הטור של מל ליום רביעי : דוויין ווייד לקאבס משנה את כל התמונה!

(קרדיט: MORRY GASH, AP – התמונה שניבחרה כ'הטובה ביותר של לברון ודוויין')

כיצד ישתמשו הקאבס בדוויין ווייד?

אני אוהב את קליבלנד. אחרי שנה בניו יורק הגעתי לווסטר, אוהיו, כשעה נסיעה מקליבלנד שהפכה לעיר שלי. הקליבלנד בראונס בפוטבול, האינדיאנס בבייסבול. שנתיים אח"כ עברתי לקנט יוניברסיטי, 40 דקות מקליבלנד לעוד שנתיים. ארבע שנים קרוב לקליבלנד הפכו אותי לאוהד ה-"THE MISTAKE BY THE LAKE" – הכינוי שנתנו לעיר השוכנת על שפת אגם ארי.

בשלוש השנים האחרונות הפכתי לאוהד הקאבס רק כשהגיע הזמן לנצח את המערב. לברון וקבוצתו עשו זאת פעם אחת משתיים. כשקיירי אירוינג עבר בטרייד לסלטיקס, המשכתי לאהוב את העיר – תמיד אהיה אוהד העיר – אבל החלטתי שרק בוסטון יכולה לנצח את המערב. ומאחר והסלטיקס היתה הקבוצה הראשונה שאהדתי כשהגעתי לארה"ב, היה לי קל מאד לעשות סוויץ' במוחי ולתלות את כל תקוותי ב'עיר השעועית'.

(אגב, יש לנו כתב חדש בבוסטון, ניר לוין, ובקרוב תכירו אותו!)

פתאום, SURPRISE! דוויין ווייד חתם אתמול עם הקאבס מה שמשנה את כל התמונה. אני מתכוון א-ת   כ-ל   ה-ת-מ-ו-נ-ה.  עלי לכתוב טור שלם ולהסביר למה שחקן שבחודש ינואר יהיה בן 36, והוא נראה בעונה שעברה כאילו הסוס נגמר לו, משנה את סיפור ה-NBA לעונה זו לחלוטין, והופך את הקאבס – בחתימה קטנה אחת – לפייבוריטית לאליפות העונה.

************

כשלברון ג'יימס היה השחקן שמסביבו הסתודדו כל העתונאים משך כמעט כשעה ב'יום המדיה' של הקאבס הוא "כאילו" לא ידע שממש באותו זמן דוויין ווייד וסוכנו מסיימים את כל הפרטים האחרונים עבור שנת משחק אחת – העונה – בה דוויין ווייד יחזור להיות בן זוגו של לברון.

השניים הם חברים טובים מאד עוד מימיהם בנבחרת ארה"ב של 2008, כשלברון היה עדיין בקאבס האורגינלית ודוויין ווייד כבר ענד טבעת אליפות אחרי סידרה מעולם אחר נגד דאלאס. אני לא מאמין שכשלברון החליט לעזוב את מיאמי ולחזור לקאבס לפני שלוש שנים, השניים חלמו שאי-פעם ישחקו שוב יחד.

חיבור שניהם שווה הרבה יותר מ'ערך זה' ועוד 'ערך זה' בגלל החברות, הניסיון, העבר, ורמת ההבנה בין השניים שאין כמוה בכל הליגה בין שני אנשים. ממש אמנון ותמר. בוני וקלייד. אדם וחווה (אבל כשכולם זכרים).

לברון התבדח משך 41 דקות (a masterful 41-minute press conference) כשהוא מספר בדיחות, ומדגים איך בניו וחבריהם עושים צחוק מדונלד טראמפ. הוא היה בכזה מצב רוח טוב שאין כלל שאלה שהוא ידע למפרע מה שאף אחד עדיין לא ידע, וזה שביום המחרת דוויין יהפוך לאיש הקאבס לעונה אחת עבור 2.3 מיליון.

הבה ונכנה בשם הנכון את החיבור הזה : REUNION. איחוד שמזמן לא היה כמותו ב-NBA!

איחוד מחדש בסדר גודל של ה-BEACH BOYS!!! בסדר גודל של איחוד ה-EAGLES.!!! אבל, רגע, שכחתי שאתם צעירים מדי לדעת במה מדובר אז תנו לי לדבר בשפתכם וזמנכם: איחוד מחדש בסדר גודל של  Spice Up Your Life: Spice Girls. אתם מבינים? זה הרבה יותר מאיחוד של שני שחקנים; זה איחוד של שני אייקונים. איחוד של ווינינג. איחוד של טבעות. איחוד של אליפויות. איחוד של מסורת והסטוריה.

דוויין ווייד בן 35? אתם מגלים לי את אמריקה. ברכיו 'גמרו' והוא 'גמר'? כן? אז איך הוא קלע 18 נק' למשחק בעונה שעברה בשיקגו? (תיכף נדבר על זה כי אני יודע שהיו אלה 18 "נקודות רעות")

שני החברים הטובים הללו זכו בשתי אליפויות והיו בארבעה גמרים. זה יותר מאשר סטפן קרי וקליי ת'ומפסון והווריורס.

אני יודע שהעונה זאת כבר לא עונת 2013-2012. גם לא עונת 2013-14 בה הם הגיעו לגמר. זה 3 שנים אחרי, ודוויין אינו מה שדוויין היה, אבל תוספתו היא גדולה בהרבה מיכולתו הפיזית נטו. בשיקגו הוא חייב היה ליצור הכל ולעשות הכל מכלום. בקאבס הוא יכול להיות הקטליזטור. – זה שמחבר, מאחה, מאחד, ומכפתר (כן, מהמילה 'כפתורים') את כל הפינות של הקאבס ליחידה מובחרת, דבר שהיה חסר להם כמו אוויר לנשימה.

כדי לזכות בכבוד, דוויין ווייד שחתם על 47 מיליון לשנתיים עם הבולס חייב היה להחזיר להם 8 – כסף קטן – על ה-BUYOUT AGREEMENT, ועתה הוא חופשי לנסות לעשות את הדבר שנראה כאילו בלתי אפשרי – אליפות נוספת – אבל הדבר כבר לא כזה בלתי אפשרי במוחי. מה שקרה בפועל הוא שכאשר ג'ימי באטלר עזב, לא היה ספק שווייד יעזוב. דוויין הסכים לקבל את ה-VETERAN MINIMUM במקום את  ה-MIDLEVEL EXCEPTION שהיה עולה לקאבס יותר. אבל כמובן שאין מה לדאוג לדוויין שיקבל 15.8 מיליון מה-23.8 מיליון שנשארו בחוזהו עם הבולס (according to ESPN’s Adrian Wojnarowski).

כי דוויין מביא יותר מאשר את יכולתו נטו, שאני יודע שאינה כפי שהיתה לפני שלוש שנים. אבל הוא מביא הרבה יותר מיכולת נטו: הוא מביא ביטחון. הוא מביא אשראי. הוא מביא אמון. הוא מביא ערובה. הוא מביא קרדיט. הוא מביא ניסיון.

אלה כל הדברים שדריק רוז לא מביא אתו, אפילו שאולי הוא היום טוב יותר מדוויין ביכולת נטו. האמת? הקאבס צריכים גם את זה וגם את זה.

אז כמובן שמגיעים לשאלה הגדולה, שאלת ה-$64,000 : כיצד הקאבס משתמשים בדוויין ווייד. תיכף נחזור לזה.

הדבר שאולי הוא החשוב ביותר בהבאת דוויין ווייד הוא לא מה שהוא עושה לקאבס, אלא מה הבאתו עושה ללברון. זוהי נקודה חשובה שאף אחד לא חושב עליה, ואף אחד לא מזכיר אותה: לדעתי היתרון החשוב ביותר בהבאת דוויין ווייד הוא במה שהוא יכול להוסיף ללברון.

אגיד במילה אחת:

המון!

דבר אחד כולם שוכחים: כולם נשענים ונתמכים ע"י לברון. אבל לברון צריך מישהו להישען עליו מדי פעם לפעם ובעונה שעברה לא היה אף אחד כזה: לברון לא יכול היה להישען על קיירי אירוינג, כי קיירי היה כאילו יחידה נפרדת בקבוצה. זה היה "מה לברון יכול לעשות", ואחרי זה "מה קיירי יכול לעשות". זה כמעט אף פעם לא היה "מה הם יכולים לעשות שניהם ביחד!".

מספיק היה להסתכל על הסרטון שב-"MASTERFUL 41 MINUTES" (הלינק למעלה) כדי לדעת שלברון כבר ידע במסיבת העיתונאים שדוויין מגיע, אחרת THERE IS NO WAY שלברון ייראה כל כך שמח ומאושר. הוא נראה ממש כילדון שמצא בונבון על מקל חדש בגודל כדור טניס. הוא בקושי יכול היה לעצור בצחוקו. הוא ידע סוד גדול ואסור היה לו לשתף אף אחד. אבל הוא ידע, והידע שדווין ווייד מגיע היה כמו כדור אמפטמין או זריקת אדרנלין. זה היה כדור "SPEED" עבורו.

 

(קרדיט: מארי אלטפר, AP)

אז כיצד אני חושב שישתמשו בו?

תשכחו מדוויין ווייד בשיקגו. בשיקגו, למרות ה-18 נק' שלו, הן לא היו "18 נקודות טובות". למה? כי הוא ירה רק ב-43% מהפארקט, וקבר רק 45 שלשות משך כל העונה. הוא היה ונשאר קלעי שלשות גרוע. שיקגו גם היתה 4.5 נק' פלוס בלעדיו מאשר אתו על הפארקט. גם אחוז האסיסטים שלו (22.3%) היה הנמוך בקריירה שלו, ובחודש ינואר הוא יהיה בן 36.

אבל לא רק באשמתו: הוא שיחק מאחור עם ראז'ון רונדו, ושניהם יחד היוו את הבק-קורט הגרוע ביותר בליגה בקליעה.

הקאבס – אם ללו טיירון יש שכל – לא ירצו את דוויין שישחק כמו בשיקגו. בשיקגו הוא שיחק בפרימטר וקלע מהפרימטר ומשם קיוו שהוא ייצור נקודות ויביא ניצחונות. עם לברון בשיקגו הוא זרק 40% מזריקותיו (נגד 18% בשיקגו) ממרחק של מטר מהסל, ובדיוק של 70%. למה? כי כל תשומת הלב היתה על לברון, ודוויין הוא עדיין אחד החודרים הטובים בליגה.

מה אני הייתי עושה כמאמן?

לפחות עד שאייזיה תומאס חוזר אני מעלה את דוויין ווייד כפוינט גארד לצידו של דריק רוז. החמישייה? ווייד, רוז, לברון, קווין לאב, טריסטן ת'ומפסטון.

"הבעייה" תתחיל כשאייזיה תומאס יהיה כשר לשחק.

אפשרות אחת היא לשכנע את דוויין ווייד לעלות מהספסל עם שתי אופציות: מחליף לאייזיה או מחליף לדריק רוז!

אפשרות שנייה היא שתי חמישיות: לתת לאייזיה ולדריק רוז לשחק, ואז לעשות משמרת שנייה עם דוויין ווייד כפוינט גארד וג'יי אר סמית כשוטינג גארד. חמישייה של דוויין ווייד, ג'יי אר סמית', ג'יי קראודר, צ'נינג פריי, וה-2.24 מ' אדי טבראס נראית לי כלל לא רעה. וחוזה קלדרון, קיי פילדר, ג'ף גרין, קייל קורבר, ריצ'רד ג'פרסון, ואימן שומפרט עדיין לא ראו דקה. מי זה ANTE ZIZIK הענק מקרואטיה – אין לי מושג.

אחזור על עצמי כדי שלא אובן שלא כהלכה: ההשפעה של התוספת של דוויין ווייד היא חשובה עשרות מונים יותר מיכולתו כשחקן. הוא מביא לגיטימציה. הוא יעלה את ביטחון כל הקבוצה. בעונה שעברה הקאבס עלו נגד הווריורס כאנדרדוגס ברורים ביותר, והם גם שיחקו ככה ונראו ככה.

עם דוויין ווייד הם יעלו בהרגשת עליונות. דוויין ווייד הוא ווינר. הוא היה שם והוא עשה כבר את הכל. הוא מביא איתו שימחה ואנרגיה ללברון. הוא החבר שלברון היה כל כך צריך בקבוצה. לא משנה היכן ועם מי הוא ישחק בקבוצה ובאיזה חמישייה: הוא תמיד יהיה השחקן שניתן להעלות מהספסל אם צריך סל נצחון.

דוויין ווייד משנה את כל התמונה, ועושה מהקאבס מועמדת לאליפות במחברת שלי, ובכל מאמרי הבאים באתר הזה, עד שזה יקרה!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 136 תגובות

  1. צר לי מנחם אך לא מסכים איתך. בעיני קליבלנד הייתה קבוצה חזקה מנטלית ומאוחדת גם בעונה שעברה שפשוט התמודדה מול קבוצה טובה ממנה. לברון הוא כבר לא הילד שצריך להוכיח את עצמו כשהגיע למיאמי וכבר לא צריך את ווייד כדי להישען עליו. ברור, זה יהיה נחמד לשחק יחד, אבל לא משהו שמשנה את המנטליות של הקבוצה. מקצועית ווייד לא משמעותי מדי – אולי יוכל להחזיק את החמישיה השנייה, מה שהיה חסר לקליבלנד, ועדיין לא רואה איך זה מפריע לג"ס.

    ורק עוד הערה אחת – בסיפור התנכ"י אמנון אונס את אחותו תמר, כך שאני מקווה בשביל לברון ווייד שהם יבחרו צמד אחר כמודל.

  2. דוק כל מה שאתה כותב נשמע הגיוני ונתמך בטיעונים מצוינים. אבל קשה לי עם זה, עונה שעברה ראיתי את וויד בעשרות משחקים משחקים – כצופה, ככתב בהופס ובטלוויזה. אין ספק שהוא שחקן גדול, וגם בבולס היו לו רגעים טובים. אבל רב הזמן הוא התנהל כפרימדונה בחדר ההלבשה, לקח אחריות בדקות האחרונות אבל פישל (למזלו באטלר הציל אותו), שמר באופן נוראי וקרס בפלייאוף. לא יודע איך הוא יחזיק מול האינטסיביות של הווריורס. אני לא חושב שקרי גרין ודוראנט יושפעו יותר מדי מהבטחון שהוא מביא איתו אם הוא לא מגבה את זה בכדורסל של אלוף. התרומה היחידה שהוא יכול להביא זה נקודות מהספסל אחרי שאייזה יחזור

  3. מנחם – תקציר ממאמריך בפגרת המלפפונים :

    על הגעת כריס פול לטילים – ההגעה משנה הכל – הטילים יהיו אלופים, או לפחות אלופי המערב.
    על הגעת פול ג'ורג' ל-OKC – ההגעה משנה הכל . OKC מועמדים לאליפות .
    על ההגעה הנוספת של מלו – עכשיו OKC כבר אלופים בדרך.
    על הגעת הייוורד לבוסטון – ההגעה משנה הכל . בוסטון אלופים אחרי שיבעטו לקליבלנד ואח"כ לג"ס בתחת .
    על הגעת באטלר לוולבס – ההגעה באמת משנה הכל . הוולבס לפחות בגמר המערב. טוב – אולי חצי גמר.
    על הגעת ווייד לקליבלנד – ההגעה משנה הכל . קליבלנד אלופה בדרך .

    ואני אומר – הנייר סובל הכל , ואף פעם לא זוכר מה כתבו עליו אתמול .

    1. אז מה… גילית את סגנון הכתיבה של הדוק?
      גילית שהוא ילד מתלהב, פנטזיונר? שהמשחק מעורר אותו רגשית?
      מזלטוב. כפיים.
      מדור הספורט בשבועון "ידיעות הסטטיסטיקה" יכול להתאים לך אולי יותר.
      או שבכלל הבנתי ההפך ואתה רוצה נבואה אחת מדוייקת…. ואז במקרה הזה אולי המגזין המפורסם "נבואות ונביאים" יתאים יותר. אני לא בטוח שיש שם מדור ספורט רציני אז אולי אתה תקוע בינתיים עם מנחם עד שישתנה שם משהו 🙂

    2. לאשברי נתחיל במשפט האחרון "אף אחד לא זוכר" עובדה שאתה זוכר. לדעתי כל קוראי המדור זוכרים.
      לא הבנתי מה לא בסדר בכל הכתבות האילו. הקיץ קרו דברים דרמטיים בליגה. לא זכור לי העברה כל כך מסיבית של שחקנים משמעותיים מקבוצה לקבוצה.
      דוק טוען תמיד שהווריורס מועמדים לזכות פעם נוספת. הוא רק מציג אפשרויות ריאליות נוספות . כל אחת מהקבוצות המוזכרות יכולה באמת לזכות באליפות , למה לא? (מיני לא מוזכרת כמועמדת)
      למה התאנדרס ובוסון לא מועמדות לאליפות? איפה פה הפנטזיה.
      קליבלנד היתה בסדרת הגמר האחרונה והתחזקה מאוד מבחינת עומק הסגל. למה זה פנטזיונרי להגיד שהיא מועמדת לאליפות?
      מותר לפני תחילת העונה להצביע על מספר מועמדות לאליפות. בפרט בקבוצות שעברו שינויים סופר משמעותיים.

    3. הייט אשבורי, כנראה שהשנים עושות את שלהן עליך. אתה ודע מה אכתוב מחר אם היום דוראנט עובד לסן אנטוניו?

      אכתוב "דוראנט מביא איתו אליפות לספארס".

      אתה זקן מדי להבין שהחיים דינמיים. כל יום משתנים דברים. לפני שבוע טראמפ היה החבר הכי טוב של ה-NBA וה-NFL. היום הוא אויבם המושבע.

      אתה זקן עייף

      1. מנחם – אם דוראנט יחבור לפופ ותכתוב שדוראנט מביא איתו אליפות לספרס , לא אגיב כך .
        אבל DW בגילו ? איך היה אומר ראש ממשלתנו הגמד ? נו , טוף .

        אגב , אני אוהב מאוד את הכתיבה שלך . גם אם היא לא נכונה לעיתים , היא תמיד משעשעת ו/או פרובוקטיבית .
        וחוץ מזה , אני חושב שאתה צעיר לנצח . ואני יותר מ-17 שנה אחריך במורד השנים , ולא נעלב ממך כפי שאתה נעלב ממני .

  4. צריך שהרבה דברים יקרו כדי שתהיה צודק. לקווין לאב יכולה לרדת המוטיבציה, דרק רוז יכול להתבאעס, איזייה יכול להעלב….
    השאלה אם הם יסתודדו בצד ויעבירו צחוקים
    או שיהפכו ליחידה מגובשת עם שאר הקבוצה.
    באופציה הראשונה, שלצערי נראית יותר ריאלית, ההבאה שלו תעשה נזק.
    במקרה הלא יאמן שכולם יסתדרו שם אתה צודק 🙂

      1. גם מלובני הדפוק – או האח הגדול או הקטן – שניהם פעם היו כותבים לנו, יכולים להצטרף לרשימת הציניים שיכולים לקפוץ לי

  5. מה שווייד מביא לקבוצה,
    זו יכולת חשובה שאין להרבה SG כיום בליגה –
    פליימקינג.
    לווייד, שוטינג גארד לאורך כל הקריירה שלו, יש בקריירה 5.8 אס' בממוצע למשחק.
    לקיירי אירווינג, פוינט גארד, יש 5.5 אס' בממוצע למשחק.

    וזה מוסיף אלמנט שהיה חסר מאוד במשחקם של הקאבס בעונה שעברה –
    שחקן יוצר נוסף (בעיקר בדקות בהן לברון לא על הפרקט).

    בשנה שעברה היו רק לברון וקיירי. דרון וויליאמס אכזב בפלייאוף.

    השנה?
    לברון, תומאס, ווייד, ואפילו יש סיכוי שרוז יוכל לתת תרומה משמעותית מהספסל.
    זה כוח אש גדול בהרבה – ויש בהחלט סיכוי שבאותן דקות בהן לברון לא על הפרקט, הקבוצה תוכל להחזיק מעמד מול יריבות חזקות.

    צריך רק לזכור –
    על מנת שהתחזית של מנחם, ושלי, תוכל להתממש,
    לאלילת המזל תהיה עבודה לא קלה:

    צריך שווייד יגיע לפלייאוף בריא.
    צריך שרוז יגיע לפלייאוף בריא.
    צריך שתומאס יחזור מהפציעה שלו בכושר מלא.
    צריך שתומאס ילמד להתחבר לקאבס בקצת יותר מחצי העונה שיש עד לפלייאוף.
    צריך שרוז, ווייד, קורבר, ג'יי אר, וקראודר, יסכימו למחול על כבודם, ולהסתפק בכמות דקות מצומצמת יחסית.
    צריך שלברון לא יהיה עסוק בשאלת "לברון, לאן?"
    צריך שהגיל (עונה 15 בליגה) לא ידביק את לברון.

    לא פשוט בכלל.
    אני מקווה שגילברט משלם לאלילת המזל קצת יותר מחוזה המינימום שווייד מקבל…

    לא פשוט בכלל –
    אבל אפשרי.
    לקאבס אולי יש סגל קשיש.
    אבל זה סגל רחב.
    זה אומר שאפשר לעשות חלוקת דקות "משמרת ברכיים".
    זה אומר שאפשר לעשות חלוקה בין השחקנים במשחקי באק-טו-באק.
    זה מגדיל את הסיכוי שהקבוצה תגיע לפלייאוף בריאה.
    בנוסף –
    התחלה טובה של העונה, תגרום לשחקנים למחול על כבודם, ולהבין שאליפות בשלב הזה של הקריירה שווה יותר מעוד כמה דקות משחק.
    (ווייד, אני משוכנע שמבין את זה.
    רוז? אני מקווה)

    השורה התחתונה –
    אני מצטרף למנחם על ההימור שהקאבס הם האלופה הקרובה.
    ברור לי שזה לונג שוט.
    ברור לי שאובייקטיבית, גולדן סטייט פייבוריטים בפער ניכר.
    אבל זה היופי בהימורים –
    לפעמים לונג שוטס מנצחים.
    והקאבס –
    הם עברו מ-"חסרי סיכוי", ל-"פוטנציאל".
    זה מספיק לי.

    1. כפי שכתב דה-שוט – לברון פלוס וייד לא הספיק כבר ב-2014 . למה שיספיק הפעם , כששניהם הזדקנו ב-4 שנים ?
      גיא – התחזית שלך תהיה מדוייקת השנה כפי שהיתה בשנה שעברה . אמן.

      1. זן לא מיאמי של 2014,
        זו קבוצה טובה בהרבה.

        ב-2014 זה היה לברון + ווייד פצוע + בוש.
        השנה אלו לברון + תומאס + לאב + ווייד,
        עם ספסל הרבה יותר עמוק (רוז + קורבר+ קראודר).

        1. כמה תיקונים קטנים ברשותך :

          זו לא מיאמי של 2014, זו קבוצה *פחות טובה*
          ב-2104 המתמודדת בגמר הייתה חלשה יותר מ-ג"ס של קרי ודוראנט (בלי להוריד מאותה ס"א המופלאה)
          השנה אלו *לברון זקן בארבע שנים + תומאס פצוע שבלי קשר עדיין לא הוכיח כלום בפלייאוף + לאב שתרומתו קטנה משמעותית מזו של בוש דאז + ווייד זקן בארבע שנים*
          עם ספסל יותר עמוק *?* (קורבר קשישא לא נתן כלום מול ג"ס, רוז… אההמממ… וקרואדר שעד כמה לא הראה הרבה בפלייאוף).
          נ.ב. ראה תגובה מאתמול או שלשום לגבי הגיל הממוצע בקבליבנד-גריאטרז
          לעניות דעתי – הם לא עושים גמר כללי.

          1. דה שוט,
            לטעמי, אתה טועה. ובגדול.

            לברון של פלייאוף 2014: 27.4 נק', 7.1 רב', 4.8 אס', 61.6% אפקטיבי.
            לברון של פלייאוף 2017: 32.8 נק', 9.1 רב', 7.8 אס', 62.2% אפקטיבי.

            בוש של פלייאוף 2014: 14.9 נק', 5.6 רב', 1.1 אס', 57.2% אפקטיבי.
            לאב של פלייאוף 2017: 16.8 נק', 10.6 רב', 1.7 אס', 55% אפקטיבי.

            משפטים כמו "עוד לא הוכיח כלום בפלייאוף" לא באמת קשורים לכדורסל.
            כל שחקן לא הוכיח, עד שקיבל את ההזדמנות להוכיח.
            תומאס ככינור שני בהתקפה?
            כאשר הוא לא מקבל את מלוא תשומת הלב של ההגנה?
            בהחלט יכול להצליח לא פחות מקיירי, ובטוח שיותר מצד הרכזים של מיאמי 2014.
            קראודר?
            אתה באמת חושב שההגנה שהוא יודע לתת "נעלמת" בפלייאוף?

            מיאמי של 2014 הייתה קבוצה פצועה, ועייפה.
            קליבלנד בגרסתה הנוכחית עמוקה בהרבה.
            אז נכון, אני לא חושב שווייד עדיין מסוגל להוביל קבוצה כמו שעשה ב-2006,
            או להיות סקורר דומיננטי כמו ב-2012.

            אבל ווייד של 20 דקות למשחק?
            מול חמישיות שניות?
            בהחלט יכול לעשות המון.

            בנוסף –
            קורבר, ג'יי אר, פריי, קראודר, לאב.
            כולם קלעי 3 מצוינים לעמדתם,
            כולם בהחלט יוכלו לאפשר לתומאס, לברון, וווייד, מטרות נהדרות בפרימטר.

            "לא עושים גמר כללי" –
            אתה ראית כמה משחקים הפ הפסידו לפני הפיינלס של השנה שעברה?

          2. גיא – כל מה שכתבת נראה לי הגיוני; מנגד, גם כל מה שאני כתבתי נראה לי הגיוני…
            🙂
            יוצא מכך, שבעניין קליבלנד והגמר הכללי – אנחנו ראש בראש !
            בכל מקרה, הייט אשברי (מן הסתם, אלא אם כן יקרה נס פח כד השמן באוקלוהומה) יחכה למי-מאיתנו בגמר הכללי, עם דוראנט מינוס קוף על הגב, ועם מטאטא ביד.
            מפחיד !

        2. גם זה מה שאמרו שנה שעברה שהם חיזקו את הספסל עם דרון ווילאמס והחברה הנחמדים והזקנים שנהרגו בפלייאוף( וגם אתה תמכת בזה שהם עכשיו יכולים לעשות את זה במידה וזיכרוני לא מטעה אותי)

          להשוואת את כמות האס' של וויד וקיירי זה נתון לא קשור בכלל במשחק של ימינו שאין באמת עמדה ברורה ואפילו יווני ענק פתאום מרכז את הכדור.

          אני מסכים איתך שהוא תוספת חשובה אבל אני חושב שלדוגמא קראודר תוספת הרבה יותר חשובה מוויד , ולמרות הכל , אני עדיין לא חושב שהם יכולים לגנוב 2 משחקים מגולדן , סבבה יש לך קבוצה טובה בקליבלנד אבל מול הבחורים מהמפרץ , גם עם קאנזיס חותם עכשיו בקליבלנד אני עדיין הולך על 4-3 ללוחמים .

          ואתה יודע שאני בדר"כ אוהב להסכים איתך , אבל לחשוב שהחתמה של גארד מת ( ואני אוהד שיקגו, ראיתי אותו לצערי, רגע אני מדבר על וויד או רוז? שניהם?סבבה ) ישנה משהו בקבוצה שכבר איבדה מנטלית כל רצון להילחם באוף סיזן הזה , ופשוט לא מתקרבת לרמת הכשרון של גולדן .

          1. אובייקטיבית –
            אתה צודק.
            אין בכלל שאלה שההימור שלי מכיל 99% ווישפול ת'ינקינג.

            בכל הנוגע לכמות האסיסטים –
            תסתכל רק על השנה שעברה.
            פר 36 דקות, ווייד וקיירי מסרו את אותה כמות אסיסטים.

            אני לא מנסה להראות שקיירי שחקן לא טוב.
            אני מנסה להראות שווייד הוא עדיין פליימייקר מעולה.
            ובקבוצה עם כל כך הרבה קלעים איכותיים?
            זה רק יהיה קל יותר.

          2. נוטה להסכים איתך רק בחריג של קאזינס. הוא יכול להיות תוספת כוח אדירה לכל אחת מהקונטנדריות (אוקיי באוקלהומה צפוף בעמדה) ולעשות הרס שלגולדן סטיט אין תשובה ראויה כרגע. כמו שאמרתי במקום אחר, לא אתפלא אם הם דוקא יילכו עליו…

          3. קאזינס בין עם יגיע בתרייד לקבס או לבוסטון ישדרג אותן. לשתי הקבוצות יש מה הרבה להציע עבורו… אבל בוסטון לא תלך עליו לצערי.

  6. 1. ווייד + לברון לא הספיק כבר ב-2014
    2. כל מה שכתבתי על ווסטברוק ואוק סיטי בסוף השנה שעברה – התברר כנכון.
    3. בהמשך לסעיף הקודם – תזכורת לנבואה נוספת שלי – הסוס השחור במערב יגיע מכיוון ניו אורלינס. רשמו לפניכם.

    1. הדה שוט הזה ממשיך בשלו: הוא לא מסוגל להבין (כמו הייט אשבורי) שדוויין ולברון של 2014 הם שווים לדוויין ולברון של 2017: לברון טוב יותר באיזה 20% משהיה ב-2014, ודוויין פחות טוב באיזה 20% משהיה ב-2014. אבל שאר הצוות של הקאבס ב-2017 הוא בהרבה (בהרבה מאד!) טוב יותר משאר הצוות של מיאמי ב-2014

  7. תודה מנחם.
    יש פה הרבה אם-ים. אם ידעו לשמור על רוז ווויד ואם לברון יצליח להימנע מהחלק המשופע של המדרון עוד שנה ועם יעשו בדיוק הפוך ממה שכתבת וישאירו ליד לברון את קלעי השלשות הטובים ואת וויד כמחליף ואם תומאס יחזור לכושר דומה מהעונה שעברה – אם כל אלה יתרחשו – אז קאבס חוזרים בדיוק לאותו המקום, קרי מרחק פציעה אחת של הלוחמים מאליפות. וזה מצב טוב מבחינתם. לדעתי, אם יתנהלו נכון, הם הקבוצה השניה בטיבה בליגה וחזקים מכל קבוצה שמערב יוציא שאינה דאבס.

    אבל… הסיכוי לשחיקה של רוז בתחילת העונה גדול והסיכוי לפציעה של וויד גדול והסיכוי להמיר את העומס בעמדה 2 לטרייד טוב קטן והסיכוי שתומאס יחזור אותו הדבר בינוני מינוס והסיכוי שלברון יראה אותו הדבר בינוני.

    מה שכן, זה די דופק את בוסטון. לא רואה אותם מצליחים לאתגר קאבס עד כדי כך עמוקים.

  8. תודה על הטור דוק אך כמה הסתייגויות
    1 בסיפור התנכ"י הטריגר לכל המרד של אבשלום בדוד מתחיל באונס של אמנון את תמר ולאחר מכן ברצח של אמנון מניח שאתה מכוון קצת פחות לכיוון הזה.
    2 חדר הלבשה: רוז שנה שעברה נעלם לאירוע משפחתי בתקרית סודית (אולי בר מצווה של בן דוד שלו בברצולנה?) וויד יוצא ביחד עם באטלר ומטנף על חבריו בתקשורת (זה דווקא מוכר לי מלברון) לא מתכונת הכי טובה למסיבת הפיג'מות שאולי עוברת לחלקנו בראש באיחוד המרגש הזה.
    3 מייחל לבלגאן בקאבס במקביל לפריצה של פילי ומילוואקי – שיאלפו את המלך וידיחו אותו ואת חבריו משכבר הימים

    1. מעניין מה היית אומר אם קווין לאב היה מתקשר אחרי הגמר האחרון לקאזינס ואומר לו שבלעדיו אין להם סיכוי לנצח. מה שכמה נצחונות יכולים לרפא..

      1. נכון. צבוע רופס וחסר עמוד שדרה שכמוני. אבל יש לי ווידוי שאגלה לך. בכל פעם שאני מתבונן בראי אוחזת בי בחילה ואני מקיא וזה עוד רק מהצביעות שבי אז תחשוב על שאר היום שלי.

        1. לא התכוונתי לפגוע בך, מצטער.
          התכוונתי שהדוגמאות שהבאת על התנהגות שכאילו הורסת חדר הלבשה אצל רוז + ווייד לא רלוונטיות, בסופו של דבר ביחסים בין אנשים האופי קובע פחות ממחווה קטנה כזאת או אחרת (כמו הדוגמאות שהבאת כמובן שאם מישהו שוכב עם אשתו של מישהו אחר ללא ידחיתו זה ישפיע מאד על היחסים )

  9. כול מי שראה את הגמר ההוא נגד דאלאס לנצח ימשיך לתת קרדיט לווייד. וזה לא סתם. כי הוא באמת אלוף אמיתי. וזה משהו שלמרות שהקאבס זכו באליפות לפני שנתיים, מלבד לברון לא הורגש שיש לשאר האנשים בקבוצה את האופי הזה. עכשיו יש להם את תומאס שיש לו את הלב הכי ענק ואת ווייד שבפירוש יכול להכריע משחקים. זה משנה את התמונה גם נגד ג"ס האימתנית. מה ביקשנו בסך הכל? שלא יהיה כזה חד צדדי. קיבלנו. גם נוצרו לפחות עוד 2 סופר טים במערב וגם הקאבס והסלטיקס התחזקו. לא חושב שהיה בהסטוריה עוד קיץ כזה.

  10. "שני החברים הטובים הללו זכו בשתי אליפויות והיו בארבעה גמרים. זה יותר מאשר סטפן קרי וקליי ת'ומפסון והווריורס."- עוד גמר אחד…פששש איזה נתון משמעותי….

  11. קליבלנד הייתה מועמדת בעיני לאלופה גם אחרי הטרייד של קיירי.
    אנו נמצאים בשלב בו כל דבר יכול לקרות. כלומר מאוד חשוב מה יש לכל קבוצה על הנייר.
    לקבלירס יש את לברון ולאב שילוב של פורוורדים אולי הטוב בליגה. יש לה שחקנים שיתפקדו אצלה טוב יותר מאשר בקבוצתם הקודמת. דריק רוז לא שכח כדורסל והוא לא בא להציל את הניקס. תומאס לא בא להיות הקלע המרכזי , הוא יקלע בזמנים מאוד לא נוחים ליריב.
    יש לקליבלנד עומק שלא היה לה קראודר בא כמחליף לגיימס , גיימס יכול ל"נוח" במספר גדול של משחקים.וויד יעשה רק מה שהוא יודע לעשות וזה מאוד משמעותי.וויד בניגוד לשיקגו לא בא להיות הפרימה בלרינה לא צריכים אותו להרבה דקות. זה אומר שהוא יהיה רענן בדקות בהן ישחק.
    וויד תוספת יפה לקבוצה שהיתה מועמדת בכל מקרה לאליפות העונה הבאה.

          1. מנחם, הבדיחה הייתה על חשבונו של קובי… אני מסכים איתך בנוגע לחשיבותו של וייד וגם הגבתי ברוח זו בטור של רועי בנושא.

  12. יש פה יותר מדי אם ואם ואם,, אם וייד יהיה בריא, אם תומאס, אם רוז, אם זה מתחבר, אם לברון נשאר, אם הם עושים טרייד על הבחירה של ברוקלין עבור קאזינס, ואם בקליבלנד ימצאו נפט. יותר מדי תנאים.
    אבל יש רק "אם" אחד מהצד השני: אם סטפן קרי/ קוין דורנט נפצע. זה כל מה שצריך להתקיים. זה ה"אם" האחד שיפתח את המירוץ בכל הליגה. לא רק עבור קליבלנד.

      1. לא רק שלא פחות משמעותיים, ללא קליי לג"ס כמעט אין סיכוי במצ' אפ מול קליבלנד, קרי לא יכול לשמור על אף גארד פרט לשאמפרט בקליבלנד הנוכחית, ותומפסון פשוט עושה עבודה מטורפת כדי לחפות עליו בהגנה, ללא קליי לג"ס יהיה את ליבינגסטון בלי ברכיים/איגודאלה המזדקן, כך שהם לא יוכלו לעצור את קליבלנד

    1. אם לא יהיו "אם'ם" בחיי, הייתי מעדיף למות היום (מה שעוד עלול לקרות לי עד הערב אחרי שאני קורא היום תגובות ש-85% מהן הן של רפי הבנה, והייתי מוסיף גם "רפי שכל" ו"רפי כבוד" לאנשים הרבה יותר מנוסים מהם.)

  13. המילה הכי חשובה פה היא ניסיון. השילוב לברון וויד זה שילוב מנצח. שלא לדבר על שאר הזקנים עם הניסיון. לדעתי יתנו פייט אמיתי השנה לווריירס או ל או קיי סי. מי שיגיע. חמישייה מצויינת, ספסל טוב מאד (כולל קראודר) אחד IT שחוזר כנראה בינואר ואפשרויות לעשות תריידים בפגרת האולסטאר עם כל כך הרבה עומק! וואו…..

  14. שהחיבור שלהם יהיה כמו ה- Beach Boys או ה- Eagles .
    הגדולות באמת , Beatles , לד-זפ , דיפ-פרפל , Who , ג'נסיס , נמצאות במערב . ולא במקרה – כולן בריטיות .

    1. אני בטוח שיש להקות קרואטיות ופורטוגזיות מוכשרות כמו הביטלס, רק מה לעשות שאם המשפט הראשון שאתה שומע את השיר ברדיו (או בדיסק שנשלח לשדרן הרדיו שבודק חומרים חדשים) הוא בקרואטית או פורטוגזית ב90% מהמקרים מזפזפים הלאה כי זה נשמע לא cool

      1. לא דיברתי על כישורן בנגינה אלא על הרפרטואר. ומה לעשות – לאוזן מערבית המוזיקה האנגלוסכסית קבעה ועדיין קובעת את הטון מזה 60 שנה לפחות .
        תנסה להביא לארץ או למדינה מערב אירופית להקה פורטוגזית או קרואטית ששרה בשפה שלה . כמה בדיוק יגיעו .

        נ.ב – שכחתי לציין קודם את ה- Rolling Stones , Kinks ,
        Moody Blues ועוד כמה .

  15. עם וייד ,רוז,קלדרון ובמידת מה לברון +
    הקאבס לוקחת בהליכה (ת"מ ) את ליגת בתי האבות של בת גלים והסביבה …..אשר לנ.ב.א ……לא בטוח .

  16. הדבר הכי מדהים בכל העסק הזה, זה שינוי הכיוון בליגה.
    או בקיצור כולם השתגעו! ממדיו כל כוכב מרגיש שהוא חייב לחבור לעוד 2 סופרסטארים או לפחות איזה 5 אולסטארים לשעבר, ורק אז יש סיכוי.
    לא ידע אם אפשר להאשים את לברון וההחלטה גם בזה, או שבעצם זה המעבר של דוראנט לקבוצה ההיסטורית. שיהיה נפיל את זה על לברון..

    1. זה בגלל שאנשים רודפי כבוד, ולכן מאוד חשוב להם לזכות באליפות, חשוב להם גם איך יזכרו אותם.

      אני לא מבין את זה, אדם הולך לעבודה, והעבודה שלו היא לשחק עם חבריו בכדור, מה יכול להיות יותר נפלא וענוג (!) מזה.

      אך לא – הקנאה התאוה והכבוד מוציאין את האדםמן העולם, "אני חייב טבעת אליפות", מה קרה ? מה קרה ???

      צריך להושיב את רוב שחקני הנ.ב.א לשיחת מוסר – תפסיקו כבר לרדוף כבוד, הכבוד שלכם שהגעתם לליגה, ושאתם מביאים את הכסף הביתה. אליפות ? הבל הבלים אמר קוהלת, הבל הבלים הכל הבל.

      1. No offense אבל הצחקת אותי, זה לא כבוד זו תחרותיות מטורפת, וזה מה שעושה אותם לכל כך טובים במה שהם עושים.
        הם רוצים לנצח! בכל מצב וכפי הנראה בכל מחיר…

        כנראה שלאנשים כמונו זה לא פשוט להבין

  17. וייד אחלה וכל זה…. אבל הוא חודר וקולע 2 נקודות בזמן שבג"ס הם סופרים שלוש שלוש.
    אפילו וייד ולברון בשיאם ספק אם יוכלו לעשות משהו כנגד הרפיט של ג"ס

  18. כמה אקשן בקיץ אחד…
    מה שמעניין בהחתמה הזו היא שמדובר במהלך מקרב בין לברון להנהלה. נכון, זה מחיר זול, ורק לשנה אחת, אבל זו הפעם הראשונה שההנהלה והבוס האמיתי זורמים באותו כיוון. לא בטוח שאפשר להשליך מכך לעתיד, אבל זה בהחלט מסבך קצת את העלילה

  19. שירת הברבור של הקאבס, אני לא רואה אותם לוקחים אליפות למרות המאמצים,וויד לא יכול לשחק בהרכב עם לברון ורוז ותומפסון חוסר קליעה משווע ולברון פורח רק בהרכב של קלעים. קראודר ליד לברון כשלברון ב4 יכול להיות מעניין. כמה ההגנה של איזייה ללא שומר על איך הוא יחזור מהפציעה? באיזה מצב החבורה הגריאטרית הזאת תגיע לפלייאוף? איך הקבוצה תשלשב ? האם יביאו סוף סוף מאמן שיחליף את לו הנוראי ולא יתבסס רק על השחקן הטוב בעולם (לברון יצא היה גזר דין מוות לקאבס בגמר), לא רואה אותם לוקחת אליפות .

  20. אני מצטרף למתן עם ההערכות המפוכחות ולגיא עם התקווה.
    אבל מנחם צודק בדבר אחד חשוב – כל אחד, אפילו לברון, צריך מישהו להתחלק איתו במעמסה מדי פעם, מישהו לרכל איתו באוטובוס או במטוס. כמו שכל מפקד בכיר מכיר את תחושת הבדידות בהנהגה ככה זה גם בכדורסל.
    שלא לדבר על האפקט החיובי של מי שהיה שם שווייד יכול להביא (אם הוא רוצה, בשאיפה שיהיה שונה ממה שעשה בשיקגו).

  21. שכחתי – אף אחד לא דיבר על ההגנה הבינונית של הקאבס? רוז, ווייד, IT ? מי ישמור בהרכבי הסמול בול?

    1. שששששששששששש תגובות הגיוניות לא מתקבלות פה !

      אנחנו עכשיו מדברים על הפוטנציאל שלהם לנצח את הדאבס, אל תתחיל להעלות שאלות שחס וחלילה יפגעו אפילו בפוטנציאל הקלוש הזה! צריך תקווה מידי פעם

  22. ווייד טוב, והוא אחלה תוספת ומבחינת הקאבס ההחתמה שלו היא no brainer, אבל זה עדיין לא יספיק מול הווריורס.
    מה שכן, זה כן מעמיד אותם בעמדת עליונות מול בוסטון, וגם זה משהו.

  23. כשאני רואה סופר טימז נבנות בתקופה האחרונה אני בודק אותם מבחינת מץ'אפ מול סטף קארי. סטף קארי אינו שומר רע, אבל הוא הכי פחות טוב בחמישיית הווריורס, מקווה שעל זה אין עוררין.

    מסיבה זאת אני לא מתלהב מOKC. רוברסון לא יכול לדגדג את קארי בהתקפה, ולכן אין דרך להזיק להם.

    בהחתמה של וויד יש בשורה מהבחינה הזאת – גם אם זה יהיה ל15 -20 דקות במשחק. לא יודע איך לבדוק זאת סטטיסטית, אבל וויד הוא גארד שלמרות שאינו גבוה – יודע לשחק עם הגב לסל, ובכל מקרה – סקורר מעולה בבידודים.

    חמישייה של וויד, לברון (שהוא התקפית גארד לכל דבר), ג'יי קראודר, לאב וטי.טי … יכולה לעשות נזק רציני לקארי. אם וויד יכול לשמור את קארי (ג'יי קרואודר יכול לשמור את קליי) זו שאלה, אבל ב15 – 20 דקות של מאמץ פיזי ייתכן שהתשובה חיובית. .

    1. את אייזאה ת'ומאס אני לא משקלל כי יש עליו 2 חובות הוכחה – 1. שיחזור בריא, ו2. שהיתרון ההתקפי שלו על קארי עולה על החיסרון ההגנתי שלו בכלל ומול קארי בפרט

      1. אין שום הגיון בנקודה 2 שלך. לIT אין מלכתחילה שום יתרון התקפי על קארי. הוא נהדר, אבל בכל פרמטר התקפי קארי עולה עליו.

        1. כשאני כותב "יתרון התקפי" אני לא משווה התקפה מול התקפה.
          אני יוצא מנקודת הנחה ש IT עדיין מסוגל לייצר ביעילות נקודות בבידודים מול קארי.

  24. ומי בעכו?
    זוהר אלול בעכו

    כל הקבוצות התחדשו, טיירדו, לקחו את כל מה שהשוק החופשי נתן ואף יותר ובנו להם בובות של קונטנדריות

    ורק סאן אנטוניו:
    – זרקה את סימונס
    – לא הצליחה להיפטר מגרין (גארד באמת צריך לקלוע? לא אמרו לי) ומלמרקוס (אני פלאגמט ומה תעשו לי) או מפארקר (אני לא זוכר איך נראה פליאוף כשאני בריא, אבל הנה עוד כוס יין טובה)
    – לא הצליחה להביא אף בחירת דראפט משמעותית לבנייה מחדש של הקבוצה ביום שאחרי מאנו ופארקר
    – נפטרה מהחוזה הגרוע על פאו כדי לחתום איתו על אותו סכום גרוע לעוד 3 שנים איומות של דעיכה לא איטית בכלל

    למה זה מגיע לי כל הטוב הזה?

    1. כאוהד לאוהד, אני מבין לליבך. כמה הערות:
      א. פארקר – דווקא היה מעולה בפלייאוף האחרון, עד שנפצע, אבל בכל זאת – היה מעולה.
      ב. הדראפט – נכון, אבל כשאתה 20 שנה רצוף בפלייאוף, קשה לעשות את זה בלי מציאות (מאנו 57 וכו'), ולא כל שנה יש מציאה. אגב, יכול להיות שחלק מהצעירים יפתיעו השנה, מוקדם לדעת.
      ג. סימונס – ע"ע ג', יתכן ובמהלך השנה נבין שיש לו מחליף לא רע, למרות שגם אני התעצבתי על לכתו בטרם עת.
      ד. גאסול – אכן, קרוב לוודאי שמדובר בחוזה הגרוע של הספרס בכל הזמנים, ואולי גם החוזה הגרוע ביותר בנ.ב.א בכל הזמנים. אין שום הסבר הגיוני.
      ה. לפחות מאנו נשאר עוד שנה.
      ז. גרין ולמרקוס – נכון, דיברנו על זה, אבל הבעיה המרכזית היא שבעצם לא ממש היה עבור מי לתת אותם – כמעט אף כוכב לא רצה להגיע (איגי, כריס פול), ומי שכן (קיירי) הגיע מקבוצה שכנראה לא היה לה יותר מדי מה לעשות עם השניים האלה (לפחות עם למרקוס). בסופו של דבר, זו לדעתי הנקודה המרכזית ביותר – שחקנים מובילים, כהכללה, לא רוצים להגיע לספרס (ע"ע דוראנט), וללא בחירות דראפט גבוהות זה מקשה על בנית היום שאחרי השלישיה הגדולה. בעיה קשה ופתרון לא נראה באופק.

  25. האזכור של אמנון ותמר לא במקום וממש לא תומך ברעיון (תקרא שוב את הסיפור הוא ממש לא דוגמא לחיבור אידיאלי…) הקרדיטים על התמונות הם רעיון טוב ופשוט כן אם ייקח לנו יומיים להתרגל.

  26. לברון וווייד היו דואו מדהים במיאמי.
    20-25 דקות ביחד על הפרקט יוכלו לעשות פלאים לקאבס.
    תוספת של חודר ווינר כ"כ מוכשר תוסיף מימד חשוב להתקפה שלהם.

    השאלה הגדולה היא האם טיירון לו ימצא את הדרך תעשות זאת.
    אם כן אז…..

  27. לדעתי יש בעיה לקחת שחקן של 30 דקות ולצפות שבעשרים דקות הוא ייתן את אותה התפוקה היחסית, בדיוק כמו ששיקלולים של שחקני ספסל ל 36 דקות הם מאוד בעייתיים. יש מעט מאוד שחקנים שיכולים לשחק על הילוך חמישי כל הזמן, הרוב נכנסים למשחק וזורמים עם הסיטואציה.
    בשביל שוויד יתרום הוא צריך להפנים את התפקיד והמעמד החדש שלו, שזה אומר השחקן ה4-5 בחשיבותו בקבוצה במקרה הטוב. אני מתקשה להאמין שזה יקרה ואני גם מתקשה לחשוב על דוגמה של שחקן במעמדו שעשה את הטרנספורמציה הזאת. שאלו עכשיו את כרמלו מה דעתו לעלות מהספסל והוא התפוצץ מצחוק למרות שברור שזה יכול להיות לטובת הקבוצה. וייד הוא לא כרמלו אבל גם לו יש המון אגו ואם הוא לא יקבל את הכבוד שהוא חושב שמגיע לו הוא לא יעזור לקבוצה יותר מדי. במקרה הטוב הוא יידעך עד לפרישה כמו פול פירס של השנים האחרונות, במקרה הרע יהיה הרבה רעש שלילי, ובקליבלנד כמו בקליבלנד, זה לא יישאר בחדר ההלבשה

    1. בו נחשוב –

      שחקן מבוגר,
      אלוף בעברו,
      שמצטרף לקבוצה שזה מכבר הפסידה אליפות, אחרי זכייה ממוזלת (אחרי סדרה של 7 משחקים) שנתיים קודם לכן.
      שחקן שבשיאו היה פיינלס MVP,
      אבל בעיות בריאותיות פגעו לו בקריירה.

      ביל וולטון. עונת 85/6

      בספטמבר 85', הסלטיקס העבירו את סדריק מקסוול, אחד מכוכבי הקבוצה, מי שהיה הפיינלס MVP של 81', ביחד עם בחירת דראפט סיבוב ראשון, לקליפרס,
      תמורת ביל וולטון.
      וולטון, שלפני כן מעולם לא עלה מהספסל,
      היה השחקן השישי של בוסטון.
      הוא נתן עונה כל כך טובה, והתאקלם כל כך בקלות,
      שאת העונה הוא סיים כשחקן השישי של העונה,
      והסלטיקס סיימו את אותה עונה עם אליפות מדהימה,
      כאשר הם נותנים את אחת העונות הגדולות שקבוצה שיחקה אי פעם.

      מעבר לאנקדוטה הנ"ל,
      אתה צודק.
      בדרך כלל מעבר מחמישייה לספסל, פשוט לא עובד.
      אגו + גיל זה שילוב לא פשוט.

      אבל יש לקאבס נסיבות מקלות שגורמות לחשוב שיש סיכוי שזה יעבוד –
      החברות בין ווייד ללברון,
      העובדה שווייד ידע לפנות את מושב הנהג ללברון ב-2012.

      האם זה בטוח יעבוד?
      אפילו קרוב לבטוח?
      לא.

      אבל מעניין, זה בטוח יהיה…

      1. זה שיהיה מעניין זה בטוח.. לא יודע מבחינה תחרותית אבל הבריאן ויינדהורסטים של הליגה הולכים לעבוד קשה השנה עם כל הסופר דרמות-קווין טימס שקמו לנו

      2. אני רק תוהה האם הוא יסגור משחקים על פניו זה דבר מתבקש, אבל הוא דיי חסר את מימד הקליעה שממקסם את יכולתיו של לברון במאני טיים.

      3. גיא – וולטון הגיע לסלטיקס לפני גיל 32 , ולקח איתה אליפות בגיל 32.5 . הוא השלים באותה עונה 80 משחקים , זכה בתואר השחקן השישי , והיה לאין שיעור טוב יותר מאשר ווייד יכול להיות השנה .

    2. דוויין ווייד חשב על הכל, ודיסקסו את הכל עמו, לפני שחתם. ווייד הוא שחקן ובנאדם פיקח. הוא יידע טוב מאד להתאים את עצמו למצב החדש ולתנאים החדשים.

  28. קשקושמוחצט
    אם במקרה יעברו את בוסטון בגמר הם יטואטאו כרגיל נגד גולדן, הכתיבה של לס כמו של ילד מתלהב עם הורמונים שראה ציצי לראשונה בחייו
    זה טוב לקהל המחוצקנים פה אבל לא למביני עניין

    1. אז אני מתחנן לך שתיעלם מכאן ולא תחזור. אגב, לא רק שראיתי ציצים בגיל צעיר, אלא כבר בגיל 12 נגעתי ושיחקתי, ולחצתי קצת פה ושם בזוג עגלגל וקטן בטיול לגליל של הנוער העובד.

  29. חיזוק פנטסטי גם אם צפוי.

    שתי השאלות היחידות הן האם האגו שלו יאפשר לו לעלות מהספסל כי ברור שזו ההתאמה הכי נכונה מבחינת כדורסל, ובגלל שלדעתי התשובה היא "לא" – איך יכול לתפקד קו אחורי פותח של רוז ו-ווייד, לפחות בחודשים עד שתומאס יחזור.
    וזה יכול להיות וואחד אתגר שלא לומר בעיה.

      1. תגיד לי, האם אתה מלובני המקורי, או האח הצעיר שניסה לכתוב לפני איזה 3 שנים ומצאתי יותר שגיאות בעברית ודקדוק שלו ב-100 מילים משהייתי מוצא עם עולה רוסי אחרי חודש באולפן ב-1,000 מילים?

  30. גם בגילו וויד שחקן מאני טיים מאוד מסוכן, שנה שעברה כשרונדו היה בריא בסדרה נגד בוסטון והיה מי שיפעיל אותו הוא היה מצוין. עם הרכב כזה אני לא רואה מצב שלא יהיה לוחמים נגד פרשים פרק 4

  31. מסכים עם כל מילה…
    מי לא היה רוצה לעבוד עם חבר טוב מאוד, שאיתך באותו גיל (בערך), לצאת לשתות אחרי העבודה ולהתקלח עם אשטון קוצ'ר

  32. אה כן, שכחתי משהו.
    נכון שאף אחד לא יודע שאני מתעב superteams:
    עזבו אימון, עזבו משחק קבוצתי, עזבו גאוות יחידה ונאמנות לעיר.
    עזבו את רוכשי החולצות, את הילדים שקנו את הפוסטר שלך.
    עזבו את בחירות הדראפט: הבחירה 52 שלך שהפכה ל- hof או את הגניבה שלך בפאתי הסבוב הראשון
    עזוב את האיטרייה הונילית שהבאת מיגוסלביה בשקל תשעים או את האידיוט עם האפרו שחילצת מתגרה בפאב כשהוא שיכור לגמרי.

    בואו נקנה כוכב על על המשקל ויאללה ביי.

  33. מנחם לס הדגול,

    האם בכל שנותייך הרבות היית עד לספורטאי עלית\פנומן\עז שמשפיל בפומבי את נשיא ארה"ב??…

    1. כמובן שאחריו היתחקו לבוא כל הנחותים למיניהם מהכדורגל שהנחיתו את הברך והקאפקייק שניזכר להגיב בסוף.

  34. תיסלח לי,

    אני חושב שזה דורש מאמר לפניי כל החדשות על שחקניי החיזוק הנחותים שבאים לעזור ל'עז' עם ברכיים מלאכותיות ובלי שום ביטוח רפואי…

  35. אני לא יודע כמה נשאר לו להגנה. בשביל לנצח את גולדן סטייט אתה צריך דוראנט סטופר, דריימונד סטופר וקרי סטופר (קליי שחקן ענק אבל מאוד תלוי במשחק הקבוצתי ופחות יוצר לעצמו – 53% מהזריקות שלו היו קאץ' אנד שוט).

    אני חושב שלקליבלנד אין את שלושתם, או אין ברמה מספקת. טריסטן תומפסון עושה אחלה הגנה בצבע, ג'יי קראודר יכול להקשות על דוראנט ולברון על גרין אבל אין להם מספיק מגנים טובים בעמדות הגארד. וויד לא שומר מספיק טוב היום. אולי שאמפרט? לא יודע. בנוסף הם יצטרכו למצוא דרך להסתיר את תומאס בהגנה.

    לאוקלהומה, אגב, יש את זה – רוברסון על קרי, פול ג'ורג' על דוראנט. סטיבן אדאמס בצבע כשמנסים להכנס או בתור שומר אחרי כל פעם שמשחקים על ווסטברוק.

    אבל בזמן שלברון נח (וגם יחד איתו בהרכבים מסויימים) וויד אחלה תוספת ללא ספק.

  36. וויד בחמישייה רק אם אייזיה תומאס בריא. רוז, וויד ליד לברון זאת חמישייה שרק צריך לסגור את הצבע (למרות השיפור של לברון בקליעה).

    ג'יי אר סמית צריך להישאר ה-SG הפותח בגלל הקליעה מרחוק וההגנה (כי הוא השילוב הכי טוב בשני צידי המגרש מול וויד ההתקפי ושאמפרט ההגנתי). כל עוד לברון על המגרש צריך קלעים לידו וסמית, קורבר ואפילו שאמפרט עדיפים על וויד.
    קליבלנד צריכים את וויד כפי ששיחק ב-2008 בנבחרת, כשהוא עולה מהספסל להיות הסקורר העיקרי לכמה דקות טובות מול המחליפים.
    וויד עדיין אחלה יותר התקפית ומסוגל לשמור, פשוט הוא יכול לעשות את זה ל20, גג 25 דקות במשחק.

    1. במספרה (barber shop) של כץ הזקן בברוקלין,
      נוהגים לומר על שלולי הבנה שמתפרצים לדיון על נושאים שברומו של עולם (הניקס, לדוגמה…) :
      "?vos veis a khazer von lokshen"
      מה יודע חזיר על אטריות (לוקשים) ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט