הנטס הקבוצה היקרה בעולם/ סטיב קר ודוראנט על כספי / חיים כהן

(שווי? 4.7 מיליארד, קח או תן כמה עשרות מיליונים)

1.ארבעים ותשעה אחוזים (49%) מהברוקלין הנטס נימכרו עבור 2.3 מיליארד!

אתר החובבים "NOTHING BUT NETS" היה הראשון שדיווח שבעל הנטס מיכאל פרוקורוב מכר את חלקו בנטס לג'וזף טסאי, -CO-FOUNDER של עליבאבא (ALIBABA) – חברת המכירות הגדולה בעולם (שנייה? אמזון) בסכום הגדול ביותר ששולם אי פעם – יחסית לאחוזי הקנייה – עבור קבוצת כדורסל – 2.3 ביליון דולארים.

כמה שעות אחרי הפרסום באתר החובבים, ESPN ן-SB NATION דיווחו אותו דבר, כולל עתון 'ניוזדיי' האמין ביותר מלונג איילנד.

הנה אתר החובבים:

הנה ניוזדיי:

https://www.newsday.com/sports/basketball/nets/prokhorov-nets-sale-1.14650093

הכותרת בטריביון:

Half-ownership of Brooklyn Nets sold for $2.3 billion

(http://www.sltrib.com/sports/2017/10/28/half-ownership-of-brooklyn-nets-sold-for-23-million/)

אני עדיין לא בטוח שהמכירה הושלמה כי עד שאני לא קורא זאת בניו יורק טיימס או SI.COM אני לא מאמין במאה אחוז אבל הערב (אמש) כל אתרי העיתונים ואתרי הכדורסל מדברים על הטרוף של מכירת 49% של הנטס עבור 2.3 ביליון (מיליארד) שפורבס.קום כותב עתה "המחיר הגבוה בהיסטוריה עבוד קבוצת ספורט" (ספורט, או כדורסל?), ופורבס בעצמו לא מבין מה קרה כאן כשהוא מעריך את ערך הקבוצה כולה ב-1.8 ביליון ( Forbes).

לפי ההסכם, פרובוקוב עדיין מחזיק ב-51% מהמניות, אבל יהיה חייב למכור את מה שנשאר מחלקו עד יולי 2021. פרוקורוב הוא עדיין בעל האולם 'בארקלייס סנטר' ובינתיים לא שמעתי מילה וחצי מילה על האולם.

הקבוצה הפסידה העונה OPERATING INCOME של 23.5 מיליון, אבל 'פורבס' עדיין מעריך את הנטס כקבוצה השביעית בדרוג 'ערך הקבוצות הכספי'.

ג'וזף טסיי הוא אזרח טייוואן וקנדה, וכפי שכבר הזכרתי , אחד משני מקימי  ALIBABA ואחד מעשירי העולם. הוא קנה את 49 האחוז עם האופציה לקנות את השאר בארבע השנים הבאות (option to take over majority ownership of the franchise in four years).

 ESPN’s Adrian Wojnarowski and Zach Lowe  כתבו:

Brooklyn is getting out of the NBA.  Prokhorov will maintain his stake in Barclays Center, where the Nets play. Perhaps the most interesting news is the reported valuation for the Nets in this transaction: $2.3 billion for 49%. That breaks the NBA record for team valuation in sale, recently set by the Houston Rockets at $2.2 billion.

NBA מטורף בעולם מטורף.

2. סטיב קרי – אמש – מלא מחמאות על עומרי כספי:  "משחק בדיוק את המשחק שלנו!"

*

*

3. קווין דוראנט – אמש – על עמרי כספי

*

*

4. הסלטיקס קיבלו 8.4 מיליון "DISABLES PLAYER EXCEPTION על גורדון הייוארד.

הסלטיקס קיבלו – כמצופה – 8.4 מיליון דולארים להחתים, או לעשות טרייד על שחקן בשנת החוזה האחרונה שלו, בגין פציעתו של גורדון הוארד. יש להם זמן עד ל-10 במרץ, למצוא דיל שיתאים להם – וכמובן לשחקן, ולקבוצה בה הוא משחק.

אז מה לדעתכם צריכים הסלטיקס לנסות לעשות?

5. 50 שנה מאז משחקו הראשון של וולט פרייזר.

אני לא זוכר אם הייתי במשחקו הראשון או לא. הוא היה רוקי מבטיח אבל איש לא  פילל לאיזה כוכב שהוא יתפתח. אחד השחקנים האהובים עלי מכולם. ליובל ה-50 ESPN ריאיין אותו. שאלות? יותר מדי  די MONDAINE מלבד שאלה אחת שעניינה אותי:

Q: It seems like the beginning of Knicks rookie Frank Ntilikina's career is similar in some ways to yours. He sat out most of preseason with a knee injury and missed two games recently with an ankle injury before making his home debut on Friday. What have you thought of him? (Question asked before Ntilikina's MSG debut against Brooklyn)

A: He's composed, man. He shows a lot of poise out there. But like me, I could tell that he needs to work on his shot. But he's comfortable with the defensive aspect of the game and rebounding. But his shooting, I can tell. So he's probably nervous but I had three years on him, he's 19. And I'm obviously from the [United] States. And he's coming over from France to this situation. So it's obviously going to be more difficult for him. I think his teammates are going to be the key as far as being positive role models for him. I had Emmette Bryant, Freddie Crawford, Dick Barnett. All these guys would kind of pull me under their wing and tell me what to do, where to go off the court, taking vitamins. So all of that was very invaluable to me.

6. הטריפל דאבל הערב נגד שיקגו השלים לווסטברוק את כל הליגה!

הקבוצה היחידה שלא היתה רשומה בפנקסו של ראסל ווסטברוק, הגארד הענק (ביכולתו!) של OKC, היתה שיקגו בולס. ראסל עשה טריפל דאבל על כל קבוצה בליגה מלבד הבולס הזאת.

הערב, בנצחון 69-101, ראסל קלע תריסר, קטף 13, חילק 13, והכל ב-28 דקות בלבד.

אז ראסל קירקף את כל אחת מ-29 הקבוצות המשחקות NBA בסקטבול!!!

נ.ב: הבלס בעצמם לא ידעו זאת עד שאחד האוהדים צלצל ואמר להם זאת. בדיקה קצרה הבהירה שהאוהד צדק, וההודעה מיד התפרסמה לכל העולם לדעת!

*

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. לגמרי בועה
    איך עסק שמפסיד 23 מליון שווה 4.7 מיליארד.
    לא ברור לי.
    גם נראה שמנוע הצמיחה הגיע לשיא.
    הטלוויזיה קורסת ומי שחושב שהחוזה הבא יהיה הנוכחי יתבדה.

      1. 2.3 על 49%. תשאל איזה פרופסור למתמטיקה בטכניון שיעשה חשבון על ערך הקבוצה (לא כתבתי שהוא קנה אותה ב-4.7; כתבתי רק שיש לו זכות לקנותה במלואה עד יולי 2020)

  2. בסכום הזה יכל לשכנע מועדון גדול יותר לתת לו אחוזים דומים, אולי הוא ימכור מניות באתר וישה אקזיט מהיר אי דונט נו

    1. זה היה ב-2010. הוא שילם 200 מיליון אבל גם עוד סכום דומה בחובות של הקבוצה. זה היה עבור 80% כשיותר מאוחר הוא קנה גם את שאר ה-20%.

      1. תודה עידו, אני מניח שעם כל ההוצאות וההפסדים שהיו וההשקעה בבניית המתחם הוא הוציא כמליארד במשך 8 שנים. השקעה מוצלחת אם תוך 8 שנים מכר כמעט חצי ברווח כזה גדול. יש להניח שמכירת הרוב שלו תכניס לו עוד סכום דומה ואולי יותר.

        1. את ה 20% האחרונים הוא קנה כבר לפי שוויו של כמעט 2 מיליארד אבל עדיין הוא עשה כאן עסק לא רע בכלל במחיר הקטן של החרבת מועדון לעשור.

          1. אבל אל תשכח שהוא לא החריב את המועדון כדי להגיל את הרווחים. זה קרה שלא בכוונה . . .
            המטרה המוצהרת שלו היתה אליפות

  3. לגבי ראסל, תחשבו כמה טבעות היו לו באוקייסי אם לא היו ג"ס. שחקן ענק ולא מוערך מספיק לדעתי.

    דני איינג יקח את הזמן ויכול להיות שיבשל משהו על אש נמוכה לגבי האקספשן. בוסטון כרגע מקום שני במזרח עם 4 נצחונות רצופים וקבוצה מתפקדת וממושמעת לכן אין מה למהר.

    ושוב הנטס, אל תשכחו שמדובר בניו יורק! מחיר מחיר לקבוצה מפסידה אבל המיקום קובע, כמו ב LA. אני חושב שהבעלים הרוסי עשה המון טעויות כשהשקיע ביועצים הלא נכונים ובסקאוטים זבל וזו הסיבה שהכסף המוגזם ששפך בהתחלה לא קירב אותו לגביע. באיזה שלב נמאס לו אז עכשיו הוא מממש רווחי מיקום בניו יורק. גם איש עסקים טוב עושה לפעמים טעויות אבל בתמונה הגדולה הוא עדיין מרוויח מצויין מהמהלך של הקניה והמכירה.

    1. לגבי ראסל, תחשבו כמה טבעות היו לו באוקייסי אם הוא לא היה סובל מהבעיות של ראסל…. שחקן ענק שאינו ממש את מלוא הפוטנציאל שלו, ולכן מוערך יתר על המידה לדעתי. את הסדרה של 2016 יכול היה לנצח, למרות קליי, אם רק היה מקבל החלטות מוצלחות יותר בזמן אמת. בנוגע ל-2018 או שהרעמים יצליחו לגבש קבוצה ואז גם אם יפסידו ללוחמים ראסל יוכיח שהוא גדול, או שהם לא יצליחו לגבש קבוצה ואז גם אם יפסידו ללוחמים ראסל לא יוכיח שהוא גדול.
      ועכשיו ברצינות – דווקא בגלל שהוא כל כך מוכשר, ודווקא בגלל הקבוצה שהייתה באוקלהומה ושיש עכשיו באוקלהומה, המבחן של האיש הזה הוא לא בהאם קבוצה אחרת טובה מקבוצתו או לא, אלא האם הוא באמת מוציא את המקסימום מהסיטואציה. אם אתה עושה את המקסימום ויש מישהו טוב יותר – דיינו, לא נלך על זה לרבנות. גם הספרס הפסידו שנים ארוכות בגמר המערב וגם בפיינלס ואף אחד לא בא בטענות לפופ ולדנקן, ובצדק, כי תמיד הייתה הרגשה שהם עושים הכל נכון ולפעמים הבן אדם בצד השני (שאק, קובי, לברון) פשוט טוב מדי. אם אתה לא עושה את המקסימום בהחלט יש מקום לביקורת ללא קשר למי נמצא בצד השני.

  4. הקבוצה שווה 2.3 מיליארד דולר. הסיני רכש 49% ע"פ הערכת שווי הזאת.
    ברוקלין היא הקבוצה במקום השביעי ב-נ.ב.א מבחינת שווי.
    להערכתי, שווין של קבוצות הנ.ב.א מביא בחשבון את מגמת הכניסה לשווקים הגלובליים בדגש על השוק הסיני. אם המגמה תמשך ותתחזק מה שמשלמים היום יראה כמו עסקאות בזיל הזול.

        1. כרגיל אתה כל כך בטוח בעצמך…
          הקבוצה נמכרה לפי הערכה של 2.3 מיליארד (valuation) כלומר זה הערך אם הוא קונה את הכל.

  5. יש אנשים שהסכום לא משנה להם ונראה שזה המצב.
    פרוכחוב נראה לי יצא ברווח.
    מעניין מה יהיה השווי שלהם אם הם יגיעו לפלייאוף 🙂

      1. הדברים לא עובדים ככה… אני די בטוח שהונו האישי לא נפגע. תבדוק בדירוג העשירים הבא ולא תראה אותו עם הרבה פחות.
        לוקחים הלוואה מהבנק. ככה עובדים
        ואם כלום לא עובד מתמקחים עם הבנק על ההחזר (תספורת).
        זה אנשים עם קצת יותר leverage מול הבנק ממך וממני 🙂

  6. ההפסדים של הנטס לא רלבנטיים לשווי שלה.
    האוליגארכים משקיעים בקבוצות לא בגלל שזה עסק כלכלי מרוויח, אלא בגלל הדלתות שזה פותח.

    מי יודע כמה עסקאות נדל"ן, נפט ואחרות בין ניו ג'רסי והחברות בשליטתו יאושרו ע"י ועדות עירוניות/מחוזיות/לאומיות בעקבות עסקה זו.

    זו המטרה האמיתית מאחורי השקעה בקבוצות ספורט בכל העולם.

  7. מזל טוב לווסטברוק.
    מזכיר לי שלפני כמה שנים כתבו שבריידי ניצח את כל קבוצות ה-NFL.
    דרך אגב, זה גרם לי לבדוק את לברון באותו נושא… גם לו יש 29 קבוצות מולן רשם טריפל דאבל (3 מהן רק בגמרים – OKC, ספרס ודאלאס). היחידה מולה הוא לא הצליח עדיין לרשום את ההישג היא לא אף אחת משתי הקבוצות בהן שיחק. כלומר – עוד השנה הוא יכול להגיע ל-30 מתוך 30. הקבוצה העלומה הזו היא בין האחרונות שתוכלו לחשוב עליהן – הקבוצה עם אחוז ההצלחה הנמוך בהיסטוריה הן בעונה הרגילה והן בפלייאוף – והיא היחידה שמנעה מלברון ט"ד.
    רמז למי שעוד לא ניחש: אחד הכותבים המחוננים ביותר פה באתר שם קבוצה זו על ראש שמחתו והיא קבוצתו האהודה.

  8. אני מבטיח לכולם שעלי אקספרס לא יפסיד שקל מקמית הנטס.
    סליחה יאן …,סליחה דולר …
    ניו גרזי היא בירת הסחר האמקיקאית כצ מי שרוצה להשיג משהו מארהב פונב ליברת שילוח בניו גרזי.
    מבחינת נגישןת לשוק האמריקאי אין טוב מזה .
    ובענין הספורטיבי ?
    זו הטעות העיקרית את עלי אקספרס סךיחה עלי באבא שאקספרס,היא החברת בת שלו מענין פלטפורמה שיווקית ,לא מענין אותו אליפות.

    1. מי שימכור בשורט עכשיו אמזון ,כמובן מישהו שמבין מה הוא עושה לא מידן או מנחם או רפה הבנה אחר ….
      ירויח כסף באחריות.
      אני במקום בזוס מודאג מאד ומתחיל תהליך התיעלות

      1. קראתי מה שכתבת, וישר הלכתי לקנות מניות אמזון (לא זולות אגב מעל 1100 דולר למניה). ברגע שאידיוטים מדברים על שורט, זה הזמן ללונג (בצפייה לשורט סקוויז הממשמש ובא).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט