"הזקן" עושה בית ספר לניקס – סיקור מהגארדן / עידן עופר

 

 

את סוף הקיץ בניו יורק ( בקושי חודש וחצי של שמש ) כבר מרגישים ולכבוד אחד הימים הגשומים בזמן האחרון הגיעה לעיר הקבוצה שכל משחק שלה הוא גשם של שלשות, היוסטון רוקטס. הקבוצה מטקסס מגיעה לאחר 2 ניצחונות במשחקי הקדם עונה אך הפעם תשחק ללא הרכז החדש שלא הקבוצה, כריס פול שפצוע בכתף.

מול הטילים מתייצבים הניקס שלא מרשימים עד כה בפרה סיזן והפסידו את שלושת משחקם מתחילת מחנה האימונים. הניקס מגיעים למשחק ללא מס' שחקנים שמקבלים מנוחה או פצועים ( פורזינגיס, ניליקינה, מקדרמוט ).

החימום של יוסטון נראה בדיוק כמו המשחק שלה, שלשות, שלשות ועוד קצת שלשות, ככה זה שאתה משחק בקבוצה שזורקת בממוצע 40.3 שלשות למשחק ( בעונה שעברה ). תחילה טרבור אריזה הנהדר וכריס פול זרקו מכל פינה אפשרית ואחריהם עלו גם אנדרסון, קאפלה שהראה כישורים לא רעים בכדורגל בדגש על משחק ראש נהדר והאיש עם הזקן הכי מפורסם בליגה, ג'יימס הארדן.

בין לבין הלכתי לחדר ההלבשה של הרוקטס ואחרי לא מעט המתנה וממש לפני שהוא נסגר לעיתונאים הצלחתי לדבר עם הסנטר הפותח של הקבוצה, קלינט קאפלה. קאפלה דיבר על השיתוף פעולה בין הארדן לפול ועל כך שהוא לשחק איתם בכיליון עיניים ואפילו אמר שיתחיל לזרוק שלשות אם ימצא את עצמו פנוי מחוץ לקשת, בהצלחה עם זה.

גיים טיים ! 

הרבע הראשון נפתח בטירוף של האדומים עם 4-4 לשלוש נקודות כשמהצד השני הארדווי ג'וניור מנסה גם הוא את כוחו לשלוש נקודות ללא הצלחה ( 1-4 ברבע הראשון, 4-10 כל המשחק ומינוס 21, הכי גרוע בקבוצה ). זה אמנם משהו שרובכם יודעים אבל אומר זאת בכל זאת, יוסטון היא אחת הקבוצות היותר מהנות שיש. למרות קבלת החלטות משונה לעיתים, משחק הריצה, הנעת הכדור ואינספור זריקות לשלוש מאוד מלהיבה ולרוב גם יעילה. למרות שהניקס חזרו למשחק באמצע הרבע השני בזכות "כרמלו השמאלי" הלא הוא מייקל ביזלי, יוסטון ברחה שוב פעם לקראת סוף המחצית והמשיכה את זה בכל המחצית השנייה.

כאשר הארדן לא עש חשבון לאף אחד וקולע סל אחר סל תוך כדי שאני כבר מדבר עם העיתונאי שישב לצידי על בוסטון, מי יהיה רוקי העונה הקליעה של בן סימונס והארכת החוזה של אמביד. "הזקן" שיחק הערב 37 דק' ( הסבר בריאיון עם ד'אנטוני ) בהן קלע 36 נק', מסר 11 אס', קלט 9 ריבאונדים אך איבד 7 כדורים שלא מנעו ממנו לסיים עם מאזן +/- חיובי של 33.

התוצאה הסופית: 117-95 ליוסטון.

מיד בתום המשחק התמזל מזלי ולא ניגשו עיתונאים למייק ד'אנטוני ( כי הורנסק וקבוצתו הרבה יותר מעניינים מסתבר ) והצלחתי לקבל ממנו כמה מילים על ג'יימס הארדן, כריס פול ולהבין שהרוקטס היו מדורגים במקום ה-17 בהגנה ולא 26 כמו שכולנו יודעים ( ד'אנטוני אומר שאם מסתכלים על כמות ההתקפות של הקבוצה שלו אז מבינים למה קבוצות קלעו נגדם כל כך הרבה אבל עדיין יודע שהגנה של הקבוצה צריכה להשתפר ).

באופן לא מפתיע הניקס לא ניצחו היום וגם לא שיחקו כדורסל ששווה לכתוב עליו, כן שווה לכתוב על שני שחקנים שהיו מאוד מאכזבים היום.

הראשון והפחות מאכזב הוא אנס קאנטר. הסנטר הטורקי פתח היום בחמישייה ובהיעדר פורזינגיס קיבל לא מעט כדורים בצבע אך ברוב המקרים לא השכיל להוציא את הכדור לשחקן החופשי אלא חפר לתוך הצבע שם נתקל בשני שחקנים שעצרו אותו. לרוב אין בעיה בשחקן שנכנס חזק לצבע אך היום הבעיה של קאנטר הייתה שהוא תמיד הלך לצד ימין שלו והיה מאוד קל לקרוא את מה שהוא הולך לעשות. בפעם היחידה שהוא כן הלך שמאלה הוא דאג לזרוק ביד ימין ולפגוש את הקרש, חבל.

השני והיותר מאכזב הוא באופן לא מפתיע, טים "71 מיליון דולר ל-4 שנים" הארדווי ג'וניור. ג'וניור כבר לא כזה צעיר אבל לא ממש התבגר במשחק שלו. לא רק שהוא זורק מלא שלשות ולא פוגע בכלום, הוא פשוט לא תורם בשום אספקט אחר של המשחק ( אסיסט אחד ושלושה ריבאונדים, אפילו מלו עשה פחות נזק ).

מהקבוצה הפחות מעניינת של הלילה לאחת הקבוצות המעניינות של העונה.

אף על פי שהתאכזבתי מכך שכריס פול לא משחק ולא אוכל לראות איך הוא והארדן משתפים פעולה, כן הצלחתי להסיק מסקנות לגבי מספר דברים שקורים בקבוצה הטקסנית.

ג'יימס הארדן

התאכזבתי ונהנתי בו זמנית מהארדן הערב. מצד אחד, הוא קולע מתי שבא לו, בקלות יתרה יש לומר אך מצד שני הוא מרבה לאבד כדורים מיותרים ולמרות מספר גבוה של אסיסטים הוא לא תמיד מוסר כשהוא צריך. בהרבה מאוד התקפות הארדן מחזיק את הכדור במהלך מרבית שעון ה-24 ואו שהוא מוצא את הבנאדם הפנוי או שהוא משחק אחד על אחד ומנסה לקלוע. הבעיה בהתקפה הזו היא שאין כמעט הנעת כדור אחרי הפיק נ' רול, זה או שהארדן לוקח את זה על עצמו או שהוא מוצא בנאדם פנוי. נכון שהארדן הוא אחד משחקני ההתקפה הטובים בליגה אם לא הטוב שבהם אך האיבודים שלו הרבה פעמים מגיעים מהעובדה שהוא זה שמחזיק את הכדור רוב הזמן.

הנקודה הזו מובילה אותי לכריס פול ולמה טוב שהוא בקבוצה. פול הוא גם שחקן שאוהב להחזיק את הכדור רוב הזמן אבל הוא גם אחד שהיה רכז במשך רוב הקריירה שלו והוא מנוסה בלהניע את הכדור ולהזיז את מי שצריך לאן שצריך. אם השניים הללו באמת רוצים להצליח, הם ידעו להחזיק פחות בכדור, להניע אותו יותר ובעיקר להשתמש ביתרונות שלהם ולחשוף כמה שפחות את החסרונות.

הספסל

2 שחקני ספסל חדשים הגיעו הקיץ לקבוצה והביאו איתם בשורה, הגנה. פי ג'יי טאקר ולוק אמבה א מוטה הם שני פורוורדים וותיקים ושחקני הגנה מוכחים בליגה שיושבים כמו כפפה ליד ברוקטס. א מוטה אמנם לא ידוע כקלע שלשות גדול אך זהו תחום אותו הוא שיפר עם השנים וביחד עם הביטחון שד'אנטוני ייתן לו אל תופתעו אם תראו אותו זורק 2-3 שלשות במשחק. את טאקר כולכם מכירים מעונת האליפות בחולון ומהשנים האחרונות באן בי איי בהן הוכיח שיש לו קליעה וא המסוגלות לשמור 4 עמדות, 2 מהדברים היותר חשובים בכדורסל של היום. את טאקר דרך אגב פגשתי בסוף המשחק ודיברנו פעם נוספת על התקופה שלו בארץ ועל כך שמצאתי לו כינוי חדש אחרי שראיתי אותו מתחמם עם קפוצ'ון – HOODIE PJ.

עוד שחקן שאמנם נשאר משנה שעברה אבל מגיע לו אזכור הוא אריק גורדון. הקלע מאוניברסיטת אינדיאנה אמנם עלה היום בחמישייה אבל במהלך העונה יתפקד כשחקן השישי ( זכה בתואר בעונה האחרונה ) ותענוג לראות שהוא מזכיר את אותו שחקן שעבר בזמנו בטרייד על כריס פול, רק שישאר בריא.

לקינוח רציתי להביא לכם ריאיון עם הארדן או פול אך לצערי זה לא התאפשר כך שאחרי שראיתי איך הארדן מטפח את הזקן שלו תפסתי שחקן חמישייה אחר אך לא פחות מעניין, ראיין אנדרסון. לפני הריאיון שוחחתי עם הפאוור פורוורד על עמרי כספי ועל כך שישראל נמצאת ברשימה של המדינות בו הוא רוצה לבקר, בעיקר בגלל שאביו למד היסטוריה, תהנו.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. פריוויו מצויון אבל לא קלעת למטרה של יוסטון ולשיטת משחק שלהם זה הפעם הראשונה שאתה רואה את יוסטון משחקים? דאונטני בניגוד לגולדן סטייט מעדיף להשאיר אץ הכדור לשחקן אחד ביד כדי למנוע איבודים מיותרים (הארדן השנה יהיה גם את פול שיוריד את העומס הבלתי הגיוני מהארדן ויתן לקבוצה אלמנט של קליעה מחצי מרחק) (יש כמה שיטות לשחק מי אמר שהנעת כדור היא הטובה ביותר? היא הטובה ביותר ללוחמים). כל שיטת המשחק של יוסטון שנה שעברה התבססה על פיקאנדרול של הארדן (שמדובר בעילוי התקפי עם יכולת מסירה יוצאת דופן). הרדוואי היה במשחק טוב מבחינתו (לא הוגן לשפוט את השחקן לפי הסכום האסטרונמי שהניקס שילמו עליו הניקס מפגרים.) מבה אה מוטה מחליף שמתאים סול לשיטת משחק של דאונטני.

    1. חשוב לציין שזה לא פריוויו ואם אני לא טועה הפריוויו עצמו פורסם אתמול.
      אני כן הבנתי את השייטת משחק וגם רשמתי שהכל מבוסס על הפיק נ׳ רול של הארדן והבעיה שנוצרת מכך היא לא מעט איבודי כדור ולעיתים קבלת החלטות שגויה. פול מאוד יעזור בכך שיוריד מהעומס על הארדן ואם ידעו איך לשתף פעולה טחד עם השני זה רק יעזור להנעת הכדור. גם אם הסכום שהארדווי מקבל היה נמוך יותר הוא עדיין לא שחקן שמתאים להיות השחקן השני הכי טוב בקבוצה שלך. אסיסט אחד, אחוזים רעים וקבלת החלטות עוד יותר רעה זה לא הכיוון שהניקס צריכים ללכת בו לדעתי.

      1. 21 נקודות , 8-17 מהשדה, 4-10 מהשלוש הארדווי גוניור יכול לחלום על כאלה משחקים על בסיס יומי, היה לו משחק מצויין לסטנדרטים שלו.לגבי פול והארדן,אני לא חושב שהשיתוף שלהם ישנה את השיטת משחק רק יוריד את העומס הנוראי מהארדן, ולא יאפשר לשומרים להתמקד רק בו יתפוס את ההגנה הרבה פעמים לא מוכנה (חייב עוד גארד לרוטציה סופר קצרה גם ככה). הניקס מטומטים אם היו מחכים שנה היו באופציה לבניית סופר טים (נסגר הגולל לעוד 5 שנים לפחות). שוב התנהלות זוועתית של הפרונט אופיס (דולן חייב להחליף את כולו אבל הצעצוע בשווי 4 מיליארד לא באמת מעניין אותו).

        1. אוקיי. לסטנדרטים של הארדווי זה אולי בסדר, הבעיה שגם לניקס זה איכשהו בסדר וזה לא צריך להיות ככה. לגבי בשיטת משחק של יוסטון עם פול הייתי שמח לענות לך אבל אני לא באמת יודע איך זה יראה כי לא ראיתי אותם ביחד. ברור שזה יהיה משחק פיק נ׳ רול, התקווה שלי היא שתהיה יותר הנעת כדור ושיתוף של שאר השחקנים.

  2. סיקור מעולה וראיונות משובחים. הארדוואי שחקן מאוד שכונתי שיהיה בזבוז כסף לדעתי, אבל יכול להפתיע. קנטר לא כזה מתאים ליד פורזינגיס ב-2 צדדי המגרש, אני מעדיף את הרננגומז או נואה לידו

  3. זבל של קבוצה. מוחטה של ילד בקונגו. צואת עטלפים תאילנדים. מיץ מרה של פאקינג סיני.
    מיץ של זבל.
    אין לי מה להגיד עליהם יותר.

  4. תודה, עידן.

    קשה לשפוט את היכולת של יוסטון במשחק מול השאריות של הניקס.
    באותה מידה הם יכלו לשחק נגד מכבי חיפה…

  5. תודה רבה!

    עוד ממשנתו של "ההוזה":
    -מה דעתך על המשחק של הארדן, קלע טוב אבל איבד הרבה כדורים?
    -"זה בסדר, זה רק בגלל שזה קדם עונה."

    האיש אומן בלהמציא מציאות אלטרנטיבית סביבו ולהאמין בה לחלוטין

  6. תפילת הדרך ל-2017/18 :
    1. שהזקן שוב יגיע שני במירוץ ל-MVP ( הוא כבר רגיל ).
    2. שהטילים ימשיכו לשחק ISO ( וקצת p&r ) .
    3. שילהיבו בעונה הרגילה , ויודחו כרגיל מוקדם בפלייאוף .

    1. ומה אני מאחל לניקס האומללים ? זכיה בכדור הנכון לדראפט , ובחירה ראשונה או שניה . זה בהנחה שלא נתנו את הבחירה שלהם – לא זוכר , אבל אצלם הכל אפשרי .

  7. תודה עידן, סיקור מושקע, בעיקר הראיונות.
    "כרמלו אנתוני השמאלי" – אהבתי. רק שביזלי חצי רוחב מכרמלו.
    ביזלי מתאים לקבוצה חזקה שצריכה שחקן ספסל שיתן הרבה נקודות בזמן קצר.
    אי אפשר להסיק מהמשחק הזה שום דבר שלא ידענו קודם (הרוקטס אוהבים שלשות, הניקס זבלים, סליחה דובי)

  8. תודה עידן נהדר.
    משחק שאי אפשר ללמוד ממנו הרבה. נראה שהארדן בעיקר לקח את המשחק כדי להיכנס לקצב קליעה אחרי שקלע לא טוב במשחקים הראשונים בהכנה.
    עדיין לא אוהב את זה שרוב הקליעות שלו באו מכדרור וסטפ באק. הוא חייב לעבוד על הקאצ' אנד שוט.
    מוזר לי גם שאיזאה טיילור לא ראה דקות דווקא במשחק שבו היה חייב לראות דקות.
    אם דאנתוני לא בונה עליו כגארד הרביעי אז כמו שדדי אמר, יוסטון יגלו מהר מאוד שאי אפשר לשרוד עם 3 רכזים, בטח ששניים מהם מועדים לפציעות.
    קיוויתי שאנדרסון יקלע איזה 30 נק' כדי להראות לניקס איזו טעות עשו שלא רצו אותו, אבל ניחא. לפחות רואים שהוא הוריד משקל ועבד על ההגנה שלו בקיץ.

  9. אה ואגב משחק 3 ברציפות בהכנה שיוסטון קולעים מעל 20 שלשות. משהו שאף פעם לא נעשה בעונה הרגילה.
    אם מישהו מחפש שיא שישבר מוקדם זה זה.

      1. לקאבס היו 2 רצופים בפלייאוף של 2016 (25, 21, נגד אטלנטה במשחקים 2, ו-3 בסדרה. במשחקים 1 ו- 4 הם קלעו 15 ו-16 שלשות).

        3 רצופים עם 20+ שלשות?
        בהחלט אפשרי, ואפילו סביר.

  10. אה וראיתי עכשיו את הראיונות, סחטיין על האומץ!
    במיוחד לשאול את השאלה על מקהייל ואת השאלה על ההגנה, פופ היה שוחט אותך ומוציא ממך את החשק לשאול שאלות ל10 שנים הבאות.
    למזלנו דאנתוני איש נחמד

    1. אגב יש מצב להוציא בעריכה את השאלה על ההגנה בראיון עם דאנתוני? ראיון מאוד מעניין שהייתי רוצה לשים באתר האוהדים של הרוקטס רק לא יתייחסו לראיון בגלל השאלה האחרונה.
      שיעור להבא, גילרי יגיד לך. לבדוק טוב טוב נתונים לפני שאומרים אותם, בטח כחלק משאלה למקצוענים.

      1. אז זהו שהרוקטס באמת היו מדורגים במקום ה-26 בליגה בעונה שעברה, הוא פשוט טוען שכשמסתכלים על כמות ההתקפות שיש במשחק עם יוסטון הנתון הזה נראה טיפה אחרת ואז הם במקום ה-17. בנתון היבש הם היו במקום ה-26 בספיגת נקודות, לא אשאל את זה סתם. לגבי הסרטון, שלחתי לך מייל.

        1. לא מסתכלים על מספר נקודות שספגו כאיזשהו מדד להגנה. אף אחד בליגה לא מסתכל על זה ככה.
          מסתכלים על מספר נקודות למאה פוזשנים. מה שנקרא דירוג הגנתי, או רייטינג הגנתי. יש גם מדדים קצת יותר מורכבים להסתכל עליהם אבל זה המדד המקובל. בכל מקרה בכל המדדים הרוקטס היו בין מקום 14 ל 18.

  11. דאנטוני לא שפוי לדעתי לתת להארדן לשחק כל כך הרבה דקות במשחק קדם עונה. גם אם פול לא משחק, וגם אם מצבת הגארדים על הספסל היא על גבול הלא קיימת, אני לא חושב שאיזה שהוא כוכב של איזו שהיא קבוצה אחרת בכלל התקרב למספר הזה בקדם העונה, ובצדק.

    אני מאד אוהב את דאנטוני כמאמן, אבל בקטעים האלה הוא טועה פעם אחר פעם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט