חדשות הטניס – מוציא קיטור

חדשות הטניס – מוציא קיטור

הרגע נגמר אחד הרגעים היפים בטניס השנה. טורניר ה LAVER CUP שהוא הגרסא של הטניס ל RYDER CUP מהגולף. ליבר קאפ הוא תכנון של פדרר להנציח את מורשתו של רוד "רוקט" לייבר ולשלב בין דורות בטניס. רוד לייבר למי שלא יודע הוא היחיד איי פעם שלקח את הקלאנדר קאפ לא פעם אחד אלא פעמיים! ומלבד זאת לקח 200+ טורנירים. תוצאות שאף אחד לא יכול לחלום עליהם כיום.

אבל בטניס מאז ומעולם תמיד מגיע איזה ג'ון בריון צעיר שמפשיט את המלך מכתרו ועולה בסערה לשמיי הטניס. הקריפטונייט של רוד לייבר היה ג'ימי קונורס האמריקאי החוצפן שבא עם מחבט הפלדה . אז הגיע ביורן בורג הצעיר שהצליח להגיע לכל כדור וייצר ספין לא יאמן על הכדור (במחבט עץ). ביורן בורג ברח מהטניס בגיל 26 (!) בגלל ג'ון מקנרו האיש והטאץ' אבל גם התאווה הבלתי נגמרת לנצחונות. (עד היום מחזיק בשנה הכי טובה של טניסאי אי פעם). ואז לנדל שהוחלף בסמפרס שהוחלף ברודיק הצעיר ועכשיו פדרר/נאדאל.

אבל אם יש משהו שמבאס אותי בטניס זה שפדרר נאדאל קרובים יותר לגיל 40 מאשר לגיל 20 . הם כבר מזמן לא מפלצות הכושר ועבודת הרגליים המדהימה שהבליטה אותם בשנים הראשונות. יש טניסאים חזקים מהם מהירים מהם ויעילים מהם ועדיין לא הגיע הבוריס בקר של ימינו לשלוח אותם לבית אבות. אני אוהב את פדרר עוד מהמאה הקודמת אבל זה לא נורמלי בעייני שפדרר בין 37 או 39 לוקח תארים על שחקנים כמו טיאם גריגור זברב או ניקוס. פשוט לא!

אם אני מסתכל על ה NEXT GEN אני חייב להודות שאני מאד מאוכזב. לא מהטניס. הטניס מדהים והם כשרונות מעולים , אבל, אין להם את ה EYE OF THE TIGER לקחת משחק אבוד ולנצח אותו ב-5 מערכות. פדרר עם גב תפוס GRIND חמש מערכות בסיבוב הראשון והשני להכריח נצחון ב US OPEN. לא הטניס ניצח שם רק התאווה לנצחון שיש לפדרר ולנאדאל להביא נצחון גם בימים יותר גרועים.

ראינו את גריגור – אלוף סינסנטי ואחד שיש לו את כל המהלכים של פדרר, לא סתם הגינוי שלו הוא BABY FED  – מפסיד מערכה ראשונה על סתם.. ואז ברחה לו המערכה השנייה ואת השלישית הוא כבר זרק לבד. זברב – מחזיק התוצאות איומות בסלאמים. כל מה שמעל 3 מערכות גדול עליו. צוריץ' ביום מעולה סגר עליו את הדלת בלי התנגדות..  ואין פה שום סיבה טקטית. נראה לי שהמאמץ לחזוק מפיגור מערכה מול שחקן ביום מעולה ואז בראש לחשוב שצריך לקחת מולו עוד 3 מערכות פשוט גדול עליהם.

ניקוס הוא הנעלם הכי גדול. אותו סימנתי כמקום ראשון. יש לו הכל., הוא מוביל את נאדאל ונובאק במאזנים ראש בראש. מאזן חצוי מול פדרר.  מעולם לא תקבל אצלו אותו כדור פעמיים. הפורהאנד שלו יכול להגיע עליך הכי מהר בסבב או מסובב בצורה קיצונית. ונראה שמבחנתו בגיל 22 הטניס לא עד כדי כך מעניין אותו. והוא אומר את זה בעצמו. "אני לא ראוי שיעבוד איתי מאמן", הרוטינה שלו בסינסנטי היתה לאכול גלידה ולהעיף כדורים עם חברה שלו וב US OPEN – אותו דבר.  לי לפחות נראה שהוא בגילו הצעיר פשוט לא סגור על מה הוא רוצה להיות שיהיה גדול? אתם ידעתם מה אתם רוצים מעצמכם בגיל 22 (+3 לישראלים חיילים)?

בינתיים הגיע הדיוויס קאפ והלאבר קאפ שהם מיוחדים בכך שיושב איתם מאמן על הספסל ואת החלק המנטלי של המחיובות לנצחון הוא לוקח מהם.

קיריוס חוזר מ 2:1 בשביל לנצח 5 מערכות מול דארסי של בלגיה.שלייטון המאמן אומר לו: "הוא גמור תעיף אותו כבר מהמגרש" בליבר קאפ הוא בפיגור מערכה מול בארדיץ מקנרו המאמן אומר לו: "תתעלם ממשחקוני ההחזרה ותתמקד רק בהגשות שלך, בארדיץ כבר יעשה טעות" קיריוס חוזר בשביל לנצח את המשחק. יותר מאוחר הוא מנצח עם סוק את נאדאל בזוגות. ויותר מאוחר מגיע נקודה שמשקפת הכי טוב את הבור המנטלי של הדור החדש:

נבחרת אירופה מגיע ליום האחרון ב 9:3. אבל ביום האחרון כל נצחון שווה 3 נקודות. הזוגות עם סוק, ששיחק מדהים כל הטורניר ופספף נצחון עם ERROR מהגיהנום על נאדאל, מנצחים והתוצאה כבר 9:6. זברב מנצח את קווארי והתוצאה 12:6. נאדאל בא לסגור את הסיפור מול איזנר. אבל איזנר על ספידים! הוא עומד צעד לתוך ה SLICE SERVE של ראפא. וראפא מתבלבלות לו הידיים. איזנר מגבה את הסרב עם סגירה מהרשת כמו שמקנרו אוהב, איזנר מנצח ב-2 מערכות (עבודה של מאמן).

12:9. נבחרת העולם של מקנרו, משחק אחד בין קיריוס לפדרר,  מלהשוות את הסדרה כשהמשחק המכריע. שאם יהיה, יהיה משחק זוגות. ראפא ופדרר שניהם יהיו גמורים אחרי משחקי יחידים. אם ניקוס יינצח פה הוא 80% לקח עבור נבחרת העולם את האליפות.

קיריוס לוקח את המערכה הראשונה. שומר על ההגשות לאורך כל השנייה  פדרר (וגם נאדאל) בשוברי שיוויון, בניגוד למה שאתם בטח חושבים לא מנסים לתת יותר וינרים אלא לשחק יותר שמרני ולתת ליריב להעיז יותר. הלחץ כבר יינצח אותם. קיריוס מחרבן ERRORS ב ש"ש והמשחק נגרר לשובר שיוויון מכריע עד עשר. בתוצאה 9:9 פדרר מחטיא את הסרב הראשון ודיריוס מוציא סייבר משלו לסרב שני קצר של פדרר.  כל החצי השמאלי פתוח לקיריוס לוינר בטוח. בראש שלו קיריוס כבר חושב:- " ניצחתי את הנקודה. פדרר מחוץ למגרש. זה יהיה נצחון ב-2 מערכות כמו שמגיע לי. אני ממש לא עייף, אני אבקש ממקנרו לשחק גם את הזוגות וניקח את הגביע!" . כל מה שקיריוס צריך לעשות זה לשים את הרקטה מעל הכדור ולהקפיץ את הכדור מעל הרשת. הכדור מקפץ ישר למותניים. קיריוס לא היה יכול לחלום על כדור קל מזה! . קיריוס מגיע לנקודת המפגש בקלות. אבל הכדור הכי קשה בטניס זה הווינר לנקודת המשחק. המחשבות בראש מפריעות לו לראות את הכדור והוא מכניס את הכדור לרשת. פדרר BEING פדרר כבר מצא דרך לנצח את המשחק.


שבוע שעבר יצאתי בחדשות מהירות לקראת משחק השנה. פדרר ונאדאל משתפים פעוולה בזוגות. הרשת כבר הוציאה להם שם FEDAL# .

2 ידיי הטניס הכי טובות שייש לעולם הטניס להציע! זה היה מרהיב בעיקר בגלל שהשחקן המצטיין במגרש היה דווקא ג'ק סוק…

https://www.youtube.com/watch?v=FKeD2on-f3c


2 סרטי טניס יצאו השבוע לאקרנים.

הראשון הוא סרטו על המשחק של הקרב בין המינים והשני על היריבות האפית בין מקנרו האקספלוסיבי לקרחון ביורג.

נהיינו אופנתיים פתאום או שלהוליווד נגמרו הרעיונות?

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. טור פנטסטי. באמת שמבחינת טניס מובילי הדור החדש לא נופלים מנדאל ופדרר כיום, אבל משהו שאני לא בדיוק יודע לשים את האצבע עליו עדיין מחזיק הבדל.
    לשאלתך – בגיל 26 הייתי עם ילד ותואר אקדמי (שהוא למעשה מקצוע), אז בגדול די ידעתי מה אני רוצה מעצמי. 🙂

    1. למה אני לא מופתע?

      הנה אני שם את האצבע. סגירה! TO FINISH THE SON OF THE BITCH OFF . FORCE A WIN .

      כשרון בטניס לא שווה כלום אם אין את שלושת העמודים. טניס (זה לכולם יש בסבב) ,(2) כושר/בריאות ו (3)היכולת לנצח (זה קשה יותר ממה שזה נראה)

  2. תודה על הטור. מסכים איתך בקשר לדור הבא, אין היום כשרונות שברמה מספיק גבוהה בשביל להדיח את פדרר ונדאל. זברב ג'וניור אולי יגיע לשם עוד שנה או שנתיים. היחיד שהדיח את פדרר בגרנד-סלאם השנה היה דל פוטרו המבוגר (יחסית) ואת נדאל הדיחו פדרר וג'ילס מולר בן ה-34. עצוב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט