מעורב הופס ליום רביעי: לבאר בול טוען שללוק וולטון אין מושג כיצד לאמן את בנו / מנחם לס

1. המסעדה הטובה בארץ – "שלו ביער" בקרית טבעון

כשאמי עברה מבת גלים לטבעון הייתי 12. עברו בי מחשבות התאבדות. לא בדיוק, אבל אתם מבינים את הכוונה. להגיע מבת גלים עם הקזינו והבריכה לחור הזה 'טבעון' שכל מה שהיה בה היו כמה בתים עם רעפים אדומות, גבעות, תנים מייללים בלילה (ולעתים מתגנבים באמצע הלילה וטורפים תרנגולות)  ואפילו לא בריכת שחייה אחת?

בריכת שחייה? בטבעון ובקרית עמל השכנה לא שמעו על בריכה או ים ולי היה נדמה שלא היתה נפש חייה שידעה לשחות. זה היה חור עם 4-5 פנסיונים כי אמרו שלטבעון "יש את האוויר הטוב ביותר במדינת ישראל". "לאן הגעתי?" שאלתי את עצמי. לא עיר; לא כפר; לא קיבוץ. מה זה הדבר הזה 'טבעון'? חשבתי שטבעתי עמוק עמוק באיזה שהוא חור שממנו לא אצא לעולם.

זה היה בשנת 1949. בטבעון היו איזה 60-70 בתים. היה בית ספר עממי עד כיתה ו', אבל מה לעשות שעליתי לכיתה ז'? נאלצתי ללכת ברגל בוקר-בוקר איזה 4 ק"מ לבית הספר בקרית עמל מביתי ברח' השושנים שהיה בקצה השני של טבעון. לא הכי רחוק – אבל רחוק מספיק. התחנה האחרונה של אוטובוס 74.  היה לי חבר, אורי, והיינו מכדררים או "הולכים מסירות" עד בית הספר. לפעמים נסענו באופניים, אבל כשמשהו התקלקל לא היה היכן לתקן, מלבד עבודה עצמית עם חוטי תיל ופליירים.

יום אחד שכנעתי עוד חבר מקרית-עמל מכיתתי, ז' – ישראל ("סלק") ז"ל, שלימים הפך להיות מאמן הא"ק של הפועל חיפה – להכניס את חמורו לכיתה. עשינו זאת ב-7 בבוקר. כשהמורה יחזקאל ניכנס לכיתה הוא חטף רבע התקף לב. החמור החל להשתולל, ניפצע, והיו חייבים לקרוא למשטרה ולמכבי אש להוציא את החמור. אני ניכנסתי לבעייה אמיתית וכלל לא ילדותית עם קצין משטרה שהזמין את אמי וחטפתי אזהרה רצינית ביותר. למדתי את הלקח.

גם מגרש כדורסל לא היה לנו ואני באתי ישר ממכבי בת-גלים. אולי היום קשה לילדים להאמין בדברים כאלה אבל הפכנו מגרש מכוסה סיד שהיה מין 'מגרש המשחקים' של בית הספר למין מגרש כדורסל. אביו של גיורא – מסגר למחייתו – בנה לנו שני סלים רעועים, אבל סלים. ככה התאמנו וכך שיחקנו כשכולנו מלאים (ונושמים) אבק סיד. סוף סוף הוקם הפועל קרית עמל. אז בא האיחוד עם טבעון והפכנו לקרית טבעון. בנו לנו שני סלים, ציפו את המגרש במין חימר, והתחלנו לשחק בליגה נגד הפועל יגור, הפועל גבת, ובגיל 14 כבר היתה לנו קבוצה לא רעה בליגת הנערים. אני הייתי הפוינט גארד של הקבוצה ולרוב הקלעי מס' 1. הפאור פורוורד היה אילן קרייטנר, שלימים עזרתי לו להגיע לארה"ב, כאן הפך למשקיע חשוב בבורסת הקומודיטי מרקט. אילן, ז"ל, היה אלוף אס"א בשחמט, ושיחק שחמט בניו-יורק ברמה גבוהה עד יום מותו.

אחד מהמאמנים שלנו היה יפתח זייד. מי היה יפתח? אחד משלושת בניו של אלכסנדר זייד 'השומר'. אם תסעו בכביש המחבר את יקנעם עם תחנת הדלק 'אלונים' בדרך קרית-טבעון – רמת ישי, תעברו לא רחוק מפסלו של אלכסנדר זייד השומר הרוכב בגאווה על סוסו. יפתח ומשפחתו גרו על הבית בגבעה שהיתה חלק מהאזור שנקרא שייח אברק. הוא היה אלוף פלשטטינה בשנות ה-40 באגרוף משקל כבד ואלוף הארץ בהדיפת כדור ברזל ויידוי כידון. הוא אימן אותנו אגרוף, א"ק, וכל דבר הקשור לספורט. הוא לימד אותנו לגזום גפנים ועצי שזיפים. הוא סיפר לנו על אביו. באותם ימים עלו עולים ארגנטינאים צעירים מקבוצת השומר הצעיר על אחת הגבעות והקימו את קיבוץ גבעות זייד. בגיל 15 שיחקתי איתם כדורגל בליגה ג'. היכן שיחקנו? הם באו עם מין מכבש והקימו מגרש באחת הוואדיות שם שיחקנו על אבנים, עשבים, ולעתים חולדה או חיית בר אחרת שרצה כמטורפת בבהלה מהכדור.

כמה מאיתנו עבדנו עבור יפתח ואחיו יוחנן (האח המבוגר גיורא היה בתפקיד גבוה ב'הגנה' ובסוכנות ופחות התעסק בחקלאות) , ויום אחד שתלנו בהדרכתו (וכמובן איתו) עצי פיקאנים. ניכנסנו גם לקברות 'בית שערים' לפני שהפכו לאתר רשמי, וזחלנו דרך חורים ומחילות בחיפושים אחרי שלדים. שלדים לא מצאנו. זה הכל היה ליד 'יער השומרים', ולשם לקחנו את בנות כיתה ז' ו-ח' לנשיקה ראשונה, ואם התמזל מזלנו גם למיזמוז קל ראשון ("את החולצה אני לא מורידה"!).

 

(יפתח זייד במרכז. לשמאלו בתמונה מורה הא"ק שלי במכון וינגייט (שהיה אז ב'מחנה יונה' היכן שהיום גן העצמאות ע"י מלון הילטון) מנדלברויט, שהיה גם אלוף הארץ בקפיצה במוט)

 

(לקברים האלה ניכנסנו בנסיון 'למצוא שלדים' – שלא מצאנו כמובן כי ארכיאולוגים היו שם לפנינו)

****************************

על גבעות שייח' אבריק

אֲדָמָה-אַדְמָתִי,
רַחוּמָה עַד-מוֹתִי,
רוּחַ רַב חַרְבוֹנַיִךְ הִרְתִּיחַ,
רוּחַ רַב הִרְתִּיחַ.
אֵרַשְׂתִּיךְ לִי בְּדָם
שֶׁאָדַם וְנָדַם
עַל גִּבְעוֹת שֵׁיח' אַבְּרֵיק וְחַרְתִּיָּה!

(הבית הראשון בשיר)

 

(זהו השיר שציפורה זייד – אשתו של אלכסנדר – ביקשה מחברה המשורר שיכתוב לכבוד טכס גילוי המצבה והסרת הלוט של בעלה הרוכב על סוסו ומגן בעצמו על כל עמק יזרעאל!)

שלשום שהינו גייל ואני אצל חיים, אחיה של אשתי רינה ז"ל. הוא וחברתו חנה, ובתו (אחת מארבעה) אסנת (ושלושת ילדיה המקסימים) החליטו לקחת אותנו למסעדה מיוחדת. הגשם שטף, ובגלל הבנייה האדירה בקרית טבעון בשלושים השנה האחרונות איבדתי מעט את הצפון. ידעתי בערך שאנחנו ברח' חנה סנש אבל אז לא שמתי לב בחשיכה לאן אנחנו נוסעים.

הגענו למסעדה נחבאת אל הכלים בין עצי יער שנראו מקסימים בגשם שהפך לגשם קל. חיים שאל אם אני יודע היכן אני. עניתי,  'אין לי מושג'. הוא אמר לי "ממש על גבול יער השומרים". אז ידעתי שאנחנו אולי 200-300 מטרים מביתו הגדול (מאד!) עתיק היומין של אלכסנדר זייד שהפך לביתם של שלושת ילדיו שכמובן נישאו וגידלו שם את ילדיהם וגרו שם עד ליום מותם. שאלתי את בעלת המסעדה החמודה (שהיא גם השפית) אם היא יודעת על עצי פיקאן בסביבה. היא הראתה בידה על הכיוון בו ישנו מטע שלם של עצי פיקן, שכמה עשרות מהם נטעתי כנראה במו ידי.

ואז התיישבנו לאכול.

מילה לגולשים התל אביבים המתנשאים ומתרברבים של האתר, היהירים וסנובים החושבים שתל אביב היא מרכז העולם: בכל העיר הגדולה ומלאת החשיבות העצמית (המאמינה באמונה שלמה שהיא התשובה האלוהית לעיר הקולינרית המובילה ביקום) אין מסעדה המגיעה לקצות הרגליים של המסעדה המוסתרת הזאת בלב יער שלו וענוג,  המתמחה בייצור עצמי ועבודת יד. בתפריט מנות מן המטבח הצרפתי העילי, בניחוח כפרי מקומי של בשר המיושן במקום ועשבי תבלין הגדלים בגינת המסעדה. היתה זאת אחת החוויות האמיתיות שלי בביקורי בקרית טבעון. הבעייה היא שלי, שמשך השנים החמצתי אותה ולא ידעתי עליה, כי את רוב החודש בישראל אני מבלה בד"כ בהוד השרון ובבת גלים.

אז למומי ואחימלך ושאר נהגי המוניות באתר, כולל כל הפרופסורים מינון (שגר בסביבה) ועד עגל שהפרופסורה שלו היא באיזה חור באוניברסיטת בן גוריון: עשו פעם טיול לטבעון ותתנסו גם אתם במשהו מעודן במקום השישליק והקבאב והסביחים שכולכם טוענים בפני שהם "הכי טובים בארץ".

והאשך שגר אוטוטו במרחק יריקה עם הגננת שלו בשדה יעקב? אשך! חבל על הזמן. האוכל אנין ומעודן מדי בשבילך. אין לך את היכולת והידע להעריך את הטעם האסטניסטי, העדין, והרכרוכי שבכל נגיסה. תמשיך לאכול מרק שעועית במסעדה המועדפת עליך.

הנה התפריט משלשום (ולא הכנסתי אפילו מנות אחרונות ועוגות למיניהן). תאכלו את לבכם יא תל-אביבים סנובים:

לחם ומטבלים + מנה ראשונה לבחירה + מנת ביניים 

קבב טלה על גירוס עם איולי שום ושמיר עגבניות ובצל מהגריל
סלט עגבניות צבעוניות, בזיליקום ,זעתר, אורגנו, זיתים, צנונית, בצל ירוק ולבנה
סיגרים במילוי גבינה , אריסה של עגבניות ונענע על צזיקי שמיר ואגוזים
פטה כבד עוף עטוף שוקולד לבן על ריבת פירות יער
סלט קיסר- לבבות חסה, ביצה רכה, פרמז'ן וקרוטונים
סביצ'ה אלבקור מעושן, אפרסמון, אבוקדו, בצל, ג'ינג'ר שמן זית ולימון
קבב דג ים על לבנה קארי, ירקות טריים ושמן זית
ביסק שרימפס, טורטליני במילוי מוס מוסר וזעתר עם שמן וניל ושרימפס ברביקיו
קרפציו סלק ועלי רוקט, תפוחי עץ, אגוזי מלך וגבינה כחולה בוינגרט בלסמי שום ודבש
חציל –טחינת דבש, טבעות כרישה, קרפצ'יו תאנים סגולות, בצל ירוק ושבבי שקד מולבן
קרפצ'יו שייטל, בלסמי מיושן, אננס מקורמל עם פלפל שחור, שבבי פרמז'ן
בורקס סרטנים , חמוצים בגרניום לימוני,קרם יוגורט וצלפים-15 ש"ח

מנות עיקריות

חריימה פירות ים ודגים, חומוס תפוחי אדמה, גזר כוסברה ולימונים
שלישיית בקר, קרנצ'י תפוח אדמה, עלי מנגולד שום, פלפל ציר בקר ושמנת
ריזוטו, שום קונפי שמנת ופרמז'ן ( אפשרות למנה טבעונית)
ניוקי "שלו ביער  קנפיו, שמנת, פטריות פורטבלה, שמפיניון שימאגי  וערמונים.
ניוקי פירות ים, שום קונפי, סלרי, בזיליקום, עגבניות, אריסה שמנת וגבינת פרמז'ן
פילה ברמונדי  על חציל קלוי ברוטב של חמאת זוקיני, לימונים, פלפל חריף, כוסברה ופטרוזליה
פילה סלמון על קרם אפונה וטימין ברוטב שמנת לימון שום וכורכום עם שמנת חמוצה
ירכי פרגית על קרם בטטות צלויות ברוטב סילאן, אניס, צ'ילי ולימון  עם סלט צנונית פטרוזליה
כבדי עוף, שום קונפי, ברנואז של גזר, צימוקים מייפל וציר בקר על פירה
סינטה עגל בליווי קראנצ' תפוח אדמה, זרעי כוסברה ופרמז'ן ברוטב ציר בקר ומח עצם
רביולי במילוי צוואר טלה דמי גלאס, עגבניות שרי חמאה ולבנה בקר
נתח קצבים צלוי, כרובית בשמן זית מעושן (משק תירוש) וטחינה, עגבניה ופלפל חריף מהגריל

 

 (פסלו של אלכסנדר זייד העומד ברמה ושומר על כל העמק)

2. CNN מצאה עם מי להתעסק

כריס קומו הוא אחד מאנשי החדשות והמראיינים החדים והבהירים של CNN. הם שלחו אותו לראיין את לאבר בול בקשר למאסר בנו בסין על גניבת משקפי השמש, ועל הטענה של דונלד טראמפ שללא התערבותו "הם היו מבלים שנים במאסר בסין". כמובן שלאבר גיחך על טענה זאת וסרב לקבל את ההסבר שדונלד טראמפ עזר לשחרור בנו.

וכריס קומו כינהו בגלל זאת "UNGRATEFUL" ('כפוי תודה', כמו שאומרים החברים שלי באליקים). אגב, אם מדברים כבר על אליקים ויקנעם, האם הייתם שם לאחרונה? ראיתם מה עושים בין הכביש המסכן שהיה חוצה מיקנעם עד תחנת הדלק באלונים, כביש שבלעדיו הגננת של האשך משדה יעקב היתה מזמן היסטוריה? (כפי שכפר יהושע ושדה יעקב היו מזמן היסטוריה!). כביש 6 יעבור שם וכן בונים שם מסוף חדש ענק לתחנת רכבת חדשה של רכבת העמק. כל השטח בין בית הכלא ג'למי, אלרועי, קרית חרושת, הגבעה היורדת מפסל 'אלכסנדר זייד', ואז הכביש בין יקנעם לאלונים, ואז לאורך הכביש מיקנעם עד ג'למי – אני מדבר על שטח של איזה אלף דונאם פחות או יותר (ממבט, וללא מדידה כמובן!) – הוא כולו חפירות ומנהרות ותעלות ותילי עפר. לא ראיתי בחיי דבר כזה. עושה רושם שהשטח הזה יהפוך לדופק הלב של מדינת ישראל מבחינת תחבורה, וזאת אומר אמריקאי שהיה בלוס אנג'לס ויודע תחבורה כשהוא רואה אחת!)

טוב. חוזרים לספורט. הנה הריאיון בו משתיק לבאר בול את כריס קומו כאילו היה סטודנט מתחיל לטיווי:

*

3. כמה טוב הוא קוסטאס אנטטוקונמפו?

(המאמר מבוסס בחלקו על מאמר שהופיע באי.אס.פי.אן)

שחקן אונ' דייטון קוסטאס אנטטוקונמפו, 'הפריק גריק הקטן' התחיל להשמיע קולות. דייטון עשתה על הפרשמן הזה REDSHIRTING והוויקאנד האחרון הוא עשה רושם טוב מאד על הסקאוטים שחזו בו ב'צ'רלסטון קלאסיק'/. בן ה-20 הזה, האח הצעיר של ג'יאניס, "הבטיח" לכל הסובבים אותו שהוא יהווה "גירסה משופרת של אחי הגדול".

היה זה משחקו הרביעי של הפרשמן, וההפתעה על כולם היתה חיובית-פלוס לפחות.

"הוא יהיה שחקן NBA טוב מאד" אמר ג'ואקים דבילנריו, הסקאוט הוותיק של מילווקי באקס.

מילווקי באקס בחרה בו כשהיה בן 15, 1.94 מ' ששיחק במעגל ה-AAU בתקווה שהוא יהפוך למודל שני של אחיו המבוגר. מה שמשך את תשומת לב המילווקי באקס ומאמני המכללות היו זרועותיו הארוכות, גופו הצמעיר שהבטיח רבות, וקווי גופו. היו לו את כל היסודות שהיו לאחיו בגילו, ויש אומרים שבצורה אפילו יותר משופרת.

הוא הקרין גוף שדיגיע לגובה 2.06 מ' בגיל 18, והוא הוזמן לנייק הופ סאמיט, טורניר בו שיחק מעט מאד בגין גילו הצעיר.

לא מעניין אותי להיכנס עתה לכל החוקים והרגולציות לגבי המהגר הניגרי הזה שנולד ביוון. נקפוץ ישר לעובדה שהוא היום 10'6 במשקל 197 פאטונדס, הווה אומר שהדבר החשוב ביותר עבורו עכשיו הוא לאכול פיצה. יש לו מוטת זרועות של 2.19 מ', וכשהוא מושיט זרוע ישר למעלה הוא מגיע ל-9 FEET (נא להכפיל ב-32.54 ס"מ). יש לו כפות רגליים גדולות מאד אך רזות, כמו רגליו. היום הוא לא הרבה יותר מאיטרייה, אך מי שיודע מה זה 'רביולי' יכול לתאר מה עלול להתפתח ממנוט. בארבעת משחקיו הראשונים בדייטון הוא קלע 11.9 נק', קטף 11.9 ריב' (אין כאן כל שגיאת הקלדה) וחסם 5.2 ב-40 דק'.

הוא עומד במרכז ההגנה האזורית של גדייטון ועוצר או חוסם כל דבר שבא לאזורו. דייטון היא דיבישיון I אבל "SMALL DIV I", הווה אומר מהחלק התחתון של המעולות והגדולות. אלה שראו אותו מאמינים שיש לו תכונות של סנטר ב-NBA ברגע שיוסיף איזה 35 ק"ג.

הוא אומר:

"I'm comfortable [at the 5]," Antetokounmpo said. "My brother tells me all the time, a good player doesn't have a position. He'll play any position his team needs him to so that's what I'm doing right now.

הוא גוטלש מהטבעת אל עבר הקשת בשני צעדים ארוכים ויש לו "TREMENDOUS SWITCH POTENTIAL". יש לו טיימינג יוצא מין הכלל וכבר מגדירים אותו כחוסם "יוצא מין הכלל  בגלל הטיימינג והאורך שלו. סקאוט אחר אמר עליו:

 Antetokounmpo figures to be a perfect defensive fit at the 5 as he continues to mature physically.

"With his size and length and shot-blocking ability we want to take advantage of that, but we also want to utilize his skill set," said Joakim "He can handle and pass. He's got a variety of things in his game. He's just scratching the surface in terms of developing those things too."

Offensively, he is still finding his way, but he has tools to lean on as his skill base strengthens. He's at his best as a rim runner, offensive rebounder and pick-and-roll finisher at this stage thanks to his big reach, agility and ability to use either hand. Antetokounmpo also has a fairly sound feel for the game, playing within himself in ball-reversal situations and even showing the ability to push in transition at times.

כמו עם שאר השחקנים הצעירים, הוא יקום או ייפול על הג'אמפ-שוט שלו. הוא טוען שהוא קלעי ג'אמפ טוב יותר מאחיו, והסקאוט יואקים טוען שיש הרבה אמת בדבריו, "במיוחד הקליעה מה-3. בזאת הוא טוב כבר מאחיו, או יהיה טוב יותר תוך זמן קצר". יש לו גם את הצעד הארוך המיוחד שיש לאחיו והוא מסוגל להגיע לסל בשלושה-ארבעה צעדים מחצי מגרש ממש

המסקנה?

. With his rim protection, switch-ability, rebounding potential and developing skill set, Antetokounmpo has a lot to work with as a long-term prospect.

הטענות נגדו הן שהוא אינו אתלטי מספיק עדיין. זה בניגוד למה שיואקים אומר. הטענה העיקרית היום היא:

Antetokounmpo is still extremely green, with likely a few more years of NCAA development needed before his NBA draft stock peaks. From a physical standpoint, he regularly gets buried under the rim by bigger post players. His lack of a sturdy base limits his leaping ability in traffic as well.

מה אומר הצעיר?

"I'm trying to be better than my brothers," Antetokounmpo said with a smile when asked about his goals. "Put my head down and just work hard."

סקאוט אחר אומר:

His defensive versatility is a perfect fit in modern basketball, and the incredible development of Giannis won't escape the minds of executives when analyzing the 20-year-old Antetokounmpo. He needs a few years to develop, but through his first four NCAA games he without a doubt looks the part of a future NBA player..

 הסקאוטים די שונים בדעתם. לכן כולם מחכים בקוצר רוח ל-3 בדצמבר למשחק נגד מיסיסיפי סטייט לראות כיצד הוא יסתדר נגד קבוצה לגיטימית מה-SEC.

4. לבאר בול: "לוק וולטון והלייקרס לא יודעים כיצד לאמן את בני! "

האבא טוען שחבלי הלידה של בנו לונזו ב-NBA – כולל כמובן העליות והירידות במשחקו – נובעות בעיקר בגלל שלוק וולטון והלייקרס לא יודעים מה היא הדרך הטובה לאמן את בנו.

*

לוק וולטון החליט להיות סבלני עם הצעיר הקולע 31.3% מהפארקט. לוק וולטון אמר שההפסדים של הלייקרס הם "חלק מהלמידה" של שחקן  הוא אמר שמה שחשוב הוא לא הנצחונות, אלא -.“The important thing for us is that we learn from our mistakes, we keep our head up, we keep working and grinding away to get where we all want to be.”
*
האב לא מסכים עם וולטון. לפי המאמר שפירסם אריק פינקוס בבליצ'ר רפורט ( need to be tougher on Lonzo) . האב STRONGLY DISAGREES עם וולטון כשהוא טוען שוולטון  חייב להיות הרבה יותר TOUGH MENTALLY עם בנו. הוא אומר לבנו,“ “I tell him to go get the victory. Stop messing around.”
*
האב נשאל אם יש לו בעייה עם וולטון."לא", הוא ענה, "אבל ישנה לי בעייה עם הפסדים". הוא הוסיף: "צריך להפסיק BABYING את השחקנים הצעירים.הוא הוסיף:
* ‘Be patient with him?’ Ain’t no patience if you’re winning.“They’re letting it go too easy, saying they’re a young team. Forget about that! Put the [onus] on them. Say, ‘You guys need to win. You’ve got enough talent. Win some games.'”
*

5. מטה וורלס פיס ישחק כדורסל כרון ארטסט

*

מטה וורלד פיס מצא מקום לשחק בו כדורסל בשנה הבאה, "והחשוב ביותר הוא שאני חוזר למקורותי ("GOING BACK TO MY ROOTS"). אני חוזר כרון ארטסט". אלה דבריו של רון שהכריז שהוא חוזר לשחק בעונה הבאה ב-BIG3

6. עשרת הפלייז הטובים של שלשום

*

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 100 תגובות

  1. אני מתעב ברמות את לבאר,חתיכת מניוק,יזמברו את הבן שלו בגללו בליינד,אם אני וולטון,אני נפגש עם ההדיוט 1על 1 ומודיע לו שיתרחק מהעבודה שלי או שאני אייבש את הבן הנקניק שלו,פאק לבאר יחד עם לברון

    1. יואל יא נקניקקק

      גם קיירי ארווינג לא עשה פלייאוף לפניי שהיה לו מאמן כמו המלך,
      אבא של למאר צריך להתפלל שלברון יחליט לעבור לל.א ביום מן הימים.

  2. מי שכינה את לאבר כפוי טובה הוא טראמפ.
    אני חייב להגיד שאני מאוכזב מהשניים. ציפיתי להרבה יותר ניצוצות בדו קרב התקשורתי הזה.

  3. אתה ממש מנפח את מה שאח של הגריק פריק עשה עד עכשיו. המספרים שאתה מציג הם בנרמול ל-40 דקות משחק. מה הבעיה? שהוא שיחק עד עכשיו 60 דקות בסך הכל (כלומר 15 למשחק).
    זה אומר שבסך הכל הוא קלע 19 נקודות ולקח 18 ריבאונדים ב-4 משחקים (ו-7 חסימות). זה די זניח במיוחד כשמדובר בקבוצת מיד-מייג'ור.

      1. אתה זה שהציג מספרים של 12 נקודות ו-12 ריבאונדים ל-40 דקות כמשהו טוב. זה נקרא לנפח. אם אתה לא מבין את מה שכתבתי בקש עזרה מהמורה שלך קווינט בהבנת הנקרא.

  4. עוד מעורב עם נושאים מעניינים.

    לטעמי "אח של" לא יגיע לרמתו של יאניס. הסטטטיסטיקה נגדו וגם באופן כללי אני לא חושב שהוא מרשים במיוחד עדיין.

    לגביי הדו קרב בין טראמפ ולבאר – במילה אחת…אכזבה.
    לא הבנתי למה לא קבעו ביניהם דו קרב במסגרת ה-WWE או משהו בסגנון. חבל מאוד..

  5. שלום מנחם

    אני קרייתי לשעבר שגר במרכז ועובד ביקנעם

    שלו ביער היא אחת המסעדות האהובות עלי.
    ממליץ לך פעם הבאה אחרי שמסיימים שם ארוחה שומרים קצת מקום ונוסעים לקנח במלבי בדליית אל כרם

  6. ובנושא אחר ולא פחות חשוב:

    מייקל פורטר ג'וניור סיים כנראה את העונה. 😶

    פורטר צפוי לעבור הלילה בדאלאס ניתוח בחוליות הגב. אני לא אפרט לעומק על הנושא. מי שירצה, שישאל ואפרט בשמחה.
    בכל אופן, מדובר על ניתוח בחוליות הגב ולא משנה איזו חומרה הפציעה ומהי מורכבות הניתוח – כשמדובר בניתוח בגב, מדובר על ניתוח עם רמת סיכון לא קטנה ובמקרים רבים לעולם לא משתקמים מניתוחים באזור הזה במאה אחוז.
    כן חשוב לציין שפורטר ציין שאין לו בעייה להשאר עוד עונה במכללה עד ש-"יותיר חותם עליה". אי לכך, אני לא אתפלא שהוא ירשם לדראפט הבא שבו אמור להרשם גם ציון וויליאמסון. במקרה כזה בוסטון פתאום תשמח במיוחד אם הבחירה מפילי תהיה בסוף מסקרמנטו ב-2019.

  7. אחלה טור, תודה רבה
    בתמונה של זייד והמורה שלך, הבחור השלישי התחרה עם סנדלים… כבר לא עושים ספורטאים כאלה היום

  8. מנחם,

    לאמר בול הוא רכז הרבה יותר מוכשר מקירי ארווינג הכפוי טובה…

    ברגע שיהיה לו מנטור כמו המלך הוא יוכל להפוך לכריס פול הבא

    1. קיירי כבר היום יותר טוב מכריס פול בשיאו, ועוד 2-3 שנים, קיירי יטפס לרשימת 5 הפוינט גארדים הטובים בתולדות המשחק.

      גם אם לאמר יממש את 100% הפוטנציאל שלו הוא לא ייכנס ל 10 הגדולים.

  9. זה באמת מה שלבאר בול, הביג בולר, מנכ"ל חברת ביג בול, אמר בראיון? זה לא מומצא, ערוך, נאסף בפינצטה אחרי שעובד ריאליטי לשעבר עבד איתו קודם כדי להוציא ממנו את המשפטים האלו?
    יש כל כך הרבה מה להגיד. מאיפה להתחיל? יש את משפטי החוכמה המדהימים שלו, אלו שצריך לתלות על קיר עם תמונה של חתול יושב על קקטוס, בסגנון: "Why would I hide for nothing?". המשפטים שנותנים תמונה כל כך מדוייקת שאני די בטוח שהם לקוחים מספר של טולקין "I had some things done, I talked to some people that did some things, too.". ויש את המשפטים האלה שאתה חושב עליהם רגע, מפנים אותם עמוק עמוק, חושב עליהם עוד קצת, ואז אומר "כן. זה לחלוטין א… רגע מה?": "You can go to Africa and somewhere and do the same thing anywhere you go in someone else's country, yes, it's going to be a little deeper than what you thought it was.".
    ואז יש את המשפט הזה: "But the Chinese people were like, you know what, he's OK. He has so much character in 18 years that he's allowed to have a pass for that."
    המשפט האהוב עליי בראיון. 100% לבאר. 95% טראמפ. המשטרה הסינית, אנשים שמגיעים ממדינה שידועה ביחס המקל שלה לחוק, נתנו מבט אחד, מהיר וחטוף, בבול הצעיר ואמרו לעצמם "הנה אדם עם אופי! זוז הצידה ברוס לי, לא אכפת לנו כמה אתה חמוד, ג'קי צ'אן, זו הדוגמא החדשה לאיך אדם צריך להיות. קח אותנו, לאמלו, עשה בנו כרצונך".
    עזבו את זה שעדיין לא קיבלתי מושג אם למישהו במשפחת בול (מלבד אבא בול, מנכ"ל חברת ביג בול) יש בכלל איזשהו שמץ של אופי. עזבו את זה שכרגע בסין בטח מתכננים להשתמש באבא ובראיונות שלו בשביל לובי להחזיר את הגבלת הילודה. נתרכז בעיקר – שאלות ההמשך שקואומו היה צריך לשאול:
    כמה אופי בדיוק יש ללאמלו? לא, בדיוק. אני רוצה מדד מדויק. באיזה סקאלה זה? איך מזהים את האופי הזה כל כך מהר? יש מכשיר? אז אתה טוען שיש כמות אופי מינימלית שמעליה מותר לבצע פשעים. כמה בדיוק צריך לכל פשע? אם, נניח, אדם מסויים היה רוצה לעשות משהו למכונית שלך. יש לי יד חופשית ללכת על פצצה, להתפשר על מספר 2 על מכסה המנוע, או שאני צריך להגיד תודה אם יתנו לי ללכת אחרי שאכתוב Wash Me על החלון האחורי (מה זאת אומרת? האבק היה שם קודם. נשבע)?

    ותעבירו ללבאר שיהיה לו בילי מדיסון שמח, כי לי יהיה. https://www.youtube.com/watch?v=WtNHuqHWefU

    1. ענק לחוס!! רק שנראה לי שזה הטוויטר של הנשיא. אה סגור שזה ביג בול?
      בכל אופן אם אני אמריקאי אני אומר מה שטוב לנשיא טוב גם לי!

  10. יש מצב שלבאר טיפה צודק. אני חושב שאם הלייקרס ישחקו יותר על לונזו עם קוזמה בתפקיד של ליף מ-ucla הם אולי ירשימו יותר, כשאינגרם מייצר נקודות כשההתקפה תקועה או חודר גם לסל. שווה הזדמנות לדעתי

    1. איך זה קשור בכלל למה שלבאר אומר?
      גם לא ברור לי למה אתה ממש מתכוון ואיך זה יעזור לקליעה של לונזו?

  11. מנחם – אני גדלתי על קו 74. תרתיי משמע!

    הקו בשנות ה- 70 הוערך עד צומת מגידו וג'נין. ואבא היה הנהג אוטובוס . מה שאומר שמתי שבאתי עם אבא לעבודה וכמו כל ילד קטן הייתי נרדם מייד. אבא היה מאפסן אותי באזור התיקים מעל המושבים. וככה הייתי יוצא מחיפה. ישן עד קיבוץ הזורע ואז מבקש מאחד הנוסעים שיוריד אותי כי עוד מעט השער של משמר העמק.

    לא אחת גרמתי למהומה כי מז זה ילד ישן ב OVER HEAD COMPARTMENT …

    אני אתן לך את הטיפ שלי למסעדה מאד מוצלחת.
    בדרך לאילת איפה שהכביש מרמון מתחבר עם כביש הגבול הדרומי וכביש הערבה יש צומת עם חוות חופש ומסעדה טבעונית וגינה יפה על מעיין קטן.

    אכלנו שם תבשיל כדירה של אורז כם תאנים שזיפים ועוד דברים מהמדבר והיה פנטסתי. אפשר לשבת בכינה יחד עם מלה זבובים או במזגן. הם גם עושים סיידרים של עצמם. ומדברים שם אנגלית יותר טוב מעברית!!

    עוד מאד מומלץ זה העיר העתיקב בירושליים משער שכם. להכין הכבה מטבעות של 10 שקל. ולזלול מכל העגלות של האוכל הפלסטינאי המופלא!! ללכת על פי התחנות של הויה דולורוזה להגיע לככר המרכזית ולחזור דרך כנסיית הקבר. יש שם חומוס (לינה) שרק בשבילו שווה לקנות כרטיס לישראל

    1. נכון מקום מקסים , הכונה לאזורהכניסה לכביש הגישה המערבי לאילת.
      ונכון הם אמריקאיים .
      רכבתי לשם באופניים משיטים , אז כמובן שלא אכלתי כלום וגם על הכלום שלא אכלתי הצטערתי כל הדרך בעליות לנחל שלמה כשרוכבים ןמחכים לירידה מבינים כח עד שמגיעים לחרידה האחרונה הכל עליות.
      ואם יש גם רוח צד אז בכלל…
      כשמגיעים לבסוף לחוף הים המקסים של אילת.אז כמובן כבר אוכלים אבל כוח להיכנס למיים לא נשאר.
      והמצחיק הוא שכל ענין הרכיבה החל בזה שכילד בכיתה ט אי יוד רכבנו שני חברים ואני מרחק ענק:
      חיפה בית שערים כן כך ממש ,ומאז הייתי משוכנע דאני רוכב מרחקים …
      כשבאמת התחלתי לרכב בגיל הרבה יותר מבוגר כבר. הבנתי מה הם מרחקים …

  12. היה לי דווקא הרבה מה לכתוב,
    כתגובה למעורב.
    אבל Ljos כבר כתב את זה (רק יפה יותר, מצחיק יותר, ושנון. הרבה יותר.)

    תודה, מנחם.

  13. מנחם! לא יצא לי לאכול בשליו ביער, אבל יצא לי לראות את המלצריות שעובדות שם מגיעות, כשהתמזמזתי עם הגננת ביער השומרים הסמוך (היא הורידה את החולצה), והן סוג א' א'!
    אם האוכל ברמת המלצריות אז בהחלט שווה ביקור!

  14. לבאר בול צריך לאמן. אם לא בליגה אז לפחות את הנבחרת.
    יש לו עין חדה לראות את הטעויות המקצועיות של וולטון ותובנות מתקדמות על מתודולוגיות אימון מודרניות.
    תקשיבו לו במקום לצחוק עליו למען השם.
    🙂

  15. מנחם, תודה על המעורב!

    מי שכתב את אדמה-אדמתי הוא אלכסנדר פן.
    את השיר הלחין מרדכי זעירא, בן קיבוץ אפיקים.

    גדלנו על השיר הזה.. הנה ביצוע (מהיר משהו) של הבחורים מאפיקים-
    https://youtu.be/A0_f9H1Prr8

  16. מאוד מדוייק הקטע על התלאביבים, העיר הזו היא כנראה ההונאה הגדולה בהיסטוריה, רובם גם יודעים את זה אבל לא מוכנים להודות כי כי חשוב שם זו הפוזה.

      1. הסיפורים שלך מזכירים לי את אלה של יצחק קרונזון המספר בספרו "אמא, שמש, מולדת" על ילדותו בחיפה. אני מאמין שמבחינת גיל הוא קרוב אליך. תהיתי אם אתה מכיר אותו. הוא גר כיום גם בארה"ב

    1. בתור קריית טבעוני במשך רוב חיי, ותל אביבי גאה בהווה,
      אני לא יכול להדגיש כמה אתה טועה.
      אין עיר בארץ (וגם לא הרבה בעולם מהנסיעות שאני עשיתי) שמתקרבת לתל אביב, כשהיא בשיאה. אני מזמין אותך לבוא לביקור ואראה לך באופן אישי.

      אם אתה לא אוהב את תל אביב, אתה לא אוהב את החיים עצמם.

        1. הכנסתם אותי למשבר זהות. ומה אם אני אוהב את יפו והסאנס אבל שונא את ת"א והחיים? אה? איפה זה שם אותי?

          1. אתה אוהב יותר את המוות, שונא את החיים -הפכתי.
            אוהב קבוצה מתה (לא נגיד לגיא שנשאר אופטימי)
            גם יפו לא מתה אך גוססת, היא עתיקה.
            וזה ברצינות: המוות הוא רק מנוחה (תיתכן באזור ה6 שנים)
            לקראת החיים הבאים, אין מה לפחד ממנו.

    2. הדברים שחשובים שם (לא אצל כולם, אך במקום כזה יש ריכוז גבוה בדברים האלו יותר מאשר הפריפריות או ירושלים) הם הנהנתנות והאגו[איזם].

  17. מצד אחד דונאלד טרמפ, מצד שני לבאר בול. מי צודק?
    במי אני צריך לתמוך? איזו שאלה קשה.
    איך מנחם בגין אמר: "אני מאחל הצלחה ל- 2 הצדדים".

    לא קצת נסחפנו בסיקור אחרי שחקן שהוא אפילו לא הרוקי הכי טוב בקבוצה שלו? בקבוצה שסביר להניח שלא תראה פליאוף.
    מצד שני, טראמפ נשיא
    אין לי ספק שהעולם השתגע.

  18. תודה רבה על המעורב דוק
    הסיפורים שלך על ילדות בראשית המדינה תמיד תמיד קוסמים ללבי.
    אולי תאסוף אותם לספר בפני עצמו?
    חושב שיהיה מוצלח

  19. מנחם נהדר!
    בפעם הבאה בדרך צפונה נבדוק את המסעדה. הסיפורים על פלשתינה נהדרים. זה נחמד לחשוב שמאוחרי כל סבתא מהוגנת מפונפנת ושמרנית מסתתרת ילדה הרפתקנית שבכיתה ח' הלכה להתמזמז ביער חשוך עם בנים. בדימיון שלי בשנים ההם כולן היו רוקדות הורה ומדברות בלהט על ההגנה השומר והפלמ"ח

    לגבי לאבאר בול זה הזכיר לי פרק מהעונה האחרונה של לארי דיוויד בו הבת של הסוכן שלו מתחתנת עם בחור שהשתחרר מהצבא. כשמציגים לו את האורחים כולם מקפידים להגיד לו "Thank you for your service" רק לארי מדלג על הכרת התודה על השירות של הבחור שבתגובה נעלב ולארי מגורש מהבית ("כולם הודו לו למה גם אני צריך"). לאבאר יכל להודות לנשיא, אבל זיהה בצדק את הניצול שבמצב. הנשיא "הציל" נערים ספורטאים שחורים שחטאו והם בתמורה יעלו אחר כבוד ויתנו את האימאג' שהוא רצה. ספורטאים שחורים מוכירים לו תודה.

    טראמפ לא הציל פושעים אמריקאים אחרים שנמקים בבתי כלא סביב העולם ועשה "טובה" מאוד אינטרסנטית. בנו שחווה את הג'סטה של הנשיא עלה לפודיום והודה לו. למה אביו צריך להוסיף תודה בניגוד לרצונו? בנוסף ממה שהבנתי ucla כבר די סגרו עניין לפני שהנשיא התערב ועובדה שלא שהו יום אחד במעצר כפי שנהוג עם פשיעות כאלה. מה שמרמז שלאבר נפל למלכודת של הנשיא. אם הוא מוכיר תודה הוא מרגיז את הקהילה השחורה שתומכת בו. אם הוא לא הוא אולי נראה חזק מול הנשיא אבל הנשיא שולח קריצה לבסיב הנאמן לו שמדגים כמה שחורים הם ungreatful.

    אבל בשח מט כמו בשח מט לאבר צחק אחרון כשהוא הפך את מעצר בנו לעוד כסף תהילה ופרסום כאשר הוא מזכיר את המותג שלו שוב ושוב. אין דרך כיום לנטרל את לאבר כי גם ללא מיקרופונים יש לו כבר ערוצים ישירים לקהל בדיוק כמו גברת קרדשיאן והנשיא הכתום.

    לגבי הלייקרס זה צפוי. לונזו מצליח זו תוצאת החינוך ואימון של לאבר. לונזו מפסיד זו אשמת המאמן. אימון בליגה כיום מצריך המון ידע מקצוענות והפעלת צוות מומחים. זה לא אימון aau. אבל בHot take Tv שהשתלט על הספורט האמריקאי אם סטיבן אי סמית' או קולין הרד של פוקס (שאחרי כל כך הרבה אמירות חורצות על שחקנים ומאמנים הודה שהוא בכלל בקושי צופה במשחקי nba) יכולים לחרוץ לשונם כלפי גאוני משחק על בסיס שום כישור למעט חוש דרמה והחלטתיות ריקה אז למה לא לאבאר?

    מייקל פורטר סיים עונה וכנראה לא ירשם לדראפט הבא. אטנטקומפו הצעיר כרגע נראה כמו ברונו קרבליו ההוא שתמיד נמצא ב two years away from being two years away

      1. +101 נראה שזו הפעם היחידה שלאבל בול צודק,
        מאמין במחקר של ג'ון שהאוניברסיטה שחררה אותם,
        מה שישאר במוחם של מילארד סינים:
        הכושים האמריקאים גונבים ואין לסמוך עליהם,
        נזק תדמיתי עצום.
        (כושי בארץ לא נחשבת מילת גנאי)

          1. גם אשה של שחקן אמריקאי שחור הסבירה זאת
            שכושי בעיני הישראלים הוא אדם כהה עור,
            (כתבתי זאת לפני שהצטרפת לאתר)
            גדלנו כך ללא גזענות.
            לא אקרא לאתיופי או שחור כושי,
            בהכללה גסה הם עצמם קוראים לעצמם כך,
            כושי רימון המפורסם של פעם
            קראו לי הרבה פעמים ג'ינגי שהייתי ילד למרות
            שהייתי בלונדיני וא"חכ שטני, אין מה להעלב.
            בח"ול זה מעליב כנראה

    1. זה לא משנה. טראמפ הציל אותם מ-10 שנים בכלא הסיני, ואמריקאים באופיים, שחורים או לבנים, לא סובלים כפיות טובה כזו.
      גם אם טראמפ חשב פוליטיקה, עדיין הבן של המפגר הזה ניצל מ-10 שנים בכלא בגללו.

  20. השם הנכון הוא אלרואי עם אל"ף בין האותיות וא"ו ויו"ד.

    הביצוע של יהורם לגאון לשיר "על גבעות שיך אברק" הוא הטוב ביותר ומופלא ממש.

  21. מנחם אני צפוני, לא דרומי. מכיר ואכלתי במסעדה הזו, לא רעה כלל.
    זה לא צריך להפתיע אותך שישנן מסעדות טובות הפריפריה, למעשה אני טוען שבממוצע המסעדות בפריפריה טובות יותר מאשר בערים הגדולות, כולל תל אביב. בצרפת לדוגמא זה מאוד בולט – רק תיקח רכב וצא מפאריז, בכל כפר או עיירה אתה תיפול על מסעדות משפחתיות נהדרות שמגישות אוכל מקומי (לא כמו בארץ, כאן אין לנו אוכל מקומי), טרי ונהדר, בלי כל הפינפון של מסעדות פאר אעלק וכמובן במחיר שפוי.
    זה נכון שרוב המסעדות המובילות תמיד תהיינה בעיר הגדולה, היכן שגרים אנשי "הרולקסים והפרוות". אבל בערים הגדולות גם ישנו ריכוז מסעדות זבל הרבה יותר גדול ומכאן שהפריפריה יוצאת (שוב) מנצחת 🙂

    1. תגובה מדוייקת, סביר להניח שהמסעדות בפרובינציה יהיו יותר
      טובות כי שם יש זמן להשקיע באמת ולא יחסי ציבור ודאווין.
      +100 עגל ומנחם צודקים בקשר למסעדות.

  22. שליו ביער היא מסעדה כבר די ותיקה (משהו כמו 15-20 שנה?). בהחלט אחת הטובות בארץ. גם המיקום, כמו שמנחם אמר, לגמרי אירופה.

  23. הנה סוף סוף הגזרה מתחממת. הנשיא התעורר במצב רוח לוחמני:

    It wasn’t the White House, it wasn’t the State Department, it wasn’t father LaVar’s so-called people on the ground in China that got his son out of a long term prison sentence – IT WAS ME. Too bad! LaVar is just a poor man’s version of Don King, but without the hair. Just think..
    ו:
    LaVar, you could have spent the next 5 to 10 years during Thanksgiving with your son in China, but no NBA contract to support you. But remember LaVar, shoplifting is NOT a little thing. It’s a really big deal, especially in China. Ungrateful fool!

    שמישהו יביא לי פופקורן אני מתרווח על הכורסא

  24. גרתי כ7 שנים בת"א (כולל נווה צדק ובר כוכבא בין דיזינגוף לבוגרשוב,
    מזכיר זאת כי שם הבילויים ולא נגיד רמת אביב ששם שקט)
    ושמעתי את המנטרה של רב התל אביבים
    עוד שנה אני עובר למושב
    כן כן רק אני ממסדר כמה דברים ומקסימום שנתיים אני
    עובר לטבע. קיבוץ יישוב מצפה…
    ת"א בסוף שוחקת, כמה אפשר להנות מאותם דברים,
    בסוף נמאס.

  25. הנמאס זה מעצמנו, האשמתי את ת"א כי נמאס לי מהרדיפה אחרי
    ההנאות החומריות, ומצאתי ריקנות וחוסר עניין בתוכי,
    ואחרי זה העברתי זאת למושב מדהים לתקופה (גאליה),
    אם לא עושים שינוי פנימי או מציאת מטרה טובה,
    תמיד נאשים את האחרים ולמה לא את ת"א.
    תמיד האחריות היא עלינו, לקח לי שנים רבות להבין ולהכיר בזאת.

  26. לא משנה איפה אתה גר משנה מה אתה עושה עם זה
    (אחרי גאליה נסעתי לחיות 7.5 חודשים בספרד אחכ יפן אחכ
    שוב בתאילנד, חצי שנה במושב מדהים ושנה וחצי באירופה
    ןמזרח הרחוק, אחרי ת"א
    לא שינו כלום בתוכי רק התפאורה השתנתה.
    עד שלא עושים עבודה פנימית וחקירה עצמית אותו שיעמום
    ריקנות או בעיות אחרות נשארות,
    המעבר לספרד תאילנד יפן כשיש לי כסף לחיות טיפל רק בסימפטום
    ולא בבעיות עצמן (שאגב לא היו רציניות כמו של כולם)
    כלפי חוץ נראיתי מאושר ושמח ובפנים זה לא היה כך.
    תל אביב חפה מפשע 🙂

  27. לאבאר גאון שיווקי – בלעדיו לונזו הוא עוד רוקי מחליף, בחירה 5 בדראפט במקרה הטוב. עדיין, לילד יש עתיד.

    אפשר לאהוב או לא לאהוב את טראמפ – אבל הוא מתנהג כמו שאני ואתם היינו רוצים להתנהג. הוא הוא-עצמו. בעצם, הוא אייל ברקוביץ'.

    בהצלחה לת'אנדר הערב, כרמלו ייתן הצגה.

  28. לגבי תל אביב – בתור צפוני שהעביר בה כמה שנים טובות בצעירותו ועובד בה כיום – היא כבר מזמן הייתה צריכה להפוך לעיר-מדינה. היא לא שייכת לישראל.

    בהצלחה לת'אנדר הערב, ראסל ייתן הצגה.

  29. מנחם, תמיד שאתה כותב על זמנים נשכחים , אי אפשר להפסיק לקרוא בשקיקה את ההוואי והתום של נוסטלגיה חמימה שעוד היו פה בני אדם ולא חקייני תקשורת, תודה.

    נ.ב.

    כדאי לשקול להכניס את תחילת הפוסט לסיפורים מן התיבה {פינה ,שמשום מה הוזנחה}

כתיבת תגובה

סגירת תפריט