בניגוד לרצון האומה – בוסטון וניו יורק יאנקיס נשארו בחיים / מנחם לס וחנן קרן

בניגוד לרצון האומה – בוסטון וניו יורק יאנקיס נשארו בחיים / מנחם לס וחנן קרן

כל האומה – מלבד ניו יורק ובוסטון – קיוותה שיוסטון תחסל את בוסטון 0-3 ושקליבלנד תחסל את היאנקיס 0-3. הרדסוקס והיאנקיס ניצחו יותר מדי, ויש להם היסטוריה יותר מדי עשירה. במיוחד היאנקיס שהיא המכבי ת"א בכדורסל של לפני 20 שנה. אבל השתיים השנואות נשארו בחיים, לפחות ליום אחד נוסף – היום!

2:30: בוסטון רד סוקס (2-1) 10 –  יוסטון אסטרוס (1-2) 3

לבוסטון רד סוקס יש לפחות עוד יום אחד לנשום אחרי שהפשיטו ליוסטון אסטרוס את המכנסיים 3-10 ביום סתווי מטרף ב'פנוויי', האיצטדיון הישן עם 'המפלצת הירוקה' – הקיר הירוק באאוטפילד – ומלא המסורת.

הרוקי רפאל דברס חבט את ההום-ראן ששם את הבוסטון בראש באינינג השלישי (Devers hit the go-ahead two-run homer), אבל הגיבור האמיתי של הרדסוקס היה דייב פרייס, הפיצ'ר השמאלי שהרדסוקס משלמת לו 30 מיליון לעונה לזרוק כדור, ושהיה הנושא לכל כך הרבה CONTROVERSY העונה.  הקונטרוברסי היה בעיקר על איך לשחק יד של 30 מיליון: כסטרטר או בבול פן, או כמציל באינינגס האמצעיים כשצריכים יד ביונית כשלו.

היום הוא היה בדיוק הפיצ'ר שהרד סוקס היתה צריכה, והמזוקן הזה החזיר את הקבלות.

הוא נקרא להיכנס באינינג הרביעי וזרק ארבעה אינינגס שהיו מסטר-פיס. בזמן שהוא מנע כל ראנס מהאסטרוס, הרדסוקס עשו 6 מהם באינינג ה-7

חבטו נגדו ארבע חבטות, והוא הוליך אחד, עם 4 סטרייקאאוטס. האסטרוס העלו אנשים על בסיסים בכל אחד מהאינינגס שפרייס זרק אבל הוא שמר על לוח ריק. הוא זרק 57 כדורים, 37 מהם לסטרייקים. זה היה מספר הזריקות הרב ביותר ע"י רליבר מאז שטים ווייקפילד זרק 64 כמחליף במשחק ה-3 של אליפות ה-AL נגד היאנקיס.ees.

מחר המשחק הרביעי באותו מקום.

7:30: ניו יורק יאנקיס (2-1) 1 – קליבלנד אינדיאנס (1-2) 0

לאוהדי בייסבול ללא הרבה ניסיון שהמשחק רק מתחיל להיכנס לעורקיהם, משחק כזה של 0-1 הוא "משעמם"? ככל שתיכנסו יותר למשחק, תעריכו יותר את מה שקרה היום, עם פיצ'ינג יוצא מין הכלל, והצלות של כדורים – במיוחד זה שג'אדג' הציל עם הניתור המצוין שלו, וקומתו (2.01 מ') – הם שיא השיאים של המשחק.

בייסבול במיטבו!

היאנקיס היו חייבים לנצח הערב או שהעונה הסתיימה. עליהם (ועל קליבלנד) למהר למיטותיהם כי בעוד 18 שעות הם משחקים שוב.

***

אם נלך חזרה עד תחילת עונת 2014, הפיצ'ר של האינדיאנס אנדרו מילר יושב על ERA של 0.90 – שהוא נמוך מדי להאמין בו. הערב מי עמד מולו? גרג בירד עם ממוצע של 190. ב-48 משחקים בעונת 2017, ממוצע מבייש לחובט בייסבול. זוהי היתה עונתו השנייה מלאת הפציעות שהפריעה לו בחבטותיו כי פעם – לפני שנים ב-AA הוא היה חובט טוב מאד.

אבל בייסבול באוקטובר הוא משחק שחוקים, מסורת, סטטיסטיקה, ועבר – מאומה לא עובד כרגיל. זוהי עונה חדשה עם מספרים חדשים. אז הערב הגרג בירד הזה עשה הערב מהפיצ'ר הסופר-נפלא של הקליבלנד אינדיאנס את העז של המשחק כשהוא חבט BLAST של 396 פיט באינינג ה-7 ששבר משחק של 0-0 ועשה 0-1, יאנקיס.

אחרי המשחק של אמש שהיה SLOPPY, היאנקיס והאינדיאנס נתנו לקהל משחק קוצץ ציפורניים עם הגנות נפלאות, ופיצ'ינג נהדר משני הצדדים.

שני הסטרטרים היפאני מסהירו טנאקה (שעד היום לא יודע מילה אנגלית!) וקרלוס קרסקו היו 0-0 בחמשת האינינגים הראשונים במסטר-פיס של זריקות. באינינג הרביעי האינדיאנס איימו על היאנקיס כשג'ייסון קיפניס (אבא יהודי, אימא קתולית) חבט טריפל, אבל טנאקה שרף בסטרייקים את חוזה רמירז וג'יי ברוס, והאינינג נגמר כשקיפניס עומד בודד ושומם על הבסיס השלישי.

באינינג הששי טנאקה זרק ספליטר והשורט סטופ של האינדיאנס פרנציסקו לינדר חבט מה שנראה כ-HR. אבל אז ג'אדג' ניתר לשמיים והציל ליאנקיס את היום, ואת הסידרה.

הקלוזר של היאנקיס, ארולדיס צ'מפן נכנס באינינג ה-8.3 וסיים את המלאכה. לא בקלות כי ב-9 שני אינדיאנים הגיעו לבסיסים 1 ו-2 עם 2 שרופים.

כל עולם הבייסבול עצר נשמתו. הכדור האחרון נחבט גבוה, ואיש השדה של היאנקיס תפס והביא את הניצחון.

בירד ודג'אג' הם כאילו הגיבורים. אבל הפיצ'ר טנאקה היה גיבור הערב.

גרג בירד עם ההום ראן שלו:

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 74 תגובות

  1. ג'ירארדי כבר הודה רשמית שהוא שגה.
    אבל הטעות האמיתית שלו הייתה שהוציא את סאבאתיה בתחילת האינינג כששני הראשונים עלו על הבסיס.

  2. קאבס טעו אתמול וזה אולי יעלה להם בסידרה…
    יתרון 1-3 באינינג 8 עם אפשרות לגמור את הסידרה בחוץ. הטופ אורדר של ושינגטון עולה לחבוט וזו סוללה רצינית. זה הזמן לשלוח את הקלוזר המעולה שלך. אחרי זה תסתדר כבר באינינג 9. רק לא לתת לפיצ'ר פחות טוב לקבל את הרפר צימרמן מרפי רינדון … זמן הכרעה. איך זה נגמר כולם יודעים…..

    אם היאנקיז ובוסטון יעופו באותו ערב, אפשר לומר שתהיה שמחה ברוב אמריקה…

  3. אני הלכתי לישון אתמול בסוף ה7 בידיעה שהסדרה גמורה…. אם המחבטים של וושינגטון הגיעו עכשיו לפלייאוף אז זו תהיה סדרה טובה.

  4. אוף יוסטון לא מפסיקים.
    רק התחיל האינינג הראשון וכבר 3-0
    אם יגיעו לסדרה מול הדודג'רס זה יהיה מטורף כמות הנקודות שירוצו על הלוח.

  5. בוסטון חסרי אונים. משחק שני ברציפות שהם שולחים החוצה את הפיצ'ר הפותח שלהם אחרי פחות מ 3 אינינגס.
    עכשיו זה החזיק 2 וקצת

  6. האאוטפילדרים של בוסטון מחפים על חוסר האונים של הפיצ'רים.
    יוסטון מכים כל כדור, ועבודה מצויינת של שחקני ההגנה מונעים נזק גדול.

  7. בוסטון יורה מכל הכיוונים על יוסטון וזה היה צפוי מתישהו, יש לה ליינאפ מפחיד.
    כמו שזה נראה עכשיו, היחידה ב-AL שתוכל לנסות לעצור איכשהו בפיצינג את הדוג'רס היא קליבלנד.

  8. לפי מספר החבטות עד עכשיו יש שתי סדרות משוכפלות… שתי סדרות מובהקות של התקפה/ בד פיצינג, ושתי סדרות הגנה, במספר חבטות כמעט זהה לגמרי..

    התוצאה בחבטות:
    יוסטון-בוסטון 8-12, 7-12, 15-13
    דוג'רס-אריזונה 8-12, 7-12

    קליבלנד-יאנקיס 3-5, 7-6 (שקלול של 11-9 ב- 13 אינינג)
    ושינגטון-קאבס 5-2, 6-6

  9. הימור למשחק היאנקיס-
    אארון ג'אדג' זה הספור הגדול של הספורט האמריקאי השנה… דומה לפריצה של סטף קרי. הכוכב הגדול הבא של הביסבול והסמל של היאנקיס. זה חייב להיות הערב שלו, הוא לא יכול לסיים סדרת פליאוף בלי משחק גדול אחד בדרך ל-MVP של הליגה

  10. לקליבלנד יש באופן משמעותי את ההתקפה הכי חלשה מכל קבוצות הפליאוף… בטח כש EE בחוץ. לינדור, ברוס ואולי רמירז. מדהים כמה הפיצינג שלה מצליח לסחוב אותה אבל גם לזה יש גבולות

    1. פששש… מדהימים שניהם עד עכשיו. לכן ההזדמנות שהיתה קודם לקליבלנד מאוד פוגעת בה, היו צריכים בסהכ סקריפייס פליי בול כדי לעלות על הלוח. אבל טאנאקה ידע חכם מאוד ללכת למטה עם סליידרס, רק לא לתת כדור לחבטה למעלה.

  11. זה עצוב מה שקרה למייקל ברנטלי. לפני שנתיים הוא היה הכוכב הבלתי מעורער של קליבלנד, אולסטאר. עבר פציעה קשה, החמיץ את ה-WS, ועכשיו הוא פשוט לא כשיר לשחק. ממש עושה להם אסון בכל AB, הוא לא יכול לזוז או לחבוט. עכשיו כבר עם 0 מ-8 בסדרה והרגע נכנס לעוד DP.

      1. כמעט כל המשחקים עד עתה הראו שהמנג'רים לא משאירים את הסטרטרס מספיק, ומכניסים מהר מדע את הבולפן. בסדרות כאלה (ויותר ב-4 מ-7) אתה חייב להשאיר את הסטרטר אפילו אם פישל 3 אינינגס והתוצאה 3-0

  12. זו רק העונה הראשונה של אארון ג'אדג', ואיך כתב מישהו, אפילו השם שלו מתאים ל-HOF… כוכב הספורט הגדול של אמריקה, כבר עשה שיאים שבייב רות' לא עשה, וגם יהיה ה-MVP של העונה הסדירה

  13. כל קבוצה היתה חותמת על ריצה אחת של היאנקיס ב-7 אינינג אצלה בבית במשחק הכרעה. הבעיה שלקליבלנד פשוט אין התקפה וזה סימן לא טוב להמשך הדרך בפוסט סיזן

  14. מדהים איך קליבלנד, בלי התקפה, הפיצינג המדהים שלה לוקח אותה למצב אידאלי, רק 1-0 קטן, יכולה לגנוב את זה ב-9 בחבטה או שתיים וללכת הביתה…. עדין אני לא רואה אותה מסתדרת בהמשך
    יוסטון או בוסטון שלא לדבר על הדוג'רס או ושינגטון לבסוף יכניעו את המגישים שלה, ואם EE לא חוזר היא לא יכולה להחזיק מעמד התקפית

  15. לקחו אותם עד הקצה. שניים על הבסיסים ושני חובטים טובים, והיאנקס שרדו. מריח כמו תחילת קאמבק של ניו יורק…. מגניבת ה-HR של ג'אדג'

כתיבת תגובה

סגירת תפריט