למקומות…היכון…הטרוף יצא לדרך!!! / מנחם לס

למקומות…היכון…הטרוף יצא לדרך!

היום 16 משחקים. הטרוף מתחיל. על איזה משחקים אני שם במיוחד לב? הראשון הוא לואיוויל (מדורגת ראשונה) נגד נורת' קרולינה A&T. אני רואה משחק זה כהזדמנות הגדולה ביותר שקבוצה מס' 16 תנצח קבוצה מס' 1 בכל תולדות הטורניר.  המשחק השני שצורח "הפתעה" הוא מרקט (3) נגד דוידסון (14).  אני מצפה להפתעה גם במשחק סיינט מרי (11) נגד ממפיס (6), ובקנל (11) נגד ממפיס (6). בואו נעבור ביעף על 16 משחקי היום:

ב-SAN JOSE

 

(הכל זמני מזרח ארה"ב)


1. (6:10) – סנט לואיס (4) נגד ניו מקסיקו סטייט (13):

הביליקנס מסנט לואיס היא אחת הקבוצות הטובות ביותר בכל הטורניר. אני לא אופתע אם תגיע לפיינל פור.  יש להם חמישייה, עומק, נצחונות (בטלר, ניו מקסיקו, VCU), וקרמה. מאמנם האגדי ריק מג'רוס ניפטר בדצמבר, וממלא מקומו, עוזרו, מועמד ל-"מאמן העונה. היריבה ניו מקסיקו סטייט ניצחה 18 מ-20 משחקיה האחרונים. 4 משחקני החמישייה זרים: 3 קנדים, וצרפתי אחד.

2. (4:40) – אוקלהומה סטייט (5) נגד אורגון (12):

לקאובויס מאוקלהומה יש את הגארד הטוב במכללות, מרכוס סמארט, לדעתי בחירת הדראפט מס' 1. אורגון היא קבוצה שנבנתה מחדש אחרי שאיבדה 6 סניורים, ויש לה בוכטה שלמה של שחקנים טובים – אף אחד לא טוב מאד – הקולעים 8 נק' לפחות למשחק (9).

3. (7:27) – UNLV (חמישית) נגד קליפורניה (12):

כי יש לה שני "אנטוני" שמשך העונה היו יותר מדי עהור שאר הקבוצות: "LITTLE ANTHONY" (אנטוני מרשל הגארד) ו-"BIG ANTHONY" (הפורוורד אנטוני בנט, אולי לוטרי פיק). בנט קולע 16.1 וקוטף 8.1 ריב' למשחק.  קליפורניה (ברקלי) מגיעה עם בק-קורט בין הטובים עם אלן קרבל (18.7 נק' ו-6.0  אס'למשחק) וג'סטין קובס (15.5, 4.8), והם ניצחו את 7 המשחקים האחרונים בקונפרנס הקשה שלהם.

4.  (9:57) – סירקיוז 04) נגד מונטנה (13):

האורנג' מסירקיוז הם בשוק מבושה על שנתנו ללואיוויל לחזור מדפיציט של 16, והם באים עם מטרה אחת: להרוס כל נמושה, לפחות עד הפיינל פור! הגריזליס ממונטנה באים כדובים שכולים. הם נעלבו על ששמו אותם כנ נמוך בדרוג אחרי שסיימו את העונה בריצת 1-19 ב-'ביג סקייז', ורוב המשחקים ללא שני כוכביהם הגדולים ביותר וויל צ'רי ומת'יאס וורד, שחזרו לשחק!

 

 ב-AUBURN HILLS 

 

1. (12:15)  – מישיגן סטייט (3) – וולפריסו (14):

למישיגן סטייט ישנו פורוורד בשם אדריאן פיין שיש לו מוטת זרועות גמו כנפי בואינג  שהוא טרוריסט תחת הסל, ומאמן בין הטובים מכולם. וולפריסו הקטנה תעלה ללא מורא ופחד כי היא כבר היתה שם. ה-'קרוסיידרס' (אלה שבנו את קיסריה) הם הקבוצה המנוסה ביותר בטורניר עם 5 סניורים בחמישייה. מאמנה ברייס דרו הוא השחקן שקבר את "THE SHOT" המפורסם נגד מיסיסיפי ב-1998, אחת הזריקות שעשו הסטוריה. הוא מאמן שיכניס טרוף כזה בשחקניו שיעשו את המוות ל-'סטייט' לפני שייכנעו.

2. (2:45) – ממפיס (4) נגד סיינט מרי (11):

לדעתי ממפיס היא הקבוצה המהירה במכללות, ובמכללות "SPEED KILLS".האיש הששי שלהם כריס קרופורד הועלה לחמישייה בגין פציעה ומאד הוא קבר 19 מ-35 דאונטאונים. הגארד ג'ו ג'קסון יכול לתת ליוסיין בולט קרב קשה ל-50 מטר – ואני מדבר כשג'קסון יהיה עם כדוד. המאמן ג'וש  פסטנר הצליח להביא לקבוצה שלושה 'מקדונלים' מהתיכון, ויש לו לדעתי 3-4 פרוספקטים ל-NBA.  הגיילס של סיינט מרי מוכנים לעשות בעוד שלוש שעות את אחת מהפתעות האליפות. הגארד שלהם, האוסטרלי מת'יו דלבדולה שיחק באולימפיאדה נגד הדרים טים ושמר על קווין דוראנט, אז הוא לא מתרגש מדי מממפיס. סיינט מרי היא אחת מ-5 הפייבוריטיות שלי יחד  עם נורת' קרולינה A&T ובקנל לעשות את הפתעות היום.

3. (7:15) – מישיגן (4) – סאות' דקוטה סטייט (13):

משח ביתי למישיגן. קצת לא פייר. אבל גם ללא יתרון בית, יש להם נסיון של משחק בקונפרנס שהיה העונה הקשה ביותר – הביג 10 –  ויש להם את טריי בורק הקולע 20 נק' למשחק עם 7 אסיסטים. יש להם את גלן רובינסון III ואת טים הרדאוויי ג'וניור עם הגנים של אבותיהם, ומאמן ג'ון בייליין שאני מחזיק ממנו כאחד הטובים במכללות. סאות' דקוטה היא הסינדרלה האמיתית של הטורניר . יש להם שחקן שרק בשבילו כדאי לחזות במשחק, נייט וולטר שקלע 53 נגד פורדו מאינדיאנה. סאות' דקוטה סטייט היא מין 'גליל עליון' שאיש לא שם עליה אבל תמיד היא מצליחה להפתיע כי יש לה דבר אחד: GUTS!

4. (9:45) – VAC (חמישית) – אקרון (12):

ל-VAC יש דבר אחד: שווי משקל. י'רמס' מ-VAC ישנם ארבעה בדאבל פיגרס: הפורוורד ג'ובונטה רדיק (14.4), הגארד טרוי דניאלס (12.1),  הגארד רוב ברנדנברג (10.4),  והגארד טרבאון גרהאם (15ץ5). המאמן שלהם שקה סמרט הוא אחד הצעירים הגאונים שפיתח שיטות משחק מטורפות שמשגעות את כל היריבים, כפי שעשה כשהגיע לפיינל פור. ה-"ZIPS" מאקרון לא ינצחו בגלל שלברון נולד שם והם "הקבוצה שלו". הם מסוגלים לנצח בגלל שהם שיחקו – וניצחו – כמה מהביג 10,  ויש להם שחקן – זייק מרשל – שכמו לברון, מסוגל לנצח משחקים לבדו!

 

 LEXINGTON

 

(הבית של הקנטקי דרבי)

1.  (12:40) – באטלר (6) – בקנל (11):

אחת מהפתעות היום במשחק שמתחיל תוך שעה.  לבטלר יש את בראד סטיבנס, אחד המאמנים המצויינים הצעירים במכללות. קבוצתו ניצחה העונה את גונזגה, מרקט, צפון קרולינה, ואינדיאנה – ומלבד מרקט כולן היו מס' 1 במכללות כשנוצחו. לבקנל יש את הסניוא מייק מוסקלה שהגיע לאוניברסיטה עם SAT של 1580, ז"א כמעט מושלם. הוא לא ייבחר בין עשרת הראשונים בדראפט השנה? עשרות מפעלי הנדסה ותעשייה מוכנות לתת לו משכורת של 6-7 ואחריה חמישה אפסים, וזה רק להתחלה.  הוא ביג מן עם 22 דאבל-דאבלס העונה, ולידו 4 שחקנים אינטיליגנטים מאד המשחקים כדורסל יפהפה לעין. חובת ציפייה אם אתם יכולים.

2. (3:10) – מרקט (3)- דוידסון (14):

עוד הפתעה מרעישה העומדת לקרות.  אין הרבה קבוצות אגרסיביות ופיזיות כמרקט, ובאז ויליאמס הוא הפיזי מכולם. זוהי קבוצה המשחקת "SMALL", אבל כל הקטנים שלהם גדולים הם. מין סוג של כמה דוויין וויידים  (שלמד שם לפני 9 שנים)- שהוא הפרוטוטייפ שעל פיו הקבוצה בנוייה. דוידסון  יכולה לקלוע נגד כל קבוצה. הם ינסו לשבור את מרקט הקטנה עם הביג-מן שלנו ג'ייק כהן, ושיא הגבוהים בפרונט ליין. אגב, כהן החל לצלוף עם 39% דיוק מה-3.

3.  (6:50) – לואיוויל (1) – צפון קרולינה A&T:

לואיוויל היא – כמה פשוט יותר ניתן לו ר זאת? – הקבוצה הטובה ביותר במכללות, וכל מילה נוספת מיותרת. מולה תתייצב הסינדרלה הגדולה מכולן.  אני מאמין שיש כאן סכוי לנצחון הראשון אי-פעם של מס' 16 על מספר אחד. אתן לכם לחזות במשחק, ותבינו מדוע אני כה חם עליהם!

4. (9:20) – קולורדו סטייט (8) – מיזורי (9):

הרמס מקולורדו סטייט הם קבוצת הריבאונד מס' 1 במכללות, ואם ניתן לנצח בריבאונדים – זה הזמן.  הם גם קבוצת ההגנה מס' 1 במכללות. אז אם היא תנצח את מיזורי היא תעשה זאת עם הגנה וריבאונדים. למיזורי יש פרונט-ליין של לורנס באורס ואלכס אוריאקי שיהיו TOUGH MATCH לריבאונדים של קולורדו סטייט. הבק-קורט שלהם הרבה יותר מהיר וטוב מהבק-קורט של קולורדו סטייט. בקיצור – מלחמה בין הגנה והתקפה!

 

SALT LAKE CITY

 

1. (1:40) – פיטסבורג (8) – ויצ'יטה סטייט (9):

פיטסבורג היא הקבוצה הטובה ביותר מכל אלה המדורגות 8. הם בערך ברמת 4-5, אבל היום זה לא משנה כבר.  לפיטסבורג יהיה יתרון גובה ("5 סנטימטר לשחקן" כפי שתאר אותם מאמן ויצ'יטה גרג מרשל), אבל יש להם גם כשרון, לא רק SIZE. כל החמישייה מהעונה שעברה שהופתעה ע"י באטלר נמצאת בעיר המלח, והם ייזהו מפני הפתעה נוספת. ויצ'יטה סטייט הם כבר לא הקבוצה שהיתה מס' 5 לפני שנה. "השוקרס" מויצ'יטה הפסידו חצי קבוצה אבל הוסיפו SHARP SHOOTER בשם קלינת'וני אירלי, ועם קרל הול המצויין הם סכנה לכל קבוצה.

2. (4:10) גונזגה (1) נגד סאות'רן (16):

אני משוכנע שגונזגה עדיין לא מבינה שהיא מס' 1 במכללות, ועתה הגיע הזמן להוכיח שזה לא היה סתם טרוף של הבוחרים. קלי אולינק הקנדי עם 17.5 נק' ו-7.2 ריב' הוא לא רק ספור המשחק, אלא סיפור כל הטורניר.  סאותרן? הדבר היחיד שנותן להם סכוי הוא שהם הקבוצה מס' 13 במכללות במספר הנקודות שהם מרשים ליריב לקלוע (57.1).

3. (7:20) – אריזונה (6) נגד בלמונט (11):

לאריזונה לא צריכה להיות בעייה לגבור על בלמונט, אבל השאלה אם תעשה זאת. אני מרגיש אפשרות ל-UPSET כאן. יש לה 3 בדאבל-פיגרס, והמוביל בקבוצה מרק ליונס הוא 'שחקן NBA'. הבעייה של אריזונה היא שהם יכולים לקלוע נגד כל אחד – אפילו הפיניקס סאנס – אבל כל אחד יכול גם לחגוג על ההגנה הדי חלשה שלהם. לבמונט? השם נשמע יותר כחברת הובלה, אבל הם עוד בחירה שלי להפתעה אפשרית. יש להם גארדים נפלאים – בין הטובים מכל 64 הקבוצות – עם איין קלארק וקרון ג'ונסון, ואיתם הכל יכול לקרות.

4.  (9:50) – ניו מכסיקו (3) – הרווארד (14):

אלכס קירק הוא הביג-מן בין הטובים בטורניר, ושני קלעים קנדל ויליאמס וטוני סנל, ועם שלישייה כזאת הם מסוגלים ללא בעיות להגיע לפיינל-פור. הרוארד נידלקה בגדול מאד ג'רמי לין, וכל שחקן בה מרגיש שהוא "ג'רמי לין הבא".  המאמן טומי אמקר מצא פרשמן לגיטימי בפוינט – סיאני צ'מברס (12.9 נק' ו-5.8 אס'). אבל הרוארד לא תנצח עם אינדיבידואלים אלא רק כקבוצה, כי כמו כל קבוצת אייבי ליג, אצלה הסכום חייב להיות גדול פי שניים מהחלקים!

 

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 78 תגובות

  1. מה שאני חושב שיקרה היום:

    1. סנט לואיס ינצחו את ניו מקסיקו סטייט.
    2. אוקלהומה סטייט באחד מהמשחקים היותר רציניים שיש היום תנצח את אוראגון(אני מאמין גדול במרכוס סמארט, לאבריין נאש).
    3. UNLV תנצל את קאל.
    4. סיריקיוז תתאושש ותנצח את מונטנה.
    5. מישיגן סטייט ב18 ורבע תעלה ראשונה ותנצח את וולפריסו הצנועה.
    6. ממפיס תנצח.
    7. מישיגן תנצח בלי יותר מדי בעיות(בורק, גלן רובינסון וטימי הארדווי זה יותר מדי).
    8. משחק האחרון הוא היחיד שאני ממש אהמר עליו כי לא יצא לי לראות את שתי הקבוצות האלה, אני הולך עם אקרון.

  2. אני מחלק את הטלוויזיה שלי ל-4. הזקנה כל כך חולה ממני עם הכדורסל שלי שהיא החליטה לנסוע לאטלנטה ולחכות לי שם עד הסדר כדי שלא תצא מדעתה, ואני אוכל לחזות בשקט בכמה שיותר משחקים שאוכל. זה הטרוף הרגיל שלי פעם בשנה, כשהיום ומחר הם שני הימים למטורפים אמיתיים כמוני.

  3. קיבינימט באפליקציה של NCAA לא נותנים שידור לבאטלר- באקנל למי שמחוץ לארה"ב.

    מישיגן סטייט משחקת בינתיים רע, מה שמחזיק אותם העונה זו ההגנה בעיקר, אני לא יודע אם התקפה כזו תספיק מול האריות. לדעתי הם פוגשים בקנזס כבר בעלית 8.

  4. מנחם יש לי תמונות של מעודדות שיעיפו לך את הצ'אקרות

    משהו ספיישל לטורניר,

    איך אני יכול לשלוח לך שתעלה אותם לפה?

  5. באטלר ובקנל הן הקבוצות המאומנות בין היותר טובות בטורניר. איזה משחק נהדר הן משחקות! ממש ללמוד ממנו

  6. אחת הבעיות של כל אלה הגולשים שרואים רק NBA וחושבים שבארה"ב "אין כדורסל" היא שאין להם מושג איזה כדורסל משחקים במכללות. ב-NBA זה משחק אחר לחלוטין כי בגלל היכולת האישית, אין כזה צורך למשחק קבוצתי (מלבד כמובן לספארס שאין להם שחקנים מלבד טוני פרקר שמסוגלים לעשות את זה בעצמם ולכן הם זקוקים לפלח שילמד אותם כדורסל)

  7. איזה פרסומות יפות עשו לקראת הטורניר הזה, חגיגה אחת אמיתית.

    אובמה עכשיו אוכל עם פרס וביבי ויש לי תחוה שהוא מת ללכת לחדר צדדי, להסתגר, לשים ESPN ולראות פיסטברוג וויצ'טה או את החצי השני של באטלר- באקנל.

  8. סטיב, המאמן של באטלר, הוא המאמן מס' 1 במכללות לדעתי. בקנל התקפלו לחלוטין. זה התחיל כשמוסקלה הוצא מהמשחק לנוח.

  9. מנחם אני אומר תעלה תמונות ונראה מה יש לקהל להגיד.

    שים את שתי המעודדות עם התחת למצלמה

    זו תמונה שתזכה בפוליצר.

  10. K-700
    בקשר לאינטיליגנציה של שחקני NBA, בחרת את אייברסון וג'יי אר סמית'. אייברסון התקבל לג'ורג'טאון. הוא חייב היה לעשות לפחות 900 ב-SAT. זה לא טוב, אבל זה בינוני. בחרת 2 מ-500 שחקני NBA. תגיד לי על שחקן אחד במיאמי היט שלדעתך יש לו "שכל של יונה" (תיזהר, כי יש לי את הציונים של כולם מהתיכון, פלוס ה-SAT שלהם)

  11. מנחם אין לי מושג לגבי הSAT שלהם ואתה קצת מוציא דברים מהקשרם.

    אם תקרא שוב מה שכתבתי אז זה בדיוק נהפוכו, חיזקתי מאוד את התדמית של שחקני הNBA אל מול הספורטאים הישראלים(בעיקר הכדורגלנים בעלי מוח בגודל של גפרור).

    הדגשתי שבארה"ב יש גם מקרים של שחקנים שמגיעים מרקע קשה, בלי השכלה, או על מילגת לימודים של חאווה כדי להעביר שנה וללכת למקצוענים.

    לא חסרות דוגמאות כאלה וגם בפוטבול ובענפי ספורט נוספים.
    כמובן שאני לא מנסה להכליל אלא ציינתי שיש כאלה מקרים וגם איתם יועצי התדמית, הקבוצות והליגה יודעות להתמודד מצוין ולגרום להם לעבור מסך בצורה נהדרת.

    בניגוד גמור לספורטאי הישראלי אבל פה אין בכלל מי שיבקר אותם כי התקשורת היא לא פחות תת רמה מהשחקנים.

  12. ואגב זה לא שונה ממקומות אחרים.
    גם באנגליה יש כדורגלנים עם מוח של יונה וכאלה עם ראש על הכתפיים.

    באנגליה התקשורת מצליחה להוציא אותם עוד יותר רע, למעשה אני לא מכיר עוד תקשורת בעולם שמחפשת ספורטאים בפינות החשוכות ביותר כמו התקשורת הצהובה הבריטית.

    1. אוקיי. מסכים אתך. אבל בגדול, כדי לשחק ברמות הגבוהות ביותר (כדורגל באנגליה או פוטבול או NBA() לדעתי לשחקן חייבת להיות אינטיליגנציה INNATE די גבוהה, בפוטבול עליהם לזכור עשרות PATTERNS, בכדורסל תרגילים על גבי תרגילים, להכיר שחקני יריב, וכו'. אתה לא יכול להיות מטומטם (לפחות לדעתי) כדי להחזיק מעמד ב-NBA. אולי כדורגל הוא משחק יותר פשוט.

  13. סנט מארי, סנט לואיס, כל האוניברסיטאות הקתוליות האלה מקבלות כנראה עזרה מישו כי כולן הן תענוג ממש למציפייה. ממפיס 13, סיינט מרי 11

  14. רצף שלשות מטורף מביא למרקט מהפך על דוידסון, ג'ייק היה מעולה, נקווה שזה שהם עפו מוקדם לא יפגע לו בסיכוי לNBA.
    ואם כבר לא NBA שיבוא למכבי לפחות

  15. קליפורניה נהיצחה. במאמר שלקח לי שלוש שעות לכתוב וקבלתי רק תגובה אחת כתבתי שבטורניר המכללות ל-5 נש נאחס נגד 12 (קליפורניה – 12 – ניצחה את UNLV – 5!

  16. רגע זה היה המשחק האחרון ש ל ג'ק כהן בדויבדסון לא ככה??

    אז שנה הבאה במכבי???

    ההפתעות הגדולות של הלילה:

    אוקלהומה סטייט עפה במשחק שאמרתי לכם לפני יומיים שהוא המעניין ביותר בסיבוב ה-2.
    אורגון מנצחת אותה 68-65.

    וCAL מעיפה את UNLV זה גם הפתעה. מקום 12 מעיף את 5.

    מישיגן עשתה את העבודה ניצחון די קליל, 21 נקודות לגלן רובינסון ה-3 ו21 נקודות לטים הארדווי ג'וניור.

    גם לואיוויול וגונזאגה בשלב הבא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט