היום השני של הטרוף/ מנחם לס

 

 בעוד 6 שעות הטרוף מתחיל את יומו השני. בסוף היום תשארנה 32 קבוצות. הנה מה שמצפה לנו היום:

 

PHILADELPHIA

 

 

1. (12:45) – דוק (2) – אלבני (15):

הרזומה של דוק הרבה יותר מפואר במשחקים מחוץ לקונפרנס עם נצחונות על לואיוויל, אוהיו סטייט, ו-VCU. ההפסדים שלהם (מלבד אחד) קרו כשהפאור-פורוורד שלהם ריאן קלי היה פצוע. עם המאמן מייק ששבסקי הפסד הוא כמעט בלתי אפשרי.  דוק סוף-סוף בריאה ושלמה. ההפסד בסיבוב הראשון לליהיי יוניברסיטי ישמש כאזכרה שאסור לזלזל באף קבוצה.  הבעייה שלהם העונה היתה עם יריבות ACC כי מחוץ לקונפרנס שלהם הם 0-13.

אלבני – בירת ניו יורק בה התגוררתי 35 שנה – היא סטייט יוניברסיטי עם באדג'ט נמוך כי בניו-יורק לא שופכים כסף על אלבני סטייט כמו באוהיו על אוהיו סטייט, או במישיגן על מישיגן יוניברסיטי ומישיגן סטייט. יש להם גארד אחד מצויין מאוסטרליה, פיטר הולי, ושני גארדים ניו-יורקים טובים – ג'קוב לאטי ומייק בלק, והסיכוי היחיד שלהם לנצח יהיה אם השניים יקלעו מדאונטאון ב-98% דיוק. זה לא דבר שאני סתם ממציא: יש להם שבעה שחקנים הקולעים בסביבות 45-47%, ותשעה שחקנים הקולעים 70% ומעלה מהקו. 

2. (2:45) – קרייטון (7) – סינסינטי (10):

קרייטון נשמעת כמו חברת תובלה, אך מוטב שלא תעליבו את ה-'בלוג'ייז' כי הם יכולים להיות מאד NASTY. מאמן הקבוצה הוא גרג מקדרמוט, ושחקנה הטוב ביותר הוא בנו דאג, מועמד ל-'שחקן השנה' הקובר שלשות ב-51%. נצחונותיהם החשובים העונה היו על ויסקונסין, קליפורניה, וויצ'יטה סטייט. הם מובילים את ה-NCAA עם 50.8%  בקליעה מהפארקט, ועם 43.2% מה-3.

סינסינטי נמצאת במין OFF YEAR, אך הם עדיין אחת מקבוצות ההגנה הטובות בטורניר עם דרוג 7 בחסימות, ו-15 בריבאונדים. הבעייה שלהם היא קליעות: הם יורים רק 30% מה-3.

3. (6:50) – גורג'טאון (2) – פלורידה גולף קוסט (15):

יש להם את 'שחקן השנה' בביג איסט אוטו פורטר ג'וניור, שהוא אחד מהשחקנים הטובים במכללות באול-אראונד. הצעיר יכול לעשות הכל מקרוב, מרחוק, ומהאמצע. הם אחת הקבוצות החמות ביותר ב-NCAA עשהפסידו רק 2 מ-18 משחקיהם האחרונים. אין להם אלן אייברסון, אבל כקבוצה הם אחת המהירות שתראו.

האיגלס מפלורידה הם חדשים לטורניר, אבל לא חדשים לשחק ביג טיים נגד קבוצות ביג טיים. הם הילדה החדשה בשכונה, ואחת מקרבנותיהן היתה לא אחרת ממיאמי הגדולה, אלופת ה-ACC. שימו לב לפורוורד שלהם צ'ייס פילר.

4.(9:20) – סן דיאגו סטייט (7) – אוקלהומה (10):

ל-'אצטקס' מסן דיאגו סטייט יש את אחד הגארדים הטובים בכל הטורניר, ג'מל פרנקלין. הוא השחקן היחיד בכל ה-NCAA להוביל את קבוצתו בנקודות (16.7), ריבאונדים (9.5), אסיסטים (3.8) וגניבות (1.5), והיו לו 12 דאבל-דאבל העונה. גם הגארד השני שלהם צ'ייס טאפלי הוא מצויין עם 1,450 נק' קריירה, 350 ריב', 250 אס', 150 גניבות, ו-50 חסימות.

הסונרס מאוקלהומה נמצאים בשיפור מתמיד מאמצע העונה ואילך. הם העלו את ממוצע קליעותם מ-71.5 במיד סיסון ל-78.7 ממיד סיסון ועד הסוף, וקלעו לפחות 83 נק' ב-5 מתוף 7 משחקיהם האחרונים. אוקלהומה היא 'ביג-טיים' יוניברסיטי הרגילה לנצח בפוטבול, ועתה יש לה את הת'אנדר, אז אולי הם מקום 10 בדרוג, אבל בליבם ונפשם הם טובים מכולם.

 

 

 

KANSAS CITY

 

1. (12:40) – ויסקונסין (5) – מיסיסיפי (12):

זה יכול להיות המשחק הטוב, המרתק, והסוער מכולם היום. לויסקונסין יש את השחקן המטורף ביותר בכל הטורניר, מרשל הנדרסון. תאהב אותו או תשנא אותו, אינך יכול להוריד ממנו את עיניך. אם הוא יתחיל לזרוק את פגזיו מ-10 מטרים, אפשר להוריד את המסך. ויסקונסין היא אחת הקבוצות הפיזיות והחזקות בטורניר ואם היא תצליח לשמור על תוצאה נמוכה, אני הולך איתה. המשחק שלהם הוא 'חצי מגרש' ובמשחק כזה – עם בו ריאן שיכול לעשות הכל המשחק מחושב – אין למיסיסיפי תקווה. 

מיסיסיפי באה עם בטחון עצמי גדול אחרי הנצחון המפתיע על פלורידה  במשחק אליפות ה-SEC. עליה לפתח משחק מהיר ולא לתת לויסקונסין את היתרון של משחק חצי מגרש. ל-REBELS אין אף שחקן הקולע מעל 11 נק', אבל יש להם 8 הקולעים לפחות 8 נקודות.

 

 

 

2. (3:10) – קנזס סטייט (4) – לה-סאל (12):

הוויילקאטס היא קבוצה סולידית מאד. היא לא כמו קנזס הגדולה, אבל יש לה את רודני מקרודר שהוא  CLUTCH PLAYER רציני. הם ניצחו העונה כמה משחקים צמודים מאד מה שאומר שהם טובים ב-קלאץ', אבל הם לא אמורים לנצח שום קבוצה בהפרש גבוה.  אנג'ל רודריגז הוא הפוינט גארד הנהדר שלהם.

לה-סאל מגיעה מפילדלפיה שם היא אחת מחמש הגדולות, והיא רגילה לשחק נגד משחקי פרשר לןחצים ביותר. הגארדים שלה ריימון גךוואי וטיירון גרלנד מסוגלים לקלוע מכל מצד, ויש להם חדירה מצויינת.  אם קנזס סטייט תרשה להם לרוץ חופשי, יש כאן מקום להפתעה כי קנזס סטייט היא LOW SCORING TEAM.

 

3. (7:20) – צפון קרולינה (8) –  וילנובה (9):

אם צפון קרולינה מנצחת, המשחק הבא יהיה פיצוץ: כי אם גם קנזס מנצחת, אז ריי ויליאמס מאמן צפון קרולינה, ישחק נגד קנזס אותה לקח לאליפות מכללות (כמו את הטאר-הילס). יש לכם מושג מה יילך אז?  הטאר הילס השתפרו מאז החלו לשחק SMALL BALL. המפתח לנצחונם הוא ג'יימס מייקל מקדו.

הוויילדקאטס מפילדלפיה באים אחרי שני נצחונות על לואיוויל וג'ורג'טאון, והם ב-HIGH הגדול מאז פתיחת העונה. המשחק שלהם הוא "ביג בול": מסירות לתוך הצבע, ומלחמה בשוחות תוך כדי איסוף פאולים. יש כאן משחק בין שתי שיטות: המשחק המהיר והשוטף של צפון קרולינה נגד המשחק האיטי, החזק, והשימוש בפוסט-אפס של וילנובה. כשמס' 8 פוגש את 9, הכל יכול לקרות.

4. (9:50) – קנזס (1) – ווסטורן קנטקי (16):

הג'ייהאוקס של קנזס הם הקבוצה שלי ללכת עד הסוף. אבל…ההפסד הבלתי מובן ל-TCU, וההפסד ב-23 הפרש לביילור, הוציא לי – אבל יותר חשוב להם – את הבטחון. בסנטר יש להם את ג'ף ווייטי, אחד הטובים במכללות אבל גם אחד השקטים והכי אנדרייטד, וכמובן יש להם את השחקן הנפלא בן מקלמור. גם טראוויס רלפורד ואילייג'ה (אליהו) ג'ונסון הם שחקני-על.

ההילהופרס מווסטרן קנטקי  אינם טובים ממש בשום אספקט של המשחק. כל מה שהם יכולים לקוות הוא יום רע במיוחד של קנזס. שחקניהם הטובים ביותר הם טי ג'יי פרייס, ג'ורג' פנט, וג'מל קרוק.

 

 

DAYTON

 

1.  (1:40) – צפון קרולינה סטייט (8) – טמפל (9):

הוולפאקרס יש את כל הטלנט בעולם אבל הם מאד לא אמינים. יום אסל ויום באסל.ץ אבל אגיד לכם מה: לכל קבורה שיש את נורנזו בראון, ג'יי סי לסלי, וריצ'רד האוול (שלושתד פולעיר 12.6, 14,9, ו-12.1 הם מסוכלים ביותר. הם ניצחו את דוק ואת צפון קרולינה, אז הם אלופי צפון קרולינה, נכון? הם הם ישחקו את משחקם הרגיל, הם אמורים להמשיך הלאה.  טמפל 'אוולס' ניצחו את 8 האחרונים, כולל נצחון מצויין על VCU בתוצאה 76-84, והם שומרים את היריב על 67.4 ס"ה.אנטוני לן, סקוטד רנדל, והוליס ג'פרסון מובילים את הקבוצה.

2. (4:10) – אינדיאנה (1) –  ג'יימס מדיסון (16):

אינדיאנה מועמת על ידי רבים לנצח את הכל. כשיש לך את קודי זלר וויקטור אולדיפו – השמיים הם הגבול. קודי קולע 17.5 נק' עם8.1 קרשים, והסכויים שיסיים  כשחקן השנה במכללות.  הם ניצחו בין השאר את מישיגן, ג'ורג'טאון, ו-מישיגן סטייט.  ג'יימס מדיסון ממשיכה להגיע לאליפות המכללות. היא קבוצה מנוסה עם 4 סניורס בחמישייה, ויש לה את שני הגארדים הגבוהים והגדולים מכל הקבוצות. אינדיאנה חייבת לקרוע אותה ב-30.

3. (7:15) – אוהיו סטייט (2) – איונה (15):

הבאקייז הם ברצף 8 נצחונות, עם אליפות הביג-10, שלי זה אומר אחת הקבוצות החמות ביותר בטורניר. כולם שם טובים – זאת קבוצה עמוקה ביותר, אבל דשון תומאס עומד מעל כולם ככוכב שייבחר ל-NBA ויצליח בה.

התקווה היחידה של איונה היא שהם באים מניו-יורק, שם מלמדים אותך לא לפחד מדבר, אפילו אם עליך לשחק כמכללה נגד הניקס. ה-'גיילס' מצפון לתפוח הגדול הם קבוצה של וותיקים בעלי נסיון עם שלושה הקולעים בדאבל-דיג'יטס בהובלת למונט ג'ונס עם 23 נק' למשחק.

4. נוטר-דאם (7) – איובה סטייט (10):

אני הייתי מוריד לנוטר-דאם 5 נקודות רק בגלל מדי המשחק הסייקדלים-מסנוורי עיננים-מגעילים-דוחים שלהם. הפייטינג אייריש צריכים לנצח במשחק הזה את המאבק על הקרשים. כל מה שהם צריכים לעשות זה לעצור את ה-BARRAGE של הציקלונים מדאונטאון ולקטוף את הכדורים המחמיצים, והם מנצחים על 5.

הציקלונים מאיובה סטייט מובילים את ה-NCAA בשלשות נכנסות למשחק (9.8), הווה אומר שהם זורקים 20-25 שלשות למשחק. אז זה מה שתראו: מלחמה בין דאונטאונים לבין ריבאונדים.

 

 

 

AUSTIN

 

1. (2:10) – מיאמי (2) – פסיפיק (15):

איש לא ציפה שמיאמי תהיה אלופת הנ-ACC, אבל היא לא סתם סיימה כאלופה. היא דרסה את יריבותיה. שיין לרקין הפך לאחד הפוינט גארדים הטובים בכל המכללות, ומאמנה החדש – ג'ים לרנאגה – הוא אחד הטובים מכולם עם עבר ניו-יורקי, ועבר נפלא כמאמן ג'יימס מייסון. עוד שחקנים שכדאי לזכור -צ דוראנד סקוט, טיי מקגינלי,  וג'וליאן גמבל. מיאמי ניצחה העונה את דוק, מישיגן סטייט, וצפון קרולינה סטייט, בין השאר.  מאמנה של פסיפיק פורש אחרי הטורניר, אחרי 25 שנים כמאמן. לורנזו מקלאוד הוא שחקנה הטוב ביותר , אבל יש לה 8 הקולעים לפחות 8 נק' למשחק. נצחונה הטוב ביותר העונה היה על סיינט מרי.

2. (4:40) – אילינוי (7) – קולורדו (10):

אילינוי התחילה עם 0-12 אבל אז התחילו כמה הפסדים בביג 10. אילינוי זורקת יותר שלשות מכל קבוצה אחרת בטורניר, אבל, וכאן בא האבל הגדול – היא מדורגת 224, אגיד זאת שוב, 224 באחוז הדיוק מדאונטאון. בקיצור, אם תחזו במשחקה תהנו מפסטיבל של פגזים מדשאונטאון שכמה מהם ניכנסים. אבל בצורה זאת הם ניצחו את גונזגה, אינדיאנה, ואוהיו סטייט, שלוש מדורגות "1" בטורניר, ז"א שהם עושים משהו טוב.  לקולורדו  יש את שחקן ההגקנה של השנה מה-PAC 12, ומובילי הקולעים בה הם אנדרה רובינסוןם וספנסר דווינדל, שניהם בדאבל-פיגרים עם 6 ו-7 ריב' למשחק.

 3.  (7:27) – פלורידה (3) – נורת'ווסטרן סטייט (14):

הגייטורס מפלורידה מדורגים בטופ-5 גם ביעילות התקפה וגם ביעילות הגנה. מאמנם דונובן הוא פריק של הגנה לוחצת על כל המגרש, וזאת הקבוצה שיחד עם לואיוויל גורמת ליותר איבודי כדור מכל קבוצה אחרת במכללות. הם יורים בדיוק של 54.9% מבפנים לקשת, דיוק 8 במכללות. הם אחת הקבוצות המנוסות ביותר בטורניר.

היתרון של ה-'דיימונס' הוא הספסל. הספסל משחק 43% מהמשחק, הווה אומר ספסל חזק כמעט כמו החמישייה. הם קולעים רק 31% מה-3, אבל הנה דבר שיפתיע אתכם: הם מובילים את כל המכללות בנקודות למשחק (81). כמובן שהסקדואל הנוח שלהם הוא הגורם מס' 1 לכך.

4.(9:57) – UCLA (מדורגת 6) – מינסוטה (11):

הברוינס – אלופי ה-PAC-12 סיימו את העונה חזק. יש להם את אחד מכוכבי המכללות הגדולים ביותר שבאז מוחמד, ולצידו קייל אנדרסון, ועם שניים אלה הם יכולים לנצח כל קבוצה.

מינסוטה נפלה ל-11-5 מאז ינואר 12. נפילה בלתי מובנת לקבוצה גדולה וחזקה כזאת. במשחקים האחרונים ה-'גולדן גופרס' התקשו לקלוע יותר מ-50!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. אם לואוויל מודחים, אני ועוד 7 אנשים נדפקים בגדול. בינתיים אני רחוק 3 נקודות (מתוך 16 אפשריות..) מהמקום הראשון.

  2. אגב, קרייטון זאת אחת מהמכללות שיותר מעניינת אותי בטורניר הזה.

    דיברו עליהם לא מעט העונה, הם היו מדורגים לאורך כל העונה, דאג מקדרמוט שאני שאלתי את דעתך לגביו מנחם לפני כחודש-חודשיים הוא מזכיר לי יותר מכל את נוביצקי.

    הוא כבד אבל איזו יד יש לו אלוהים ישמור, מכל מרחק, קולע 23 נקודות באחוזים גבוהים ונראה שללא מאמץ. אבל מעניין אותי לראות איך יתמודדו מול יריבות רציניות שמשחקות מהר.

      1. כתבתי לפני יומיים שאורגון-אוקלהומה סטייט הוא המשחק כי מעניין בסיבוב הזה ואולי המוקש הכי קשה.

        אני ראיתי את אורגון כמה פעמים העונה והתרעתי בפני כולכם על אי ג'יי סינגלר אח של קייל סינגלר ששיחק נהדר אתמול.

        זו הפתעה גדולה כי אוקלהומה סטיייט היא קבוצה טובה שעתידה לשלוח 2-3 שחקנים לNBA.

        אגב זה ניצחון ראשון של אוראגון בטורניר מזה 6 שנים.
        כבוד לפאק 12 שהרבה נוטים לזלזל בו אבל בינתים שולח נציגות לשלב הבא.

  3. K 700
    איזה משחקים נוספים espn משדר ?
    מנחם, תודה רבה על סקירה מעולה
    כל הכבוד על הבקיאות , אתה האורים והתומים
    ללא כל קשר אני לא מאמין למראה עייני , 3:1 לישראל מול פורטוגל וויתרתי על כרטיס למשחק ……

    1. לפי אתר הNCAA אני ואה שמשדרים את דיוק.

      אחר כך את קריטון – סינסיטי
      אוהיו סטייט- לונה(2 בלילה)

      תראה ב-4 וחצי משדרים לייקרס- וושינגטון ככה שאני מאמין שאת אייווה סטייט- נוטרדם לא ישדרו(מתחיל ב4:45).

      ישדרו בטח את המשחק של 2 בלילה-

  4. מנחם, אתה צריך את הכתובת למשלוח של הספר?
    דרך אגב, אני עם הילדים באורלנדו, היינו אתמול במגיק קינגדום, פתאום אני רואה בן אדם מוכר וגבוה יחד עם פמליה של חמש אחים,.
    קווין דוראנט עובר מולי , ובכל הפארק המצחיק הזה, הייתי היחיד שזה עניין אותו , כל השאר התעסקו במיקי דונאלד ושאר ירקות

        1. אתה יודע מה אני זוכר שהיינו כמעט שבוע וחצי באורלנדו כל המשפחה- נסענו גם לנס"א(שם אני בעיקר זוכר שנרדמתי באוטובוס) היינו שבוע ערך בדיסני וורלד ואשכרה לא ספקנו להינות מכל הפארקים.

          אני זוכר שאת האפקוט עברנו ממש מהר והטורים אוי הטורים צריך להגיד שמע ישראל לפני.

          בכלל זה פארק(שאני בטוח שגדל ב-12 שנה האחרונות) היה נראה לי בגודל של תל אביב ואני לא מגזים!!

  5. ימנחם ספגנו שער כמו שרק ישראל יודעת לספוג- דקה93 כדור מוגבה לרחבה שוער יוצא כמו מפגר, החלוץ מגיע לפניו נוגח למשקוף וז הבלמים מרחיקים בשלומיאליות על קונטאו הפורטוגלי.

    היינו רחוקים דקה וחצי מניצחון על פורטוגל.

  6. דיוק פותחת חזק- לדעתי תנצח די בקלילות את המשחק הזה.

    עונה מדהימה למייסון פלומלי וסת' קארי כבר תפר שלשה מקילומטר.

    ב18:40 משחק מרתק נוסף מתחיל בין וויסקונסין לאול מיס

  7. ואווו אם קנזס סטייט תפסיד ללה-סל(אני די בטוח שם מעולם לא ניצחו בNCCA TOUR) ועוד בקנזס!!! זה יהיה שיא השיאים עד כה.

  8. ויסקונסין זו ההפתעה ענקית.

    היא הייתה כל העונה המוקש של הגדולות, ניצחה בלי רגשי נחיתות ואז כשהיא מגיע מדורגת גבוה בפני עצמה היא מקבלת בעיטה בתחת.

    NC STATE מפסידה כמו שאומרים עם הרבה אומץ.
    השופטים גגם דפקו אותם פעמים בסיום.
    חסימה נקייה לחלוטין שלחה שחקן של טמפל לקו ועבירת תוקף ברורה נשרקה לעבירה ששלחה עוד פעם את טמפל לקו, ועדיין צפון קרוליינה סטייט נתנה מלחמה וצימקה עד ל-3.

  9. שמעו מקדרמוט הזה הוא שפן בן ארנב.

    ממזר בן ממזר, הוא צ'ארלס בארקלי הלבן, כזה שמן, עם תחת כמו המאחורה של טנק שרמן אבל הוא זריז וממזר מתחת לסל והוא משנה תנועה באוויר כאילו היה סקוטי פיפן.

    והכי מצחיק שהוא נראה כמו איזה לבן שמחמם את הספסל בנוטרדאם כשהוא יגיע לNBA אף אחד לא יקח אותו ברצינות והוא הממזר הזה יעשה לכולם נזק מתחת לסלים, זכרו מה אמרתי לכם.

  10. כן זה מה שאומרים עליו אבל השמן הזה כל כך זריז מתחת לסל ויש לו יד מרחוק אללה איסטור קולע מכל טווח.

    אני אומר לך הוא יהיה גניבה בדראפט.

    כבר עונ שנייה ברציפות שהוא קולע מעל 20 נק' בממוצע.

    אבא שלו יודע את העבודה.

  11. יהיה מעניין אם קרייטון עולה ובשלב הבא תפגוש את דיוק.

    קרייטון היא קבוצת ה-3 הטובה במכללות, קלעים אדירים יש לה.

    דיוק כמה מוזר אבל הלחם והחמאה שלה העונה זה ערבי קליעה מ-3.

    ההגנה שלהם חלשה מאוד וחסר להם גובה ליד פלומלי. היום חגגו להם בצבע וזה בדיוק מה שמקדרמוט עם האמא המילפית שלו ביציע צריך.

  12. פלורידה גולף צריך להדגיש!!!
    הגייטורס ניצחו די בקלילות את נורטווסטרן סטייט.

    איזו הפתעה.

    יאללה רק שמינוסוטה יעיפו את UCLA קנזס ינצחו את ווסטרן קנטאקי SD יעשו את העבודה ואני סוגר יום מצוין בבראקט

  13. מנחם השמעת על ג'מאל פרנקלין הגארד של סן דייגו סטייט???

    נותן יופי של משחק בינתיים 17 4 אסיסטים ו6 ריבאונדים.

    הידעת שהגארד הזה בקושי 6-5 קולע בממוצע 16נק' ומוריד כמעט 10 ריבאונדים למשחק!!!!
    יש עוד דבר כזה???

כתיבת תגובה

סגירת תפריט