מרוץ לשום מקום? / יובל עוז

מרוץ לשום מקום?

מרץ' מדנס הוא הסחת הדעת האחרונה שיש לנו לפני שכל הזרקורים יופנו ל-NBA לקראת סוף העונה הרגילה ותחילת הפלייאוף. זו תקופה בה תשומת הלב מוסחת למקומות אחרים, מרתקים יותר בשלב הזה של העונה. עם זאת, ישנן קבוצות שאין להן את הפריווליגיה הזו להתרווח על הכורסא ולראות את ההוז'רס מנסים לרוץ לאליפות. ישנן קבוצות שהמאני טיים של העונה שלהן הוא דווקא עכשיו. או לעולם לא. קבוצה אחת כזו קוראים דאלאס מאבריקס.

בואו נתרכז במיקרו. דאלאס ניצחה בשבעה מתוך עשרת המשחקים האחרונים שלה (שני הפסדים הגיעו בדקות האחרונות מול סן אנטוניו ואוקלהומה), היא שיפרה כמעט כל אספקט במשחק שלה מאז פגרת האול סטאר (102.2 נק' לעומת 101.3, 48% מהשדה לעומת 45%, 40% מהשלוש לעומת 36% ו-24.3 אס' לעומת 22.7), היא המקלט לרנסאנס בקריירה של וינס קארטר (15.1 נק' עם 52% מהשלוש ו-95% מטורפים מהעונשין ביחד עם 4.8 ריב' במרץ) והדבר הכי חשוב, היא עדיין איכשהו בחיים במירוץ לפלייאוף (מאזן 35-32, 3 משחקים מאחורי הלייקרס).

הטירוף של סוף מרץ יורגש היטב באמריקן איירלינס ארינה, בו יתארחו עד סוף החודש ברוקלין, בוסטון, יוטה, הקליפרס, אינדיאנה ושיקאגו. הסטרץ' הזה נגמר בחוץ מול שתי קבוצות מנצחות (הלייקרס ודנבר), כך שאם יש איזשהו זמן בו תכננו בדאלאס להציל את העונה, הזמן הזה הגיע עכשיו. שבועיים, 8 משחקים מול קבוצות מעל 50%, שתיים מהן יריבות ישירות על הכרטיס האחרון לפוסט סיזון. אם לזה לא קוראים מאני טיים, אנחנו צריכים לפתוח דיון מחודש על הטרמינולוגיה של הספורט.

תמונהרק חודש ענק ישאיר אותו איתנו בפלייאוף. נוביצקי

עכשיו בואו נצא רגע מהזום ונסתכל שוב במאקרו. נניח ודאלאס צולחת את הסטרץ' האימתני הזה, נניח שנוביצקי מפציץ כמו הלופטוואפה, שאו.ג'יי מאיו נזכר שהוא היה השחקן המשתפר עד דצמבר, שאלטון בראנד וכריס קיימן נזכרים שהם שחקני כדורסל ושדאלאס מצליחה להתגנב ברגע האחרון לפלייאוף כדי לדפוק ללייקרס לגמרי את העונה ולבצע את אחד הקאמבקים המרשימים שראינו למרכז הבמה, רק כדי לחטוף בראש מסן אנטוניו או אוקלהומה (שהיא עומדת על מאזן של 7-0 מולן העונה). בשביל זה המרדף? בשביל לגמור בדיוק כמו בעונה שעברה בה אוקלהומה חיסלה למאבריקס את פנטזיות הריפיט בסוויפ רצחני כבר בסוף אפריל?

אני מניח שלהיות האנדרדוג במאבקי המיקום בפלייאוף לא הייתה השאיפה של מארק קיובן מעולם, אבל נראה שבשנתיים האחרונות, מאז הזכייה בטבעת, קיובן התמתן. הוא עדיין הבוס הכי מפנק בחצי הכדור הצפוני, אבל הוא הרבה יותר שפוי. וכשב-NBA אומרים שפוי, מתכוונים לאחד שמוכן לזרוק עונות לפח כדי לחסוך כמה דולרים ולהציל את העונות הבאות. ככל הנראה ל-CBA החדש, שלא רואה בעין יפה חריגה מתקרת השכר, יש חלק במדיניות החדשה, אבל לי, אישית, דאלאס, ובעיקר קיובן, חסרים בנוף של המערב.

קיובן אמר בראיון לפני זמן מה שהוא באמת ויתר במובן מסוים על עונת הפוסט-אליפות, בכך שויתר על הנסיון להחתים מחדש את טייסון צ'נדלר, ובו זמנית לא נלחם להשאיר את הספסל שלו. מאותו רגע הגורל החליט להתאכזר לדאלאס עם לאמאר אודום מזויף, דרון וויליאמס מפלרטט וג'ייסון טרי שנטש את הספינה. השנתיים האחרונות, בתמונה הגדולה, לא היו קלות עבור אלופת 2011. דווקא אני חושב שהאליפות גרמה לקבוצה לאבד מהרעב שאפיין אותה לפני. אני מניח שאם לפני שנתיים לברון לא היה צ'וקר בגמר, ודאלאס הייתה עושה עונה כמו העונה, היו נשמעים דיבורים על בנייה מחדש וטרייד על נוביצקי, אבל הרעב נגמר, ובדאלאס גרסת 2013, שכמעט לא נותר בה זכר לקבוצת האליפות למעט הג'רמנייטור ושון מריון, אף אחד לא מתרגש מהפסדים לניו אורלינס, שארלוט וטורונטו.

תמונההתמתנת? מארק קיובן

בחזרה למיקרו. הריצה הנוכחית של דאלאס למקום האחרון בפלייאוף נראית לי, באיזשהו מובן, כמו ריצה לשום מקום. דאלאס היא לא כמו אינדיאנה של לפני שנתיים שהייתה צריכה את השכר לימוד של הסיבוב הראשון בפלייאוף או ממפיס של אותה עונה שעשתה סנסציה מהמקום השמיני. מצד אחד, יש בריצה הזו מסר של תחרותיות שהוא די נדיר בליגה של היום, שאומר שזו קבוצה שתילחם עד טיפת הזיעה האחרונה, עד שלא יהיה יותר סיכוי להשתחל לשמינייה המובילה. עד הסוף. מצד שני, ייתכן מאוד שהמסר הזה נופל על אוזניים ערלות, הרי ה-NBA נותנת פרסים על טאנקינג ולא על תחרותיות. במידה והדראפט הקרוב היה דראפט חזק, קבוצה כמו אורלנדו, שעשתה כל שביכולתה לא לנצח העונה, הייתה יוצאת ממנו עם פרנצ'ייז פלייר חדש בעוד המאבס נשארים עם נוביצקי שזקן בשנה נוספת ועוד עונה על האוטוסטרדה לשום מקום. כשחושבים על זה ככה, קשה להבין למה דאלאס לא "ניצלה" את הפציעה  של נוביצקי בתחילת העונה כדי להכריז על 2013 כעונה מיותרת?

יכול להיות שלעובדה כי לא צפויים להיות בדראפט הקרוב פרוספקטים מפחידים יותר מדי גרמה לכך שאין לדאלאס את המוטיבציה לבצע טאנקינג. היה מעניין לראות אם יצר התחרותיות היה בוער בהם אם היה צפוי דראפט עמוק סטייל 2003. במקרה כזה כנראה לא היינו קוראים להם תחרותיים, אלא פראיירים. זו המציאות ב-NBA, בה החלש-יותר מועדף על פני החלש-פחות, גם אם החלש-פחות ראוי יותר. אפשר לקרוא לזה אפליה ממש מתקנת.

לגבי המרדף עצמו, דאלאס ככל הנראה לא יגיעו לפלייאוף העונה. הם התחברו מאוחר מדי, ולמרות ההתרסקות של יוטה, התקרה של הלייקרס ויוסטון נראית גבוהה מדי, במיוחד לאור לוח המשחקים הלא פשוט שמצפה להם. אבל המסר שהם מעבירים העונה במלחמה כמעט חסרת הסיכוי שלהם להתברג לפוסט-סיזון הוא מסר יפה, גם אם הוא נאיבי.

אולי, בעצם, כשטורניר ה-NCAA מסעיר את כולנו, שיעור בנאיביות הוא בדיוק מה שאנחנו צריכים.

באדיבות

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. לדאלאס אין באמת סיכוי ריאלי להגיע לפליאוף, בואו נפריח את הבועה הזאת.

    הם לא מספיק טובים ועם כל הכבוד ל=7 הנצחונות הרצופים שלהם.
    פשוט לא טובים מספיק העונה.

    המערב קשה מעין כמוהו, הם פחות טובים מהלייקרס, יוסטון, יוטה.
    גולדן סטייט כנראה תהיה בפלייאוף בגלל הפתיחה הטובה שלה ואיכשהו ממצב של הגנה גרועה מאוד בחודש האחרון הם כרגע במצב של נדנדה- מנצחים משחק ומפסידיםפ בזה שבא אחריו.

    זה יספיק להם כדי להגיע לפלייאוף.

    דאלאס תצטרך לשאוב כוחות שאין לה. הם זקנים מדי, לא טובים מספיק וזה לא קרוב ללהספיק לפליאוף במערב.

    בואו לא נייצר אשליה.

  2. אגב, עוד משהו שקצת מפריע לי במאמר,
    הוא קצת יומרני משהו.

    אני בספק אם אתה באמת יודע איזה שחקנים יש בדראפט הזה, האם דאלאס עוקבת ברצינות אחר כמה מהם והאם יש כמה שכבר בעונה הבאה יכולים לשמש אותה בצורה רצינית(רוצה דוגמה? הם היו מתים לאולדיפו או בנט, ואני מוכן להתערב שהיו מחליפים את מאיו תמורת מרכוס סמארט או הגארד המצוין של קנזס הקולע בן מקלמור הקולע ב-50 אחוז מהשדה ו43 מה-3 כפרשמן!!!!! רק זה לבד מזכה אותו כנראה בבחירה הראשונה(בעיקר כשנורלס נואל נפצע וסיים את העונה אחרי שנכנס עם ברך ימין בעמוד של הסל),

    בכלל לקבוצה כמו דאלאס יש המון מצרכים חשובים בדראפט הזה.
    להגיד שהיא כנראה מוותרת עליו מפני שאין שם פרוספקטים מפחידים.

    ובכלל מזה פרוספקטים מפחידים?? על או ג'יי מאיו דיברו מהתיכון כפרוספקט הגדול ביותר מאז לברון ג'יימס, כל כך היללו אותו ושידרו כל משחק שלו- בפועל הוא שחקן גדול?? קשה להחליט אם הוא שחקן משתפר.

    בקיצור לפני שאתה קובע ביומרנות משהו הייתי ממליץ לקרוא קצת ולראות אם דאלאס עוקבת מקרוב אחרי שחקנים (אגב דווקא בדראפטים כמו העונה המון מציאות יכולות להגיע גם בסוף הסיבוב הראשון).

  3. כשאני מדבר על פרוספקטים מפחידים מדובר על שחקנים שקבוצות יזרקו עונה בשבילם.
    כרגע, אין אף שחקן בדראפט הקרוב שאם אני gm אני אומר וואללה בוא נעשה טנקינג עבורו. אף אחד לא פרנצ׳ייז פלייר (אם אתה לא מאמין לי תקשיב לג׳יילן רוז שאמר שיש לדראפט הזה פוטנציאל להיות הגרוע בהיסטוריה).
    אני בטוח שדאלאס עוקבת, כל קבוצה עוקבת אחרי הפרוספקטים, אבל אף אחד לא שווה להכריז על עונה מיותרת.
    אבל לי נראה שרצית להגיב רק כדי שנראה כמה אתה מבין בשחקני מכללות, אז סחתיין על הידע אחי. חג שמח

  4. דאלאס לא הייתה עושה טנקינג גם אם גאברי פארקר האחים האריסון וויגינס היו מגיעים לדראפט הזה.

    קבוצה שלפני שנתיים זכתה באליפות ועדיין מחזיקה בשחקן הכי גדול בהיסטוריה שלה לא תעשה טנקינג.

    אני גם לא רואה יותר מדי טנקינג בליגה הזאת, לפחות לא העונה.

    וושינגטון כשהיא כשירה היא סיוט של כל קבוצה בליגה, סקרמנטו גם כן, מינוסוסטה עושה הכי טוב שהיא יכולה במסגרת הפציעות הבלתי נגמרות,
    שארלוט גרועה אבל טנקינג? היא פשוט גרועה.

    אורלנדו נלחמת בכל משחק אבל גם היא לא מספיק טובה ומה נגיד על פיניקס? היא לא נלחמת? היא מוותרת? אני לא ראיתי אותה מוותרת לפני יומיים מול הלייקרס.

    בדיוק מה שניסיתי להסביר לך, אני אישית לא בדקתי כמה דאלאס עוקבת אחרי שחקנים כאלה ואחרים בדראפט.
    נתתי לך שמות שלדעתי אם מחר הם בדאלאס הם כבר משפיעים בצורה ניכרת אלה לא סתם פרוספקטים אלה שחקנים שחלקם מוכנים כבר עכשיו לNBA.

    אני גם לא יוצא מאותה נקודת הנחה שלך שבטוח דאלאס עוקבת, כל קבוצה עוקבת.
    זה ממש לא נכון, יכול להיות שבאמת היא לא רואה כרגע שום שחקן רציני בדראפט, יכול להיות שרק אחרי המרץ מדנס יכנסו לעניינים, יכול להיות שרק במחנות הדראפט הם יגלו מישהו שיקפוץ להם לעין.

    אני לא הייתי נחרץ בניגוד אליך בקביעה ואם אין לי מספיק ידע או שלא בדקתי אז אני לא ממהר לקפוץ על עץ גבוה.

    באופן כללי אני לא הייתי מזלזל בדראפט הזה. כן אין שם שמות של שחקנים שמהתיכונים חתמו עם נייק על חוזה של מיליונים, אבל היי יש שם שחקנים שלקחו זהב לארה"ב עד גיל 17, יש שם לפחות 5 שחקנים בסיבוב ראשון בגובה 7 פוט ומעלה(האם אפשר לזלזל בזה?).

    ורציתי להיות מאוד זהיר אבל יש שם את מה שקיובן כנראהמ מפנטז עליו בלילות, יש שם גבוהים עם יד רכה מאוד מטווחים רחוקים, לא רמזתי לך למי זה מכוון אבל קשה לי להאמין שקיובן בעצמו מפספס את זה.

    בקיצור חג שמח.

  5. אגב, עוד דבר,
    ג'לן רוז נכנס לענייני פרשנות המכללות בחודש האחרון.
    אין לי מושג כמה הוא עוקב , רואה ויודע ואני מאוד מאוד מחזיק ממנו בתור פרשן ונהנה לשמוע אותו כמעט תמיד.

    אבל אם הוא אמר משפט כל כך נחרץ שלדראפט הזה יש סיכוי להיות הגרוע בהיסטוריה ועוד לפני טורניר המכללות ולפני ששחקנים הצהירו שהם בכלל יוצאים לדראפט, אז אין לו מושג וזה ביי פאר המשפט הכי דבילי שאי פעם נפלט לו מהפה.

    אני רוצה להאמין שהוא לא אמר את זה בדיוק ככה.

  6. מאמר מעניין. כרגיל.
    יובל ו-K_700 מכיוון שהתחלתם לדבר על הדראפט ומכיוון שאני לא מחשיב את עצמי כמומחה בנושא אולי תוכלו להאיר את עיניי בנוגע למשהו;
    הרי לשיטה של תגמול הקבוצות הגרועות בבחירות דראפט יש היגיון כלשהו: לייצר שיוויון ע"י חיזוק הקבוצות הגרועות עם בחירות דראפט גבוהות. אבל בפועל קבוצות עושות טאנקינג (קיי פרשנותך במקומה מונחת לגביי העונה אבל עובדה שקיים המושג הזה).
    אני ממשיך את קו המחשבה של קיי שבע מאות לגבי הנמושות של הליגה שיכולות בערב נתון לנצח את אריות הליגה ושואל את עצמי אם זו רק מוטיבציה סטייל דוד נגד גוליית או שהם פשוט יותר טובים מהיכולת שהם מציגים כל העונה.
    אז למה בעצם לא להחליט שבחירות הדראפט מעתה ועד עולם יתחילו עם מקום 15 בחירה #1
    מקום 16 #2
    14#3
    17#4
    13#5 וכו' וכו'
    ז"א להתחיל מהאמצע וללכת בסירוגין ככה שהקבוצה הגרועה בליגה לא תתוגמל על חוסר מוטיבציה לעלות על הפרקט לקראת סוף העונה (כי זה פשוט לא תגמול ספורטיבי) ומצד שני האלופה לא תתוגמל כי היא פשוט צריכה את זה הכי פחות.
    זה גם יבטיח לנו מאבק איתנים כמו שיש העונה הזאת (במערב לפחות) על המקומות האחרונים בפלייאוף.
    ואולי טעיתי איפשהו בהבנה של הדראפט כמו שאמרתי מעולם לא יותר מדי התעמקתי בזה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט