מעורב הופס (ומכוניות) ליום ראשון: עירי גרינוויל עומדת לגזול את פת לחמם של מומי וסילבי! / מנחם לס

מעורב הופס (ומכוניות) ליום ראשון: עירי גרינוויל עומדת לגזול את פת לחמם של מומי וסילבי! / מנחם לס

1. נו קידינג. מאז שהגעתי הנה גרינוויל הפכה לעיר יוקרתית בארה"ב!

בטעות, המאמר הזה שהופיע כתוצאה ממאמר בעיתון המקומי שלנו GREENVILLE NEWS עם הכותרת נכנס כבר בשבת בבוקר כשלחצתי – שוב, בטעות – על "לפרסם" במקום "לשמור טיוטה". לא נורא. אז הנה מה שרציתי לומר לכם.

הנה הכותרת מהעתון שלנו מה-4 באוקטובר:

Feds:First  'Driverless taxis' coming to Greenville public roads

http://www.greenvilleonline.com/story/news/2017/10/04/driverless-taxis-coming-greenville-public-roads/732084001/

 בקיצור, ומבלי להלאות אתכם במילים מיותרות, גרינוויל נבחרה לעיר הראשונה בארה"ב בה תיסע מונית מסחרית ללא נהג. הממשלה הפדרלית נתנה לגרינוויל את הכסף לפתח – –

 The Federal Highway Administration granted the money to develop an “automated taxi” system that would be the first of its kind in the nation

בקיצור, ה-DRIVELESS TAXI יתחיל לנסוע בקו הכחול כחצי ק"מ מביתי (במפה למטה) באפריל של השנה הבאה. הווה אומר, המוניות ללא נהג נכנסות לעולם בעוד חצי שנה, ומומי שלנו יהיה מחוסר עבודה רעב ללחם!

נצטרך לעשות משהו בדבר!

מה שאני לא מבין זה כיצד המונית – בעברית 'טכסי' – תדע אם שילמתי או לא?

ולמה גרינוויל?

כמה סיבות:

  1. גרינוויל היא מטרופוליטן של ארבע ערים צמודות שהעיקרית בהן היא גרינוויל, והאחרות הן ספרטנבורג, קלמסון, ואנדרסון. מס' התושבים הכולל הוא 1.4 מיליון. תחשבו על ת"א, חולון, ר"ג והרצליה ותקבלו תמונה על מה מדובר.
  2. גרינוויל הפכה לעיר היי טק עם קשרים בינלאומיים כשמרכז BMW בצפון אמריקה נמצא אצלנו, ה–HEADQUARTERS של MICHELIN TIRES אצלנו, וכן LOCKHEED MARTIN  – בונת מנועי הג'טס ל-F-16 שלנו. וכמובן חברות קטנות, היי טק, ללא ספור.
  3. אוקיי. גריננוויל היא גם העיר בה התחיל ה- KKK ועד היום ה-KKK חי ובועט בה, והיא אהובת הרדניקים והאבנג'ליסטים של הדרום וחגורת הת"נך, עם האוניברסיטה שלהם הגדולה והעשירה כל כך – בוב ג'ונס יוניברסיטי.
  4. אוניברסיטת קלמסון היא אלופת המכללות בפוטבול, 2016-17.
  5. אוניברסיטת קלמסון היא המובילה בעולם ב-AUTOMOBILE RESEARCH ב-

Clemson University’s International Center for Automotive Research, where the first car will be in operation as a test run for expanded service..

CUICAR עומד עבור  CLEMSON UNIVERSITY INTERNATIONAL CENTER FOR AUTOMOBILE RESERACH

מה זה אומר הוא שקלמסון היא לא רק הטובה בארה"ב במכללות בפוטבול (היא האלופה ומשום מה מדורגת שנייה לאלבאמה) היא גם מייג'ור יוניברסיטי במחקר ופיתוח של AUTOMOBILES, כפי שהתמונות הבאות של המרכז לפיתוח ומחקר מכוניות מראות:

כל מרכז הפיתוח ומחקר ליד I-85

מרכז הפיתוח של קלמסן. רק שתבינו שאני לא גר באיזה חור עם רדניקים. גם, אבל לא רק!

עוד תמונה של מרכז המחקר למכוניות

 

The first automated vehicle being used at CU-ICAR resembles a golf cart.

הטכסי הראשון שייכנס לשימוש ייראה כ-GOLF CART:

 ואז המונית, וסוף הקריירה של מומי (והתחלת תקופת הרעב של סילבי):
 יתחילו שני קווים, הקו הכחול והקו הצהוב:
 
בהתחלה יהיו שני קווים: הקו הכחול העובד כחצי קילומטר מביתי (אני גר ליד בוב ג'ונס יוניברסיטי) ואז דרך הטכניון של גרינוויל, והקו הצהוב יתחיל ליד שדה התעופה, דרך מרכז המחקר של קלמסון, ואז דרך דאונטאון גרינוויל (שניבחר בין 5 היפים  בכל ארה"ב, גם בגלל הנהר ומפלי המים העוברים במרכז הדאונטאון) לצ'רידייל, שלידו נמצאת אוניברסיטת פורמן ($54,000  שכר לימוד לשנה).
*
*
ודבר נוסף קורה בגרינוויל: ב-16 לאוקטובר הנשיא דונלד טראמפ בא לבקר ולנאום בבוב ג'ונס יוניברסיטי "איך הורדת המיסים תעשה מארה"ב GREAT AGAIN". אני גר במרחק עשר דקות הליכה משם. ואז בערב דינר בהילטון שלנו ל-FUNDRASING למקמאסטר, המועמד הרפובליקני של דרום קרולינה לסינט.
*
*

2. קווין מקהייל: "לג'יימס הארדן אין תכונות של מנהיג ומוביל"

 (הארדן כשניבחר בדראפט)
קווין מקהייל, שהיה מאמנו של ג'יימס הארדן משך שלוש שנים ביוסטון אמר ש-

 "While the superstar guard is a phenomenal basketball player, he lacks leadership skills.

"הוא לא מנהיג" מקהייל אמר ל-NBA TV TWITTER אתמול. "הוא ניסה להנהיג בעונה שעברה. ניסה. אבל אין לו את התכונות ואין לו את הפרסונה. לכן הבאתו של כריס פול היא כה חשובה כי היא תרשה לג'יימס להתרכז בכדורסל ולא לבזבז זמן בנסיונות מנהיגות".

לא ידעתי ש"מנהיגות" היא תכונה שדורשת מאמץ, החלטה, או תיפקוד. חשבתי שמנהיגות בכדורסל מתפתחת בעצמה והיא באה טבעי – או שהיא לא באה.

מקהייל המשיך: "בכל קבוצה חייב שיהיה מישהו שמדבר ושאר השחקנים מקשיבים לו".

מקהייל די הצליח כמאמן הרוקטס, וב-2015 הוא הביא אותם עד גמר המזרח, אבל מקהייל והארדן לא הסתדרו. הם לא היו אוייבים, אבל הם גם לא היו ביחסים טובים. מקהייל התלונן כמה פעמים על ההגנה של הארדן, ואחרי שהוא פוטר אחרי 11 משחקים בעונת 2015-16, מקהייל המשיך לדבר על 'הגנתו הלקויה' של הארדן, לכל מי שהסכים להקשיב.

הוא אמר לטיווי, מילה במילה: "איך יקשיבו להארדן כשהוא אומר למישהו 'צ'אק, שחק הגנה', בזמן שהוא עצמו לא מגן?"

"If James tells you, 'Chuck, you've got to play better D,' you listening to him? You've got to be kidding me," McHale said. "I lived through it, believe me. Everybody in the locker room (put their head in their hands). … I just think Chris Paul will be good for James Harden. It will allow him to just be what he is, which is a phenomenal basketball player, (but) not trying to lead a team. That's just not his personality."

3. …ומה כריס פול אומר?

הבוקר (שבת) כריס פול התראיין ע"י FIRST TAKE ששאל אותו את השאלה הבאה: "ב-VERTICAL אמרו שלשום ש'אין דרך בעולם שאתה וג'יימס הארדן לא תדרכו אחד על כפות הרגליים של השני'. מה יש לך לומר בנידון?".

כריס (כמעט מילה במילה כי שמתי לב במיוחד לתשובתו): "עם כל ההערכה שיש לי למדיה – ויש לי הרבה הערכה; הם עושים את עבודתם ואנחנו השחקנים עושים את עבודתנו וכולנו מנסים להיות הטובים ביותר שאנחנו יכולים – לפעמים הם מציגים אותנו כאילו היינו מין רובוטים היודעים לזרוק אבל לא יודעים לחשוב. מה? העיתונאים חושבים? שלג'ימי (ג'יימס הארדן, מ.ל) ולי אין מספיק ניסיון ושכל לעשות את מה שהטוב ביותר לקבוצה? כשהם כותבים על ראסל ווסטברוק שהוא אגואיסט ומשחק לבדו, האם הם חושבים שראסל לא יודע בדיוק מה הטוב ביותר לקבוצתו? תאמין לי שכולנו יודעים. היינו שם ועשינו זאת כמעט כל ימי חיינו.

עובדה שבנבחרת ארה"ב כוכבים שהם כאילו SELFISH בקבוצתם, פתאום הופכים להכי קבוצתיים שיכולים להיות. קחו לדוגמא את דוויין ווייד או כרמלו אנטוני. בקבוצתם הם נראים כאילו הם SELFISH. אז מה פתאום קורה בנבחרת? הם חכמים מספיק ובעלי נסיון מספיק לדעת מה הטוב ביותר לנבחרת, ומה הטוב ביותר לקבוצתם. אם ראסל ווסטברוק מרגיש שהוא 'שתי הנקודות הבטוחות ביותר', הוא ייקח את הכדור בעצמו לסל. אם הוא ירגיש ששתי הנקודות הבטוחות ביותר הן מסירה ל-X או ל-Y, תאמין לי שהוא יעשה זאת".

"גם ג'ימי וגם אני נדע מניסיוננו מה הטוב ביותר, וכמובן שיש לנו גם מאמן המביע דעתו!"

אהבתי את תשובתו כי ככה חשבתי – וככה אני חושב – עד היום בקשר לכוכבים האלה. הם יודעים טוב מאיתנו מה הטוב ביותר לקבוצתם.

4. לבר בול מוציא את בנו למלו מבית ספרו: "זה בזבוז זמן שם"

 
לבר בול החליט ש"ללמוד בבית הספר זה בזבוז זמן של בני כי מבזבזים שם זמן, ובהרבה מקרים הם לא יודעים על מה הם מדברים. אז אני מוציא אותו לשנתיים הבאות מבית ספרו צ'ינו היל היי, ואני WILL HOME-SCHOOL HIM ואאמן אותו באותו זמן".
*
*
בארה"ב מותר להורים (או הורה) להוציא את ילדם מבית הספר, ולהפוך למורים הפרטיים שלהם בביתם לפי תכנית לימודים שבית הספר נותן. הסידור דורש חתימה ומילוי תנאים מיוחדים. בסיום הלימודים הנער יקבל "תעודת סיום" אבל כמובן שעליו לעבור בחינות אקסטרניות ולקחת את ה-SAT כדי להתקבל למכללה.
*
*
ישנם הורים שעושים זאת מבחינה ביטחונית, וישנם הורים החוששים מבעיות סמים, ומה לא.
*
*
אני מכיר הורים שעושים זאת בגיל עממי, אבל אני, אישית, לא נתקלתי במקרים שהורים עושים זאת בגיל תיכון כי אין להם את הידע ללמד את המקצועות התיכוניים, בעיקר במתמטיקה, פיזיקה, כימייה, או 'מדעים'. עליו גם לקחת שפה זרה.
*
היי, לבר! אתה צריך ללמד את בנך חשבון דיפרנציאלי. גם קלקולוס!!!  (לא חובה; תלוי לאיזה 'זרם לימודים' שייך הבן). מה בקשר לצרפתית?
*
GOOD LUCK, LA-VAR!
*
כמה תגובות באינטרנט:

Peter Hogpuddin Morgan · 

Disservice done for this young man. Job well done, "Dad".
Like · Reply · 1 · Oct 3, 2017 9:12am

Cy Young

LaVar Ball has made a name for himself as "an ass$#%^." Is he keeping his kid at home because the kid doesn't have the ability to graduate from a normal high school or is it just easier to live his kids life 24 hours a day when he's home all the time.

It might be nice if he allowed his kid to actually get an education so he wouldn't end up like him. Home-schooling by LaVar Ball has got to be a new low for education!

Like · Reply · 6 · Oct 3, 2017 11:57am

Steven Jeffries · 

High School and College are some of the most enjoyable years a student/athelete can have. Periods of social growth, lifetime, friendship bonds, things that help format social balance. Message to Lavar …… You've had your time, let your son have his. Being young is like aging, once a day is over, we can never recapture yesterday. Suddenly we look up and our youth, only remains in pictures.
Like · Reply · 3 · Oct 3, 2017 2:05pm

Tim Markley · 

Works at USPS
Damn, this guy is a dick! Every week, if not day, another story proving this. Stealing your kids high school years away from him. I'm not saying home schooling is bad, just saying this guy will do anything to make a buck. But then again, I suppose if your kids all have 9 figure (as in $X00,000,000) shoe deals and reality TV shows then I guess your kids can still be dumb as boxes of rocks. It works for the Kardashians.
Like · Reply · 2 · Oct 4, 2017 10:12pm

Craig Prager · 

And what if he is not good enough for UCLA? What if he wants to go somewhere else? Then what does daddy do? Maybe Coach Alford, if he s still there in two years, decides that he doesn't want to deal with daddy and his BS? Will daddy have enough pull to get Alford fired or make the school take his son? What about LiAngelo? How does this impact his future?

5. קליי ת'ומפסון: "אין לי בעייה לקחת פחות כסף. העיקר להישאר בווריורס"

הבעייה הגדולה ביותר שישנה לווריורס בנסיונה להמשיך לשלוט בליגה היא לשמור על שחקניה. היא בבעיית מס מותרות גם ככה לארבע השנים הבאות, ורק בעל קבוצה המוכן לזרוק את כספו יסכים להוסיף על כך עוד מצלצלין (מומי, זה כסף).

השאלה מה לעשות עם קליי ת'ומפסון עלתה בוודאי בחדרי חדרים כי בקרוב מגיע גם לו חוזה מסיבי.

הוא הופיע בתכנית "WARRIORS PLUS/MINUS" עם מרכוס תומפסון וטים קוואקאמי (appeared).

הנה הדיאלוג (מומי, זה "חילופי דברים"):

Kawakami: “Could you [take a discount]?”

Thompson: “I probably could, yeah. That much? I don’t know. I don’t make as much as Kevin off the court.”

He continued:

If it’s a few million … It’s a blessing whatever contract I sign. I would definitely consider it cause I don’t want to lose anybody.”

אז מה? מומי ואני אגיד לכם את דעתנו:"דיבור הוא זול. כמה עולה לדבר? כלום. טיפונת אנרגיה מהזזת הלשון והלסת. אבל חכו שה- 205 מיליונים יתנופפו מול עיניו והוא יצטרך להחליט אם לוותר על איזה 30 מיליון כדי להציל שחקנים אחרים. נראה אותו מדבר אז!

6. קניון מרטין: "ג'רמי לין היה רוצה להיות שחור"

כנראה שקניון מרטין הוא מטומטם אפילו גדול יותר מאשר חששנו. כשראה את התספורת החדשה של ג'רמי לין הוא אמר: "הבעייה שלו היא שהוא WISHED שהוא היה שחור. אני לא מבין. הוא לא יודע ששם משפחתו הוא LIN? אם רוצים לשמוע מילה במילה מה שהוא אמר אז הנה:

“…Do I need to remind this damn boy that his last name Lin? Like, come on man. Let’s stop this, man, with these people, man. There  (He said) is no way possible that he would have made it on one of our teams with that bulls— goin’ on on his head. Come on man, somebody need to tell him, like, ‘All right bro, we get it. You wanna be black.’ Like, we get it. But the last name is Lin

לין הראה לנו (Jeremy Lin ) תסרוקות שונות, מ-MAN-BUNS עד MO-HAWK. אבל אף פעם הוא לא שמע מילה רעה על כך, ובמיוחד לא משחקן NBA.

לין, הרבה יותר חכם, ענה באינסטגרם למרטין:.

: “At the end of the day I appreciate that I have dreads and you have Chinese tattoos.”

זה צריך להשתיק את קניון מרטין לזמן מה!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. 1.לגבי התשלום בדיוק כמו אובר דרך אפליקציה.
    2.קווין מקהייל היה שחקן גדול אבל כמאמן אין לו מושג קלוש בשום דבר לא בהכנה טקטית, תרגילים וסגנון משחק… שום דבר פרט לאנרגיה ומוטיבציה לשחקנים, לגבי ההגנה של הארדן היא יצאה לגמרי מפרופרציות אצל התקשורת הוא מגן סביר הוא לעולם לא יהיה טוני אלן ההשקעה העצומה בחלק ההתקפי מאלצת אותו לחפף בהגנה אם ההגעה של פול שתוריד את הנטל ההתקפי ואת התשישות (איש הברזל של הכוכבים לא לוקח מנוחות) נראה מגן טוב יותר, אף אחד לא מדבר על השרירים והמסה שפיתח בקיץ).
    3. כריס פול והארדן השילוב המעניין בליגה, לגבי הנבחרת היריבות חלשות בהרבה, יש שחקנים אנוכיים שפוגעים בטובת הקבוצה לטובת הסטטיסטיקה האישית (כרמלו אנתוני אחד מהם, גם ווסטברוק של עונה שעברה שם).
    4. למלו לא יגיע לNBA פרט לבול אף אחד מאחים לא יגיע לNBA, לאבאר בול ממשיך לגרוף כותרות (חייבים להודות שהוא די חביב ומשעשע), מנחם תאמין לי שלא יחסרו לילד מורים פרטיים.
    5. אני לא רואה את קליי לוקח הנחה, בטח לא של 30 מליון דולר, לייקוב לפי מה שנראה יהיה מוכן לשלם מס מותרות בלתי יאומן (גם ההנחה של דוראנט תעלה לליקוב הרבה יותר בעתיד).

  2. ענק מנחם.

    קווין מקהייל סוף סוף אומר את האמת לכולם בפרצוף.

    לגבי מה שכריס פול אומר, אחרי הציטוט: "כשהם כותבים על ראסל ווסטברוק שהוא אגואיסט ומשחק לבדו, האם הם חושבים שראסל לא יודע בדיוק מה הטוב ביותר לקבוצתו?"
    אפשר להתעלם מכל דבריו ודעותיו. אהבל כזה שרואה את ווסטברוק בשיאי שפל מביכים של אגואיסטיות שפוגעת בקבוצתו ומשחרר משפט כזה אין להתייחס לדיעותיו.

    לגבי הסיפור על קניון מרטין, הנה וידאו שבתוכו פרטים נוספים וגם הוידאו בו מרטין יורד על לין… מרטין יוצא טיפש ואיש נורא יותר משחשבנו:
    https://www.youtube.com/watch?v=E7av_I5t9o0

  3. דוקטור נהגי מוניות זה כמו ג'וקים כלום לא ישבור אותם לא אובר לא שמובר ובטח שלא מכונית אוטמטית
    בן אדם נכנס במונית הוא רוצה קצת יחס קצת פירגון עם מי יידבר עם ההגה ???
    מומי מאמין לקניון מרטין ,לין רוצה להיות שחור בגלל שממוצע החציל של הסינים הוא באזור של הגזר גמדי
    לא הבינו את הכוונה שלו ,לין היה מרגיש מאוד לא בנוח במלתחות היו ימים שהוא הרגיש כמו גברת במלתחות גברים

    1. מומי, בארצות הברית, איפה שיש סטיגמות על גודל החציל האסיאתי, יש גם לא מעט שמעות על גודל הגפילטע פיש של היהודים… רוצה לומר, החציל הגמדי שלנו לא כל כך רחוק מהגזר שלהם (רוב שניידר, שהוא אסיאתי מעורב עם יהודי, טען שכתוצאה מכך הוא האדם עם איבר המין הכי קטן בהיסטוריה)

  4. כתבתי אתמול תגובה דיי ארוכה על עולם העבודות של המחר..

    יש כ 14 מליון אנשים שמתפרסנים מדרך זו או אחרת מנהיגה (ועוד כמה מליונים לאחר שגם כל הטרקטורים בשדות יהפכו לדרגה 4). מה שאומר ששוק העבודה הולך לקבל זרם עצום של מובטלים. שאלוהים יודע במה יעבדו.

    משהו רשם לי אתמול שככה היה גם לפני המהפכה התעשייתית ובסוף הכל הסתדר לטובה שזה נכון – נוצר מעמד בינוני שזה רובנו. רק שבדרך היתה מלחמת עולם ראשונה. RESET כלכלי שמחק את כלכלת גרמניה מנהיג דמגוג שזיין את המוח על אבטלה ושנאת זרים – מיעוטים .. ואז עוד מלחמת עולם הפעם כוללת.

    כמה שאני מחכה למכונית האוטונומית שלי אני לא כל כך יודע אם בתמונה הגדולה אני כל כך בעד מהפכת הרובוטויקה.

    1. קצת מתבאס שנמחק כל מה שכתבתי לך בחזרה אבל בקצרה תקרא את "הלם העתיד" (future shock) של אלווין טופלר שיצא בשנת 1970.
      זה לא שממש תהיה לך ברירה, מהפיכת הרובוטיקה וה AI תקרה אם תחכה לה או לא וכנראה תאלץ אותנו לחשוב על מודל כלכלי חדש.
      מה שכן, בלי קשר יהיו עוד כמה תהפוכות שקשורות לתקופות של גלי הגירה גדולים שמזכירים את תקופת המלחמות אז תחזיק חזק, זה לא יהיה נעים.

    2. באמת עדיף לחזור לקצור את החיטה עם חרמש ומגל. גם נהגי המוניות גזלו את הפרנסה מהעגלונים. כנ"ל לגבי כל עבודה אחרת.
      המאות היחידות בהן לא הושגה שום התקדמות טכנולוגית משמעותית נקראות "ימי הביניים" וזו התקופה החשוכה ביותר של האנושות.

      1. מתן אני קצת אחדד את מה שעידו חושש ממנו (נראה לי).
        קצת לא הוגן להשוות את התהליכים בראשית המאה ה-20 לתהליכים הנוכחיים מבחינת קצב השינויים הטכנולוגיים.
        אומרים שמילדי הגן כיום 65% מהעבודות שיעבדו בהם אינן קיימות עדיין, ובכל זאת לא בטוח שקצב התפתחות העבודות החדשות יספיק לעמוד באוטומיזציה. מה שיביא להרבה מאוד זמן פנוי ואבטלה שהחברה תצטרך להתמודד איתה.
        זה לא רק הנהגים, זה גם הקופאים, עובדי המפעלים ואפילו יועצי המס והחשבים (יהיו אפליקציות הרבה יותר זולות ונוחות) ועוד עשרות פיתוחים מהותיים שישפיעו על החיים שלנו.
        תוסיף לזה תוחלת חיים ארוכה ופנסיה שלא תספיק ותתחיל לחשוב איך לתכנן לעתיד שרוב בני האדם לא יהיו נחוצים מבחינת שוק העבודה ומודל כלכלי שיחזיק את כולם.
        גם אם אני לא חושב שצריך לפחד מהעתיד והשינויים הקבועים והמואצים, אבל בהחלט צריך להתכונן אליהם.

        1. המודל הכלכלי כבר קיים.
          כל מה שצריך זה רגולטור שימחק את החזיר מהצירוף "קפיטליזם חזירי".

          עלייה ביעילות, כזו שגורמת לעלייה בתפוקה ללא צורך במשאבים נוספים,
          זה משתנה אקסוגני,
          משתנה שבמערכת משוכללת, רק מגדיל את השפע.

          יש מדינות בהן השפע הנ"ל מתורגם לרווחה של כל הציבור
          (ההתייעלות ביצור גרמה לכך שנותני השרות מרוויחים יותר –
          לקנות מוצרי חשמל בגרמניה זה זול להפליא,
          להזמין אינסטלטור – זה יקר),
          ויש מדינות בהן הצמיחה בשפע מתגלגלת רק לבעלי ההון.

          1. אני לא חושב שמודל הקפיטליזם הרגולטיבי יעבוד במקרה הזה.
            דור הבייבי בומרס חונכו על "בזיעת אפיך תקצר לחם". הכלכלה הקפיטליסטית בנוייה על עבודה יצרנית ומערכת אמונות שדורשות מהאדם להיות פרודוקטיבי. תוצר לאומי גולמי לנפש לא סתם נחשב עמוד התווך של מדד כלכלי של מדינה.
            אך אם תיקח את הצורך בפרודוקטיביות מהאדם, תשאיר לו המון זמן פנוי לחשוב על דברים אחרים, ולזה הכלכלה לא מוכנה. ההאצה האקספוננציאלית בשינויים משאירה את הרגולטורים והמדינה עצמה מאחור מבחינת היכולת להתאים עצמה למציאות המשתנה. השינויים הם גלובליים, האנשים הם גלובליים, העבודות הן לרוב גלובליות. תפקיד המדינה הולך ומצטמצם וכוחות ההנעה של האנשים ישתנו.
            פחד עדיין משחק ככוח החזק ביותר, סגרגציה והסתגרות הוא הכוח הטבעי המתנגד לתהליכים הגלובליים אבל האנושות ככלל וכפרט צריכה לנסות להבין איך לחיות כאן לעוד 500 שנה ויותר והרעיון של יעילות ככוח מניע לכלכלה לא יכול לעבוד לאורך זמן.
            הקפיטליזם בנוי על expansion, התרחבות. ניצול משאבים, יעילות. הרעיון של הכלכלה הקפיטליסטית, גם אם רגולטיבית, פשוט לא תוכל להחזיק מעמד.
            אני אישית לא חושב שיש עדיין מודל כלכלי שיתאים למאה הבאה, אפלו לא לחצי המאה הבאה, ואנחנו הולכים לבמפי רייד עד שנמצא אותו, או שניתן לאבולוציה האנושית לעשות את שלה.

          2. אפלטון,
            תראה מה קורה בגרמניה ובאוסטריה.
            שוק חופשי, ושוק תעסוקה חופשי,
            לצד רגולציה מחמירה על בעלי ההון + רשת ביטחון סוציאלית,
            יצרו כלכלות שמתמודדות היטב עם השינויים הטכנולוגים.

            האתגר הגדול של המאה ה-21 הוא יכולתן של הכלכלות המובילות להתמודד עם "נדידת העמים".
            הטכנולוגיה הפכה את העולם לקטן בהרבה,
            וכבר אי אפשר להתבונן על כלכלה של מדינה כמו גרמניה כמודל סגור.

          3. גיא הבעיה שאתה מסתכל על עכשיו ולא 20 שנה קדימה.
            גרמניה בבעיות קשות כלכליות וחברתיות רק שהיא עוד לא מודעת אליהם.
            המודל האירופאי הליברלי, אמנם עבד בצורה יפה הרבה שנים כל עוד טראומת המלחמה הגדולה הדהדה אבל הוא על סף קריסה.
            הקריפטוקורנסי יוצר סדק נוסף ביכולת השליטה של המדינות והרגולטורים, והסדקים רק יפערו בשנים הבאות.
            זה לא איזה חזון אנרכסיטי אידיאליסטי זו הסתכלות מפוקחת על מה שקורה עכשיו ברמה הגלובלית, מעל ומתחת לפני השטח.
            אנחנו צריכים להתכונן לעולם שיהיה שונה לגמרי מבחינה מבנית כבר בעתיד הקרוב, ונסיונות לפתור דברים בפלסטרים אנכרוניסטים, כמו עוד רגולציה, או עוד הגבלות ומחסומים, רק תגרום לשינוי להיות כואב יותר.

        2. גיא וגם מתן – חקר העתידנות זה תחום מרתק שלוקח מההיסטוריה כלכלה וסוציולוגיה חברתית. אי אפשר לדעת מה העתיד יוליד אבל אפשר לחזות את התמונה הגדולה.

          ואודה עם החברה האקדמאיים באתר יתנו את ה2 ש'קל שלהם.
          מעבר לאקסיומה ההיסטורית שגל אבטלה מוביל למנהיג דמגוג ומלחמה .. יש 2 אסכולות קיצוניות למה יוליד מהפכת הרובוטיקה:

          (1) הרובוט יהפוך לדבר מאד יקר שרק מעטי מעט יוכלו להחזיק. מי שלא יוכל להרשות לעצמו אחד כזה יעבד את מעמדו הכלכלי וכך נהפך תוך 2-3 דורות חזרה לחברה של 2 מעמדות. עבדים ואדונים.

          (2) הרובוט יפנה מאתנו את הצורך לעבוד וכך נוכל לייעד את זמנו וחיינו לדברים נעלים יותר כמו פילוסופיה, מדע, אומנות ספורט .

          אגב מתן. השנה זו הפעם הראשונה שנתתי לאפליקציית ה E-TAX של מס ההכנסה לחשב עבורי את המס ולהגיש עבורי את הספרים. חסכתי $2000 על רוא"ח ( :

          1. מצוין. ורו"ח יצטרכו לדעת למצוא דרכים אחרות לערך מוסף ללקוחות. ליבת המקצוע שהיא הביקורת תישאר כל עוד אין בינה מלכותית. כל משבר רק מגביר את הדרישה לבקרות שמגבירה את עבודת רו"ח. באמת הגיע הזמן שחלק מהנספחים למקצוע יעשו באמצעים ממוחשבים ע"י תכנות.

        3. להגיד שהילדים שהיום בגן יחיו בעתיד ש 65% מהעבודות בו עוד לא הומצאו זה כמו להגיד שעד 2050 אנשים יחיו על המאדים או כל שטות לא מבוססת אחרת. אולי כן ואולי לא. כאילו מישהו יחפש את מי שהמציא את האמרה המפגרת הזו אם זה יהיה רק 30%, או 15%.

          הדבר היחיד שנראה כקבוע זה שככל שהטכנולוגיה השתפרה ככה בממוצע אנשים עבדו יותר שעות ביום. אם כבר אז מזה הייתי מודאג…

          1. בממוצע, אנשים עובדים היו משמעותית פחות שעות ופחות קשה מאשר לפני 100 או 200 שנים. לפחות בעולם המערבי.

    3. … ומעבר לאלה שאומרים שלא היינו צריכים לרדת מהעצים יש את אלה שטוענים שלצאת מהים מלכתחילה היה רעיון גרוע….

  5. מנחם – לאחרונה הפכת את גרינוויל למינימום דנוור או בוסטון . רק להזכירך – היא היתה ונשארה חור . אולי מימדי החור קטנו במקצת אבל עדיין חור .

    1. אולי אנחנו חור, אבל אנחנו אלופי הפוטבול של ארה"ב, ויש לנו את המסעדות הטובות ביותר בכל דרום ארה"ב. ושכחתי את החתיכות שלנו שהן משהו מיוחד מאד במינו. 'החור' שלנו ניבחר ע"י נשיונל גיאוגרפיק מגזין לאחד מ-"5 הערים הטובות ביותר לפנסיונרים" והדאונטאון שלנו ניבחר לאחד מ-5 היפים ביותר בארה"ב.
      תאכל אותה אשברי.

      דנבר? יש לך מושג איזו עיר מחורבנת היא? בני החורג גר לא רחוק משם..

  6. לגבי קליי . כדאי להתחיל להתייחס למה שהוא אומר ולא לחפש הפוך .
    על דוראנט היית מאמין שהוא יהיה מוכן לקיצוץ כזה דראסטי ? הוא נתן את הכיוון , וקליי יבוא בעקבותיו אם יהיה צורך .

  7. לגבי מקהייל, לא שהוא אמר דברים כאלו מופרכים, אבל זה לא מה שאומר מאמן על שחקן שרק אימן לפני שנתיים. בטח כשהוא עובד בתקשורת עכשיו אחרי שפיטרו אותו מהקבוצה. זה ממש ליים ודי מביך בשבילו.

  8. זה לא שבאמת חסרו הוכחות לכך שיש 0 קשר בין גדולתו של שחקן ככדורסלן,
    לבין שיעור קומתו כבן אדם.

    מקהייל נותן דוגמה יפה של שחקן גדול/אדם קטן.
    לין, להבדיל,
    מראה שאפשר להשתמש ברשתות החברתיות גם בדרך מאופקת ואצילית.

  9. משפחת בול זה המקרה הקלאסי של אבא שדוחף את הילדים שלו לספורט שהוא לא כל כך הצליח בו.
    בעיה נפוצה ועצובה.
    מישהו שאל את האמא מה דעתה?
    ילדים מסכנים. מקווה שאף אחד לא יפצע או יתגלה כלא כשיר רפואית לשחק. או חס וחלילה לא יהיה כזה טוב או ירצה לעשות משהו אחר מכדורסל….

    1. לונזו יממן את כולם, אל תדאג! יקנו חנות נעליים ללמלו. עסק משפחתי אתה יודע. בשביל מנהל חנות לא צריך לדעת חשבון דיפרנצילהלי 🙂

    2. הוא צודק. בית ספר זה לא כזה מקום מושלם מבחינה אקדמית. אפשר להתקדם הרבה יותר בחינוך ביתי. אפשר להביא מורים פרטיים ולסגור חומר של שלוש שנים בכמה חודשים ועם הבנה טובה בהרבה גם מבחינת כדורסל. הוא יכול להתקדם יחסית לבן גילו עם עבודה אינטנסיבית וממוקדת בו. הבעיה לדעתי היא פספוס של העניין החברתי.

  10. חחח, עוד פוסט לפנתיאון.
    הקטע עם ג'רמי הרג אותי מצחוק וקניון מרטין כנראה למד במוסד שלבר בול פתח. טוב שיש גם שחקנים אנטליגנטיים ולא רק כאלה שמשפריצים אמרי חכמה. השאלה היא למה באמריקה קונים את השטויות של מר בול???
    לגבי תומפסון, אני מאמין שהוא לא ילך לכסף הגדול כי מה שהוא מקבל היום יספיק לו ולילדיו שנים רבות. מה שכן, סטפן קרי יצטרך להראות כמה הוא מוכן ללכת בשביל לשמר את ג"ס כפי שהיא ובשביל שאפשר יהיה לתת חוזים חדשים קצת משודרגים לשני החברים הטובים שלו תומפסון וגרין. אם אחרי שנה של 40 מליון הוא יהיה מוכן לרדת לכמה שנים של 29 עד 30 בשביל להשאיר את הרביעייה המנצחת אז אולי אפשר לסגור בסטה לכמה שנים.

      1. כן מישהו העיר לי בהמשך הפוסט.
        אבל איך שהוא שיחק היום מול הזאבים היה יוצא מהכלל והוא שווה כל גרוש בשביל ג"ס

  11. קרי חתם על חוזה לחמש שנים. במהלכו הוא לא יכול לתת הנחות. את ההנחות שלו הוא נתן בחוזה הקודם, בדיעבד. מי שיכולים לתת הנחות הם דורנט, קלי וגרין. השויי של הנחה שנתית של 10 מליון מיצרפית משלושתם יכול להגיע ל 30 עד 40 מיליון בתשלומי המס בעד שלוש וארבע שנים. להנחות האלו לא תהה השפעה על היכולת של הקבוצה להחתים שחקנים ותיקים לחוזי מינימום אבל תשפיעה על ההחלטה של הבעלים אם לשמור על הגרעין של קרי דוראנט קלי וגרין בחמש השנים הבאות.

    דרך אגב, אני רואה תסריט שבו אחרי זכיה נוספת השנה דורנט בוחר לעבור לקבוצה אחרת כדי לנסות להוביל אותה לאליפות.

  12. עידו האוסטרלי- מהפכת הרובוטיקה כבר כאן ואין הרבה מה לעשות. מצד שני, חוקרי עתידנות רבים וגם חוקרי מוח רבים סבורים שאין סיכוי להגיע ל-AI של ממש (כמו בסרטים או סדרות) ב-75 שנה הקרובות, בעיקר משום שיש חוסרים מאוד משמעותיים בהבנת תפקוד המוח ובהכרת המוח.

    אז בפן הכלכלי יהיו שינויים, אבל למשל אחת ההשלכות של רכב אוטומטי היא שהוא יצטרך יותר תחזוק אלקטרוני, טיפולים בקרה וכו׳. מקומות העבודה ישתנו, אבל לא בהכרח יתמעטו.

    הנרי פורד אמר שאם היו שואלים אנשים בסוף המאה ה-19 מה כדאי לשנות בתחום התחבורה, הם היו עונים ״סוסים יותר מהירים״. אבל בסוף המאה ה-19 אף אחד לא היה יכול לדמיין מקצוע כמו מוסכניק, סוחר רכב, סוחר רכבים משומשים, יצרן צמיגים, נהג אוטובוס וכו׳.

    כוח השרידה האנושי ימצא פתרון גם לזה. נכון שיכול להיות שיהיו תקופות אסתטיות פחות (ולא שעכשיו שיא האסתטיקה), אבל אני לא מאמין שברמה של שתי מלחמות העולם.

  13. לפי ויקיפדיה גרינוויל היא חור עם פחות מ-70000 תושבים.

    אוניברסיטת קלמסון נמצאת בקלמסון ולא בגרינוויל.

    הקשר היחידי שכולם באותה המדינה.

    ה- KKK נוסד לראשונה בטנסי.

    אך למה לבלבל עם העובדות?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט