.

זה לא כל כך שאני טעיתי. זה הרבה יותר אשמת המאמן, השחקנים, והשיטה בה הן משחקות.

.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר

אתמול כתב חיים כהן על הסיבות לנפילה – אוקיי, אכזבה – שמהווה אוקלהומה סיטי ת'אנדר במשחקה. אחרי העונה שעברה, שהיתה לראסל ווסטברוק, קשה מאד לחזור העונה למשחק קבוצתי מסודר, ולא משנה מי משחק אתך, כולל פול ג'ורג' וכרמלו אנטוני. אני הייתי בטוח שיש להם את התחמושת להפשיט את הווריורס כפי שעשו במשחק בודד אחד. הם לא יודעים מה זה WEAKSIDE, וכל מה שהם אוהבים זה ISOLATED PLAY. כשכדור מגיע לאחד ה'כוכבים' הוא נדבק לכף ידו כמו וולקרו. הם נכנסים אחד בקווי הכניסה של השני, וה-CRUNCH של הרבע הרביעי הוא פסק דין המוות של הקבוצה. זה נראה לי כמו עניין של אופי לוזרי מכל עניין אחר.

הניצחון הגדול על הווריורס הראה שלקבוצה הזאת יש פוטנציאל אם הכל דופק שם נכון, והיא עדיין הקבוצה השלישית בהגנה (מרשה 99.2 נק' ל-100 פוזשיונס), וקבוצת ריבאונד טובה גם ללא אנס קנטר, אבל לקבוצה כזאת להיות 10-8 זה מעליב, מפחיד, מרתיע, ומעלה דגל אדום.  במערב לא ניתן לשחק משחקים של 'אל דאגה, הכל יסתדר' כי לפתע אתה תמצא את עצמך לוחם על חייך.

כפי שהסברתי אתמול יש להם מאמן שאינו מבוגר בהרבה מכמה משחקניו, ולא נראה לי שיש שם את הדבר הזה הנקרא RESPECT. תנו מבט בשחקני 'השלישייה הגדולה' ומה רואים? דיכאון, כניסתו של ייאוש, ולאחד כמוני המומחה באנליזה של הבעות פנים – בנוסף לשאר מומחיותיי –  אני רואה את הדבר הגרוע ביותר: כניסתו של פחד, ואולי אפילו התחלתה של כניעה ושיברון לב כאילו הניסוי הגדול לא מצליח בינתיים.

 

מילווקי באקס

 

מילווקי באקס היא לא המקרה של OKC כי היא אף פעם לא היתה בין הטופ שבקבוצות.  אבל כשספרים גדושים נכתבים על מועמד ה-MVP הגריק פריק, והטרייד שהביא את אריק בלדסאו לתת לג'יאניס ביטחון  ושותף לגיטימי לפיק-אנד-רול, רמת הציפיות עלתה לרמות שבמילווקי לא רגילים להן. היו שהתחילו לדבר אפילו על גמר מזרחי אם לא אליפות מזרחית.

אז אם מילווקי באקס צריכה להיות כזאת טובה, מה היא עושה בין הקבוצות שמדשדשות עם רקורד של 8-9? נכון, החור הגדול של ג'בארי פרקר נראה עתה גדול למלא, אבל זאת לא סיבה מספקת למילווקי להיות הקבוצה השלישית באיטיותה בליגה, והקבוצה ה-23 ביעילות הגנתה.

מאמנה ג'ייסון קיד – חכם גדול אף פעם לא החשבתי אותו – נראה לי חסר מושג לחלוטין באיזה כלי נשק להשתמש מלבד היווני, בלדסאו, וכריס מידלטון. לכן כשיש לו מזל והוא מכניס שחקנים מסוימים, הוא יכול לנצח את סן אנטוניו. אבל בערב שלאחר הוא משתמש באותו ליינאפ ומפסיד לדאלאס. אז במשחק השלישי הוא מנסה ליינאפ שלישי, וחוזר חלילה. הם הפכו לקבוצה הנראית לי כמו זריקת קובייה שבגלגול אחד נופלת על 6 ובגלגול שני נופלת על 1.

יוטה ג'אז

(שחקן שעל פרצופו כתוב "ליגת-על, מלמו, שבדיה" הפך לאחד מעמודי התווך ביוטה)

וואווו איזו אכזבה! כמובן שישנן סיבות: דנטה אוקסום, ג'ו ג'ונסון, ורודי גובר כולם פצועים. פציעות הן חלק מהמשחק, אמר פעם מאמן דגול כשלמה שרף, אבל לכן לכל קבוצה ישנם 15 שחקנים שהם מבין 400 הנבחרים בעולם, אז כמה כבר גרועים יכולים להיות מחליפיהם? טוב, נעזוב את הוויכוח לזמן אחר כי יש לי כמה דברים לומר בנידון.

בלעדיהם רודני הוד לקח פיקוד עם קרייר-היי של 42% מהפארקט, וגם ריקי רוביו נאלץ להיות פתאום אחד מכיתת היורים (אף הוא עם קרייר-היי של 38%).

אז מה בדיוק הצרה? הצרה היא שרודני הוד וריקי רוביו הם לא הנוסחה הרצוייה לניצחונות ב-NBA, וג'ו אינגלס  – איך אגיד זאת – נראה לי אוסטרלי מדי ומבוגר מדי (הוא רק בן 30 אבל נראה ומנתר כמו בן 45) מכדי לגרום שינוי ב-NBA. אילו שיחק בהפועל קרית-טבעון? אולי! אבל לככב ביוטה ג'אז? גיב מי א ברייק. היי, גם דונובן מיטשל הוא REVELATION לעונת הרוקי שלו שאיש לא ציפה ממנה להביא כותרות, אז אם הוא מוזכר בין הזרעים של יוטה החייבים לפרוח כבר העונה – אמרתי מספיק. ועל גורדון הייווארד אין מה לדבר. זה חלב שנשפך. התוצאה של הכל? 11-8 מאד מאכזב.

 

לוס אנג'לס קליפרס

(ממש רחמנות על הבחור הזה)

 

איזו אכזבה אדירה!!!

האמנתי בכל לבי שזאת תהיה השנה בה הקליפרס ייצאו מבור האשפה והזבל בו הם נמצאים שנה-שנה, ובום, הנה הם שוב בתוך צואה ורפש.

בא לי לכתוב שהכול אשמתו של דוק ריברס, אבל אמרתי זאת כבר כל כך הרבה פעמים שזה נשמע REDUNDANT.

אני יודע על כל הפציעות. הפציעות בישלו אותם כאילו היו תרנגול הודו בחג ההודייה. מילוס תיאודוסיץ' ודנילו גלינרי – שהיה אמור להיות הצלף שיחליף את ג'יי-ג'יי (רדיק) נפצעו כמעט מיד. האין זאת אשמה – אפילו חלקית – לזרוק את שני הוונילים האירופאים לגוב האריות ככה, מיד בפתיחת העונה? הם רכים מדי כדי לעמוד בדרישה של משחקים רצופים נגד פנתרים שחורים ב-NBA. לי יש מין רושם שהקבוצה לא פתחה את העונה בכושר גופני מספיק טוב. אני לא אומר זאת רק בגלל הפציעות, אלא שהם נראו לי כבדים מההתחלה, כאילו דוק ריברס אמר "נו פרובלם. הם ייכנסו לכושר תוך כדי משחקים".

המגן הטוב ביותר שלהם פטריק בברלי חזר לשחק נגד הניקס אחרי שהחמיץ 5 משחקים רק כדי להיפצע שוב, והפעם ברצינות, והעונה הסתיימה עבורו.

שלושה שחקני חמישייה פצועים זה נתח רציני, אבל לא מצדיק הגנה המרשה 106.6 נק' למשחק כי לשחק הגנה אתה לא צריך להיות סופר סטאר. אתה צריך מאמן. ולקליפרס אין מאמן כבר כמה שנים טובות.

רחמנות על בלייק גריפין הנותן את נשמתו. לו ויליאמס שלא אמור היה לעלות בחמישייה הפך לשחקן של 30 דקות והקלעי השני בקבוצה. אוסטין ריברס הפך לשחקן חמישייה (במצב הנוכחי מגיע לו), ודיאדרה ג'ורדן קולע איזה 10.2 וקוטף 13.9 ריב', אך קליעות – סליחה, זריקות – הפאולים שלו נשארו כתם על מצח הקבוצה.

קליבלנד קאבס

רצף שבעת הניצחונות של הקאבס הוא מעודד, אבל גם BAND-AID עוצר את הדם אבל לא מרפא את הפצע. מנגנוני ההגנה של הגוף הם המרפאים, ואני לא בטוח אם לקאבס נשארו יותר מדי מהם.

אתה שומע יותר ויותר "REGULAR SEASON" מהקבוצה ליד האגם – כאילו העונה הרגילה היא סתם נטל שחייבים לסבול, אבל 'העונה הרגילה' מוסיפה שנה לגילו וגופו של לברון, ואני  מ-ב-ט-י-ח  לכם שהוא מתעייף, מזדקן, ונחלש ממשחק למשחק. יש להם – BY FAR – את הרוסטר המבוגר בליגה, ומבין "בני ה-20 ומשהו"  אייזיה תומאס, טריסטן תומאס, אימן שומפרט, ודריק רוז  פצועים. אלה ארבעת הצעירים שהיו צריכים לתת מנוחה לזקנים, ובלעדיהם אין מנוחה.

הגנת הזבל שלהם היא בין הגרועות זו השנה השנייה, ויש להם את היחס "אסיסטים לאיבודים" השני מהתחתית בליגה.

העונה לברון ג'יימס לא יוכל לעשות זאת לבדו יותר. אני רואה עתיד שחור לקבוצה הזאת.

********************

והקבוצות המפתיעות לטובה? כמובן שהברוקלין נטס והפילדלפיס סיקסרס. נושא למאמר מיוחד באחד הימים!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 94 תגובות

  1. הי דוק
    בוא נחכה עוד קצת
    המערב ממש לא יציב
    והמזרח חם אש
    יקרו עוד הרבה מהפכים עד שתמונת הפלייאוף תתחיל להתבהר
    למזלם של הקאבס הם לא צריכים לעבוד קשה מדי בשביל להיכנס לפלייאוף
    הת'אנדר נראים קצרים מדי ברוטציה
    מילווקי זאת חידה , אני מניח שהם פשוט צעירים מכדי להיות יציבים
    מיוטה לא ציפיתי לכלום אז אין אכזבה
    והקליפרס במתכונת ביש גדא הרגילה מזה 30-40 שנה….

    1. מה יש לחכות? הם מסריחים עכשיו אז מה הדוק יכתוב מחר שהם הסריחו אתמול?

      מילוויקי הם בדיוק כמו שהדוק אמר. על הסקלה של ג'ייסון קיד יש 10 או 0 . אין אמצע.

      אם LBJ יגול להכריח נצחונות (וכמוהו גם קיירי ודיימו וקארי ןהארדן) אז למה לא ראס גריפין והפריק?

      דוק תוסיף לרשימת העילויים שלך גם את ניו אורלינס. מאז שרונדו בעל הבית הם משחקים אחלה!

  2. תודה מנחם. קצת מצחיק להגיד את זה כשמסתכלים על המיקומים אבל אוסיף גם את מינסוטה לקבוצות המאכזבות אותי באופן אישי.
    במיוחד טאונס שמאפשר טיילת ברחבה ולא מצליח להשתמש בגודל שלו להוות איום בצבע.
    שוב אני מאחרוני המאמינים בת'יבודו, אבל זה פשוט לא הגיוני לי קבוצה עם כל כך הרבה פוטנציאל הגנתי שממוקמת 25 ברייטינג הגנתי, וגם מדד הנט רייטינג (כן מוקדם מוקדם מדי להתייחסות) ממקם אותם הרבה יותר נמוך מהמיקום הנוכחי שלהם בטבלה.

    1. מסכים לגבי טאונס, מדהים כמה קל לקלוע עליו, ואני לא מדבר רק על סנטרים אלא על כל העמדות. כשרון התקפי נדיר, אם כי עדין עושה טעויות של חוסר מודעות כמו לא לשים לב לשעון 24, איבודים במסירות רעות וצ'רג'ס שלאו דווקא מחוייבות, ואני לא בטוח שמה שהוא נותן בהתקפה מפצה על מה שהוא (לא) נותן בהגנה.

      האכזבה הגדולה שלי היא מתיבודו, שעל אף מהלכים יפים בתור GM בקיץ, מתעקש לא לתת לספסל לשחק.
      בייליצה במעט דקות שמשחק קולע בצורה יעילה להחריד, ג'ונס נותן ניהול משחק לא רע והגנה טובה, מוחמד וקרופורד סקוררים ודג'נג סנטר לגיטימי. אבל לא משנה מה החמישייה תשחק בערך 35 דקות והספסל יאכל פירורים…

      1. זה לא משנה עד לאיזה מקום מיני תגיע בפליאוף, יותר מסיבוב ראשון לא יהיה.
        תיבודו הוא הרי אלוף העולם בשחיקת הקבוצות שלו עם רוטציה ברוחב של ביקיני ועומס דקות על החמישייה של בודי בילדר שגורר משאיות עם השיניים

  3. יוטה.
    אני לא חושב שהיו יותר מדי צפיות מהקבוצה שהכוכב שלה עזב בקיץ.
    למעשה, עד לפציעה של כוכבה השני, הם היו טובים בהרבה ממה שציפו מהם לפני תחילת העונה.

    קליבלנד.
    אני מסכים. מפיינלסטית מצפים ליותר.
    אבל עדיין, יש אכזבה, ויש א – כ – ז – ב -ה !

    לפני 7 משחקים, הם היו האכזבה ב-"ה" הידיעה.

    מאז יש להם רצף של 7 ניצחונות, שמציג כמה נתונים מפתיעים:

    קודם כל, הסיבה לניצחונות, זה לא שיפור בהתקפה שלהם. מאז תחילת העונה, ההתקפה דווקא עובדת.
    יש להם את ההתקפה ה-4 בטיבה בליגה, והייתה להם כזאת גם לפני רצף הניצחונות (109.5 אופנסיב רייטינג לעונה, 110.2 ברצף הניצחונות).
    הסיבה לניצחונות?
    השינוי המהותי בהגנת הקבוצה.
    למרות הניצחונות, יש לקאבס עדיין את ממוצע הדיפנסיב רייטינג השני הכי גרוע בליגה (אחרי הסאנס) – 108.9
    אבל ברצף הניצחונות, הדיפנסיב רייטינג שלהם השתפר ל-101.8 , שזה שווה למקום ה-10 בליגה באותה תקופה.

    בנוסף, אי אפשר להתעלם ממצב הפצועים שלך הקבוצה.
    הם משחקים עם קלדרון כרכז הפותח!
    תומאס פצוע, רוז פצוע, שאמפרט פצוע, תומפסון פצוע.

    אז נכון, הם עדיין מתאימים לקטגורית המאכזבות (בגלל שאי אפשר להתבונן רק על רצף הניצחונות האחרון),
    אבל הם לא רחוקים מלהצליח "ולהשתחרר" מרשימה מכובדת זו…

    תודה, מנחם.

    1. הוצאת לי את המילים מהפה.
      הפציעות של הקליפרס נוראיות. איבדו 2.5 שחקני חמישייה וגם ככה הרוסטר קצר. גלינרי בא לסתום את החור בעמדה 3 החלשה מסורתית בקליפרס, ובברלי+תיאודוסיץ להחליף את פול.

  4. מנחם מהקליפרס מתאכזב רק מי שעוד מצפה מהם למשהו,
    משהו באופי של הארגון הזה עקום ובלייק גריפין מתגלה מיום ליום כילד מגודל שלא יכול להוביל קבוצה.
    את יוטה לא הייתי מכניס לרשימה הזו, נראה לי שכל התחזיות ערב פתיחת העונה ואחרי עזיבת היוורד והיל חזו להם מאבק על כניסה לפלייאוף ולא הרבה מעבר, זה די המיקום שלהם כרגע…

  5. תודה מנחם.
    בראנקר של המערב גולשי הופס מיקמו את יוטה במקום ה-11. כיום היא מקום 8, כלומר במקום שמוביל לפלייאוף, כשהשחקן הכי חשוב שלה פצוע. לא רק שאינה מאכזבת, אלא מפתיעה לטובה.
    מי שמאכזבות לדעתי עד כה, בנוסף לאוקלהומה, מילווקי וקליפרס, הן שרלוט ווושינגטון.
    במפתיעות לטובה הייתי מכניס את דטרויט ואינדיאנה. אולי גם פורטלנד.
    ברוקלין בדיוק במקום הצפוי לה – מעל שיקגו ואטלנטה ומתחת לכל השאר.

    1. לא היית מגזים. זה שקבוצות אחרות פצועות או מאכזבות לא אומר שיוטה מפתיעים לטובה. אני חושב שהם עושים פחות או יותר מה שציפינו מהם.

      דטרויט ואינדיאנה הם בדיוק שתי הקבוצות שאני חושב עליהן במונחים של הפתעה לטובה.

    2. מתן, למה שארלוט במאכזבות? באמת היו לך ציפיות, ואם כן מהן ועל מה הן בוססו?

      לי מרגיש שההורנטס כבר כמה שנים פחות או יותר דורכים במקום. נכון, היה להם פלייאוף שנה אחת אבל עדיין לא ראיתי סיבה לאופטימיות העונה. אלא אם כן יש לך אמונה עזה בדווייט. בגדול, אם סוגרים את קמבה (קשה, אבל לא בלתי אפשרי) אין להם מה לעשות בהתקפה.

      1. זה אני יודע, אני שואל אותך. לא את הופס…. האם אתה צפית פלייאוף? והאם האכזבה שלך מבוססת על תחזית קדם עונה בלבד, או כוללת פציעות תחילת עונה?

  6. אני לא חושב שלברון מתעייף.
    מצבו הגופני נראה מעולה, חוכמת המשחק שלו עילאית ומחפה על מעט המהירות והאקפלוסיביות שהוא אולי איבד.
    אני מאמין הם ימשיכו להשתפר ככל שהעונה תתקדם ויגיעו לשיא בפלייאוף. צריך לזכור שגם הם סבלו מפציעות שקיצרו את הרוטציה שלהם והיקשו עליהם.

  7. with great power comes great responsibility

    אחד מהמקרים בהם שורשיו של ביטוי נשכחו,
    ואומצו מחדש על ידי התרבות הפופולרית.

    כיום כל חנון מצוי (ואני ביניהם), יכול לומר לך בקלות שאת המשפט הנ"ל אמר דוד בן (בנג'מין פארקר) לספיידרמן.

    https://alecreadscomics.files.wordpress.com/2012/07/15.jpg

    (אמייזינג פנטזי #15 , נכתב ב-1962 על ידי סטן לי)

    המקור לציטוט של סטן לי?
    יש מי שמייחסים אותו לצ'רצ'יל, והוא אכן אמר זאת.
    יש מי שטוענים שטדי רוזוולט אמר זאת לפניו,
    ובצדק.
    אבל גם טדי, וגם ווינסטון, ציטטו את המשפט המפורסם, מקובץ חוקים שחוקקה האספה הלאומית בצרפת, מיד אחרי המהפכה הצרפתית.

    Ils doivent envisager qu’une grande responsabilité
    .est la suite inséparable d’un grand pouvoir
    (הם צריכים לקחת בחשבון שאחריות גדולה מגיעה בצמוד לכוח רב.)

    השמועה היא שחברי האספה הלאומית השתמשו בביטוי שטבע וולטר, 20 שנים קודם לכן, אבל אין לכך סימוכין.

      1. זה נכון שכמעט כל ציטוט עלום, נוטים לייחס לויינסטון צ'רצ'יל,
        אבל בסופו של יום (או קריירה ארוכה למדי…),
        האיש נשא כמה וכמה נאומים בחייו.
        כך שמבין כל מה שאמר וכתב, אפשר למצוא כמה וכמה ציטוטים שהם אכן שלו.
        אחד החשובים, כותרתו הייתה:
        The Price of Greatness is Responsibility
        (1943)

        כאמור –
        איש חכם, היה צ'רצ'יל.
        הוא גם אמר –
        "אני אולי שיכור, גבירתי. אבל בבוקר אני אהיה פיכח, ואת תישארי מכוערת…"

        (טוב, את זה אולי הוא אמר רגע אחרי משפט האינטרנט המפורסם שלו…)

        1. לא חולק. סתם הזדמנות לציטוט המבריק הזה.
          כשמתלבטים לגבי מקור של ציטוט ברירות המחדל הן צ'רצ'יל ומרק טוויין, לפעמים לינקולן.
          יוגי ברה הענק אמר: I never said half the things I said.

          המידע שאתה מביא מעניין תמיד, זה כיף.

          1. לא חשבתי אחרת.

            החלק של "כמעט כל ציטוט עלום, נוטים לייחס לווינסטון צ'רצ'יל" מגיע בכלל כרפרנס לפוסט נהדר שפעם קראתי על ריצה למרחקים ארוכים.

            (אחת מסדרות הפוסטים היותר מחכימות. אני, שמחזיק מעצמי שמי שמבין קצת בתחום, למדתי המון!)

  8. מנחם,
    ליוטה היה קיץ מאכזב. במבט ריאלי על הסגל שלהם יש שם מעט מאוד שחקני חמישיה לגיטימים בנבא. הוד, הכוכב שלהם, לא נכנס לדעתי, בטופ 15 של הקלעים של הליגה.

  9. תודה רבה דוקטור, אחלה רשימה.
    יוטה יכולה לצאת מהרשימה.
    קליבלנד תצא ממנה תוך מספר מחזורים.
    זה שהניקס לא בפנים זה באמת חדשות טובות (1+ להערה של ברץ')
    ואני לא בטוח שהלייקרס לא בפנים, ולאור תוצאות הלילה אולי גם ממפיס. אני מבין שקונלי פצוע, אבל לקריסה שכזו לא ציפיתי.

    מפתיעות לטובה:
    דטרויט
    אינדיאנה
    למרקוס
    ובאופן אבסורדי גם אטלנטה – הקסם הזה של בודנהולצר שגורם לקבוצה לשחק טוב ועדיין להפסיד, זו באמת הדרך הטובה ביותר לטנקינג.

  10. המאכזבות-
    אוקי סי בהפרש ענקי
    מילווקי
    שרלוט
    וושינגטון

    המאכזבות אך עם סיבות מקלות (קרי פציעות)
    הקליפרס(הם היו מצוינים לפני הפציעות)
    הקאבס

    המפתיעות-
    אינדיאנה
    הניקס
    הפיסטונס
    פילי (שלא חשבנו שכבר העונה "התהליך" יגשים את עצמו)

  11. מנחם מה שכתבת על קליבלנד כול כך נכון. לו שוחק את לברון בכול משחק 35 – 40 דקות אפילו מול נמושות הליגה. לעומתו סטיב קאר נותן מדי פעם לכוכבים שלו לנוח כדי לא לשחוק אותם לפני הפלייאוף.

    1. בין 37 ל-38 דקות, זה המספר של לברון.
      זה היה המספר שלו בעונה שעברה,
      זה היה המספר שלו ב-12' – 13' – 14' (2 זכיות ב-MVP ב-13' ו-14').

      כך שלברון לא משחק יותר מדי, הוא משחק בדיוק את כמות הדקות שהוא, וצוות האימון, מאמינים שהוא צריך לשחק.

      בכל הנוגע למנוחות יזומות במהלך העונה?
      זה יגיע. אין לי ספק. בדיוק כמו שדוראנט "נקע את הרגל",
      יגיע הרגע (סביר להניח שבמהלך מסע משחקי חוץ שיכלול באק טו באק) בו ללברון "יכאב הגב".
      בשנה שעברה כינו את זה מנוחה יזומה,
      אבל בגלל השינוי בכללים, השנה זו תהיה "פציעה" יזומה.

    2. אלכס, מחר (יום שלישי) ניפגשים כמה בני קרית טבעון וכמה בת גלימים (אני "איחדתי" את שתי השכונות בנערותי. ב-12 בצהריים בקפה לנדוור ברמת ישי

  12. אני בעיקר מופתע מחוסר החיבור וההצלחה של מיניסוטה
    טאונס
    וויגינס
    עכשיו גם בטלר

    ושום כלום בתוספת מאום
    יש מצב שהמאמן מביא למצב העגום

  13. תודה רבה דוקטור.
    נראה לי שעדיין מוקדם להכריז על אוקייסי כבאסט מוחלט, אבל בהחלט הדברים שם עוד רחוקים מחיבור. מהצד השני, החיבור הוא בדיוק מה שגורם לבוסטון לדוגמה להצליח אפילו יותר ממה שציפו מהם השנה, למרות הפציעות ושינויי הקאדר

  14. לדעתי העניה הבעיה הכי גדולה של OKC היא מלו. ממה שאני רואה אצלו כבר די הרבה זמן, הוא לא סופר אף אחד ממטר והאגו שלו עצום. הוא לעולם לא יסכים לעשות שינויים ולעלות מהספסל (ווייד סטייל), או להריץ התקפה שאינה הירו בול שכונתי. הציפייה שלו לנצח תהיה שהכדור צריך להיות אצלו והוא מרכז הכל. גם כשאין לו יותר מדי הישגים משמעותיים בליגה עד כה.

    לראס יש אגו לא קטן, אבל בסופו של דבר הוא רוצה לנצח.
    לפול ג'ורג' יש אגו לא קטן, אבל בסופו של דבר הוא רוצה לנצח, וגם בחר במודע לגמרי להגיע לאוקלהומה כשהיה שחקן חופשי.
    למלו יש אגו לא קטן. וזהו.

    עוד נקודה ביחס לדונובן – צריך לזכור שבעוד התוספת של ג'ורג' הייתה מוקדמת יחסית, את מלו הפילו עליו בשלב מאוד מאוחר בתהליך בניית הקבוצה הנוכחית. נכון, יש שיאמרו שאלו צרות של עשירים אבל בכל זאת – אלו צרות. אני מניח (ושמעתי לכך חיזוק מלפחות פודקאסט אחד :)) שספר התרגילים של המאמן היה מותאם יחסית לפול וראס. כשנכנס מלו כזה משוואה הוא פשוט טורף את כל הקלפים. ואז באמת ברירת המחדל ההתקפית, לפחות עד לשלב בו תהיה כימיה אמיתית (אם תהיה), היא פשוט לקחת תורות בסוף שעון. ומכאן – להפסיד.

    1. מציע לך לראות יותר משחקים. מלו לא מכריח זריקות, רוב הזריקות שלו טובות או בסוף שעון, הרבה פעמים הוא מקבל כדור ומעביר אותו הלאה. כשיש עליו בידוד מסודר הוא נוטה לזרוק או ללכת לסל – זאת העבודה שלו, הוא סקורר.
      הגיע הזמן לאשש סטטיסטית את האגדה על האגו של מלו כי ממה שאני ראיתי עד כה – "האגו" (כנראה המילה השכיחה באתר) הידוע לשמצה לא הגיע עם מלו לאוקלוהומה סיטי. אולי נשאר בניו יורק.

      1. כשעיתונאי שאל את מלו – איך זה יהיה אם וכאשר תעלה מהספסל

        הוא ענה במבט חצי מופתע חצי זועף ואז בגיחוך קל הוא עונה בשאלה לאותו עיתונאי "חצוף", "מה,שאני יעלה מהספסל????"

        1. מלו מהספסל זה רעיון מעניין אבל כפי שציינת – כנראה לא יקרה. בכל מקרה, כשיש לך שלושה גדולים, אתה יכול להרכיב אותם כך שאחד מהם יתפקד על תקן שחקן שישי "נסתר". ווייד עשה את זה בשלהי התקופה של לברון במיאמי, מאנו עשה את זה הפוך (פופ גאון). יש אפשרויות – לא בטוח שדונובן יכול לבצע אותן.

      2. הוא משחק מעט פחות מהשנה שעברה, זורק 2 זריקות פחות (3 פחות מממוצע הקריירה), קולע מהשדה באחוזים דומים לשנתיים האחרונות (טיפה פחות), זורק יותר משלוש (והרבה יותר מממוצע הקריירה) וקולע באחוזים טובים יותר מהשנה שעברה. הולך פחות לסל (פחות עונשין) ומוסר משמעותית פחות אסיסטים (חצי ממוצע הקריירה).
        אפשר לומר שהוא בורג פחות מרכזי בקבוצה ממה שהיה רגיל בעבר, ומן הסתם נוגע פחות בכדור ומעורב פחות בהתקפה.

      3. הסיבה היא לא אגו אלא שאיתו הרבה זריקות מגיעות מאוחר בשעון. תקרא את הניתוח שלי אשמח להערות. צפיתי ב-5 משחקים (כמעט מלאים) של OKC ואני יודע שאתה ראית יותר. האם זה מאושש את מה שראית?

    2. 'וגם בחר במודע לגמרי להגיע לאוקלהומה כשהיה שחקן חופשי.'
      פול ג'ורג' הגיע לתאנדר בטרייד מהפייסרז ואת בחירתו בנוגע לאן ללכת בעת הגיעו לסטטוס שחקן חופשי נזכה לראות בקיץ הקרוב.

      1. צודק, תודה על התיקון.

        לא יודע למה בראש שלי הוא הגיע כחופשי…

        זה עדיין לא משנה את דעתי על כך שהוא אינו עיקר הבעיה.

    3. ראשית, מקבל את הצעתך ואשתדל לראות יותר. שנית, אולי זה בהחלט עניין של תחושה או מראית עין מינימלית. פשוט משהו בסגנון שלו מצטייר כסוליסטי מאוד. נדמה לי שמספרי הריבאונד שלו ירדו השנה וזה מראה בעיניי שאכפת לו פחות מהקבוצה ויותר מהנקודות שלו. זה שהוא קולע באחוזים גבוהים לא עושה עליי רושם. גם כאן, הוא סקורר. השאלה היא אם הוא שחקן קבוצתי.

      איך אתה מציע לאשש אגו באמצעות ססטיסטיקה? (אני באמת שואל)

  15. OKC:

    הנט רייטינג שלהם קצת משקר ולא המאזן (לרוב זה הפוך) OKC מפסידים כל משחק צמוד שזז כמו מינסוטה של שנה שעברה או מביסים קבוצות. אין אמצע. יש להם שבירה מנטאלית נמוכה לדעתי מחוסר באימון טוב ומכוון שמכתיב את המשחק בקלאץ' ובכלל. בשנייה שיש חריקות הם יוצאים מהתבנית וחוזרים להרגלים הרעים שלהם. הם מקום 6 מהסוף באחוז ל3 עם 34% למרות שהם מקום 9 מההתחלה בכמות זריקות משם (אין מספיק קלעים בקבוצה הזו). הם מקום 22 באחוז סלי שדה מאסיסטים עם 58% אחוז (הרבה אחד על אחד). זה מסביר את האחוז ה-TS% מהשדה (אפקטיבי) שהוא 53.5% שהוא גם מקום 6 מהסוף יחד עם כלל נמושות הליגה. הם פשוט לא קולעים מספיק מתוך הצבע וזורקים בלי סוף מהמיד ריינג'. בצבע הם קולעים 39 נקודות למשחק בלבד ששווה מקום 26 וזה על אף שהם מובילים את הליגה בנקודות בפאסט ברייק (ולמרות היותם אחד מהקבוצות האיטיות בליגה, כן?). הם פשוט גורמים להרבה איבודים אצל היריבה ומובילים את הליגה ב-deflections (הסטות כדור?). קיצר קבוצה מלאת סטירות. את הסטירות רואים דווקא בהרכבים שונים שמאזנים אותה אך דונבן קצת מפחד לפגוע באגו של שחקניו במיוחד אנטוני.

    הפיתרון שלי היא כרמלו=דוויין וייד–>ירידה לספסל. אדון אגו אנטוני צחק בקול בתחילת העונה כשעיתונאי הציע שיעלה מהספסל. הוא פשוט לא מתאים לווסט ופול ג'ורג' וגם איטי יותר וכבד מהשאר. קצת כמו לבנת בטון המונחת על גג של פרארי. בכדי לסבר את האוזן, בזריקות כשעל השעון 24 נותרים רק בין 4-7 שניות (1/6 התקפות שלהם הולכות לשם) הם בנט של מינוס 47 נקודות!!! זאת אומרת ש-OKC צריכים יותר קצב ולא פחות.

    אז…החמישייה הכי טובה של OKC בפער גדול היא: ווסטברוק, פול ג'ורג', אברינס, ג'רמי גראנט וסטיבן אדמס. זו חמישייה ששיחקה ב10 משחקים רק 30 דקות אך היא רמסה את יריבותיה עם הגנת ברזל והתקפה סבירה פלוס. היא משחקת בקצב של 1000 קמ"ש (112 החזקות למשחק). אין לה אומנם הרבה קליעה מבחוץ למעט ג'ורג' אך שולטת שליטה אבסלוטית בריבאונד וטסה קדימה. היא +25 בנט רייטינג. זו לא חייבת להיות החמישייה הכי מנוצלת (כמו חמישיית המוות של ג"ס) אלא בנקודות קריטיות להכריע משחק. ברבע הראשון והאחרון. זו חמישייה שלא מכירה התקפות ארוכות.

    אחרי שחמישיית הטורבו תפתח פער מיד מורידים את ווסברוק אדמס וג'ורג' ומשאירים את הסייחים גראנט ואברינס ומעלים את פלטון, אנטוני ופטרסון שיחד עם אברינס וגראנט הם בפלוס 4.5 כאשר ההגנה נחלשת משמעותית ל-102 אך זו בפירוש התקפה מאוזנת מלאת קליעה עם 106 אופנסיב רייטינג. וזאת בקצב איטי של 95 המתאים למשחק של אנטוני פלטון (ניו יורק קונקשן) ופטרסון. ברבע השלישי בכיף ניתן להשתמש בחמישייה העכשוית שיחד עם רוברסון ואדמס עדיין מאוד טובה והגנתית.

    בלי קשר כדאי לנסות לגנוב קלעים מקבוצות עמוסות בטריידים. רק מפורטלנד כדאי לחשוב על טרייד כמו ג'ייק ליימן או מריו חזוניה שהם שחקני קאץ' אנד שוט מצויינים מבחוץ שלא מנוצלים על ידי קבוצותיהם…

    1. מסכים עם הכל! ניתוח מבריק ומגובה במספרים אמיתיים – לא הייתי יכול להגיע לזה בעצמי.
      מבחינה מעשית יש כמה בעיות.
      1. בצד החיובי – לא יזיק טרייד על קלעי. אוק' תמיד סבלה בתחום זה. לדעתי המקור לזה היא העובדה שדוראנט הוא מהקלעים הטובים בליגה והוא פשוט הצליח תמיד לחפות על מחסור זה. עם זאת חשוב לזכור שמשום מה, קלעים לא פרחו אצלנו – מק'דרמוט, מורו, אוגוסטין וכיום אברינס.
      2. החמישיות שהצגת נהדרות אך לא מעשיות משתי סיבות עיקריות – האחת, המאמנים בליגה שמרנים מדי וצריך מעמד מיוחד כדי לצאת להרפתקאות כגון זו שהצעת. הורדת רוברסון ומלו מהחמישייה היא צעד רדיקאלי שבמידה ולא יצלח – עלול להוביל לדרישת ראשו של דונובן.
      הסיבה השניה היא המקור לדיון וגם לסופו – אינני רואה את מלו יורד לספסל. זה חייב למבוא ממנו, אך בניגוד ל-ווייד – מלועדיין לא "הסריח את הפרקט" כפי שעשה זאת ווייד בתחילת העונה, ומעבר לכך – ווייד כבר מספר שנים משמש כינור שני, תחילה ללברון ובהמשך לבאטלר הצעיר ממנו – במובן מסויים הוא עבר "הכנה" למצב הזה. מלו עדיין לא שם.
      בלי קשר, מעניין אם דונובן מודע לכל המיקומים והמדדים שהצגת. יש לו עוזרים שבוודאי עסוקים בכך אבל לא מן הנמנע שהם פשוט לא כל כך מוצלחים.
      אחלה תגובה כתבת, אהבתי.

    2. ניתוח מרתק. צ"ל סתירות ולא סטירות ,מלשון "סטירת לחי "או "סטר על פניו" אלא "סתר את דבריו" הדברים סותרים" וכו'.

    3. ג'ון אני חייב לחלוק עליך כאן.
      מה שתיארת -מביסים ומפסידים משחקים צמודים הוא בדיוק מה שגורם למאזן לשקר ולא לנט רייטינג. זה משהו שייתיישר עם הזמן מכיוון שמשחקים צמודים הולכים על זריקה שנכנסת או לא לפה או לשם. מאותה סיבה בדיוק גם המאזן של בוסטון יתיישר לכיוון השני.
      עכשיו הם זורקים די הרבה מיד-ריינג' אבל מה אפשר לצפות לקבוצה עם ווסטברוק וכרמלו. מצד שני הם גם זורקים אחוז לא מבוטל מהזריקות שלהם מתחת לסל רק שבאחוזים נמוכים בהרבה מהממוצע.
      אם אתה רוצה קבוצות שאחוז הנקודות שלהם בצבע נמוך יותר אז בוסטון, גולדן סטייט, ויוסטון זה דוגמאות מספיק טובות? כל העניין הוא שגם קרוב לסל התאנדר לא עושים נקודות ביעילות.מהבחינה הזו שני הדברים האלה הם סימפטום ווסטברוקי טיפוסי של זריקות לא טובות גם מהמיד-ריינג' וגם קרוב לסל.
      לא יודע איך הגעת לזה שהם מובילים את הליגה בנקודות מתפרצת. אף אחד אפילו לא קרוב לווריורס וגם אחריהם יש את הנאגטס, הפייסרס ועוד כמה לפניהם.
      אני גם לא מבין איך אפשר לדבר על נט רייטינג של התקפות ארוכות (לנט יש גם את החלק השני של ההגנה- איך הוא קשור כאן?).

      בקיצור לטעמי עיקר הבעייה היא שהם לוקחים זריקות לא טובות. ברגע שווסטברוק יעביר את עצמו למוד-רכז ויצמצם את הזריקות המיותרות שלו (כמו שראינו קצת בתחילת השנה) נראה לי שמצבם יתחיל להשתפר. מה שכן אני די מסכים איתך שלא יזיק להם בכלל לשחק יותר מהר. (זה עבד בשנה שעברה).

      1. המשפט האחרון הכי חשוב ובשביל זה ווסטברוק צריך להיות ווסטברוק – או במילים אחרות – להשתולל. כך הוא מפעיל לחץ אדיר על ההגנה ומעלה במו ידיו את קצב המשחק. זה עבד לו מצויין כמעט תמיד בפלייאוף וחיסל (כמעט) קבוצות היסטוריות כמו ס״א ו-ג״ס 2016.
        אני מתחבר לאדיסו ולגישה שאסור לנסות לאלף את ווסטברוק. מלו וג׳ורג׳ לטעמי הם לא ברמת הכוכבות שלו והם חייבים להבין את מקומם. זה נכון גם לקלאץ׳. אם אני לא טועה ראסל היה ממובילי הליגה אשתקד בתפקוד ברבעים האחרונים.
        זו הייתה הגדולה של ברוקס שמאוד אהבתי. הוא לא אילף את הסוסים, הוא נתן להם לדהור. ראסל ״יספק״ (דליוור) בפלייאוף.

      2. "מה שתיארת -מביסים ומפסידים משחקים צמודים הוא בדיוק מה שגורם למאזן לשקר ולא לנט רייטינג. זה משהו שייתיישר עם הזמן מכיוון שמשחקים צמודים הולכים על זריקה שנכנסת או לא לפה או לשם. " – לא תמיד. ראה מקרה מינסוטה משנה שעברה שסיימה במינוס 1 שהיה שווה ערך לקבוצות של 40-43 ניצחונות וסיימה עם 31 ניצחונות. או הת'נדר עצמה שסיימה בנט שלילי של -0.2 וסיימה עם 47 ניצחונות.

        "עכשיו הם זורקים די הרבה מיד-ריינג' אבל מה אפשר לצפות לקבוצה עם ווסטברוק וכרמלו. מצד שני הם גם זורקים אחוז לא מבוטל מהזריקות שלהם מתחת לסל רק שבאחוזים נמוכים בהרבה מהממוצע" – מתחת לסל לא לא שווה זריקה טובה. כרמלו קולע דווקא אחלה מהשלוש… ראסל מחטיא לייאפים כי ברובם נשמר חזק. הוא קלעי מיד ריינג' בינוני מינוס ומסיים סביר ב57% תחת הסל (הדנקים מעלים את הממוצע). דווקא בקץ' אנד שוט ללא כדרור הוא קולע קרוב ל-40% (בקושי זורק אבל מסיבות ברורות…). קיצור אתה מסכים איתי שראס לא צוריך עוד זורק מיד ריינג' כאנטוני לידו בחמישייה? כי זה לא סותר אלא מחזק את מה שאמרתי. בנוסף יש הבדל עצום מתי לייאפים וזריקות בצבע קורות. בסוף שעון האחוזים יורדים בהרבה. אתה יודע מה משותף למילווקי ול-OKC? הם מבלים הכי הרבה זמן בליגה בטווח 4-7 על שעון הזריקות בליגה.

        "אם אתה רוצה קבוצות שאחוז הנקודות שלהם בצבע נמוך יותר אז בוסטון, גולדן סטייט, ויוסטון זה דוגמאות מספיק טובות?" –
        ממש לא…. כי ג"ס ויוסטון מפגיזים מבחוץ באחוז גבוהה ובוסטון כרגע לא נחשבת כהתקפה אפקטיבית. לכן עוד תשתפר (ההגנה ההיסטורית שלהם אולי תתאזן…). הבעיה היא לא אחוז נמוך של זריקות מהצבע אלא שגם אין צבע וגם אין 3. זה השילוב..

        "כל העניין הוא שגם קרוב לסל התאנדר לא עושים נקודות ביעילות.מהבחינה הזו שני הדברים האלה הם סימפטום ווסטברוקי טיפוסי של זריקות לא טובות גם מהמיד-ריינג' וגם קרוב לסל" – נכון. גראנט ואדמס זה בדיוק השחקנים שמנקים עבורו לוחות וגראנט גם יודע לקבור מיד ריינג'. לא כל ההחטאות נבראו שוות. החטאה בה שתי שחקני הגנה קפצו על החודר ומשאירים את ריבאונד ההתקפה אצלך היא גם סוג של יעילות. ראה את הלייקרס של השנה. גרנט ואדמס יחד עוזרים מאוד.

        "לא יודע איך הגעת לזה שהם מובילים את הליגה בנקודות מתפרצת" – טעות בהקלדה. points off turnovers – נקודות מאיבודי כדור. לכן הדגש על הסטות כדור. הם מקום 6 בנקודות למתפרצות. אתה חייב להודות שזה קצת חריג לקבוצה שמשחקת כה לאט.

        "אני גם לא מבין איך אפשר לדבר על נט רייטינג של התקפות ארוכות (לנט יש גם את החלק השני של ההגנה- איך הוא קשור כאן?)." – אסביר בכיף. לוקחים את ה-PPP (נקודות לאחזקת כדור) בכל ההתקפות שהסתיימו בין 4-7 שניות מסיום השעון (לדוגמא). ומכפילים ב-100 אחזקות כדור – זה נותן את האופנסיב רייטינג. עושים אותו הדבר בהגנה. מקבלים דיפנסיב רייטינג לכל ההתקפות שהסתיימו בין 4-7 שניות מסוף השעון. מפחיתים את זה בזה ומקבלים נט רייטינג. זאת אומרת שהם קולעים בסוף שעון באחוזים נמוכים אך בצד השני סופגים בסוף שעון באחוזים מאוד גבוהים (צודק שלא הרחבתי על זה…). קיצר – משחק של התקפות ארוכות לא עושה להם טוב לרוב. משהו שהוא בגדר ניחוש – יכול להיות שההסטות כדור וחטיפות שלהם גורמות להם להמר המון ובכך לחטוף בסוף שעון…

        "בקיצור לטעמי עיקר הבעייה היא שהם לוקחים זריקות לא טובות. ברגע שווסטברוק יעביר את עצמו למוד-רכז ויצמצם את הזריקות המיותרות שלו (כמו שראינו קצת בתחילת השנה) נראה לי שמצבם יתחיל להשתפר. " – לא סותר את מה שאמרתי ואכן ווסט היה יעיל יותר בתחילת העונה אבל גם הכדור זז יותר בלי קשר אליו. אין לו בעיה של "אסיסטים". העניין הוא שיש בעיה שהיא מעבר ל-35 דקות של ווסברוק. יש מערך קבוצתי שלם שצריך להיבחן מחדש. רק על בסיס הפוטנציאל ברור שהם ישתפרו. גם אם יסיימו 5-6 במערב זה שיפור אך לא ביחס לפוטנציאל שלהם.

        "מה שכן אני די מסכים איתך שלא יזיק להם בכלל לשחק יותר מהר. (זה עבד בשנה שעברה)." – לפחות בדבר אחד הסכמנו 🙂 – סתם אין ביננו עד כדי כך הרבה מחלוקות

        1. ג'ון זה מכאיב ככה לעיניים. ננסה פורמט בלי הציטוטים או לפי נקודות.

          1. אתה מנסה להשליך ממקרה פרטי של מינסוטה על ההתנהגות הכללית. זה מסוכן כי מבחינה סטטיסטית רוב הזמן תטעה (רק תסתכל איך אותה קבוצה חווה מגמה הפוכה העונה). ייתכן שיש מכנה משותף בין הקבוצות שיכול לגרום לכך אבל אני לא רואה אותו.

          2. OKC לא משחקים כל כך לאט כמו שאתה מנסה לצייר. מבחינת אחוז ההתקפות שמגיעות לסוף השעון שתיארת מדובר רק ב-9.5% מההתקפות שזה לגמרי ממוצע. (שוב לא יודע איך הגעת לנתונים האלה באתר הרשמי הנתונים אחרים לגמרי). יותר מכך אוקלהומה סיטי הם בין המובילים בהתקפות מהירות עם 18.6% מהזריקות כשיש בין 18-22 על השעון (רביעי בליגה). זה בדרך כלל נובע ממשחק מעבר.

          3. אני לא חושב שאפשר לייחס משמעות למה שניסית לתאר מבחינת נט רייטינג להתקפות ארוכות (כי לא בהכרח מדובר על התקפות עוקבות) לכן זה די מאבד רלבנטיות לטעמי. אני גם חייב לשאול אם לקחת איבודי כדור, זריקות עונשין, וריבאונדים התקפה בחשבון? כי אז הזריקה הבאה לא בהכרח מגיעה באותו טווח זמן. בקיצור אני חופר. כמו שאמרתי זה לא רלבנטי בעיני.

          4. נקודות מאיבודים לא קשורות לקצב משחק. לא באופן הדוק לפחות. זה רק אומר שבהתקפה הבאה עשית נקודות( איטית או מהירה). דפלקשנס לא בהכרח מובילים לאיבודים.

          5. אני אנסה לחדד את הבעיה שלהם לטעמי. הכדור לא זז (וזה היה ככה מתחילת השנה). הם משחקים הכי הרבה על בידודים בליגה ומוסרים הכי מעט. ברגע שזה ישתנה נוכל לראות אותה כמות זריקות של כל אחד מהשלושה (פחות או יותר) אבל ביעילות הרבה יותר גבוהה. ראסל יודע להניע כדור כשהוא רוצה ולוותר על זריקות קשות.

          1. 1. מוזר. לא השלכתי כלום אלא הגבתי אליך. אני בטענה המקורית טענתי הנט רייטינג שלהם קצת משקר ולא המאזן (לרוב זה הפוך)" – הקצת משקר ולרוב זה הפוך נראה לי הדגימו כמה אני חושב שזה מקרה יחודי שלא קשור לכלל. כי הכלל מראה קורלציה יפה בין נט רייטינג למאזן. דוגמאות נוספות הבאתי בתגובה אליך. וגם אז סייגתי ב"לא תמיד" על הכלל. זה גולש ללוגיקה אז נראה לי שאנחנו מסכימים.

            2. דיברתי על קצב. וכן הם מבלים הכי הרבה דקות יחד עם מילווקי בטווח שבין 4-7 שניות. יש הבדל בין אחוז ההתקפות שנגמרות בטווח לזמן שנמצאים שם. קבוצה שמגיעה לזריקה עם 7 שניות אל מול קבוצה עם 4 שניות זה שונה. אבל גם הראתי שיש להם חמישיות מהירות בהרבה. ואיתם הם אמורים לשחק. 18-22 שניות זה או פאסט ברייקים (אמרתי כבר שהם מקום 6 בליגה ומקום ראשון בנקודות לאחר חטיפות שבדרך כלל נגמרות בנקודות מעבר או פאסט ברייק). בנוסף ריבאונד התקפה זה גם מקור לא קטן לנקודות בטווח הזמן הזה אך לא בדקתי נתונים לגבי מצבם שם.

            3. מבין למה אתה מתכוון. אני מדבר על כך שההתקפות שלהם ארוכות וגם שקבוצות קולעות מולם בהתקפות ארוכות. מסקנה שלי: שווה לחכות בסבלנות כשתוקפים אותם מכיוון שהם מאבדים ריכוז או מהמרים לא נכון וכו' ומהצד השני הם נותנים ליריבה זמן להתארגן כי הכדור לא זז מה שמוריד את האחוז שלהם. בעיני זה נכון להסתכל על שניהם. בנוסף כשהמשחק צמוד בהרגשה שלי (אין לי נתונים) ההמשחק מאט בשני הצדדים. עונשין לא רלוונטי אלא אם כן תראה לי שרוב העבירות עליהם נעשות בזמן מסויים על השעון (אחרת זה נכנס לתוך TS%.). ריבאונד התקפה לרוב זו התקפה קצרה דווקא וגם אם לא לא אמורה להשפיע על הקצב אלא דווקא להעלות מספר פוסשנים וקצב.

            4. הדוק לא. אבל חזק כן. OKC ראשונים בליגה בחטיפות עם 11 למשחק. ג'ורג' הוא ראשון בחטיפות, הסטות כדור (ווסטברוק רביעי), הוא ראשון גם בloose ball recovery (צריך עזרה בתרגום ג'יזס – מאבק על כדורים לא מוחזקים?) כשווסברוק שני בליגה. כשהחברה האלה לוקחים כדור מהיריבה ממה שראיתי הם יוצאים לפח7ת להתקפת מעבר.

            5. נכון. נכון. נכון ונכון. האם אתה חושב שניתן לעשות זאת בחמישייה הנוכחית? האם ווסטברוק הוא זה שמעכב את הכדור אצלו בעיקר (השנה כן…)? אני עדיין מנסה להבין את מהות המחלוקת. למרות שכיף להתקשקש איתך עד שיש לי כבר קצת זמן 🙂

          2. 1. ההשלכה היא בכך שאתה מנסה ליצור קשר שמאד מנוגד להתנהגות הנפוצה. ההקבלה היא בכך שאתה מביא את מינסוטה בשנה שעברה כדוגמא. לראיה עד כמה זה שביר העובדה שהנט רייטינג של מינסוטה השנה "משקר" בכיוון השני.
            2. בבקשה תביא לינק לנתון הנ"ל. לא נראה לי הגיוני שיהיה כזה הבדל.
            3. אתה לא יכול הגדיר נט -רייטינג בהסתמך רק על זריקות. במיוחד כשהרבה יותר התקפות מולם הם ארוכות מאשר אלו מהצד שלהם. אשמח אם תפרט בדיוק איך חישבת.
            4. מהסתכלות זריזה כנראה יש קורלציה בין הסטות לבין איבודים של היריבה אבל זה מצריך בדיקה מעמיקה יותר.

          3. 1. ניסיתי לומר שיש כאן מקרה חריג מעבר לסטטיסטיקה שתתיישר או לוח משחקים קשה או מדגם מייצג. ההקבלה למינסוטה היא מכיווןשגם היא לא הפסיקה להפסיד משחקים צמודים עד שנעשה שינוי מהותי בסגל. אפשר ליישר את okc קצת עם נחשיב את מינסוטה הצורב זל ונמצא עוד משחק אחד שהיה צריך להגמר אחרת. עדיין ישנם נתונים שמראים שיש פה בעיה אינרנטית. נכון שהנתונים לא קשיחים לסטנדרטים שלך ויהיה לי קשה להגן על דוקטורט עם נתונים אלה אבל היה לי מספיק בשר כדי לפרסם תגובה לא מחייבת באתר הופס…

            2. יש הרבה דרכים לבדוק. אם תרצה לבדוק קבוצתית תלך לאזור הסטטיסטיקה של אתר nba תבחר בadvanced ותשתמש בadvanced filters. אחד האופציות שם זה לפלטר לפי הזמן בשעון (הגנה והתקפה). בנוסף תוכל לעשות אותו הדבר באזור הlineups. תפלטר את okc בלבד ואז תבחר את החמישייה עם פילטר של זמן על השעון. אותו הדבר בopponents shooting.

            3. בטח שאפשר כי נט רייטינג זה פר 100 פוזשנים ולא בהכרח תואם את מספר הזריקות. פר 100 פוזשינים שהשעון יורד הם קולעים לא משהו בהתקפה ול100 פוזשינים בהגנה כשהשעון יורד הם לא משהו בהגנה. שוב. הפער הגדול כרגע זו החמישייה הפותחת. אם אתה טוען שזה לא סיבה לרוץ יותר ולא לטחון התרפות ארוכות אז אין לי מה לומר פשוט תסתכל על הפערים בשעון ה24 עד 7 שניות ומתחת ל7 ותראה שהאופנסיב יורד קשה ככל שהשעון יורד והדפנסיב עולה בטירוף.

            שוב. בכל סיפור סטטיסטי יש חורים. וניסיתי להיכנס לאזורים שהעין שלי בחנה. ראיתי 5 משחקים שלהם העונה ספורדית ולכן שאלתי אוהד שלהם שצופה בהם הרבה לומר לי האם זה מה שהוא גם ראה.

          4. 2. מכיר את כל האפשרויות הנ"ל והם לא מראות את מה שאתה אומר. סך כל הדקות של התאנדר בטווח שעון הנ"ל הוא הגדול ביותר אבל זה מגיע בעיקר מכיוון שבצד ההגנתי הם מביאים את התקפת היריב לסוף שעון. זה מה שניסיתי להגיד קודם שאין פה סימטריה מבחינת הזמנים.
            3. אתה לא יכול להגדיר רייטינג רק על פי זריקות כי כמו שציינתי יש גם איבודים וזריקות עונשין. בתמונה הכללית אתה רואה שהנט שלהם שלילינגם בשעון מוקדם וגם במאוחר אז מה זה אומר שהם לא צריכים מהר ולא לאט? לטעמי זו הסתכלות שדי משקרת.

      1. להסכים? אולי בשביל זה מאמן מקבל מליונים. כי לדבר על x ו o אפשר להביא כל מתלמד מהספרס. בשביל להנהיג חבורה לאליפות צריך ביצים להוריד כוכב לספסל הקבוצה צריך דמות סמכותית ומנהיגותית כמו צ'אק דיילי עם מרק אגוואייר או לה-טיירון ליימס שהושיב את דווין וייד על הספסל ועוד גרם לו ליזום את המהלך בתקשורת ולצאת גיבור.

  16. לגבי הבאקס זה יותר פשוט

    הקבוצה הכי אתלטית וארוכה בליגה לא יודעת לשמור בקו האחורי עד שהגיע אדון בלדסו והזיז את ברגדון לעמדת ה-SG. טוני סנל זה 3 ללא ה-D ות'ון מייקר הוא ארוך אבל טועה ברוטציות ובכלל נחות בהרבה מג'ון הנסון. אני חושב שדווקא אין יותר מידי מה לדאוג לגבי הקבוצה הזו. הצוות המקצועי שלהם לא הכי מוכשר אבל הם בנו סגל מצויין ועמוק וחסר להם עוד עושה משחק מהספסל. עוד 15-20 משחקים עם בלדסו נראה לאן הם הולכים

    1. מייקר נותן מרחב בהתקפה שהנסון לא מסוגל לדמיין. מרחבים שג'יאניס חי בהם. מאמין בקבוצה הזו, ובג'ייסון קיד שיודע להגיד לשחקנים שלו איפה לעמוד ואיזו יד להרים ומתי. הוא יצליח ללמד את מייקר. הם יכולים להגיע רחוק.

      1. הפוטנציאל עם מייקר גבוה יותר. המציאות לא. ההגנה המזעזעת איתו ועם סנל לא עוזרת לנצחונות. ההגנה עם הנסון יותר טובה בעיקר עקב קבלת החלטות ומיקום טוב יותר שלו מאשר של מייקר

    2. בנו סגל מצויין כן, אבל קיד הוא מאמן ישן שלא הסתגל לעידן החדש בNBA, הקצב שלהם נוראי ב5 האחרונה למרות שהם הקבוצה האתלטית בליגה. ההגנה האגרסיבית שקיד ניסה נכשלה ולא באמת יעילה, לגבי בלדסו קודם שישאר בריא עד אחרי האולסטאר לפני שבכלל נתייחס אליו.

      לגבי אוקלהומה לא פשוט להוריד שחקן שיהיה 10 שנים אולסטאר לספסל ויכול לפגוע בו אנושות מבחינה מנטלית.יש להח הגנה מצויינת הבעיה זה ההימורים שווסטברוק וגורג עושים בהגנה בניסיון לחטוף מאשר הגנה נורמלית. החלק הבעייתי שלהם הוא ההתקפה ושוב זה נוגע בעיקר לאופי הבעייתי והרגלים של השחקנים, הקבוצה לא יעילה בבידודים ועדיין מקום ראשון בליגה בתחום הזה, הם בטופ 5 בזריקות הלא יעילות מכדרור ומקום אחרון במסירות. לא מעט חשבו שבלתי אפשרי לשנות אופי והרגלים של שחקנים כמו ווסטברוק וכרמלו (מישהו באמת חשב שהוא יהיה ניצב בהצגה? שוב יש אשמה לא מבוטלת על דונבון שפשוט לא מנחיל שיתה התקפית ומתבסס על בידודים כבר עונה שלישית. ללא מאמן חדש ושינוי אופי לא יגיעו ריוק

      1. גם להשוות את וויד לכרמלו זה לא נכון, וויד זה שחקן שכל החיים שלו ויתר בין אם זה המשכורת (מתי הוא היה המשתכר הכי גבוה במיאמי?) בין הוויתור על אור הזרקורים ללברון (ב2010-2011 ממש לא היה ברור מי הטוב בין השניים), זה שחקן שאופי שלו הוא קבוצתי הרבה יותר (סטייל דאנקן גראנט קארים הארדן שהיה שחקן שישי בלי להוציא מילה …) האופי של אנתוני הרבה יותר בעייתי ומשתייך לשחקנים אגואיסטים ואנוכיים כמו הווארד שלא מוכנים לוותר על אור הזרקורים לטובת הקבוצה

        1. אפשר להיות יצירתיים כמו להעלות אותו בחמישייה ולהוציא אותו אחריי כמה דקות ולהחזיר ברבע השני. הרעיון הוא שליד ווסטברוק יהיו סייחים מהירים וחזקים ואנטוני יחזק את הספסל. זה עבד מצויין כשזה נוסה.

      2. לגבי מילווקי. כל מילה בסלע. אם ג'אברי חוזר חזק יש שם בלגן אדיר בסגל. יהיה את בלדסו שבראשו הוא כוכב. מידלטון פרקר יאניס והנסון/מייקר. הרבה כישרון אבל בלגן. חייבים מאמן שיטה חזק. מישהו פנוי בשוק?

  17. הקאבס ימשיכו לאכזב כל הדרך לגמר

    הנטייה לסלוח לקליפרס על הפציעות שלהם עושה להם הנחת סלב ענקית .
    כמות הפציעות מעידות שיש משהו מאד חולהבמערכת. החל מהמערך הרפואי, דרך המאמן והבן הפריבילגי שלו (מביא הביתה 11 מליון. בלתי נסלח) וכלה מבלייק גריפין שאולי הוא קומיקאי טוב, אבל לא מנהיג.
    רק להסתכל על דיאדרה ג'ורדן משחק ככה תמורת השכר שלו. למה לא להיות כנה ולומר שהוא לא רוצה להיות שם.

    ל- OKC צפוי התסריט הבא, בעוד כ- 10 משחקים הם יתפסו רצף של 20 + נצחונות וייחשבו לקבוצה החמה בליגה.
    אבל, זה בסדר, הם לא יעברו סיבוב שני בדוק. זאת קבוצה "בלונדינית"

    יוטה לא מאכזבת, כי למי היו ציפיות ממנה. היא מפתיעה עד עכשיו בזה שהיא לא הפכה לקבוצת לוטרי. מה בדיוק הנכסים שיש לה על המגרש, עכשיו שגובר פצוע

    לגבי מילווקי, יש משהו ביאניס שמזכיר את דוראנט בשנה שנתיים הראשונות שלו ב- OKC – המון הפסדים לא מחוייבים בהפרשים קטנים שהעידו על גודל הפטנציאל
    מה שנדמה לי שפוספס בגדול הוא ברגדון ובלדסו שלא מצליחים להוסיף ערך משמעותי ודורכים אחד לשני על הבלטה. אבל צריך לתת להם 3 חודשים לפני שאפשר לומר משהו על הטרייד הזה

  18. עוד מישהו שאף פעם לא מזכירים בנוגע לאכזבה מפתיחת העונה הוא פטריק פטרסון שהיה אמור להביא את האקסטרא ריווח והגנה מהספסל. הייתי בטוח שההחתמה שלו זה הבינגו האמיתי.
    בסגל כל כך צר חשוב מאוד שיהיו שחקנים מספר 6-7 ברוטציה שלא יגרמו לנפילה רצינית. פטרסון עדיין לא נכנס לעניינים.
    אם וכאשר יחזור להיות אחד מהקלעים הטובים מהפינה כפי שהיה בטורונטו זה יפתח לדונובן הרבה יותר אופציות מבחינת רוטציה.

  19. אחלה פוסט מנחם
    הייתי שם את המערב כמקשה אחת במאכזבות
    במזרח רוב הקבוצות מפתיעות לטובה
    במערב כמעט אף קבוצה לא קרוב לשיא הפוטנציאל שלה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט