מעורב הופס מארץ הקודש: "שחקני UCLA הכפישו את שם ארה"ב" / מנחם לס

 

 

1."שחקני UCLA טינפו, העכירו, והשחיתו את שם ארה"ב בסין" – ביל וולטון

"בזמני זה אפילו לא היה עולה כרעיון במוחם של שחקני קבוצתי המייצגת את ארה"ב לבוא לארץ זרה – במקרה הזה סין – ולבייש את שם המדינה והאוניברסיטה בגניבת משקפי שמש מחנות מתנות"

זה קרה בסין לפני משחק הפתיחה נגד ג'ורג'יה טק (אותו UCLA ניצחה 63-60). שלושה שחקנים נתפסו ונאסרו. אני, כאמריקאי, מרגיש בוש וניכלם. והעובדה  שזה נעשה ע"י שחקני UCLA – אוניברסיטת הכדורסל המפוארת מכולן –  שג'ון וודן פיתח והעלה לרמות שקשה להאמין שניתן להגיע אליהן, ויותר מזה – עשה משחקניהם דמויות שניתן להאדיר ולרומם ולהשתמש בהם כדוגמה לדורות הצעירים. את שמותם אין צורך להזכיר. הם המי ומה של היסטוריית הכדורסל.

למזלם סין לא חפצה להתחיל מלחמת עולם נגד ארה"ב – היא משאירה את התענוג לצפון קוריאה, ובכלל הנשיא טראמפ נמצא בסביבה – אז הם לא עשו מזה ביג דיל מיוחד ופסק הדין היה מאסר בית (house arrest ) בבית המלון, והם כנראה ייאלצו להישאר שבוע נוסף בסין ולא לחזור הביתה עם הקבוצה. הסינים החליטו שאם האמריקאים לא יודעים לחנך את שחקני UCLA, הם יעשו זאת.

איזה EMBARRASSMENT ששלושה שחקני UCLA גרמו לשם הטוב של האמריקאים.

היש צורך להזכיר ש-LiAngelo Ball היה אחד מהשלושה?

האב מיד צילצל לאח המבוגר לונזו, ואמר לו ש"הכל בטיפול ואל תשים למה שקרה לליאנג'לו ותתרכז רק במשחקך הבא".

ביל וולטון לא הרגיש 'שהכל בטיפול' והחליט שהוא חייב לומר את דברו לשלישיית ה-UCLA'ניקים:  " I must apologized on behalf of  the entire human race" ("אני מתנצל בשם כל הגזע האנושי"). הוא הוסיף שזו "חרפה ובושה".

אני נמצא כאן בהוד השרון, אוכל גויאבות מהעץ שבחצר של בתי להנאתי, נהנה מהחיים, ופתאום בום, הידיעה הזאת מרצדת לנגד עיני וגורמת לי לרצות להקיא על המקום ולהתבייש שאני אמריקאי.

הלוואי והיו חוטפים איזה שתי שנות מאסר. זה היה מלמד אותם לקח.

 

2. שקטין א פול חוזר. הנה הראשון של העונה להנאתכם:

*

*

3. כתוצאה מהצלחתו של עמרי כספי בווריורס, הליגה הוציאה את וידיאו ההיילייט עליו משנת 2016

 *


*

4. קווין דוראנט: "חייבים לעצור מעט את ה-'SWAGGER' ("שוויצריות") של עמרי כספי!"

הגיעו ימים טובים. קווין דוראנט מתחיל לחשוש שעמרי כספי עומד לקחת את מקומו ככוכב האהוב של עיר המפרץ. אישיותו המדליקה והיוקדת, וחיוכו הרחב שכבש את כל המפרץ – ובנוסף לכל קליעתו המצויינת ומשחקו המלהיב, החלו להדאיג את קווין דוראנט שאמר – ספק בצחוק ספק ברצינות, אבל אין צחוק שלא כולל אי-שם קצת חששות ועימותים ש"חייבים לעשות משהו לעצור קצת את ה-SWAGGER של הכוכב הישראלי החדש.

עמרי ידע בדיוק כיצד להגיב על דברי דוראנט עם חיוכו הרחב, והשחקן שאהב לשמוע זאת יותר מכולם היה לא אחר מסטפן קרי…

ודבר נוסף שנראה לי ברור: הצעיר הזה שלנו נראה מתאים ביותר לשחק בקבוצה בה הוא משחק. הוא נראה בבית כאילו נולד שם. אין לעמרי אפילו את רגש הנחיתות הקטן ביותר לשחק בקבוצה הטובה ביותר בעולם. הוא עוד יהפוך לחלק הכרחי בהצלחתה!

*

*

5. ג'ו אמביד לדריימונד גרין: "I WILL KICK YOUR ASS"

למרות הסיפורים על השניים כאילו הם אמורים להטיח מלט, זפת, וקצת קקי לטעם טוב אחד על השני כשייפגשו, השניים דווקא די מסמפטים אחד את השני.

הם אפילו ניפגשו לדינר באחר מימי הקיץ הטרופים, לפי אמביד (revealed). גרין לא מאשר ולא מכחיש.

אמש, ב-3:30 בלילה השניים נפגשו בגולדן סטייט. מה יקרה איני יודע כי אני כותב ב-9 בערב לפני שאני משכיב את הנכדה רומי לישון עם סיפורי בברוטו מבת גלים.

אתמול אמביד אמר ל told Tim Bontemps of The Washington Post on Friday

“I mean, I saw Draymond this summer and I told him I was gonna kick his a–, so I can’t wait to play against him,” Embiid said. “I love the way he talks trash, and I feel like I’m kind of the same so it’s gonna be a fun battle, especially going against Steph, Klay, KD, I still haven’t played against them, so I’m excited.”

 

 לסיקסרס חסרה עוד שנה לגלח לגולדן סטייט את אתם יודעים מה, אבל ייתכן שכבר הערב הטראש טוק יהפוך את המשחק למשחק מערבי-מזרחי בעל אוטוריטה.

6. גם בצ'יינה יש אקשיון: סטפן מרבורי ופרדט:

*

 

7. מרכוס מוריס מהלל את בראד סטיבנס עם תאורו כ-"גורו"

 

 

 

כמובן שהעונה עדיין קצרה, אבל אין כל ספק שבוסטון סלטיקס – למרות הפציעות – היא הקבוצה המובילה במזרח והקבוצה הנראית החזקה ביותר מכולן. אמש מרכוס מוריס נתן את המחמאה הגדולה ביותר למאמן בראד סטיבנס כשכינה אותו "גורו". הוא אמר: הבנאדם מדבר אלינו בשקט, ללא כל התרגשות, והכל ברגיעה ומתינות נפש כאילו הוא מורה להיסטוריה של ימי הביניים ולא מאמן כדורסל ב-NBA. אני עדיין לא ראיתי שפיות כזאת מאף מאמן שאימן אותי. הוא שאנן, רגוע, לא מתרגש משום דבר, וההשפעה הזאת היא ממש השפעה של גורו הודי על שפוטיו".
*
הסלטיקס ניצחו את משחקם ה-11 הרצוף ביום ששי, 87-90 על שרלוט, והניצחון היה שוב תוצאה של מאמץ הגנתי מיוחד כשהם ממשיכים להרשות 94.0 נק' למשחק, הטוב ביותר ב-NBA.
*
מוריס מלא שבחים על סטיבנס בן ה-41, בס"ה בעונתו החמישית בליגה. גם  מה שקיירי אירוינג אמר (recent comments Kyrie Irving made) עליו הוא הוכחה לקבלתו של המאמן הצעיר ודי חסר ניסיון NBA ע"י שחקניו, ועל ההנאה שהם מביעים על לשחק תחתיו.

8. הווריורס עלולה לסיים העונה כקבוצת ההתקפה הטובה בהיסטוריה המודרנית

את השיאים של לפני איחוד ליגות ה-NBA וה-ABA כשהמשחק היה FREE FOR ALL עם חוסר הגנות קשה יהיה לשבור.

אבל אם נגדיר את האיחוד בין שתי הליגות כההתחלה של תקופה מודרנית, הרי שלווריורס השנה – אם תמשיך לשחק כפי שהיא משחקת – ישנו סיכוי לשבור שיאי התקפה על ימין ועל שמאל. ראשית ה-PPP שלהם כקבוצה (פוינטס פר פוזשיון) הוא 0.73 – שיהווה שיא חדש אם יישאר כשPOSSESION מוגדר:

POSS = FGA + 0.44*FTA + TOV
הם קולעים 119.1 נק' למשחק, 7.2 נק' יותר מהשנייה שהיא – SURPRISE! – ברוקלין נטס. בכל ההיסטוריה  רק 29 קבוצות קלעו יותר בממוצע, ואף אחת בהיסטוריה המודרנית, ואני מאמין שממוצע זה יגדל עם העונה.  האופנסיב רייטינג שלהם הוא 116.9 כשיוסטון מפגרת בהפרש גדול עם 111.6.

9. פול ג'ורג היחיד מלבד 'שלושת הגדולים' לקלוע מעל 40

ה-42 נק' שפול ג'ורג' קלע ביום ששי נגד הקליפרס היה ס"ה הראשון מלבד "השלישייה הגדולה" שדל ראסל ווסטברוק, קווין דוראנט, וג'יימס הארדן לקלוע מעל 40 במשחק עבור בת'אנדר של OKC!

10. הטוב והרע במשחקו של לונזו בול

הגיע הזמן לדין וחשבון על לונזו בול, שאחיו גנב משקפי שמש מחנות מתנות בסין, וזה רק להוסיף מעט שמן למדורה.

עד עתה העונה היתה STRUGGLE אחד גדול עבור לונזו, במיוחד בחצי ההתקפי. השחקן שאמרו שהוא יהיה הביאה השנייה של מג'יק ג'ונסון, ואם לא הוא אז לפחות ג'ייסון קיד, לא מראה בינתיים כל סימני 'ביאה' מהסוג המקווה.

האם הוא שחקן רע?

חס וחלילה. לא ולא. אבל אחרי שחזיתי בו בדי הרבה משחקים אני יודע את נקודותיו החזקות ונקודותיו החלשות, ויודע מה ניתן לשפר ומה לא.

מעלותיו

  1. יש לו IQ כדורסלני גבוה. הצעיר מבין את המשחק ומסוגל לנהל משחק של קבוצת NBA בכל הקשור להבנה וידע.

2. לונזו הוא פוינט גארד גבוה – אחד הגבוהים בליגה בתפקידו – ואתלט טוב. הוא מסוגל להתמודד על ריבאונדים (בעיקר בהגנה) עם גארדים וסמול פורוורדים.

3. למרות שישנה לו בעייה רצינית בקליעה שעוד מעט אדבר עליה, הוא מסוגל למלא את דף הסטטיסטיקה במספרים הנראיפם לא רעים לפוינט גארד (9 נק', 6 ריב', 7 אסיסטים למשחק).

4. ישנה לו יכולת טובה TO SET UP את חברי קבוצתו לזריקה. הוא מסוגל לראות את האדם הפתוח, ותנועתו בעלת הצעדים הגדולים מושכת אליו שחקנים ואז שחקני קבוצתו נשארים "פתוחים" די הרבה.

חסרונותיו

1. לונזו סובל מבעיית קואורדינציה יד-עין, וזו בעייה ניאורולוגית שניתן לשפרה רק במעט. ממוצעיו בינתיים הם 29% מהפראקט ו-22% מה-3. אילו לא קלע אחוז הגון מסליו מהתפרצויות לסל, ואז לייאפס, אחוזו היה קטן יותר.

2. ישנה לו צורת זריקה – פגומה מאד ביומכנית – שהיא מושרשת מגיל צעיר. יהיה קשה מאד עד בלתי אפשרי לשנות את זריקתו, עם סיכוי שכל ניסיון לשנותה יביא עמו ירידה גדולה יותר בדיוק זריקתו. הוא יישאר קלעי לא יעיל ולא טוב מהפרימטר משך כל קריירת הכדורסל שלו.

3. לונזו הוא שחקן הססן ולא אגרסיבי עם רגעי הירדמות. הוא לא 'פייטר', ונראה לי בעל אופי רך מאד. חוסר דינמיות וחוסר תוקפנות הוא עניין של אופי. לא תוכל להפוך טיפוס וותרן לאגרסור ומלחמתי. אלימות והסתערות הם לא חלק מה-DNA שלו.

4. בגלל "3" לונזו הוא לא שחקן WHO DRAWS FOULS. יש לו רק 1.7 נסיונות לזריקה מהקו למשחק וזה חסרון גדול מאד.

פסק הדין:

הוא לא הפוינט גארד שהלייקרס חשבו שהוא יהיה. הוא טוב מספיק להישאר בליגה, אבל לא הרבה יותר מזה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 91 תגובות

  1. מעורב לפרצוף. שיט מה הם חשבו? וכמה כבר עולה לשלם?
    דבר שני לונזו הרוקי הכי מאכזב לדעתי. יש כל הרבה העונה שדווקא נותנים ממוצעים יפים (הרבה בקבוצות לוטרי). ובגלל גודל הציפייה לכן האכזבה. אם לברון רוצה להגיע לשם? לא נראה לי הגיוני בסיטואציה הנוכחית הם הולכים לאכול הרבה חרא. (מה עוד שאם לברון מגיע אין שום ערך ליכולת ניהול המשחק (עלק) של לונזו

  2. תודה רבה מנחם
    לגביי ההתקפה של גולדן סטייט
    הם מציגים כדורסל פסיכי מזה 4 עונות ברציפות
    האופנסיב רייטינג הגבוה ביותר בכל הזמנים שייך לליקרס 1987 115.6
    גולדן סטייט השוו את הנתון בעונה שעברה ( הייתה להם ירידה ב 2-3 משחקים אחרונים )
    כשמסתכלים על תקופה של 3-4 שנים הנתונים מוכחים שגולדן סטייט היא קבוצת העונה הרגילה הטובה בהיסטוריה של הליגה

    1. כמות הכוכבים שעברו באוקלהומה בזמן הקצר שהיא קיימת היא פשוט מטורפת.
      אשכרה יש מצב שיעברו בה 6 הול אופ פיימרים בשיאם (טוב מלו זה כבר טיפה אחרי אבל לא גמור) ב 10 שנים. אין דברים כאלה.

        1. נכון, ספרתי את ווסטברוק פעמיים כנראה. עדיין מטורף. ליוסטון מאז עידן אולג'ואן היו שניים וגם הם לא הפסיקו להיפצע.

      1. ניב, אפלטון צחקתי חודש מ"הפויקה של המכשפות של הספרס"
        תיאור קורע ומדהים שלך
        הרבה תודה על התגובות והכתבות המופלאות שלך.
        בהצלחה גם בעסק החדש ובכלל.

  3. תודה מנחם, מעורב נהדר. כל הקטע עם דיאנג׳לו בול עדיין נשמע לי הזוי ואני לא יודע אם להאמין לזה עד שלא יהיו עוד פרטים והוכחות.
    בראד סטיבנס באמת מאמן אדיר. יצא לי לדבר איתו אתמול ואין ספק שהוא בנאדם מאוד מאוד נחמד ושליו.

    1. עידן, אתה מביא כבוד גדול לאתר. בקרוב נארגן התרמה לעזורלך מעט עם ההוצאות שלך לנסיעות למשחקים, מלון, וכו'

  4. מעורב מופלא ונהדר.
    האהבה של מנחם ושלכם יצרה אתר מדהים.
    בדיור מה שאני חושב על בראד סטיבנס המופלא.
    כשאנחנו רגועים וצנועים המערכת האלוהית יכולה להכנס
    ולקחת את המושכות על החיים והחיים נהדרים,
    זה מה שקורה למאמן בוסטון והרי התוצאות המופלאות.

  5. סטיבנס רגוע וצנוע ולא מאפשר לאגו להוביל כמו אצל רב האנשים
    האגו האויב הגדול של האדם.
    והנה ללא 3 כוכבים בראד ממשיך לחזק את בוסטון
    בהתמדה של שנים ועבודה קשה.
    איני אוהד בוסטון וגם לא נגד אך בהחלט אוהב את המאמן
    ומאחל לו בהצלחה,
    גם ללייקרס אחרי שנים מאחל הצלחה כי נראה שהשחקנים
    שם קצת פחות חושבים על תוצאות אישיות אלא קבוצתיות.
    זה המפתח להצלחה.

  6. מעורב נהדר. בלי להכנס לבלאגן היח"צ התורן של משפחת בול (דרך אגב, אופתע אם. הם ישארו בקבוצה לאחר המקרה), שווה להתייחס ללונזו. לוקח לרכזים זמן ללמוד את הקליעה בליגה וגם בלי הקליעה הוא לא רע בכלל. מאמין שיוכל להגיע לאחוז סביר כלשהו בעונה שרק התחילה או בעתיד. יש לו פוטנציאל לא מבוטל עדיין. מה שכן, אני רוצה לראות אותו חודר לטבעת יותר.

    ראיתי איפשהו שלווריורס היה את הלוח הכי קשה עד עכשיו לפי ה-bpi של אי אס פי אן ונשאר להם הלוח הקל ביותר בהשוואה לשאר קבוצות הליגה. זה מרמז שהם יכולים לנפץ את השיא של הדירוג ההתקפי ולהגיע למאזן מרשים השנה. מעל 65 ניצחונות בהחלט ריאלי, אני עדיין מאמין שיעשו 70

    1. כשהזריקה של לונזו תשתפר למקום בינוני עד סביר גם החדירה תבוא , אני חושב שאחת הנקודות החזקות אצלו זה הדריבל וממה שאני צופה הוא גם ייתן הייד פייקס לא רעים בכלל , העניין הוא שעכשיו עם זריקה מזוויעה כזו קל מאוד לשמור עליו

  7. שאלה להאסטבן. למה אתה כותב עשר תגובות במקום אחת ארוכה יא זאלמה???אוהב אותך האסטבן חולה לך על התחת

  8. אנצל את הקליעה הגרועה והזריקה המשונה של לונזו בול כדי לשאול שאלה כללית יותר (זכור לי שאיפשהו ענו לי עליה, אבל for the life of me אני לא מצליח למצוא):
    האם באמת יש רק טכניקת קליעה אחת שהיא הכי טובה וכולם צריכים להשתדל להגיע הכי קרוב אליה? או שיש אפשרות להגיע לתוצאות טובות עם קליעות "משונות" שכאלו?

      1. ממייקל אדמס ועד שון מריון הודף כדור הברזל, דרך הדחיפה המוזרה הזו של ליאנדרו ברבוסה וזריקת כל גף לכיוון אחר שרג'י מילר עשה, יש שחקנים שידעו לקלוע בזריקות שונות ועד מכוערות.
        אבל גם זה לא אומר כלום. אם מוצאים שחקנים שיודעים לקלוע, ואז מאמנים אותם לעשות את "הטכניקה המושלמת", אז בבירור הטכניקה הזו תחשב הכי טובה – מלמדים את ההכי טובים מגיל צעיר לזרוק בדרך אחת. זו הוכחה שמגשימה את עצמה. ואז אלו שזורקים בדרך אחרת הם אלו שלמדו לקלוע בגיל מאוחר יותר, שבו סטטיסטית יש פחות סיכוי שיהפכו לקלעי עילית.
        אז השאלה שלי היא אם אפשר להתעלם מהגורם החברתי הזה – יש באמת טכניקה אחת מושלמת לכולם?

        1. אוקיי שון מריון וברבוסה לא קלעים טובים.
          הם סבירים.
          ולא אי אפשר ללמד את כולם את אותה זריקה.
          כמו שאי אפשר ללמד את כולם להכות פורנהד כמו נדאל..,
          כן אפשר לתקן אבל עד גבול מסוים. הזריקה של לונזו דפוקה כי יש לו קשרים נוירונים ביו מכניים ואנטומיים דפוקים עוד מלידה.
          זאת לא אשמתו.

          1. הנטייה שלי היא לחשוב כמוך. אבל אולי יש משהו במה שאומרים. תנועת קליעה, שאולי לא כולם יכולים להגיע אליה, אבל נותנת את הסיכוי הטוב ביותר לקלוע. מצד שני, ריק בארי ודון נלסון (שפיתח מהקו את טכניקת Hidden Stork, Crouching Dragon Ball Z) היו קלעים די טובים. אז אולי צריך לדעת מה מתאים לכל אדם. ואם כך, אז איך עושים את זה?
            לונזו והקשרים הביו מכניים האנטומיים עצביים שלו (😀) הוא רק הטריגר. כולם רצים לתקן לו את הזריקה, בזמן שבאדי הילד פתח את העונה הראשונה שלו בליגה זוועתי לא פחות (14/59 ל-11 המשחקים הראשונים) ורק טענו כלפיו שאין לו סיכוי להצליח ב-NBA (רגע… זה לא יותר טוב…) לפני שהוא התפשר על 39% מה-3.

          2. בפודקאסט של bballbreakdown הוא מדבר כמעט בכל תוכנית על מכניקת זריקה של שחקן כזה או אחר, אולי יעניין אותך.
            ברמת העיקרון, הטענה שם יש שיטה לשאוף אליה, אבל אם משהו עובד אין סיבה להתערב יותר מדי וגם אם לא עובד הולכים על 2-3 אלמנטים מרכזיים לשפר וזהו כדי לא לגרום לשחקן לחשוב יותר מדי תוך כדי.
            היה מעניין לשמוע שחלק מהעצמאות שנותנים לשחקנים זה שמאמנים חיצוניים יכולים לבוא ולעבוד איתם במסגרת האימון של הקבוצה, כמעט כל שחקן עובד עם מאמן קליעה, ציטטו שם את דאדלי שאמר את זה הכי פשוט, תשפר ב-3% את הקליעה וזה נותן לך עוד כמה מיליונים בחוזה.
            דרך אגב, את בול קצת קטלו שם, אמרו שהוא תורם בהרבה אספקטים ויש לו סיכוי לממש את הפוטנציאל אבל שהמספרים שלו בהתקפה הם ברמת אנתוני בנט, בול (לפני המשחק היום) עם אחוז קליעה אפקטיבי הכי גרוע מהשחקנים שזרקו מעל 100 זריקות.

    1. ישנם כמה חוקים ביומכניים שאין עליהם ויכוח. למשל, הכדור 'הבטוח' ביותר הוא זה שהולך ב-SUMMATION OF FORCES הכי ישר מהיד אל הסל. ז"א ללא תנועות 'צדדיות'. או להקטין עד כמה שיותר את ה-DOE (DEGREE OF ERROR) שבזריקה הוא למעשה עבודת המפרקים השונים. אצל אלונזו ישנן סטיות גם בזה וגם בזה. ישנה לו לדעתי גם בעייה ניאורולוגית במוטור אריה אוף דה בריין השולח ACTION POTENTIAL חזק מדי או חלש מדי לשרירים. הבעייה הניאורולוגית הוא מולדת ולא ידוע לי שהיא ניתנת לתיקון.

    2. יישנם כמה חוקים ביומכניים שאין עליהם ויכוח. למשל, הכדור 'הבטוח' ביותר הוא זה שהולך ב-SUMMATION OF FORCES הכי ישר מהיד אל הסל. ז"א ללא תנועות 'צדדיות'. או להקטין עד כמה שיותר את ה-DOE (DEGREE OF ERROR) שבזריקה הוא למעשה עבודת המפרקים השונים. אצל אלונזו ישנן סטיות גם בזה וגם בזה. ישנה לו לדעתי גם בעייה ניאורולוגית במוטור אריה אוף דה בריין השולח ACTION POTENTIAL חזק מדי או חלש מדי לשרירים. הבעייה הניאורולוגית הוא מולדת ולא ידוע לי שהיא ניתנת לתיקון.

    3. אתה צודק.
      ראשית, הגוף של השחקנים שונה מאיש לאיש מה שמחייב סדרת תנועות אחרת, גם אם במקצת.
      בנוסף, אנחנו התקבענו על סגנון אחד או שניים בעוד שיש עקרונית אינסוף דרכים לשחרר את הכדור – אף אחד לא הוכיח מה יותר נכון ולאיזו סיטואציה בדיוק

  9. 82/203 – 40.4%
    80/194 – 41.2%
    44/108 – 40.7%

    אם אתם תוהים מה הם המספרים האלו, אלה נתוני קליעה מ3.
    דוראנט
    לונזו בול
    גיימס הארדן (שנה ראשונה).

    http://i.imgur.com/yus4dsT.png

    התמונה היא בעצם השוט צ'ארט של לונזו, מהשדה לונזו צלף בדיוק של 55.1%

    האם אני טוען שלונזו צלף? ממש לא, הזריקה שלו היא בעייתית, מאחר ומחצי מרחק הוא לא יכול לזרוק בתנועה ימינה, מה שעושה את השמירה עליו פשוטה יותר.
    יחד עם זאת, עקב הנתונים המוזכרים לעיל, אני חושב שמאוד אפשרי שהקליעה תתחיל להיכנס יותר.

    לונזו בכל זאת בן אדם, הוא ניראה לחוץ אף על פי שהוא כביכול מנסה להיות אדיש.

    בנוסף, הוא חגג 20 לפני מספר שבועות, ובכל זאת, ההגנה (מלבד זה שהורגים אותו בפיק אנד רול) , האסיסטים, האיבודים והריבאונדים, ללא ספק מרשים.

    כמו שהספידו את אינגראם שנה שעברה, נצטרך לחכות ולראות, אני אישית כאוהד לא אובייקטיבי, מלא אמונה.

    1. האחוזים מהמכללות כן?
      חייב לציין שהבעייה העיקרית בזריקה לדעתי היא האיטיות שלה והשחרור הנמוך. באחד המעורבים בעבר מנחם הביא ציטוט של שחקן בליגה "הוא לא יוכל לשחרר את הזריקה הזו עם קוואי לנארד שומר עליו".
      אני מניח שהאחוזים יעלו וישתפרו (בטח אחרי המשחק היום) אבל עם הזריקה הזו הוא אף פעם לא יהיה קלעי יותר מבינוני מבחוץ

  10. תודה רבה מנחם, תהנה מהביקור.
    אני חושב שלונזו פשוט נכנס לחוסר ביטחון מנטלי בקליעה, ושזה זמני.
    הוא יקלע סביר+ במשך העונה. הוא כבר הוכיח שהןא יכול לקבור את הזריקה המכוערת שלו יפה מאוד במכללות.
    בטוח שאין לו בעיה נוירולוגית וקורדינציה, הוא מוסר בחסד וזה גם קורדינציית עין-יד.
    פשוט איבד את הביטחון בזריקה ולאחר תקופת הסתגלות יראה לכולם את יכולתו האמיתית.

    1. אפילו קואורדינציה היא יכולת ספציפית. הוא יכול להיות בעל קואורדינציה מופתית במסירה שבזריקה לסל היא משתנה לגרועה. נכדתי דריה היא רקדנית ומתעמלת שהיתה יכולה להגיע לרמה גבוהה מאד אם לא היתה מפסיקה בגיל 17, אבל במשחקי כדור היא ממש אנטי. הנכדה השנייה אמי היא שחקנית כדורסל וכדורגל טובה מאד (משחקת בקבוצות בהוד השרון, ובספורטן משחקת עם הבנים) אבל אין לה כל יכולת בריקוד. משהו לא עובד לה עם הקצב.
      ישנם שחקני כדורסל נפלאים שבגולף נראים מגוחכים (צ'ארלס בארקלי למשל).

  11. כל הכבוד על המעורב הפיקנטי.
    בראד סטיבנס בדרך נכונה להצטרף לרשימת המאמנים הגדולים בליגה.
    לגבי לונזו בול, 12 משחקים הם מעט מידי על מנת לחרוץ את עתידו הליגה, מי חשב אחרי 12 משחקים של סטף לאן הוא יתפתח?
    דרך אגב אם אני לא טועה, מאג'יק בשנתו הראשונה לא היה מסוגל לקלוע מבחוץ, היתה לו זריקה נוראה שעם השנים השתפרה פלאים.
    עוד שחקנים ששפרו את הזריקה שלהם לאחר גיל 20 : קוואי ליאונרד, דומיניק ווילקינס, ווינס קרטר ואני מעיז לצרף גם את לברון לרשימה. אז למה לא לונזו ?

    1. איזה מאמנים, מלבד פופ וקר (שהוא עדיין צעיר, אבל עם קילומטראז׳..) הם מאמנים גדולים?
      ריברס? לא.
      ת׳יבודו? לא באמת (גמר מזרח אחד, פציעות).
      ספולסטרה? פה זה מעניין, כי יש לו 2 אליפויות, ארבעה גמרים ומאז שלברון עזב יש היטענו שהוא מוציא מים מהסלע. אבללל – אני טוען שארבעת נגמרים זה לברון בשיאו ושלמען האמת, הוא לא באמת כזה טוב מאז שלברון עזב – פלייאוף אחד בשלוש שנים עם ממוצע משכורות טופ 5 בליגה
      קרלייל – היה, כבר לא רלוונטי.
      כל מיני ברוקסים ודונובנים – נהה.
      דאנטוני אדיר לעונה הרגילה ומקורי, אך לא סוחב מים, או לגמר הליגה.
      יש את הנחמד ההוא של ממפיס, שמוציא מהקבוצה את המקסימום – מאידך המקסימום נמוך.
      אני לא חושב שמוגזם לומר שסטיבנס טופ- 4/5

  12. אמביד וגרין הם חברים וביחסים טובים , בדיוק כמו שאמביד אמר לפני המשחק נגד דאלאס שהוא הולך להטביע לנרלנס נואל על הראש ונואל הוא אחד החברים הכי טובים שלו ,זה נעשה בבדיחות הדעת.
    בלי קשר אמביד צריך להפסיק להתראיין ולשים את התחת שלו בג'ים כי הוא משחק איום ונורא , הוא לא בכושר משחק ומתעייף מהר,הוא מאבד יותר מדי כדורים ולוקח יותר מדי סריקות מבחוץ , הוא משחק הגנה רעה ועושה המון טעויות , אמביד הוא ההבדל בין מאזן 8-4 למאזן 6-6

    לא מבין למה מנחם מתבייש שהוא אמריקאי בגלל ש-שלושה טינאייג'רס ניסו לעשות שופיליפטינג , זה קורה כל יום בכל מקום בעולם , הם לא ניסו לרצוח מישהו,בסך הכל ניסו לגנוב משקפיים.

    אני אמריקאי וזה ממש לא מזיז לי ולא מעניין אותי

  13. מנחם הבאת פה מנה גדושה. לונזו עד כה סופר מאכזב לדעתי, ממש לא בכיוון להיות רוקי העונה. הקטע עם אח שלו בכלל, לא ברור, מה אתה גונב יא חתיכת ילד טיפש?מקווה שישב שם כמה חודשים טובים, אולי יכניס לו שכל לראש.

    1. למה? כל בן אדם מהרחוב מקבל קנס ונזיפה.
      הוא ניסה לגנוב משקפיים , מעשה שכמעט כל טינאייג'ר עושה בצורה זו או אחרת.
      למה החברה מ UCLA צריכים לשבת בכלא?

  14. הזריקה הכי בטוחה נגד חסימה היא וו (הוק שוט) תוך קפיצת נפילה לכיוון היד הזורקת. הבעיה שצריך להתאמן הרבה, ואת זה עצלני הNBA מסרבים לעשות, ליגה של חובבנים בטלנים.

  15. הארדן עם לפחות 6 שלשות בכל אחד מחמשת המשחקים האחרונים שלו. אף אחד לא עשה רצף כזה אף פעם.

    עם כל הכבוד ליאניס במידה והעונה מסתיימת מחר הארדן הוא ה-mvp ובפער.

      1. אני חושב שבשלב מסוים לא תהיה להם ברירה. אם הכושר של נובמבר נמשך גם בהמשך העונה והרוקטס נשארים בצמרת הגבוהה של המערב באיזשהו שלב הוא חייב לקבל את זה

        1. ראיתי תמונות שלו בלי זקן. לא בטוח שזה יעזור.
          ולגבי העומס עליו לגמרי נכון, למרות שבצורה מפתיעה זו כמות הדקות הכי נמוכה ששיחק מאז שהגיע לרוקטס.

          1. עוד שבוע לסחוב ואז תתחיל העונה באמת. פול שם בדיוק בשביל הפלייאוף. רק יש לנו איזה 60 משחקים לראות באיזו צורה זה יקרה.
            אני יותר מודאג מהעומס על גורדון מאשר על הארדן

      2. אם הארדן ימשיך ככה, ולברון ימשיך במוד נינוח, KD וקרי מקזזים איש את רעהו – הוא יקבל MVP. רק קוואי יסכן אותו כי הוא יחזור עם מוטיבציה ואחרי שנח יחסית הרבה.

    1. הארדן באמת מקווה שהעונה תיגמר מחר כחי עם העומס שנופל עליו הוא שוב פעם יגיע בלי טיפת אנרגיה לפלייאוף. ביוסטון צריכים לקוות שכריס פול יחזור כמה שיותר מהר.

  16. ביל וולטון, ותעיד על כך ה T שירט ה ג'רי גרסיה שלו
    הוא DEADHEAD היפי מסטול פליט סיקסטיז.

    וכידוע הסיקסטיז… בטל בשישים..

    אני בעצמי גונב לעיתים, בעיקר ספרי שירה מדוכני שבוע הספר, ומאוניברסיטאות עם סלידה לאוטודידקטים שמחפפים גם בלימודי האוטודידקטיות שלהם… כי איך אמר איינשטיין :
    "Imagination is more important than knowledge"

    (לאחת מהן הרמתי את "כל כתביי דוד אבידן")

    ביום יום זה מתבטא בעיקר בלילות, בסניפיי AM/PM בין מדפיי המשקאות. לוקח/שותה/מחזיר למדף ריק. ככה יש לי אנרגיות כשאני חוזר הביתה לגנוב לינקים לאולמות ה NBA מתחת לאף של סילבר ולפגוע לו במותג (זו הסיבה היחידה שאני עושה זאת, ככה שבהזדמנות זו אני רוצה לומר לכולם שבאמת אין צורך להודות לי, ברגע שאתם לוחצים קליק אתם עוזרים לי במלחמה נגד ה ZYD והמערכת.)

    ככה שבעקרון אין לי שום בעיה עם גניבות, למעט זהויות אינטרנטיות..

          1. זה היינו הך.

            כל אוטודידקט שיגיד לך אחרת הוא אוטושקרן או אוטוגלידה.

            ואני אומר לך את זה בתור אוטודידקטשקרןגלידה.

            *מנדרינות אני גונב מהשוק.

          2. פרי הדעת קצת יותר קשה לגנוב, למה המחיר הסיטונאי שלו עלה באיזה 12 ש" לקילו עקב נזקיי ה קרה בערבה, מספיק שהמשאית שיווק תתקע לך בעליה של מצפה ב6 בבוקר (ליד מלון בראשית) והמחיר מטפס כמו שהיית רוצה שהמשאית תטפס את העליה, לפני שויקי כנפו (תושבת מצפה רמון) תפשוט עליה, לכן הבאסטיונרים שמים אותו ב בק סטייג', מאחורי הוילון חרוזים.

          3. אוהב אותך הממזר קרעת אותי מצחוק ומתחכום
            אוהב אתך באמת (בקרוב אסביר והוכיח לך)
            אוהב את גילרי אפלטון עגל דובי ואחרים שמעשירים
            את האתר כמו הממזר, הרשימה ארוכה.
            🙂 בהצלחה לכולם

      1. אתה רק דברים רעים חושב עלי. קצת אמון ואמונה.

        אתה מכיר אותי אחד עם נימוסים ?!

        אם היה לי מניות בפורנו, הייתי כבר נותן לך לינק ישיר, בלי ללכת סחורסחור ולהשתמש בפרצוף היפה של עומרי כספי כ אצטלה.

        1. למה ככה? רק אתמול קראתי לך ממזר קדוש והיום הצהרתי את אהבתי בציבור. אם היית מבין כמה רמת הציפיות שלי מבני אנוש נמוכה כדי שאני אחשוב דברים רעים על מישהו הוא צריך להיות יוצא דופן ברשעותו.

  17. א. מעורב נהדר, תודה רבה.

    ב. ביל וולטון הוא סמן שמאלי/ מוסרי של הליגה הזאת כבר משנות ה – 70. מי שלא התבייש בדעות הפוליטיות שלו כשהיה שחקן. מי שתמיד לא פחד להיכנס חזיתית ולהתעמת מול שאק או בכל אחד חזק תקשורתית או פיזית.
    הבן לא עושה חשבון וזה נהדר בעיני.
    בעולם שמלא ביטן ואמסלמים ובולים, זה מצויין שיש מי שמציב אותם במקום הנכון.

    ג. פסטיבל כספי מבאס אותי ועושה אותי עצוב. דווקא מתוך הערכה עמוקה מאד לאיש וליכולות שלו.
    כספי הוא הכדורסלן הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים.
    הספורטאי הישראלי הטוב ביותר בעשור האחרון, מי שמשחק בליגה הטובה בעולם כבר שנה 9. הישג מדהים.
    ובכל זאת, מבלי לסתור שום דבר ממה שכתבתי למעלה, צריך להבין את הפרספקטיבה. הוא שחקן שיושב על חוזה מינימום שמשחק 10 דקות במשחק וקולע 5 נקודות
    לאמריקאים יש תכונה שהם יודעים לומר FUCK YOU באופן כל מנומס, מלא סופרלטיבים, שאתה אשכרה עוד יכול להאמין להם. חבל.

    ד. אז מסתבר שמארברי עוד חי ועושה חייל בסין. כמה מתאים. סין, שם כל זהבי מלך מסתתרים כל הבוזרים, הג'וש סמיתים וכל מי שרוצה לשחק כמו בשכונה, אבל להרוויח כמו ב- NBA.
    אחד המסקרנים ביותר מהרשימה הנ"ל הוא ג'ימר פרדט.
    ג'ימר היה שחקן קולג'ים אגדי. בעל סט של יכולות התקפיות נדיר שעומד בשורה אחת עם שחקנים כמו ג'י ג'י רדיק או קייל קורבר.
    בניגוד לשניהם, יש לו את סגנונות המשחק השערורייתים ביותר שאני מכיר. העובדה שאין לו טיפונת של אתלטיות מצד אחד ומצד שני יכולת הדיוק שלו מרחוק היא אבסולוטית, עושה את המשחק שלו מתסכל מאד.

    אבל אם יש דבר אחד שג'ימר היה עוד יותר שערוריתי בו זה הגנה. כנראה סיפרו שכדורסל זה כמו פוטבול. יש קבוצת התקפה וקבוצת הגנה, אבל מסתבר שאף אחד לא עדכן אותו לגבי השינוי בחוקה.
    בשביל שחקן כזה, סין זה המקום: הנה כמה מהמהלכים של השחקן הסופר מעניין הזה:
    משחק ה- 73 נקודות בסין:
    https://www.youtube.com/watch?v=pGQtLav9KYM

    המשחקים הטובים שלו בקולג':
    https://www.youtube.com/watch?v=BGxu3sDdMN0

  18. בהקשר ללוואר בול וילדיו המוכשרים, חשוב לציין שהאב עם עוד כמה הורים ליוו את UCLA במסע לסין ואף שהו באותו בית מלון עם הקבוצה. יעני כול זאת נעשה תחת עינו הפקוחה של האב. לגבי כול המקטרגים על לונזו בול, הייתם צריכים להתאפק עוד כמה שעות כי הילד השיג את הטריפל דאבל הראשון שלו הלילה בהפסד הלייקרס למילווקי. יחד עם זאת אני מסכים עם הרוב שכרגע ניראה שלונזו בול הוא overrated.

    1. אתה טועה לאוואר קיבל את הידיעה כשיצא מבית חולים עם אשתו המשותקת שקיבלה שבץ לא מזמן ונסע לסין רק כמה ימים אחרכך עם הבן הקטן.

  19. תודה על המעורב!!

    אני חושב בדומה לאשך שזה הרבה עניין של ביטחון! הוא יודע שיש לו זריקה בעייתית ושהשומרים שלו יודעים זאת וגם התקשורת יודעת את זה וזה מפעיל הרבה לחץ על הזריקה.. זון של קליעות נובע בדרך כלל לא ממזל או יום מסוים אלא ביטחון בזריקה ובשחרור הכדור. אני מאמין שהוא ישפר את זה!! זו גם הסיבה שלפעמים הוא נראה אדיש למשחק כמו שכתבת מנחם, הוא עדיין צעיר וחסר ביטחון וכמה שאבא שלו ידבר זה לא ישפר את זה מלבד ניסיון.

    לגבי ניהול משחק הוא באמת מעולה!! מוסר לזריקות קלות, רואה את המגרש לחלוטין, הוא יצירתי והוא בעיקר חושב על הסביבה לפני על עצמו.

    הוא יהיה מצוין!
    מעבר לזה שהיום הוא רשם את הטריפל דאבל הכי צעיר אי פעם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט