הטור של מל לערב יום כיפור: רק תשלום לשחקני מכללה יעצור את המפולת שהתחילה!

הטור של מל לערב יום כיפור: רק תשלום לשחקני מכללה יעצור את המפולת שהתחילה!

צעד אחרי צעד – הונאה, נוכלות, תרמית, ומרמה – ניכנסו, וזיעזעו את הקולג' בסקטבול. הזעזוע עלול להיות תחילתה של מפולת ברמה ובעומק שאולי ייקח שנים להתנקות, אם בכלל. לדעתי הפתרון היחיד לבעיה הוא תשלום לשחקני מכללות בדיביזיה הראשונה!

זה לא יאומן ממש איך עיר מגורי החדשה גרינוויל – שעד שהגעתי אליה לפני 4 שנים אולי 12 עד 16 ישראלים ידעו או שמעו על קיומה – הפכה לעיר כזאת חשובה מאז שהפכה לביתי. היא בחדשות בכל כך הרבה מקרים ומאורעות: ביתם של מנהיגי ה-KKK הראשיים עכשיו עם כל הצרות עם טראמפ; הבית החדש של ה'עלית 8' ב-NCAA; העיר שנבחרה בין 'ה-5 הערים הטובות ביותר לפנסיונרים'; העיר שהיא 'בין 5 הדאונטאונים היפים בארה"ב'; העיר שמייצרת יותר BMW מכל עיר אחרת בעולם, וכמובן העיר של דוק לס.

ועכשיו גם העיר בה נאסר המושחת הראשון בפרשת השחיתות וה-FRAUD המתרחשת לנגד עינינו בקולג' בסקטבול.

ביום שלישי בערב תחנת הרדיו המקומית של ESPN הודיעה  שמרל קוד, בן גרינוויל ותושב גרינוויל עד היום, שהיה פוינט גארד מצויין בקלמסון יוניברסיטי השכנה, נעצר ביום שלישי אחר הצהריים באשמת עבירות בעסקי שוחד, 'גיהוץ' כספים ("MONEY LAUNDERING"), ועוד עבירות בענייני כדורסל מכללות שעלולות להצטבר ל-80 שנות מאסר, ויופיע הבוקר (יום חמישי) בבית המשפט המחוזי לשמיעת ההאשמות הרשמיות משופט מחוזי והחלטה ראשונית מה עושים איתו.

הוא אמור היה להופיע בבית המשפט היום (אתמול, יום חמישי) ב-10 בבוקר, ועד אז ידענו כבר שריק פיטינו פוטר מלואיוויל (יחד עם האתלטיק דירקטור) וייתכן שזה היה רק הזיק הראשון למדורה ושריפה גדולה עד מאד. מיד אחרי מאסרו של מרל קוד נאסרו גם ארבעת עוזרי המאמנים הראשיים של אוקלהומה סטייט: למונט אבאנס, אאובורן (צ'אק פרסון), USC (טוני בלנד) ואריזונה (עמנואל ריצ'רדסון).

איתם נאסרו ג'יימס גאטו, המנהל הגלובלי של מרקטינג של אדידאס (שאני כמעט בטוח שהיה סטודנט שלי לפני איזה 30 שנה ל-MA בשיווק ומנהל ספורט; השם RINGS A BELL בצורה כל כך מוכרת!), ועוד כמה סוכני NBA, מפעילי בתי ספר לכדורסל, וכמוהם. האשמה ששמענו בגרינוויל היא ש"קוד עבד עם גאטו ועם מאמנים שונים בתשלומי שוחד במאות אלפי דולרים לשחקני תיכון ומשפחותיהם, שיסכימו להצטרף למה שהשופט כינה "מכללות אדידאס" עם הבטחה להמשיך לנעול את הנעל ולייצגה 'כשיחתמו על חוזים מקצועניים'.

ידעתי שזהו התחלת מאורע שאולי ישנה את כל עולם כדורסל המכללות כפי שאנחנו מכירים אותו, והחלטתי לעשות את ה-20 דקות נסיעה לבית המשפט. מי לא היה שם? מאמני מכללות, מאמני תיכון, סוכנים, נציגי 'אדידאס'. עורך דינו אשמור עמד לידו כשקוד הגיב לשאלת השופט קווין מקדונלד "NOT GUILTY" והוא שוחרר עבור ערבות של $100,000 ואיסור לעזוב את העיר גרינוויל עד ה-10 לאוקטובר (הוא עזב את חדר בית המשפט עם ANKLE DETECTOR בעקבו למניעת בריחה), התאריך בו עליו להופיע יחד עם עוד נאשמים בבית המשפט הפדרלי של ניו יורק.

*****

הכל התחיל ביום שלישי בניו יורק כשג'ון קים, השופט הפדרלי של דרום מדינת ניו יורק, קרא את האשמה נגד עוזרי מאמנים, סוכנים, ומנהלי אדידאס, שגרמה לזעזוע רציני ביותר בכל ארה"ב.

השופט האשים את הנ"ל בתשלומי שוחד שהגיעו ל- $150,000 לשחקני תיכון שייבחרו ללכת למכללות שמשתמשות בסניקרס של 'אדידאס', ואדידאס היא הספונסרית שלהן, בעיקר לואיוויל ואוניברסיטת מיאמי. אבל ישנן כמובן עוד הרבה "אוניברסיטאות אדידאס", וזוהי רק ההתחלה. לא אתפלא אם תוך ימים ספורים תתגלינה חברות סניקריות מגה-גדולות אחרות – נייקי? ריבוק? אנדר-ארמור? לא חסר! – העושות אותו דבר. 

ייתכן מאד שזאת היתה רק פתיחת תיבת הפנדורה! הסערה האמיתית רק מתחילה.

בזה האשמות לא מסתיימות: תשלומי השוחד ממשיכים תוך כדי ימי משחקם של הכוכבים הצעירים במכללה – הטובים ביותר רק כשנה,  והפחות טובים לפעמים עד 4 שנים – עם הסכם חתום שאם ייבחרו ל-NBA השחקנים הצעירים ימשיכו לנעול את הנעל ששיחדה אותם מגיל 15 ו-16 (ולא אתפלא אם יגלו ילדים צעירים אפילו יותר).

לגילויים שיתגלו במשך המשפטים תחת שבועה (ול-FBI ישנן הוכחות אחרי שמשך 3 שנים הם השתמשו במכשור החדיש ביותר לבילוש, להאזנות, וצילומי ווידיאו) יהיו השלכות שקשה בכלל לצפותן. הניו יורק טיימס כתב:

כל שחקן תיכון ששוחד ושיחק תחת מלגה במכללה הוא INELIGIBLE וכל המשחקים שהשתתף בהם יימחקו כמשחקי הפסד. מה יקרה אם יימצאו שחקנים כאלה בקנטקי? בדוק? בלואיוויל כבר נמצאו כאלה, ואחד שהשתתף בשנת 2013, העונה בה לואיוויל זכתה באליפות המכללות. אני בטוח ב-99.9% שאליפות זאת תילקח מהם.

*****

כמובן שהשאלה המעניינת והמגרה מכל היא אם המאמנים הראשיים ידעו על כך. אם יתגלו כמה שידעו, זאת תהיה מכה שעלולה לפוצץ את כדורסל המכללות כפי שאנחנו מכירים אותו. הסיבה שאני לא מאמין שמאמנים ראשיים היו מעורבים ישירות היא שלא קל לשחד מאמן שמשתכר 8 מיליון דולארים לעונה, פלוס תשלומים על שימוש בסניקרים, גופיות, ומה לא של חברות מסוימות, וכן בונוסי הצלחה. אבל קשה לי להאמין שעוזרי מאמנים עושים דילים עם שחקנים צעירים ותמימים, והמאמנים הראשיים לא יודעים מה קורה מתחת אפם!

אבל עוזרי מאמן זה סיפור אחר. למרות שהיום כמה עוזרים ראשיים במכללות הגדולות משתכרים מעל מיליון לעונה, ישנם עדיין עוזרי מאמנים המשתכרים 100,000-$300,000 לעונה, ואותם קל יותר לשחד. הם גם אלה הנמצאים במגע האינטימי והקשר ההדוק ביותר עם המועמדים התיכוניסטים לפני הגעתם למכללה.

*****

במקרה של פיטינו הגיעו מים עד נפש,  נשיא האוניברסיטה ד"ר גרג פורטל קודם שלחו הביתה יחד עם האתלטיק דירקטור תום ג'וריץ' ל-"חופשה ללא תשלום", אבל היה ברור שזה צעד ראשון לפיטורם. הפיטורין אכן הגיעו היום כשנשיא האוניברסיטה הסביר את ה-PATTERN – דפוס ההתנהגות וקובץ הבעיות – של פיטינו כמאמן הכדורסל, כולל מקרה הזונות שהובאו לקמפוס לשמש 'בנות זוג' של שחקני תיכון שהוזמנו לביקור בלואיוויל עם ניסיון שכנוע לבחור בה כאוניברסיטה בה הם מעדיפים להתחיל את קריירת הכדורסל שלהם.

ריק פיטינו הוא כנראה אדם מושחת. היו לו בעיות רבות כשאימן את הבוסטון סלטיקס (אחרי קריירה מצויינת כמאמן פרובידנס). הוא לא רק הרס את הקבוצה אבל גרם גם לבעיות אישיות שהסלטיקס העדיפו למרוח ולא להכניס את זרועות החוק אליהן. הוא גם נכשל קשות כמאמן הניקס. אני זוכר את הימים: שחקני הניקס שנאו אותו ממש.

הוא חזר לאימון מכללות באומרו ש-"ב-NBA השחקנים באים יותר מדי מקולקלים וזה כמעט בלתי אפשרי לתקן את השברים".

(צלם מצלם את פיטינו רגע אחרי שנודע לו שהוא 'יוצא לחופשה ללא תשלום')

אני בטוח שזה לא סוף הסקנדל. למעשה אני בטוח שהסקנדל רק מתחיל, והוא יתפתח לממדים שהיום אנחנו אפילו לא מתארים לעצמנו.

*****

הבעייה היא גם פשוטה וגם מסובכת: קולג' בסקטבול הוא עניין המכניס מיליארדים של דולרים למכללות. מי מביא את הכסף והתהילה? ילדים בני 18 ו-19 היודעים לשחק כדורסל. אחוז גבוה מהם בא מהגטו, מבתי אם-יחידה, מעוני. הם מהווים מטרות קלות מאד להשפעה לקבל כסף תחת השולחן כשמוסבר להם שהם מכניסים ביליונים לאוניברסיטאות, ומה הם מקבלים? לימודי חינם ופנימייה. המשחד אומר לילד שהאוניברסיטה ממשיכה לנצל אותו כפי שניצלו את אבות אבותיהם העבדים, וזו מצווה לעשות כסף מהצד שמגיע להם.

לימודים? היום ראיינו בתכניתו של בריאן גמבל REAL SPORT שחקנים  מ-DIV ! שסיפרו על מסעות של שבוע ויותר משך סמסטרים שהם כמעט לא מצליחים להגיע להרצאות. ספורטס-סנטר ראיין שחקנים ממכללה מסוימת שבשנה שעברה היו להם 16 משחקי חוץ כשהם חוצים את המדינה לאורכה ורוחבה ובמשך שלושה חודשים כמעט לא הצליחו ללכת להרצאות, אפילו אם רצו.

תגידו, "אבל איזה עתיד מקצועני מחכה להם!".

כן? בדיביזיות I ו-II  של ה-NCAA וכן בארגוני המכללות האחרים

  • National Collegiate Athletic Association (NCAA)
  • National Association of Intercollegiate Athletics (NAIA)
  • United States Collegiate Athletic Association (USCAA)
  • National Christian College Athletic Association (NCCAA)
  • Association of Christian College Athletics (ACCA)

בכולן יחד השחקנים שהם על מילגות כדורסל מוערכים כ- 14,200 שחקני כדורסל על מילגות מלאות. מתוכם כל שנה הולכים למקצוענים ב-NBA כ-49  ו-752 לכדורסל בינלאומי, ליגות D, וכו' (http://www.ncaa.org/about/resources/research/estimated-probability-competing-professional-athletics). כמובן שאין דרך לנבא את אחוז השחקנים שהופך למקצוענים בארבע שנות לימוד, אבל האחוז הפופולרי ביותר שמשתמשים בו הוא 15%. ז"א שרק 15 מתוך 100 שחקנים על מילגת כדורסל מלאה ישחקו כדורסל מקצועני. כמה שנים, ובאיזה תנאים, זוהי שוב שאלה שאין לה תשובה חד משמעית.

המסקנה החשובה היא שרק חלק קטן מהשחקנים המכניסים למכללות  ביליונים, יצליחו לשחק כדורסל מקצועני, ורק אחוז קטן מאד מהם יצליח להתעשר ממש.

הסוכנים, עוזרי המאמנים, ומי לא מסביר את הסיפור לצעירים בני 16 ואז די קל לשכנעם לקבל $150,000 כדי לשחק בסניקרס של 'אדידאס' ולבחור במכללה כמו מיאמי יוניברסיטי, שניבחרה כ-"NO 1  PARTY UNIVERSITY", ובכסף זה אמו העובדת בשתי משרות, תצליח לחיות על מישרה אחת.

*****.

לי נראה שהתקרה עומדת ליפול מקולג' בסקטבול. ה-NCAA הארכאי עם החוקים שלו שהתאימו לשנת 1900 אינם מתאימים להיום. אין ברירה אלא להתחיל לשלם סוף-סוף לשחקני קולג' מהאצ'ילון העליון כי הם לא סטודנטים; הם שחקנים מקצוענים. לא כולם, אבל לפחות בדיביזיה הראשונה חייבים להתחיל לשלם לשחקנים לפי סקאלה שתיקבע את מה שמגיע להם לפי יכולתם, ולהפסיק עם השקר הזה שהם 'סטודנטים שבמקרה הם גם שחקנים חובבים מצויינים'.

הם מקצוענים לכל דבר מגיל 18 עם אימונים ארוכים, שעות בחדרי טיפולים, טיסות בכל רחבי היבשת, ריאיונות טיווי, וכתבות מגזיניות.

שחקני הקולג' חייבים לקבל את חלקם וגמולם, ואלה באצ'ילטן העליון שממלאים אולמות ב-20,000 צופים כשכרטיס עולה לא פחות מכרטיס ב-NBA, חייבים ליהנות בחלק מההון שהם מביאים.

כפי שהמשבר הכספי של 2008 שינה את כל וול-סטריט, והבנקים לא יכולים יותר לעשות כרצונם עם המשקיעים והתושבים, ככה גם ה-NCAA חייב להשתנות.

בדיביזיה ה-III אין כל סקנדאלים. למה? כי אין שם כסף. הסטפנדיות הן רק בגין "צורך" או "סטפנדיות על מצויינות אקדמאית". בדיביזיה ה-II אין את הכסף הגדול ולכן לחברות הסניקרס אין כל עניין בתשלומים אסורים. אולם כמו קנט סטייט יוניברסיטי בה קבלתי את ה-MA ממלא אולי 5,000-7,000 צופים כשכרטיס למשחק עולה בסביבות $10-15, ישנה הכנסה קטנה, והיא משתווה בערך  לתשלומי המילגות לסטודנטים.

 

(אולם קנט סטייט יוניברסיטי. הכל רגיל ונורמלי, ומתאים לקולג' בסקטבול של סטודנטים, ולא מקצוענים)

הדיביזיה ה-I לא נופלת מה-NBA במספר הצופים, הכסף, וההופלה. ההבדל הוא שמשחקים שם רק עד 30 משחקים. אבל כשממלאים 20,000 צופים למשחק, והטיווי משלמת מאות מיליונים ל-NCAA (שעובר למכללות)  ואין שחקנים כלברון המשתכרים 40 מיליון לעונה, היחידים שדפוקים הם השחקנים עצמם שרובם שחורים, רובם ילדים ממש, ורובם באים ממחסור.

*****

זהו לא הסקנדל הראשון בקולג' בסקטבול. כשהגעתי לארה"ב זה היה בדיוק אחרי סקנדל 'מכירת המשחקים', אבל מעטים היו מעורבים בו, והיה די קל לחסל את הבעיה.

השחקנים של ריק פיטינו יודעים שהוא משתכר 7 מיליון דולארים לשנה. עם כל ההטבות משכורתו מגיעה בוודאי ל-10 מיליון. השחקנים יודעים שרק בגלל שהם כה טובים, הוא מולטי מיליונר. קוןלג' בסקטבול (וכמובן קולג' פוטבול) הם כבר לא "ספורט מכללה". הם הפכו לתעשייה. המאמנים מרוויחים מיליונים, ויש מאחוריהם תעשייה שלמה של עוזרים, מגלי כישרונות, ומה לא. כשאוניברסיטה ממלאת כל שבועיים 100,000 צופים באצטדיון האוניברסיטה בה קיבלתי את ה-PH.D – פן סטייט – והאיצטדיון מכור לעשר השנים הבאות כשהטיווי משלם מאות מיליונים על זכויות שידור, כמו שנייקי או אדידאס משלמת על הזכות להלביש את השחקנים ולנדב כדורים למשחק.

ה-NCAA היא שיטה מושחתת. CORRUPT. חוקיה היא הסיבה שחוקיה נשברים. הם היפוקראטים המתעסקים עם האתלטים כאילו הם צעירים מטומטמים שניתן לעשות מה שרוצים איתם.

אני מאמין שקופסת הפנדורה הזאת תפרוץ שחקים במשפט שיתחיל בניו יורק, ונאשמים – ועדים כאחד – יפתחו את פיהם כדי TO SAVE THEIR ASSES. אני מאמין שגם שחקני כדורסל יוזמנו להעיד, ועדיין לא ראינו מאומה.

ההפגנה של שחקני הפוטבול ב-NFL בעת השמעת ההמנון רק תגדיל את המוטיבציה של האתלטים הצעירים לדרוש אחת ולתמיד מה שמגיע להם. אחרת השוק השחור של שחקנים ועל גוף השחקנים רק ילך ויגדל.

המכללות, וה-NCAA רק מנצלים ילדים בני 18 ו-19 לנפח את כיסם הם. הצעירים הללו הם EXPLOITED. מנוצלים. אני מקווה שהשחיתות שזה עתה התגלתה – שהיא רק הגפרור שידליק את המשואה הענקית בשבועות הקרובים – היא הפתח שהיינו זקוקים לו לנקות את כל הקולג' בסקטבול (וכמובן קולג' פוטבול) מהבלוף וניצול השחקנים-סטודנטים הצעירים שעל גבם המכללות עושות מיליארדים!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. אני לא מהאנשים שאוהבים לזעוק
    "!TOLD YOU SO"

    (לא, רגע, בעצם אני כן…)

    אבל –
    !TOLD YOU SO

    אני זוכר דיון ארוך לפני שנה או שנתיים על המכללות.
    כבר אז חוסר הצדק והקיפוח זעקו,
    זה היה ברור שיש המון מתחת לפני השטח.

    ה-NCAA מתנהלים כאילו הם עושים טובה אדירה לשחקנים בכך שהם מאפשרים להם לשחק פוטבול וכדורסל,
    כאשר הם מענישים בחומרה שחקן שקיבל 150$ (לא 150 אלף, 150) על חתימה,
    אבל בו זמנית מגלגלים מיליארדים של דולרים.

    מה שהם שכחו, זה שהשחקנים כבר לא ילדים נאיביים.
    למה שיהיה אכפת לילד שמכריחים אותו לשחק במכללות לפני שיוכל להגיע למקצוענים להרוויח קצת רגע לפני שיגיע ל-NBA?

    הבעיה במגדל השן, שם יושבים מועצות המנהלים של המכללות –
    שהאוויר שם דליל…
    הם לומדים רק בדרך הקשה.
    עכשיו שתיבת פנדורה נפתחה,
    הרבה ברירה לא תהיה להם,
    ושינוי יגיע.

    !AND NOT A MINUTE TOO SOON

    1. אני לא מבין מה אתה קופץ. לכולם ברור שיש שחיתות ולא נראה לי שמישהו הופתע.
      זה לא הופך תשלום לשחקנים למשהו נכון. מלגה היא תשלום. אם משלמים לשחקנים בנוסף כדי לבוא לשחק זה פחות או יותר אומר שהם לא סטודנטים ולמעשה שומט את כל הקרקע מתחת לספורט במכללות. צריך לדאוג שאם מישהו מגיע רק בשביל הכסף הוא לא יהיה שם. במילים אחרות תנו להם ללכת ישר ל-NBA.

      1. לקפוץ, זה חלק מהותי ממבנה אישיותי.

        אתה יודע מה מסמל את הריקבון ב-NCAA?
        כאשר שישבסקי נאבק על כך ששחקני מכללות יוכלו לעבור ל-NBA רק אחרי שנתיים במכללות.
        שישבסקי שמרוויח מיליונים, מנסה להפוך לעצמו את החיים לקלים יותר על ידי ניצול השחקנים שמשחקים בחינם.

        אתה יודע מה היה יכול לעזור לשישבסקי להשאיר שחקנים במכללה ליותר מעונה אחת?
        אם השחקנים היו מרוויחים סכום הגיוני,
        כזה שהיה הופך את משוואת המיליארדים, ליותר הגיונית (לטעמי).

        1. אין ספק שה-NCAA רקוב אבל לשלם לשחקני משיג בדיוק את המטרה ההפוכה. אנחנו צריכים מקצוענים ב'? זה אמור אפשר לימודים לצד ספורט וזה ישיג בדיוק ההיפך. עדיף שמי שרוצה להיות ישר מקצוען שילך ישר ל-NBA ושלמכללות יגיעו גם אלה שמעוניינים להשיג השכלה.

          1. הבעיה במה שאתה מציע הם ה-NBA.
            ההחלטה מתי שחקן יכול להצטרף ל-NBA היא חלק מההסכם הקיבוצי.
            למה שה-NBA ישנו את ההסכם הקיבוצי?
            מה האינטרס שלהם?

          2. עדיין כל שינוי דורש את הסכמת השחקנים.
            זה חלק מההסכם הקיבוצי.

            נראה לי שסיבה מרכזית שהקבוצות רצו להפסיק לאפשר לשחקנים להגיע לליגה ישירות אחרי התיכון,
            היא בגלל שלקבוצות היה קשה להעריך שחקנים.
            השנה הזו במכללות, מספקת לקבוצות תמונה בהירה יותר (רק קצת, ותמיד אפשר לסמוך על ג'ורדן שיפשל, אבל בכל זאת…)

          3. אז שיעריכו אותם בג'י-ליג. לשלם לשחקנים זה רק בסיס לשחיתות עוד יותר גדולה שמנוגדת ככלל לרוח האקדמיה.

          4. הרעיון שישתפשפו ב ג'י ליג נראה לי הכי הגיוני. שיעשו את הדרפט משם וזהו. הבעייה היא שהמכללות יפסידו כך המון כסף.

  2. בסוף ההוכחות היחידות שיצליחו למצוא זה שנתנו לילדים נעליים.
    כל מוסד הncaa חוץ מזה שהוא צבוע הוא גם ארכאי ומיושן.
    בימים שילדים בני 16 עושים יותר כסף כשהם יושבים בחדר מאשר ההורים שלהם שעובדים 20 שנה באותו מקום, במקום שבו שחקנים מופיעים על שער של משחקי מחשב שמגלגלים מיליונים אבל אסור להם לקבל על זה אגורה, עושים פתאום סקנדל מכמה נעליים.
    כמה צבוע אפשר להיות.
    הnba חייבת לעשות מעשה ולהפסיק עם חוק הone and done שאין לו דבר עם חינוך, והכל עם ניצול.

    1. האמרקאים אוהבים לעשות סקנדלים כשהם מגלים שמישהו עבר על החוקים
      גם אם יגלו שחלק מהשחקנים קיבלו מסטיקים וחטיפי סניקרס בנוסף לסניקרס

    2. זה לא כמה נעלים. זה שוחד פרופר ובסכומים לא קטנים. ובמקרה הזה ספציפי יש הוכחות כי הייתה חקריה סמויה עם ציתותים והקלטות.
      מה שכן מסכים איתך לגמרי שצריך לחתוך עם ה-one and done

      1. מנחם בוא נחכה לכתב האישום ונראה מה יצא מזה. הימור שלי? לא הרבה, ורוב האשמות השוחד נגד השחקנים יהיו מינוריות אם בכלל.

        1. חוץ מזה ניב העונשים המשמעותיים כאן יהיו לאו דווקא במישור הפלילי אלא בספורטיבי. לואיוויל לדוגמא עלולים לקבל כאן מכה מהסוג שיכולה לחסל תוכנית כדורסל.

          1. שוב, צביעות.
            ג'יילן רוז מדבר על זה 20 שנה. לא חדש, לא מפתיע ובספק אם ישנה הרבה. היו לא מעט פרשיות כאלו בעבר.
            ספציפית אי אס פי אן עושה מזה מאורע חסר תקדים ומנפחת את זה בגלל הקשרים שלהם לנייקי והעובדה שיש כאן אפשרות לפגוע במתחרה חזקה בשוק הנעליים.

          2. ברור שיש כאן המון צביעות אבל זה סיפור גדול איך שלא תהפוך את זה. זה לא משנה את כללי המשחק או משהו כזה אבל זה בהחלט לא בגלל רשת זו או אחרת.
            בוא נגיד שמתנהלת עכשיו חקירה די מקיפה גם נגד נייק.

        2. השחקנים בתיכון לא עברו על אף חוק. אבל ה-NCAA יכול להחליט שהם לא ELIGIBLE לשחק אז הטובים באמת יצטרכו לשחק שנה באירופה או במזרח הרחוק

  3. מנחם יש 300 קבוצות ונ3600 שחקנים
    לשלם שווה בשווה לכל שחקן ?! גוואלגד זה ניצחון של השיטה הקומוניסטית על הקפטליזים האמרקאי שדוגל באי שוויוניות
    ברגע שישלמו גם לשחקנים זה יפתח ליגה מיקצוענית נוספת ואני לא חושב שזה נחוץ
    גם ככה הרוב המוחץ של הסטארים משלים שנה אחת בלבד

    1. מידן, אילו קראת את המאמר בעיון ולא רק את הכותרות היית מבין שהצעתי מה שהציעו: לעשות סקאלה של תשלומים

  4. לדעתי זה לא שוחד.זהו שכר מובלע, שכר חלקי ביותר, עבור שחקנים שבמשחקם מניבים למכללה רווחים עצומים. מי שצריך להעצר, להשפט ולהכלא אלו מנהלי המכללה שמעסיקים את השחקנים בתנאי עבדות, ומנהלי איגוד המכללות שחוקקו את הנהלים הלא חוקתיים בעליל. איך ניתן להעלות על הדעת שבעל האחוזה יעשה טונות כסף בלי לשתף את העבדים ברווחים איך? ואחרי זה לבוא בטענות למשחדים? אבסורד

  5. צריך לזכור עדיין שמדובר בסטודנטים (שכביכול) באו ללמוד ולשחק כדורסל (ותוך כדי להכין את עצמםל-nba).
    הליגה עצמה עזרה למכללות עם ה-one and done. התלוננו שאין דרך להעריך שחקן… תבחרו מישהו אחר או שתזמנו אותו לאימונים.
    אני חושב שהחוק הזה היה בעיקרו ששחקנים יותר מדי צעירים יכנסו לליגה.
    תשלום לשחקני המכללות בעייתי כי כמו שאמרו פה, זה יהפוך לליגה מקצוענית. אם פעם גם השחקנים הטובים נשארו מעבר לשנה למרות הפיתוי ליותר כסף ב-nba היום המציאות השתנתה ורק מנהלי המכללות נשארו מאחור.

    אני בעד לבטל את חוק השנה האחת. וכמובן להמשיך להילחם בשחיתות עד כמה שאפשר

  6. שיתנו לשחקנים אחוזים ממכירת הגופיות ומרצנדייס שלהם, זה הכי הוגן וגם ישמור על כך שישארו חובבנים ולא מקצועיים.

  7. 1. מוסד אקדמאי לא צריך לשלם משכורת לסטודנטים. רוצים כסף? שווים משהו? סין קוראת לכם (או מכבי חיפה).
    2. השחקנים מקבלים מלגות, ותארים שדי מסדרים אותם בחיים. אולי אחוז קטנטן מנוצל מהעסק הזה (אנשי הוואן אנד דאן למיניהם) אבל אחוז עצום מרוויח תארים והשכלה שאחרת לא היה יכול להרשות לעצמו.
    3. להגיד שהעסק רקוב ושחייבים לשבור את השיטה לחלוטין בגלל כמה תפוחים רקובים (ויש אלפי תפוחים טובים) זה סנסציוני ומוגזם.
    4. האוניבסיטאות מרוויחות מליונים מזה – זה כאילו דבר רע? הלוואי על האוניברסיטאות בארץ.

  8. אינני רוצה להישמע כזקן השבט אבל שלמדתי באדלפי באוניברסיטה של הדוקטור, לשחקני השנה הראשונה לא היתה דריסת רגל על הפארקט. ה NBA גייסו שחקנים רק אחרי שהם גמרו 4 שנים אוניברסיטה.

  9. בגדול מה שצריך לעשות זה קומבינה בין ה- NBA לNCAA, אני חושב שאת הדראםט צריך לערוך לפני הקולג'…(יש בזה בעיות אני יודע) ואז החברלך יהיו חתומים כבר קבוצות NBA שישיאלו את השחקנים לקולג'ים ל-3 שנים.

  10. בן אדם סה"כ הולך בעקבות הנשיא שלו ועושה פחות או יותר מה שהוא עשה ופתאום הוא עומד לפני 80 שנה בכלא. איזה עולם מצחיק.

  11. לכל מי שטוען שזה יהפוך את הncaa למקצועני – הוא כבר ככה בהכל חוץ מבשם ובתשלום לשחקנים! באיזה ליגת חובבים מאמנים מרוויחים מיליוני דולרים? זאת תעשייה שלמה וצריך להפסיק את הפארסה הזאת ולהפסיק את הניצול.

    1. מסכים איתך שצריך להפסיק את זה אבל לא זאת הדרך. צריך לזכור שבהמון המון מכללות הרוח המקורית של סטונדטים-אתלטים היא השולטת. הבעיה היא באמת עם האחוזונים העליונים ובהם צריך לטפל.

      1. מדובר על DIV I וגם בו רק בכדורסל ובפוטבול שם חיבים לעשות משהו כי שני הספורטים הפכו להיות בסדר גודל של ה-NBA וה-NFL

          1. לטעמי יש פיתרון אבל ה-NCAA בחיים לא יסכים לו. לשים תקרה על הסכומים שיכולים להיכנס למכללה מספורט. דהיינו שאר הכסף ילך לקרן כלל ארצית או משהו כזה.

  12. דבר נוסף: מישהו כתב בעתון מקומי כאן שחקן כדורסל בדוק מקבל סטפנדיה של $52,000 לשנה (זה שכר הלימוד שם). אבל ה-52,000 זה רק ראיית חשבון וזה הכסף שהעשירים משלמים להריץ את האוניברסיטה.. השחקן שבא מעוני עולה רק את האוכל שהוא אוכל והמיטה עליה הוא ישן, כי באולם הרצאות הוא רק תופס עוד מושב

  13. שישלמו לשחקנים. אני מכיר תלמידים מצטיינים מאוד שמקבלים מלגה מלאה + דמי קיום של 9000 דולר בשנה, אז למה שספורטאים מצטיינים לא יקבלו. האוניברסיטאות רוצות גאונים (במתמטיקה או כדורסל או) להתפאר בהם – שישלמו.

  14. שלום לכולם, אני די חדש בפורום, כך שאני לא יודע אם זה המקום המתאים אך אנסה את מזלי.. אולי מישהו מעוניין למכור / מכיר מישהו שמכיר מישהו
    🙂
    כבר תקופה שאני מחפש בנרות להשלים ספריית ה-NBA הפרטית שלי עם מספר ספרים משנות ה- 90 של הוצאת כנרת
    הרשימה של הספרים שחסרים לי:
    מנחם לס וציפי שמילוביץ – הקסם שחזר 1996
    זאב אברהמי – הספירה לאחור 1998
    זאב אברהמי – אין מקום לטבעות 2000

    אשמח גם לפחות לרעיונות איפה ניתן למצוא את אותם ספרים כי די מיציתי את החיפושים באינטרנט שלא צלחו..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט