פינת מונדיאל 2018 אהרון שדה (2)

מסי ורונאלדו:

את הפינה חשבתי לייחד לשניים הללו ככל הנראה במונדיאל האחרון שלהם.

  1. פעם לא לפני הרבה זמן חשבתי שמסי שחקן היסטורי ואילו רונאלדו שחקן לדורו.

טעיתי!

שניהם שחקנים היסטוריים בכל קנה מידה.

אני מסופק אם פעם הופיעו שני שחקנים יריבים גדולים כ"כ באותו מונדיאל.

אני זוכר את פלטאני ומארדונה מהמונדיאל הראשון שלי בשנת 86.

ומאז לא הייתה יריבות שכזו (למעט המונדיאלים המשותפים).

  1. לא נרחיב כרגע על כל הישגיהם ברמת הקבוצות (נתמקד בנבחרות).

אך נציין שמדובר בשני שחקנים שחולקים את כל עשרת תארי שחקן השנה בעולם של פיפ"א ולמעשה גם של הפראנס פוטבול (בשנים בהם חילק את התואר בנפרד מפיפ"א ולמעט העונה האחרונה בה הפרס עדיין לא חולק אך לא סביר שרונאלדו לא יזכה בו).

למעשה מסי נמצא באופן קבוע בטופ 2 זה 11 שנה ברצף!

5 פעמיים כמס' 1 ועוד 6 כמס' 2.

תחשבו על הספורטאים הכי ענקים בכל התחומים כמו מייקל ג'ורדן, לברון פדרר או נאדל אף אחד לא מתקרב לטופ 2 אורך זמן שכזה.

גם רונאלדו לא רחוק.

הוא נבחר לטופ 3 ב 10/11 העונות האחרונות כולל 7 האחרונות ברצף.

9 מתוכם לטופ 2.

אין למספרים הללו תקדים כמובן.

נוסיף ונציין שמספר הזכיות שלהם בכדור הזהב פנומנלי ומהווה כמובן שיא שהיה יכול להיות גבוה יותר אלמלא במשך שש שנים חולק רק פרס אחד משותף לפיפ"א ולפרנס פוטבול.

הם מחלקים גם עשור שלם את מלכות השערים באלופות.

(פעם אחת בלבד זכו במשותף ואז הצטרף אליהם נאיימר).

וכן זכו ב 8/11 תארי נעל הזהב האחרונים.

(5 רונאלדו) ולמעשה השאירו אבק לכל גדולי דורם כצ'אבי, אנייסטה ונאיימר.

שהסתפקו לכל היותר במקום בפודיום בפרסי כדור הזהב היוקרתיים או בתארים משניים כמו כדור הזהב של אופ"א (גם שם הצמד הנ"ל זכה ב-5/7 התארים).

  1. השניים הנ"ל לקחו במשותף 8 גביעי אלופות כולל 7/10 בעשור האחרון (וככוכבים הראשיים כמובן).

ככה שגם ברמת הקבוצות השליטה שלהם אבסולוטית

 

  1. בנבחרת שלא במסגרת המונדיאל.

ניתן לומר שרונאלדו הגיע "לגאולה" עת זכה עם פורטוגל ביורו האחרון.

סה"כ הוא הופיע ב-4 טורנירי יורו ובכולם הגיע לפחות לרבע הגמר.

מאזנו:

מקום 1 ביורו האחרון.

מקום 2 ביורו הראשון בבית 2004.

חצי גמר ביורו 2012 (אם תרצו מקום 3-4).

רבע גמר יורו 2008 (5-8).

כמו"כ היה שותף לחצי גמר גביע הקונפדרציות האחרון ולטורניר אולימפי (04) שהסתיים בהדחה בבתים.

מסי לעומתו הוליך את הנבחרת הצעירה לזכייה במונדיאל הנוער (2005)

(שנה לפני כן סיים עם הנבחרת הזו במקום השלישי בקופה אמריקה).

ולזכייה במדליית הזהב  באולימפיאדת 2008.

אך בכל הקשור לבוגרת הוא עדיין לא הגיע "לגאולה" .

הוא שיחק ב 4 טורנירי קופה אמריקה.

ב 2011 הודח כבר ברבע הגמר.

בשנים 2007+2015+2016 הגיע 3 פעמים לגמר והפסיד בכולם (אם נוסיף את המונדיאל נקבל 0/4 בגמרים בדיוק הפוך מברצלונה שם בגמרי האלופות הוא 4/4 אך לא שותף בגמר 06).

  1. במונדיאלים:

שניהם החלו צעירים מאד ככה שזה יהיה המונדיאל הרביעי שלהם.

לשניהם הישגים רבים בגביע העולמי אבל את הגביע הנכסף לא הניפו.

רונאלדו: הוליך את הנבחרת לחצי גמר 2006 (מקום רביעי) לאחר שהוא ונבחרתו הדיחו את נבחרות הולנד ואנגליה לפני ההפסד לצרפת של זידאן מאמנו כיום.

לאחר מכן ההישגים פחתו .

ב-2010 הוא ונבחרתו הודחו בשמינית הגמר מול ספרד האלופה שבדרך .

ב-2014 פגש באלופה שבדרך (גרמניה) כבר בבתים  (תבוסה 0-4) ובסופו של יום נבחרתו הודחה בבתים (ארה"ב הקדימה אותה).

מסי היה שותף לשני רבעי גמר 2006+2010 ולגמר 2014 עם מכנה משותף אחד והוא 3 הדחות כואבות מול הגרמנים.

(ב-2006 בדו קרב מהנקודה לאחר 1-1 ב-120 דקות, ב-2010 זה נגמר ב-0-4 גרמני ובגמר האחרון זה נגמר כואב במיוחד משער של גצה בדקה ה 113 עמוק לתוך הארכה).

נציין שלראנלודו יהיה זה טורניר עשירי משמעותי במדי הנבחרת (כולל אולימפיאדה וקונפדרציות).

  1. מפגשים:

במפעל החשוב ביותר הם עדיין לא נפגשו. אם ייפגשו כנראה במונדיאל האחרון שלהם זו תהיה חוויה גדולה בוודאי במשחק נוקאאוט ללא דרך חזרה.

גמר ביניהם הוא בכלל חלום שלא לומר פנטזיה של כל חובב כדורגל אובייקטיבי.

נציין שמעבר לקרבות הליגה והגביע הספרדית המפגשים הגדולים ביותר ביניהם היו

פעמיים במסגרת חצי גמר האלופות.

הראשונה בחצי גמר 2008  אז מנצ'סטר של רונאלדו ניצחה 0-1 בסיכום שני המשחקים בדרך לזכייה בגביע (סקולס כבש).

השנייה בחצי גמר 2011 בה ברצלונה ניצחה 3-1 בסיכום שני המשחקים כולל 2-0 במפגש הראשון בברנבאו (צמד למסי כולל שער מדהים במיוחד. הגומלין הסתיים ב 1-1 פדרו לברצלונה ומרסלו לריאל).

אך המפגש הגדול ביותר ביניהם עד כה התקיים בגמר ליגת האלופות 2009 .

ברצלונה של מסי ניצחה את מנצ'סטר של רונאלדו (למעשה במשחקו האחרון ביונייטד).

מסי כבש את השער השני ועוד בנגיחה נדירה שחתמה את תוצאת המשחק (0-2 אטו כבש את הראשון).

  1. פעם אמרו על מסי שמה שחסר לו זו זכייה בגביע העולמי וזכייה תקבע אותו ככדורגלן מספר 1 בכל הזמנים.

אני חושב שאכן כך הוא יתקבע אם וכאשר… אבל תחשבו רגע מה יקרה לראנולדו אם יזכה. זה יהיה לו תואר שני בנבחרת כמו פורטוגל שלא נחשבת לנבחרת גדולה באמת.

הוא ישלים את הסרייה של מונדיאל, יורו ואלופות (4 לפחות.. אם לא יזכה העונה) בכולם כאיש הדומיננטי (בהנחה שזה ימשיך בזכייה הוירטואלית), ולכן הוא בהחלט עשוי להיתפס כמספר 1 בכל הזמנים.

  1. אבל זה יהיה קשה עד כמעט בלתי אפשרי.

ישנם כמה נבחרות שנראות טובות משמעותית בעיקר גרמניה אך גם הכישרון, האיזון והעומק של נבחרות כמו ספרד, צרפת וברזיל נראים איכותיים יותר משמעותית.

  1. אולי האנקדוטה הזו תעזור להם:

למעשה שניהם חוו כל תסריט במונדיאל למעט תסריט אחד והוא הנפת הגביע.

הדחה בבתים הייתה כאמור מנת חלקו של רונאלדו במונדיאל האחרון.

הדחה בשמינית הגמר: גם זאת רונאלדו חווה ב-2010 (1-0 ספרד).

הדחה ברבע הגמר: מסי מכיר זאת היטב ממונדיאלים 2006+2010 (בשניהם  מול גרמניה).

הדחה בחצי: רונאלדו במונדיאל הראשון מול צרפת.

הפסד כואב בגמר: מסי במונדיאל האחרון לגצה וחבריו מגרמניה.

התסריט היחידי שנותר הנפת הגביע…

  1. קאקה: היה השחקן האחרון לזכות בכדור הזהב לפני שצמד הפונמנים הזה השתלט על המשחק… במקרה של כישלון ישנו סיכוי שהשלטון האבסולוטי הזה יסתיים… ימים יגידו!
כדור הזהב בעשור האחרון מסי ורונאלדו
פיפ"א מסי רונאלדו הנוסף מיקום
2007 2 3 קאקה 1
2008 2 1
2009 1 2
2010 1 אנייסטה 2 צ'אבי 3
2011 1 2 צ'אבי 3
2012 1 2 אנייסטה 3
2013 2 1 ריברי 3
2014 2 1 נואייר 3
2015 1 2 ניימאר 3
2016 2 1 גרייזמן 3
2017 2 1 ניימאר 3
פ.פוטבול
2007 3 2 קאקה 1
2008 2 1 טורס 3
2009 1 3 צ'אבי 3
2010 1
2011 1 2
2012 1 2
2013 2 1
2014 2 1
2015 1 2
2016 2 1 גרייזמן 3
2017 2 1 נאיימר 3
כדור אופ"א
2011 1 3 צ'אבי 2
2012 2 3 אנייסטה 1
2013 2 3 ריברי 1
2014 1 נואייר 2 רובן 3
2015 1 3 סווארס 2
2016 1 גרייזמן 2 בייל 3
2017 2 1 בופון 3

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. תודה אהרון.
    אני חושב שההטיה כלפי שחקני ההתקפה וההטיה כלפי המדינות הלטיניות עושה עוול לשאר השחקנים.
    אני לא השתכנעתי שמסי גדול ממאלדיני או שרונאלדו גדול מבקנבאואר.

    1. מתן אני ממש מעריך את מאלדיני שהיה שותף אגב לזכיות בגביע אירופה ב 3 עשורים שונים והיה למבוגר ביותר שכבש ועוד כל מיני כאלו .
      אך ללא קשר פרסיונלי נראה לי שלעולם היוצר (זה שמבקיע ) יהיה ביתרון על המונע וזכיית המונע (שחקן ההגנה ) אי אנומלייה (קנבארו 06 ) שיכולה להיות או בגלל שלא היו יוצרים או שהמונע הפך גם לשחקן יוצר ( בקנבואר למשל אף שלמיטב זכרוני לא זכה בכדור הזהב ).

        1. מתן זה יותר ויכוח פילוסופי .
          אבל מן הסתם אנו מסכימים להנחות הבאות.
          מטרת המשחק לנצח .
          אתה מנצח דרך הבקעת שערים כי כאשר אתה מונע שערים אתה לא יכול לנצח (לכל היותר לא להפסיד ).
          ולכן מי שאחראי על ייצור השערים הוא שובר השוויון (בייחוד בתקופה שבו ניצחון שווה יותר מתיקו ככה שהמונע לכל היותר מונע הפסד קרי שווי של נקודה לעומת היוצר שהוא זה שמביא את הניצחון קרי עוד 2 נקודות ).

          לכן בעצם החשיבה הזו אני תמיד יעדיף את היוצר אלא אם כן המונע הוא בעל ערך מוסף שמתבטא ביצירה טקטית מהפכנית או משהו דומה כמו למשל זאמר 1996 .
          או לעיתים בשנה שבה היוצרים נעלמו דום ונשארו רק מונעים גדולים.

          ב 2006 למשל עולם הכדורגל היה בבעיה ..במונדיאל לא היה אף יוצר בעל שם (למעשה היה קראו לו זידאן אך אירועי הגמר והנגיחה מנעו ממנו להיות מועמד של ממש ) .
          ובעולם נהגו לתת בשנת מונדיאל את הפרס לנציג המונדיאל בדרך כלל של הנבחרת המנצחת ..ולכן הלכו על קנבארו (היו צריכים להתחשב בעונת הקבוצות ולתת לרונאלדיניו ).

          מאז אגב בעולם הכדורגל לא נותנים בהכרח את הפרס לזוכה המונדיאל (נשבר עם מסי 2010 ) .

          1. מטרת המשחק היא לכבוש *יותר מאשר לספוג*. וזה כולל את שני הרכיבים. אבל זו בדיוק הנקודה שלי. הרוב חושב כמוך. לא בגלל הטיעון הפילוסופי הזה, שלדעתי הוא בעייתי, אלא כיוון שזה מה שמוכר. זה מה שזוכרים. זה מה שרואים בתקציר.
            מי בכלל זוכר שמתיאוס התמקם בקו המסירה ומנע מצב מסוכן? מי בכלל שם לב לדבר כזה תו"כ משחק? מי שם לב שנסטה רץ עם החלוץ ובגלל זה לא מסרו לו? מי שם לב ללחץ של מקללה שגרם להתקפה למסירה גרועה?
            המטרה היא לנצח? אחלה. האם החלק של הבעיטה לשער הוא כל המהלך? האם מסי לא צריך את הכדור בשביל לכבוש? חלק אינטגרלי מכיבוש השער הוא להשיג את הכדור. הגנה היא לא רק למנוע מהיריב לכבוש, אלא גם להשיג את הכדור ולהעביר אותו להתקפה.
            רוצה דוגמה? למשומר המושמץ (לעתים בצדק) יש חלק בלא מעט שערים רק מעצם זה שאפשר עוד אופציית מסירה באגף שחייבה את ההגנה לשים לב גם אליו. אנחנו גם רואים זאת עם קרי בג"ס, לברון בקאבס וכיו"ב שמחייבים תשומת לב תמידית.
            האקט הזה של כיבוש השער מקבל יותר מדי קרדיט, בעוד האירוע של השגת הניקוד בענף הוא די בלעדי. בטח ביחס לכדורסל.

  2. כתבה יפה אבל אני חייב להגיד משהו על רונאלדו ופורטוגל. נכון רונאלדו שחקן טופ 3 בהיסטוריה ( הופעה היסטורית בעונת 2017 בליגת אלופות) אבל בנבחרת הוא לא עשה הרבה. עד 2008 רונאלדו לא הוביל את הנבחרת בכלל אלא שחקנים אחרים כמו פיגו דקו וקארבליו. בכל מקרה בזכיה ב2016 ביורו הפורטוגלים היו פייבוריטים מול כל מי שפגשו ( איסלנד אוסטריה הונגריה קוראטיה פולין וולס) פרט לצרפתים. רונאלדו כבש 3 שערים ביורו ובישל 2 אבל צמד ושתי בישולים היו מול הונגריה ששווה ברמה לנבחרת ישראל ועוד צמד מול וולס. הסיבה היחידה שפורטוגל הגיעה לגמר היא בגלל ההגרלה שמנעה ממנה להיפגש עם גרמניה צרפת ספרד איטליה ואנגליה לעד לגמר. שאף אחד לא יטעה לרונאלדו לא היה טורניר גדול אז. בכל מקרה בנושא הזכייה במונדיאל ממש לא תכתיר את מסי לטוב בהיסטוריה המונדיאל הוא טורניר פשוט היום וחבר חשיבות עם פעם הוא היה מקבץ את כל הכוכבים הטובים בעולם היום רמת המשחק בו היא של הליגה האירופית.

    1. דביר תגובתי .
      1. אכן הייתה הגרלה נדירה ביותר ביורו 2016 שם כל חמשת אלופות העולם האירופאית שיחקו בצד אחד של ההגרלה ובאה נבחרת מהצד השני ולקחה אבל פורטוגל לקחה זאתגם בזכות ההגרלה ובזכות עוד כמה דברים וכך יזכרו זאת לראנולדו .
      הוא בעניין זה עשה את שלו למרות שאני מסכים לחלוטין שלא היה בשיאו .אשר אשר 2004 -2006 רונאלדו הצעיר נתן תפוקה יפה מאד גם אם הכוכב הראשי היה פיגו בדיעבד איני יודע מי תרם יותר .
      2008 הייתה לגמרי הנבחרת של רונאלדו שאגב לא הבריק לאחר עונה מדהימה ביוניטד.

      2. חשיבות טורניר המונדיאל .
      אני מסכים שברמת הטורניר סביר שרמת ליגת האלופות גבוהה יותר .
      מצד שני אין עדיין לאף מפעל את היוקרתיות של הגביע העולמי …יש במפעל זה מים קסם שעדיין לא פג.
      ונכון להיום רובנו עדיין מודדים כוכבי על ביחס לטורנירי הנבחרות בכלל ומונדיאל בפרט .

  3. בכל תקופה אחרת רונאלדו היה נחשב הכדורגלן הטוב בעולם, הוא פשוט חלוץ מושלם. לרוע מזלו הוא עומד ויעמוד בצל של מסי, הכדורגלן הכי טוב בהיסטוריה, וזה אפילו לא קרוב.
    התמקדות בזכיה במונדיאל זה ממש לחפש בכוח את הגרוש החסר מתחת לפנס האחרון, ואפשרות לייצר שוב "ויכוח" בין השניים – שאין. אלא אם כן אתה אוהד פנאט של רונאלדו. מה גם שאתה זוקף לרונאלדו זכיה ביורו (לא השתתף בגמר), מול הפסד של מסי במונדיאל 2006 (לא שותף בכלל במשחק ההדחה וזו בכיה לדורות).
    כדאי שתגלה את מספרי הקריירה של מסי, שהוא בערך גם המבקיע הטוב בעולם, ובו זמנית גם הפליימייקר הטוב בעולם. דבר כזה לא היה וכנראה גם לא יהיה.

  4. ואם לא היה ברור מכל זה – מסי ורונאלדו הם שני השחקנים הגדולים בהיסטוריה, הארגנטיני חצי קומה מעל הפורטוגלי, ושניהם ביחד משהו כמו 5-6 קומות מעל כל היתר – מרדונה, פלה, קרויף וכו'. הנתונים של שניהם (כשיעלה הלינק ששלחתי) הם לא אמיתיים, וזכינו ששניהם באותו דור.

  5. השחקנים הגדולים בהיסטוריה:
    1. רוני רוזנטל.
    2. אלי דריקס.
    3. טל בנין.
    4. איציק זוהר.
    5. רוז'ה מילה.
    6. קאניג'ה.
    7. סקילאצ'י.
    8. חוליט.

  6. למה שלא תבדוק את זה אתה,
    כנס לסטטיסטיקה של רונאלדו ומסי ותגיד לי,
    כמה שערים בכמה משחקים,
    כמה בישולים בכמה משחקים
    כמה תארים אישיים וקבוצתיים.

  7. אחחח, כמה שמבחן התוצאה לפעמים מטעה.
    אין ספק, רונלדו הוא אלוף היורו. רק שבשלבי הנוק אאוט מול יריבות חלשות למדיי היה סופר חלש, ובגמר נפצע מאד מוקדם והוחלף ( נפצע איזה דקה 8 סחב והיה חלש באופן הגיוני עם פציעה באזור דקה 25 אם אני זוכר נכון).
    לעומת זאת מסי, שבשניים משלושה גמרים היה השחקן הכי טוב בגרמניה (בשלישי הוא היה שני רק למסצרנו) ונתן כדורים להיגוואין שהיה אמור לסגור את הסיפור.
    אין ספק, רונלדו אלוף ברמה הבינלאומית בטורניר חשוב (מסי זכה בטורניר האולימפי), אך מבחן התוצאה פה עושה די עוול למסי בעיניי.
    כמובן שאין בי שמץ של אובייקטיביות.

  8. אני שומע כל מיני טענות שונות ומשונות .
    אז גילוי נאות .
    ברמה האישית אני מעדיף את מסי ובכלל בעד ברצלונה ונגד ריאל.
    אבל אני בכל זאת מנסה להיות אוביקטיבי כמה שרק ניתן .
    בפרמטר של ההנאה מהשחקן אישית אני נהנה הרבה יותר ממסי.
    לטעמי מסי גם עושה את השחקנים שלידו טובים יותר.
    מצד שני איני יכול להתעלם מהרעב המטורף של רונאלדו ומהווינריות שלו.
    עד לפני 4 שנים רונאלדו היה עם צ'מפיונס אחד בלבד.
    מאז 3 תארים ב 4 שנים + תואר עם פורטוגל.
    בליגת האלופות כבש דו ספרתי בכל עונה בה קבוצתו לקחה את התואר והיה הכי טוב באופן מוחלט.
    דווקא ביורו בלט פחות יחסית והיה גם פרמטר של מזל בהגרלה.
    ובכל זאת פורטוגל עד רונאלדו.
    לא עשתה כלום במונדיאל מזה 40 שנה מ 66 עד 2006 (לא כולל ) .
    מאז מקום 3 ב 66 היו בפורטוגל שני טורנירי מונדיאל שניהם הסתיימו בבתים .
    רונאלדו היה שותף לשני נוקאאטים ומקום רביעי.

    ביורו פורטוגל של לפני ראנלדו עשתה חצי גמר 84 +2000 ורבע גמר 96.
    איתו 4 רבעי גמר 3 חצאים שני גמרים וגביע .
    אין ספק שהוא הטביע חותם אדיר בנבחרת באיכות טובה פחות משל מסי.
    גם קצב הבקעת השערים שלו מדהים ממש.
    לכן בניגוד ללפני 4-5 שנים אני חושב שרונאלדו עשה כמה צעדים משמעותיים לכיוון מסי.

    כך השורה התחתונה שלי.

    כיבוש שערים :
    יתרון קל לרונאלדו (5-6 במלכות שערי הצמפיונס 3-5 בנעל הזהב).

    תארים (חשובים ) יתרון קל לרונאלדו (4-4 בצ'מפיונס אבל מסי זכה כבורג לא מרכזי ב 2006 …גם בנבחרת רונאלדו הביא תואר לפורטוגל בעוד מסי לא (בבוגרת) .

    ראש בראש : יתרון למסי של 2-5 באליפויות מאז רונאלדו בריאל (אם כי ברוב הזמן לברצלונה קבוצה טובה יותר + 2-3 בגביעים )
    וכמובן ניצחון בגמר אלופות (שוב למסי קבוצה טובה יותר).
    גם העובדה שבחמשת משחקי חצי גמר וגמר צ'מפיון מסי ניצח 0-3 בכיבושים לטובתו .

    הפיכת השחקנים טובים יותר :
    לדעתי יתרון למסי בוודאי ברמת הקבוצות .

    מנהיגות :
    לפחות בנבחרת זה רונאלדו בקבוצה שם כנראה יש מאפיינים אחרים היתרון למסי .

    וירטואזיות :
    בעיני מסי .

    הנאה ותחושה של גדלות :
    לדעתי מסי .

    הנתון הנוסף :
    מסי בכל זאת צעיר בשנתיים .
    ואם הקצב של הקריירה יהיה זהה זהו יתרון של ממש למסי .

    בשורה התחתונה ביותר :
    לדעתי זכייה של מי מהם בגביע העולמי תהיה שומרת שוויון של ממש בטח אם מי מהם יוביל ממש את נבחרתו כפי שהם עושים במדי הקבוצות (למעט הזכייה הראשונה של מסי).

    במידה ולא תהיה זכייה שוברת שוויון שכזו הרי שהוויכוח לא יוכרע אבל אם היום הם היו פורשים הרי שלרונאלדו הייתה זכות טיעון לא מבוטלת למרות שאני אישית חושב שברמת הריגוש היתרון של מסי מוחלט ובכל זאת גם קרי מרגש הרבה יותר מלברון ולא ניתן להתווכח שלאורך קריירה לברון טוב בהרבה (למרות שאיני מעריך את תאריו בטח במיאמי ).

  9. מייקל ג'ורדן זכה ב MVP הראשון שלו ב 88, האחרון – 98. אמנם פרש באמצע, אבל זה כמעט אותה כמות של זמן , רק שהוא היה בטופ 1
    לברון – MVP ראשון ב 2009, וכבר ב2007 לקח קבוצה של נגרים לגמר. והוא עדיין השחקן הטוב בעולם…

  10. אני חושב שההשוואה בין התואר האישי בכדורגל ובכדורסל בעייתי מאד.
    אני נוטה להעריך את זה של הכדורסל יותר. אמנם גם הוא מוטה התקפה, אבל לא עד כדי כך. הוא מוענק בליגה תחרותית בהרבה (לאו דווקא בשנה ספציפית, אבל כן לאורך זמן, מה שמאד מקשה על צבירת כמות תארים נכבדת) והוא מוענק בליגה בה כולם מתחרים נגד כולם כל הזמן.

  11. אהרן, אלה הם הנתונים, נכון להיום. המתמטיקה פשוטה והיא תיתן תוצאה אחת ברורה:

    נתוני קריירה, פרט למשחקים ידידותיים:
    רונאלדו – 874 הופעות, 615 שערים, 200 בישולים
    מסי – 720 הופעות, 584 שערים, 235 בישולים

    נתוני קריירה במועדונים:
    רונאלדו – 727 הופעות, 536 שערים, 173 בישולים
    מסי – 598 הופעות, 523 שערים, 198 בישולים

    נתוני קריירה משחקי ליגה:
    רונאלדו – 491 הופעות, 373 שערים, 122 בישולים
    מסי – 392 הופעות, 363 שערים, 140 בישולים

    נתוני קריירה צ'מפיונס:
    רונאלדו – 149 הופעות, 111 שערים, 37 בישולים
    מסי – 118 הופעות, 97 שערים, 26 בישולים

    נתוני קריירה גביעים אחרים:
    רונאלדו – 87 הופעות, 52 שערים, 14 בישולים
    מסי – 88 הופעות, 65 שערים, 32 בישולים

    נתוני קריירה נבחרת:
    רונאלדו – 147 הופעות, 79 שערים, 27 בישולים
    מסי – 122 הופעות, 61 שערים, 37 בישולים

    אין מקום לספק באשר לעדיפות של מסי.
    למותר לציין כי מתחת לשניהם, לא יימצא מישהו אפילו קרוב למספרים האלה. הם באמת בליגה נפרדת.

    1. רק לסבר את האוזן כמה הנתונים האלה חריגים –
      יש עונה אחת שבה ליאו מסי זכה בתואר מלך השערים של אירופה + מלך הבישולים של אירופה. כל אירופה. וזה כשהוא משחק בבארסה עם כמה שחקנים לא רעים בכלל, כמו צ'אבי ואינייסטה ובוסקטס. זה בלתי נתפס.

  12. כיאה להופס, כתבה לא פחות מנפלאה!! תענוג של נושא.
    בעולם שלנו ה NBA, כוכבים הם שם המשחק..
    אני מסכים עם התגובה שטוענת שמסי ורונאלדו הם השחקנים הגדולים ביותר שראה הכדורגל מעולם. כן כן, גם גדולים מראדונה העצום, שבאמת שיחק עם חבורת כדורגלנים די בינונית בנפולי ובנבחרת וזכיתי לראותו כמה שאפשר היה לראות באותם ימים של תקצירים רחוקים ומשחקים די בודדים.. העליונות שלו בענף היתה אבסולוטית ולא ניתן לפקפק על קביעה זאת למיטב זיכרוני 😉

    מסי-רונאלדו..
    אני שייך לקבוצת המיעוט היחסי, שרואה דווקא ברונאלדו כאיכותי מהשניים, למרות שלכאן ולכאן הכל אמת..
    רונאלדו באמת שיחק בקבוצות פחות טובות משל מסי, ברמת הקבוצות.
    כשעבר למדריד, ברצלונה היתה טובה באופן משמעותי מריאל של רונאלדו וכל שהיה לריאל זה היכולת, האומץ והביצים של רונאלדו, לעזוב את סביבת הנוחות שלו במנצ׳סטר, שללא ספק היו בונים קבוצה חדשה ונפלאה סביבו לו נישאר כשהלך לערער על הפסיקה שמסי הוא הגדול מכולם, כשעבר לקבוצה חלשה יותר ושילם את המחיר, בידיעה שבהפסד לברצלונה ומסי, כשהוא מצליח לפרקים לנצח במו רגליו את הכשרון העדיף של מסי וברצלונה.. היכולות המדהימות של רונאלדו, בשילוב אופי בלתי מתפשר וווינריות חסרת תקדים, מה לעשות, נותנת דווקא לו את האדג׳, לדעתי הצנועה, בתחרות הפרטית בינהם..

    לגבי השאלה מה יהיה אחריהם ??
    משום שלרוב אנחנו אנשי כדורסל, עלי להביא דווקא דוגמאות נפלאות מעולמנו אנו, מג'יק העצום ובירד האדיר.. שאיכותם ומשחקם המדהים, וירטואוזי ואמיץ הביא אושר גדול לכולנו, גם לאלה שלא אהבו או אהדו אותם ספציפית ולייחל לעתיד בכדורגל שיצמיח את המייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, לברון, סטף ודוראנט הבאים של עולם הכדורגל..

    בינתיים, ‏להתרווח בכורסאות וליהנות מגדולי המשחק לדורותיו.

    תודה על הכתבה היפיפייה והתגובות המקסימות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט