הפתעות, אכזבות, וטרופים ביום הראשון של הטורניר / מנחם לס


את הטורניר הזה הגדרנו כבר כטורניר שייתן לנו יותר הפתעות ופיצוצים מכל אחד אחר. תהיינה אכזבות ותהיינה מתנות. הנה כמה דברים שקרו אתמול:

 

גונזגה ניצלה בשיניים

מצטער גונזגה. את כבר לא האנדרדוג של העולם. כשאתמול בסולט לייק סיטי אולם שלם נעמד וצרח עבור סאות'רן יוניברסיטי – מספר 16 בטורניר – להחזיק מעמד נגד הראשונה במכללות, גונזגה, היא הפכה מאנדרדוג למלכה שכולם רוצים שתיפול, ותהפוך למס' 1 ראשונה בתולדות המכללות ליפןל למסםר 16. אוי כמה שזה היה קרוב! גונזגה ברחה עם נצחון של 58-64 נגד הג'גוארס בגלל שלשה שהשתיקה את הקהל של הגארד קווין פנגוס, ויום של 21 נק' ו-10 ריב' של כוכבה הקנדי קלי אוליניק.

סאות'רן שיחקה ללא מורא ופחד. היא באה לנצח, לא לתת הופעה "מכובדת". אוליניק אמר: לפני המשחק לא היה לי מושג מי הם ה-'BIGS' שלהם. OBVIOUSLY THEY ARE VERY GOOD!"

הם היו טובים מספיק לנצח אבל הם הפסידו. הגארד שלהם ג'מיקל גרייס אמר: אף אחד לא אוהב להפסיד. לא משנה אם הפסדנו למספר 1. אנחנו עדיין 'לוזרס' ואנחנו חוזרים הביתה מחר בבוקר".

קרוב, קרוב, אבל נכון, הם חוזרים נביתה וגונזגה ממשיכה מחר נגד ויצ'יטה סטייט.

הגאונים של הרוארד

ההרוארד קרימזונס לא הראו אף שחקן כמו ג'רמי לין, אבל הקבוצה המדורגת מס' 14 עלתה לשחק ללא ביג-מן אחד לרפואה, וגרמו ל-UPSET הטורניר הגדול ביותר עד עתה כשגברו על המדורגת 3 ה-'לובוס' מניו מכסיקו. הצופים חיכו וחיכו להפתעה. היו כמעט הפתעות לכל אורך הדרך, אבל היינו חייבים להישאר להצגה האחרונה לקבל את ההפתעה הנהדרת מכולן. היו קבוצות IVY LEAGUE אחרות כמו פרינסטון שהגיעה לפיינל פור בגלל ביל בראדלי, ואוניברסיטת פנסילבניה מצחה את ג'ורג'טאון במשחק המפורסם.

אבל ידעו עליהן. על הרוארד הזו ידענו כלום, מלבד שג'רמי לין שיחק עבורה לפני שנתיים. אז הנה הרוארד – אני לא חושב שיהיו הרבה ויכוחים על כך שהיא האוניברסיטה היקרתית והטובה בעולם כולו – שלא ניצחה מאז היווסדה לפני 200 שנה משחק אחד בטורניר NCAA אחד, והיא באה עם 10 שחקנים אלמונים – 7 מהם לבנים ונמוכים מלבד אחד – וניצחה 62-68 את הקבוצה שרבים נבאו לה הגעה לפיינל פור. אז ניו מכסיקו סטייט, יש לי חדשה בשבילכםף KISS THIS IDEA GOODBYE. ישנה ילדה חדשה בשכונה, והיא גרמה להפתעה המתוקה ביותר בטורניר כי הנה קבוצה שכל שחקניה התקבלו להרוארד עם SAT של 1450 לפחות (1600 הוא המקסימום; בניו מכסיקו שחקני כדורסל מתקבלים עם SAT של 900) שזאת לא דרגה של גאונות, אבל לא רחוק מזה. בוא נגיד שכמעט כולם שם יהיו סנטורים, קונגרסמנים, ראשי בתי חולים, מנהלי חברות השקעה, פרופסורים בעלי מוניטין, או עורכי דין בקבוצות עריכת דין מהגדולות במנהטן ובוושינגטון.

מה קרע את הניו-מכסיקנים? הגנה מעורטלת. הם לקחו יותר ריבאונדים מהקרימסונס טייד מקמברידג', מסצ'וסטס, איבדו פחות כדורים, והגיעו לקו לעתים יותר תכופות. אבל לא היתה להם תשובה להתקפה הפקחית, "קבוצתית יעני כמו באירופה" של הרוארד עם הנעת הכדור, מציאת האדם הפתוח, וקליעות מזהירות מה-3. הקרימזונס ירו 22 מ-42 מהפארקט, כולל 8 מ-18 דאונטאונים, עם תצוגה לפמתאון במושגים של האייבי-ליג של לאונרט ריורד ווסלי סאונדרס. ריורד קבר 17 עם 5 קרשים ושתי גניבות. סאונדרס סיים עם 18, 5 קרשים, ו-4 אסיסטים. מאמנם המעיר טומי אמקר החליף את שחקניו בדיוק ברגעים הנכונים, ועצר את המשחק בטיים-אאוטים זמינים בשנייה הנכונה.

מה שהיה נפלא בעיני במשחק היתה העובדה שהקרימזונס טייד לא גנבו את המשחק. הם ניצחו אותו כי הם היו טובים יותר.

מי היה הראשון לברכם בטוויטר? צדקתם! ג'רמי לין!

 

דוידסון כמעט עשתה זאת

חודש מרץ אוהב סינדרלות. ואתמול התאהבנו באחת, דוידסון, שהיה לה נצחון בכיס – בכיס, בטוח, ניגמר, ניצחו! – ואז מרקט באו מהקבר ממש, ממש מהקבר, וניצחה בשנייה האחרונה. זה שוב היה מדורגת מס' 14 המשחקת כל כך הרבה יותר טוב מהמדורגת 5, מרקט, אבל אלוהי הכדורסל לא רצה שקבוצתו לשעבר של סטפן קרי תנצח.  חדר ההלבשה של דוידסון נראה בטיווי כמו בית קברות. איש לא דיבר. איש גם לא בכה. הם פשוט היו בשוק טוטאלי. המומים ממה שקרה בכמה שניות אחרונות של המשחק. אתה לא רואה הרבה פעמים שאלוהי הכדורסל הופכים קבוצה מנצחת בברור למפסידה, בצורה הבלתי אפשרית ביותר.

ניק קוקרן, הסניור גארד אמר למראיינו:  "הדבר הנהדר בקולג' בסקטבול הוא שתמיד יש לך סכוי, נכון? אבל אנחנו ארבעה סניורס בחמישייה. זהו, הקריירה נסתיימה. אנחנו לא שחקני NBA, אבל היינו מספיק טובים להמשיך בריקוד וללכת הלאה, ותפאום הכל ניגמר. IT IS REALLY TOUGH!". בצד אחר של החדר עמד הג'וניור היחיד בחמישייה  הפורוורד דמון ברוקס. הוא אמר, "אנחנו אנשים מבוגרים. יקרו לנו דברים קשים מזה בחיינו, אני יודע. אבל עתה זה קשה מאד לקבל הפסד כזה אחרי שהנצחון היה ביד. מחוץ לחדר ההלבשה עמד מאמנם, בוב מקילופ: "ארבעים שנה נתתי לכדורסל וראיתי הרבה. אך דבר כזה לא ראיתי. זה רגע שלדאבוני אקח איתי לקבר!".

דוידסון הובילה ב-9 עם 5:26 דקות. היא הובילה ב-6 עם דקה לסיום. היא הובילה ב-4 עם 20 שניות לסיום. ומה עשתה מרקט שעד לאותו רגע היתה 1 מ-12 מדאונטאון ונחשבת לאחת מקבוצות ה-3 החלשות בטורניר? קלעה פתאום שלוש שלשות – כולן תחת שמירה ובמצבים קשים – וניצחה בנקודה עם הבאזר.

זהו המרץ' מדנס. חיוכים, שמחה, ועוד יום של כדורסל לכמה. SUCKER PUNCH לכמה אחרים, וטיסה עצובה הביתה.

מה אמרתי לכם על מס' 12 המנצח מס' 5?

זה כבר קרה פעמיים. אורגון – מספר 12 – כופפה, הורידה, ושלטה באוקלהומה סטייט הגאה, מס' 5 בטורניר – בתוצאה 55-68 כשכמעט לא היה רגע של שאלה מי היא הקבוצה הטובה יותר. מאמן אוקלהומה סטייט טראביס פורד אמר: "מהרגע הראשון ידעתי שהוועדה עשתה שגיאה. הם לא קבוצה 12 טיפוסית. הם קבוצה שיכולה להגיע לפיינל פור".  ב-40 דקות משחק הביאה רספקט ל-PAC-12. הם שיחקו עם לב ועם PASSION, ולמרות שלאוקלהומה סטייט יש את השחקן הטוב – אולי – במכללות, מרקוס סמארט, הם היו הרבה יותר SMART ממנו, ומכל הקאובויס של אוקלהומה. ההתקפה ברת שווי המשקל שלהם הובלה על ידי הגארד הפרשמן דמיאן דוטסון (מזכיר לכם דמיאן אחר, מפורטלנד?) עם 17 נק', והגארד דומיניק ארטיס (13 נק' ו-4 גניבות) , והפורוורדים קרלוס אמרוי (מהספסל) עם 12 נק' ו-9 קרשים, וארסלן קזמי 011 נק', 17 קרשים!). הקזמי הזה הוא אירני שעבר מאוניברסיטת רייס. למרכוס סמרט היה יום של 'בלה' של 5 מ-13 ל-14 נקודות.

שימו לב לאורגון. הם מסוכנים. מסוכנים מאד.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. אחרי המשחק אתמול הבנתי חד משמעית שגונזאגה לא טובה מספיק ואני שמח שלא לקחתי אותה ברצינות בבראקט.

    ראו אתמול לרגעים ארוכים כמה הם משקשקים מהמעמד.

    האם אתם באמת רואים בהם את החוזק והעוצמה שיש למשל לויאוויל? אינדיאנה? מיאמי?

    אפילו ממפיס וסיריקיוז נראות לי יותר טובות ממנה.

    היה קל להתאב בהם בגלל אוליאניק המצוין אבל בואו נודה היה להם לוח משחקים מאוד בעיתי למשל ביחס לקבוצה כמו סיריקיוז שהיה לה אולי את לוח המשחקים הקשה ביותר מבין המדורגות או לואוויל, דיוק ומיאמי!

    גם מישיגן נראית נהדר, גלן רובינסון ג'וניור וטימי הארדווי פשוט בלתי ניתנים לעצירה שני אלה, בורק נפצע אתמול מנחיתה רעה מאוד על הגב ירד לחד ההלבשה אבל חזר כמו גדול כדי לארגן את המשחק.

    היו לו 7 או 8 אסיסטים.

  2. חזיתי במשחק של אורגון בריכוז רב (אני גר בפורטלנד) ואני מסכים אתך שהם קבוצה מאד אנדר-רייטד שתגיע רחוק.

  3. אני מתחיל לחשוב שזה בזבוז זמן לעסוק בNBA המשעמם בתקופה הזאתץ

    פרט למשחקי לייקרס(שאני ממש מחייב את עצמי לראות בסבל רב יש לומר) אני מתנתק לגמרי מהליגה הזאת בחודש הקרוב.

  4. מנחם זה ממש לא בזבוז זמן לכתוב על המכללות.
    אנחנו מאוד נהנים לקרוא את המאמרים והתובנות.
    פופולריות הכתבה היא לא רק פונקציה של כמות התגובות, במיוחד כאשר רובנו לא בקיאים ברזי הליגה כמו ב NBA .

    אני מניח שהרוב נכנסים לעניינים רק במרץ.

    אגב לה סאל הדיחה את קנזס סטייט! זו חתיכת הפתעה!

  5. לא מנחם תמשיך לכתוב, זה תענוג לקרוא כל תגובה שלך על המשחקים, פשוט אחרי כאלו כתבות לוקח לבן אדם שקצת פחות עוקב אחרי המכללות זמן לעכל ואז לרוץ לטלויזיה לעקוב אחרי המשחקים..
    פשוט אתה מכניס אנשים יותר ויותר לתוך המשחק האדיר הזה.
    תמשיך

  6. מנחם אני עוקב אחרי המכללות אך לא תמיד מגיב. אין זה מעיד על כך שאיני ועוד אנשים נהנים לקרוא וללמוד מכתבותיך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט