ביקור הופס בפוטבול מכללות / יובל שחם
הנוף מתא העיתונאים

ביקור הופס בפוטבול מכללות / יובל שחם

קולג' פוטבול. אחד הדברים הקסומים ביותר בספורט האמריקאי. למי שאינו מכיר אותי, התחלתי את מערכת היחסים שלי עם האתר הנפלא הזה כשגרתי בעיר סאות' בנד באינדיאנה. אותה עיר בה נמצאת אוניברסיטת נוטרדאם. באותו הזמן יצרתי קשר עם מנחם שנתן לי את ההזדמנות עם אקרדיטציית אן בי אי. היום, שנתיים אחרי ושכבר מזמן עזבתי את סאות' בנד, חזרתי לבקר ונפלה בחלקי להיות נוכח בעיר בזמן "משחק העונה" – נוטרדאם נגד אוניברסיטת דרום קליפורניה.  מדורגת 11 מול המדורגת 13. כשראיתי עוד בישראל שהמשחק הזה מתקיים יצרתי קשר עם אחראי התקשורת של קבוצת הכדורסל אותו הכרתי ממגוריי פה. הוא חיבר אותי למנהל התקשורת של קבוצת הפוטבול והנה אני פה מסקר את המשחק.

למי שאינו מתמצא – נוטרדאם היא ממש דת בכל הנוגע לפוטבול מכללות. אוניברסיטה שעולים אליה לרגל נוצרים קתולים מכל רחבי אמריקה. איצטדיון מדהים של 85,000 מקומות. חוויה.

 

אוטובוס ה"IRISH"

על מסורת הטיילגייטינג הידועה בפוטבול (השתכרות במגרש החניה של האיצטדיון) ויתרתי הפעם מכיוון שחוויתי זאת מספיק כאוהד במהלך השנה שגרתי פה.

מדובר בחגיגה של ממש כשהאמריקאים שותים ומשתכרים ובכל הקמפוס מוצבים מעין אוהלים שמספקים מסיבות מאולתרות מלאות בנקניקיות חזיר ובירות.

טייל גייטינג

הגעתי לאיצטדיון וקיבל את פני חברי החדש מנהל התקשורת של הקבוצה. עליתי בזריזות לראות איך נראה תא עיתונאים במשחק פוטבול ובהשוואה לאן בי אי מדובר בטיפול לא פחות טוב. האיצטדיון פה עבר שיפוץ והדבר מורגש. הכל חדש, נקי, נוח וטעים. בזכות קשריי הטובים קיבלתי מקום בשורה הראשונה של התא ממש באמצע. מסביבי היו כל הסקאוטים של קבוצות הNFLכך שהיה לי עם מי לשוחח ולקשקש. אחרי שהכרתי והתמקמתי מיהרתי לרדת לדשא לראות את החימום.

הנוף מתא העיתונאים

למי שפחות מכיר – בקבוצת פוטבול מכללות משחקים יותר מ-80 שחקנים. החימום מתחלק לקבוצות שכל קבוצה עובדת על מה שנוגע לה – הגנה, התקפה, קבוצות מיוחדות, רסיברים, קו קדמי, קו אחורי וכו'.

הופס על המפה! לא רק בכדורסל אלא בהכל

לאחר החימום זהו זמן התזמורות שמשחקות חלק חשוב בעולם ספורט המכללות. כל אוניברסיטה מגיעה למשחק עם התזמורת שלה שכמובן תזמורת הקבוצה הביתית גדולה ומשמעותית יותר. הכניסה של התזמורת היא מיוחדת מאוד והיה לי העונג להיות על הדשא שזה קורה.

המשחק החל בטירוף עבור נוטרדאם עם פאמבל של קליפורניה דרום קליפורניה שהוביל לטאצ'דאון נפלא של נוטרדאם. האיצטדיון בטירוף ותא העיתונאים למעלה רעד מתשואות הקהל. מדהים.

נוטרדאם המשיכו בטירוף והשיגו טאצ'דאון נוסף. שוב זה היה ווימבוש הקווטרבק הצעיר הנפלא של נוטרדאם שסיפק מסירה מופלאה. 14-0.

הרבע השני נפתח בצורה מעט יותר אופטימית עבור הקליפורניים כשהם מצליחים להגיע עד לקו ה-3 יארד מהשער, אבל עבירה שלהם הרחיקה אותם קצת ועד שסוף סוף יכלו לעלות על הלוח הם החמיצו את הבעיטה. הכל הולך עד עכשיו לנוטרדאם והקהל בהתאם. כדי לחגוג את הפתיחה הטובה הלכתי לקחת מנה ראשונה מהאוכל המיועד לתקשורת – סלט עוף ותפוחי אדמה וסלט קיסר. אחד מהדברים הנחמדים בלסקר פוטבול הוא שיש הרבה יותר הפסקות מהאן בי אי. זה נותן זמן 1. לכתוב 2. לאכול 3. ללכת לשירותים בלי להחמיץ אף חלק של המשחק.

בחזרה לפוטבול – נוטרדאם היא קבוצת ריצה נפלאה לפי הסטטיסטיקה וזה גם נראה על המגרש. הקווטרבק ווימבוש מוביל אותם והוא מספק ריצות מדהימות יחד עם הראנינג בק המוביל של נוטרדאם ג'וש אדאמס. את שניהם תראו בקרוב שליגת הפוטבול המקצוענית.

USC ממשיכים להיות מרושלים ומפילים את הכדור ומאבדים אותו על קו ה-10 יארד.

משהו קורה להם היום ונגד קבוצה כמו נוטרדאם הם משלמים על זה ומשלמים ביוקר. טאצ'דאון ריצה של אדאמס. איזו חגיגה!!

הדומיננטיות של האייריש המשיכה ו-ווימבוש המכונה רץ לעוד טאצ'דאון. 28-0 מהדהד של נוטרדאם ואנחנו רק ברבע השני. וואו.

במחצית תפסתי דיבור טוב עם הסקאוטים של השיקאגו ברס. החבר'ה התלהבו שסיפרתי להם שאני הכי אוהב את שחקנם בעל השם היהודי טאריק כהן.

המחצית השניה נפתחה מעט טוב יותר עבור האורחים שהשיגו טאצ'דאון ראשון, אבל נוטרדאם ענו בעוד טאצ'דאון ריצה מדהים של הקווטרבק ברנדן ווימבוש. הבחור יהיה כוכב.

המשחק המשיך להתנהל בשליטה של נוטרדאם כשהיא היה ריצת 84 יארד לטאצ'דאון של ג'וש אדאמס. מדהים לראות את זה בלייב.

https://twitter.com/99RaiderNation/status/921923837058576385

יש מסורת משעשעת במשחקיה של נוטרדאם – בכל טאצ'דאון הקהל מרים אחד את השני כמספר הנקודות שיש לקבוצה באותה זמן. לדוגמא – בטאצ'דאון הראשון החבר'ה ירימו אחד את השני 7 פעמים (7 נקודות). מכיוון שהסקורינג היה מאוד גבוה החבר'ה מנוטרדאם נאלצו להרים אחד את השני המון.

תוך כדי המשחק המשכתי לקשקש עם צוות הסקאוטינג של השיקגו ברס עד שהמשימה הושלמה והם שאלו – "למה שלא תבוא למשחק מחר (הברס משחקים נגד קרוליינה)?"

כמובן שאמרתי שכן והם ישר יצרו קשר עם קצין התקשורת כדי שיסדר לבחור מישראל מדיה פאס כדי שיפגוש את טאריק כהן (שהם חושבים שהוא איזה אליל בישראל). בקיצור – מחר בשיקאגו!

המשך המשיך להיות בשליטה מוחלטת של נוטרדאם וחמש דקות לסיום הורידו אותי למגרש לראות איך זה מרגיש מקרוב. את התמונות אשאיר לכם, כולל מסורת הניצחונות הנהדרת של קהל נוטרדאם עם השחקנים. בסיום 49-14 מוחץ.

חוויה פשוט נהדרת. משחק נהדר, קהל נפלא ואירוח מהסרטים. אני עוד אשוב!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תיאורי החוויה האישית של הסיקורים האלה הם הפוסטים האהובים עליי כאן. תודה!!
    וטייריק כהן הוא בהחלט אטרקציה, חולה עליו!!

  2. מדהים, אנשים שלא היו במשחק פוטבול מכללות לא ראו מה זה טירוף חושים של קהל ואווירה 80 אלף צעירים שתויים מעודדים כמו מטורפים חוויה הרבה יותר כיפית ומהנה מאשר לשבת במשחק NBA. לגבי ההצהרות על אדאמס המעבר מממכללות לNFL הוא קשה כל כך, נתן משחק נפלא נגד הגנה מזעזעת, יש במחזור הזה כמה קוורטבקים טובים ממנו משמעותית

    1. היו ימים בהם הייתי מסכים.
      היום אני בהחלט מסוגל לדמיין שורה ארוכה של דברים שעדיפים על שהות ארוכה לצד בני נוער שתויים
      (בינינו – הם מגיעים למשחק רק בשביל המסיבה…)

      אבל כן, אין ספק שהאווירה באצטדיוני פוטבול המכללות זה משהו מיוחד.

      1. אין שום דבר רע יותר מדי בכמה בני נוער שתויים. זה חלק מהאווירה במשחק פוטבול כזה. גם במשחקים הרגילים רוב האוהדים לא באים בשביל לראות את העבודה של המתאם ההגנתי של הסיהוקס, או כל קבוצה אחרת.

        הכותב בן נוער לא שתוי

  3. עם כל הכבוד לנוטרדאם (הייתי שם בכמה משחקים), האווירה ב-"HAPPY VALLEY" של פן סטייט עולה על הכל. אמש 109,000 צופים כולם עם טי שירט לבנים שקיבלו בכניסה, ביניהם בתי אפרת (בוגרת פן סטייט), חתני ג'ייסון (בוגר פן סטייט, ושתי נכדותי. גם הבת השנייה סיגל (זאת שגרה בהוד השרון) היא בגרת פן סטייט, כמו הדוק ואשתו רינה ז"ל שקבלו שם את הדוקטורטים ב-1969. או, כמעט שכחתי: גברנו על אונ' מישיגן המצויינת 13-42 ואנחנו מס' 2 במכללות אחרי אלבאמה!

  4. סיקור מעולה יובל תודה. הייתי באצטדיון העצום הזה בביקור בגיל 16 במשלחת של בית ספר לאינדיאנה. נראית חויה מדהימה להיות במשחק ובכלל, פוטבול מכללות נראה כמו הדבר במדינת ספורט המטורפת הזאת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט