אירועי דיומא – 12.11.2017

כדורגל / שגיא נאור

פלייאוף עליה לגביע העולמי – אירופה

21:45 יוון – קרואטיה

4-1 מהמשחק הראשון אמור להיות מקדמה מספיק גדולה עבור הקרואטים כדי לעבור את המשוכה היוונית. המשחק הראשון הוכיח שפערי הרמות בין שתי הנבחרות באמת גדולים והיוונים נפלו דווקא בנקודות החוזק שלהם – משחק ההגנה. 2 טעויות קריטיות בשער הראשון והרביעי הפכו את הגומלין למשימה כמעט בלתי אפשרית. התסריט היחיד שאני יכול לחשוב עליו בו היוונים מנצחים 3-0 ועולים הוא במקרה של הרחקה מוקדמת של אחד השחקנים הקרואטים או עם שער מוקדם יווני שיכניס את הקהל לאקסטזה ויתן אמונה לחניכים של סקיבה שאולי זה אפשרי.

21:45 שוויץ – צפון אירלנד

במשחק הראשון בבלפאסט הצפון אירים קופחו קשות בגלל שריקה לפנדל שלא היה אחרי בעיטה של שאקירי ובזה התעסקה רוב התקשורת. מי שצפה במשחק לא יכול  היה שלא לראות את השליטה השוויצרית על הדשא. אני בטוח שהצפון אירים לא ירימו ידיים ויגיעו להילחם על הכרטיס אבל הפערים משמעותיים מדי וקשה לי לראות איך בסוף הערב הנבחרת באדום לבן לא חוגגת עלייה למונדיאל

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 6

19:30: הפועל אילת – בני הרצליה (ספורט 5) – שתי הקבוצות שייפגשו הלילה בעיר הדרומית ביותר בישראל מגיעות אל המשחק כמאכזבות העונתיות עם מאזן של 4-1. עם במקרה של אילת, יש עוד כמה תירוצים בשרוול (לוח משחקים שכלל את כל חמשת הקבוצות שמדורגות כרגע במקום הראשון – מכבי ת"א, הפועל ירושלים, הפועל ת"א, נהריה וחולון) במקרה של בני הרצליה לא ברור מה המקור לנפילת המתח שפוגעת בקבוצה גם באירופה (תבוסה ביתית ב-25 הפרש לאלופת הונגריה בשבוע שעבר). אילת תעלה עם הזר החדש דמיון ג'ונס ואילו הרצליה תעלה בלי חליל קאניסביץ' ששוחרר.

מה שבטוח שהערב אחת מהן תצא מנצחת ותקווה לצאת לדרך חדשה בעקבות כך. האמת? יש סיכוי טוב שגם המפסידה תצא לדרך חדשה שכן לא בטוח שהמאמן של הקבוצה המפסידה ימשיך בתפקידו… ועוד דבר אחד בטוח: יהיה חם באילת. אם צריך להמר אני אלך על הרצליה, קבוצה שהשחקנים בה יותר מחויבים למאמן.

21:00: הפועל חולון – מכבי ראשון לציון (5 +) – שתי הקבוצות נמצאות יחד במרכז הטבלה עם מאזן של שלושה ניצחונות ושני הפסדים. במקרה של ראשון לציון זה קורה עם הפסד במשחק הראשון והאחרון שלה (לירושלים ולמכבי ת"א החזקות), במקרה של חולוניה זה קורה עם שני הפסדים בפתיחה ושלושה ניצחונות אחריהם. בכלל, חולוניה במגמת שיפור אחרי ניצחון ראשון באירופה אבל חסרונו של טו הולוואי (עדיין לא נמצא לו מחליף) יכול להעיב על הקבוצה. עוד חשוב לציין לטובה את גלן רייס ג'וניור שבשני המשחקים שלו בחולוניה נראה מצוין ויקווה להמשיך את המומנטום גם מול ראשון הלא קלה. לדעתי, הקבוצה הביתית תנצח.

טניס / מתן גילור

טורניר לונדון (1500)

טורניר סוף השנה של 8 המדורגים הבכירים הכשירים (יש החרגות לא רלוונטיות לשנה הנוכחית).

הטניסאים מתחלקים לשני בתים כשהמדורגים 1 ו-2 בבתים שונים, 3 ו-4 בבתים שונים וכן הלאה.

בשלב הבתים כל טניסאי משחק נגד השאר, קרי 3 משחקים, ושני הראשונים עולים לשלב חצי הגמר, בהצלבה, כלומר מקום ראשון בבית A נגד מקום שני בבית B ולהפך. שימו לב שמבקרה של שוויון במאזן המשחקים הולכים למאזן המערכות.

הבתים מחולקים באופן הבא:

בית A: רפאל נדאל(1), דומיניק ט'יים(4), גריגור דימיטרוב(6), דויד גופן(7).

בית B: רוג'ר פדרר(2), אלכסנדר זוורב(3), מארין צ'יליץ'(5), ג'יק סוק(8).

היום יתקיים מחזור המשחקים הראשון בבית B.

16:00 רוג'ר פדרר-ג'יק סוק (ספורט 1). פדרר חוזר אחרי הזכייה בבאזל והויתור על ההשתתפות בפריז. בתווך, ניצח את אנדי מארי במשחק ראווה בסקוטלנד. סוק מגיע בשיא הקריירה מבחינתו, כשזכה בפריז – המאסטרס הראשון שלו, וכך הבטיח את מקומו על הבאזר. על הנייר פדרר עדיף משמעותית, אבל אם יש זמן טוב להפתיע אותו מבחינת סוק הוא ישר כשהוא קם מהספה.

22:00 אלכסנדר זוורב-מארין צ'יליץ' (ספורט 1). משחק פתוח לחלוטין בין שני מגישים נהדרים שמייצרים עצמות מדהימות ויודעים גם להביא הרבה מעבר לכך. זוורב אמנם בעונת פריצה ומציג ידי טניס איכותיות, אבל ההתרגשות מהופעה ראשונה במעמד יכולה להכריע את ההתמודדות.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי סאו פאולו

ברכות ללואיס המילטון, שהבטיח במירוץ הקודם במקסיקו את הזכייה באליפות. הבריטי אמנם הגיע תשיעי במירוץ (שבו זכה מקס ורסטאפן ההולנדי), אך הפער הגדול שצבר, בנוסף לעובדה שסבסטיאן פטל הגיע רביעי, הבטיחו להמילטון את האליפות. המירוץ היום בסאו פאולו הוא האחד שלפני האחרון לעונת 2017, ומן הסתם יהיה לפרוטוקול בכל הקשור לזכייה באליפות. שידור בספורט 5 לייב ב-21:00.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר אלוף האלופים – הגמר 

15:00, 21:00: רוני אסליבן-שון מרפי

חצי הגמר השני אתמול בין לוקה ברסל לשון מרפי היה מרתק למדי. הבלגי הצעיר היה ביתרון 4:2 ובדרכו לנצח במשחק, אלא שאז הקוסם מרפי שלף מספר טריקים מהשרוול על מנת לזכות בארבעה פריימים רצופים ולעלות לגמר. הניצחון של מרפי היווה נקמה מסויימת על ההפסד לאותו ברסל בגמר אליפות סין לפני מספר חודשים. ברסל נשאר עם המחמאות, ועם ציפייה לעתיד מזהיר בענף.

חצי הגמר היה המשחק הקשה ביותר שהיה למרפי עד כה. אלא שבגמר הוא צפוי ליריב הקשה ביותר שהיה יכול לקבל – רוני אוסליבן. לא רק שמדובר אולי בשחקן הטוב ביותר בכל הזמנים, אלא שהרוקט בעיקר אוהב את הטורניר הזה – בכל ארבע הפעמים שהשתתף, הוא הגיע לגמר, כאשר זכה פעמיים והפסיד פעם אחת (להיגינס בשנה שעברה). ההנאה של רוני מהמשחק בהחלט ניכרת בטורניר הזה, כאשר הפסיד רק שלושה פריימים בשלושת משחקיו, והגדיל את שיא הסנצ'וריס שבו הוא מחזיק ל-900. עדיין, מרפי הראה השנה שהוא לא קוטל קנים, ומדובר גם באחד עם אליפות עולם על החגורה. מה שבטוח, יהיה משחק התקפי ומהנה, כפי שאפשר לצפות משני היריבים היום. הגמר ייערך בשני סשנים, בפורמט של הטוב מ-19. ניתן לצפות בשידורים בלינק הזה או בלינק הזה.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. יום מעניין .
    בכדורגל לא צפויות הפתעות ושוויץ וקרואטיה יהיו העולות ה 27 +28 לטורניר .
    בכדורסל משחק של להיות או לחדול של מאמני אילת / הרצליה יתרון הביתיות משמעותי ואיני רואה את הרצליה מנצחת ולצערי גורקה יילך הביתה.
    חולון תנצח את ראשון .

    בטניס שמתי לב שהרבה שמות אלמוניים יחסית ….זה בעיקר הפציעות אבל צומח באופן טבעי דור חדש …ויהיה מעניין לראות האם לפחות בסוף השנה אחד מהדור יפיל את הוותיקים אך העייפים פדרר ( ספורטאי השנה בעולם שלי לשנת 2017 ) ונאדל.

    פורמלה 1.
    השבוע דברתי על חבר וחשבתי על ראיון .
    לפני כן הקדמה. …מה שבעיקר מרחיק אותי מהתחום זו חוסר הבהירות האם זה הנהג או המכונית. …וככה שמגיע נהג שמנצח אתה חושב אולי זה לא הוא אלא היתרון הטכני של המכונית והפוך.
    לכן חשבתי על רעיון לקחת נהג ( או שניים ) לכל מכונית אבל להחליף בכל מסלול את המכונית .
    זאת אומרת שגם המילטון וגם פטל, אלונסו והיתר ינהגו במהלך השנה בכל מכונית . ( כל מסלול במכונית אחרת לפי הגרלה ).
    ככה כולם יסעו בכל המכוניות ולכן מי שתוכתר למכונית הכי טובה הוכתרה בזכות הטכנולוגיה וכנ"ל הנהג הטוב ביותר .
    די ברור לי שלא יאמצו זאת וחבל אבל אולי ניתן להציע פיילוט שכזה בצורת תחרות משנה בסגנון זה או בפורמלה ואן או באופן אחר כלשהו .

    סנוקר …איני איש סנוקר אבל לפחות התוצאה במפגש היום מעניינת מאד אשמח אם מחר בדיומא /או בתגובות תהיה התייחסות מסכמת בסוף המשחק מי ניצח ואז …אני עם רוני .

    1. יש המון בעייתיות בהצעה הזו, אבל גם אם היינו מנסים אותה בעולם דמיוני, אז היינו צריכים שכל המירוצים יתקיימו באותו המסלול.
      הרי מה הועילו חכמים בתקנתם, אם נהג א' ינהג במכונית א' שעדיפה במסלול א' ואז במכונית ב' שעדיפה במסלול ב'?
      לגבי הטניס – חוץ אולי מסוק אני לא מבין מי מבחינתך אלמוני.

    2. בהקשר של מה שכתבת, העונה הזאת מבאסת במיוחד. בעונות הקודמות הייתה הגמוניה מוחלטת של מרצדס (המילטון ורוזברג). לפני כן הייתה דומיננטיות מוחלטת של רד בול, כשפטל זוכה ארבע פעמים ברציפות. דווקא העונה כשהיה נראה שתהיה תחרות אמיתית בין שני יצרנים שונים (מרצדס עם המילטון ופרארי עם פטל), העונה של פטל נדפקה בשלושה ארבעה מירוצים בגלל חוסר מזל (תאונות, תקלות מנוע וכדומה). באמת מבאס, כי זה די שם פלומבה על העובדה שמה שקובע את האליפות בשנים האחרונות הוא יותר הרכב מאשר הנהג.

    3. יש סבבים שונים שבהם לכל הנהגים יש את אותה המכונית, אבל הקבוצות השונות – עד כמה שאני יודע – יכולות לעשות שינויים והתאמות במכונית. פורמולה רנו, למשל. יכול להיות שגם יש מקרים בהם לכל הנהגים יש בדיוק את אותו הרכב
      אבל התקציבים שם, העניין, הרכבים הרבה פחות מעניינים – בגלל שיש הרבה פחות כסף שם, היצרניות לא מתחרות אחת בשניה.

  2. Fis levi fin
    היום הגביע העולמי בסקי בפינלנד עם שתי קטיגוריות
    סקי אלפיני ,וסקי קרוס קאונטרי , בארץ לא כל כך מכירים אבל בחול באירופה לפחות זו המקבילה החטרפית של מירוצי האופניים ,בכלל המעבר המוצלח של פרימוז רוגליץ.לאופניים מוכיח את הדמיון .
    שחא להזכיר את הסיבולת שרכש פאבו נורמי הפיני ב אימוני הקרוס קאונטרי בשלג ,בקרוב אירוע נוסף בקנדה ,כרגע העונה בחיתוליה בעית שלגים באירופה מה שבסקנדיביה וקנדה לא קורה….בדרך כלל.

    1. דווקא המעבר של פרימוז' הוא במקצועות בהם אין דמיון. אפילו הא אמר שכשהוא היה קופץ אסרו עליהם לרכב בגלל שזה היה מאריך את זמן התגובה של השרירים.

  3. משחק מצוין בין ריאל מדריד לברצלונה בכדורסל.
    45:45 במחצית.
    כרגע אמצע רבע שלישי 54:53 לברצלונה (המשחק במדריד).

    1. לא בקונצנזוס. אם מסתכלים על המספרים היבשים, סטיבן הנדרי זכה ביותר טורנירים ממנו. עדיין אפשר להתווכח על זה, בטח בכל הקשור ליריבים באותה התקופה ולסגנון המשחק (הנדרי היה מאד משעמם ומונוטוני).
      אגב אותו הנדרי משמש כפרשן בצוות שמסקר את הטורניר הזה, ולפני המשחק עם היגינס הוא ראיין את אוסליבן. אז אוסליבן אמר להנדרי שהוא רואה בהיגינס את אחד משני השחקנים הגדולים של כל הזמנים, כשהשני הוא הנדרי עצמו. זה אחד הדברים המאפיינים את אוסליבן – הוא נותן הרבה מאד כבוד ליריבים שלו.

  4. ניצחון סופר דרמטי להרצליה באילת …טפירו יפוטר עד מחר …ואילת כבר מצטערת עם הנמהרות עם קטש.
    שמח בשביל גורקה (חבל לי על טפירו אבל חזיתי את זה).
    משחק סופר מעניין בשוויץ למרות התוצאה המאופסת.

    1. גמר הטורניר הזה נגמר הערב. מחר מתחיל טורניר חדש – השנחאי מאסטרס (יכוסה בדיומא מרביעי – הסיבוב הראשון בדרך כלל פחות מעניין). בכלל כל החודש הזה טורניר רודף טורניר. בהמשך יש את אליפות בריטניה היוקרתית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט