מעורב הופס ליום שני: שאלה לגיא רוזן – מה בקשר לבלדסאו עבור  אוקפור? / מנחם לס

מעורב הופס ליום שני: שאלה לגיא רוזן – מה בקשר לבלדסאו עבור אוקפור? / מנחם לס

אחד ממשחקי הבייסבול המטורפים והנהדרים ביותר שראיתי כאן ב-55 שנות חזייה בבייסבול – ובמיוחד בוורלד סרייס – הסתיים זה עתה ב-WALKOFF SINGLE של ברגמן מיוסטון, והיוסטון אסטרוס ניצחה באינינג העשירי 12-13 והיא מובילה 2-3 במשחקים. שתי הקבוצות טסות עוד מעט ללוס אנג'לס שם ייערך המשחק הששי ביום שלישי. גדולי האנליסטים של פוקס בייסבול – איירוד, "BIG PEPI" אורטיז, הרננדז – כולם בדיעה שהמשחק הזה ייכנס להיסטוריה כאחד המותחים וההפכפכיים ביותר בהיסטוריה של הוורלס סרייס. עתה 2:10 בלילה והמשחק הסתיים רק לפני כמה דקות. המשחק שבר שיאים באורכו (5:30 שעות, אבל השיא שנשבר היה הזמן ל-9 אינינגים, והיה רק השני באורכו למשחק אקסטרה אינינגים). המשחק הישווה שיא הום ראנס לוורלד סרייס, ושבר עוד כמה שיאים שמחר יפורסמו, והוא היה כה הפכפך שמאינינג לאינינג הכל התהפך.

I FEEL WASTED EMOTIONALLY AND MENTALLY – כפי שאומרים כאן. אני סחוט מרגשות. מי שאי פעם חשב שבייסבול הוא משחק 'משעמם' היה צריך לראות משחק זה. אין דבר כזה מורט עצבים באף ספורט אחר. אין ביכולתי לתאר מה הלך. קראו את חנן קרן יותר מאוחר.


 

1.חדשות נפלאות, עם בעייה!

(הזקנה שלי, כבר לא 'אוהדת לייקרס דפוקה' אלא אוהדת קאבס ולברון, צופה בתחילת ליקוי החמה כאן)

 

גולשים יקרים, היום באמצע המשחק של יוסטון נגד דודג'רס, אשתי גייל – שכמה מכם תפגשו במפגש הופס ביום ששי הבא, ה-10 לנובמבר ב-11 בבוקר – פתאום אומרת לי: "HONEY (אני ה-HONEY שלה כבר 43 שנה), אני יורדת מהלייקרס. אחרי 65 שנים של אהדה אני לא יכולה יותר לסבול את הסבל של להיות אוהדת שלהם, ועם ההפסד ליוטה הגיעו מים עד נפש.  יש לי קבוצה אחרת!".

-כן? וואווו, אהובתי, איזה חדשה נפלאה. מעתה נוכל לחיות חיים ללא כל קונפליקט בינינו. נהפוך לזוג המאושר בעולם!

"נכון מיי HONEY. מעתה חיים ללא קונפליקט!

-ומי הקבוצה החדשה שלך, אהובתי?

"הקאבס. אני תמיד הרגשתי משיכה לקבוצה הזאת. ולברון ג'יימס? איזה אישיות! איזה גבר! איזה שחקן! הוא הגיבור החדש שלי!"

-את מתבדחת, לא?

"בהחלט לא. לטס גו קאבס! לטס גו לברון!".

אשך, אני בבעייה!

2. המזרח עושה צחוק מהמערב, והעליונות רק התחילה

לפני יומיים (אצלכם שלושה)  כתבתי כאן שהמזרח מתחיל להתעלות על המזרח. גיא רוזן מיד הזכיר לי שהמצב נכון להיום היה 7-11 לטובת המערב. הגבתי שהתכוונתי מעכשיו והלאה. דיברתי בזמן הווה שהתחיל עם המאמר ובזמן עתיד. מאז עברו יומיים. הבה נזרוק מבט על מה שקרה מאז:

שלשום:

*דאלאס – פילדלפיה 112-110 (מזרח מוביל 0-1)

*ניו אורלינס – קליבלנד  101-123 (1-1; הקאבס היא בושה למזרח)

*נטס – דנבר 124-111 (מערב מוביל 1-2)

*קליפרס – דטרויט 95-87 (2-2)

*שיקגו – ת'אנדר 101-69 (מערב מוביל 2-3)

אמש:

*סקרמנטו – וושינגטון 110-83 (3-3)

*אינדיאנה – סן אנטוניו 94-97 (3-4, מזרח)

*גולדן סטייט – דטרויט 115-97 (3-5, מזרח)

ואני חייב כמובן לציין את ניצחון הניקס בקליבלנד המתפוררת, 114-95.

אני חייב גם לציין שהמפסידות המערביות היו: 1) גולדן סטייט, 2) סאן אנטוניו, 3) קליפרס. ז"א שהמזרח לא סתם מנצח. אלא הורס את הקבוצות החזקות ביותר במערב ללא רחם! (ומי עושות זאת? צדקתם! וושיגטון, דטרויט, ואינדיאנה!)

ישנו ניבון (אולי מהתנ"ך) או משהו האומר "לא לעולם חוסן", וברצוני שגם גיא יידע על קיומו, ועל מובנו. אז מצאתי עבורו:

לא לעולם חוסן

לא לעולם חוסןלא לְעוֹלָם חֹסֶן = גְּדוּלָה עֲלוּלָה לְהִשְׁתַּנּוֹת. הִיא אֵינָהּ קַיֶּמֶת לַנֶּצַח . לא לְעוֹלָם חֹסֶן = גַּלְגַּל חוֹזֵר בָּעוֹלָם.
דוגמה: חַבְרֵי-כְּנֶסֶת וְשָׂרִים שָׁכְחוּ כִּי לא לְעוֹלָם חוסֶן,לָכֵן הַבְּחִירוֹת לַכְּנֶסֶת הַשְּׁמוֹנֶה-עֶשְׂרֵה הוֹרִידוּ אוֹתָם מִגְּדֻלָּתָם.
מקור: כִּי לֹא לְעוֹלָם חֹסֶן וְאִם-נֵזֶר לְדוֹר דּוֹר [משלי כז, כד].

ככל שיעבור יותר זמן יתרון המזרח הצעיר והרענן (תשכחו מהקאבס) יגדל, ואנא זיכרו מי אמר זאת ראשון.

 

3. גיא רוזן, מה בקשר לאריק בלדסאו עבור ג'היל אוקפור?

מה שמצחיק בכל עולם הטריידים הוא שתמיד מחפשים לעשות טרייד של חמור בחמור. למה לא חמור עבור פרד? או חמור עבור בת-יענה? לפי מרק סטיין מהניו יורק טיימס (Marc Stein of the New York Times) הסאנס מוכנים לזרוק גם את טייסון צ'נדלר לכל דיל על בלדסאו כי הם רוצים "ללכת בכיוון אחר" בעמדת הסנטר, "כיוון שייתן להם 'מראה אחר'".

מה בקשר לבלדסאו עבור ג'היל אוקפור, עכשיו שמרקל פולץ נפצע פציעה מסובכת בכתף "ולא ידוע מתי יחזור לשחק", לפי הודעת הסיקסרס היום?  אוקפור הוא סנטר צעיר שיכול להתפתח לפנים של הסאנס, והסיקסרס חייבת פוינט גארד בגלל פציעתו של מרקל פולץ אם פילדלפיה ידרשו גם את צ'נדלר, אני בטוח שגיא ישמח לתת גם אותו. אוקפור ירד בערכו לא כי הוא פחות טוב אלא בגלל שמאמנו בסיקסרס, בראון, מעדיף את אמיר ג'ונסון כמחליף לג'ואל אמביד ואוקפור הפך למשקל מיותר חסר ערך בסוף הספסל. אוקפור צעיר שצריך ללמוד קצת הגנה וג'יי טריאנו הוא מוטיבייטור ידוע ומאמן הגנה מצויין, זה הכל. הוא יביא נקודות והתקפה, והוא ישנה את פניה של הפיניקס סאנס. במשחקו היחיד העונה אוקפור קלע 10 נק' ב-4 מ-7 עם 9 ריבאונדים ושתי חסימות , והכל ב-22 דקות. אני לא רואה את אלכס לן עושה  סטטיסטיקה כזאת בזמן כפול.

פיניקס רוצה להיפטר מבלדסאו. סיקסרס רוצה להיפטר מאוקפור. שידוך שיהיה טוב לכולם (אבל מחכה לאישור של גיא).

4."Markelle Fultz is Out Indefinitely"

איזו קבוצת חסרת מזל זאת הפילדלפיה סיקסרס! כל בחירות הדראפט שלה, כולן TOP PICKS – ג'ואל אמביד, נרלנס נואל, בן סימונס, ועתה מרקל סימונס נפצעו כמעט מיד והחמיצו את כל העונה עכשיו מקרל פולץ הצטרף לרשימה.

הסיקסרס מסרבים בינתיים לפרסם את סוג הפציעה. אני לא אתפלא אם היא נגרמה בגלל שבסיקסרס החליטו לשנות מיד את זריקת הג'אמפ שלו. פתאום שרירים מתכווצים בזוויות אחרות ורצועות סובלות מתחים חדשים שהן לא רגילות להם. כששחקן חובב כמונו מנסה לשנות סגנון מאומה לא קורה כי כמה תנועות 'מוזרות' לא מוסיפות ולא גורעות. אבל כשמקצוען משנה סגנון, ומתחיל לזרוק מאות זריקות כל יום, מיד קורה טנדנייטיס – לפחות ובמקרה הטוב –  ואם יש TENDONITIS וממשיכים לשחק איתו (כפי שנראה לי שעשו עם מרקל עם הטייפ השחור), ה-TENDONITIS עלול להתפתח לפציעה חמורה הרבה יותר.

כמעט מיד הכתף התנפחה לו והוא נאלץ להחמיץ כמה משחקים. הסיקסרס החליטו "לשחק אותו דרך הפציעה" ועתה היא הפכה לפציעה אמיתית. אם היא גרמה נזק לרוטטור קאף – חס וחלילה לא קרע כי אז הוא סיים את העונה – אז הוא לא חוזר לפחות לחודש ימים.

*


*

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. הסיקסרס לא היו חסרי מזל במקרה אמביד ונואל , הם ידעו לפני הדראפט ששני השחקנים האלה יפספסו את העונה לפני שבחרו אותם.

    הסיקסרס לא שינו את הזריקה של מרקל פולץ,הוא עשה את זה על דעת עצמו, חלק אומרים בגלל שזה מה שהוא רצה, חלק אומרים בגלל שהוא פצוע בכתף ולא יכול לזרוק את הזריקה הרגילה שלו( הסוכן שלו אמר שכל פעם שהוא מרים את הידיים מעל איזור הכתף יש לו כאבים איומים)

    לסיקסרס יש פוינט גארד ,קוראים לו בן סימונס וכבר אחרי 5 משחקים בליגה הוא שחקן הרבה הרבה הרבה יותר טוב מאריק בלדסו.

    הסיקסרס לא לוקחים חוזים ארוכי טווח , בגלל זה הם החתימו את רדיק וג'ונסון רק לשנה אחת , הם רוצים שיהיה להם כסף לפחות למקס פרי אייג'נט אחד בתום השנה.

    1. שתי הקבוצות יסרבו, הסאנס כי אוקפור לא שווה יותר מבחירת סיבוב שני
      ופילדלפיה כי הם לא רוצים חוזים ארוכי טווח

      1. אני עם הדוקטור. הוא שווה הרבה יותר מזה. שים אותו סנטר פותח תקבל פר 36 דקות לפחות 20 ו 10. תן לו עוד קצת ביטחון וגם ההגנה תשתפר. בעונת הרוקי שלו הוא נתן פייט לקא״ט בחצי הראשון לפחות במספרים והיה מצוין בקבוצה פח. הוא ממש לא שכח לשחק ויש לו מהלכי פוסט שאי אפשר ללמד. הייתי מעלה אותו אחרי אמביד והרבה לפני ג׳ונסון

  2. אם מרקל פולץ פצוע באופן כרוני בכתף (או אפילו לא כרוני, אבל פציעה ארוכה) אריק בלדסאו יכול להיות פתרון מצויין. אפילו אם המאמן יחליט לשחק עם בן סימומס כפוינט גארד מה שאני לא מאמין. הוא יחזיר את סימונס למקומו, ובלדסאו ישחק 1. או אם סימונס יעלה, בלדסאו יחליף אותו או את רדיק

  3. מהפח אל הפחת…. מנחם, אתה צריך להשתלט על גייל 🙂

    בהתחלה התלבטו אם להשאיר את נואלס או אוקפור ובסוף שניהם לא משחקים בפילי. איך גלגל מסתובב….

  4. מנחם תודה על המעורב!
    לאהוד את קליבלנד ? לאהוד את הלפלופ??? מנחם אתה חייב להחזיר אותה לדרך הישר!

    התוצאה היא עדיין הובלה של המערב מנחם. זה רק תחילת העונה עדיין הקבוצות לא התייצבו. אני בטוח שהמערב ינצח ואף יביס את המזרח. הוא טוב בהרבה!

    1. הלפלופ הזה הוא אחד הכדורסלנים הגדולים בכל הזמנים ואולי הפורוורד הטוב בכל הזמנים וראוי לחמישיית כל הזמנים (בחמישיית כל הזמנים שלי בירד והוא הם שני הפורוורדים לצד מג'יק ומייקל והציר וילט).

  5. יש סיכוי סביר שפניקס לא יקבלו דיל יותר טוב מזה עבור בלדסו, אבל אין שום סיכוי שפילדלפיה יעשו אותו…

    בסוף זה עוד ייגמר בהרבה פחות מזה. אולי איזה ג'רמי לין פצוע…

      1. לא ברור לי למה אתה מתעלם מזה שבסיקסרס עשו החלטה ברורה שסימונס הוא הפוינט גארד שלהם. זה לא אילוץ של המערכת אלא החלטה מערכתית. חוץ מזה על הספסל יש להם את טי ג'יי מקונל.

  6. 1.נראה שגייל יכולה לאהוד רק אנדרדוג.. או כאלה שזקוקים לרחמים.
    2."לא לעולם חוסן" – היחיד שיכול לערער את המשפט הוא גרג פופוביץ.
    3.בלדשאו תמורת אוקופור? מישהו בפניקס צריך למעול בתפקידו על מנת להסכים לטרייד כזה. אני מנחש שבלדשאו יעובר למילווקי יחד עם צאנדלר תמורת מונרו, פרקר ותוספת התאמות שכר.
    4.אישית לא הבנתי איך בדראפט עם כל כך הרבה כישרון, מרקל נבחר מספר 1. נקווה שלא יוזכר יחד עם אנטוני בנט, קואמי בראון ואולוקונדי. בכל מקרה הסיקסרס ימשיכו בתהליך השיפור בלעדיו.
    5.זה ברור.. בכל אופן אני מהמר שיש לפחות 28 קבוצות בליגה שהיו מתעניינות בסטף אם היה מועמד לטרייד, כך שאם היה סטף נוסף היה לו ביקוש לא קטן.

  7. הקטע עם המזרח יהיה יותר חזק 'החל מ' הוא כמו משחק ילדים אצלך שכל פעם אתה עוצר ועושה התחלה מחדש של טוב בסדר מעכשיו רק שאתה משחק את המשחק הזה כבר איזה עשור וילדים בדרך כלל כבר מפסיקים לשחק משחקים של מעכשיו אחרי כל כך הרבה זמן.

    1. מזמן הפסקתי להתייחס אליך. אחיך לפחות תורם לאתר. אתה פשוט נמצא כאן לעצבן אנשים. למזלי אני קורא אותך כבדיחת הבוקר

  8. תודה מנחם, ושווה גם להזכיר את הפתיחה של דווייט הווארד לעונה. אמנם מזרח ושארלוט וכל זה, אבל הוא נראה במוד של להוכיח לכולם, עם 14.5 נק' 17 ריב' ו 2 חסימות למשחק עד עכשיו. מדגם קטן מדי אבל בהחלט סיבה לאופטימיות לשארלוט.

    1. הוא באמת גורם לי לאכול את הכובע עד כה.
      אבל בוא נראה אם הוא יתמיד במשך עונה שלמה . . .

  9. עוד מוקדם מדי לטעמי לחרוץ את הקבוצות על עונתם.
    כמו בסאמר ליג, יש מגמות שנכון להצביע עליהן עכשיו ויש מגמות שעשויות מאוד להפוך לתופעה חולפת.

    אופי וצורת משחק אלו דברים שיותר נכון בעיניי לשפוט כבר מעכשיו. על יכולת משחק בזמן ששחקנים חשובים לא מופיעים. על אפקטיביות של שחקן בהגנה, כאשר בהתקפה הוא לא טוב באותו ערב.
    וכמובן שיש גם מקרה יוצא מהכלל בעיניי לגביי הקאבס והדאבס – אחרי 3 שנים רצופות בגמר והביטחון שעדיין לא קמה קבוצה שהוכיחה שהיא יריבה לגיטימית בקונפרנס שלה, הן עלולות להמשיך להריץ את העונה שלהן ככה. ואז הן יתעוררו בפלייאוף ורוב המקטרגים יחזרו לחוריהם.

    לגביי פולץ, אני אישית חושב שאין מישהו כרגע מחוץ לארגון שיודע באמת מה הולך עם הסוגייה הזאת. הקבוצה אומרת שפולץ שינה זריקה, הסוכן אומר שהקבוצה אמרה לו לשחק פצוע…ואני מזכיר שזאת קבוצה שמציבה לעצמה פרוטוקולים מחמירים על בריאות שחקניה וראינו זאת עם אמביד וסימונס עד כה. לכן, כל הסיטואציה די תמוהה בעיניי. אני חייב לציין שאני גם שואל את עצמי אם מדובר כאן גם על בעייה מנטאלית של פולץ (בנוסף כמובן לפציעה פיזית)? שזה בסדר גמור, רק חבל שההתנהלות נראית לא ברורה כרגע מצד המועדון והסוכן של פולץ. לא משנה מה, אני לא רואה סיבה שאנו נדע ונכיר את הקונפליקט בין הצדדים כאשר הם הוציאו את המידע הזה לציבור בעצמם.
    אנחנו כנראה נצטרך לחכות ולראות מה תהיה ההתפתחות לגביי הסוגייה הזאת בהמשך העונה. אם הוא יחסר כל העונה זה לא ממש יפריע לקבוצה לדעתי. אדרבה, הם יתרגלו שהבחירה הגבוהה שלהם לא משחקת בעונתה הראשונה בליגה.
    ואסיים רק בלציין שלדעתי הדבר שהכי יתאים לפילי עם פולץ לטווח הארוך (מידה כמובן והכל יתנהל כרגיל עם הפציעה והוא גם יממש את הפוטנציאל שלו וחא יתגלה כבאסט מסיבה כזאת או אחרת) היא לעלות עם פולץ מהספסל כמו בסגנון ג'ינובילי והספרס. שינהל בעיקר את החמישייה השנייה וישחק במאני טיים כרכז "אוף דה בול" כמו שקיירי כושה בהצלחה מרובה ברוב הקריירה שלו (אגב, זה גם כנראה לאן שבראון מכוון את פולץ וכנראה בגלל זה הוא העיר פעם אחת שמטרתו היא לחנך את פולץ לזרוק יותר מהשלוש בקאץ' אנד שוט. זה נאמר כמובן לפני כל ההתפתחות הידועה עם המודעות לפציעה).

    1. אתה לא בוחר את הבחירה שלך 1 בדראפט כדי שיעלה מהספסל, אלא אם כן אתה כבר קבוצת עילית כמו ג"ס, או במקרה של בוסטון עם טאטום "שלמזלו" היווארד גמר את העונה ועכשיו הוא קיבל מלא דקות בחמישייה.

      פולץ, לפחות כך דובר, הוא רכז ברמת הווסטברוק… אם ככה זה רכז לבנות סביבו קבוצה, בטח עם בסיס שכולל את אמביד וסימונס.

      אני חוזר ואומר שלדעתי פולץ צריך לשחק בחמישייה ליד סימונס והם צריכים לדעת לנהל את המשחק במשותף (כפי שלברון וקיירי עשו).
      בגלל הפציעה זה לא ממש רלוונטי כרגע עד שיחלים, אך לפחות ממה שראיתי הוא פשוט זקוק לביטחון ודקות משחק להשתפשף.
      שהוא שיחק היה נראה כי הוא ממש לא מוצא את עצמו.

  10. למנחם לגבי מה שכתבת אתמול שאתה לא סולח לדוג'רס שעזבו את ברוקלין, האם העובדה שקופקס שיחק בקבוצה לא מקהה את האי סליחה?

  11. מנחם אתה אומר שאוקאפור לא ירד ביכולתו זה פשוט המאמן שמעדיף את אמיר ג'ונסון כמחליף ראשון לאמביד?!
    תקרא את זה שוב. אם המאמן מעדיף את אמיר ג'ונסון זה אומר שאוקאפור לא שווה כלום

  12. מנחם, ככל שיעבור יותר זמן יתרון המזרח הצעיר והרענן (תשכחו מהקאבס) לא יגדל, אנו ניזכור מי אמר זאת ראשון.

  13. דוק ,דחוף ,תביא את גייל לכפר לטיפול מלא ,כל פעם שהיא מזכירה את שמו של השיקוץ ,שטוף את פיה עם 50% סבון 20% חומץ ו 30% אקונומיקה …….. יהיה בסדר

  14. בטרייד לא הגיוני כי בלדסאו לא יודע לקלוע מבחוץ.
    הוא צריך כדור ביד והחדירה שלו מסוכנת אבל אז הכדור יוצא מהידיים של סימונס או שאם הכדור בידיים של סימונס בלדסאו לא מטרה טובה ועדיף שחקן שקולע.
    זה אולי שווה לפילדלפיה אם הם יכולים אחר כך להחליף את בלדסאו במשהו אחר, כי הוא עדיין שווה יותר מאוקפור, אבל טריידים כאלו לא זכורים לי.

  15. אני לא יודע אם טרייד של בלדסו על אוקפור טוב לפילדלפיה – סימונס ומקונל זה הרכזים הפותחים שלהם ובלדסו סתם יסבך את זה, בלי קשר לזה שהוא לא מתאים להם מבחינת הגיל. גם לפניקס יש 2 בחירות טופ 10 משנה שעברה בקו הקדמי כרגע.

  16. מנחם, אתה בצרה צרורה עם גייל.
    החלפת צרה מוכרת בצרעת.
    אני נזהר מאוד עם הגננת, אם היא רק בטעות אומרת משהו שהוא לא רע מוחלט על השיקוץ וקליבלנד, אני מונע ממנה מין לשבוע.
    אחרי יומיים אני נשבר אבל היא לומדת את הלקח

  17. כרגע קליבלנד הם הקבוצה שחייבת את בלדסו.
    יש להם את מי להעביר תמורתו? רוז ו-TT תמורת בלדסו וצ'אנדלר הולך?

      1. הצליח לי TT ושאמפרט תמורתם. את רוז אי אפשר להעביר עד אמצע דצמבר.
        לא יילך מהרבה בחינות (להשאיר רוז מיותר וממורמר במערכת, לאבד את הגבוה היחיד שעוד יכול לשמור מול ג"ס, להישאר בלי שומרים בכלל…)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט