סיקור משחקי שלישי / שגיא נאור ועידן עופר

סיקור משחקי שלישי / שגיא נאור ועידן עופר

 

קליבלנד קבאלירס 119 (1-3) – שיקגו בולס 112 (3-0)

דווין וייד ירד לספסל והקאבס שיחקו ללא רכז טבעי ועם טריסטן תומפסון שוב בחמישיה לצד קווין לאב. לברון ריכז את המשחק אבל עד שקליבלנד נכנסו לעניינים הבולס רצו לרבע ראשון של 38 נק בהובלת ג'ריאן גראנט ולאורי מרקאנן. ברבע השני קליבלנד ענו עם 37 וירדו להפסקה בפיגור נק'.

אחרי ההפסד המביך לאורלנדו בתחילת השבוע, סגנית האלופה לא רצתה להפסיד לעוד נמושה וברבע האחרון היא העבירה הילוך, עצרה את שיקגו על 20 נק' וניצחה במשחק צמוד מכפי שציפינו.

ג'יימס סיים עם 34 נק' ו-13 אס – כמו טובי הרכזים, לאב סייע עם 20 נק ו-12 ריב וויד סיים עם 5-7 מהשדב ל-11 נק יעילות כמו גם קורבר כשג'ף גרין משלים ספסל יעיל עם 16 נק'.

אצל הבולס, ג'סטין הולידיי הוביל עם 25 נק' כשהרוקי הפיני, מרקאנן, מסיים עם 19 ו-8 ריב'.

אורלנדו מג'יק 125 (1-3) – ברוקלין נטס 121 (2-2)

מי היה מאמין שאחד המועדונים הכי מאכזבים מתחילת העשור יפתח את העונה עם 3 ניצחונות ב-4 המשחקים הראשונים? ארון גורדון חזר מפציעה קלה וסוף סוף נתן משחק אדיר שהראה כמה פוטנציאל יש לו. המג'יק חיכו לגורדון הזה מאז שבחרו בו הדראפט והלילה הוא נראה כמו החבילה השלמה – דאנקים, שלשות, מה לא. אלה המספרים:  41 נק', 14-18 מהשדה, 5-5 מחוץ לקשת, 14 ריב. אוון פורניה עזר לו עם 28 ואוגוסטין הוסיף 19.

את הנטס החביבים הוביל די ראסל עם 29, דמארה קארול והוליס גפרסון המשיכו את פתיחת העונה הטובה שלהם עם 17 לקארול ו-18 להוליד ג'פרסון.

 

בוסטון סלטיקס 110 (2-2) – ניו יורק ניקס 89 (3-0)

הסלטיקס מתחילים להתרגל לחיים ללא גורדון היוורד והלילה הם סיימו את הסיפור כבר במחצית הראשונה עם 54-33 מול הניקס החלשים.

הצמד החדש, בראון את טייטום, שוב הובילו את הקלעים עם 23 ו-22 בהתאמה. קיירי הוסיף 20 והורפורד עם 13 בנק וריב' עם 5 אס'.

מה נגיד על הניקס? לא נעים על דובי ושאר האוהדים שרואים את הדבר המביש הזה.

קנטר ניסה לבדו עם 16 נק' ו-19 ריב.

 

מינסוטה טימברוולבס 107 (2-2) – אינדיאנה פייסרס 130 (2-2)

גם ההיעדרות של ג'ימי באטלר לא מצדיקה נפילה ביתית כמו שהזאבים חוו הלילה, דווקא אחרי הנצחון הגדול על אוקלהומה. לא להאמין שקבוצה של תיבודו מאפשרת לאינדיאנה הבינונית ביום טוב לקלוע ב-66% מהשדה. אחרי רבע ראשון שהסתיים ביתרון 33-20 לאורחת, מינסוטה חזרה עם רבע גדול של 41 נק ושוויון במחצית אבל המגמה שוב השתנתה במחצית השניה ו-69 נק בשני הרבעים האחרונים היו הרבה יותר מדי בשביל הוולבס.

ויקטור אולדיפו הוביל שישה שחקנים בספרות כפולות עם 28 נק, דארן קוליסון ניצח על ההצגה עם 16 אס לצד 15 נק, בוגדנוביץ סיים עם 19 נק ומוטיונאס עם 15 נק ללא החטאה לצד 11 כ"ח. קורי ג'וזף היה מצוין מהספסל עם 21.

אנדרו ויגינס ירד מהאולימפוס של סל הצחון על התאנדר וקירטע עם 7 נק בלבד, טאונס נשאר לבד במערכה וניסה עם 28 נק ב-12-17 מהשדה.

 

פורטלנד טריילבלייזרס 103 (1-3) – ניו אורלינס פליקנס 93 (3-1) / עידן עופר

אחרי שמרבית הקבוצות כבר שיחקו בבית מתחילת העונה, הלילה הגיע תורם של פורטלנד. המשחק נפתח בדשדוש מצד שתי הקבוצות וחוסר ריכוז מצד נורקיץ' שנקלע לבעיית עבירות לקראת סוף הרבע. לפני שזה קרה, "הגבה" התנגש עם ברכו בדמיאן לילארד ונאלץ לרדת לחדר ההלבשה, ממנו כבר לא יחזור הערב. פורטלנד ניצלו את ההיעדרות של דיוויס והתסכול של קאזינס מכך שהוא היחיד שמנסה לעשות משהו וביצעו ריצה של 16-1 בראשות טרנר, דיוויס וסוואניגן שקבעה את תוצאת הרבע, 29 – 19 ( 18 נק' מהספסל ).

הרבע השני היה בדיוק ההפך ובהנהגת נלסון, קלארק וכמובן קאזינס חזרו למשחק וסיימו את המחצית ביתרון של נקודה, 48-47 .

באופן די מוזר מי שלא הופיע למשחק הבית הראשון של הקבוצה העונה הוא הכוכב שלה, דמיאן לילארד. בתחילת הרבע הרביעי המאזן של ליליארד עמד על 1-12 מהשדה כולל 0-7 לשלוש נקודות. למרות הכל פורטלנד ממשיכה להוביל ביתרון שברירי ביותר במהלך הרבע השלישי.

2 שלשות של מקולום בתחילת הרבע הרביעי הקפיצו את היתרון ל-6 עם 7 וחצי דקות לסיום המשחק. לילארד כמו ליליארד הופיע בדיוק בזמן וביחד עם סי ג'יי מקולום שנתן הופעה נהדרת (23 נק') סגרו עניין ברבע האחרון למרות מלחמה גדולה של קאזינס שניסה הכל אך ללא הצלחה.

מתוך ה-23 נק' של מקולום, 12 הגיעו משלשות באחוזים נהדרים, לילארד הוסיף 13 נק', 7 אס' אבל גם 6 איבודים, טרנר, דיוויס (דאבל דאבל מס' 50 בליגה) וסוואניגן הוסיפו 30 נקודות ו-25 ריבאונדים במשותף.

נתון מעניין-פורטלנד שלטו בריבאונד התקפה עם 18 כאלו לעומת 3 בלבד של הפליקנס.

קאזינס הוביל את ניו אורליס עם 39 נק', 13 ריב אבל איבד לא פחות משמונה כדורים, הולידיי הוסיף 14 נקודות במשחק ששוב פעם לא הראה שהוא לא מצדיק את החוזה העצום שקיבל בקיץ.

 

לוס אנג'לס קליפרס 102 (0-3) – יוטה ג'אז 84 (2-2) / עידן עופר

המשחק בין שתי הקבוצות שהגיעו למשחק 7 בסיבוב הראשון בפלייאוף האחרון התחיל צמוד עם הגנה חזקה אך לקראת סוף הרבע התחיל ללכת לכיוון של הקליפרס בזכות היילייטס מבית גריפין עם דאנק עצום על גובר והגנה גדולה של חברו החדש של לבאר בול, פטריק בברלי.

ברבע השני יוטה עשתה את ההפך לקליפרס והחזיקה אותה על 4 נקודות אחרי שבע וחצי דקות של משחק. בשלב הזה בלייק התעורר בשנית ועזר לקבוצה שלו לשמור על יתרון קטן, 42-41 במחצית.

המחצית השנייה הייתה כולה של המקומיים מהוליווד שרצו 18-5 בתחילת הרבע ולא הסתכלו אחורה עד סוף המשחק ושמרו על מאזן משולם מתחילת העונה.

גריפין הוביל את הקליפרס עם 22 נק', 9 ריב' ושישה אס', דיאנדרה האיום הוסיף 11 נק' ולא פחות מ-19 ! כדורים חוזרים, בברלי הוסיף 19, ריברס תרם 16 וגאלו 14.

ביוטה דונובן מיטשל הרוקי שוב הראה מה הוא שווה עם 19 נקודות, גובר הוסיף 12 נק' ו-7 ריב' ורוביו עם 10 נק' ו-5 אס'.

לפוסט הזה יש 69 תגובות

  1. טייטום ב-4 המשחקים הראשונים לעונה:

    14.75 נק', 47.6% מהשדה, 45.4% מה-3, 7.75 רב', 1.25 חט', 1.25 חסימות.

    אז נכון, זה כל כך מוקדם.
    אבל קשה שלא להתלהב –
    הוא כמו אולר שווייצרי, הכל הוא יודע לעשות.
    הוא מסוגל לשמור (והוא שמר) על SG, SF, PF ,
    הוא מסיים נהדר ליד הטבעת,
    הוא קולע מבחוץ.
    והכי חשוב –
    הוא מתפקד נהדר ליד ג'יילן בראון.

    וצריך לזכור – מדובר על ילד בן 19 שהגיע לקבוצה עם שאיפות לצמרת.
    כך שהלחץ עליו הוא ללא ספק לא קטן.

    אם אני אוהד סלטיקס,
    אני ממש מעודד ממצב הקבוצה אחרי הטראומה של ליל פתיחת העונה.

    1. אכן מעודד, אך עדיין מבאס כי עם הייוורד זו קבוצת הצמרת הגבוהה של הליגה ובמצב הנוכחי זו לכל היותר קבוצת צמרת המזרח.

    2. למרות הגיל הצעיר אחד השחקנים היותר שלמים ובשלים בדראפט הזה ביחס לגילו, גם ג'יילן בראון נראה כעושה את קפיצת המדרגה בהתאם להיותו שחקן שנה שנייה. יש לי תחושה שזה צמד שמן הסתם כמו בחלומותיו הוורודים של איינג' הולך לסגור את עמדות הכנפיים של בוסטון בשנים הקרובות.

    1. איינג' בהחלט נראה טוב.
      יש לקבוצה שלו תמהיל מצוין של שחקנים שהקבוצה בחרה בדראפט (טייטום, בראון, רוזיר, סמארט),
      שחקנים שהוא הצליח להחתים משוק השחקנים החופשיים (הורפורד, הייוורד),
      ושחקנים שהגיעו בטרייד (קיירי, מוריס).

      להרבה ביקורת הוא זכה,
      על בחירות הדראפט שלו (הבחירה בבראון, שזכתה לכל כך הרבה ביקורת, ועכשיו ההשוואה בינו לבין אינגראם לדוגמה, פשוט משעשעת…) ,
      על ההחלטה לא ללחוץ על ההדק ולהמר על ג'ורג' (יש למישהו ספק שהחוזה של קיירי טוב בהרבה, ולו בגלל העובדה שקיירי באמת מרוצה שהוא בבוסטון),
      ועל החלפת בחירות הדראפט עם הסיקסרס.

      אז עכשיו מתברר שאולי הבחור יודע מה שהוא עושה,
      כאשר פתאום הבחירה של ברוקלין נראית קצת פחות טובה,
      בעוד שזו שהם קיבלו מהסיקסרס, מראה פוטנציאל טוב יותר להיות גבוהה.
      (שלא לדבר על העובדה שפשוט לא היה להם מה לעשות עם שחקנים כמו פולץ או בול, טובים ככל שיהיו)

      1. +1

        אמרתי זאת בעבר ואגיד שוב – אני מעריך מאוד את הבנת המשחק שלך. אמנם אני משוחד כאן, עקב אהדתי לקבוצה, אך אני חושב שיש אמת ורציונל מאחורי הדברים שאתה רושם כאן. ולא רק על בוסטון כמובן.

        1. אני במשחק הראשון כבר כתבתי שטייטום נראה מושלם לליגה הזו , מלא מלא ביטחון ועכשיו לאט לאט הזריקות נכנסות , ובכללי הם משחקים יפה מאוד , תוסיף לזה את הבחור שיחזור מפציעה( כנראה שנה הבא לא?או שיש סיכוי לחזור ממש לפלייאוף לא עקבתי ממש בימים האחרונים)

          ולדעתי יש קבוצה יותר טוב מקליבלנד שם

          1. בטווח הארוך?
            אני די בטוח שאתה צודק.
            הם צריכים עונה + בשביל לתת לקיירי את הזמן ללמוד את התפקיד שלו בקבוצה,
            ובשביל לתת לבראון וטייטום לצמוח כשחקנים (בסופו של יום מדובר על רוקי, ועל שחקן בשנה השנייה שלו בליגה).

            אבל כבר בעונת 18/19, (אם הם יהיו בריאים. טפו, טפו, טפו…)
            לדעתי, זו תהיה קונטנדרית.

      2. מזמן גם לא הבאתי לכם קרדיט תמיד כיף לקרוא את המסקנות שלכם ( של יונתן יותר לכיוון בוסטון , של גיא באופן כללי)
        אבל גיא שמחזיק באחוזי גריק פריק מסה"כ התגובות באתר תשמע אתה תותח

  2. טיטום השחקן הכי טוב במחזור הזה איינג צדק. טיטום עושה הכל מעולה והוא רק בן 19 והוא לא משחק בקבוצת לוטרי אלא בקבוצת טופ 7 בליגה. אגב בראון הפתיע אותי חשבתי בעונה שעברה שיש לו פוטנציאל להיות שחקן חמישייה טוב גג כמו בברלי אבל השנה הוא מוכיח שהוא יכול להיות שחקן טופ 10 בליגה. קיירי בנתיים די מאכזב מבחינה סטטיסטית אבל צריך לזכור הוא לא כופה את המשחק עליו הוא מנהל מצויין את ההתקפות ומחלק אסיסטים לכולנו יודעים שיש לו עוד הילוך שהוא ישתמש בו בפליאוף מה שיהפוך את בוסטון לפייבוריטית להגיע לגמר המזרח

  3. תודה רבה על הסיכום משחקים.

    ראיתי את המשחק של הסלטיקס.
    בראון וטייטום נראים טוב עד כה. מאוד מרשימים ביחס לגילם הצעיר. אם הם ימשיכו ככה, הם ישפרו את הרקורד הרעוע של איינג' בדראפט (כרגע יאבוסלה למשל לא מוסיף בחיוב למאזנו ולמרות שהוא במצב דומה לשאר הרוקיז, שלא מקבלים מספיק הזדמנויות עדיין בכדי שנוכל לנתח אותם כראוי, יאבוסלה נבחר די גבוה בדראפט ולכן יש ציפיות גבוהות יותר בהתאם לכך).

    חשוב לציין שהסלטיקס לא התחרו הלילה מול יריבה מרשימה. הניקס צפויים להיות בשליש התחתון של הליגה על פי רוב התחזיות. מה שכן ניתן לקחת מהמשחק הוא כמה נקודות ספציפיות:
    1 – התאמות לאחר פציעת היווארד.
    ברור לרובנו שזהו לא אירוע שציפו לו והכניס את המערכת של בוסטון להלם מסויים. לקח להם שבוע להתאפס במעט ולהתאים את עצמם למצב החדש וכמובן שזה עדיין ייקח להם עוד זמן.
    החוסר בהיווארד מביא לכך שקל יותר לשמור על קיירי וניתן לבצע עליו גם דאבל טים. אך עם זאת, במידה וצמד הצעירים של הסלטיקס ימשיכו לתת עונה מרשימה כמו שכרגע הם מבצעים, הוא יקבל יותר מצבים פתוחים. בכל אופן, הקבוצה קצרה יותר והחזרה של סמארט ומוריס תתרום המון לאסרטיביות שהסלטיקס יצטרכו במהלך העונה.
    2 – אגרסיביות וריבאונד. כרגע, נראה שסטיבנס צדק והקבוצה לא הייתה טובה בריבאונד בשנים האחרונות גם עקב האגרסיביות והיכולת לרצות ולשאוף לתרום כקבוצה לנושא הזה. כעת עם בראון וטייטום, הקבוצה יותר ארוכה ובראון מוסיף יכולת ואגרסיביות לריבאונד, בעוד לטייטום נראה שיש גם את החלק החשוב ביותר והוא "תחושה לריבאונד". וזה לא כולל גם את מוטת הידיים הארוכה שרק מוסיפה. כשמוסיפים למשוואה גם את העובדה שאירווינג גם תורם בנושא יותר מתומאס, והורפורד נראה כרגע פחות מפוחד מהכדור, יש כאן קבוצה שיכולה וצריכה להיות מחוץ לשליש התחתון בקטגוריה הזאת.

    עוד כמה משפטים אחרונים:
    1 – הורפורד פתח את העונה ביותר אסרטיביות מהעונה הקודמת. העובדה שהוא ווטרן קריטי + ההתאקלמות מעונה קודמת וגם העובדה שהוא לא פותח עם פרוטוקול זעזוע מוח, כנראה תורמים למצב.
    הוא קיבל את מבוקשו ועבר לעמדה 4 ולמרות 2 משימות קשות בהגנה (סימונס ופורזינגיס), הוא הרשים מאוד בהגנה עליהם.
    2 – רוזייר עד כה נראה טוב בעצמו. אחד השחקנים היותר יציבים של בוסטון עוד מהפרי סיזן.
    3 – לארקין עד כה מפתיע לטובה. הוא ות'ייס נראו כהחתמות זניחות, אך כאדר רןטציית הקבוצה התקצרה, הם היו נקודות אור חיוביות מהספסל.
    4 – הישענות על הצעירים. הרבה מהעונה של בוסטון ייקבע על פי היכולת של 4 הצעירים הטובים ביותר שלה. בראון, טייטום, סמארט ורוזייר. אני לא חושב שהקבוצנץה קיוותה להיות כל כך תלוייה בהם לפני פתיחת העונה, אך אין ברירה. זה אומר שיהיו צפויות עליות וירידות לעיתים ויהיה חייב לקבל זאת.
    5 – יהיה מעניין לראות איך מוריס וסמארט יוסיפו יחדיו לקבוצה. הם כנראה שניים משלושת השחקנים האגרסיביים ביותר בקבוצה, לצד בראון. מה שמעניין הוא שכרגע הורפורד נותן תפוקה יפה בעמדה 4, לכן אולי שווה להפוך את צמד מרכוס לצמד קריטי מהספסל.
    החזרה של מוריס תקבע כנראה מה יהיה ההרכב הקבוע – עם ביינס ב-5 או מוריס בעמדה 3/4.

    1. ראוי גם לציון:

      1 – קיירי פחות מרשים עד כה, אך לא כופה עליו את המשחק. אכן, יהיה לו יותר קשה לו מול הגנות לאחר פציעת היווארד ורואים סאת כבר עכשיו, אך עצם העובדה שהוא מוסר יותר ומנהל את המשחק בקבוצה הוא כבר מצויין. לטווח הרחוק זה יחבר אותו יותר לשיטה הקבוצתית והוא ייראה טוב ואף יציב יותר בתרומתו.
      2 – מוקדם לקבוע זאת, אך קשה להאמין שמישהו ציפה שבראון יוכל להיות מועמד ראשי לפרס "השחקן המשתפר של העונה". נכון שזה גם הגיע עקב הפציעה של GH, אך בפועל נראה שהוא באמת ממשיך את הנסיקהנביכולת מהחצי השני של העונה הקודמת, אך הפעם הוא יציב יותר ונראה בטוח ויותר נינוח.

      3 – מחזור הרוקיז העונה מרשים במיוחד. עונה קודמת 2 מתוך 3 המועמדים לפרס רוקי העונה היו בכלל מדראפטים אחרים. והזוכה היה בחירת סיבוב שני. העונה יש רבים שמרשימים מאוד, אך חשוב לציין שהשלישייה הראשונה של הדראפט הקודם גם נראים מעולה (סימונס, אינגראם ובראון).

        1. מסכים איתך, אך לטעמי זה כבר קרה בשנים האחרונות.

          בכל מקרה, סיכויים לא גבוהים, אך עם נשפוט על פי התמונה הכוללת (קפיצה משמעותית במיוחד ובקבוצת צמרת), הוא לטעמי יוכל להיות בתוך ה-Conversation.

        2. מונטה אליס
          גילברט ארינאס
          רוני סייקלי
          קווין ג'ונסון
          קווין דאקוורת'
          אלוין רוברטסון

          לא יודע אם 6 מ32 זה כזה נדיר (נכון שזה לא קרה בעשור האחרון ושבגדול אפשר כמעט לקרוא לזה התואר המיוחד לשחקן השנה השלישית).

          1. מיי בד, זה 7 מ32 דילגתי בטעות על דון מקליין (אז עכשיו זה יותר מ20 אחוז, :))

            זה הכי הרבה מלבד הזוכים בשנה השלישית ואולי הרביעית, אני מתעצל לבדוק על הסלולרי ולא טרחתי לספור במעבר הראשון. אולי אחר כך.

      1. אני חושב שאתם רותמים את העגלה לפני שהסוסים בכלל הגיעו לאורווה.
        בראון התחיל נפלא זה נכון אבל בין זה לבין מועמד ראשי לפרס השחקן המשתפר שאנחנו שבוע בתחילת העונה? לדעתי גם אתה וגם גיא מתלהבים יותר מדי.לגבי טאטום אז הוא מאוד מרשים מסכים אבל שוב אנחנו שבוע מתחילת העונה,הוא עוד יחווה משברים,יש לו את קיר הרוקי לעבור ולא חסרים שחקנים שהתחילו את העונה מעולה(רוקי ולא רוקי) ולאט לאט נמוגו.
        מקווה בשבילכם שאתם צודקים אבל לדעתי מוקדם מוקדם מוקדם להתלהב ככה.

        1. אין ספק בדברייך יניב.
          אבל תבין את אוהדי הקבוצה כמוני – הצמד צעירים הללו קריטי להצלחת הקבוצה העונה וכיף לראות אותם כרגע. השילוב ביניהם מצויין, הם חברים טובים מחוץ למגרש, יש להם אחלה אופי לטעמי והם מלהיבים במגרש ושיפרו את בוסטון בהרבה קטגוריות.
          למשל – בוסטון מקום 9 בריבאונד בליגה והם לא הביאו ריבאונדר דומיננטי (ביינס לא נחשב, הוא משחק עשרים דקות למשחק פחות או יותר והוא גם לוקח פחות ריבאונדים משני הצעירים. אבל הוא גם תוספת חשובה). זה קורה רבות עקב תרומתם לחמישייה ואיתם גם רוזייר.

          בשורה התחתונה – הסיפור סביבם יוצר התלהבות ובצדק. יש הבנה שיהיו גם ירידות ורשמתי על כך באחת התגובות כאן. אך הסיטואציה שהם נמצאים בה יכולה אכן לאפשר לבראון להיות חלק מהשיח על פרס ה-MIP וכנ"ל לגביי טייטום ופרס ה-ROY.

          1. מבין את ההתלהבות שלך כאוהד אבל אומר שזה עוד מוקדם.עוד נקודה לעתיד זה ששניהם יחד עם היווארד לא יעבוד לדעתי.אני יסביר.
            מכיר את התיאוריה שסטיבנס רוצה לשחק כדורסל ללא עמדות ושלושתם ישחקו 2-4 אבל לדעתי בסופו של יום זה לא יעבוד מול הקבוצות הבאמת טובות ואחד מהשלושה יפגע,השאלה מי זה יהיה?.מה שכן בהחלט הפציעה של היווארד עוזרת לשניהם ואם הם ימשיכו ככה אז מי שיעוף יהיה היווארד

          2. לא לעניין, יניב.
            אם לא מהחברה הצעירים של קבוצה מבטיחה כמו בוסטון,
            ממה אני אמור להתלהב?
            מהסאנס???

            (ברור. תחילת עונה. אין ספק שלשפוט משהו או מישהו על סמך ביצועיו אחרי 4 משחקים זה טיפשי למדי.
            אבל זו תחילת עונה. אין זמן טוב יותר לבניית מגדלים באוויר…)

            לגבי היכולת של טייטום ובראון לשחק לצד הייוורד –
            אם ("אם" גדול למדי, אבל עדיין) כשרונם של בראון וטייטום אכן יגיע למחוזות עליהן מפנטזים אוהדי הסלטיקס,
            אז אני חושב שהם בהחלט יהיו מסוגלים לשחק היטב לצדו של הייוורד כשלישיית 2 – 3 – 4 אולטימטיבית,
            כזו שכולם קולעים, כולם שומרים, ואין חסרונות בחילופים האוטומטיים.

          3. יש בזה משהו(לגבי החלק הראשון),אני מתלהב למשל מהגריק פריק ומתפלל שהוא ימשיך ביכולת הזאת אבל זכור לי ששנה שעברה התלהבתי מדמאר דרוזן שהתחיל את העונה בצורה מטורפת.
            לגבי החלק השני אז לי מרגיש שתהיה פה דריכה על האצבעות ואיינג' ידאג להטריד אחד מהם אבל קודם כל בו נחכה שהיוורד בכלל יחזור מהפציעה.
            אפרופו בכל העתיד הורוד של הסלטיקס אין התייחסות לבעלים של בוסטון מבחינת מס מותרות.הוא יצטרך עוד שלוש שנים להחזיק 4 חוזי מקסימום.(שוב בהנחה שבראון וטייטום יהיו כמו שחושבים שהם יהיו)

          4. הסלטיקס רוצים לשחק עם היווארד ושני הצעירים. זה מה שבטיבנס רקח במהלך הפרי סיזן והוא הבין שזה יהיה ההרכב הכי טוב שלו ואני סומך על שיקול הדעת שלו.
            נוסף על כך, טייטום יכול להתאים לשחק בעמדה 4 והוא עד כה מרשים מהחינה הגנתית. הרבה מעל מה שציפיתי ממנו. הרבה מכך זה עקב מוטת הידיים הארוכה שלו. הוא גם ריבאונדר מצויין.

            אני חושב שאם כבר ההיפך – עם היווארד השלישייה הזאת תראה מצויין. גם על גרין אמרו בהתחלה שאיתו בעמדה 4 זה לא יעבוד ושהווריורס נמוכים מדי וראינו עד כמה חמישייה כזאת יכולה להיות מצויינת אם היא עובדת טוב. אני רוצה לראות אותם יחד. זה אמור לעבוד טוב.

            ולגביי מס מותרות – בוסטון כבר הצהירו שאין להם בעייה לשלם. השאלהנהיא אם איינג' ירצה להגביל את עצמו עם תקרת שכר גבוהה בקבוצה? הצעד הראשון יהיה כבר בקיץ הקרוב כאשר יצטרכו לקחת החלטה לגביי הארכת חוזה לסמארט.

            בכל מקרה – יש לסלטיקס הרבה פוטנציאל. וזה עוד לפני הבחירה הגבוהה האחרונה שהם יכולים לממש מפילי. ואין לדעת גם מה ייצא מהבחירות של ממפיס והקליפרס. הם במצב טוב בסה"כ.

          5. הביאו את הייוורד לשחק בעבור הקבוצה ולא בשביל טרייד. וזה שעמדתם הבסיסית של השלושה היא עמדה מס' 3 לא אומר שאינם יכולים לשחק יחד. הם יכולים לשחק היטב בעמדות 4-2 ובייחוד הייוורד ואולי גם טייטום במידה דומה. בראון נראה לי פחות טוב לעמדה 2.

          6. אני דווקא חושב אחרת – בראון דווקא עד כה מצליח יותר טוב בעמדה 2.
            בגלל החוזק הפיזי שלו, הוא מביס את רוב שומריו בפוסט והוא מהיר מספיק גם כדי לעבור אותם מהפרימטר לתוך הצבע ולסל.
            הוא הופך לאט לאט לחודר מוכשר ומזכיר לי את באטלר מהבחינה הזאת.

            אני ממליץ לראות את ההיילייטס של בראון מהעונה הזאת עד כה בכדי להבין מדוע הוא דווקא טוב מאוד בעמדה 2 גם בהגנה וגם בהתקפה.
            יש לנו עוד עונה ארוכה לפנינו, אך עד כה אני מופתע לטובה מההתאמה של בראון לעמדה 2 ושל טייטום לעמדה 4. האורך שלהם והשילוב הטבעי ביניהם (באופן אישי וגם מקצועי – כשחקן חודר בבראון וסקור בחסד בטייטום). העובדה שהם יחד על המגרש לצד קיירי והורפורד תורמת המון לבוסטון על המגרש.
            זה יהיה מושלם אם בראון יצליח להפוך גם למנהל משחק סביר ולמסור יותר ושטייטום ימשיך לגדול פיזית מבחינת מסה, אבל צעד צעד….הם נראים נהדר וכבר עושים בהחלט מעל ומעבר. מוריד בפניהם את הכובע על הפתיחה הזאת.

    1. בדיוק בגלל שאין שחקנים עם אופי כמו שלו בקבוצה הם נראים כרגע כיחידה מגובשת ואיכותית.

      אם כבר, השאלה שצריכה להישאל כבר היא – במידה ודיוויס יהפוך לזמין בטרייד מסיבה כזאת או אחרת, האם בוסטון יוותרו על רוב הנכסים הצעירים שלהם עבורו? כי השילוב של טייטום ובראון נראה טוב מאוד יחד והם עוד צעירים ואחרי גיבוש של חודשיים בלבד יחד. ונראה שהם תורמים המון לקבוצה בריבאונד.

  4. מעולה !!
    אני לא תופס מארון גורדון… יום אסל 3 בסל. אם הוא באמת ישתפר מהשלוש ויישים איזה 2 שלשות למשחק הוא יהיה אחד הטובים בליגה.
    דרך אגב דאנגלו ראסל ממשיך להוכיח שהוא בדרך להיות המשתפר של הליגה.

    1. מה שהוא מוכיח זה שהלייקרס מטומטמים ששיחררו אותו תמורת כלום ושום דבר. אז מדברים שהוא תינוק וכל מיני שטויות, אז מה? תתמודדו!
      חבל לי על הלייקרס. עליו לא חבל לי כי הוא מסתדר יופי.

      1. היו לו משחקים כאלה גם בלייקרס, אבל אם היית רואה אותו היית מבין שעל כל 30 שהוא קולע הוא נותן ליריב לקלוע 40

      2. הוא יהיה סקורר סבבה בליגה, מן בלדסו בלבל(לא בסגנון, כי בחיים אין לו את החדירה והאתלטיות של בלדסו).

        מה זה שווה אבל כשהחבילה מגיעה עם האופי וההגנה הלא קיימת שלו?

        מתכון לדשדוש בקבוצות הזבלה של הליגה ובגיל 30 להיות שחקן ספסל בחוזה נמוך בקבוצת פליאוף כי חאלאס צריך לעשות גם פליאוף מתישהו.

  5. סיקור מעולה, חבר'ה!
    הפציעה של הגבה לא רצינית.
    אינדיאנה מפתיעים לטובה וזה עוד בלי טרנר. יכולה להתגבש שם יחידה לוחמת איכותית.

  6. 2 שאלות מוקדמות, מה דעתכם:

    האם זו העונה שהלברונס ייפלו לפני גמר הליגה או שהם סתם מעבירים את הזמן וידרסו את המזרח כרגיל?

    והאם במקרה שבוסטון מגיעה לגמר המזרח והייווארד כשיר במידה מסוימת הם יחליטו לשתף אותו בכל זאת?

    1. א. ידרסו את המזרח כרגיל
      ב. ממה שאני מבין הוא לא יהיה כשיר, אבל במידה ויהיה סיכוי שהוא יתרום אפילו 80% ממה שהוא יכול ,הוא ישחק.

    2. 1 – עדיין קשה לשפוט את הקבוצה. רבים שוכחים שגם הם עברו מהפך הקיץ וייקח זמן להתרגל למצב החדש. לטעמי, האקס פקטור לעונה שלהם הוא תומאס. הם חייבים רכז שיכול לקלוע מבחוץ. אם הוא ייתן עונה טובה לפני הפלייאוף, הם בהחלט הפייבוריטים מהמזרח. אם לא, יהיה להם קשה יותר הפעם.

      2 – לגביי בוסטון: רק אם הם יגיעו לגמר המזרח ויהיה להם באמת סיכוי להדיח את היריבה שלהם, הם אולי ינסו לברר עד כמה האופצייה הזאת רלוונטית. אבל בשביל שזה יקרה צריך שהם יגיעו בכלל למעמד הזה ללא השחקן השני הכי טוב שלהם. והם יצטרכו שהקאבס יגיעו במומנטום לא ממש טוב. קשה לי להאמין כרגע ששנח הדברים הללו יתממשו באופן מלא.

  7. ראיתי היילטס של גורדון – מה שהוא עשה לראסל היה התעללות.

    עכשיו אני רואה שגם ראסל הפציץ 29 נק'

    שמח בשביל שניהם, מקווה שגורדון יגלה יציבות תמיד כיף לראות שחקנים אתלטים והוא וואחד קפיץ

    1. יודעים שהוא אחד מ18 ילדים,אז מבינים שהפוריות מאוד חזקה במשפחה ופשוט רוצים להבין למה זה ככה או במילים אחרות מה מיוחד באזור שם אצל משפחת אדאמס

  8. תודה שגיא ועידן, סיקור מקצועי ונהדר. מסקנות מהמשחקים:

    * פורזינגיס יכול להיות השחקן הראשון בהיסטוריה שעובר את ה-30 בזמן שהקבוצה שלו קולעת פחות מ-90 שנה שלמה. הניקס כל כך תלויים בו. חבל שניטליקינה והרננגומז לא פותחים יחד איתו, אולי מהם עוד יכול לצאת משהו בניגוד לכל האחרים. היום הוא היה חלש וזה מעודד עבור הסלטיקס שהתמודדו טוב עם שני גבוהים.

    * המשחק של קליבלנד מאוד מסקרן. הם פתחו רע כפי שכתבתם ופיגרו 26-12 שההתקפה של קליבלנד לא נראתה משהו, אבל לקח להם זמן ללמוד את ההרכב הזה. היו בידודים של לברון וזה הרכב גדול אבל הוא עבד לא רע בסופו של דבר.

    ההתקפה שלהם הייתה מאוד פשוטה והכל היה סביב לברון, אבל זה לא עבד רע כל כך בזכות השילוב של 3 קלעי שלשות והגנה מסביבו. הם הצליחו להגיע להמון זריקות פתוחות (55 לעומת 28 עם שמירה), אבל זה קשור להגנה הרעועה של שיקגו.

    הרכב פיזי שקלע טוב בסופו של דבר ואפשר למחליפים, בעיקר ג'ף גרין וקורבר, להשתלב בו טוב. ניסוי מעניין של לו שיכול להפוך לחמישייה נהדרת וראו בחמצית השנייה שיפור גדול לעומת הראשונה.

    * פרנק ווגל עושה אחלה עבודה. ארון גורדון וניקולה ווצ'ביץ' נראים חדשים לגמרי ואם איכשהו אורלנדו מגיעה לפלייאוף הוא מאמן העונה. גם פורנייה נראה יותר טוב משנה שעברה אבל השיפור של גורדון עצום בכל הקשור לקליעה וריבאונד. קפץ מדרגה

    * דונובן מיטשל עדיין לא מצא את עצמו בליגה וזורק הרבה יותר מדי (12 זריקות למשחק באחוזים מזעזעים). אני חושב שהוא יתרום הרבה יותר כשחקן שישי ולא בהתקפה היחסית קבוצתית של יוטה שנתקעת אצלו לא מעט פעמים. 19 נקודות ב-20 זריקות זה המשחק הכי טוב שלו בליגה, אבל לא אפקטיבי במיוחד. מול חמישיות שניות עם הגנה חלשה יותר הוא יכול לקלוע באחוזים טובים בהרבה. ג'ו ג'ונסון בחמישייה במקומו עד שהוד יחזור זה אחלה פתרון.

    * ביינס-הורפורד בחמישייה הוכיחו את עצמם והסלטיקס ימשיכו לפתוח איתם, לדעתי, עד לסוף העונה. יחד עם בראון וטייטום בכנפיים וקיירי יש פה אחלה הרכב ששווה 50 ניצחונות. שני השחקנים הצעירים של בוסטון פשוט נהדרים והספסל עושה אחלה עבודה – דניאל ת'ייס היה משמעותי היום ורוז'ייר אחד שחקני האול-אוראונד הפחות מוערכים בליגה. העונה הוא עם 11.5 נקודות, 5.8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים ב-27 דקות למשחק, בפלייאוף שעבר היו לו גם כמה משחקים טובים מאוד.

    * החולשה של הפליקנס בריבאונד, אפילו בלי דיוויס, נוראית. זה מה שהם אמורים להיות טובים בו, ולהפסיד לקבוצה די נמוכה כמו פורטלנד 42-63 בכ"ח זה רע. ניהול משחק רע של ג'נטרי ועבודה טובה של הבלייזרס שהגיעו להרבה יותר הזדמנויות לכדורים חוזרים וניצלו אותן עם 16 נקודות יותר בהזדמנות שנייה. זה לא היה משהו נקודתי – יש 9 שחקנים בפורטלנד עם לפחות 4 ריבאונדים כ"א. זה המון וכמעט פי 2 מניו אורלינס שלא סגרה טוב ואפשרה להם לקחת 18 ריבאונדי התקפה.

    1. +1

      מסכים על הכל, בעיקר על הנקודה של ווגל.

      חשוב לציין לגביי בוסטון:

      ההגנה של הורפורד עד כה מרשימה ושווה לציין זאת. שמר מצויין על סימונס בשישי בלילה ובצורה יוצאת דופן על פורזינגיס אשתקד. מוריד בפניו את הכובע על כך. והוא גם דווקא לוקח ריבאונדים טוב יותר מעמדה 4 כשחקן שיכול להיות נייד יותר ושומר על שחקנים פחות פיזיים וגבוהים.

      ככל שבראון וטייטום יהיו טובים יותר, ההשתלבות של קיירי תהיה מהירה יותר. הוא נכנס למערכת שונה מאוד בשטית המשחק שלה מהקאבס והוא גם מנסה בעצמו לעשות מן RESET לצורת המשחק שלו ולהיות רכז טבעי יותר. אני הייתי מסתכל במקומו על וול ובעיקר CP3 (שהוא נמוך ופחות אתלטי, בדומה לאירווינג) ומכוון לשם.

      אני דווקא בעד להמשיך עם ההרכב הנוכחי. באופן מפתיע הוא דווקא עובד טוב עד כה. ממה שאני מכיר את סטיבנס, הוא לא יגדיר הרכב קבוע, אך זה גם תלוי באיך הדברים יתנהלו בהמשך העונה. יש לו ראש מאוד פתוח לרעיונות וזה לא דבר של מה בכך. מה שאני כן אוהב ברעיון של השארת החמישייה הזאת היא העובדה שרוזייר, סמארט ומוריס יעלו יחד מהספסל. זאת יכולה להיות יחידה קשוחה ואנרגטית יחד.

      1. מסכים בקשר לפסקה השנייה. חמישייה שנייה של סמארט, רוזייר ומוריס יחד עם עוד שני שחקנים מחליפים נותנים אחלה הגנה ואנרגיה מהספסל. סמארט ורוזייר אחד ליד השני יכולים להיות נהדרים מול קווים אחוריים קשוחים. סטיבנס יודע להתמודד עם העומק הזה, לא דבר של מה בכך.

    2. ג'נטרי פשוט לא יודע לאמן אז בטוח שהוא לא יודע לנהל משחק, דיוויס יצא והוא משחק רק עם קאזניס כגבוה ועדיין אתה רואה את קאז יותר בקו ה3 מאשר בצבע סתם מתעייף .
      משהו שמעצבן אותי מאוד זה הויתור של הפליקנס על ריבאונד התקפה , פשוט לא מנסים לזכות בככור ואך שהכדור נזרק כבר תחילים לרדת להגנה.
      אם אני לא טועה שמעתי איפשהו שזה האסטרטגיה של הקבוצה ושזה עדיף כדי להתארגן יותר מהר וטוב להגנה , אישית ממש מעצבן השיטה הזאת.
      לקבוצה יש המון חורים ב5 וקאנינגהם ממש לא ברמה של שחקן חמישייה , חייבים טריד על סמול פורווד שיאזן וכן יהיה אופציה התקפית .
      קאזניס מצויין אך עדיין צריך לצמצם תאיבודי כדור שלו (6 למשחק) ,הולדי עדיין מאכזב בענק , לא לוקח אחריות ועושה מהלכים של רוקי , חודר לתוך הרמה של גבוהים ומנסה ליאפ.
      נלסון מצויין , מעניין איך נראה שרונדו יחזור , בא לי שנפסיד עוד 3 נ=משחקים ואז יפטרו את ג'נטרי ויביאו מאמן אמיתי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט