אפקט אוקלהומה/ חיים כהן

כתבת בכורה באתר לחיים כהן הגדול (תרתי משמע).

קיץ סוער עבר על הרעמים.
פול ג'ורג' הגיע בטרייד שהרעיד את אמות הסיפים של ה-NBA, מלו הגיע מהניקס תמורת לחמג'ון (ומקבאקטס) שפתח את התיאבון לחד-קרן, וביחד עם ה-MVP המכהן, ראסל ווסטברוק, יצרו מפלצת תלת ראשית המאיימת לטרוף את ראשות המערב.
האמנם?

תגידו מה שתגידו על הויתור על הארדן לטובת איבקה. סם פרסטי תרגם את איבקה לפול ג'ורג' (אולדיפו+בחירת הדראפט העונה לשם סבוניס).
פרסטי והמהלכים שלו לבד שווים כתבה, אבל השאלה שארצה לדון בה בכתבה זו היא האם בכלל יש הצדקה וטעם במהלכים שכאלה? האם אוקלהומה יכולה להצליח? האם אוקלהומה היא למעשה הבעיה?

אתחיל ואומר שמעטים האנשים שיחלקו על הקביעה כי ראסל ווסטברוק הוא אחד משבעת השחקנים הטובים בפלנטה (למה שבעה? כי לברון, הארדן, סטף, KD, קוואי ויאניס), פול ג'ורג' הוא אולסטאר הקרוב לשיא (27) באופן עקבי למרות הפציעה הנוראית שעבר, וכרמלו הוא אולסטאר מוכח.
בעשור האחרון מאז האליפות של בוסטון ב-2008, ששינתה את התפיסה שכדי להצליח ב-NBA צריך לפחות שלושה כוכבים, המודל הזה חוזר על עצמו שוב ושוב ומוכיח את עצמו.

להם זה עבד לא רע

בנוסף, צוות מסייע הכולל את סטיבן אדאמס הקשוח, רוברסון הנגר ההגנתי, פטריק פטרסון, ג'רמי גראנט, פלטון, אברינס וקייל סינגלר, לא מותיר מקום לטעום שלא קיים לקבוצה עומק וספסל.
נכון, יש קבוצות עם ספסלים טובים יותר (או טובים מידי, דנבר מוסרים ד"ש), אבל מדובר בספסל לגיטימי מבחינת פוטנציאל השחקנים שלו.

מה שמוביל אותי לשאלה, האם הבעיה היא באוקלהומה?

אם תשאלו את המוטרדים (לא אלה שסטיבן אדאמס מופיע להם בחלום, אלא אלה שעברו בטרייד) והעוזבים, התשובה היא חד משמעית כן.

אולדיפו משחק את אותו מספר דקות בממוצע העונה כפי ששיחק באוקלהומה (33.2) אבל קולע שבע נקודות יותר (22.9 לעומת 15.9) עם שיפור באחוזים מכל הטווחים, לוקח כמעט ריבאונד יותר, מוסר 1.2 אסיסטים יותר, חוטף חצי פעם יותר, חוסם 0.6 פעמים יותר אבל בשל היד החופשית שמקבל באינדיאנה גם מאבד 1.4 כדורים יותר.
ה-PER שלו קפץ ב-7.8. המספרים שלו בשלוש עונותיו הראשונות באורלנדו דומים להפליא לעונתו ב-OKC (אותו מספר דקות ונקודות, מסר חטף ואיבד קצת יותר).

סאבוניס "הקטן" יותר מהכפיל את נקודותיו (12.7 לעומת 5.9), הכפיל 2.5 את מספר הקרשים והבונבונים שלו (9.2 ו-2.5 לעומת 3.6 ו-1 בהתאמה), ואפילו מספיק לאבד 1.2 פעמים יותר במשחק.
כל הטוב הזה נעשה בגידול של חמש דקות בלבד, שמתורגמות לקפיצה משוגעת של 13.3 הפרש ב-PER! הוא עלה בכל מדד אפשרי מהשלילי לחיובי (חלק בניצחונות, ערך על המחליף, +/- התקפי והגנתי). יכול להיות שזו השנה השנייה ב-NBA, יכול להיות שזה הביטחון שהוא מקבל באורלנדו.

קנטר בשלוש עונותיו באוקלהומה קלע יותר לדקה באוקלהומה מאשר בניו יורק (24.3 לעומת 18.7, מכונת התקפה) אבל פה זה נגמר. אחוזי הקליעה שלו בניו יורק גדולים משמעותית, ה-PER עלה במעט וה +/- שלו עלה בצורה קיצונית.

https://www.youtube.com/watch?v=ao2LCxvC_c8

חברו לטרייד מקדרמוט שיפר כל סטטיסטיקה אפשרית (למעט ירידה מינורית באחוזים ל-2), שיפר משמעותית את אחוזי הקליעה משלוש, את ה-PER, ה +/-, הערך על המחליף, ההטבעה מהשלוש תוך כדי הקפצת כדורגל על הראש, ומה לא.

אצל טאג' גיבסון, בסטטיסטיקות הקלאסיות הוא קולע פחות ל-36 דקות במינסוטה לעומת העונות האחרונות ב-OKC ושיקגו, אבל לוקח יותר ריבאונדים ומוסר יותר אסיסטים מב-OKC. רוצים לנחש איפה ה-PER חזר לרמת שנת הרוקי, ה +/- הכי שלישי בקריירה והערך הכי נמוך לעומת המחליף? ניחשתם נכון.

דוראנט של גולדן סטייט קולע קצת פחות מבעונות האחרונות ב-OKC, אבל באחוזים טובים יותר, ומשפר את סטטיסטיקות האול אראונד שלו טיפה.

הסתכלתי על עוד שחקנים שעברו משם בשנים האחרונות: איבקה, די ג'יי אוגוסטין, קמרון פיין, רנדי פוי. כל אחד מהם שונה, אבל לא הצלחתי למצוא מישהו ששיפר את הסטטיסטיקות שלו באוקלהומה.

וזו בעיה.

מה קורה עם הנמצאים? אז אדאמס קצת השתפר, אברינס קצת התדרדר, ג'רמי גרנט השתדרג, רוברסון משומש פחות (וטוב שכך-שישאר באולם ויעבוד על הקליעה שוטינג גארד-סמול פוורד עם 24% מהשלוש ו-30% מהעונשין – ביזיון),פטרסון הגיע ונראה כמו חצי ממה שהורגלנו אליו (בכל זאת מלו לוקח לו את הדקות), פלטון נשאר פלטון וכל זה די משאיר את המשלימים באותה בינוניות.

והשלישיה? באופן אישי ג'ורג' ומלו נשארו פחות או יותר אותם שחקנים, ווסטברוק קולע עשר פחות למשחק והנטל ההתקפי מתחלק כשכל אחד מהם זורק בין 16.6 ל-18.3 זריקות למשחק. שאר הקבוצה? 32.8 נסיונות ביחד.

הגעתי אופטימי לכתבה הזאת, והתחוור לי יותר ויותר לצערי שאפקט אוקלהומה חי וקיים.

וזה מעצבן, כי הקבוצה הזו הוכיחה שביום נתון היא יכולה לתת 17 הפרש בראש של גולדן סטייט בהרכב מלא, ועוד לעשות איתה חסד בסוף.
ואחרי שנים של חוסר מזל, תקרת שכר שהוציאה את הארדן, פציעה תורנית אחרת כל שנה ולברון אחד בגמר, בא לי ששנה אחת העסק הזה יתחבר.

https://www.youtube.com/watch?v=ENZYxdKFPn0

ווסטברוק יכול להיות אחד השומרים הטובים בליגה. יש לו את האורך, האתלטיות, האינסטינקטים והגמישות, והוא יכול לאמלל כל גארד שמולו הגנתית אם הוא רק רוצה, לחטוף מכדרור, ממסירה, לחסום.
ואם אתם לא מאמינים לי חיפוש קצר ביו טיוב יוכיח לכם אחרת. פול ג'ורג' ואנדרה רוברסון מוכרים כשומרי עלית בליגה, גם אדאמס, והקבוצה העונה שלישית בדירוג ההגנתי. הדירוג ההתקפי לא משקף את הכישרון בקבוצה (עם כי עם רוברסון בהתקפה זה כמו 4 נגד 5) וממוקם 14 בליגה בלבד.

­­­——————————————————————————————————————————

נוח להיות שחקן באוקלהומה. אין עליך אחריות, אין עליך פוקוס, המשכורת נכנסת כל חודש לבנק, ואם היית אלמוני, אפילו תזכה לחוות פליאוף, כי הקבוצה הזו מוכשרת מידי מכדי לא להגיע לשם.
אבל כל עוד אין אחריות, ואין ממך דרישה להתעלות, לפרוץ, להפתיע, חלילה לקחת פוקוס מהשלישייה הגדולה, הקבוצה הזו לא תגיע לשום מקום מעבר לסיבוב שני.

מישהו באוקלהומה צריך לתפוס את החבר'ה האלה, ולהכניס להם לראש, לכל אחד ואחד מהם באופן אישי, שאין ווסטברוק, אין ג'ורג' ואין אנטוני, והם צריכים להילחם על החיים שלהם ולהיות הכי טובים שאפשר. ואני מת לראות את הרעב הזה באוקלהומה.

פרסטי, עוד לא מאוחר, אני זמין לטרייד.

 

לפוסט הזה יש 144 תגובות

  1. כתבה מצויינת על קפה הבוקר.
    לדעתי הבעייה הראשונה (יש עוד) הוא המאמן דונובן.
    הוא לא מסוגל לדרבן את שחקניו. הוא יותר מדי "חבר" של כרמלו ופול ג'ורג', ואין בקבוצה מנהיג שייקח את השחקנים הצידה ויתן להם באבי אביהם. המנהיג צריך להיות המאמן, ולמאמן אין את זה. ובין השחקנים אין אף אחד שייקח מנהיגות.
    בקשר לאולדיפו, חלק מהשיפור הוא תוצאה של חזרה הביתה, שם כיכב באונ' אינדיאנה והיה מלך בשדות הטיראס של ההוזיירס.

    1. אני חושב שהבעיה בדונובן זה לא שאין מנהיג אלא שהוא לא מייצר שיטה שתגרום לכולם להתבלט. הם כרגע בנויים על הופעות חד פעמיות של כל אחד מהשלושה.

      1. מסכים מאוד עם האבחנה שלך גור על דונובן, עיקר השיטה מאז בואו היא בעיקר בידודים לכוכבים ותו לא, לשחקנים משלימים קשה למצוא את מקומם במצב הזה.

    1. הוצאת לי את המילים מהפה… ואני שוקל לכתוב פוסט על הטרייד העתידי של ווסטברוק. נכון, זה ירגיש עוד יותר מזעזע מהטרייד על IT, ונכון זו תהיה קריעת ים סוף למצוא מישהו שיקח עליו את החוזה המפלצתי של ווסטברוק, אבל זה מה שההגיון אומר.

    2. אני חושב ששנאה זו מילה חזקה מדי.
      אולי – לא חובב משטרים דיקטטוריים פאשיסטיים. רגע, לא. זה לא טוב יותר. קים ג'ונג איל עם תלבושות עוד יותר מגוחכות. די. לא. זה לא הכיוון. אתה רוצה להראות שאתה לא שונא אותו. משחק כאילו מייקל ביי מביים סרט של טומי וויסו. מספיק. צ'יטה קניבלית. די. איין ראנדברוק. די!
      אולי – אנשים שלא מחבבים את הסגנון היחידי שלו במיוחד.

  2. האם אתה רומז שהם יחליפו את הקליפרז כקבוצת המנחוס של הליגה ??? הגזמת.
    כנראה שעם ליין כזה של כוכבים אתה צריך גם מאמן כוכב. יובא זליקו השועל לאוקלהומה מייד. ובדיעבד!!!
    אפילו כינוי כבר יש לו 🙂

    1. חיים
      אתה חושב שהרכב עם KD במקום פול גורג ( שאר הסגל זהה ) היה מצליח יותר ?
      אם כן , למה לא נוצר ? ( מלו היה על השולחן כבר ב-2014 )

    2. חיים
      אתה חושב שהרכב עם KD במקום פול גורג ( שאר הסגל זהה ) היה מצליח יותר ?
      אם כן , למה לא נוצר ? ( מלו היה על השולחן כבר ב-2014 )

      1. אני חושב שהיה לא מעט חוסר מזל בסיפור.
        מעבר לגמר שהפסידו ללברון כקבוצה סופר צעירה, הם סבלו כל שנה מפציעה של שחקן אחר עד שהארדן עזב.
        מלו באותה תקופה חלם ניו יורק, הייתה קבוצה תחרותית לפרקים עם טייסון צ'נדלר, סטודמאייר ו-100 מיליון הדולר , JR וחבריהם שאפילו עשו פליאוף ושיחקו יפה לפרקים.
        ומתקשה לראות תסריט של מלו צעיר יותר חולק כדור עם דוראסל

          1. מאמין שכן כי KD פשוט שחקן יותר טוב, מעבר להיכרות עם המערכת של אוקלהומה.
            שתי העונות הראשונות של KD הן היחידות שפחות טובות (ממש טיפה) מעונות השיא של ג'ורג'.
            לשניהם ניסיון בפליאוף.
            ברמת התחליף ג'ורג' הוא הכי טוב בנמצא, אבל לא טוב כמו המקור.

          2. יותר משקיף המייחל לטוב מאוהד.
            במקום ג'ורג'? כן.
            בנוסף? מוגזם לחלוטין, כבר יש שני סמול פוורד אולסטרים בקבוצה

  3. אני מאמין גדול ב-"100 ימים של חסד".

    הת'אנדר היא למעשה קבוצה חדשה.
    ולוקח זמן לקבוצות חדשות להתחבר –
    שחקנים שהיו רגילים כל אחד להיות הכוכב בקבוצתו,
    שהיו רגילים שיש סביבם בכל רגע נתון שחקנים שמשחקים "עבורם",
    צריכים ללמוד לשחק יחדיו.

    הסיבה המרכזית לסגנון של הת'אנדר?
    לכך שבמשחקים צמודים הרבע האחרון הופך ל-"הירו-בול",
    היא שכאשר קבוצה חדשה כזאת, עם כמה ככובים, ללא היררכיה ברורה, או שיטה שכולם כבר רגילים לה,
    נתקלת בקשיים, מיידית הם עוברים לשיטת "הרוטציה".
    במקום למקסם את יכולת כל השחקנים כאשר הם יחדיו על הפרקט,
    הם עוברים למשחק בו שחקן אחד מקבל את הכדור, והאחרים ממתינים לראות מה מתרחש.
    אותו הדבר קרה להיט ב-2011
    (ההיט פתחו את העונה במאזן 9 – 8 , אחרי שהיו דיבורים על 72 ניצחונות לפני אותה עונה. הם סיימו את העונה עם 58 ניצחונות),
    אותו הדבר קרה ללייקרס של ניסוי דווייט/נאש הכושל
    (הלייקרס של 2013 פתחו את העונה במאזן 9 – 13 , וסיימו במאזן 45 – 37)

    השאלה הגדולה, אם כך, האם הת'אנדר יהיו דומים יותר ללייקרס, או להיט?

    האמת?
    קשה לדעת.
    אבל אם אני צריך לנחש, אז ההימור שלי הוא שהם ילמדו לשחק אחד לצד השני.
    בעיקר בגלל שלדעתי, יש לכולם רצון להצליח ברמה הגבוהה ביותר.
    זו אחת הסיבות שראסל חתם על חוזה ארוך.

    אני מהמר שעד האולסטאר הם יהיו באזור ה-50% ,
    כאשר בשליש האחרון של העונה, הם יצליחו להתקרב למיצוי הפוטנציאל האדיר של הקבוצה.

    סיבה נוספת להימור היא ההגנה שלהם.
    כבר עכשיו זו הגנה טובה מאוד. אבל כאשר הם הכימיה בין השחקנים תתפתח,
    אז יהיה להם את הפוטנציאל להיות הגנה מצוינת.

    תודה, חיים. פוסט נהדר!

    1. גיא
      אם פירשתי נכון את החישוב שנובע מהתחזית שלך הם לא יגיעו ל50 נצחונות , כך שסביר שלא תהיה להם ביתיות בשום סיבוב .
      איך לדעתך זה משפיע על סיכוייהם להגיע לטבעת או לגמר הכללי ?

      1. 47 ניצחונות, הספיקו לת'אנדר בשביל לסיים במקום ה-6 בעונה שעברה.
        השנה, כאשר המערב "צפוף" יותר, בהחלט יכול להיות ש-49 ניצחונות יספיקו למקום ה-4.

        האמת היא, שאנחנו מדברים על תחזיות בגרוש.
        ואם בתחזיות בגרוש עסקינן –

        אני חושב שהת'נדר יכולים לסיים במקום ה-4,
        ולהיות קבוצה שבהחלט תהיה מסוגלת להתמודד מול גולדן סטייט בפלייאוף לא פחות טוב מיכולת גרסת 2016 להתמודד באותה עונה מול גולדן מודל פלייאוף 16'.

    2. תודה רבה!
      באופן אישי אני כן רוצה שיצליחו.
      אני אוהב לראות שחקנים רעבים, וברור לי שגם ההירו בול מקורו בכוונה טובה ורצון לנצח ולא לנפח סטטיסטיקות.
      נהיה חכמים יותר ככל שהעונה תתקדם.

  4. תודה חיים. אחלה טור.
    כמו שגיא כתב, ראשית צריך לתת עוד זמן, כי השינויים מאד משמעותיים.
    כרגע המצב לא מאיר פנים. הם מאחורי יוטה נטולת גובר וזה די ביזיון למען האמת. מצד שני במצב הפציעות במערב זה די ברור שאת הפלייאוף הם ישיגו.
    אני חושב שיהיה מאד נחמד אם יסיימו 8 ואז אולי תהיה תחרות בין יוסטון ודאבס עם המקום השני, כי לי נראה מאד ברור שעדיף לפגוש בסדרה את דנבר, פורטלנד, ניו אורלינס ואולי אפילו מינסוטה על פני החבורה הזו שבשבוע של חיבור טוב יכולה להיות מאד מאתגרת.
    בכל מקרה, דווקא הפתיחה הפחות טובה שלהם מוסיפה לא מעט עניין לסדרת סיבוב ראשון פוטנציאלית מול יוסטון, ג"ס, ס"א.

    1. מסכים. מזכיר את העונה שאייגנט זירו בגולדן סטייט מהמקום השמיני הדיחו את המאבס בראשון.
      בהחלט יכולים להיות סוס שחור בפליאוף.

      1. מתן וחיים
        אכן גולדן תעשה מאמץ כדי לחמוק מסדרה כזו , מוקש לא קל .
        ברור גם שלאוהדי אוק הדחה של גולדן שקולה לטבעת .
        השאלה , מה לדעתכם יקרה בסיבובים הבאים ?

        1. אם אכן יקרה מצב שאוקלהומה תסיים 8 (מה שאני לא מאמין שיקרה) ואם אכן יקרה מצב שהיא תצליח להדיח את המדורגת 1 (מה שאני לא מאמין שיקרה), אז אני חושב שהיא תהיה פיבוריטית גם בחצי גמר אזורי מול העולה מהסדרה של 4/5 (כנראה מיני מול דנבר/פרטלנד/נ"א).

  5. מעולה חיים!!!

    אני חושב שהבעיה באוקלהומה שאין שיטה והם בנויים כל משחק מחדש על יכולת אישית של אחד מהכוכבים. קבוצה לא יכולה להיות יציבה כשאין שיטה שתציל אותם בדקות שהכוכבים לא פוגעים.
    כרגע הם מחוץ לפלייאוף אבל זה די ברור שהם יעשו פלייאוף כי אפילו לייקרס של 2013 עשתה פלייאוף בסוף למרות שהם היו קבוצה על הפנים עם מיליון כוכבים. אבל בדומה ללייקרס 2013 הם יחטפו סיבוב ראשון אם לא יעשו שינוי.

  6. הצ'יטה שחקן אדיר וגם מדהים
    אבל משום מה יש לי תחושה שכל רכז עילית אחר בליגה
    היה לוקח את הקבוצה הרבה יותר גבוה

  7. ולי בא מקופלת.

    בהרבה בלוגים שמתעסקים בהופס באנכלית תוהים מה ראס יותר? אדיוט או מטומטם.

    הסיבה היא – שהוא לא ניתן לאילוף. הביאו לו את סקוטי (היה לו את הארדן KD וראס שלושה MVP) וראס שאב את כל הכדורים.
    אח"ד היה לו את הג'ל – ועל כל 2 פעולות טובות הוא עשה אחת גרועה.

    שנה שעברה הג'ל אמר: על הזין תעשה מה שאתה רוצה ראס. תוציא את ה MVP מהמערכת. וזה נגמר בהשפלה מול יוסטון בסיבוב ראשון.

    השנה גם פלייאוף לא יהיה שם.

    דשא לא יצמח 100 ק"מ מהאדיוט הזה. מה שמביא אותי למהלך הכי גאוני שפרסטי לא עשה.

    אם היה מעביר לג"ס את ראס ולא את KD הוא היה מקבל אליפות מיידית. מי שחכם יבין לבד למה…

        1. האחים גילרדי – אם פרסטי היה קצת יותר חכם ממה שהוא , הוא היה מציע ל ג"ס את ראס בטרייד שהוא עוד היה יכול. הוא עשה בדיוק הפוך ונתן למטומטם הזה מקסימום ותקע את עצמו לעשר שנים.

          1. כי ככה עובד טרייד. אתה לא יכול סתם לתת שחקן. צריך לקבל משהו בתמורה. ולמה נראה לך שהווריורס היו בכלל שוקלים את זה.

          2. אני חושש שראס מעולם לא עלה לרשימת ההעברות. כל השאר עברו.
            אפילו דיון וויטרס אהובי התגלגל שמה. ואת זה אני שם על הראש של פרסטי.

            בכל מובן אחר אגב הוא מצויין.

          3. כל אחד שג"ס היתה מוכנה לעשות. בוכוט נניח. כם גגה חתכו אותו.

            העניין זה שראס הוא מינוס אחד גדול והיה מפרק את ג"ס לחתיכות. ואז אנחנו היינו מקבלים ליגה אמיתית ולא איזה צעצוע לחודשי החורף

          4. הנקודה שלי היא כזו. ווסטברוק לא מתאים לשיטה של הווריורס ובטח שהם לא היו מוותרים על שחקנים עבורו כשיש להם את סטף על אותה עמדה.
            בקיצור זה דיון תלוש מהמציאות.

    1. חבל שאתה לא ה-GM במקום פרסטי, היית מחתים את וויטרס על חוזה מקסימום ומביא את קוואמי בראון למלא את החורים שנשארו.

  8. מי שמשחק עם ראסל נפגע מצוקת המשחק שלו. 0 חוכמת משחק איבודים מטופשים כפייה על המשחק אחוזים מזעזעים לא יודע לנהל משחק ברמה גבוהה לא יודע להאט את המשחק אלא תמיד לרוץ ראש בקיר. עד עכשיו הוא ממשיך להוכיח שהוא הורס את אוקלהומה ושאף כוכב לא באמת רוצה לשחק איתו.

  9. שני השקלים שלי :
    1. ראסל כוכב על מגה סטאר, הוא יתעלה בפלייאוף, כמו בעבר ויהיה הערך המוסף של הקבוצה מול יוסטון ו-ס"א. ג"ס זה סיפור נפרד.
    2. מלו וג'ורג' היו אופציה ראשונה בקבוצותיהם, כרגע הם במצב שונה לחלוטין. ייקח להם זמן להסתגל, מה עוד שלקבל את ה-MVP בשנה שאחרי אחוזי יוסג' פסיכיים זה הלם, לא פחות.
    3. ההגנה עוד תשתפר ותלך ותגיע לשיאה בפלייאוף (ראה 2016).
    4. דונובן מאמן מצויין אך הוא לא האיש לתפקיד – מצד אחד אין לו את המעמד לומר מילה לאף אחד משלושת הגדולים, מצד שני אין לו את האופי הקשה הדרוש כדי להתעמת איתם (תיבודו, ואן גאנדי, קרלייל, וזאת מבלי להזכיר את פופ, קר או סטיבנס).
    ואולם – בפלייאוף 2016 הוא הוכיח יכולת גבוהה בהכנת הקבוצה לסדרה ספציפית ונתן נוק אאוט מהדהד לפופ. אם ישרוד עד הפלייאוף – הוא ישתפר שם.
    5. אוק' סיט כמועדון ביקר בגמר האיזורי 4 פעמים, כולל פעם אחת בגמר הכללי – וזאת ב-7 השנים האחרונות. הדי אנ איי של המועדון כולל תפיסה עצמית של קונטנדרית – וכפי שאמרתי 1000 פעמים : ראסל הוא האופוזיציה היחידה.

    1. שחקן העבר
      מדוע גס זה סיפור נפרד ?
      אגב , לדעתי המאוד בלתי משוחדת , מי שנתן נוקאוט לפופ זה אחד שבגלל שלא הסכים לחבור לפופ , טימי הגדול העדיף לפרוש .

      1. מציע לך לחזור למשחק 5 בסאן אנטוניו, סקור נמוך (95:91) ראסל עם 35 נק' וכמעט TD (תשעה אסיסטים), שותף ל-8 מתוך 10 הנק' האחרונות כולל אנד וואן שגמר את המשחק.

  10. תודה רבה חיים על פוסט מצוין על אחד הסיפורים הכי מעניינים בנ.ב.א בשנים האחרונות.
    אני מסכים עם IDO ושאר מבקרי ווסטברוק שראסל הוא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון, ולדעתי זה צריך להיגמר בטרייד. קשה. כואב. מסיים את סיפור OKC הגדולה, אבל אין דרך אחרת. עולם ישן עד היסוד נחריבה.

  11. טור נהדר. מאוד סביר שזה ווסטברוק למרות שהוא די מנסה לשחק קבוצתי. יכול להיות שנראה שיפור לקראת הפלייאוף אבל כרגע צריך שינוי, במיוחד אחרי שדאלאס פתחו אותם. תכתוב לנו עוד

  12. וולקאם! באוקלהומה ביותר מדי מקרים הכוכבים עובדים בשביל עצמם, וככה האחרים לא באים לידי ביטוי. בגולדן סטייט למשל שאר השחקנים נעים, חוסמים וחודרים כשצריך. ככה המשחק נהיה הרבה יותר קל לכוכבים באוקלנד.
    כל שיטת המשחק באוקלהומה לא נכונה, ודונובן צריך לספוג הרבה אש על זה. יותר ממה שהוא סופג עד עכשיו זה בטוח.
    תודה על הטור.

  13. טור מצוין. בדיוק חשבתי על העניין הזה לפני מספר ימים. באוקלהומה קשה מאוד להצליח אם אתה לא אחד מהכוכבים.

  14. מעניין, תודה רבה.
    אני חולה על ווסטברוק, ובפליאוף אני תמיד בעד אוקלהומה הרבה בזכותו – הוא התגלמות הדרייב לניצחון. לא אשכח איך הפעולה הראשונה שהוא עשה אחרי שחזר מפציעה ארוכה זה ללכת לדאנק על שני גבוהים בצורה פרועה. הרגע חזרת מפציעה ארוכה בברך והפעולה הראשונה זה ללכת על דאנק ולעוף על הרצפה – מג׳נון אמיתי.
    בנו סביבו קבוצה שנה שעברה שהייתה לא מספיק טובה לאליפות אבל בצלמו ובדמותו שרטה ונלחמה והתחרפנה והעניקה לנו סדרות פלייאוף מעולות. וכל השחקנים החביבים שהיו סביבו היו באמת יצידה מלוכדת ומרגשת שהיה לה מנהיג אחד ראוי ומשוגע.
    פול ג׳ורג׳ הצטרף ואני שמחתי מאוד כי הוא שחקן ענק וגם לא הדקייס. אמרתי "יופי, הנה הרובין לבאטמן, בדיוק מה שהיה צריך".
    אבל אז הגיע כרמלו?
    WTF? הוא חור שחור לקבוצות כדורסל. הוא לוקח יותר זריקות מולסטברוק במשחק! על מה ולמה? שם איבדתי אותם, רבאק…

        1. בגדול נכון, אבל לטעמי עדיף שווסטברוק יזרוק פחות. בתחילת העונה הוא באמת פינה מקם לאחרים וזו הייתה מגמה חיובית בעיני. הוא יודע ליצור מצבים נוחים לשאר השחקנים ומהרגע שהוא התחיל להשתולל שוב הם נראים פחות טוב.

    1. סום אחד הלך בייגלה לאכול
      סום שני על האתר הלך לירוק
      סום אחד שם לעצמו מכשול
      סום שני מהאתר נתחיל לזרוק
      התולעת תגעיל שנית
      (חמשיר מאת ד"ר סום ומר סום)

  15. כתבה מצוינת חיים. אני נותן להם עוד ימי חסד, אבל הסבלנות מתחילה לפקוע. ההפסדים שלהם כל כך מטופשים וחסרי קשר למציאות.להפסיד לסקרמנטו ודאלס?איך? גם אם אין שיטה זה משחקים מאסט. לדעתי הבעיה הכי מהותית זה דונובן, הוא לא נראה כמו מאמן שמצליח להנחיל איזושהי שיטה לקבוצה, כשהכוכבים לא נותנים הצגה הקבוצה בבעיה. פלייאוף הם בטוח יעשו כי יש גבול, אבל כדאי שיתחילו להתחבר כי מעל מקום 8 יהיה קשה להגיע אם ימשיכו להפסיד בלי סיבה לכל קבוצה פח.

  16. קיירי הסביר את זה היטב. בליגה מודדים שחקן לפי הסטטיסטיקות שלו ולא לפי הקבוצתיות שלו. זה בא אחד על חשבון השני. כשיש לך שלושה כאלו בקבוצה זו בעיה.
    הבעיה מתחילה במאמן. הוא לא מקבל או לא דורש את הכבוד המגיע לו מהשחקנים, וככל שיהיה טוב, נראה שאין לו השפעה מהותית עליהם.

    המשחק שלהם הוא משחק של אינדיבידואלים ולא של קבוצה.

    ראסל, או שזורק יותר מידי( בנאדם, תסתכל על אחוזים שלך ותהין שמשהו בסיסי מאוד לא בסדר), או שמוסר ומיד אחר כך מרגיש כמו תייר. לא מבצע חסימות לחברים שלו חס וחלילי, ולא נע בלי כדור.
    כרמלו, ימיו הטובים כבר מאחוריו, קולע לא רע משלוש, ומשחק הבמדודים שלו הורס את הקבוצה. כשהכדור בידיים שלו, לחברים נותר רק לעמוד ולהתבונן בו. הכדור בחיים לא יצא מהידיים שלו לכיוונם.
    בהגנה הוא פשוט איום. עצלן, לא רץ ומהווה חור ענק. עדיף שישחק 20 דקות ויתן מאמץ מש י צידי המגרש מאשר 35 דקות בהם הוא הורס לכולם.
    פול ג'ורג' מאוד לא יציב, וגם הוא לא בדיוק מלך האסיסטים.

    השילוב של האינדיבידואלים האל לקבוצה הוא על המאמן, והמאמן הזה נכשל לגמרי במשימה זו.

  17. לעניין הסיכוים לטבעת וגאס יודעת לעשות את זה פשוט

    תסכן אלף דולר על אליפות לגולדן תרוויח 570 דולר
    תסכן אלף דולר על אליפות לאוקלהומה תרוויח 14,000 דולר

    פי 25

  18. מעולה חיים.
    אני בדיעה עם גיא שעוד מוקדם לשפוט אותם ואני עדיין חושב שאם יש קבוצה שיכולה למרר ללוחמים את החיים זה אוקלהומה

  19. אוקלוהמה, יש לנו בעייה.
    אי אפשר להסתיר את זה עוד.
    והכי כואב – יש מצב רציני שראסל הוא הגורם.
    זה כואב כי מבחינתי הוא השחקן הטוב בליגה. מבין שכולם לא התרגשו יותר מדי ממה שעשה אשתקד, אני עוד לא התאוששתי מזה.
    נקודת ההשוואה אליו היא כמובן המתחרה הנצחי לברון ג'יימס, שבהחלט נותן עוד עונה מופלאה. כמו LBJ הוא אול אראונד מטורף (מה שאי אפשר להגיד על דוראנט שעודנו רול פלייר) וכמו LBJ הוא משחק בעולם משלו וברמה משלו ולא תמיד סופר את חבריו לקבוצה.
    אז ראסל לקח מלברון את הבעסה שבלהיות בודד בצמרת, אבל למרבה הצער לא לקח ממנו את חוכמת הכדורסל. לברון (יש להודות בצער כי הוא קוף) הוא גאון כדורסל. מעבר ליכולת האישית – קריאת המגרש שלו היא עילאית. אם ראסל יגיע למקומות האלה הוא יהיה מייקל משולב ביל ראסל ואיש לא יעצור אותו.
    אבל כל זה לא קורה. השלישיה של OKC משחקת בחוסר חשק והתלהבות הדדית ולכן מה שנשאר זה רק היכולת האישית. כששלושתם מאופסים הם קבוצת צמרת. כשפול ג'ורג' לא פוגע הם יכולים להפסיד לתזמורת המנדולינות של ראש העין ולמקהלת צדיקוב.
    ואולי הטעות היתה בהבאת כרמלו. יש משהו נאחסי באיש הזה שכבר שנים קובר סלים ועושה רק את זה, וכל מקום שהוא מגיע אליו טובע בדישדוש. בתחושת הבטן שלי, דואו של ראסל וג'ורג' היה משיג הרבה יותר מהטריו, שאין בו כימיה והתלהבות ומחויבות.
    בקיצור מתסכל.

      1. והכי עצוב זה שבשנה הבאה הוא יעשה opt in לחוזה שלו, וימחוק את הקבוצה לשנה נוספת, ואת הבניה שלה לעוד כמה שנים

    1. אוי אילו שטויות
      אתה יכול למצוא אלף קטנות כאלה גם על לארי בירד
      וחוץ מזה להאשים את ההגנה שלו זה די דבילי, בהתחשב בכך שהגנה זה דבר אחד שהוא ממש לא הגורם שלהם בהפסדים.

    2. זה ממש סרטונים של הייטר. בחלק קטן מהמקרים אכן יש צדק בטענות נגדו, אבל ברוב המקרים אני ממש לא מסכים.
      לדוגמא כשרצים 3 על 2 במתפרצת , וכרמלו לא רץ בטירוף. ראסל לקח את הכדור לטבעת. לא מבין מה הטענה על כרמלו, ראסל בתשעים ותשעה אחוזים במצב כזה הולך לטבעת ולא מוסר, למה שירוץ כמו חמור? ועוד דוגמא כשהוא מקפיץ שחקן, ובאים בטענות שלא רץ עד לטבעת או מסר לרוברטסון, אלא זרק והחטיא מחצי מרחק, לא חושב שזה טעות, כי עד שהיה מגיע היו סוגרים את הקו לטבעת, והוא קולע מעולה מחצי מרחק, ובנוסף רובטסון לא היה פנוי, והוא גם קלעי גרוע. סתם וידיאו מגמתי.

    3. וואו.
      ראיתי עכשיו וזה פשוט מזעזע.
      לא מתקבל לא כמאמן שלו, לא כחבר לקבוצה שלו, ולא כאוהד שמשלם כסף כדי לצפות בו.

  20. 1. OKC בהחלט קבוצה חדשה, אבל ככל שהעונה נמשת לא נראה שיש שם שיפור ממשחק למשחק. אני רואה משחקים שלהם ותופס את הראש איך אפשר להפסיד בצורה שלומיאלית כזו עם כל הכישרון שיש שם.
    2. התקפית – נראה שיש בעיה עם עודף בידודים ופחות תנועה וכד' שתביא את השחקנים למקומות שהם אוהבים. נראה שכל פעם הם מחליטים מי ישחק אחד על אחד ונותנים לו את הכדור. העיה של המאמן ותו לא.
    לא היה שום שינוי בשיטה מאז שדונובן הגיע ולא נראה שהתקפית הם משחקים חכם.
    3. יש שם השנה קבוצה עם עומק שהרבה זמן לא היתה. כשרואים את סאבוניס ואלדיפו בשיטה של אינדיאנה מבינים שמשהו לא בסדר ב-OKC. שני שחקנים שנראה שהשתחררו מבית הסוהר.
    4. עם סגל כזה אני עדיין אומר שאין מצב שהם לא עושים פלייאוף. יש שם יותר מדי כישרון ועומק כדי לפספס זאת.
    5. כרגע נראה שווסטברוק לבדו > ווסטברוק + ג'ורג' + כרמלו

  21. תודה רבה חיים
    פוסט מצויין על קבוצה מאוד לא מגובשת
    אני מסכים לגביי הצוות המסייע אבל חושב שעל מנת להצליח הביג 3 חייבים לספק 70 נקודות ומעלה לערב
    אני אעיף מבט מאוחר יותר על המאזן של הביג 3 בניצחונות לעומת הפסדים
    אני בדעה שהצוות המסייע של OKC רוצה אבל יכול

    1. גם סטטיסטיקה שאני מודע אליה ולא מצליח למצוא, לגבי זה שאת כל משחקיהם הצמודים הם מפסידים, ומנצחים תמיד בבלו אאוט.
      מצביע על חוסר היררכיה וסדר בקלאץ'.

          1. אם נתייחס לרגע ברצינות. אז ניתוח לאורך זמן מראה שמשחקים צמודים כאלה נוטים ליפול פחות או יותר באופן אקראי לצד זה או אחר (קצת דופק לנו את תזת הקלאצ'יות). מהבחינה הזו קבוצות שהמאזן שלהם מושפע באופן קיצוני כמו התאנדר יכולים לצפות שה"סטטיסטיקה תתייישר". מהקצה השני יש לנו גם סיבה להאמין שהמאזן של הסלטיקס יתיישר בהמשך העונה מאותה סיבה בדיוק.

      1. במובן מסוים זה מעודד עבורם. כי זה אומר שהם היו בעניינים ברוב המשחקים שלהם העונה ורק צריכים להתאפס ברגעי הסיום.

        1. הם מקום 6 בליגה בנט רייטינג, שזה מדד עוצמה לא רע בכלל, גם אם קצת מוקדם להתייחס אליו.
          בכל מקרה ברור לכולם שהם הרבה יותר טובים מהמאזן שלהם, השאלה איך יעברו את סיר הלחץ הנוכחי.

  22. בעולם הפנטזיה – טרייד של ראס תמורת אנטוני דיוויס, חזרה מרגשת של דוראנט הביתה, חתימה של פול ג'ורג ויש אליפות מהאגדות.
    במציאות – אוקלהומה ימשיכו להתבסס על כישרון אישי בכמויות והגנה אתלטית וחזקה, יפלסו את דרכם למקומות 3-5 ויפסידו בכבוד בסיבוב השני.

  23. ועדיין, תן לי קבוצה ששמחה לקבל את OKC מחר לסדרת פלייאוף של 7 משחקים. יש הבדל בין שחקנים שהביאו קבוצות לגמרים אזוריים לנצחונות בעונה הרגילה.
    נ"ב – לפי אותו הגיון זה מגוחך מבחינתי להכניס את יאניס כמי שחייב להיכלל ב-6 השחקנים הטובים בליגה. טוב שלא כתבת בן סימונס…

    1. לא כתבתי מי נמצא השני אלה יריתי מהראש.
      יכול להיות שאני חוטא לקאזינס, דיוויס או יוקיץ כי הרשימה שלי לא כוללת אף סנטר. וגם פורזינגיס בעונה מפלצתית.

      יאניס בנתיים בטופ 3 ביכולת העונה, ולא אכפת לי שהוא לא הוביל קבוצה לגמר אזורי.
      להזכירך בפליאוף האחרון הוביל את הקבוצה ב-כ-ל הקטגוריות.
      זה שחקן היסטורי.

  24. תודה רבה, אחלה פוסט.
    מעבר לירידה המתבקשת על ראסל (שלא תהיה כאן) זה שוב גורם לי להעריך את מה שהארדן עושה ביוסטון.
    למרות כל מה שאומרים על זה שהוא "אגואיסט", או חושב על הסטטיסטיקות של עצמו או סקורר או ווטאבר, כמעט כל שחקן ששיחק לצידו נראה הרבה יותר טוב ממה שנראה בלעדיו.
    תשאלו את אריק גורדון, ריאן אנדרסון, צ'נדלר פרסונס, פטריק בברלי ואני בטוח שקלינט קפלה חייב לו את החוזה הגדול שיקבל בקיץ.
    אפיחו שחקנים כמו די-מו וטרנס ג'ונס היו נראים כמו הבטחות עד שהחליטו לעזוב ונפלטו מהליגה.

    1. פרסטי מדהים אבל נראה ששיטת משחק ו- DNA זה משהו שהוא לא הצליח להנחיל, לא היה עם המאמן הקודם ולא עם הנוכחי.
      יוסטון, ספרס, גולדן סטייט, לברון ובשנים האחרונות בוסטון- כולן קבוצות שנראה שמצליחות לפתח איזו נוסחה, כמו ברצלונה בכדורגל, מסגרת שבתוכה החלקים עובדים. אז נכון שכד להיות בטופ של הטופ צריך איזה לברון, דאנקן, קארי/דוראנט, או מסי בתוך השיטה, אבל עדיין זה מרשים ויוצר הצלחה לאורך זמן.
      זה לא מוריד מכך שהארדן בהחלט מראה פה יתרון על ווסטברוק, אבל יש לזה משקל לדעתי.

    2. הוא אגואיסט מסריח ושחקן לא מוסרי וחסר תקנה.
      אבל הוא משחק בתוך שיטה.
      זה למה אמרתי בפלייאוף שעבר שיוסטון יחטפו מכל קבוצה – חוץ מאוק, אותם יפרקו.
      כי בברירה בין מחלות הכינים והכלבת, אתה הולך עם כינים

    3. לאם יוסטון של הארדן הגיעה ? גמר מערב אחד בקושי, גם הוא בעזרת נס כשהארדן חוזה בו מהספסל. מבחן התוצאה חסר משמעות ?

      1. ולאן ראסל הגיע ללא דוראנט? עונה אחת לא הגיע לפלייאוף, עונה אחת הפסיד להארדן, והעונה השלישית היא עכשיו. לא משהו

        1. קצת דמגוגי – בשתי הפעמים ללא דוראנט – לא הייתה תמורה ונוצר חור בגודל של כוכב על. פעם אחת הוא היה פצוע, בפעם השניה הלך בלי טרייד.

          כולם מזלזלים בראסל אבל מאז 2011 הוא היה רכז כוכב בקבוצה שהגיעה 3 פעמים לגמר איזורי במערב הפרוע, ועוד פעם אחת לגמר הכללי. מי עוד עשה את זה ? קרי (יותר), פארקר (יותר), הארדן (פחות), קיירי (על הגב של לברון).
          דבר נוסף – בדיקה שנעשתה לפני שנה העלתה שכדי לקחת אליפות, וגם כדי להגיע לגמר הכללי – חייבים 3 אולסטארים בקבוצה. זה נבדק סטטיסטית. ב-2016 ראסל ודוראנט היו רחוקים משחק אחד מלשבור את הסטטיסטיקה הזאת. כאלה גדולים הם היו.

          1. לברון הגיע לגמר פעמיים בלי שלושה אולסטארים- וגם באליפות קווין לאב לא היה אולסטאר ולא תרם יותר מדי בגמר. ההצלחות ב2012 וב14 וב16 היו על הגב של השחקן מס' 2 בליגה באותם שנים (וב12 גם על חשבון השחקן השישי של העונה שהיה קריטי מאוד בהצלחה המשמעותית של אוקייסי באותה עונה- הניצחון על הספרס) כאשר הוא נעלם, גם כשהיה לראסל סגל שווה לזה של הארדן (שנה שעברה) ועדיף ממנו (העונה) הוא לא לקח את הקבוצה לשומקום

          2. לא אהבתי יותר מדי את מה שראסל עשה בשנה שעברה, זה היה מוגזם – אבל אני חייב להעריך אותו על האינטנסיביות ועל ההישג הקשה – עונת TD. בפלייאוף אוק' הפסידו אמנם 4:1 אבל רוב המשחקים היו צמודים. הארדן לא התקדם הרבה מעבר לסדרה הזאת.
            השנה, כשיש ליד ראסל כוכבים חדשים – תהיה שנת הפריצה האמיתית שלו. מה יקרה בהמשך ? אני יכול רק להביע משאלת לב, לא יותר. ניאלץ לחכות ב(חוסר)סבלנות.

      2. איך ג'יילן רוז תמיד אומר? הצלחה נמדדת ביחס לציפיות ריאליות.
        ביחס לרמת הכישרון לצידו הארדן תמיד לקח את הקבוצות שלו רחוק יותר מהמצופה. זה בדיוק מבחן התוצאה.
        ווסטברוק כשחקן מוביל לא הצליח להביא את הקבוצות שלו, שהיו הכשרוניות בליגה מעבר לרמת הציפיות.
        אני דווקא מחזיק ממנו כשחקן ענק, אבל כשיותר מדי דברים זזים לידו ושום דבר לא משתנה, צריך גם להסתכל בראי ולבחון מה לא בסדר.
        הארדן באופן קבוע בקריירה שלו יודע להתאים ולהשתנות בהתאם לשיטה ולדרישות ממנו.

        1. הארדן לא הגיע לכלום מאז שעזב את אוק' סיטי. משגע אותי שכולם כל כך משבחים אותו על זה!!!
          ב-2015 היה ליקוי מאורות קטן בליגה, דוראנט היה פצוע ו-ס"א נפלו מול הקליפרס, אז הארדן הצליח – על הגב של החברים מהקבוצה שלו ומהקבוצה ממול – להזדחל בטעות לגמר מערב עלוב וחד צדדי.
          שנה אחר כך – הוא עף בסיבוב הראשון.
          שנה אחר כך – אותו כנ"ל בסיבוב השני.
          מה אני מפספס כאן ?

          1. שוב, הצלחה ביחס לציפיות ריאליות. כן עלייה לגמר מערב זו הצלחה ענקית ביחס לקבוצה שהיתה שם. שנה שעברה סיבוב שני נגמר בשני משחקים נוראיים אבל להזכיר לך מה היו הציפיות לפני העונה?
            לווסטברוק היו קבוצות מהכשרוניות בליגה ומאז שהארדן עזב לא הצליח להגיע לגמר הליגה, זה בהחלט כישלון ביחס לציפיות. כמובן שיש בזה הרבה חוסר מזל ואני ממש לא שם את זה על ווסטברוק באופן בלעדי. אבל עם כל הכבוד, הבן אדם לא נראה שמנסה לשנות כלום למרות הכשלונות החוזרים. מה שחיים בא להראות כאן בפוסט, זה שאולי אחרי הכל זה לא המאמנים/השיטה/השחקנים לצידו אלא השחקן המרכזי שסביבו הכל סובב.

          2. קצת מתפלא עליך כאן – "מאז שהארדן עזב לא הגיעו לכלום"?
            2013 – ראסל פצוע (ותודה לבברלי). אוק' אז מקום 1 במערב ומועמדים לגמר הכללי.
            2014 – גמר מערב, איבקה פצוע. נגמר בהארכה 4:2 לקבוצה היסטורית
            2015 – דוראנט פצוע
            2016 – כולם בריאים! סנסציה כפולה ומפח נפש על קו הסיום תוך כדי תצוגת כדורסל מלהיב וסוחף.
            2017 – ללא כלים, עונת תואר אישי. להארדן יש MVP ? זה לא חסר משמעות.
            2018 – אליפות ראשונה לאוק' סיטי – זה לא הישג ראוי ?

  25. זה פשוט מאוד.
    ראסל אחד זה יותר מדי לכל קבוצה.
    להם יש שניים וחצי כאלה.
    זה כמו לתת לשחיין לצוף עם משקולות – לא משאיר לקבוצה סיכוי

  26. דונובן אהבל בן אהבל.
    אבל הוא הביא את הקבוצה לשיא לפני שנתיים, כשלמשך סידרה וחצי היא הייתה הקבוצה הטובה בליגה, אתלטית, עם הגנה רצחנית והתקפה קטלנית.
    מזכיר לכם מה גרם לה לתקתק אז – שחקני המשנה.
    רוברסון, איבקה, קנטר ואדאמס.
    הם קיבלו זריקות במשחק זורם וזה הפך אותם ליחידה מגובשת שנותנת את הדם בהגנה (במקום לרוץ למעלה למטה כל המשחק על תקן קונוסים נעים).
    מה קרה אז? צמד המטומטמים האגואיסטיים חזרו להכריח את הזריקות ועם נס קליי הקדוש הקערה התהפכה.
    ההפסד היה כולו שלהם, ועליהם.
    אם אז לא למדו ושינו דרכם – זה לא יקרה לעולם (לkd יש מזל שהוא במערכת של ג"ס).

  27. כל כך הרבה שנאה לראס כאן בתגובות. חברים, תכינו כובעים – כדי לעבור את ג״ס צריך משהו אקסטרה, משהו לא נורמלי – לאו קיי סי יש את זה. זה כמעט הגיע לפני שנתיים. צריך רק לחכות בסבלנות וזה יגיע.

    1. אצלי לפחות זו לא שנאה, אלא פשוט ביקורת, והיא נובעת בדיוק מהסיבה שציינת – יש כל כך הרבה דברים שצריך כדי להצליח, שכאשר רואים מישהו שיש לו כמעט את כולם – כשרון, אתלטיות, סגל מוכשר, קהל נפלא – והוא זורק את הכל לפי בגלל איזו ג'ננה בראש זה ממש מתסכל. זו ממש תמונת מראה של הספרס, שם מוציאים כל טיפה מהכשרון המוגבל, מוותרים על כל קמצוץ של אגו, ולכן אני כל כך אוהב אותם, ואוהבים לאהוב אותם, וכל כך רוגז על ווסטברוק.

  28. הטעות הגדולה הייתה הבאת כרמלו!
    טובים השניים מין השלוש (ראס ופול).

    איבדנו את אחד השחקנים ההתקפיים הטובים ביותר (לדקת משחק) ,קנטר!
    ירדנו בריבאונד -קנטר
    ירדנו בנקודות מהספסל -קנטר.
    ולא יאמן אבל הוא נהיה שחקן הגנה רציני בניקס.

    הבידודים המכוערים של כרמלו מעצבנים אותי רצח.

    הקבוצה עם פול וראס כאשר פטרסון במקום כרמלו בחמישייה ,כשמהספסל עולה שחקן משובח כמו קנטר המצב היה טוב יותר.

    הבעיה היא לא ראס כי עובדתית ראס בפלייאוף הוא שחקן טוב יותר לאורך השנים ,דוארנט והארדן השתינו במכנסיים יותר פעמים במעמדי לחץ מאשר ראס (בתקופה ששיחקו יחד.).

    1. כפי שהצגת את הדברים – נראה שאתה צודק. פטרסון באמת הולך לאיבוד וכרמלו תמיד היה שנוי במחלוקת. רק להזכירך – קאנטר כמעט לא שיחק נגד יוסטון בפלייאוף אשתקד בגלל רכותו. דונובן נתפס אומר עליו
      “Can’t play him”
      אלה שעזבו תמיד הכי טובים – ודווקא המאמר לעיל מראה שזה לא בהכרח נכון. שחקנים פרחו באוק סיטי וכולם שכחו את זה : ווייטרס מירר לגולדנים את החיים, במיאמי הוא לא רואה פלייאוף; קאנטר נתן כשחקן שידי מספרים שהוא נותן היום כשחקן פותח; איבקה נעלם מאז שעזב; רג׳י ג׳קסון ניצח את ממפיס ואת הקליפרס ומאז שעזב נדחק בקושי להיות בשר תותחים ללברון.
      מסתבר שאפשר לשחק ליד ראסל.

      1. וויטרס 'מירר לגולדן את החיים' עם 7 נק' מהספסל (בערך כמו שבאתרים הישראלים כספי מביס את שיקאגו עם 7נק') והפך לסטארטר מצויין בקבוצת תחתית עם 16 נק' למשחק. רג'י גם השתפר בעונתו הראשונה מחוץ לכלא של ראס אבל הוא אולי היחידי שמיצה את יכולותיו בספסל של אוקייסי

        1. ווייטרס שמר והיה בורג מרכזי בחמישיה השניה. האגרסיביות שלו בכניסה לסל אכן מיררה לספלאשים את החיים. אם היה קולע מהפינה קצת יותר טוב – עוד היינו עוברים אותם בטעות במשחק 6.

        2. לדעתי אף שחקן לא הפך לשחקן ענק מחוץ "לכלא של ראס" כמו שמציגים זאת

          וויטרס משחק בקבוצה חלשה כאשר הוא פותח ולכן סביר שהמשחק שלו יראה טוב יותר
          רג'י שהרבה עוד חשבו שעדיף על ראס לא השתפר בכלום חוץ מהעונה הראשונה מחוץ לאוקי סי
          איבאקה לא השתפר ואף הלך אחורה עם הזמן
          היכולות של אודליפו היו ידועות ובגלל שהוא אופציה ראשונה באינדיאנה נראה כאילו חל שיפור
          קאנטר היה טוב יותר פיר דקה באוקי סי כך שאין שיפור ,הוא פשוט מכונת התקפה ואולי השיפור היחידי אצלו זה בצד ההגנתי שזה כבר עניין של צוות האימון

          נ.ב שכחו שכל אלה פרחו לצד ראס

    2. מסכים עם החלק הראשון, אבל לא עם השני.

      הבאת כרמלו מסתמנת כטעות המכרעת.
      אבל האשמה העיקרית עדיין על ראס – לא יכול להיות שכרכז ומנהל משחק הוא לוקח הכי הרבה זריקות בקבוצה עם 2 סקוררים כאלה.

  29. פוסט מצוין. חבל לי על אוקלהומה. משחקים בה שלושה כוכבים מטומטמים.
    איפה הם ואיפה לברון.
    אבל – אני עם שחקן העבר. אוקלהומה תהיה בסדר, זה רק עניין של זמן. כמה שהם דבילים הם לא מטוןמטמים (לוקח חזרה את המילים שלי). עוד 20 משחקים הכל יראה אחרת בהתקפה. אוקלהומה תגמור מקום 4 במערב ובפלייאוף הכל פתוח, כולל חיים קשים מאוד לג"ס.

  30. יופי של כתבה אבל למה כל כך הרבה מילים??
    בחיאת אדוני הפרשן התעייפתי מאוד. אפשר לרשום ""שלום חברים אלהן איציק מייקל ג'ורדן המלך!" וזהו.

    בכלל נדמה שהכדורסל לא מתפתח בשנים האחרונות בגלל חוקים ארכאיים שמעיבים על תהליך הזרימה של המשחק.

    וגם כי כל כדורסלן בימינו מזריק סמים של סוסי מירוצים לברך וחבל.

    חברים אני פונה אליכם!
    מי שמבין שכדורסל זה פוליטיקה ונמאס לו להצביע ליכוד כשהוא רואה משחקים של מכבי, מוזמן לתחום הקריפטו.
    ביטקוין זה הבסיס, ריפל זה ההגשמה.

    ברכות ותודה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט