8 מסקנות פזיזות על העונה החדשה / גלעד

כמו שכולכם יודעים עונת 2017-18 של ה-NBA התחילה השבוע וכבר ראינו תצוגות של כוכבי-על, כמעט באזר ביטר, הפסד של גולדן סטייט, נצחון של ברוקלין(!), וכמובן טריפל דאבל (ותודה לראס).

אז ברור שזה עוד לא הזמן למסקנות וסיכומים אבל אני אעשה את זה בכל זאת גם כי אני בן אדם שגרוע בלהתאפק וגם כי אין יותר כיף מלהגיד משהו יום אחד ולהבין כמה טעית למחרת על הבוקר..

שנתחיל?

  1. התחרות על ROY תהיה הרבה יותר מרשימה מהעונה שעברה – אז נכון שעונה שעברה היא לא תחרות מי יודע מה (זוכרים שאמביד כמעט קיבל את הפרס למרות ששיחק 31 משחקים?) אבל אני לא יכול לא להתלהב מפתיחת העונה של דראפט 2017 כשכל ערב (לא היו הרבה כן? אבל עדיין) אנחנו מקבלים משחק מצוין של רוקי אם זה טייטום (בוסטון), סימונס (פילי), סמית (דאלאס), בול (לייקרס) או אפילו דילון ברוקס (ממפיס) מהבחירה ה-45, המירוץ לרוקי העונה נראה מרשים מתמיד.
  2. טורונטו הולכים לסיים את העונה הרגילה במקום הראשון במזרח – כבר כתבתי את זה בתחזית לעונה (תגובה 39) אבל המשחק מול שיקאגו שכנע אותי יותר. נכון שאלו רק הבולס ועוד בסגל חסר אבל JV נראה דומיננטי כמו שאף פעם לא ראיתי אותו (8 אופנסיב ריבאונד מול הבולס), מיילס הוא תוספת נהדרת לספסל והקבוצה תשחק מתחילת העונה עם הטריו של לאורי-דרוזן-איבקה. את לברון לא מעניין המקום הראשון, בוסטון צריכה לחבר את כל הסגל שלה (והפציעה של הייווארד בטח לא עוזרת) והמכשפים מצוינים אבל עמוקים פחות מהדינוזאורים.
  3. מינסוטה הולכת להיות בפלייאוף – כן ציפינו לזה גם לפני תחילת העונה עם כל התוספות אבל אני לא הצלחתי לשכנע את עצמי לגמרי עד שראיתי את התקציר המורחב של הנצחון נגד יוטה. זה בדיוק סוג המשחקים שהקבוצה הפסידה בכמויות בעונה שעברה. המשחקים הצמודים נגד קבוצות מנוסות יותר שהלכו ראש בראש עד הרבע האחרון שם הקבוצה השנייה הייתה תופסת פער של 10 נקודות ושם זה נגמר. הפעם היה את ג'מאל קרופורד שישים את השלשה על הראש של השומר מ-2 ל+1 דקה לסוף ואת ג'ימי באטלר שיקח את הריבאונד הגנה ולא ילחץ על הקו 5 שניות לסיום. מינסוטה IS FOR REAL.
  4. ראסל ווסטברוק רץ ל-MVP גם השנה – שוב, אין הפתעה פה אבל אני מאוד התרשמתי לטובה מהבוקס סקור של המשחק נגד הניקס. 16 אסיסטים על 12 זריקות מהשדה? כמעט 60% מהשדה ורק נסיון אחד משלוש. יש עוד לאן להשתפר (7 איבודים..) אבל אם הוא בא בגישה כזו לעונה אולי אפילו הווריורס צריכים לחשוש קצת.
  5. קברנו את תחתית המזרח מוקדם מדי – אמנם הקיץ היה בסימן מעבר הכוכבים למערב אבל פתיחת העונה הראתה שיש עוד עניין (גם אם לא הרבה) בקבוצות התחתית של המזרח. אורלנדו הפתיעו את מיאמי. הפייסרס קלעו 140 נקודות עם בוקס סקור סופר מאוזן וגם דניס שרודר וקריסטאפס פורזינגיס לא שמעו על טנקינג. אז כן הקבוצות האלה יהיו גרועות אבל נמשיך לקבל מהן הפתעות מדי פעם ומשחקים משעממים לא יהיו הרבה.
  6. וושינגטון פה להשאר – אין להם יותר מדי איך להתחזק עם תקרת שכר סתומה לגמרי אבל יכול מאוד להיות שמה שיש להם מספיק (לגמר המזרח כמובן, לא יותר) ג'ון וול הוא רכז על ושווה כל דולר מההארכת חוזה הענקית שהוא קיבל. בראדלי ביל נראה בדרך הבטוחה לעשות את האולסטאר פעם ראשונה סוף סוף ואוטו פורטר אם יוכל להמשיך לתת משחקים כמו הלילה מול דטרויט הוויזארדס הם יריב לגמרי ראוי לכל קבוצה במזרח שאין לה את לברון ג'יימס ברוסטר.
  7. יאניס אנטטקומפו – אין לי הרבה מה לומר ואין פה איזה מסקנה אבל ראיתם מה הוא עשה לבוסטון? ואת ה-34-8-8 ב-68% מהשדה מול לברון? וואו. והחלק הכי טוב? הוא בדצמבר יהיה בן 23. מדהים. יודעים מה כן יש לי תחזית פזיזה. הוא הולך להכנס לחמישייה הראשונה של הליגה על חשבון קוואי/דוראנט/לברון.
  8. הניסוי של הפליקנס לא עובד – המספרים של הגבוגי מדהימים. ב-2 המשחקים שלהם ביחד עם קלעו 131 נקודות ולקחו 59 ריבאונדים אבל הקבוצה לידם לא שווה כלום ואין שום סיכוי שהם יגיעו לפלייאוף ככה עם התחרות הכי קשה שאני זוכר כבר שנים. אני אישית מקווה מאוד לראות את דייוויס או קאזינס (או שניהם) עוברים למזרח ומחזקים שם את החזקות (קאבס, וויזארדס וסלטיקס) ואני מקווה מאוד שלפחות אחד מהם יגיע לאחת הקבוצות האלה.
שוב מאוכזבים. מתי זה יתפרק?

מוזמנים להתווכח איתי או לקפוץ למסקנות פזיזות משלכם. שתהיה עונה נהדרת לכולם ושלא יהיו יותר פציעות (והחלמה מהירה ונטולת השלכות להמשך הקריירה למי שכבר הספיק להפצע).

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. שמח מאוד שיצא לך לחזור לכתוב. הדעות שלי על המסקנות:

    1.מסכים. חשבתי שזה בכיס של סימונס אבל בול, סמית', טייטום והשאר (אני בעד דילון ברוקס) נותנים אחלה פייט.

    2.לא. הם שיחקו מול שיקגו עד עכשיו והיא לא מדד, אבל הספסל שלהם הרשים אותי – דילון רייט אחלה רכז מחליף, אנובי פוטנציאל ופולייטל גם לא רע. שוב, שיקגו לא מדד. עדיין מקום 6 לדעתי.

    3.כנראה שכן והספסל שלהם לא רע בשני המשחקים. ביילצה נראה ממוקד, קרופורד קילר וג'נג סנטר מחליף טוב. וויגינס התחיל לזרוק מסות מהשלוש ואני אוהב את זה, שיפור הדרגתי משנה לשנה שלו בהיבט הזה.

    4.מסכים

    5.לא מסכים. מיאמי לא היו ממוקדים וזה חד פעמי (אבל אורלנדו יכולה לסיים מקום עשירי איכשהו), השאר לא שוות דיון. אינדי שמה 140 על ברוקלין, לא חוכמה גדולה.

    7.גריק פריק, לברון, קוואי ודוראנט יהיו שווים מקום בחמישייה הראשונה. מבחינתי ארבעתם וראסל זאת אחלה חמישייה.

    8.היה ברור

        1. לדעתי חוץ מקליבלנד שלא אכפת לה ובוסטון שהחליפה את רוב הקבוצה בקיץ האחרות פחות טובות/עמוקות במקרה של הוויזארדס. אם הפריק לא נותן עונת mvp הם מסיימים מתחת טורונטו.
          Anyway נחיה ונראה

    1. 5. אמנם 140 על ברוקלין אבל בוקס סקור יפהפה בלי הצגה של אף אחד מסוים אלא פשוט משחק טוב+ של כולם. תוסיף לאורלנדו את מה שווצ'ביץ' עשה בהפסד לברוקלין (6 שלשות WTF) ומעניין שם למטה.

      שוב אומר שהלוואי שאצליח לכתוב יותר העונה בינתיים נראה מסופ"ש לסופ"ש כמה יוצא לי.

  2. אני יכול לומר לך שעונה לא מסכמים אחרי משחק וחצי
    הסקת מסקנות על סמך משחק אחד בליגה כל כך קיצונית
    מספיק לראות את ההבדל במספריו של לונזו בול בין גיים 1 לגיים 2 ( כמעט הפך לשחקו הראשון בהיסטוריה להשיג טריפל דאבל מתחת לגיל 20 ויש לו עוד שבוע לנסות )
    אנקדוטה לגביי תחתית במזרח ובכלל
    גולדן סטייט בעונת ה 9-73 הפסידה לליקרס ולמינסוטה 2 מנמושות הליגה ,שיקגו של 96 הפסידה לטורונטו ראפטורס ( שאז סחבה את הליגה על הגב ) המסקנה שלי אחרי פחות משבוע בליגה לא להסיק מסקנות גם אם הן פזיזות

    1. ברור שעונה לא מסכמים אחרי משחק וחצי (או אפילו 10 לצורך העניין) אבל בנאדם לא ראה NBA מאז יוני ופתאום יש לך כל כך הרבה משחקים. הכי כיף לקפוץ למסקנות (כמובן שאני שוב מסייג שסיכוי גדול ששבוע הבא אחשוב אחרת לגמרי)

        1. תודה
          בדקתי את זה בעונה שעברה. הייתי בטוח שברוגדון היה הרוקי שנבחר הכי נמוך לזכות בתואר.
          הרוב המאסיבי של הזוכים בתואר הם בחירות טופ 3
          זוכה מפורסם בבחירה נמוכה הוא מארק ג'קסון שנבחר 18

  3. נתת פה סוג של ניתוחים שעושים אחרי חצי עונה או תחזיות שאתה מקווה להם.
    כמו שרשמו, עבר רק משחק וחצי ככה שאין מה להתרגש בליגה הזו, מלבד הצגה של שחקן כזה או אחר.
    בכל מקרה, מחשבות יפות

  4. סחטיין על האומץ.

    2. לא רואה את זה קורה, אבל גם אם כן, הם כנראה שוב ייחנקו בפלייאוף.

    3. הלוואי. אומרים את זה כבר כמה שנים, אבל השנה זה נראה הדבר האמיתי (מה שגם אומרים כבר כמה שנים…).

    4. אני מאוד אמביוולנטי כלפיו, אם השנה הוא מראה שהוא יכול להיות קבוצתי יש לו אוהד חדש.
    הפוטנציאל שלו פשוט מטורף!

    7. נראה לי שהגזמת, הוא אדיר, אבל שלושת האחרים זה ליגה אחרת.

    8. צודק. אבל לדעתי מוקדם לפרק את העסק, עם ניהול נכון (מה שכרגע ממש אין שם), יש להם סיכוי להוות כוח רציני.

    1. תודה.
      טורונטו – בפלייאוף גמר מזרח יהיה הצלחה (חצי גמר ראפטורס וויזארדס יהיה מעולה). אני פשוט לגמרי רואה אותם עם 55 נצחונות שיספיקו במזרח.

      יאניס – נכון אבל להם יש איתם עוד שחקנים שעוזרים להם לסחוב כשצריך. יאניס לראה לי בדרך לעונה כמו של דייוויס ב-2014-15 רק במזרח ככה שהוא יוכל אולי להשיג אפילו ביתיות

      1. הלוואי שאתה צודק לגבי יאניס, שחקן שכיף לראות.
        וכמו שכתבת, הוא עדיין ילד, רק שיישאר בריא והוא יכול להיות אחד הגדולים.

  5. אני לא יודע אם הראפטורס הולכים לסיים ראשונים במזרח,
    אבל לא מעט מגיבים הולכים לאכול את הכובע בסוף העונה.
    זה הקבוצה הכי עמוקה במזרח,
    זו הקבוצה הכי מאוזנת במזרח.

    אני דבק למה שכתבתי לפני העונה:
    הם יתמודדו על מקומות 2 – 3 – 4 (אחרי הפציעה של הייוורד, 1 – 2 – 3 נשמע נכון באותה המידה)

  6. אצל טורונטו צריך לראות אם זו שיטה או מקריות ומהר מאוד נחזור לבידודים המוכרים של לאורי ודרוזדן, מה שכן לדעתי הם פחות טובים מהקאבס והסלטיקס ולא בטוח שיותר עמוקים מוושינגטון ומילווקי.
    בקיצור מקומות 3-5 נראה לי יותר ריאלי.
    הגריק פריק פתח עונה בטירוף מוחלט ,לגמרי יאיים חזק על
    תואר ה-MVP . והקאבס על רוקי העונה הולך להיות מרתק, לפחות פתיחת העונה מסמנת שיש לדראפט הזה עומק רציני.
    בלי צחוק, עד כה החוזה שהכי מצדיק עצמו מהקיץ ג'ו אינגלס יקיר המדור.

  7. 8.עדיין צריך להיות טיפה סבלניים , רק 2 משחקים ו5 שחקנים פצועים , לפחות 2 שהיו צריכים להיות שחקני חמישייה .
    הבעיה הכי גדולה נשארה ג'נטרי שממש לא יודע לאמן ולא עושה שום התאמות לדיוויס בוגי וחושב שהוא עדיין עם סטפ וקליי , כן היה שיפור בין משחק מספר 1 ל2 אך יש המון לשפר , החתמה של נלסון מצויינת ותתן רכז פותח עם ניסיון שיש לו גם קליעה , דבר שיעביר את ג'רו לעמדת השוטינג גארד , ויוציא את מור הסופר חלש (גם הולדיי סופר חלש רק שיש סיכוי שיתעורר על עצמו אחרי ששילמו לו פאקינג 126 ל5 שנים ).
    כל כך חבל שרונדו לא פתח תעונה אולי זה היה נראה קצת אחרת .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט