1.פול ג'ורג': הת'אנדר תהיה הקבוצה הראשונה שאקשיב לה!
כשהיה כבר יום שלישי בבוקר בסדום (זה היה ב-00:9) פול ג'ורג' אמר לדייויד אלדרידג' מ-TNT שהוא 'מופתע לטובה' מהצורה שהת'אנדר מתנהלת; שהוא מרגיש 'בבית' שם, וש"בעונה הבאה היא תהיה הקבוצה הראשונה שאקשיב לה כשיתחילו לדבר על חוזים חדשים" (According to David Aldridge).
גם פול וגם כרמלו אנטוני אמרו שהם לא הגיעו לאוקלהומה סיטי ל- 'FOR ONE AND DONE'. שניהם "ARE IMPRESSED" בצורה שהקבוצה מתנהלת, וג'ורג' אמר שהדבר שהוא מעריך ביותר היא העובדה שהקבוצה "PUT EVERYTHING ON THE LINE" להשיג אותם ולאחד אותם עם שחקנים משלימים אחרים שביחד "יש סיכויים לעשות דברים גדולים".
2. "איך הגעתי ל-'ROCK BOTTOM' אחרי שחתמתי עם הווריורס!"
*
*
Kevin Durant shares his 'rock-bottom' moment
"לאף אחד אין מושג בכלל כמה בודד וגלמוד הרגשתי כשחתמתי עם הווריורס, ומיד התחילו כל ההתקפות והאופנסיבה על צעד חוקי ולגיטימי שעשיתי. הרגשתי שכל העולם נגדי"
POOR BABY. הוא הרגיש 'בודד וגלמוד'. תנו לי 30 מיליון ושימו אותי ב'טימבוקטו', ואני מבטיח לכם שבודד לא ארגיש. אפזר את 30 המיליון מתחתיי במקום מזרון דפוק, ואני מבטיח לכם שארגיש הכי אהוב ובר-המזל בעולם.
"הרגשתי שאני ב-"ROCK BOTTOM", או במילים של הופס.קו.איל – בתחתית בור הצואה. בריאיון עם 'סן פרנציסקו מגזין', ואח"כ בוידיאו, קווין דוראנט לא מפסיק לבכות ולהתלונן שככה מדברים על האדם שכל ימי חייו – – – – "Because I truly had invested everything I had into the people I played for … and for those people that I know and love and trust to turn their back on me after I was fully invested in them, it was just … more than I could take. I was upset," he told Jon Steinberg of San Francisco Magazine.( article for San Francisco Magazine)
אשך, אתה מבין? משך כל ימי חייו הבחור השקיע הכל לטובת אנשים (ז"א אנושות, נכון?), ועשה הכל למען הקהילה, ועתה האנשים שהוא הכי בטח וסמך עליהם מסובבים לו את הגב וזורקים עליו ליכלוכים, הכפשות, טינופים, וניבולים.
"It was just … more than I could take. I was upset"
את המילים הללו, מילה במילה – ואני כותב אותן ללא כל ACCENT של ישראלי הכותב אנגלית – הוא אמר לג'ון סטיינברג -מ-San Francisco Magazine.
מומי, יש לך מטפחת? או נפקינג במקרה? אתה מבין? הבנאדם לא יכול לקחת את הניאוצים וההשמצות.!
"!I was basically on my own", הוא אמר
אתם יכולים להאמין שהוא בא בתלונות לסוכן שלו קליימן על ש- "הירשה לי לחתום עם הווריורס"?
הנה, ישר מ-ESPN:
He then detailed a moment from a hotel stay in China, when he called Kleiman's room and grilled him about letting him make the decision to sign with the Warriors.
לא בא לכם להקיא?
"רק כשחברים אמיתיים כמו פול ג'ורג' וקווין לאב צילצלו אלי ואיחלו לי הצלחה, IT eased my mind a little bit!"
איזה פוני. איזה היפוקריט צבוע ומתחסד. אני שונא את הבנאדם הזה יותר ויותר.
3. לוק וולטון: "נשלב ידיים משך כל העונה"! (לא בא לכם לבכות מרוב רגש ואמוציה, כמוני?)
*
*
"זה לא שאנחנו לא מכבדים את ההמנון. זה לא שאנחנו לא אוהבים את המדינה. זה לא שאנחנו מעליבים את הדגל. כל מה שהשחקנים שלי רוצים זה להביע את התנגדותם לאי הצדק שלפעמים שורר במדינה, ואת חוסר השוויון בו כמה שוטרים התנהגו לאחרונה עם חשודים שחורים!"
מי אמר זאת? לוק וולטון בכבודו ובעצמו. לא מגיע לו 'פרס נובל' לשלום, אחווה, ושוויון, או משהו כזה?
הוא המשיך:
"We are in this together," Walton said of the coaches locking arms with the players. "I think they chose to show that we are united in this and that obviously, they have a ton of respect … well, I will let them speak for themselves, but I have a ton of respect for the country, the flag, the militar.
ואז, כשהוא ועוזרי המאמנים שלו שילבו ידיים עם השחקנים, הוא אומר – –
"But by locking arms, I feel like we are showing that there are issues in this country, and it is a chance for us to raise awareness and still make it a talking point. If you do nothing, then it kind of goes away, and if it goes away, then nothing changes."
אז מה, וולטון, ישנם ISSUES במדינה הנהדרת הזאת?
אז למה שלא תצא לרחובות עם שחקניך ותנסה לתקן את המעוות? לעשות משהו חיובי במקום לעמוד כמו עמוד חשמל עקום בשילוב ידיים ולהאמין שבזה עשית את שלך לחיסול האפלייה? (תהרגו אותי אם כאן בגרינוויל, עיר ה-KKK, ישנה אפלייה. השחורים בדאונטאון בכל הבארים עם פצצות לבנות; הם ב-GOLD GYM וב-LA FITNESS – שני המכונים היקרתיים ביותר – משתככים במים וצוחקים ומתבדחים אתי ושאר הפטרונים. סגן ראש העיר שחור, וראש העיר ששם את גרינוויל על המפה היה היהודי מקס הלר (קטע זה ממשיך אחרי הצבוע בחום).
********************
מקס מוזס הלר היה ראש העיר היהודי של גרינוויל שהפך את הדאונטאון שלה ל-"אחד מחמשת הדאונטאונים היפים של ערי ארה"ב". כן, העיר בה נולד ה-KKK ועדיין נחשבת לעיר הבית של KKK. הוא נחשב לאליל עד היום בעיר
מקס הלר, ראש העיר היהודי של גרינוויל, הפך אותה מעיירת רדניקים לאחת מהערים המתפתחות ביותר בארה"ב, והיא אחת המועמדות הראשיות (יחד עם ראלי, צפון קרולינה, ועוד שתיים או שלוש ערים) של 'אמזון' לבנות בה את ה-HEADQUARTER עם מקומות עבודה ל-60,000 איש עם משכורת ממוצעת של $100,000 לשנה כי למטרופוליטן גרינוויל/ספרטנבורג יש היום 1.4 מיליון תושבים.
בקיצור מחלט:
Max Moses Heller (May 28, 1919 – June 13, 2011) was a businessman who served from July 13, 1971 to January 30, 1979 as the 29th mayor of Greenville, South Carolina. He was also a member of the Greenville City Council from 1969 to 1971[1] and later chairman of the South Carolina State Development Board. He is considered as the mayor who transformed Greenville into a major Southern Metropolitan.
The Jewish Heller was a native of Vienna, Austria. In 1938, as Nazi Germany annexed Austria, Heller, at nineteen, sought to emigrate to the United States. With the help of Mary Mills, a young Christian woman from Greenville whom he met while she was on aEuropean tour, Heller obtained a sponsor so that he could leave Austria and as it developed avoid the Holocaust
Mayor Heller was a man with a generational vision for what Greenville could become. But, more than that, he was a man of action who rallied community leaders to make those ideas reality. His tenacity set downtown Greenville on its current path of success and beauty/
*****************************.
השריף של גרינוויל שחור. קלמסון יוניברסיטי ופורמן יוניברסיטי, שתי האוניברסיטאות הראשיות שלנו, מעלות חמישה שחורים בכדורסל, ועוזרי המאמנים גם בקלמסון וגם בפורמן, גם בכדורסל וגם בפוטבול הם שחורים. ב-DEVELOPMENT שלנו (לא מהיקרים בעיר, אבל יוקרתי מספיק!) השכנה שלנו משמאל היא מחוף השנהב, ובנה לומד רפואה עם סטפנדיה מלאה במדיקל סקול של דרום קרולינה יונ'.
אז במה בדיוק מתבטאת האפלייה? אל תדברו איתי במילים גבוהות כמו הלוק וולטון הזה שגדל עם כפית זהב בפיו. תגידו לי, ספציפית, במה מתבטאת האפלייה? מה אני יכול לעשות ששחור בגילי לא יכול לעשות? איזה יתרון אחד – מספיק אחד! – שיש לי על שחור בן 80 עם אותה השכלה שיש לי, ואותה גבריות, השכלה, וסקסיות?
ואם ישנה אפלייה, ואם השחורים זקוקים לעזרה נוספת, אז שלונזו בול ינסה להיכנס פעם – לראשונה בחייו! – לאיזה גטו שחור ולעזור לילדי שחורים בקריאה וחשבון, ובאימוני כדורסל כשהוא אומר להם שיסתכלו עליו, ויראו בעצמם שאם רוצים אין זו אגדה.
ג'ון וול: אני הפוינט גארד הטוב ביותר במזרח!
*
*
"I feel like I am the best point guard in the Eastern Conference," John Wall said.
"Maybe people didn't get to see me on national TV as much last year, but they will this year."
סקוט ברוק לא מתנצל על דבריו של וול: "יש ביטחון כזה בקבוצה שלנו, ואני מרגיש שזה הדבר החשוב ביותר שחסר לנו: ביטחון שאנחנו יכולים להגיע רחוק מאד בליגה הזאת"
אני אוסיף: לויזרדס היה אפילו רגש נחיתות ומין 'WINNING PHOBIA' כאילו "לא מגיע לנו עדיין לנצח את המזרח", או "לא שילמנו מספיק שכר לימוד עדיין".
ג'ון וול הוא אחד השחקנים הטובים ביותר להוציא כותרות ראשיות לעתונים, ולזכותו הוא תמיד אומר את אשר על ליבו ללא כחל וסרק. ולרוב הוא גם צודק. הוא רק אחד משלושה פוינט גארדים עם 20 נק' ו-10 אסיסטים למשחק. האחרים היו ראסל ווסטברוק וג'יימס הארדן. וניתן כמובן להכניס גם את סטפן קרי למשוואה.
אבל אף אחד מהם לא מתגורר במזרח.
אז ג'ון וול קרוב מאד לאמת.
"I want to be in the MVP conversation," Wall said. "My expectations are very high."
כפי שכתבו ב-SB NATION, ואני כבר אמרתי זאת:
All this also comes out of a bit of an inferiority complex. It bothers the Wizards when they are not included in talk about the contenders. It's irritating to them that the summer was focused on the Cleveland Cavaliers and Boston Celtics.
etayle
3 אוק 2017 06:02:03נהדר.
פול ג'ורג מדבר כאילו מדובר בשחקן הטוב בליגה, שחקן מצויין אבל שלא יסחף ויעשה "ההחלטה" 2.
לג' ון וול יש קייס לא רע לMVP בוסטון חדשים לגמרי, קליבלנד בהרצה (IT פצוע עד הכריסמס) זה אומר שיש סיכוי שאם וושינגטון יתנו הכל בעונה הראשונה הם יצליחו לנתברג בטופ 3. איך שהמערב נראה יהיה קשה לשחקן מסויים לקחת את הMVP היחידים שם שעוד איך שהוא נראה שיש מצב שיקחו אלו קוואי וג'יימס הארדן.
מנחם לס
3 אוק 2017 14:01:14עם כל חוסר האהבה שלי ללייקרס, אמש היו דקות שהם נראו נפלא, ביחוד בתחילת המשחק. יש ללייקרס אתלטיות מדהימה בחמישייה הראשונה כפי שפתחו אמש!
מנחם לס
3 אוק 2017 14:05:15האפלייה לשחורים באר"ב היא פחותה מהאפלייה בישראל לאיתיופים (ולרוסים; הצברים לא מכניסים אותם חברתית לשום מקום) או באוסטרליה לילידים ולשחורים, או באנגליה לשחורים והודים.
MJ234523
3 אוק 2017 19:31:47מנחם לא נעים לומר אך אתה טועה!
כיום אין מושג כזה צברים. ב. הרוסים מועדפים בארץ וודאי שלא מקופחים.
גיא הרשע
3 אוק 2017 06:07:35מנחם, יש אפליה נגד האוכלוסייה האפרו-אמריקאית בארה"ב.
זה לו "אולי", זה "עד כמה".
דוגמה אחת מבין רבות –
במחקר אחרון שנערך בארה"ב,
בדקו את היחס בין כמות המורשעים בעבירות פליליות בארה"ב לבין כמות הפעמים בהם הוכח שהמורשע הוא חף מפשע.
הסיכוי של חף מפשע אפרו-אמריקאי להיות מורשע?
גבוה ב-700% מזה של חף מפשע לבן.
פי 7!
זה נתון מדהים.
זה אומר שבמערכת המשפט בחלקים מסוימים בארה"ב,
שחור הוא אשם עד שתוכח חפותו.
חף מפשע עד שתוכח אשמתו?
זו זכות ששמורה ללבנים.
זה לא אומר ששחורים לא יכולים להתקדם בארה"ב.
זה רק אומר שקשה להם יותר.
הבחירה של שחקנים, או מאמנים למחות?
זה אמור להיות כל מה שאמריקה מקדשת –
חופש הביטוי.
ודרך אגב,
יש לא מעט אתלטים שחורים שמגיעים לשכונות המצוקה,
שמלמדים נוער כדורסל,
שמנסים לעזור ברמת השטח.
זה לא משנה את העובדה שהמחאה היא הכי ראויה שיש.
תודה על המעורב, מנחם.
אפלטון
3 אוק 2017 06:16:28בnba רוב הקבוצות אם לא כולן מאוד מעורבות בקהילה ובעזרה בשטח. מלבד התרומות הכספיות. זה אחד הדברים היפים שיש בליגה.
ושילוב ידיים זה מחאה יפה ולא מבדלת ומפצלת כמו כריעת הברך. אני אוהב את זה.
איתן
3 אוק 2017 12:47:04בס"ד
גיא הנתון שהבאת לא אומר כלום.
תעשה בדיקה פי כמה גבוהה הפשיעה של שחורים מלבנים בארה"ב.
הערכה שלי- הרבה הרבה יותר מפי 7.
ברגע שיש בקבוצה מסויימת יותר פשעה החששות ממנה גדולים יותר ורמת הזהירות עולה לדרגה גבוהה יותר. ממילא ברור שיההיה יותר חפים מפשע.
היחס שצריך להיבדק אולי האו פי כמה פשיעה יש אצל השחורים ואז להשוות לנתון שהבאת.
בישראל לדוגמא יש בדיקות לערבים בכל מקום הרבה יותר מיהודים, כי אחוז הפשיעה גבוה באופן סופר משמעותי.
כמובן שהרוב הטוב נפפגע אבל כשחיי אדם עומדים על הכף אין ברירה אחרת.
ושוב- אינני מספיק ביקא לדעת ההאם יש אפליה ועד כמה או להיפך אפילה מתקנת(בארה."ב). העניין הוא רק שהנתון שהבאת לא משמעותי
Ish
3 אוק 2017 13:07:56http://www.huffingtonpost.com/kim-farbota/black-crime-rates-your-st_b_8078586.html
גיא הרשע
3 אוק 2017 13:17:25איתן,
אתה כנראה שלא הבנת את הנתון שהבאתי.
לא אמרתי שיש פי 7 שחורים שהואשמו על לא עוול בכפם.
הנתון הוא שחף מפשע אפרו-אמריקאי, הסיכוי שיורשע גבוה ב-700% מהסיכוי של חף מפשע לבן.
זה נתון פסיכי.
זה אומר למעשה, שישנם מקומות בארה"ב,
בהם אפרו-אמריקאים אוטומטית אשמים, אלא אם הצליחו להוכיח את חפותם.
700%!
זה הרבה יותר מאפליה שיטתית.
מנחם לס
3 אוק 2017 14:03:29האפלייה לשחורים באר"ב היא פחותה מהאפלייה בישראל לאיתיופים (ולרוסים; הצברים לא מכניסים אותם חברתית לשום מקום) או באוסטרליה לילידים ולשחורים, או באנגליה לשחורים והודים.
גיא הרשע
3 אוק 2017 14:07:06אין לי מושג בכל הנוגע לאוסטרליה, או אנגליה.
בכל הנוגע לישראל?
ככל הנראה, לצערי, אתה צודק.
זה כמובן לא משנה את העובדה שהאפליה קיימת גם בארה"ב.
IDO
3 אוק 2017 15:05:30תרד ממגדל השן שלך מל, לא תראה בשום מקום ב COMMON WEATH מה שראינו בשארלוטוויל. אני לא אמריקאי רק עושה קצת עסקים ולא מזמן חדשתי חוזה על בית והסוכנות שואלת אותי עם גם שחורים והיספנים זה בסדר …
ושנשיא דמגוג נבחר אצלנו (טוני אבוט המשוקץ) או באנגליה (דיוויד משהו) זרקו אותם מכל הממדרגות הרבה לפני סוף הכהונה
אסף
3 אוק 2017 20:21:25רק אצלנו בישראל ראש הממשלה לא מפסיק לשסע מגזרים אחד בשני וממשיך להיבחר כמו כלום…. ולצערי מנחם אתה צודק לגבי האפליה בישראל מול אתיופים,רוסים שלא לדבר על דרוזים למשל אזרחי המדינה ועדיין כמו שגיא אמר זה לא סותר את האפליה שעדיו קיימת בארה"ב.
מה שנקרא צרת רבים נחמת הטיפשים.
ולגבי האמירה של ג'ון וול לדעתי הוא צודק לגמרי … מבחינתי אולי אפילו הפוינט גארד הכי טוב בליגה שהוא בפורמה.
גיא א
3 אוק 2017 16:54:33אתה צודק מנחם, וזה בעיקר כי השחורים בארה"ב מנהלים מאבק ארוך ( כולל הפרק הנוכחי) להשאיר את הדיון באפליה על סדר היום.
מנחם לס
3 אוק 2017 14:08:53אז אם ישנה אפלייה איך זה שנשיא שחור ניבחר לא פעם אחת, אלא פעמיים? גם בשבדיה תראה בקרוב נשיא שחור? או בניו זילנד? או באוסטרליה? או בקנדה? או בשאר הארצות 'הנאורות'???
IDO
3 אוק 2017 15:09:16למה שלא תדבר על דברים שאתה מבין בהם. בלונדון יש ראש עיר פקיסטני. אצלנו היה ראש ממשלה סיני (היו חוקי גזע נגד הסינים לא נגדד אף אחד אחר בהיסטוריה של אוסטרליה) .
בניו זילנד כבר היה ראש ממשלה מאורי.
שלא נדבר על כך שראש ממשלה אישה זה גבר שבשגרה בכל המקומות. אצלכם עד השנה אפילו לא הגיע אשה למועמדות מהמפלגה.
מנחם לס
3 אוק 2017 16:57:42כי בלונדון חצי מהתןשבים הם מהודו ופקיסטן, או מוסלמים מחורים שונים שבונים שם מסגדים יותר מאשר בקהיר
חמי
5 אוק 2017 12:23:57יש אפלייה בכל מקום, אבל בארה"ב המשטרה יורה באזרחים שחורים יותר בקלות מאשר בישראל, אוסטרליה (איפה שהיה חוקי לירות באבורזינים עד 1973 אם אני לא טועה), קנדה ובכל אירופה.
לבן הממזר של סטוקטון יש יותר סיכוי לשרוד מפגש עם שוטר בעיר מאשר לבן הממזר של מלון.
זיו
3 אוק 2017 06:12:18מסכים לגמרא עם גיא ועם המחאה של וולטון והחברה.
ראש העיר מקס הלר.
הלר זה שם משפחה של יהודים שהגיעו מהעיר הללה בגרמניה.[חלקם נדדו מאוחר יותר לפולין]
המשפחה של אמא שלי משם.
מנחם לס
3 אוק 2017 14:10:20אז אם אתה מסכים עם גיא,איך זה שנשיא שחור ניבחר בארה"ב לא פעם אחת, אלא פ-ע-מ-י-י-ם ???
גאפר
3 אוק 2017 15:20:02אני עוד לא ראיתי אדם שחור כמו גם אדמה שחורה…. אלא שכולם רואים את האדמה חומה ואת האנשים החומים כשחורים… כמו הכבשה השחורה או חתול שחור… וזה מוזר… ביחוד שזה מגיע מאנשים ורודים שרואים עצמם כלבנים .. ולבן הו טוהר… הגזענות כלכך מקובלת אפילו השפה מאנשים לא גזענים והצביטה נשארת בלב החומים…. יש עוד חיה ורודה… חזיר…
Ish
3 אוק 2017 17:26:57https://www.google.com/search?q=blackest+black+person&rlz=1C1AVSW_enIL374IL375&oq=blackest+black+person&aqs=chrome..69i57j0l3.2256j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8
גאפר
3 אוק 2017 21:02:47טוב אתה… יש גם אלבינו שיכולת להביא כדוגמה ללבן…
Ish
3 אוק 2017 21:12:13nah, they're pink
גאון שיגעון
3 אוק 2017 20:07:48בעיקר כי האמריקאים מתנצלים על היותם גזענים ומנסים לחפות על כך בהצבעה לנשיא שחור במקום פשוט להפסיק את דעותיהם הקודמות.
שלהבת
3 אוק 2017 06:14:23ענק. תודה.
ג'ון וול ה- Point God של המזרח, ללא ספק. אליפות מזרח לוויזרדס תגיע אם הוא יתעלה. לב ענק ומהירות של שד. ראיית משחק נדירה ובשנה האחרונה גם הקליעה מרחוק השתפרה. השמיים הם הגבול. ממליץ בחום על סרטוני NO OFFSEASON – סדרה של סרטונים על הקיץ של ג'ון וול.
MJ234523
3 אוק 2017 06:35:58אני רחוק מלהיות חסיד של דוראנט ועדיין קשה לא להסכים עם כל מילה שלו!
זה טבע הסיקור התקשורתי: שוכחים לשחקן שנים על גבי שנים שהוא טרם למועדון בנאמנות עיוורת.
Zivke
3 אוק 2017 06:38:43מה קורה עם ההתבטאויות המטופשות האלה של KD, איפה הסוכן וכל שאר הפמליה שלו שיעצרו את זה?
לעניין לוק וולטון, כמו לברון לפניו, אני לא רואה איפה האומץ באקט פוליטי שכל הסביבה המיידית שלך תומכת בו במילא. בוא נראה את לוק יוצא במחאה נגד פערי השכר בין אלו שיושבים בשורה הראשונה בסטייפלס סנטר ובין מי שמוכרים להם את הנקניקיה במזנון. בואו נשמע את לברון יוצא נגד היחס הנוראי של האפרו-אמריקאים ל-LGBT שחורים, שכל המחקרים מראים שזו קבוצת האוכלוסיה היחידה בארה"ב שבה היחס של גברים בגילאי 15-25 ל-LGBT לא רק שאינו משתפר, אלא הולך ומתדרדר ב-25 השנים האחרונות. זה יהיה אומץ
גיא הרשע
3 אוק 2017 06:42:54אין קשר בין אומץ למחאה.
יש פעמים בהם בשביל למחות צריך אומץ.
יש פעמים שלא.
השאלה האמתית היא שאלת האדישות.
להאמין במשהו ולשתוק בגלל "שזה לא ייתפס כמעשה אמיץ",
או בגלל ש-"מישהו אחר כבר היה הראשון בכותרות"
זו הבעיה.
Zivke
3 אוק 2017 07:44:33התכוונתי שהם לא עושים את זה מתוך להט האמונה בצדקת הדרך, אלא פשוט כדי להרוויח נקודות קלות בסביבה המיידית שלהם. מרגיש כמו אקט שיווקי יותר מכל דבר אחר…
שי אבן צור
3 אוק 2017 08:09:28אז מה אתה אומר? שהוא לא מאמין בצדקת הדרך אלא מעוניין להרוויח נקודות קלות?
אם כן, אז אתה טוען, בעצם, שהוא לא ישר אלא סתם טרמפיסט. על מה אתה מתבסס?
שי אבן צור
3 אוק 2017 08:09:411000+
הייט אשברי
3 אוק 2017 06:51:29עם כל הכבוד לכל הנושאים האחרים , הבוקר נושא אחר בחדשות. והמיקוד הוא בלאס וגאס.
כלום לא יתוקן אצל אומת הרדנקים הזאת , עד שהם לא יבטלו או לפחות ירסנו את התיקון ה-14 לחוקה. לפי ההערכות השמרניות יותר , 270 מיליון אמריקאים מחזיקים כלי נשק ברשותם . אצל מיליונים רבים לא מדובר ברובה או אקדח אחד , אלא במחסן תחמושת . זה הופך את ארה"ב לאלופת אחוזי הרצח העולמיים בקרב אוכלוביה לא מעורבת ,
כלומר שלא מרציחות עולם תחתון (שגם כאן האמריקאים במקום גבוה).
אפילו הנשיאים קלינטון ואובאמה לא הצליחו להגביל את טירוף הקלות הבלתי נסבלת של השגת ואחזקת כלי נשק . טראמפ , כמובן , אפילו לא מתכוון לנסות .
מתן גילור
3 אוק 2017 07:01:19התיקון ה-14? אולי התכוונת לתיקון ה-2?
הייט אשברי
3 אוק 2017 08:32:48אכן התיקון השני . יש משהו בתיקון ה-14 שמסתמכים גם עליו היום כדי לדחות שינוי . אבל הזכות לרצוח המונים לקוחה ישירות מהתיקון השני .
נתי
3 אוק 2017 09:34:47האמת, שהתעניינתי לא מעט בנושא, ולא הצלחתי למצוא טיעונים סבירים, לא לביטול הזכות אלא להגבלתה בהיבטים של כמויות, סוג הנשק וכד'. למה למשל אובמה, שאאל"ט בשנתיים הראשונות לכהונתו היה לו גם את הבתים, לא העביר אז כלום?
השרת
3 אוק 2017 16:33:29ג׳ים ג׳פריס על הנושא, אחד החזקים:
https://www.youtube.com/watch?v=0rR9IaXH1M0
אור
3 אוק 2017 16:36:01בהחלט
Berch
3 אוק 2017 07:00:13אני דדוקא מכבד את הפתיחות של דוראנט. הבנאדם נחשף בלי הצורך של להפגין גבר גבר.
לוק וולטון הולך בדרכו המהפכנית של אביו
וה MVP ילך להארדן. הבחור חיכה יותר מדי ומגיע לו 🙂
Avri
3 אוק 2017 09:46:16לגבי דוראנט, לגמרי.
מתן גילור
3 אוק 2017 07:02:21תודה מנחם. ג'ון וול צודק. נכון להיום עושה הרושם שהוא הרכז הטוב במזרח.
עידן
3 אוק 2017 07:16:59https://www.nflfullhd.com/category/watch-replays-full-games/
אתר הורדה ישירה לחובבי ה NFL והNBA.
למי שאין כח לקום בלילה או ששני משחקים או יותר שהוא רוצה לראות מתנגשים אחד בשני.
אני מוריד לדיס און קי ומחבר אותו לטלוויזיה הגדולה.
עכשיו אני רואה רייבנס נגד סטילרס מיום ראשון בלי לדעת מה התוצאה.
בגלל זה אני לא מגיב לך השנה גיא כי אני פורס כמה משחקי פוטבול לאורך השבוע ואני לא רוצה ספויילרים
עידו גילרי
3 אוק 2017 08:41:03ספויילר! – אל תבזבז את הזמן. תעבור למשחק אחר- נניח קרוליינה – ניו אינגלנד. או ראמס- קאובויס.
צביקה
3 אוק 2017 07:34:47בכיינות מוזרה של דוראנט. במיוחד כשקיבל את כל הקבלות עם האליפות והfmvp. שיקפצו לו כל המבקרים.
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
3 אוק 2017 07:40:50מנחם כתבת בכותרת
Durant is full of it
ברחו לך ה- ׳sh׳
ד"ר רזי הופמן
3 אוק 2017 07:51:05חחחחחח 🙂
פאקו
3 אוק 2017 08:10:06זאת הדרך המעודנת לומר זאת.
שי אבן צור
3 אוק 2017 08:10:51אשכרה
מומי שאוהב חציל בטחינה
3 אוק 2017 07:42:52הדוקטור צודק בכל המעורבב
דוראנט מתנהג כמו ילד בן 4 שנפל לו הארטיק בננה שוקו לשלולית
מה זה לוק וולטון עושה מהלייקרס להקת הבולשוי ?
מה זה הסולדריות הזו ? מתחבקים בהמנון ? מה יהיה השלב הבא ? מתנשקים מול המסך הגדול לצלילי YMCA ?
שי אבן צור
3 אוק 2017 08:15:23הגיע הזמן שדוראנט ישתוק. זה כבר מרגיש כמו ג'יפ שמתחפר בבור יותר ויותר.
מביך!
לגבי פול ג'ורג' – הוא אמר את מה שצריך להגיד. כל דבר אחר היה מסבך אותו עם האוהדים. מבחינתי זה לא ניוז.
לגבי ג'ון וול – אין מחלוקת שהוא שחקן גדול אבל הוא צריך לגבות את האמירות שלו על המגרש. נחכה ונראה.
יופי של מעורב מנחם! לא שאתה צריך ציונים ממני…
עידו גילרי
3 אוק 2017 08:39:41מה בדיוק מביך? שבן אדם מדבר בכנות על מה שעבר עליו?
MBK
3 אוק 2017 08:55:48כשבן אדם מוציע ליין של נעלים שנראים כמו שליף
כשבן אדם מלכלכך על מותג נעלים של חבר לקבוצה
חשבון הטוויטר הכפול
באותר מילים שלי – מבוכה זו המילה הנכונה
דורנט שלפני האליפות וזה שלאחריו זה לא אותו בן אדם
עידו גילרי
3 אוק 2017 09:00:35אני מדבר ספציפית על הראיון הזה.
מסכים איתך שהאירועים הנ"ל די מביכים.
שי אבן צור
3 אוק 2017 08:56:48יש דברים שהשתיקה יפה להם.
בנאדם לא צריך לומר את כל מה שעובר לו בראש. זה בסדר גמור, ואף נחוץ, לפלטר החוצה חלק מהדברים.
עידו גילרי
3 אוק 2017 09:04:46תקרא מה הדברים שהוא אמר בדיוק ומה הקונטקסט ואז נדבר.
שי אבן צור
3 אוק 2017 10:24:55קראתי את התגובה שלך(16.1) והגבתי.
Dan
3 אוק 2017 08:26:22קשה להאמין אבל התגובה הכי טובה לכל הסאגה של דוראנט באה מריהאנה
"להצטרף לקבוצת ה73 נצחונות ולזכות איתם באליפות זה כמו לאבד את הבתולים עם זונה"
שי אבן צור
3 אוק 2017 08:32:48חחחח
יש בזה משהו
הייט אשברי
3 אוק 2017 08:35:13זאת אומרת שראס , הזקן , מלו , CP3 , PG ועוד רבים אחרים בתולים כולם ?
שי אבן צור
3 אוק 2017 08:39:35אם קרום בתולים=אליפות אז כן
הייט אשברי
3 אוק 2017 13:52:28לא התכוונתי לאליפות…
עידו גילרי
3 אוק 2017 08:43:03זה קצת מצחיק כשזה מגיע מהשפוטה של לברון.
עידו גילרי
3 אוק 2017 08:39:02מה שצבוע ומתחסד זה לקחת כמה שורות מתוך כתבה בנושא אחר לגמרי ולהפוך אותה לנושא המרכזי (וכן אני יודע שזה לא אתה מנחם אלא ESPN).
לכל מי שמתבכיין על הדברים של דוראנט הם קטע קטן מאד מראיון שנערך עם דוראנט (לפני שבועיים כבר יש לציין). הוא בא להדגיש את הקשר המיוחד בין דואנט לסוכן שלו. קשר שהוביל לשותפות עסקית ומעורבות בהשקעות בסיליקון ואלי. הוא מדבר על רגע בו דוראנט באמת היה לבד בסין אחרי ההודעה ואיך ברגע הקשה הזה קליימן היה הכתובת עבורו.
עידו גילרי
3 אוק 2017 08:54:29ולמי שרוצה לקרוא את הדברים בלי המסננת המאד אובייקטיבית והבכלל לא מעוותת של מנחם:
Take this story about the days after Durant decided to sign with the Warriors, a time when he was feeling the full brunt of the Internet’s fury about his perceived betrayal of Oklahoma. He and Kleiman were in China for a weeklong tour of the country sponsored by Nike Basketball, and the flak he was taking from people in Oklahoma City who had once professed deep affection for him was overwhelming. “To have so many people just say, ‘Fuck you,’ that really does it to you,” Durant tells me, still clearly anguished. “Because I truly had invested everything I had into the people I played for…. And for those people that I know and love and trust to turn their back on me after I was fully invested in them, it was just…more than I could take. I was upset.”
“You were fucked up in China,” Kleiman, looking up from his phone, offers from his plane seat across the aisle from Durant and me.
“That was before I met anybody from the Warriors and dove into the culture. I was basically on my own,” Durant says.
“It was like you were in between two teams.”
“I’m telling you, I was fucked up for a while!”
“We were all messed up on jet lag,” Kleiman says, turning to me, “and I was up at 6 a.m. and he calls me and says, ‘Yo, are you up?’ And I’m like, ‘Yeah, what’s up?’ And he’s like [yelling], ‘Why the fuck did you let me do this to my life?’ And I’m like, ‘Ohh shit, I’m coming over to your room.’”
“That hotel was rock bottom,” says Durant.
Together they got through it. And by the time Durant joined Team USA Basketball for the 2016 Summer Olympics in Rio de Janeiro, he’d begun to put things back in perspective. “I was worried about how my peers were going to feel about me,” he says. “In my profession, that’s the only thing I care about. So when I was talking to Kyle Lowry and DeMar DeRozan, and they were like, ‘Congrats, man, do your thing,’ and Paul George was like, ‘Congrats, man, I am happy for you,’ and Kevin Love was like, ‘Shoot, do what you gotta do,’ that eased my mind a little bit, because I want that from my peers.”
Avri
3 אוק 2017 09:49:05+1
שי אבן צור
3 אוק 2017 10:14:36“To have so many people just say, ‘Fuck you,’ that really does it to you,” Durant tells me, still clearly anguished. “Because I truly had invested everything I had into the people I played for…. And for those people that I know and love and trust to turn their back on me after I was fully invested in them, it was just…more than I could take. I was upset.”
הפסקה הזאת הזאת היא הבעיה בעיני:
זאת בכיינות להגיד שהוא נתן לאנשי אוקלהומה הכל וסמך עליהם והם הפנו לו את הגב.
הרי גם הם נתנו לו הכל וסמכו עליו(אגב, הוא לא עבד בחינם, כן?). הוא היה האליל שלהם והוא היה זה שהפנה להם את הגב קודם והלך למתחרה הישירה שלהם.
מה הוא ציפה? שהם יודו לו על כל התקופה יברכו אותו בדרכו החדשה? אם כן, אז הוא די אהבל.
שי אבן צור
3 אוק 2017 10:20:55זה כמו שתנטוש את החברה האוהבת והמעריצה שלך בשמונה השנים האחרונות – ועוד לטובת בחורה שהיא מכירה ולא סובלת – ותצפה שהיא תבין אותך ותאחל לך חיים טובים…
עידו גילרי
3 אוק 2017 10:29:06הוא לא בא אליהם בטענות. הוא רק אמר שזה היה קשה לו. אתה שוב מתעלם מהקונטקסט הוא בא לספר באיזה מצב רוח הוא היה ואיך קליימן עזר לו. הנושא כאן הוא לא אוהדח הת'אנדר ועם כל הכבוד OKC הפנתה לדוראנט את הגב הרבה קודם. הוא מאד נפגע בזמנו מהמאמר שהתפרסם וקרא לו unreliable.
שי אבן צור
3 אוק 2017 10:53:40לא בא אליהם בטענות? איך אתה מבין את המשפט "האנשים שהכרתי ואהבתי וסמכתי עליהם הפנו לי את הגב אחרי שהשקעתי את כל כולי בהם. זה היה יותר מדי בשבילי"(תרגום חופשי שלי)? לי זה נשמע כמו טענה. טענה + בכיינות.
אז היה עיתון אחד שהלעיז עליו, אז מה? זה גמר אותו? מה, הוא קאפקייק?
אם היה אומר משהו כמו "היה לי ברור שהמהלך שלי לא יהיה קל לעיכול עבור אנשי אוקלהומה ועדיין התגובה שלהם מאד כאבה לי" אז לא הייתי אומר מילה.
עידו גילרי
3 אוק 2017 11:02:07א. לא זה לא טענה זה תיאור מדויק של הסיטואציה. אנשים הפנו לו את הגב (ובצדק כמו שאמרת). זה לא אומר שזה לא כאב לו לחוות את זה .
ב. אם עד עכשיו זה לא היה ברור לך, כן הוא קאפקייק. נכון מדובר בסופרסטאר אבל גם באדם מאד רגיש ופגיע. זה לא הופך אותו לצבוע או מתחסד.
שי אבן צור
3 אוק 2017 11:08:04א. כנראה שלא נסכים על זה אבל לי זה נשמע כמו "הוא הרביץ לי שהייתי כמו אמא בשבילו" 🙂
ב. לא טענתי לצביעות או התחסדות מצידו. הטענה שלי היתה, ונשארה, בכיינות.
עידו גילרי
3 אוק 2017 11:11:47להתבכיין זה להעלות את כמה הוא נפגע כנושא.
כל הקטע הזה בא להראות את מצב הרוח בו הוא היה ממש לאחר החתימה בווריורס ואיך הסוכן שלו עזר לו לצאת ממנו. בדיוק כמו מנחם ו-ESPN אתה מוציא דברים מקונטקסט כדי לקרוא לו בכיין. אז כן הוא קאפקייק אבל תעמיד דברים בפרופורציה. מה שנאמר כאן לא היה במטרה להתבכיין אלא דווקא כדי לדבר בשבחו של מישהו. התגובה הראשונית שלי הגיעה בעקבות הדברים של מנחם וחלק מהתגובות כאן שקראו לו צבוע ומתחסד.
עידו גילרי
3 אוק 2017 11:23:53דרך אגב, ממליץ לקרוא את כל הכתבה. יש בה קצוות חוט להסבר מדוע דוראנט נתן כזו הנחה לג'ו לייקוב.
שי אבן צור
3 אוק 2017 11:37:29מה עם הניסוח החלופי שהצעתי? "היה לי ברור שהמהלך שלי לא יהיה קל לעיכול עבור אנשי אוקלהומה ועדיין התגובה שלהם מאד כאבה לי"
אמצא את הזמן לקרוא אותה. תודה.
עידו גילרי
3 אוק 2017 11:39:47אז עכשיו אתה יורד לרמה עד כמה PC הדברים שלו היו? הבן אדם תיאר את ההרגשה שלו באופן ישיר בלי לצבוע ולטייח. אני לפחות מעריך את זה.
שי אבן צור
3 אוק 2017 11:43:53אנחנו בלופ.
חתכתי.
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
3 אוק 2017 12:50:40עידו דוראנט מצטייר כמו טיפוס מאוד ילדותי.
ילד קטן שבוכה על מי היה בסדר ומי לא, ומי הפנה לשני את הגב קודם.
Ish
3 אוק 2017 12:59:01אבל איך מצטיירים האנשים שבוכים על מה דוראנט אומר ואיך הוא מצטייר?
עידו גילרי
3 אוק 2017 13:05:26יואב, ללא ספק יש בדוראנט משהו ילדותי. בצורך הזה לבדוק כל הזמן מה חושבים עליו או להגיב בחשבון מזויף למבקרים אותו בטוויטר.
אבל במקרה הזה איפה בדיוק הילדותיות? הוא מדבר על מצב נפשי בו הוא היה. הוא עזב מקום שאהב וראה פתאום איך כולם ברשת שונאים אותו. זזה גרם לו למחשבות שניות על ההחלטה שלו. אין כאן ביקורת על האוהדים או מי התחיל מה או מי היה לא בסדר. אתה קורא את זה דרך העיניים של מנחם שנהנה להשמיץ אותו בכל הזדמנות.
לירון
3 אוק 2017 11:46:19תודה על ההבהרה. לקרוא את מה שמנחם כתב ואת ההקשר הרחב יותר שאתה הבאת, משנה לגמרי את ההתייחסות.
אשך טמיר המקורי
3 אוק 2017 08:43:34מעולה
דוראנט פוני ואהבל. אני אומר זאת כבר שנים. ימשיך ככה וישרוף עצמו די מהר בג"ס.
פול ג'ורג' – כמה שהוא מדבר יותר ככה זה יותר צורם. הבנאדם רק הגיע לקבוצה חדשה וכל הזמן מדבר על העונה הבאה… התנהלות ביזיונית של אגומניאק שלא מודע לעצמו.
ג'ון וול – מאז ומתמיד שנאתי אותו. אלוף הNBA בפגרות ודיבורים. פחות חזק במאני טיים ובלהגיע להישגים…
הציפור הנדירה
3 אוק 2017 09:34:431. כל עוד דוראנט ימשיך לשחק ברמה שמשחק, הוא לא ישרוף עצמו ללא קשר לדברים שהוא אומר.
2. אין כל דבר ביזיוני ואגומניאק בשחקן שמסיים חוזה בסוף העונה הקרובה שמתייחס לעונה שאחרי.
היית צודק אם מדובר בחוזה לכמה שנים.
3. וול גם משחק מצוין במגרש והוא אכן הרכז הטבעי הטיפוסי הטוב במזרח ואולי בכל הליגה וכמו שציין מנחם הוא היה אחד משלושה שחקנים בלבד בעונה האחרונה עם יותר מ-20 נק' ועשרה אס' למשחק.
אמנם ככדורסלן יכול להיות שקיירי טוב יותר אך כרכז טבעי וול הטוב ביותר במזרח אם לא בליגה כולה.
Avri
3 אוק 2017 09:56:29לגבי דוראנט, לא הבנתי למה בחרת לכנות אדם שאומר את מה שהוא חושב דווקא בכינוי ׳פוני׳ מכל הכינויים האפשריים (וזאת בהנחה כמובן שהתכוונת למילה האנגלית ׳פוני׳ שפירושה ׳מזוייף׳. אם התכוונת למילה ׳פוני׳ בהקשר אחר, כמו סוס קטן, או סידור שיער מקדימה, אז אני בהחלט מסכים אם מה שאמרת).
לגבי פול ג׳ורג׳ וג׳ון וול – לגמרי (למרות שג׳ון וול שחקן ענק).
שי אבן צור
3 אוק 2017 11:11:09הוא התכוון לכתוב קארה אבל יצא לו פוני בטעות.
מנחם לס
3 אוק 2017 17:03:48הוא פוני כי לעשות משהו אחד ולומר משהו אחר זאת ההגדרה שלי לפוני
עידו גילרי
3 אוק 2017 18:08:01איפה בדיוק הוא עשה משהו אחד ואמר משהו אחר?
עידן
3 אוק 2017 09:28:35https://www.yahoo.com/sports/klay-thompson-says-may-discount-221600160.html
Avri
3 אוק 2017 09:59:19מאשרר את מה שכולם חשדו – החבר׳ה האלו הם כאן בשביל להשאר. אפשר לסגור את הליגה.
אין לי ספק אגב שאם קליי לוקח הנחה אז גם גרין יעשה את אותו הדבר.
ולדי קוגן
3 אוק 2017 09:57:32טוב דוראנט רק ממשיך להביך את עצמו. חלאס הבנו, אפשר להתקדם.
פול גורג מדבר הרבה על השנה הבאה כשהנוכחית עוד לא התחילה. אני לא מרגיש רגוע לגביו לעתיד.
האווי לאסוף
3 אוק 2017 10:38:57תודה על המעורב דוקטור, אבל יש לי טרוניה קטנה (כמו פולני טוב…):
בנוגע ללוק וולטון, יש לי תחושה שאתה מגיב כך בעיקר בגלל שהוא לייקר (וזה מובן). כאשר לברון, לדוגמה, מביע דעה פוליטית בתקשורת, אתה לא שולח אותו לרחוב, אלא מעריך את אומץ לבו.
בקשר לנושא עצמו, לוק ושחקניו הם בסך הכל ספורטאים, שלא לומר בדרנים. יש להם הרבה כסף, כך שמי שרוצה יכול לתרום לצדקה, אבל בעיקר יש להם קול, שמגיע למיליוני אנשים. אמירה אחת של לוק מתפרסמת בכל העיתונים בארה"ב, ומגיעה אפילו לבלוג הNBA הטוב ביותר במזרח התיכון. אני חושב שאמירה אחת של ספורטאי ברמה הזו שווה הרבה יותר משבוע עבודה שלו בשכונת מצוקה, ולראיה הדיון שהוא החל פה.
ובנודע לטענתך ש'איזה יתרון אחד – מספיק אחד! – שיש לי על שחור בן 80 עם אותה השכלה שיש לי, ואותה גבריות, השכלה, וסקסיות?'. כשהדברים מוצגים כך, אתה די צודק. השאלה החשובה היא, כמה סיכוי יש לשחור להגיע להיות פרופסור עם פנסייה מכובדת? כל הנתונים מראים שהסיכוי נמוך מאוד, וזו בדיוק האפליה
Ish
3 אוק 2017 10:45:59לא. הוא שונא את וולטון כבר הרבה לפני. הוא שונא כל מי שמערבי ומצליח.
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
3 אוק 2017 12:54:56לוק וולטון מצליח?
אולי, לא יודע. אבל הוא גם לייקר וזו סיבה טובה לרדת עליו.
Ish
3 אוק 2017 12:57:30מנחם עד היום בוכה בלילות על הפתיחת 24-0 שלו עם הווריירס.
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
3 אוק 2017 14:22:23גם אני
🙂
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
3 אוק 2017 14:22:55בשתי המשמעויות-
– גם אני בוכה
– גם אני יכולתי להיות המאמן שלהם
Ish
3 אוק 2017 14:25:12למה? זה היה לפני שהתחלת בדרישות הפירוק
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
3 אוק 2017 16:55:30כנראה שאז עלה רעיון הפירוק . . .
Ish
3 אוק 2017 16:59:41לא. רעיון הפירוק בא עם דוראנט.
מנחם לס
3 אוק 2017 17:05:18אם במקום וולטון היה ספואלסטרה היתה פתיחה של 0-36
Ish
3 אוק 2017 17:10:35אל תגזים, הווריירס היו טובים מדי בשביל להפסיד 36 משחקים רצוף מתחילת העונה אפילו אם היית תוקע את ספולסטרה בגלגלים שלהם.
אפלטון
3 אוק 2017 10:49:43ג'ון וול בהחלט ראוי להיות בדיבור על mvp. אם פעם אחת יביא את הקבוצה שלו מעבר לסף הכישרון שיש לה. עד כמה שהוא אולי השחקן שהכי כיף לראות, ושחקן 2 צדדים שיש לו הכל (חוץ מקליעה), הוא עדיין אנדר אצ'יבר ברמת הקבוצה.
וושינגטון חייבים להיות טופ 2-3 במזרח כדי שהוא יכנס לרשימה.
לגבי דוראנט, יאללה הבנו. ילד בכיין. ריהאנה או ביונסה או מי שאמרה את זה היתה מדוייקת באלגוריה.
Avri
3 אוק 2017 13:12:39התכוונת אנלוגיה
אפלטון
3 אוק 2017 15:50:03לא לא, התכוונתי אלגוריה. בשביל מוסר ההשכל
החבשי
3 אוק 2017 11:43:56מה שאני מבין זה שהסוכן ניצל את מצבו של דוארנט
הגיע אליו לחדרו,נעל את הדלת ,התקרב אליו,חיבק וניחם …ומפה לשם זרמו למיטה….
שחור בגיל שלך ,אחוז כמעט אפסי שיגיע לאן שהגעת.
כלומר,אתה והוא לא הייתם שווים במעמד בשנות 50-60!
אפילו היום ,למרות "השוויון" במעמד ,יש יתרון לאדם לבן על פני האחר…אז בטח כשמדברים על לפני
50-60 שנה
וול -הרכז הטוב ביותר במזרח ללא ספק
פול-מדבר המון …זה לא מוצא חן בעיניי. ..
קוין ג'ונסון
3 אוק 2017 12:23:19אם יש יתרון זה לא אומר שיש אפליה.
למשל ביל גייטס עשיר מאוד ויש לו יתרון כלכלי עלי – לא בגלל שמישהו הפלה אותי, אלא כי הוא הצליח למכור יותר ממני את הסחורה שלו.
למשל שון קמפ הרויח יותר ממני והצליח לשחק בנ.ב.א לא בגלל שמישהו הפלה אותי, אלא כי הוא נולד גבוה עם כשרונות מסויימים, שאני לא קיבלתי, אבל אף אחד לא לקח אותם ממני.
השחוריםבארה"ב, אלו שטוענים לאפליה – אולי יש להם חוסר ביתרון, אבל אף אחד לא לקח אותו מהם, כי בהווה יש שיוויון בחוקים, בהווה הם יכולים להחליט להתמקד בלימודים שלהם, בהווה המשפחות שלהם יכולות להחליט לדחוף אותם, בהווה אם הם מרגישים שלבנים לא מקבלים אותם הם פשוט יקימו חברה מתחרה בשוק חופשי שתמכור מוצר יותר טוב ותשיג את מי שלא מקבל אותם על רקע גזעי (להרגשתם).
קוין ג'ונסון
3 אוק 2017 12:27:23זו תגובה ל 22
Dan
3 אוק 2017 13:20:25אבל דווקא כן יש להם חוסר היתרון כי במשך המון שנים הייתה אפליה (ויותר) נגדם.
האפליה הזו שמה אותם כל-כך מאחור שאפילו אם היום החוקים שווים, השחורים עדיין נמצאים בחוסר יתרון משווע.
קוין ג'ונסון
3 אוק 2017 14:24:50א – תן דוגמה לחוסר יתרון המשווע.
ב – עד איזה שנה מותר להשתמש בטיעון הזה ? 2030 ? 2050 ? 3999 ?
Ish
3 אוק 2017 14:27:20עד איזה שנה יהיה מותר לך לזעוק אנטישמיות?
קוין ג'ונסון
3 אוק 2017 14:41:08התכוונתי לטיעון – הרביצו לסבא שלי השחור במטעי הכותנה ולכן אם לא התקבלתי לעבודה במשרד עו"ד זה בגלל זה.
Ish
3 אוק 2017 16:47:52יש לך את זה ביותר איש קש?
Dan
3 אוק 2017 17:15:34עד שזה לא יהיה רלוונטי, כל עוד זה מפריע לשחורים להיות במעמד שווה זה רלוונטי….
גיא ד
4 אוק 2017 07:38:21זה לא אתה שאמרת ששנים מפ"י הפלו את מי שלא היה מהמחנה שלהם ועכשיו הימין מתקן? אולי זאת היתה הציפור.
גיא הרשע
3 אוק 2017 13:32:12איך הטענה שאין אפליה מסתדרת עם הנתון שחף מפשע אפרו-אמריקאי,
הסיכוי שיורשע שלא בצדק, גבוה ב-700% מסיכויו של חף מפשע לבן.
(הנתונים הם מדו"ח של ה- national registry of exonerations,
שפורסם במרץ האחרון,
אחרי מחקר משותף עם בתי הספר למשפטים ב-UCLA, ואוניברסיטת מישיגן)
התבוננות מעמיקה יותר בנתונים מגלה שבפשעי מין, רצח, וסמים,
האחוזים מטפסים אפילו יותר.
בנוסף, נתון שה-FBI פרסמו –
בזמן חקירת אירוע אלים, הסיכוי שאפרו-אמריקאי ייתקל בהתנהגות לא ראויה של הגוף החוקר (בדרך כלל, משטרה), גבוה ב-22% מאשר כאשר לבן נחקר.
נתון נוסף –
סמים.
בקרב אפרו-אמריקאים ולבנים, אחוז עברייני הסמים דומה.
אבל הסיכוי של אפרו-אמריקאי להיות מורשע שלא בצדק על עבירת סמים גבוה ב-1200% מאשר הסיכוי של לבן להיות מורשע שלא בצדק על עבירה דומה.
זו נטו אפליה.
אפליה שצמחה מגזענות.
קוין ג'ונסון
3 אוק 2017 14:27:13נתת דוגמאות שקשורות לפשע, חקירתו, שפיטתו וטעויות בו.
האם יש לך דוגמאות לאפליה מה"חיים הרגילים", של אנשים שהולכים ללמוד מקצוע, ואח"כ הולכים לעבודה וחוזרים הביתה למשפחה ?
Ish
3 אוק 2017 14:30:08כשבן אדם חף מפשע מורשע בפשע זה אומר שהוא לא היה אמור להיות שם והוציאו אותו מהחיים הרגילים ללא שום הצדקה ולכן זה שייך לחיים הרגילים.
Ish
3 אוק 2017 14:31:38http://www.pnas.org/content/early/2017/09/11/1706255114.abstract?sid=5ac32c31-b27d-4db5-b50f-0fe04298c38b
Ish
3 אוק 2017 14:34:22זה לא קשה תחפש דברים כמו
racial bias in hiring
racial bias in healthcare
לא חסר
נתי
3 אוק 2017 14:40:36גיא,
ראשית מה הכוונה בסטטיסטיקה הזו. איך בדקו טענה כזו? זו בעצם סטטיסטיקה על ערעורים/משפטים חוזרים וכד' שצלחו?
שנית, וזה לב העניין: זה הרי מתעלם מהמון גורמים נוספים: איכות העורך דין (אם כאמירה כללית האוכלוסיה הלבנה בארה"ב נניח מבוססת יותר אז סביר שבמקרי פשיעה יש מקור משפחתי לקחת עו"ד טוב יותר), ואפילו עצם העובדה שיש פשיעה שחורה באחוז עצום לאין ערוך מחלקם באוכלוסיה. זה הרי כמו שתיקח קבוצה התקפית מובהקת ותשווה את שריקות הפנדל הלא מוצדקות שקיבלה בהשוואה לקבוצה הגנתית. גם אם לצורך הדיון ניתן סטטיסטית לנטרל זאת, אני בספק אם זה נעשה במחקר. אני לא הולך להיכנס למחקר הספציפי הזה אבל מניח שתסכים איתי, שפעמים רבות נתונים סטטיסטים, במיוחד בהקשרים חברתיים מעוותים לחלוטין. דוגמאות יש אין ספור כמו נתוני שכר חציוני או שכר נשים שמתעלמים מאיכות המשרה (שלימה/חלקית וכן הלאה). אז גם מחקרים כאלה צריך לבדוק היטב מה הם בדקו ומה לא.
האם הם השוו למשל הרשעות שגויות לפי חתכים סוציו אקונומיים זהים?
בעצם אתה טוען שיש כאן גזענות לא רק של המשטרה אלא גם של הפרקליטות ויתרה מכך של השופטים. זה כבר לא הטענות שהמשטרה לא מתייחסת מספיק בחומרה לשוטרים גזעניים, אלא הרבה מעבר, ואמירות כאלה צריך להיזהר בהם.
אם ההסבר הוא לא גזענות של השופטים, אלא שוב עצם הפער החברתי (כמו גם גזענות משטרתית ביחס לחשודים וכד' שנניח והיא עובדה קיימת לצורך הדיון), אז הוא נתון כרגע, וצריך לחשוב איך מצמצמים פער חברתי. אבל הוא כשלעצמו תוצר של העבר, והשאלה בהווה היא האם יש גזענות שמונעת משחור להתקדם, או שהחסמים הם חסמי עוני, חינוך (ציבורי) לקוי וכד'
Ish
3 אוק 2017 14:46:54אני חושב שהנקודה היא שקשה להבדיל ולהבחין בין הדברים.
Ish
3 אוק 2017 14:47:33וגם קשה להפריד ביניהם
מנחם לס
3 אוק 2017 17:08:47הבעייה מתחילה ונגמרת עם אחוז האמהות השחורות שילדו ללא בעל אלא עם איזה שחור שהזדיינו איתו ללא אמצעי הגנה בגיל 16
Ish
3 אוק 2017 17:13:52אני רואה שאנשי הקש של בן שפירו תפסו גם אותך.
גיא הרשע
3 אוק 2017 14:57:57נתי,
700% זה פער עצום.
האפליה?
לא רק נגד שחורים.
היא גם נגד מעוטי יכולת.
נתון עבירות הסמים?
הוא מלמד נטו על גזענות.
נתי
3 אוק 2017 16:56:46גיא לא התייחסת לאף אחת מהטענות עניינית. ניחא.
700% הוא אכן פער עצום. השאלה אם ועל מה הוא מצביע?
ניתן להתפלפל אבל אני חושב שההבדל נעוץ בשורה הבאה מתוך תגובתך:
"האפליה?
לא רק נגד שחורים.
היא גם נגד מעוטי יכולת". דברים דומים כתב המגיב "איש".
כאן נעוץ שורש הוויכוח.
העוני דופק את הבן אדם. אין ספק. אין ספק שעדיף להיוולד להורים אמידים.
אבל
אתם טוענים: רוב העניים שחורים ומכאן שיש גזענות כי יותר שחורים נדפקים. ואני ואחרים כאן טוענים שעם הסרת כל המחסומים החוקיים, נפתח הפתח לעני השחור לצאת מעניותו. האם עומדת בפניו משימה קשה יותר? אין ספק. השאלה אם אני מונע ממנו להצליח והתשובה הזאת היא שבעבר החוקים מנעו ממנו או צמצמו את יכולתו והיום לא.
כמובן שבשולי הדברים אפשר להעיר על ההיסטוריה: הדעות חלוקות מה גורם לעניות הגבוהה, לאחוזי הפשיעה וכן הלאה בקהילה השחורה, האם זה תוצר היסטורי של עבדות וחוקי גזע, או דווקא מדיניות רווחה עקומה. בעיניי השאלה הזאת לא רלוונטית לדיון: גם אם נניח שזו תוצר של גזענות זו היסטוריה. בהווה אין חסם חוקי.
כמובן, ניתן לדון איך מצמצמים עוני ועוד הרבה דיונים.
הנקודה היא האם התשובה לשאלה "איך נצמצם עוני" תהיה שונה נניח בין מדינה כמו ארה"ב בגלל ענייני גזענות לבין מדינה עם פערים חברתיים שלא קשורים לגזע. בעבר התשובה הייתה חיובית: למשל בארה"ב היה צריך להסיר חוקים שמפלים. אם היום התשובה היא שלילית זו אינדיקציה טובה שאולי הבעיה היא כלכלית גרידא ולא גזענית
Ish
3 אוק 2017 17:08:32נתי, זה נכון שזה עניין סבוך ובירור הסיבתיות האמיתית כביכול זה משימה במינימום על סף הבלתי אפשרית(אם לא לחלוטין בלתי אפשרית), אבל התכחשות לאלמנט הגזע שעדיין קיים כיום זה עצימת עיינים שגויה, וגם אם זה לא בהכרח מגיע מתוך תפיסות גזעניות ברורות זה לא משנה את עצם הממשיות של הבעיה. אם מדברים על יציאה מהעוני אז אחד המכשולים הוא באפליה בקבלה לעבודה והיא אכן עדיין חיה ונושמת(ולא רק נגד שחורים).
גיא הרשע
3 אוק 2017 17:20:54כמות הנקודות המועלות התגובה מתאימות לשאלת מחקר.
לייחס את נתון ה-"700%" רק לגזענות,
זו דמגוגיה.
ואני בשום מקום לא כתבתי זאת.
אבל –
קראתי לא מעט מאמרים על הטיה ארוכת שנים של מכרכת המשפט האמריקאית לרעת מואשמים שחורים.
(איש הכניס קישור אם נתונים שנושקים לנקודה הנ"ל)
אין לי מול העיניים את נתוני העוני בארה"ב בהקשר של כמה לבנים/אפרו-אמריקאים עניים יש, ומה חלקם היחסי מכלל העניים.
אבל אין לי ספק שהיחס הוא לא 1 : 7
בכל הנוגע לחוקים מפלים:
היו, והממשלה הפדרלית בארה"ב פעלה רבות להסירם.
זה לא משנה את העובדה שקשה מאוד לאכוף העסקה שוויונית במגזר הפרטי, לדוגמה.
נתי
3 אוק 2017 17:29:26איש יקר,
היות ואני לא אמריקאי, ולא הייתי שם מעולם אני אסכים, לעצם קיומה של אפליה חברתית במובן שיש הרבה אנשים גזענים. כתבתי על כך למטה, שהאבחנה החשובה היא האם זה ממסדי. אם לא אז שינויים חברתיים לוקחים זמן וייתכן גם שבאזורים מסוימים ימשיכו להיות כך לעולם. אבל זה כבר לא בשליטה של המדינה. ברור לך שהמצב היום שונה מאוד מפני 40 שנה.
אגב, לכן אני חושב גם שהמחאה של קפרניק למשל, בעייתית: כי היא מוחה נגד המדינה וסמליה וזה היה רלוונטי כשהמדינה בחוקיה ובתקציביה מפלה אבל אם הבעיה היא חברתית תעשה מחאה חברתית ולא נגד המדינה (כמו למשל ביל ראסל, שלקח את חבריו ועלו על מטוס ולא שיחקו במשחק, נדמה לי ראווה, באזור שבו מסעדה סירבה לשרת אותם)
מנחם לס
3 אוק 2017 14:14:11נכון מאד
גיא
3 אוק 2017 12:31:38דוראנט הוא כל כך סופט זה לא ייאמן. צריך לקרוא את הראיונות שלו עם חבילת טישיו לידך.
נתי
3 אוק 2017 13:09:15עד הקיץ הקודם דוראנט היה השחקן האהוב עליי בליגה. כספורטאי וכבן אדם (זכור במיוחד טקס האמי.וי.פי ההוא). בא הקיץ הקודם, והוציא לי את כל הרוח מדוראנט הספורטאי. האליפות כמובן שלא ריגשה, אבל הופתעתי מעצמי שגם נניח מהחיבוק עם אמא שלו רגע אחרי לא התרגשתי. ותהיתי על עצמי. אבל מאז אותו רגע באו חשבונות הטוויטר, הנעליים המגוחכות, היציאות המוזרות אצל סימונס ואחרות, והבנתי: הלב שלי במקום. זה דוראנט שזז
מנחם לס
3 אוק 2017 14:07:16לארה"ב היה נשיא שחור. הוא ניבחר פ-ע-מ-י-י-ם. זה לבד צריך להיות END OF STORY
סוף לכל 'ספורי האפלייה'. כשבבריטניה או אוסטרליה יהיה ראש ממשלה שחור נמשיךלדבר.
חגי - התותח הקטומוני
3 אוק 2017 14:12:41מנחם היה גם ראש הממשלה אשה זה אומר שאין שובניזם?
היה נשיא מזרחי ישנם שופטים ערבים ישנם אנשי צבא מהעדה האתיופית – האם זה אומר שאין גזענות כלפי המגזרים הללו?!
מנחם לס
3 אוק 2017 14:15:47ישנה מין אפלייה אישית וחברתית בכל העולם. אבל כשניבחר נשיא שחור ברוב קולות – פעמיים – זה אומר דרשני.
גיא הרשע
3 אוק 2017 14:25:20113 שופטי בית משפט עליון, היו בהיסטוריה האמריקאית.
רק 3 מתוכם לא היו לבנים ממוצע אירופאי.
רק 4 מתוכם היו נשים.
גיא הרשע
3 אוק 2017 14:18:54מנחם, לא נטען שיש בארה"ב כיום "חוקי גזע".
מה שנטען הוא שעדיין קיימת אפליה.
כאשר יש קבוצה באוכלוסיה סובלת מחסרונות יחסיים ביחס לשאר האוכלוסייה –
מה לעשות, זו אפליה.
אם על כל שקל שגבר מרוויח, אישה באותו מעמד מרוויחה 70 אגורות –
זו אפליה.
זה לא אומר שאסור לאישה להיבחר לתפקיד ראש ממשלה.
זה כן אומר שיהיה לה קשה הרבה יותר.
אותו הדבר, רק אפרו-אמריקאים בארה"ב.
קוין ג'ונסון
3 אוק 2017 14:39:54מתוך ויקיפדיה:
במאה ה-21 לבדה זכו היהודים ב-42 מתוך 138 פרסי נובל, שהם 30.4%.
האם ועדת פרס נובל מפלה לטובה יהודים על פני גויים ?
לא, פשוט אחד הדברים שמאפיין יהודים יחסית זה הצטיינות יתר בלימוד.
זו גזענות ?! אפליה ?!
הלאה,
בגצ מורכב מכולם אשכנזים למעט השופט הערבי התורן שנכנס על תקן "השופט הערבי" והשופט אורי שוהם שנכנס על תקן "השופט המזרחי",ף ואם לא היו את התקנים האלה (שכמובן לא כתובים בחוק ואף אחד לא יודה בהם) אז גם גורג קרא ושוהם היו נדחים לטובת אשכנזים.
האם זה אומר שבגצ, "השמאלני סניף מרצ", הוא גזען ? לא! זה אומר שכרגע ההיצע בשטח מבחינת היכולותהמקצועיות שייך סטטיסטית לאשכנזים. לא בוחרים על פי מוצא אלא על פי יכולת. זו גזענות ?! לא, הכל פתוח והרשות נתנונה לכל אחד להצטיין, ויש שינוי מתמיד.
Ish
3 אוק 2017 14:43:55הטייה על רקע גזע(/אתני/מין/וכו') לא דורשת שאנשים יהיו גזענים(/סקסיסטים/וכו'), ויכולה להתקיים ללא גזענות.
Ish
3 אוק 2017 14:44:50הטייה צריך להיות אפליה
קוין ג'ונסון
3 אוק 2017 15:08:19אז ועדת פרס נובל מפלה לרעה גויים ?
והועדה לבחירת שופטים מפלה לרעה מזרחיים ?
כשאני אומר "מפלה" אני מתכוון מתוך ידיעה, מחשבה, כוונה, ולא לתוצאה הסטטיסטית בסוף.
כמו שהועדה לבחירת חמישיה ללייקרס לא מפלה נמוכים, אע"פ שהתוצאה בסוף היא שאין שם פחות ממטר וחצי גובה.
גיא הרשע
3 אוק 2017 15:26:03אם לא ראית את שאר התגובות שלי בפוסט הנוכחי, אתה מוזמן לקרוא אותן.
שופטי בית המשפט העליון – זו דוגמה.
יש המון מהן.
עיניים להם, ולא יראו. אוזניים להם, ולא ישמעו. אף להם, ולא יריחון.
קוין ג'ונסון
3 אוק 2017 15:30:54מעניין , חשבתי שלא טרחת לקרוא על האפליה החמורה שנותנים ליהודים פרס נובל פי 60 ממשקלם באוכלוסיה לעומת אוכלוסיית שאינם יהודים, ועל האפליה בבגצ, חשבתי שתבין שאם ברור שהשבדים אינם מפלי יהודים לטובה ובכל זאת נוצרת מראית עין של אפליה עליך לחפש את התשובה במחוזות הסוציולוגיים ולא לצאת בהאשמות שווא.
גיא הרשע
3 אוק 2017 15:48:45אני אשמח להתייחס לטיעונים רלוונטיים לדיון.
אין לי ממש כוח לדמגוגיה בסגנון שבדי…
אולי בעצם, אם תבחר להראות כמה מהפרסומים המדעיים בעיתונות המדעית הנחשבת, נכתבו על ידי חוקרים יהודיים,
ואז תשווה את התוצאות לחלקם היחסי של היהודים מתוך סך הזוכים –
אז אפשר יהיה להתייחס לטיעון שלך ברצינות.
לדוגמה –
נכון לשנת 2016 ,
יותר משליש מעורכי הדין הן נשים.
ועדיין חלקן היחסי בבית המשפט העליון קטן בהרבה מחלקן היחסי בקרב המשפטנים.
למעשה, אם לא אובמה, אז היו רק 2 שופטות שהגיעו לצמרת בית המשפט האמריקאי (אובמה מינה 2 נשים נוספות).
דרך אגב, 4 שופטי בית משפט עליון מכהנים הם יהודים.
כולם/ן מינויים של אובמה (2) וקלינטון (2).
נשיא רפובליקני מעולם לא מינה שופט בית משפט עליון יהודי.
גיא הרשע
3 אוק 2017 14:55:02113 שופטי בית משפט עליון, היו בהיסטוריה האמריקאית.
רק 3 מתוכם לא היו לבנים ממוצע אירופאי.
רק 4 מתוכם היו נשים.
מתוך אותם 113 שופטי בית משפט עליון, 3 היו יהודיים.
צודק. אלו הכישורים…
קוין ג'ונסון
3 אוק 2017 15:01:33כשלא תסמן את המטרה לפני שאתה יורה את החץ, אסביר לך שוב.
קוין ג'ונסון
3 אוק 2017 15:04:10התכוונתי – כשתפסיק לצייר את המטרה מסביב לחץ אחרי הירי…
בקיצור – אתה מתעלם שהרוב בארה"ב מסכימים שיש יכולות שכליות שוות לכל הגזעים, המגדרים, ובני הדתות, עובדה כמו שכתב מנחם לס שאובמה נבחר פעמיים וזה הוכחה שיש רוב בארה"ב לתפיסה זו.
כל עובדה אחרת שתביא לא תסתור אותה, מספקי פעם אחת להוכיח שאין תפיסה גזענית כדי להכיל אותה על כל תחומי החיים.
ואם בכל זאת נראה לך שיש סתירה, עליך להסביר זאת בצורה אחרת, ולא על ידי ההסבר שנפסל (גזענות)
גיא הרשע
3 אוק 2017 15:09:26אין כמו לצאת בהצהרות לא מבוססות,
ואז כאשר רואים נתונים עובדתיים מול הפרצוף,
לפסול אותם כ-"לצייר מטרה מסביב לחץ"
אם הטיעון היחיד שלך זה "אובמה נבחר",
אז יש לך בעיה רצינית באיסוף נתונים…
קוין ג'ונסון
3 אוק 2017 15:13:44מעניין, זה בדיוק מה שרציתי לכתוב לך. הוצאת לי את המילים מהפה.
אם הטיעון היחיד שלך זה "אחוזי הלבנים בעליון", כשעובדתית בשטח הלבנים הם הם שהביאו את אובמה לשלטון פעמיים, אז וכו'.
AMIR
3 אוק 2017 14:35:161.לגבי הטענה שלשחור חף מפשע ישנו סיכוי יותר גבוה להיות מורשע, יכול להיות שזה לא קשור לכך שהוא שחור אלא קשור לכך שהוא עני.
ישנה אפליה גדולה במערכת המשפט בין עניים שלא יוכלים לשכור עורך דין ברמה גבוהה.
2. בתור אחד שמכיר טוב את המחקרים הללו, ועשה כאלו בעצמו, ההנחות של החוקר כגון מי הוא חף מפשע וכד' משפיעות מאוד על התוצאות.
3.ואם במחקרים עסקינן: אחוז הלבנים הנהרגים על ידי שוטרים גבוה מאחוז השחורים! באופן יחסי לחלקם של לבנים בפשיעה אלימה.
גיא הרשע
3 אוק 2017 14:51:03הנתונים הם מדו"ח של ה- national registry of exonerations,
שפורסם במרץ האחרון,
אחרי מחקר משותף עם בתי הספר למשפטים ב-UCLA, ואוניברסיטת מישיגן.
"חף מפשע" הוגדר באותו מחקר ככל מי שהורשע,
ואחר כך זוכה בבית משפט (סך הכל 2000 מקרים) בין השנים 1989 ל-2017,
למעט מי שזוכו בגלל שחיתות משטרתית (סך הכל 1800 מקרים) בכדי שיכנסו למחקר רק מקרים עם זיכוי פרטני.
דדי
3 אוק 2017 15:01:17אז בוא תעסוקינן במחקרים לגבי אחוז השחורים הלא חמושים שנהרגים על ידי משטרה לעומת אחוז הלבנים הלא חמושים שנהרגים על ידי משטרה…
שי אבן צור
3 אוק 2017 15:09:49מחכה במתח לתוצאות…
גיא הרשע
3 אוק 2017 15:22:43https://www.washingtonpost.com/graphics/national/police-shootings-2017/
כל נתוני 2017, כולל אפשרות לחלוקה לפי כל קריטריון אפשרי.
31 מקרים של מוות בעקבות ירי של שוטר על אזרח לא חמוש.
13 לבנים.
10 שחרים.
8 היספנים.
1 לא ידוע.
ב-2017 חלקם היחסי של שחורים לא חמושים שנהרגו מירי משטרתי כפול מחלקם באוכלוסייה.
ב-2016 17 מ-48 אזרחים לא חמושים שנהרגו מירי משטרתי היו שחורים.
שוב, יותר מכפול מחלקם היחסי באוכלוסייה.
העיתונאי שהנגיש את הנתונים לציבור הרחב זכה בפרס פוליצר על הפרוייקט.
קוין ג'ונסון
3 אוק 2017 15:28:24ראה כאן:
Activist critical of police undergoes use of force scenarios
https://www.youtube.com/watch?v=yfi3Ndh3n-g
גיא הרשע
3 אוק 2017 15:31:59אותו חלקיק שנייה, לא אמור להיות תקף ללבן ולשחור באותה המידה?
כפול.
חלקם של הלא חמושים ממוצא אפרו-אמריקאי שנהרגו על ידי שוטר,
כפול מחלקם באוכלוסיה.
קוין ג'ונסון
3 אוק 2017 15:36:45כשתראה מה חלקם היחסי של השחורים בפשע , וכבר הבאתי את הmeme האלה פעמיים, תבין למה חלקם בספיגת כדורי שווא גדול.
דדי
3 אוק 2017 16:00:37מעניין גם מה אחוז הירי של שוטרים על אזרחים לא חמושים – לא רק מקרי המוות… אני אתפלא אם היחס נשאר "רק" כפול.
שחר
3 אוק 2017 16:48:03זה אולי לא מקובל להגיד את זה, אבל 10 שחורים לעומת 13 לבנים, כשלוקחים בחשבון איזורים כמו שיש בדטרויוט, שיקגו, בולטמור, לוס אנגלס וכו' עם ריכוזי סמים וכנופיות, זה לא נשמע כל כך נורא. במקומות האלה יש כל כך הרבה נשק וכל כך הרבה פחד ועוינות בין המשטרה לאזרחים, הדבר הכי טוב שיכול לקרות לשחורים זה אי הפללה של סמים, וחוקי נשק מחמירים, שני הדברים לא קורים ולא יקרו לצערי בשנים הקרובות. ולכן המתיחות מול הקהילה השחורה תמשך כל עוד המעגל פשיעה הזה ימשך.
נתי
3 אוק 2017 17:12:10הערת אגב: כל חיים הם עולם ומלואו. ומצידי שיתלו כל שוטר גזען. אבל שדרנים כמו לארי אלדר שהזכירו פה בדיונים קודמים, טוענים טענה נוספת: צריך לשאול בכנות גם איזו בעיה צריך להעלות לסדר היום. מה הבעיה המרכזית של נני מוות שחורים מירי בארה"ב. ואז את הנתונים שהבאת צריך לעמת מול שחורים שנרצחו מירי של שחורים פושעים למשל בשיקגו לבדה. לבדה. מגלים עולם שלם שעליו BLM לא מדברים למשל. אז תמיד אפשר לטעון "אבל יש גזענות". נכון. השאלה על מה אני מוחה, לאן אני מפנה תקציבים וכן הלאה. ומה שקורה באזורים הבעייתיים חמור לאין ערוך
Ish
3 אוק 2017 17:19:58זה נכון, אבל חלק בלתי מבוטל מהפשיעה במקומות אלו הינו פונקציה לא רק של מצב סוצואקונומי והשקעה בחינוך אלא גם בהיקף ואופי השיטור.
אפלטון
3 אוק 2017 16:32:14האמת החשש הכי גדול שלי כשראיתי את הדיווח על הירי בווגאס הוא שהיורה יהיה אדם שחור. זה היה יוצר כאוס בארה"ב.
יש גם צביעות מדהימה בימין האמריקאי. גם מהתעלמות מאפלייה שקיימת, ובטח עם חוקי הנשק. מצד שני יש צביעות גדולה בשמאל האמריקני לגבי האחריות של השחורים למצבם.
כמו שהאוסטרלי אמר לגבי ההשכרה. אני מסתובב המון בארה"ב בכל האיזורים, ויש סגרגציה תרבותית. בחלקים העניים של החברה יש שכונות של לבנים מה שנקרא ווייט טראש, שכונות של שחורים ושכונות של היספאנים.
זה התייפיפות להגיד שאין הבדלים תרבותיים ושכולם אותו דבר.
התרבות השחורה בארה"ב אלימה יותר. זה נוכח בכל.
יש שיפור עצום בשנים האחרונות, עם ההבנה שיש חשיבות לאחריות אישית, אבל הרבה מהמחאה הזו יוצרת הליכה אחורה בהתקדמות הזאת, ושוב נטייה להשלכת האחריות על הממסד והסתגרות בקבוצה התרבותית/אתנית שלך, סטייל BLM, במקום לייצר מראית של אחדות, שתוביל לבסוף לקירבה לאחדות.
עידו גילרי
3 אוק 2017 16:53:47רק לחשוב מה אירוע כזה עושה לסטטיסטיקות. וואי, וואי, וואי
אפלטון
3 אוק 2017 16:59:33בינתיים הקטע של מסעות הרג המוניים שייך ללבנים. משחר ההיסטוריה זה היה הקטע שלהם.
השחורים יותר בקטע של אחד על אחד 3 על 3 , ככה בקטנה.
Ish
3 אוק 2017 17:01:05לא יפה להפלות, זה שייך לרוב האנושות.
עידו גילרי
3 אוק 2017 17:02:51לגמרי שכונה.
עידו גילרי
3 אוק 2017 17:03:19איפה הקבוצתיות
אפלטון
3 אוק 2017 17:29:32Too soon?
עידו גילרי
3 אוק 2017 17:38:28כנראה. אבל too far.
Thedud
3 אוק 2017 16:33:04רק לבנים יכולים לטעון שאין גזענות
מספיק להיות משתאכנז בן 40 בשביל לחוות גזענות
גיא א
3 אוק 2017 16:50:07מי שחושב שאין אפליה מעולם לא ישב עם אנשי כוח אדם וברר קורות חיים, ולא ישב בדיונים על שיפור כוח האדם וזה רק קצה הקרחון. אתם חיים בהכחשה רצינית אם אתם טוענים שאין אפליה
נתי
3 אוק 2017 17:04:11אני חייב להבהיר משהו כאן ביחס לכל התגובות, כי יש כאן בלבול שחשוב להבהיר אותו:
הטענה של כמה מגיבים כאן (אני לא הגבתי בטענה לקיומה או העדרה של אפליה וגזענות אלא רק הצבעתי על בעייתיות בהצגת נתונים מסוימים) שאין אפליה או גזענות (זו גם הבחנה חשובה אבל נעזוב אותה רגע בצד), לא אמרה שאין בפועל הפליה ואפילו גזענות של ממש בכלל, אלא שהן לא ממסדיות. כלומר שאין חוק ואין מנגנון כזה או אחר שמפלה.
זה שאנשים עדיין גזעניים וכד' נראה לי (לצערי) פשוט שקיים אבל לא זה הדיון. בעיניי לפחות
Ish
3 אוק 2017 17:12:48אני לא חושב שמישהו טען כאן ל'יומה של אפליה ממסדית בארה"ב
מנחם לס
3 אוק 2017 17:22:45כמובן שישנה אפלייה אבל כפי שאמר מישהו לפני היא לא ממסדית, והייתי אומר שישנם ה-ר-ב-ה, ה-ר-ב-ה יותר אמריקאים (כמו אשתי) שהם עוורים מחלטים לצבע האדם. הבוקר, כשיצאתי לריצה שלי, ראיתי שחור צעיר מסתובב ב-DEVELOPMENT שלנו. תקעתי בו מבט ומיד קפצה לראשי המחשבה 'מה הוא ושה כאן ב-7 בבוקר?'. אם הוא היה לבן כנראה שלא הייתי חושב כך.
מצד שני כבר יש לי כאן בגרינוויל 3 ידידים שחורים שהכרתי במכון הכושר, וכבר ניפגשנו לכמה משחקים.
הבעייה היא אחוז הפשע הגדול בין השחורים כתוצאה ישירה (לדעתי) מהאחוז הגדול מאד שנולדו לאמא צעירה,חד הורית.
מנחם לס
3 אוק 2017 17:25:35ולסיים (מבחינתי) – לדעתי בארה"ב הגזענות והאפלייה הן בין הנמוכות במדינות העולם
IHater
4 אוק 2017 00:16:00מנחם, אתה פטריוט אמריקאי ולכן עיוור לצדדים המכוערים של ארצך. יש המון דברים יפים וטובים בארצות הברית אבל גם עוולות גדולות לכל אורך ההיסטוריה ועדיין בתקופה הזו, אתם חותרים לשינוי אבל אם תתעלמו מהעובדות השינוי יבוא לאט.
גל אל איי
3 אוק 2017 19:49:12הראש היהודי עובד שעות נוספות
https://www.jta.org/2017/10/02/news-opinion/united-states/why-one-nba-teams-president-is-its-mvp?utm_source=jta_maropost&utm_campaign=jta&utm_medium=email&mpweb=1161-1145-5223
shohat
3 אוק 2017 20:16:37חברים, כל מי שמשתתף בדיון על הזדמנויות שוות בארצות הברית – חובת צפייה בעונה 4 של "הסמויה". The Wire. לא מעמיס עליכם מחקרים ומאמרים – ולא שחסרים. פשוט תראו מציאות של ילדים בכיתה ח' וה"בחירות" שבפניהן הם עומדים. איזה בחירות היו בפניכם בגיל 13?
דייויד סיימון עשה את סדרת הטלויזיה הטובה בהיטסוריה. סדרת מופת. צפו בה ולא תצטערו על זה, ואז תגלו קצת יותר אמפתיה ופחות תתפתו לטענות מסוג: למה השחורים לא פשוט לוקחים את חייהם בידיים ומצליחים.
מנחם – כרגיל, אחלה מעורב.
יום עצוב היום. אבידה גדולה טום פטי. הול אוף פיימר אין מיי בוק.
עידו גילרי
3 אוק 2017 20:38:58למה אתה עושה הנחות? חובת צפייה בכל חמש העונות.
shohat
3 אוק 2017 20:42:04אתה צודק כמובן. עונה 4 חזקה במיוחד ושוברת לב במיוחד.
עידו גילרי
3 אוק 2017 20:45:07נכון.
גיא הרשע
3 אוק 2017 21:01:46אני מצטרף להמלצת הצפייה.
אבל חייבים להתחיל מעונה 1, ולהמשיך עד הסוף.
סדרה מדהימה.
עידו גילרי
3 אוק 2017 20:39:57כל ענקי הדור ההוא נופלים לנו אחד אחד.
one foot in the grave and one foot on the pedal
וHavlicek stole the ball
3 אוק 2017 21:51:33“All this death, you don’t think it ripples out? You don’t even know what the fuck I’m talking about. I was a few years ahead of you at Edmondson, but I know you remember the neighborhood, how it was. We had some bad boys, for real. Wasn’t about guns so much as knowing what to do with your hands. Those boys could really rack. My father had me on the straight, but like any young man, I wanted to be hard too, so I’d turn up at all the house parties where the tough boys hung. Shit, they knew I wasn’t one of them. Them hard cases would come up to me and say, “Go home, schoolboy, you don’t belong here.” Didn’t realize at the time what they were doing for me. As rough as that neighborhood could be, we had us a community. Nobody, no victim, who didn’t matter. And now all we got is bodies, and predatory motherfuckers like you. And out where that girl fell, I saw kids acting like Omar, calling you by name, glorifying your ass.
Makes me sick, motherfucker, how far we done fell.”
המשפט האחרון הוא שייקספיר מודרני. הgoat של הטלוויזיה.
דדי
4 אוק 2017 00:09:01הסדרה השניה הכי טובה, אבל זה כל כך קרוב שאני לא אתווכח…
וHavlicek stole the ball
4 אוק 2017 00:58:06Curb?
Ish
4 אוק 2017 01:10:38אני מנחש שהתשובה טמונה בכך שתסתכל על הגראווטר שלו
וHavlicek stole the ball
4 אוק 2017 10:42:41כן, אבל זה פשוט לא קרוב.
בנוסף –
בניגוד לברייקינג באד/סופרנוס/מד מן (סדרות מופת), אשר כתובות במבנה השייקספירי – האדם נגד העולם – הסמויה בנויה כמו מחזה יווני – האדם מול ה"אלים" – ובמקרה של הסמויה אלו הממסדים. מבריק.
שאול
3 אוק 2017 21:15:45תמיד ידעתי שדוראנט הוא מהטובים ב NBA, אבל אני לא ממש אוהב אותו. כל יתר הכוכבים הגדולים הם שחקנים מלהיבים. הוא לא, אצלו הכל נראה טכני.
אדם
3 אוק 2017 22:22:34https://mobile.twitter.com/NBAAllStar/status/915291157437001729
פורמט חדש לאול סטאר
IHater
4 אוק 2017 00:13:55קווין ג'ונסון גזען פשוט – אני מבין למה לא מוחקים את התגובות שלו אבל אין לי מושג למה אנשים באתר מתווכחים איתו. הוא גזען, טרול, דמגוג וככל הנראה בנאדם רע.
תתייחסו אליו כאל טרול, שיעלם מפה.
סלים ווארזה
4 אוק 2017 03:13:01שיתחילו לשלב ידיים ולמחות על הקלות הבלתי נסבלת בה אפשר להשיג ולהחזיק נשק בארה"ב.