מילווקי-אוקלהומה ועוד 3 משחקים אחרים – פריוויו יום שלישי/ יונתן שגב

מאזן הימורים עונתי: 5-3 – כמעט כמו המאזן של קליבלנד.

והלילה מה צפוי לנו: קודם כל הפייסרס המפתיעים יארחו את הקינגס, אחר כך הנטס והסאנס ייפגשו למשחק שאמור להיות מאבק צמוד על הלוטרי – אם היה קורה שלושה שבועות מסוף העונה ולא מתחילתה – ואז ה-משחק של הלילה מגיע כשהת'אנדר יתארחו בויסקונסין במשחק שיש לו פוטנציאל להיות משובח ואפילו משובח ביותר. את הערב ינעלו הלייקרס שיארחו את הפיסטונס – או מוליכת המזרח אם תרצו (ביחד עם אורלנדו ובוסטון).

1:00 אינדיאנה פייסרס (3-3) – סקרמנטו קינגס (5-1)

שתי הקבוצות הגיעו לעונה הזו כשכל התחזיות דיברו על דברים דומים – דשדוש במקומות דו ספרתיים בקונפרנסים שלהן. כרגע, לפחות, המצב באינדיאנה שונה לחלוטין מאותה ציפייה (וסקרמנטו? טוב זו סקרמנטו – יש רק דרך אחת שבה היא יודעת להפתיע אותנו בעשור האייפון – לרעה).

העניין הוא עם הניצחונות של אינדיאנה, לפחות לדעתי, שהם פחות היו בזכות אלא בחסד. כלומר? הרגשתי שמה שקורה במשחקים הללו זה שהיריבים שלהם מפסידים ולא שהם מנצחים. אך אין לי כל כך נימוקים מגובשים לכך, זו פשוט התחושה שלי. מה שבטוח הוא שהיציבות עדיין לא שם כשאחרי שלושת הניצחונות שלהם באו הפסדים. כלומר, אחרי כל ניצחון הגיע הפסד או שניים. כמו כן, שלושת הניצחונות הגיעו בבית. בקיצור, יש למה לעקוב אחרי הפייסרס ולראות האם הם מצליחים לצבור מומנטום ואיתו להגיע למקומות 6-7-8 במזרח שכרגע פנויים לכל קבוצה שתרצה בכך יותר.

סקרמנטו, כפי שכבר אמרתי, עומדים בציפיות מהם באופן מצוין. 5 הפסדים וניצחון על דאלאס זו בהחלט ההתחלה שהייתה צפויה לקבוצה שהקלעי המוביל שלה הוא דאארון פוקס – הרוקי – עם 12.7 נק' ו-39% מהשדה.

הלילה עולם כמנהגו ינהג והפייסרס יכתיבו את הקצב בדרך לפעם הראשונה בה הם משלימים שני ניצחונות, ב-12. בסוף הם גם ינצחו בחוץ.  

1:30 ברוקלין נטס (4-3) – פיניקס סאנס (4-2)

הנטס התחילו את העונה בצורה די מרשימה עם ניצחונות יפים על קליבלנד ואורלנדו (מרשים בדיעבד, מכיוון שזה היה המשחק השני של הקבוצות) בנוסף על ניצחון על אטלנטה, אך השבוע הם מעט נרגעו עם תבוסה בדרבי הניו יורקי והפסד נוסף לנאגטס. דיאנג'לו ראסל ממשיך להראות שיש בו יותר ממה שהוא הראה בלייקרס עם כמעט 20 נק' בממוצע למשחק בנוסף לכך שהוא לא ירד מדו ספרתי בטור הנק' עד עתה. לא רע בשביל הלונזו הישן של הלייקרס. נראה מה יקרה עם הלונזו הנוכחי עוד שנתיים.

מה קורה בפיניקס? אין אני מחדש דבר כשאני מספר לכם על הפיטורים של ארל ווטסון ואיך "אפקט המאמן החדש" הביא להם שני ניצחונות, בנוסף למשחקים לא כל כך קשים מול יוטה וסקרמנטו באריזונה. במשחק מעט יותר קשה, מול פורטלנד בחוץ, הקבוצה כבר לא חתכה את החרדל (סליחה גיא! ניסיתי לשלב את "לא החזיקה מים", אבל לא הצלחתי) ונאלצה להיכנע. היום, לעומת זאת, ישנם מולם מסוכה שעם מספיק תנופה ועם נעליים טובות אפשר לקפוץ מעליה. אולי אריק בלדסו יכול. אה רגע…

שתי קבוצות בלתי צפויות, אך אף על פי שמשהו אומר לי שפיניקס תנצח אני אהמר על ברוקלין ב-3.  

2:00מילווקי באקס (2-4) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (3-3)

או. הגענו לסטייק פילה של הלילה. לקציצות עדשים של הערב – עבור הטבעונים שבינינו. למילווקי באקס מול אוקלהומה סיטי של הלילה בשביל אלו שבדיאטה. ראסל ווסטברוק, פול ג'ורג' וכרמלו אנטוני באים לאתגר את ג'יאניס אנדטוקומבו (הבנתי שההגיה שעד היום השתמשתי בה – אנטטקונמפו – לא נכונה, לכן אם מישהו רוצה להציע גרסאות נוספות בתגובות הוא מוזמן). יש שיאמרו שזה מפגש בין ה-MVP היוצא ל-MVP הנכנס. ברור שחייב להיכנס גם כאן סימן הקריאה שאומר שעברנו רק 6 משחקים לכן מוקדם מידי בלה בלה.

הבה נתחיל בבחינה של הנתונים של המפלצת היוונית ובמיוחד נתון אחד ספציפי: קודם כל – 34.7 נק', 10.7 ריב' ו-5.5 אס' ו-2 חטיפות – ואני בדקתי כמה פעמים שאלו הם הנתונים הנכונים ולא האלו ל-100 פוזשנים. אך אלו לא הנתונים שהכי התרשמתי מהם. בכדי להתרשם באמת צריך להסתכל על המקומות שמהם הוא מוציא את זריקותיו. שימו לב: יותר מ-50% מזריקותיו, כלומר, כ-11 זריקות במשחק, באות מתוך הצבע. משם, הוא קולע את זריקותיו ב-82%!. כשנוסיף לכך גם 6.7 נק' ב-75% מהעונשין, נגלה שיאניס משיג בערך 25 נק' במשחק מתוך הצבע באחוזים שנושקים ל-80%. זה מטורף. ולכן, האחוזים הכללים שלו – 63% מהשדה – כל כך טובים.

אז האם אוקלהומה סיטי תוכל לעצור את זה? האם פול ג'ורג' וסטיבן אדמס יוכלו לפחות להאט את צעדיו של יאניס? זאת השאלה שצריך לשאול את עצמו בילי דונובן. בהתקפה, הוא כנראה צריך לשאול את עצמו כיצד לשלב עוד שחקנים פרט לשלושת כוכביו וסטיבן אדמס. כי פרט להם, אף אחד לא קולע יותר מ- 6.5 נק'. וזו, בילי, בעיה. במיוחד כשווסטברוק השיל מעליו 10 נק' ו-8 זריקות בממוצע למשחק ביחס לעונה שעברה. במיוחד כשהשנה כל דבר שאינו הופעה מכובדת בפלייאוף – חצי גמר מערב ומעלה – תיחשב לאכזבה מבחינת או קיי סי. יש לך עוד 76 משחקים לעבוד על זה. בהצלחה!

הסיפורים שהכי אהבתי כצעיר אלו סיפורי האלים היוונים. אז שלא אאמין באל היווני הנגלה מולי? מילווקי במשחק צמוד מאוד. 

 

 

4:30 לוס אנג'לס לייקרס (4-2) – דטרויט פיסטונס (2-5)

ל-ו-נ-ז-ו ב-ו-ל. זו – וגם כנראה העובדה שמדובר בלייקרס – היא הסיבה מספר 1 שמושכת תשומת לב לקבוצת הלוטרי הזו, בטח בהשוואה לשאר הקבוצות ברמתה. אך האם זה מוצדק? האם באמת מגיע לבחירת הדראפט השנייה כל כך הרבה תשומת לב, או שלבאר בול צריך לרוץ לנשיאות ארצות הברית בבחירות הבאות בזכות הצלחתו בשיווק בנו?

איני יודע, והאמת שגם אין לי יותר מידי חשק לעסוק בסוגיה. מה שאני רוצה לעסוק בו זה המחליף של לונזו – ג'ורדן קלארקסון. קלארקסון הוא הוא המוביל של הלייקרס בנק' כרגע, עם יותר מ-15, כשהוא רואה פחות פרקט ממחצית יורוליג (20 דק'). אז יש שיגידו שאין לו את הפוטנציאל של לונזו, שהוא לא תורם בקטגוריות אחרות פרט לנק' או ש4.7 איבודים ל-36 דק' זה הרבה יותר מידי. אז מה? אם ימשיך כך הוא ללא ספק יהיה מועמד לתואר השחקן השישי של העונה. לונזו? שיתחיל לעשות, דיברו בשבילו ועליו מספיק.

דטרויט היא אחת מההפתעות הנעימות שיש למזרח להציע בשלב הזה, אך שוב צריך לסייג בזמן הקצר שעבר מתחילת העונה. מי שחייבים לציין בהקשר ההצלחה של דטרויט הוא אנדרה דראמונד, או באופן יותר ספציפי – מאמן זריקות העונשין של הסנטר. איני אומר שעכשיו הוא שחקן מושלם, או שאפשר לצפות ממנו לשמור על אותו אחוז במשך עונה שלמה, אך אי אפשר להתעלם מהשיפור שלו גם בשלב הזה. הוא לא ירד מ-50% מהעונשין באף משחק עד היום, כשכרגע הוא עומד על 14 מ-20 – 70%. עדיין, אם הייתי אוהד דטרויט הייתה לי רק אופטימיות זהיריה בשלב הזה.

היום, הקבוצה השמינית עליה כתבתי עולה ברמתה על הקבוצה השביעית, ולכן היא תנצח ב-9 הפרש. 

 

לפוסט הזה יש 55 תגובות

      1. פעם היו מציגים את זה כנספח למשחקים באתר של הליגה. זה עדיין שם. אבל בשביל זה חיפשתי milwaukee bucks game notes
        אפשר להריץ את זה לכל קבוצה בליגה אני מניח

  1. לדונובן אין שום בעיה! כל מה שהוא צריך זה לשלב תרגילים עבור רוברסון! הם לא משחקים עליו מספיק בהתקפה.

    יופי של פריוויו יונתן!

    1. ועוד משהו לגבי אינדי-
      קודם כל הניצחון האחרון שלהם היה על הספרס ככה שעדיין לא בא אחריו הפסד. בנוסף, ראיתי את המשחק שלהם מול מינסוטה והם ניצחו לגמרי בזכות.
      אגב, אולדיפו זכה בתואר שחקן השבוע..

      זהו, עד כאן על הקוצרים.

  2. אין מה לומר,
    פריוויו שחותך את החרדל!

    2 הסנט שלי למשחקי הלילה,
    מגיעים מהמקום הכי לא צפוי,
    ליעד הכי לא הגיוני:
    מחמאה ללייקרס.
    יצא לי לראות אותם משחקים כבר כמה פעמים העונה,
    ודבר אחד בלט לי –
    השנה הם משחקים הגנה.
    אם בשנה שעברה זו הייתה אחת מקבוצות ההגנה הגרועות בליגה,
    השנה הלייקרס נותנים הגנה.
    אפילו הגנה טובה מאוד לפרקים.
    וזה, לטעמי, נתון שממש צריך לעודד את אוהדי הלייקרס.
    כי זה אומר שצוות האימון יודע מה שהוא עושה.
    ניצחון פה, הפסד שם –
    לא באמת משנים או משפיעים.
    הנחלת תרבות של משחק כדורסל שמטרתו לנצח,
    כזה שדורש מהשחקנים אחריות בהגנה,
    גם כאשר הזריקות לא נכנסות?
    זה אלמנט שבטווח הארוך יאפשר לקבוצה לצמוח,
    ויאפשר לסגל הצעיר לצמוח כהלכה
    (ולא חסרות דוגמאות לשחקנים שלא מיצו את הפוטנציאל שלהם בגלל הקבוצות הכושלות בהן בילו בתחילת הקריירה).

    בשביל לבדוק היכן עיני נמצאות ביחס לנתונים היבשים,
    החלטתי לבדוק את נתוני הדיפנסיב רייטינג של הלייקרס –
    אז ככה:
    הפלא ופלא,
    הנתונים תומכים במראה העיניים –
    הלייקרס אכן קבוצת הגנה לא רעה,
    כאשר הם מדורגים במקום ה-11 בליגה בדיפנסיב רייטינג (100.9 נק' ב-100 פוזשנים).
    בעונה שעברה?
    הם דורגו במקום האחרון בליגה (ספגו 110.6 נק' ב-100 פוזשנים).
    זה ללא ספק שיפור מהותי.

    (אני מרגיש מלוכלך…
    פעם אחרונה שאני כותב מילה טובה על הלייקרס)

    תודה, יונתן.

  3. סקירה נפלאה שכיף לקרוא.
    תרומתי הצנועה ואחריה שאלה.

    תרומה: ווסטברוק ירצה להראות ליאניס מאיפה משתין הדג ולכן לא מסכים להערכה שלך.

    שאלה: מה המספרים של לונזו אומרים עד עכשיו ?

  4. לילה מצוין ופריוויו מצוין. לצערי אני חושב שנפסיד היום למילווקי, והפתיחת העונה העגומה תמשיך. הדשדוש הזה גומר אותי. לייקרס דטרויט גם משחק לא רע, בעיקר אני רוצה לראות אם דטרויט קבוצה על אמת.

    1. אם לא תאמין – איך נקח ?
      ראסל הוא ה-MVP
      ג׳ורג׳ כוכב על
      מלו פיור שוטר
      אדאמס חיה רעה (15,10 כל משחק)
      בטח שנקח אותם 💪

  5. קח מקלחת קרה יא רשע
    ככה ללכלך על הלייקרס אחרי שסוף סוף שיחררת לנו חדשות טובות?
    אותך למומי, לג׳ניפר ולשאול הפרסי

  6. לדעתי אוקלהומה תנצח היום. בפעם הראשונה העונה יצמידו ליאניס שומר בטופ של הליגה שיתרכז בעיקר בו ולא בלעשות התקפה (פול גורג) וכמובן שראסל ירצה להוכיח שהוא השחקן הטוב על המגרש ולא יאניס יהיה משחק מעניין מאוד

    1. אני דווקא חושב שרוברסון ישמור עליו.
      אגב, יש לך שם טעות..ריימונד פלטון עם 8.3 למשחק עם 55% מהשדה. פתח מעולה את העונה.

  7. הלילה יהיה קרב על 'הזכות'. על הזכות להיקרא הפריק הנהדר של ה-NBA. משחק סוער לחלוטין, ואכנס אליו מדי פעם מהוורלד סרייס.

  8. זה מבחן טוב ליאניס כי יש את פול ג׳ורג׳/רוברטסון שיציקו לו ואז מתחת לסל מחכה אדאמס. אם יאניס יצליח לחדור ואז למסור לשלשה פנויה מילווקי תנצח.
    דראמונד בינתיים מצוין מהעונשין, האם ימשיך עם המגמה מתחילת העונה?
    אינדיאנה יותר טובה ממה שהרוב חושבים, לא מסכים שהמאזן שלהם הוא בזכות הרמה הנמוכה של היריבים שלהם

  9. הסתכלתי רק על המשחק האחרון קראתי את הקדימונים שלך ני שלוש שנים ,ולא אהבתי אז .
    קראתי עכשיו גת האחרון מילווקי אןקלהומה ומאד אהבתי .
    זה הגיל והנסיון הפכת למבין גדול.
    אני מאד לא אוהב טינים מסוימים באתר אבל אם זהו התהליך שעברת אז אולי אני טועה בדעתי על האתר ועל הדר
    כל הכבוד תודה על הקדימון יונתן .

    1. יונתן בחור מבריק. פגשתי אותו לפני שלוש שנים והוא ספוג. אתה זורק עליו משהו והוא קולט הכל. כבר עכשיו הוא בשלישיה העליונה של כותבי הקדימונים.

      גם אני נהנתי מאד מהקדימון. ובאמת אין מה לכתוב על לונזו בול. שחקן שהגיע לנבחרת מפסידה. הוא יעוף משם על טרייד תמורת ההיפ הבא של עוד שנתיים ואולי יהיה פריט טריוויה שולי.

  10. ראיתי את הסאנס מנצחת את ברוקלין.

    קבוצה מאד מאוזנת מבחינת ייצור נקודות.
    באנדר על הכיפאק. טי ג'י וורן וג'יימס עשו עבודה מצויינת.

    רואים את החוסר בכשרון של הקבוצות בכמות האיבודים, אבל, משחק מהנה לצפיה.

  11. יש ללייקרס קבוצה מיוחדת. אולי וולטון עושה דברים אחרת אבל התוצאות מתחילות לצוף. כן, אני יודע שזאת יריבה עלובה מהמזרח אבל בכל זאת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט